reklama
Město: Praha

Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

Tak v tomto městě bych na kole jezdit nechtěl:

- na ulicích v centru parkuje víc kol než automobilů
- individuální výzdoba je běžnou součástí kola
- ve městě nejsou žádní ,,cyklisté“, ale jen obyvatelé, kteří ke svým cestám používají jízdní kolo
- průměrné provozované kolo je staré víc než pět let
- parkovací problémy se týkají více jízdních kol než aut

A v tomto městě už na kole jezdím:

- jízda na kole se neomezuje na vysportované třicátníky
- cyklistické přilby se nepoužívají jako kompenzace nízké subjektivní bezpečnosti
- problémy s infrastrukturou se týkají především nedostatečné kapacity
- lidé na kolech nemají výraz stresovaných lasiček
- není třeba provozovat cyklojízdy (zbytek je anglicky, takže netřeba se tím vzrušovat)
- svoboda zvolit si kolo jako dopravní prostředek je skutečná a ne jen iluzorní

Více viz článek:
http://prahounakole.cz/2012/06/jak-poznate...

[ Zpět ]
Datum: 06.06.2012
Autor: Ludek
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    Hanoj. Tam bych na kolo nesedla ani omylem. Navzdory tomu, že splňuje snad všechny podmínky pro cyklistické město:-))

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2012
    Autor: Lanna
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    A jak prosim se tvari vystresovana lasicka? Nema nekdo foto, abych se presvedcil zdali nevypadam prave tak?

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2012
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      Jak se tváří vystresovaná lasička?!?
      Tak to ti můžu říct naprosto přesně - do dnes si pamatuji, když jsem s tímhle výrazem projížděla Prahou do práce prvně já.

      Poznáš je snadno - jedou svojí první nebo jednu z prvních jízd městkým provozem do práce (nebo se přepravují někam jinam), jedou nejistě, na přechodu neví, jestli slézt nebo jet, na každé křižovatce stojí, těkavé se rozhlíží po jednotlivých ulicích a přemýšlí kudy dál.

      Je ale fakt, že už jsem dlouho nikoho takového nepotkala.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Áno, ja tak vyzerám vždy, keď sa mi na zadok lepí napr. nervný taxikár alebo dodávka a ja nemám kam uhnúť, ani nedokážem ísť rýchlejšie.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: bibi
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Anebo tak :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Ano, ten pocit znám. Je to nepříjemné, ale na druhou stranu, kolikrát do tebe ten nervní taxikář v Praze skutečně drcnul?
          Já jsem třeba ráda, že jsem se od Vratislava dozvěděla taktiku zabírání pruhu.
          Dělám to sice nerada a dělám to jen případech, kdy je to skutečně účinné. Tedy tehdy, kdy skutečně tím zabráním nesmyslnému předjíždění.
          Má to ale i druhou stranu. Třeba v tom případě, který tady v jiném vlákně uvedl Jindra. Dva cyklisti vedle sebe tam měli jakože zabírat pruh z důvodů své bezpečnosti. Tak v tom případě je to taktika naprosto neúčinná, když je přeci celý protisměrný pruh volný. A já sice vím, že v nepřehledných místech se předjíždět nesmí, ale nemohu ručit za to, že to někoho za mnou nenapadne. Ta situace je o to nebezpečnější, o co více aut v koloně si za sebou naštosuju. A když někomu z nich, třeba na čtvrté páté pozici v koloně, rupně v bedně a začne předjíždět, je pro mě mnohem bezpečnějčí být blízko u pravé krajnice. Alespoň já mám ten pocit.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: Lanna
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    Zajímavé, na vystresovanou lasičku jsem na prahounakole taky nedostal odpověď :) a moc rád bych takové lidi potkal v pražském provozu potkal.

    Jediný místo, kde potkávám skutečně vystresované cyklisty je cyklostezka od Vyšehradské skály do Modřan a to pouze v odpoledním čase dopravní špičky, kdy se na cyklokvztekustezce rekreují široké vrstvy obyvatelstva.

    Bývalého kolegu tam letos srazili bruslaři z kola a nejen že mu pak nepomohli, ale ještě kvůli tomu musel přestat na 2 měsíce jezdit, protože se zranil. Jestli měl v tu chvíli výraz vystresované lasičky netuším ale krve měl na něm asi dost...

