Termín: 21.06.2012
Místo: Praha
Cyklojízdy jsou spanilé barvité jízdy na kolech, koloběžkách a dalších bezmotorových dopravních prostředcích městem. Svou podstatou – nápaditostí – vyvolávají v ulicích vlnu pozornosti. Pražské cyklojízdy jsou především:
Oslavou svobodného pohybu po městě, festivalem, setkáním, příležitostí zažít…
Docela mě zaujal závěr oznámeni :
"Všechny pravidelné pražské cyklojízdy mají povolení k zvláštnímu užívání komunikací od MHMP.
Pořadatel
Akce nemá oficiálního pořadatele."
Nějak mi nejde moc dohromady.
tady je pořadatel té minulé bez pořadatele, jasně a zřetelně uveden :)
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat...
Mě je jedno jestli tam pořadatel je nebo není, stejně tam nepojedu, já jen že zvěstovatel hlásí, že akce nemá pořadatele a přesto má povolení k zablokování půl města :-)
Mě stále baví to ideosítko co tam pořád mají na vstupu diskusi :
Pro registraci ve foru posílejte celé jméno, login a stručné představení vaší současné či dřívější činnosti spojené s městskou cyklistikou na [email protected]. Obvykle během pár hodin obdržíte heslo. Po prvním přihlášení jej lze změnit v nastavení profilu.
Myslím, že kdybych tam napsal, že jsem újezdák tam jsem regulérně v prči.... ale na druhou stranu, kdybych tam napsal, že jsem zapálená cyklistka, která by ráda jezdila na trh ale nemůže protože na trh ještě nejezdí nadkritická masa cyklistů, že bych přístup dostal(a).
Ovšem tak nějak se mi tam nechce, naposled jsem vyplňoval svůj názor a minulou či současnou činnost v kádrovém dotazníku a uváděl vše na pravou míru v rozhovoru s domovní důvěrnicí když jsem se hlásil na VŠ.
Jo, asi by to šlo naklikat svědomitěji, nechtěl jsem jen, aby to tam vyplázlo moje údaje, když nejsem pořadatel ;) Kdo chce vědět víc, tak tam najde odkaz na web. Dávám to sem spíš pro úplnost, aby zas někdo nekňučel, že o tom nevěděl a zkomplikovalo mu to dramaticky život. Příznivci o tom většinou vědí a nenechají si to ujít ;)
Nevím jak kdo, ale já když bych uvažoval o účasti na nějaké akci, tak jedna ze základnách věcí, která mě zajímá je pořadatel.
A jéje to zas bude v álejích nablito.
Tak dávám dnešní trasu:
http://www.bikemap.net/route/1652691...
Kdo to nestíháte apod., tak se třeba uvidíme v cíli u řeky, docela jsem zvědavý na NICOL, takže tam určitě chvíli vydržím ;)
Tak to ti tedy pěkně děkuji...
V těchto místech se zrovna dneska hodlám pohybovat - tentokrát sice kolmo, ale ani tak nemám zájem se s pelotonem potkat.
Bože můj, bože můj...
Prosím tě, v kolik se předpokládá pohyb podél vody?!?
Já bych to viděl tak na 19:30 - 20h kolem té vody. Ale na kole by ti to nemuselo vadit, pojede se po silnici. Stojí to tam kolem 16h, takhle večer už snad bude peloton moci jet.
Díky, tak to je v poho, to už budu za horama :o)))
Jinak tuto aktrakci už fakt ne-e...
Já zas nemusím nákolácký sraz a také to nepíšu pod každý druhý příspěvek v daném tématu.
Nevím jak Radka, ale za sebe můžu říci, že žádný nákolácký sraz se zatím nekonal v nějaké části mé pravidelné trasy z práce domů po pracovní době.
Což u posledních CJ můžu definovat jako téměř 100 procentní koleraci a i proto jejich trasy sleduji a jsem rád když se dovím harmonogram abych se tomu širokým obloukem vyhnul.
No vidíš, já se tam zase díky té korelaci dostanu ;) Jinak nemám moc času se sejít s mě podobně smýšlejícími lidmi, někam si s nimi po městě vyjet a vidět, že v tom nejsem sám.
