reklama

Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

Nevím jak vy, ale já považuji za největší "problém" výroby lehokola sedadlo. Sedadlo by mělo být vytvarované přesně podle postavy, aby se i při dlouhé jízdě sedělo pohodlně, aby mne nic netlačilo atd. Vyrobit sedadlo přesně na svoji "prdel" dá dost práce a když se pak třeba lehokolo prodá, tak novému majiteli stávající sedadlo zpravidla nebude vyhovovat.
Nedávno jsem zahlídnul v jednom bazaru zajímavé bambusové křeslo a napadlo mne použít stejný systém "sedáku" na lehokole - viz. obrázky. Otázka je hlavně jaký materiál použít na sedadlo - osobně se mi jako nejlepší jeví tenký hliníkový (nerezový) perforovaný plech. Tenký plech se časem vytvaruje podle postavy, nebude pružit a nebude se hýbat do stran jako třeba nějaké plátno nebo síťovina. I jemnější pletivo (ideálně s pájenými body křížení) by nebylo marné. Ještě uvažuji, zda nebude dělat problém spodní hrana sedadla, tam bych asi volil trubku většího průměru.
Sklon a "průhyb" sedadla by se jednoduše nastavil posunem trubek s objímkami po rámu lehokola.
Tož co na to říkáte? Nezkoušel už někdo něco podobného?

[ Zpět ]
Datum: 09.06.2012
Autor: Jihra
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    Neviem ako ostatny ale moj nazor je ten ze ak budes na tom slapat tak sa proste budes do toho zabarat chrbtom a cele sa to zdeformuje prave tak ako nechces.A ak to bude latka tak si praave vyrobyl hupacku dopredu a do zadu ale v zatackaach ta to bude priijemne vynasat. Neviem ale moc by som tomu neveril aj ked v stacionarnej polohe to musii byt pohodlnee

    [ Zpět ]
    Datum: 09.06.2012
    Autor: colombo.ii
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    ja myslim ze by to plavalo ako na hupacke a pri zabere do pedalu by sa stacala pevna opora.. mozno by to riesila tvrdost materialu ale to sa asi vytrati pohodlie..myslim ze je lepsia pozdlzna opora tak ako to je na trubkovych ramoch ako su na trojkolkach..

    [ Zpět ]
    Datum: 09.06.2012
    Autor: PolloK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    No, taky se mi ten nápad zrovna nezdá. I když zkušenosti mám zatím minimální. Mám tvrdé sedlo (nějaký plast) a neúplné padnutí mému pozadí jsem řešil vložením několika vystřižených plátků z karimatky. Pomohlo to, ale ještě to není ono - bude to ještě na nějaké to ladění.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.06.2012
    Autor: dusann
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    No s tím houpáním "textilního" sedadla souhlasím. Právě proto bych to udělal spíše z nějakého tenkého perforovaného plechu, který by byl pevnější. Pak by to chtělo "vychytat" sklon a polohu sedadla, aby se houpání omezilo na minimum či eliminovalo. To jsou ale pouze teoretické úvahy - ideální by to bylo zkusit.
    Možná už s tím někdo experimentoval - takže sem se zkušenostmi.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.06.2012
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

           

      najst idealny material by bolo skvor na urovni http://mythbusters.hanzely.eu/ ..no a aj keby sa to niekomu podarilo, tak by som si od toho vela nesluboval..proste to bude hupacka vsestrannym posunom.. no ak chces pohodlie pre svoju ritku(:D) tak rurkovy ram z potahom ako na trike je podla mna nad vsetky laminaty, preglejky ci plechy..