    Individuální výzdoba kola ?
    Stará kola ?
    Hm tak to jsou pak cyklistická i některá africká města :)

    Ad bez nutnosti cyklojízdy, je zajímavé sledovat debatu nad tím, když pořadatelé v Praze před cyklojízdou říkají, kéž by to bylo s účastí jako v Budapešti kde se čeká hódně cyklistů.
    Klidně ať je to jako v Budapešti, jen je zajímavé, že ta konkrétní opěvovaná Budapešťská cyklojízda se konala o víkendu a Pražská ve čtvrtek, v dopravně nejhorší den ve městě.... já hlasuju pro to ať se to dělá jako v Budapešti, koneckonců až to bude jako tam, tak bude mít pražská mhd o dost menší přepravní výkon a lidé budou víc jezdit auty, přesně jako to je v Budapešti....


    Zítra jdu na vyhlášení výsledků dopráce nakole a ve své podstatě jen doufám, že to není míněno jako cyklojízda. Z webu pořadatelů se to nedá rozklíčovat, ale ten čtvrtek mě trknul až včera.....

    Jinak autorovi této debaty, já taky jezdím ve městě, kde je svoboda jezdit na kole úplně skutečná a nejedná se o nějakou iluzorní možnost.
    Jeden každý člověk si může vybrat a na kole začít jezdit. Možná bude mít kolo nové, nenazdobené a možná na sobě bude mít dres, ba dokonce,ó jaká hanba, přilbu a nášlapné pedály.

    V tom je právě ta svoboda volby a né v tom, že se budeme bušit do nevysportovaných hrudníčků a tvrdit "vono to nejdé, není svoboda, voni nám to nedovolej, voni nás štvou jako zvěř" a jednou za čas si udělat

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2012
    Autor: újezďák
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Dokončení

           

      V tom je právě ta svoboda volby a né v tom, že se budeme bušit do nevysportovaných hrudníčků a tvrdit "vono to nejdé, není svoboda, voni nám to nedovolej, voni nás štvou jako zvěř" a jednou za čas si udělat parádemarš v dopravní špičce.
      Prostě jezdit, jezdit a ještě jednou jezdit a netvrdit, že to je adrenalinový sport pro vysportovaný 30níky v dresíkách a tím urážet normální lidi, kteří jezdí každý boží den do práce na kolech aniž by z toho měli svaté poslání :D

      Dneska jsem se na semaforech na dlouhé červené bavil s mimopraž. řidičem auta, kterému jsem napřed poradil cestu ( zrádce hanba mu, baví se s řidiči a radí jim:) a taky jsem mu na jeho otázku jestli je to nezdravý a nebezpečný řekl, že ne, že naopak :)
      Takové setkání vyplývající z každodenního ježdění, kdy je možná debata a je možný udělat přátelský gesta, poradit, pomoc dát přednost, je 100x užitečnější než ukazovat prostředníčky, skákat na kolech po chodníkách a bouchat lidem do střech nebo jim jednou za čas zablokovat dopravu.

      Takže opakuji jezdit jezdit jezdit, jde to a nedře to, v Praze teda rozhodně ne :)

      [ Zpět ]
      Datum: 06.06.2012
      Autor: újezďák
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Dokončení

             

        Jo, podepisuji.
        Ale zas na druhé straně...zaujal mě ten bezproblémový devadesátník, když jsem si ho představila jak na kole starším pěti let, s blatníky a ozdobami, s pórkem vyčuhujícím z košíku, stoupá z farmářského trhu na náplavce třeba Evropskou nebo na Petřiny. Teda ne, že bych mu nepřála ten tuhý kořínek...
        A pak taky pan starosta. Ten by měl jezdit na kole. Už je načase přemýšlet o kandidátovi...

        [ Zpět ]
        Datum: 06.06.2012
        Autor: Lanna
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Dokončení

               

          My ale máme na šestce starostku :o)))

          A jednoho starostu, co jezdil na kole, protože mu sebrali papíry už jsme měli...

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dokončení

             

        Svatý poslání z ježdění do práce na kole tu děláš leda ty. Fakt. Nikdo jiný tu se stejnou pravidelnosti jako ty ostentativně nemele o tom jak jel na kole do práce a že si z toho maj sednou všichni na prdel. Všichni nebo většina určitě co jezděj na cyklojízdu a přispívaj tady podle mě do práce na kole jezdí. Akorát to berou za takovou samozřejmost že nemaj potřebu se o tom psát každej druhej den. Mohl bys mi říct kdo tu dělá z dojíždění na kole svatý poslání? Nikdo mě nenapadá.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: Aybabtu
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
        • Re: Dokončení

               

          Svatý poslání?!?
          To asi čteš něco mezi řádky.

