Dobrý den,
mám dotaz, se kterým si zatím nevím moc rady. Na crossovém kole jsem dlouho jezdil pláště Ritschey - na předním jsou totáálně sjeté a na zadním jsou měněné nedavno, takže vyhovují.
Koupil jsem si na to přední kolo Plášť Maxxis Wormdrive 622x42C drát, na tom zadním mám ten ještě zatím použitý, ale vyhovující Ritchey Speedmax drát. Mám dát teda ten Maxxis na přední nebo ho dát radši na zadní kolo a dopředu použít ten sjetější Ritschey? Jde mi o to, aby bylo kolo co nejrychlejší.
2. Na horákovi se pro zajímavost dávají rychlejší pláště dopředu nebo dozadu tak, aby letělo jako šíp i na asfaltu? Děkuju za předání zkušeností.
Proč chceš na horákovi lítat po asfaltu, ten snad patří do terénu. Na asfalt a pevné cesty máš snad krose - treka, nebo co to máš.
S horákem určitě nechci jen na asfalt, aspoň já však někdy přejet musím, abych se dostal domů... Tyhle přejezdy pro mě bývaly někdy celkem náročný.
1. dotaz se týkal crosse. Mám prostě dva pláště - jeden nový a druhý sjetý, kam teda dát který... nebo je to úplně jedno, řeším maličkosti, propadl jsem prostě kolu...
2. u mtb mě čistě informativně zajímá- jsou 2 pláště: rychlejší a pomalejší - ten rychlejší je teda lepší dát na zadní kolo a pomalejší na přední kolo, jak se domnívám? Lepší je asi mít oba dva stejný, ale cenově byly ty "rychlejší" dost drahý, takže mám jen jeden.
I na krose lepši plášť s dobrým vzorkem vždy dopředu. Mokrý afalt a občasné blátíčko i na dobré cestě klouže a hladký pláť nebo i na hrbolu nemá za co držet a smyk předního se většinou nedá ustát.
Na horákovi jezdím především mimo silnice, takže je lepši mít dobrý pláť do terénu a občasný přejezd po silnici na měkkém a hrubém plášti prostě musím přetrpět, když se pak chci pořádně vyblbnout v terénu.
Záleží na jakou jízdu a kde to požíváš. V terénu bych lepší vzorek dal osobně dopředu, přece jenom smyk nebo defekt zadního kola jde zvládnout líp než opačně. Pokud bych řešil jen rychlost tak dozadu bych dal ten rychlejší, protože je víc zatíženej a tak se to tam IMHO víc projeví.
U crossového mi jde osobně v současné době jen o rychlost - mám ho na asfalt, občas zpevněný cesty, žádná divočina. Akorát nevím, jestli použitý-sjetější, ale zatím ještě vyhovující, považuješ za rychlejší než ten úplně nový...
Jeden dotaz, který jsem měl asi prodiskutovat hned na začátku: je sjetější plášť rychlejší než zcela nový?
Když ojedeš vzorek dohladka a dostatečně ho nafoukáš, tak na suchém a čistém asfaltu bude samozřejmě rychlejší, ale stačí pak trocha vlhkosti na cestě nebo hladká dlažba a budeš mít problém a přihlížející zábavu.
Rychlý pláť není o ojetém vzorku, ale o složení směsi, vzorku a nafoukání. Je to stejné jako u aut.
Moc děkuju za zkušenosti!
nakonec jsem se rozhodl nechat ten sjetější na zadním kole a dopředu dát ten nový, přijde mi to tak dobrý-hlavně kvůli případným smykům na předním kole, aspoň tak nějak jsem si to i z toho, co jste mi napsali, pro sebe poskládal.
Jak již naznačeno výše v diskusi: na přední se vždy dává ten, který má lepší přilnavost. Pokud je to na různých površích různé, tak je rozhodující buď převažující povrch, nebo nejkritičtější podmínky.
Já bych dal ten nový na přední, na zadním dojezdil starý. Na rychlost (valivý odpor) to bude mít imho minimální vliv, ale starý a sjetý plášť na mokrém asfaltu může být zrádný.
Na MTB vždy nový dopředu a přední posunu dozadu.