      [ Zpět ]
      Datum: 09.06.2012
      Autor: PolloK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

             

        Tak s tou pohodlností vyplétané sedačky bych si dovolil nesouhlasit. Stejně jako laminátová sedačka musí mít správný tvar. Pokud ji máš blbě tvarovanou, tak to také není ono.
        Přijde mi, že u sedačky dost záleží na jaký sklon je dělaná. Sedačka dělaná na hodně sedací sklon se moc nehodí na sklopení a obráceně. U lehací sedačky bude při velkém posazení chybět lopata pod zadkem. Ale i nároky na prohnutí sedačky mi přijdou trochu jiné.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.06.2012
        Autor: snilard
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

             

        Trubkový rám sedačky vypletený popruhy je sice na posez docela dobrý, ale výroba toho rámu aby ses trefil do správného tvaru je fakt dost opruz.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.06.2012
        Autor: Jihra
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

               

          mne vyroba rurkovych sedaciek celkom ide..su hodne pohodlne..
          este mi pride zaujimavy material pre teba, vypleteny potah z ratanu na rurkovom rame..ako je na zahradnych sedackach.. co poves? :)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.06.2012
          Autor: PolloK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

                 

            Čemu říkáš hodně pohodlné? Znamená to, že na ní můžu sednout a sedm hodin makat? Zjistil jsem, že špatný tvar sedačky se projeví až když člověk maká, dokud se jede na pohodu, tak se (alespoň u mne) špatný tvar sedačky neprojeví.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.06.2012
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

                   

              Souhlas.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.06.2012
              Autor: Jihra
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

               

          Tady máš netradiční sklon sedačky na netradiční tříkolce :)
          http://us.yakaz.com/posts/0009erhnjabu9eie?p...

          [ Zpět ]
          Datum: 09.06.2012
          Autor: vendelin60
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    Myslím že je zbytečné hledat už nalezené. Nejlepší je trubkový rám sedačky naohýbaný na míru zad majitele v nejpohodlnějším sklonu který majiteli vyhovuje a při tom nesnižuje efektivitu šlapání. Následné vypletení popruhem nedoporučuji, mnohem lepší je plastová síťovina s oky (třeba od Azubu), v zadu stáhlá gumou. Síla stáhnutí záleží na hmotnosti majitele a míře pohodlí které požaduje. Plastová síťovina nesaje, když zmokne tak je za chvíli suchá. Skvěle větrá, někdy až moc, takže při nižších teplotách to chce jednu vrstvu na víc ale pořád lepší než totálně propocená záda. Jedinou nevýhodu vidím v komplikované výrobě(ohýbání trubek), takže né každý bude schopen si tuto sedačku vyrobit doma na koleně. A ještě mě napadá jedna nevýhoda a tou je vzhled, nehodí se na každou tříkolku či lehokolo. Ale u mě hraje prim funkčnost a pohodlí, takže bych si jí dal klidně i na odpruženou tříkolku Azub Tricon, což by někteří estéti neskousli. :-))

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2012
    Autor: Juras
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

           

      Ta poslední věta mi moc nedává smysl. Na TRIcony se standardně dává vypletená sedačka.
      Jinak na sedačky mám přesně opačný názor, preferuji sedačky laminátové, přestože se na nich potí hodně záda.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.06.2012
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

             

        Každý má nárok na svůj názor, já bych zase jakoukoliv jinou sedačku než síť nechtěl za nic na světě. Žádný potah laminátu či plechu nedá tolik pohodlí jako guma síti a odvětrání sítě je taky bezkonkurenční. Ale tobě vyhovuje tvrdost sedačky, máš zřejmě rád sportovní jízdu, tam samozřejmě nemá guma která pohlcuje výkon místo. Jihra ale chce přizpůsobivé sedadlo, takže laminát je jaksi mimo mísu narozdíl od přizpůsobivosti trubkové sedačky ze sítí a gumou, kdy se sedačka vytvaruje podle těla jezdce.

        Na žádném webu sem si nevšiml že by měly Tricony standardně síťovou sedačku, můžeš tu dát odkaz?

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2012
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

               

          Ona i ta síťovaná sedačka, když se udělá blbě, tak dokáže být pěkně protivná, stejnak hliníková nebo laminátová.

          Odkaz na web nemám, ale přeci vím, co prodávám. Snad jen vlastní video, kde jsem úplně standardního TRIcona rozkládal: http://www.youtube.com/watch?v=ky6VvCHZGus
          Hliníková sedačka, která je na všech fotkách na webu Azubu byla jen zkouška. Hliníkové sedačky už Azub vůbec nepoužívá, ani na Ecu. Jak jistě víš, tak úzká sedačka na tříkolce moc nedává smysl, je potřeba alespoň přidat boční podpěry, aby z toho člověk nevypadával.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.06.2012
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

                 

            Jasně, všecko jde udělat dobře a nebo naopak blbě.