          Újezďák se prostě rád podělí o jakoukoli cestu na kole a zaplaťpánbů, že nyní jezdí do práce, protože to se čte mnohem lépěji než když tu rok prudil se svými vyjížďakomi ve slunečném odpoledni, když mi ostatní dřepěli v rachotě :o)))

          A mimochodem, já jeho postřehy z každodenních cest čtu velmi ráda - je zcela evidentní, že si všímá a jeho cesty nejsou jednotvárné.

          Na druhou stranu od tebe jsem tady o žádné jízdě na kole ještě nečetla - teda pardon, tuším, že jsi něco psal o cestě kolem Rokytky, ale jinak jen reješ a reješ. Nejsi ty nakonec zahradník?!?

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: radka
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Dokončení

                 

            já ti zvýraznim co újezďák napsal

            Prostě jezdit, jezdit a ještě jednou jezdit a netvrdit, že to je adrenalinový sport pro vysportovaný 30níky v dresíkách a tím urážet normální lidi, kteří jezdí každý boží den do práce na kolech ***ANIŽ BY Z TOHO MĚLI SVATÉ POSLÁNÍ*** :D

            Těma normálníma lidma myslí sám sebe. Ty ostatní to jsou lidi co jezděj na cyklojízdy. A odlišuje se tím že on jezdí do práce jen tak, zato oni z toho podle něj maj svatý poslání.

            Na to jsem taky reagoval. Ujezdak se tu se svým kázáním "o normálních lidech jezdících do práce v civilu" objevuje častějc než černoprdelník v kostele.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: Aybabtu
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
            • Re: Dokončení

                   

              Mě osobně to takhle dramatický nepřijde.
              To, co jsi z toho vyčetl ty, já v tom nevidím.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: radka
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
            • Re: Dokončení

                   

              Tak fajn, tak jsme se dozvěděli, co si myslí Újezďák o normálních lidech. Díky.
              A teď se vraťme k věci.
              Jak ty jezdíš po Praze a jak ty jsi předtavuješ cykloměsto?

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: Lanna
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Dokončení

                     

                To se od něho nedovíme

                [ Zpět ]
                Datum: 07.06.2012
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Dokončení

                     

                Můžu se rozepsat o chybějící infrastruktuře... Spojit Palacháč s Mánesem, ubrat parkovací místa a místo nich udělat cyklopruhy.

                Hlavně ale myslím že v cykloměstě na někoho kdo přijede do práce na kole nekoukaj jako na exota nebo o něm neříkaj že má odvahu, já bych něco takovýho nezvlád. To je myslím ten hlavní rys cykloměsta.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.06.2012
                Autor: Aybabtu
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Dokončení

                       

                  Ano, s tím souhlasím. Taky si myslím, že by bylo lepší se rozepsat o infrastruktuře, než dělat neustále a opakovaně sondu ho hlavy Újezďákovy.
                  A to druhé: Myslím že dnes už se na cyklistu, který přijede do práce na kole lidi většinově nekoukají jako na exota. A vím, že to je taky zásluhou lidí z Automatu, ale taky úplně stejně zásluhou lidí jako Újezďák. A když někdo bere cyklisty jako exoty, tak je to jeho věc. Ať si to myslí a ať si to třeba říká. Díru do hlavy mu kvůli tomu neudělám.
                  Ono je mnoho lidí, kteří koukají na lidi, co jezdí autem, jako na....no, kdyby jenom jako na exoty, že?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.06.2012
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Dokončení

                         

                    Neřekla bych že je to zásluhou Automatu nebo újezďáka, spíš si myslím, že se kolo tak nějak stalo běžnou součástí našich životů a stává se stále přirozenějším, že jej k běžné dopravě používá stále více lidí i ve velkých městech.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.06.2012
                    Autor: radka
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                    • Re: Dokončení

                           

                      Ano, samozřejmě. I tak to jde napsat. Podstatné je, že člověk, který se normálně, slušně, klidně dopravuje po městě na kole není exot.
                      Takovým způsobem se lidé celkem přirozeně dopravovali na kole docela běžně. Jen na to v mezidobí trochu pozapoměli:-))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.06.2012
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dokončení

                           

                      Taky bych nepřipisoval zásluhy. Pohyb lidí (tentokrát třeba) na kole přichází s dostupností spolehlivých a relativně levných kol, projeví se napřed v rekreačním, sportovním a hlavně módním pojetí - a pak se využití naprosto přirozeně přesune i do běžného dopravního využití. A bude to tak, ať si kdo tlačí na pilu a honí triko jak chce. Možná udělá nějaké ty vlnky, ale přirozený vývoj zas tolik neovlivní.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.06.2012
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Dokončení

               

          Já taky jezdím do práce na kole, se skoro železnou pravidelností. A Újezďák je taková příjemná motivace.Příjemné počtení a ještě příjemnější postřehy z dopravy a nejen z ní.