Mě teda stačí mávnout, kývnout pozdravit se s těmi které potkávám každý den aniž by nám na to někdo neznámý vymyslel a nechal schválit trasu a pak nás po ní nechal projet pod svou vlastní organizací..
Nevím jestli lidé, které potkávám každý den, mají stejné smýšlení, jestli se cítí sami a jestli si jeli vyjet nebo někam dojet, ale já se sám necítím tak si myslím, že ani oni ne.
No mávání je super, ale jak říkáš, dokud s nimi nepromluvím, tak nepoznám co si myslí ;) A když ještě při té příležitosti někdo vymyslí zajímavý cíl a ještě dohlédne na bezpečnost, tak mi to rozhodně nevadí ;)
Je kolo doprava ?
Je.
Je MHD doprava ?
Je.
A ty potřebuješ vědět co si myslí cestující v tramvaji linky 22, na trase B, ve vlaku S7 nebo autobusu 136 ?
Proste Ty se druzit a povidat si nechces a jini jo, je to tak nepochopitelne?
Nechci ?
V rámci ježdění na kole za zábavou klidně.
Ale neznám moc lidí, kteří si chtějí v 6,45 ráno ve vlaku popovídat a družit se, většinou se na takové volá policie :)
Když jsem žil v Londýně, tak se mi to stávalo běžně. Debata začínala většinou o počasí. Policii jsem nevolal ;)
Hmm já mám z Londýna teda vzpomínky na hradby z novin,které se zahodily po přečtení a lidi držící si úporně tašku a koukající do země..... povídání si pamatuji tak někde anglického venkova, ale z metra nebo autobusu opravdu ne :)
No skoro na venkově (centrum je plné studených Čechů a Poláků ;)) - Wood Green, East Ham ;) Už to ale nějaký rok je, tenkrát taky úplně všichni nečuměli do novin, smartfounů, netbůků či čeho všeho. Tady mi přijde, že kdo není ve svym virtuálním světě, je divnej. Ale už jsme dost OT, na to už tu téma někde je. Akorát ho nemůžu najít ;( Kdyžtak mě nasměrujte, diky ;)
Topic byl, že ty tvrdíš, že CJ je místo setkání lidí s podobným smyšlením a já na to ano , ale že ostatní formy dopravy takovou potřebu zjevně nemají a mezi ostatní jsem zařadil i pravidelné dojíždění do práce na kole :)
Mimochodem já ten Londýn třeba v roce atentátů a pak několikrát 1-3 měsíce pracovně v letech 1998-2008. Anglický venkov spíš 1995-96.
No vzhledem k tomu, že jsem jezdil denně celý rok po Londýně do práce, školy i za zábavou na kole, tak uznávám, že zas až takové zkušenosti z nitra místního MHD nemám. Spíš se mnou dávali lidé do řeči, když jsem na zastávkách na někoho čekal. Jinak co si myslí cestující v MHD by mělo zajímat především dopravní podnik a město. Pokud se ale sami lidé neozvou na správných místech, budou se jim spoje dále proškrtávat.
Prosímtě co je na tom tak úžasného a nádherného projíždět se městským provozem na kole, nemůžeš pořádně pokecat, nemůžeš jet v klidu, pořád kolem hodně silný provoz. Pochopím, když někdo jen tak odpoledne se na chvíli jde sám nebo ve dvojci projet a jede městem, protože z centra ven to je daleko, ale pořádat cyklojízdy po městě, to teda fakt nevím co na tom účastníci mají.
Nemůžeš pořádně pokecat, jet v klidu??? Jak to?
Díval jsem se do mapy kudy pojedou, některé úseky neznám, některé jen trochu a nezdá se mi to, že trasa byla vedená nějakými klidovými zónami, vše je po běžných silnicích a co si pamatuju, tak některé jsou dost frekventované, takže si neumím představit jak si tam v klidu s někým pokecám když dotyčný jede před něbo za mnou a pořád se musí hlídat okolní provoz.