            Právě všechny fota toho tricona jsou s tou hliníkovou sedačkou, proto sem si myslel že je to standard. Jo, úzká sedačka na tříkolce nedává smysl a třeba HP Velotechnik když už dává úzkou sedačku, tak s takovýma křidýlkama. :-)

            Proč se Azubu ta hliníková sedačka neosvědčila?

            [ Zpět ]
            Datum: 11.06.2012
            Autor: Juras
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

                   

              Tak to přesně nevím. Ale jako hlavní důvody bych viděl složitou výrobu a oproti laminátu značné nepohodlí.

              [ Zpět ]
              Datum: 11.06.2012
              Autor: snilard
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

               

          Já chci "přizpůsobivou" sedačku a aby byla výrobně jednoduchá! Vo to go.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.06.2012
          Autor: Jihra
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

                 

            Výrobně jednoduchá sedačka trubkové konstrukce určitě není, ale přes to bych do toho být tebou šel.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.06.2012
            Autor: Juras
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

           

      Takhle vypadá Azubí potah (pravda z bazaru předloni na srazu) po cca 100 km pod 90 kg jezdcem...

      [ Zpět ]
      Datum: 11.06.2012
      Autor: highlander
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

             

        Na kaz to nevypadá, zřejmě už jsi to koupil z malou dírkou a ta se zvětšovala a zvětšovat bude. Jinak já mám potah po 15 000km a 95 kg v pohodě, ale nemyslím že je na věky, takže klasický spotřebák. Pořád je to levnější jak bulpren či jak se ten bazmek na laminátovou sedačku nazývá a ten taky určo na věky nebude.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.06.2012
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    Zrovna jsem u stavby svého leháče ve fázi stavby sedačky. Bude rámová, přesto jsem zatím udělal jen jeden ohyb a další budu fdělat až za provozu, takže zatím mám jen sedačku s rovným opěradlem a po 100 a více km začnu postupně ohýbat a šít jí víc na sebe. Problematiku lehokol jsem řešil rok, než jsem se do něj pustil, jedno je mi ale jasný od začátku, sedačka musí být pevná! Pokud se mám zapřít do pedálů a podklad zad se mi bude přizpůsobovat, ponesou hlavní odpor místo sedačky záda, což mi příjde hodně únavný! Dle mého tudy cesta nevede

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2012
    Autor: Lensik
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

           

      Nerozumím, co myslíš pod pojmem pevná? Dej sem foto. A co má nést hlavní odpor při šlapání když né záda?
      Vždyť to je jedna z výhod lehokol.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.06.2012
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

             

        Já tomu rozumím tak, že když bude sedačka pružná co do svého tvaru, tak budeš zatěžovat záda (celý trup) tak, aby si držela tvar navzdory uhýbající sedačce. Sedlo nesmí dovolit pohyb pánve směrem pryč od pedálů, jinak namáháš celá záda ve snaze zapřít se jimi kde se dá aby ses od pedálů neodtlačoval. Pokud to Lensik myslel takhle, tak souhlasím, podle mých zkušeností je takhle "přizpůsobivé" sedlo opravdu pěkně protivné a únavné.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2012
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

               

          Vysvětlils to líp, dík. Přesně to jsem měl na mysli.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.06.2012
          Autor: Lensik
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

               