          A to svaté poslání si dovolím vyložit po svém, a to tak že ti co jezdí na kole a berou to jako svaté poslání, něco jako ve filmu kladivo na čarodejnice. Přiznej se! nepřiznáš? Však my to z tebe dostaneme...
          A tihle zarytí cyklisti co berou kolo jako svatý nástroj pro vymýtání nečistých aut z měst, které ničí vše od silnic, po vzduch.
          Alespoň to je můj subjektivní názor na frázi "dojíždění na kole do práce jako svatý poslání"

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: Ozzák
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Dokončení

                 

            Jo to víme jak se tu Ujezdák snaží vykreslit cykloaktivisty. Ale mě zajímá kdo jmenovitě takovej je. Nikdo ně nenapadá. A svojí rétorikou je ke svatýmu boji skrzevá denní dojíždění na kole nejblíž on.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: Aybabtu
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Dokončení

                   

              Hele já se nehodlám nikoho zastávat nebo někoho jmenovat.

              Ale pravda je taková že Újezďák (ač ho osobně neznám) má v mnoha ohledech (dle náplně příspěvků) pravdu co se týče dopravy po městě (ne jenom v praze ale i v jiných městech se cyklisté mohou setkat s tím co píše o svých cestách do práce)

              A teď jedno doznání, ještě před 9 měsíci jsem jezdil autem(jakýkoliv jiný dopravní prostředek jsem odmítal) a na cyklisty jen nadával. Přítelkyně mě vybídla ke koupi kola, a já tak učinil. Nicméně byl jsem stále skeptický ke kolu jako dopravnímu prostředku. Jak běžel čas tak jsem začal zjištovat (hlavně v praze) že kolo jako dopravní prostředek není úplně k zahození. Tak jsem začal zkoumat a hledat cesty, z domova do práce. Až jsem jednou (pamatuji si to zcela přesně, bylo tehdál -20° a já nevěděl kudy ráno v té tmě jet, bez čepice pod helmu, a rukavic) vyrazil z práce domu na kole. Po úmorném zápasu jsem dojel domu, a prohlásil že kolo nechci vidět, nicméně odpoledne jsem musel do práce a kolo bylo jediná možnost jak se dopravit (MHD nemám zrovna v oblibě) tak jsme sedl, jel a dojel. To už bylo lepší, a tímhle způsobem jsem jezdil týden. Pak jsem jezdil týden autem (protože ty mrazy byli čím dál neúnosnější) a zjistil jsem jednu věc. Cesta do práce autem byla dlouhá asi 12 km a trvala cca 45 minut. A z práce mi to trvalo také nějakých 40 min.
              Na kole cesta byla jen 10,5 km a trvalo mi to také 45 min, a z práce nějakých 30 minut.
              A výsledek? cesta na kole je rychlejší (v rámci času) a za týden jsme ušetřil 300,- (né li více) za benzín neni to nádherný?
              A teď k jádru pudla. Kdyby si každý kdo jezdí autem do práce a poskakuje pul hodiny kolem muzea toto spočetl zjistil by jak by na tom ušetřil (jak peníze tak i asi čas-podle toho kam jede), a praha by byla průjezdnější především pro složky IZS a MHD a také ovzduší by bylo čistčí.

              To jsou mé zkušenosti a můj subjektivní názor.A myslím si že nejen Újezďák(jakož tebou opovrhovaný aktivista) ale i ostatní nákoláci by o této

              [ Zpět ]
              Datum: 08.06.2012
              Autor: Ozzák
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dokončení

                     

                To jsou mé zkušenosti a můj subjektivní názor.A myslím si že nejen Újezďák(jakož tebou opovrhovaný aktivista) ale i ostatní nákoláci by o této problematice mohli hovořit dlouhé hodiny.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.06.2012
                Autor: Ozzák
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Dokončení

             

        Vystresovanou lasičku potkat je vzácný úkaz, protože logicky v městském provozu dlouho nevydrží.

        Doporučuješ pořádat Cyklojízdu podle Budapešťského vzoru, aby se zmenšil dopravní výkon Pražské MHD a aby po Praze jezdilo více aut. Zajímavé, alespoň pro jednou jsme se od tebe dočkali trocha upřímnosti.

