Sice jsem k tomuto tematu diskusi nasel (http://www.nakole.cz/diskuse/2261-prechod-z-v... ale co me zajima a nikde jsem neobjevil je uchyceni brzdovych hadicek k ramu, pro V brzdy je v "ocku" zuzeni, kterym podle me hadicka neprojde. Nebo se pletu, mate s tim nekdo zkusenost?
Diky
Pro tyhle hydraulické hadičky se prodávají speciální plastové úchyty - třeba na Kupkole, ale seženeš to i když obejdeš pár kamenných cyklistik. Ty původní návarky na bowdeny se využít nedají. A než seženeš nějaké ty originální úchyty, tak možno přichytit elektrikářskými stahovacími pásky.
A neexistuje nejaka moznost ty navarky provrtat?
Plastovymi uchytkami myslis predpokladam tohle http://www.kupkolo.cz/vyhledavani/?s=search&...
Diky
Ano, buď takovéhle příchytky nebo jiné, je více výrobců.
Pokud jde o to "provrtání" stávajících návarků: mám za zády kolo, koukám na něj - no teoreticky by to možné bylo, ale prakticky nevím, jak dostaneš vrták (resp. sklíčidlo vrtačky) tak blízko k rámové trubce. Možná by to šlo propilovat kulatým pilníkem. No jo, možné by to bylo. Asi budeš první, ale proč ne - rozhodně provrtáním návarků nezeslabíš pevnost rámu :-)
Ale jestli bude mít kompletní brzdy (včetně naplnění) tak jak protáhne bowden těma návarkami? Jedině je roztáhnout, a následovně zase stáhnout k sobě ale je tam riziko že bude mít ty návarky z ohýbané.
...zohýbané a ještě hrozí, že se mu z toho oloupe popraskaný lak... ;-)
Nebo se mu to odloupne celé, i s tím návarkem, od rámu :-))) Netuším totiž na jak hrubé zacházení, a jak moc dobře, je to k tomu rámu uchycené...
A ještě bych měl trošku obavu, že po tom vrtání a pilování zůstane nepatrný otřep, nebo ostřejší hranka a ta hadička se může časem prodrbnout, jak se v tom očku bude vrtět.
Otřepů bych se neobával - to se dá vyhladit jemným pilníčkem + smirkem. Pokud jde o to protažení naplněných brzd - no samozřejmě by se musely na jedné straně svlíknout hadice a pak znova naplnit + odvzdušnit - jestli s tím nemá zkušenost, pak v servisu (já osobně bych se do této operace pustil jenom u shimánovských brzd, tam to umím, jiné značky bych ale doma nerozebíral, nemám s nimi zkušenosti).
Dovolím si reagovat na použití smirku. zkoušel jsi něco tak malého a titěrného smirkovat? Moc dobře to nejde. Na kompletní vyhlazení je nejlepší smirek na houbě. Používá se na lak karoserií. Ale velikost houby je poměrně velká a pro toto zcela nepoužitelná.
Jinak s tebou souhlasím smirkem se dá mnoho vyhladit a odstranit otřepy.
Existuji i adaptery pro hydrauliky co jdou pouzit do navarku na bowdeny, treba tady http://www.roseversand.de/artikel/xtreme-cable...:39951
Tohle se mi líbí! Ale kde to u nás sehnat...
Jinak já mám připravenou přestavbu krosse na hydraulické brzdy (měkčí shimana, nic extra jedovatýho - kvůli vidlici) a chtěl jsem dát právě ty plastové úchyty z Kupkola - a na základě tohodle vlákna jsem začal vážně uvažovat, že "propiluju" bowdenové návarky.
(a když jsem u těch "jedovatých" brzd - včera jsem jel krátce na meriďáckým fullu s jůliema, nějak jsem nechtěně víc zmáčnul páky a skoro jsem si rozbil ústa :-) )
Taky jsem je tam měl a přední se začala zadírat, tak šla pryč a místo ní brzdy shimano a rozdíl v brzdění je hodně malý, při jízdě z kopce musím hodně citlivě. Už párkrát se mi stalo, že jsem se zapoměl a rázem jsem měl zadek výrazně výš než jsem chtěl a žádné příjemné pocity to nebyly :-)
http://www.kupkolo.cz/uchytka-bowdenu-k-ramu-al...
Zdravim. trosku z jineho soudku bych potreboval poradit. byl jsem ujisten ze na tyto naboje
http://www.tandem-bike.cz/kola-a-jejich...
Mohu dat kotouce. je to mozne? dekuji za radu.
Obávám se, že jsi byl ujištěn špatně. Kotouče by nebylo k čemu uchytit.
Ja si rikal ze tam nikde nemam zadne uchyceni. takze jestli chci hydro tak menit i naboje. to asi sezenu rovnou cele kola i s kotoucema. mam moznost predek i zadek bez kazety za 1500 obe i s kotoucema. tak dotoho asi pujdu. brzdy Shimano M445 za 1700kc. myslite ze je to dobry kup na crosse? mam presne tohoto.
http://pcshop.pells.cz/sport/crono-pro-2009...
Jestli jezdíš i v zimní čvachtě, nebo občas vymeteš nějaké bahno a dostane se na ráfky, tak stojí za to o tom uvažovat. Pokud bys ale jezdil jen za pěkného počasí a po čistých cestách, bohatě postačují Véčka (zkušenost, nejen moje).
Pokud jsou za 1500 obě kola i s kotoučema v rozumném stavu a kvalitě, tak je to dost pěkná cena, brzdy se prodávají od 1500. Na náročnější řádění v terénu by to taky šlo použít, pro treka to bude bohatě, tam by posloužily i mechaniky.
no prevazne vyhledavam pekne pocasi. kdyz me nekde zastihne necas s tim uz nic nenadelam ale nevyhledavam. bahno ja nerad. v zime jezdim minimalne. kola by to byli Bontrager Ranger ale jsou to prevazne MTB tak se obavam ze na krosa by se mi to asi nehodilo. jeste otom musim neco zjistit. ale diky za raky a zkusenost.
Levný kotouče ti někdy mohou zkomplikovat život (nemusí). Pokud je nepotřebuješ do svinčíku, spíš si pořiď kvalitnější Véčka (pevnost a přesnost taky hraje roli) a nebo dej pár korun do botek na výměnné špalky. Ty pořiď taky z těch lepších, značkových. A uvidíš, jak se ta brzdy proberou a odvděčí. Na treku jsem s nima lítal i po Alpách, z Glockneru bez problémů stíhaly za sucha i v dešti. Jak už jsem psal, v čurbesu je to mizérie, pak teprv bych volil kotouče. A klidně osvědčené mechaniky, nebo nějaké obecně osvědčené hydry.
Na treka jsou víc než dostatečný a pokud jsou v pořádku, tak cena je pěkná.
To jsou ty, co máš teď ? Jestli jo, tak není co řešit.
Ne, já mám M596, ale na to co chce jezdit by mu M445 na trebu měly bohatě stačit.