          Tak to souhlas, už rozumím.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.06.2012
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    Zkusit udělat sedlo s nastavitelnou křivkou podle mě není špatný nápad, mělo by to výhody. Problém bude v tom, že se to nesmí samo od sebe "nastavovat" za jízdy podle okamžitého tlaku na pedál, by by bylo pěkně protivné. Tak jak to máš na tom schematickém náčrtku by to podle mě dělalo právě tuhle věc. Oscilující výslednice sil tíhy těla a reakce od tlaku do pedálu by měla tendenci způsobit houpání zadku o kousek dopředu a dozadu v rytmu šlapání a člověk by se musel opřít zády o tu horní trubku nebo blízko ní a držet silou tvar páteře a tím polohu kdyčlí vůči rámu aby mohl zabrat do pedálů, třeba do kopce.
    Pár lidí už si zkoušelo přizpůsobovat vyplétanou sedačku toho typu co má Azub na tříkolky na sebe tak, že místo jedním dlouhým lanem ji vypletou ve více úsecích. Různým našponováním různých částí se pak v podstatě upravuje to zakřivení, ale tvar, který si jednou nastavím to udrží lépe než kdyby ta síť byla jen pověšená na horním a dolním konci. Azub sedačky mají relativně mělké prohnutí těch příčných nosných trubek, takže v podstatě to člověk musí mít vždy našponované úplně jak nejvíc svede, jinak to po chvíli prosedne až na trubku. Kdyby ale sedačka tohohle typu měla pod sítí víc prostoru třeba ještě nějaké inteligentě řešené napínáky v jednotlivých částech, mohlo by to podle mě docela dobře fungovat. Křivku trubek udělat asi jako sedlo velikosti L a pak si podotahovat jednotlivé části na sebe tak, aby celá sedačka hezky přilnula k zádům. Nový majitel kola s trochu jinou křivkou zad si to pak podotahuje o trochu jinak a zas má sedačku na míru.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2012
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

           

      Nebo by se ta univerzální sedačka dala udělat tak, že by měla rovná záda a bylo by tam posuvné to prohnutí. Trubky na bocích by byly úplně rovné a k nim by se přidělali ohnuté trubky, které by udělali prohnutí zad.
      Ale i tak by to IMHO nemohlo fungovat úplně universálně. Sedačka dělaná na položení nefunguje při posazení a obráceně. Konkrétně ta vyplétaná Azubí moc velké položení neumožňuje.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.06.2012
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    Ohledně sedadla nosím v hlavě ještě jeden nápad. Největší problém při výrobě sedadla je "vychytat" správný tvar sedadla, aby lícovalo s tělem a zadkem. Tudíž mne napadlo udělat sedadlo, které by se skládalo z několika (spíše hodně) jednotlivých segmentů, které by se daly vůči sobě natáčet a nastavovat a samozřejmě po nastavení by se dala jejich poloha spolehlivě zaaretovat (šroubem, rychloupínákem). V průběhu zkoušek by se časem dospělo k ideálnímu tvaru sedadla. Pak by tento tvar sedadla posloužil jako šablona pro výrobu definitivního sedadla třeba z laminátu atd.
    Toto segmentové sedadlo by bylo hodně těžké, jelikož díly segmentů (snad kromě opěrných ploch) by musely být bytelné a železné, ať se sedadlo nedeformuje. Ale chvilku by se s tím dalo jezdit.
    Viz obrázek. Na obrázek se dívejte tak, že sedadlo je po délce (shora dolů) rozříznuté a jedna půlka je odstraněna - kovové spojovací segmenty jsou kvůli jednoduchosti v jedné řadě uprostřed sedadla. Ale asi by se daly udělat i dvě řady segmentů kvůli lepšímu uchycení sedadla na leháč.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2012
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

           

      Sice ´trochu´ odjinud, ale něco by se z jejich nápadů o opěradlech dalo použít:
      http://clanky.kresla-zidle.cz/zdrave-sezeni...

      [ Zpět ]
      Datum: 11.06.2012
      Autor: pavka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

           

      Jako nápad to nevypadá špatně,ale v každém spoji bys musel mít minimálně dva šrouby za sebou, jinak si nedovedu představit jakou silou bys je musel utáhnout, aby držely tvar sedadla. Nebo by plochy jednotlivých částí musely být frézovány, jako byly na opěradlu škody 100, aby se nemohly protočit, ale to už pak posuneš vždy o nějaký segment, né průběžně.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.06.2012
      Autor: Papji
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Maximálně přizpůsobivé sedadlo.

         

    Nevyřešila by to koloběžka?
    Říká se, že je lepší dobře stát, než špatně sedět.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.06.2012
    Autor: HonzaK
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

371 cyklistů (6 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024