        Co se týče nevysportovaných hrudníčků, mohl bys napsat, koho konkrétně máš na mysli?
        Konkrétně kde, kdy, kdo se bušil do nevysportovaného hrudníčku a říkal, „vono to nejdé“?
        Nebo se zeptám jinak – jak tě to napadlo, tohle napsat? Snažíš se tím zesměšnit lidi, kteří se z nějakého důvodu bojí jezdit na kole v městském provozu?

        Nelíbí se mi, jak neustále dokola spojuješ cyklistické nešvary s Cyklojízdami. Účastníci Cyklojízd tě neustále ohrožují, skáčou z křoví, ukazují prostředníčky, skáčou na kolech po chodníkách a bouchají lidem do střech.

        Svými příspěvky neustále vytváříš dojem, že účastníci Cyklojízd jsou neukáznění, nebezpeční a zlomyslní lidé.

        Dělíš cyklisty na slušné, to jsou ti, kteří se chovají jako ty, a na účastníky Cyklojízd, ti jsou neslušní.

        Uvědomuješ si, že zde používáš rétoriku, kterou zdejší cyklisty účinně štveš proti sobě? Já myslím, že ano.

        Razíš tuto teorii – cyklisté by měli šlapat a držet hubu.
        Cyklisté, kteří chtějí, aby se jejich podmínky ve městě zlepšily, jsou špatní, nebezpeční, mají nevysportované hrudníčky, skáčou z křoví, ukazují prostředníčky, skáčou na kolech po chodníkách a bouchají lidem do střech.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: sareh
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Dokončení

               

          Omyl, lasičky se mohou otrkat. Z vlastní zkušenosti vím, že tvrzení "v městském provozu dlouho nevydrží" JE NEPRAVDIVÉ...

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Dokončení

                 

            Jarda Uhlíř: Dravci
            :-))
            Volala lasička na sýčka,
            aby jí dal kousek masíčka,
            sýček však zahoukal ále
            a letěl s masíčkem dále.

            Sýček byl návštěvou u družky
            cestou mu nastydly průdušky,
            nemohl loviti masíčka,
            ptal se, zda pomůže lasička.

            Dravec dravci nepomůže,
            to ho radši svlíkne z kůže,
            má to psáno v genech,
            nikomu nic nenech.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: Lanna
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Dokončení

               

          "Doporučuješ pořádat Cyklojízdu podle Budapešťského vzoru, aby se zmenšil dopravní výkon Pražské MHD a aby po Praze jezdilo více aut. Zajímavé, alespoň pro jednou jsme se od tebe dočkali trocha upřímnosti." - demagogie, neměl by sis domýšlet něco co nebylo napsáho za autora.

          "Konkrétně kde, kdy, kdo se bušil do nevysportovaného hrudníčku a říkal, „vono to nejdé“?" - každý kdo nechce jezdit si najde x důvodů proč to nejde, aby si nemusel přiznat že se mu nechce, nebo je líný. Existuje nějaký průzkum, kde by byla otázka Co jim nejvíce překáží, aby jezdili po městě na kole a v možnostech odpovědí je pohodlnost, lenost, neochota se potit apod.?

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: pro_pa
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Dokončení

                 

            "demagogie, neměl by sis domýšlet něco co nebylo napsáho za autora."

            Což je ale typická újezďákova strategie, třeba když vkládá Vráťovi (který opakovaně konstatoval, že Modřanská stezka je přetížená) do úst větu "cílem je přeci podobná hustota cyklistů v provozu jako je na Modřanské, ale všude"

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: vrehak
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Dokončení

                   

              Aby nedošlo k nedorozumění: diskusní styl sareh, aybabtu apod. považuju za ještě horší. Ale zrovna demagogii tady používá snad každý druhý.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: vrehak
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Dokončení

                   

              jestli toto někde zaznělo takto, to nevím. Nebylo to spíše tak, že jakmile dosáhneš uváděného a chtěného modal splitu, tak se to opravdu skutečností stane? Když chci zvýšit modal split, tak se samozřejmě zvýší hustota a nebude jenom jedna Modřanská. To mi přijde logické.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: pro_pa
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Dokončení

                     

                "Když chci zvýšit modal split, tak se samozřejmě zvýší hustota"

                ...nebo se rozšíří kapacita příslušné infrastruktury. Na modřanské cyklostezce se to už chystá (http://prahounakole.cz/2012/04/zpravy-z...