Díky za trasovarování ale přesto sakra, takže dneska Jeremenkova a nábřeží v hajlu... ach jo takže dnes pravděpodobně Kačerov-Krčák-Háje nebo možná střih podél Botiče Hostivaří .... raději
Mimochodem otázka wawus je tedy ten, který má projednanou trasu s magistrátem ?
Tuším, že wawus je ta.
Člověk jako člověk.
Tak jinak.
Účastníci, kteří ostatním kreslí trasu jsou obyčejní účastníci nebo organizátoři či dokonce anonymní pořadatelé ?
Nemám ponětí. Nejednou jsem na Jiřáku ostatní přesvědčil že původní trasa má v sobě nedostatky a jelo se pak jinudy. A to nemluvím o dobách kdy se čekalo až dorazím abych něco navrhnul. Což vzhledem k tomu, že jsem nikomu účast neslíbil bylo vcelku zajímavé.
Osobně to vidím na celkem rozumnou trasu a tematicky dobře vybraný cíl, který přímo souvisí s městskou cyklistikou.
Jo a hlavně při té jízdě klid, klid, klid...
Nejedete do bitvy, jedete na spanilou jízdu:-))
http://www.musicvideo.sk/sk/videoklip...
:)
:D
smajlíci jsou tam proboha smajlíci
No není to tak dávno co se mě v práci v Praze kolegové ptali, jestli jsem nějaký ekologický aktivista, když furt jezdím na kole ;) Dnes už se tomu smějí sami a někteří jezdí také.
no u mě ve starý práci zrovna tak... do tý nový jsem už přijel na kole....
Tak to jsi borec. Já jsem při nástupu do nové raději zaparkoval kolo za rohem, abych zase vevyprovokoval nějaké předsudky. Ale naštěstí to nebylo třeba, druhý den už jsem byl s kolem v garáži ;)
Ty s tim nadelas! ;-) Jezdit na kole je normalne, tak si nemysli, ze jsi nejaky exot. :-)
Ja na tom taky nic exotického nevidim, bohužel někteří (i vlivní stále ano). Ono když se tě pražský policista zeptá, proč jedu zrovna z práce a nejezdim si někde v lese, tak jak si připadáš?
Nevim, to fakt policajti delaj? Po mne jeste nic nikdy nechteli, kdyz jsem jela na kole. Ale asi bych mu rekla, ze mu do toho nic neni, kdyby me fakt stval. Kdyby me stval jen trochu, tak bych jej mozna seznamila s faktem, ze bicykl je primarne dopravni prostredek a az sekundarne sportovni nacini a ze muj otec jezdil na kole do prace cely zivot.
No vida, o tom bychom tam mohli poklábosit, vyzkoušet bikesharing, nejedeš tam dnes taky? Povezu ještě vzadu do BA kámošovi skládačku, kdyby třeba někdo chtěl jet a neměl kolo, což určitě není náš případ ;)
Na cyklojizdy nejezdim, anzto jsem individualista, co se boji davu, a tento zpusob zviditelnovani cyklistu mi nesedne. Stavila bych se vecer mit cas, jenze dneska nemam hlidani deti.
Na ten bikesharing jsem koukala. Jen mi zatim neni jasne, jak moc chtit po meste, aby do toho investovalo. Vec je to pekna, ale spis si myslim, ze podpora bikesharingu by na provoz nemela zadny vyznamny vliv a tedy ze pro mesto neni vyhodne to sponzorovat.
To je škoda, třeba bys změnila názor. Na BS. Mě jeho lepší využívání kazí hlavně to omezení na Karlín. MHD a IAD město taky dotuje. Ale to už je na jiné vlákno. Jo a dav na kole není tak těsný jako bez kola. Tuhle jsem se dostal do kotle na koncertu a moc dobře mi tam taky nebylo ;)
Záleží na pohledu. Je to další nabídka v portfoliu dopravních služeb, na pomezí veřejné a cyklistické dopravy. A navíc je to ohromná reklama (něco jako Visibility of network).
Ale třeba 500-1000 bikesharingových kol v oblasti níže položeného centra (což je podle mého odhadu pro Prahu rozumný počet) by bylo vidět až až.
