Minule som cital na stranke Epastorek.cz cyklocestopis a ona (Marketa) tam pisala o nejakej parkovacej brzde.
Mate niekdo nieco take? ak ano ako to funguje a vobec skusenosti...fotky...
Je to jednoduche:
Parkovací brzda je normální brzda s gumovými špalky (starý typ) a je uchycena vzadu na rámu společně s blatníkem. Ovládá se klasicky lankem a páčkou, která je upevněna na sedlovce nebo na rámu.
Dělám Markétě na kole servis:-)
Jé, děkujeme že někdo čte naše stránky a naše cestopisy :-)
Nápad parkovací brzdy pochází z dílny Hells Tour+ (www.hellstour.cz) a slouží k fixaci zadního kola, tak že se naložené kolo nepohne, když stojí na stojánku a můžeš se v klidu přehrabovat v báglech, postavit kolo v terénu, když někde převážíš kolo (např. na trajektu, tak se nehne) ... a v neposlední řadě na takto zaparkovaném neboli zabržděném kole nikdo neodjede, pokud nepříjde, jak se taková brzda odbržďuje :-) To jsou jen hlavní možnosti použití, co mě tak napadly ...
Jestli tě něco podobného zajímá, můžeme poslat fotky ...
Ježíši, to je vynález!!! To jsem vůbec neměla potuchy, že něco takového existuje.
Já jsem doposud za tímto účelem (hlavně v dopravních prostředcích) používala obyčejnou gumičku, kterou jsem prostě a jednoduše přidržela brzdu zmáčklou, abych ji celou cestu nemusela držet rukou :o)))
Jo a ještě to Peggy:
jestli mohu poprosti, tak já bych se na ty fotky koukla.
Prosím, jestli mi je můžeš poslat na mejl - ale pozor, je to seznam, takže schránka má jen 2MB.
Moc díky
Ano, tak přesně takhle nějak to funguje, ale s tím rozdílem, že tam je navíc jedna brzda (nějaká obyčejná, třeba z Favorita). Existuje to, ale člověk si to musí vyrobit sám (náhodou ten nápad s gumičkou je docela elegantní ženské řešení :-)
Ještě mě napadlo jedno řešení, při dlouhých sjezdech je to možno použít jako přídavnou brzdu, aby se zbytečně neošoupaly drahé brzdové špalíky, ale to se vyplatí jenom při dlouhých a prudkých sjezdech (vyzkoušeno při sjezdu z Alpského průsmyku Coll de Allos)
Jasně, zastánci ultralehkých strojů, kterým je na obtíž i stojánek, by se nám vysmáli, ale my jezdíme z 90% plně naložení, čili nějaký to kilo sem-kilo tam ...
Fotku ráda pošlu, ale nejprve to asi budeme muset nafotit, ale nějak to zvládneme.
Peggy
www.ePastorek.cz
To reseni s gumickou jsem videl i s paskem na suchac,uz ale nevim kde.
Nepotkal jsi mě v metru nebo ve vlaku :o)))
taky používám gumičku a že bych byl žena...? no nevim nevim:-P
to lada: pásek na sucháč nepruží a proto to není to pravý vořechový:)
to vette: jakou gumičku to máš na mysli... ?!? :o)))
a sucháč je dobrý právě proto, že nepruží - brzdu zmáčkneš, zafixuješ sucháčem a je to.
že mě to také nenapadlo - zbytečně se mořím s gumičkou :o)))
no, normální gumičku:-/ bud ustřiženej kroužek z duše nebo koupenou. když je moc měkká tak jí dám 2x nebo 3x. tím, že je to pružný to zajistí stálej tlak na brzdovou páku, potažmo na vlastní brzdu. pokud povolí pevnej pásek tak už nemá tendenci opětovně stlačit páku... nevim jestli to píšu dost srozumitelně
ted mi to teprrrve trrrklo:-P))) no to sem teda nečekal:)
:o)))
Původně jsem chtěl vtipkovat, ale: To neni blbý.
tie fotky ocenim, jazdim tiez podobne nalozeny.
len nechapem ako brzdis za jazdy dole kopcom ked mas tu packu na kostre pri sedle. mozno som to zle pochopil :)
a vase pribehy su fajn. vies to velmi dobre popisat.
Děkuji za pochvalu. Bohužel čas mi nedovoluje sepsat povídání z dalších cest, ale když budeš sledovat naše stránky, třeba se tam něco objeví. Namátkou ještě čeká na dopsání
- Pobaltské republiky
- Srbsko, Makedonie, Bulharsko
- Albánie, Černá Hora a Bosna
- Slovensko (východní a severní)
.... no je toho hodně :-) A co ty, nemáš nějaké svoje www stránky?
Ta "parkovačka" slouží z 95% právě ke stabilizaci kola, při jízdě "dole kopcom" mě to napadlo, když jsem přemýšlela, k čemu to ještě slouží. Že to kdysi kluci zkoušeli na jednom alpském průsmyku, samozřejmě že se zatáhnout musela před sjezdem - byl to spíš pokus...
to albansko by som si rad precital, uz ukrajina bola pekna "civilizacna divocina" :-)
Ja zatial nemam taku stabilnu partiu ako ty a vacsiu zahranicnu cestu som podnikol az tento rok - Severnym Spanielskom na Camino de Santiago. Bohuzial som si nepisal dennik a myslim ze by bolo o com. Ale fotiek mam furu, lenze kde ich zverejnit?
Tohle pouziti pridavne treti brzdy na pribrzdovani nalozenyho kola z kopce jsem videl u jednoho cestovatele jeste za totace.Mel to na Favoritu a tam ty brzdy moc dobre nebrzdily,kdyz mel clovek naklad na nosici a treba v mokru chtel sjizdet nejaky poradny horsky kopec,bylo dobry napred utrit rafky aby nebyly mokry,jinak nez se rafky ocistily brzdenim,tak se to cloveku rozjelo ze mel velky problemy to zpomalit na bezpecnou rychlost.Tenhle clovek tam mel treti brzdu a misto brzdove paky radici packu na riditkach,a tou si cely kopec pribrzdoval.
nieco na tom bude. ja mam obycajne V-braky a na dlhych a prudkych zjazdoch by sa zisla. nemusel by som piskat a robit pauzy. myslim ze ked sa spaliky takto nahreju tak sa aj omnoho viac opotrebovavaju
vlastne by som si precital aj tie ostatne, prepis to please...
stahoval som aj ine ale na tvoj styl to nema :-)
ono, na slovensku je vseobecne problem zohnat v knihkupectve akekolvek cyklocestopisy.
buďte zdrávi. Jsem autorem oné parkovací brzdy. Rád vám poskytnu návod jak si ji pořídit. Ale čas pokročil a vývoj také, takže současná skupina Hells Tour+ je vybavena nejmodernějším typem, který s popisovaným zde již má společný jen název. i ten mohu popsat a po dohodě i několik vyrobit.
O té parkovací brzdě také přemýšlím, ale nemám vyřešené elegatní uchycení páček.
Můžeš poslat fotky?
Jinak si myslím, že parkovací brzda by byla účinější na přední kolo. To ujíždí do strany, když je kolo plně naložené a ne zrovna na rovném povrchu.