                Nebo se nabídka rozšíří plošně. Teba zóny 30, cykloobousměrky apod. by mohly umožnit plošnou průjezdnost území místo aby se všichni sjížděli na těch pár páteřních stezek.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.06.2012
                Autor: vrehak
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Dokončení

                       

                  Ano, uděláme cyklodálnice. 2 pruhy pro cyklo, 2 pro inline, 1 pro kočárky a 1 pro běžce a to vše v obou směrech. Domy zbouráme :-)))

                  Zóna 30 pro cyklisty, to jako kdo nepojede 30+ tak tam nesmí? :-)

                  Myslíš, že cyklisti jezdí oklikami jenom proto, aby se projeli po páteřních trasách?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.06.2012
                  Autor: pro_pa
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Dokončení

                         

                    Mám pocit, že jsi tohle vlákno zahájil apelem na nedomýšlení toho, co nebylo řečeno. Zajímá tě, co si myslím nebo se chceš posmívat tomu, co jsem neřekl?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.06.2012
                    Autor: vrehak
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dokončení

                           

                      S čím konkrétně máš problém?

                      Že s tebou souhlasím o rozšíření současné kapacity a navrhuji řešení, i když je jasné, že si z toho zároveň dělám srandu? To jsou má slova, žádné domýšlení tebou nevyřčeného.

                      Nebo ti vadí přímá otázka jak myslíš
                      zónu 30 ve spojeni s cyklisty? To je otázka, nikoli domýšlení tebou nevyřčeného.

                      Nebo ti vadí poslední část, kde se tě ptám, jestli si myslíš, že si cyklisti zajíždějí?

                      Nevidím tam ani jedno domýšlení toho co jsi psal, ale jeden vlastní demagogický nápad a dvě otázky na tvůj názor.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.06.2012
                      Autor: pro_pa
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Dokončení

                             

                        Ono je dost těžké poznat, že souhlasíš, když píšeš nějaké nesmysly o pruzích pro kočárky a bourání domů. Stejně tak pokus o vtip se zónou 30.

                        Buď s někým diskutuju nebo paroduju to, co řekl. Oboje najednou jde těžko, proto se ptám, o co ti jde.

                        Zóna 30 je pro cyklisty dobrá zejména v tom, že usnadňuje zřizování cyklobousměrek. Koncentrování na pár tras je patrné např. z porovnání intenzit na A1 a A2 nebo počtu těch, co si zajedou tu "podkovu" A43,A26 místo zkratky v mapě PNK značené X26.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 07.06.2012
                        Autor: vrehak
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Dokončení

                               

                          Rozhořčoval si se nad tím, že domýšlím tebou napsané, což jsem ti vysvětlil, že tomu tak není.

                          Nemyslím si, že cykloobousměrka je závislá na vyhlášení nějaké zóny 30. Pochopil bych ještě omezzení v dané ulici na 30 km/h, ale proč do toho tahat celou oblast?

                          Že je na A1 a A2 provoz je jasné, ale je to proto, že jsou to páteřní trasy, nebo proto, že pro cesty cyklistů jsou nejvýhodnější?

                          Kudy myslíš, že jezdí cyklisti z Libně do Vršovic? Přes kopec, nebo okolo vody? V tomto nevím, okolo vody je to 2x delší a ale zase po rovině.

                          A26 a 43 vím, ale nenašel jsem tu X, která to je?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 07.06.2012
                          Autor: pro_pa
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Dokončení

                                 

                            "Nemyslím si, že cykloobousměrka je závislá na vyhlášení nějaké zóny 30."

                            Tam kde je 30, má legislativa menší šířkové požadavky a tudíž lze v praxi vyznačit protisměrku bez omezení parkování (což je v Praze nepřekročitelná podmínka jakýchkoliv úprav)

                            "Že je na A1 a A2 provoz je jasné,..."
                            Myslel jsem tím, že na A1 je výrazně větší provoz, protože se tam koncentrují i mnozí, kteří by při lepší infrastruktuře jeli po druhém břehu.

                            "A26 a 43 vím, ale nenašel jsem tu X, která to je?"
                            http://mapa.prahounakole.cz/?zoom=16&lat=50...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 07.06.2012
                            Autor: vrehak
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Dokončení

                                   

                              Pořád nechápu, proč kvůli zobousměrnění ulice pro cyklisty je třeba vyhlásit limit 30 i ve všech okolních ulicích včtně obousměrných i pro auta a i hlavních. Na to přece stačí omezit rychlost v té dané ulici, nemusím omezovat celou oblast.

                              S tou A1 a A2 jsem to nepochopil. To neumím posoudit, jedu podle toho na které straně se potřebuji vyskytnout, nerozlišuji.