Ano, reklama na cyklistiku by to byla. Ale jake skupiny lidi by to pouzivaly a na ukor jakych dopravnich prostredku? Osobne myslim, ze by to pouzivali nejvic turiste a ze by to nemelo vliv na snizeni poctu aut v centru. Ale nemam k tomuto nazoru zadne podklady, je to jen strelba od boku.
Je samozrejme mozne, ze vetsi mnozstvi lidi na kolech by inspirovalo k jizde na vlastnim kole i nejake prazany. Ale kolik by do toho bikesharingu muselo mesto investovat? A ma na takove srandy s pochybnym vysledkem penize? A nejde bikesharing provozovat na komercni urovni?
Tak třeba ten bikesharing, jak jsem ho popsal (cca 100 stanic, 600 kol), by se dal nejspíš pořídit zhruba za cenu jedné tramvaje 15T.
Kdo to bude používat, se dá nastavit podmínkami užití. Stačí patřičně nastavit denní, týdenní a roční předplatné. Vykukové z města to můžou spojit s Opencard a mají vystaráno :-)
Jinak co bys považovala za "neúspěch" bikesharingu? Imho to nejhorší, co se může stát, bude, že na tom nebude nikdo jezdit. A o to bych se nebál.
A když už jsme u toho "na úkor jakoých dopravních prostředků." Tady se podsouvá, že když neplatí rovnice 1 člověk na kole = 1 člověk mimo auto, je to špatně. Že když ten člověk vyleze z metra, je to přímo zločin a když si nedejbože si zkrátí cestu, kterou by jinak šel pěšky, je to málem národní katastrofa. Ale takhle ty věci vůbec nefungují. Každý denně dělá dopravní volby a tohle prostě rozšiřuje nabídku relevantních možností. Uvolnění veřejné dopravy umožní cestovat v ní jiným lidem.
Právě veřejnou dopravu v centru může bikesharing velmi významně doplnit. Dlouhodobé soustředění na rychlé, ale hluboko zakopané metro způsobilo, že na krátké vzdálenosti (kolem 1-2 kilometrů) to v centru stojí veřejnou dopravou pěkně za houby a nějaký prostředek na kilometrové přísuny by pohybu po centru města rozhodně velmi prospěl.
Uvolnění veřejné dopravy umožní cestovat v ní jiným lidem, tak podle mě je spíš taková višfullmantra :)
Představa, že se do tramvaje, metra či autobusu kde bude o pár procent víc místa k stání přesedlá člověk, který do té doby jezdil autem je sice hezká, ale tak nějak ne příliš reálná :)
Stalo se to někde doložitelně dle statistik ?
Stalo se, že tam, kde zkvalitnili MHD, začalo jezdit víc lidí MHD. Stalo, se, že tam, kde zkvalitnili cyklostezky, začalo jezdit víc lidí MHD. Stalo se, že tam, kde ubrali prostor autům, začalo jimi jezdit míň lidí. Stalo se, že kde udělali tohle všechno najednou, stalo se tohle všechno najednou.
Nooo asi bych nezapominal, ze jsme v CR :o)) to ze se to nekde stalo neznamena, ze se to stane tady. Ostatne, kdo chce jezdit jako v Holandsku (coz je takova mistni modla) mel by uvazovat o prestehovani do Holandska. ;o))
Já to mám už léta v CV... pořád to vypadá zajímavěji než golfování či squashování či turistika za chudáky gorilami.
Navíc je to signál, že ušetří za služební auto :)
Při úspěšném přijímacím pohovoru dokonce padlo, že dle CV najezdím za rok na kole víc než manželka autem a zněl v tom obdiv :D
Jo, lepší je předsudky nepředpokládat a raději se rovnou zeptat:-))
Jak to tak pozoruju, situace se hodně hodně mění. Člověk na kole dnes už není exot (rozhodně já nemám takový pocit).
Občas se někdo z mých známých (co na kole nejezdí) na nějakého cyklistu utrhne, ale už to není ve smyslu - blbci cyklističtí jako třída. Nejčastěji je to na konkrétního cyklistu v konkrétní situaci, protože se fakt choval jako blbec.