                              Doplnění: nemyslel si náhodou tu A1 a A2 obráceně? Źe na A2 je věší provoz?

                              [ Zpět ]
                              Datum: 07.06.2012
                              Autor: pro_pa
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Dokončení

                                     

                                Nemluvil jsem o 30 na hlavních ale spíš celých zjednosměrkovaných oblastech typu Vinohrad nebo Vršovic. A1 a A2 jsem samozřejmě prohodil.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 07.06.2012
                                Autor: vrehak
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Dokončení

                                       

                                  Nevidím jediný důvod k tomu, když vedou souběžné ulice vedle sebe a každá je průjezdná jedním směrem aby z nich byly ckloobousměrky. Jako cyklista nemám žádný problém jet ulicí o 50 metrů vedle správným směrem a netlačit se protisměrem pro zkrácení několika desítek metrů.

                                  Cykloobousměrky mají být tam, kde to má nějaký přínos, ne kvůli pohodlnosti a nutnosti zajíždky v desítkách metrů.

                                  Například udělat na Vinohradech cykloobousměrku z Přemyslovské by byla naprostá hloupost.

                                  Zároveň vyhlašovat zóna 30 pro 8 ulic mi přijde jako zbytečné zaznačkování hromady ulic.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 07.06.2012
                                  Autor: pro_pa
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Dokončení

                               

                          U jsem jí našel, je to u Elektry. Zajjížďka přes podkovu je proti té iksce nulová. Rovina a něco stovek metrů proti kopci a semaforům je v součtu nula od nuly.

                          Já jezdím podél Rokytky, je tam klid, nikdo nezdržuje, netřeba se vyhýbat, pohoda.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 07.06.2012
                          Autor: pro_pa
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Dokončení

                               

                          A ještě drobnost. Co se týče rychlosti a pohodlí, tak mi nejlépe od Balabenky vychází Českomoravská, Poděbradská rovné, rychlé :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 07.06.2012
                          Autor: pro_pa
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Dokončení

                               

                          Zóna 30 je pro cyklisty "dobrá" hlavně v tom, že automobilový provoz z nekolika hlavních ulic přestěhuje do všech možných uliček a jednosměrek. Už totiž nebude důvod jet autem po delší, přesto rychlejší trase, když se na ni zavede stejná rychlost jaká je teď v úzkých uličkách a jednosměrkách.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 08.06.2012
                          Autor: Ludek
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Dokončení

                                 

                            To je právě naprosté nepochopení smyslu zón 30. Ty, aby to mělo smysl, by měly být vyhlášené právě v těch rezidenčních ulicích. Tedy právě tam, kde jsou dneska ty jednosměrky a často se tam ani o moc víc než 30 nejezdí. Měly by být udělány tak, aby se z rezidenční oblasti každý mohl během několika minut dostat na hlavní ulici, neměli by tedy souvisle zabírat příliš rozsáhlé oblasti.

                            Má to tedy být opatření, které naopak vyžene ještě víc aut z rezidenčních čtvrtí na hlavní ulice, navíc díky vzniku cykloobousměrek naopak umožní cyklistům se uklidit z hlavních ulic do těch rezidenčních.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 08.06.2012
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Dokončení

                                   

                              Ale v rezidenčních ulicích nic vyhlašovat netřeba, tam už ta 30 (někde jenom 20, jinde i 40) je, viz §18(1) "Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména ... jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled". Vzhledem ke špatným rohledovým podmínkám (zaparkovaná auta) a vyššímu provozu pěších se tam jinak než pomalu jet nedá (samořejmě, vždycky se najde nějaký kokot, co pojede nepřiměřeně rychle, ale toho zóna 30 nezastaví).

                              Zatím jde Praha cestou omezování propustnosti hlavních ("odvodňovacích") ulic, například zpomalení na ulici 5. května znamená, že pro některé řidiče je výhodnější použít ulice Na Pankráci a Budějovická, obdobně místo plazení se padesátkou nahoru pětiproudovou Spořilovskou se teď řidič možná rozhodne pro Severní I a Lešanskou (sám vím o dvou, co takhle začali jezdit). A dál, padesátka na Strakonické rovná se více aut na Mezichuchelské a Radotínské (je to tam do Radotína kratší, rychlost nyní už srovnatelná). Tohle umělé přetínaní dopravních tepen prostě nechápu.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 08.06.2012
                              Autor: Ludek
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Dokončení

                                     

                                Ano, právě proto nejsou vhodně nastavené zóny 30 žádným dramatickým omezením. Jde spíš o doprovodná opatření - přednosti zprava, změna vizuálního charakteru komunikace, střídavé parkování, osvěta - která přimějí ty neukázněné řidiče to dodržovat. Takhle to funguje v Německu.

                                To omezení rychlosti na těch hlavních tazích s tím moc nesouvisí a je spíš alibismus Pražského magistrátu, který nedokáže vhodnou dopravní politikou redukovat počet cílů v centru nebo jinak snížit hluk.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 08.06.2012
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Dokončení

                                     

                                A pokud jsou ty souběžné jen trošku volnější, dá se tam s přehledem frčet i o něco rychleji. Přednostně se přece měří ta omezená padesátka na tříproudu...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 08.06.2012
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Dokončení

                                       

                                  No samozřejmě - měření je přeci proto, aby se něco vybralo do kasy.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 09.06.2012
                                  Autor: ViktorA
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Dokončení

                           

                      Rád bych připomenul, že vše má své nezabedbatelné náklady a protože tu řádí cenzura, těžko se dozvíte jaké.

                      Cykloinfrastuktura je fajn, jako nadstavba. Pokud dochází prachy na důchody (a to se během měsíců projeví) je zločin rozjíždět nové akce, které nemají zásadní význam pro život lidí na dluh.

                      Nic proti filmovým festivalům, kulturním létům či cykloinfraktustuře.

                      Až na to budeme mít a nebudeme si půjčovat od potomků!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.06.2012
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
                      • Re: Dokončení

                             

                        Myslíš cenzura na to co lze dohledat do 5 minut na internetu jako veřejnou informaci?

                        (pokud narážíš na Vršovickou)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 07.06.2012
                        Autor: pro_pa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Dokončení

                               

                          No právě že nedá.

                          Osobní otázka: Tebe platí magistrá, jsi napojen nějak finančně na cyklolobby nebo snad profituješ z piktogramů?
                          Jinak si totiž neumím vysvětlit, proč se chováš jak zmanipulovanej naivní trouba.

                          Ale i to by mi bylo fuk. Pokud nebudete ty vopičárny pořizovat na dluh.

                          Cenzura tu je a tvrdá.
                          Místo aby odpověděli zřetelně na otázku kolik to stojí, mažou. Mě to jako důkaz toho, že vám lžou a přikrádají si stačí. Jestli tobě ne, nic s tím nenadělám. Jen pak nebreč, žes to nevěděl.

                          Věř mi, že jakkoliv si tu s těma palečkama připadáte silní, je vás, cyklonadšenců co prominou pro věc cyklustiky tu menší tu větší zlodějnu, zanedbatelná menšina. I kdybyste špuntovali magistrálu dvakrát do týdne, těch na druhé straně je o dost víc.

                          Proto místo konfrontace bych volil raději smířlivý tón. Nechci město plné nenávisti. Tak jí nevyvolávej.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 07.06.2012
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -11
                          • Re: Dokončení

                                 

                            Když nevěříš tomu, co je dohledatelné na webu, nebudeš věřit ani tomu co ti napíše někdo jiný, tedy se není co divit, že nemají potřebu ti to dohledávat.

                            Tvá lenost překvapuje, naplácáš tu hromadu příspěvků které ti sežerou hromadu času a jseš líný použít vyhledávač a 5 minut hledání.

                            Se zbytkem cos naplácal v tom příspěvku si zase úplně mimo. Víš houby a snažíš mě znova škatulkovat, ale nějak se ti to nedaří, ale třeba se jednou trefíš :-)

                            Někdo s tebou nesouhlasí, tak ho potřebuješ zpourážet? Jestli ti to psychicky pomáhá, posluž si rád ti posloužím jako hromosvod.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 08.06.2012
                            Autor: pro_pa
                            Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      Nelze odpovědět na cokoliv, na co ses neptal.

      Doufám, že se zítra na té střeše potkáme. Kromě toho, že si můžeš dát bikepolo, se žádná cyklojízda konat nebude :-)

      Jinak sorry, ale co mě nejvíc leze krkem na obhájcích svobody je to, že když oni ji mají, nějak nedohlídnou na ty, kdo ji nemají.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.06.2012
      Autor: Vratislav
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Moc hezky řečeno. Já si sice pěkně jezdím městem, ale o své děti jsem se velmi dlouho bál, když začaly dělat totéž.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: Brahma
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Jojo, já to s tím strachem mám podobně, když děti začínají plavat. Je až neuvěřitelné, kolik je pláží, kde není zajištěno, aby se děti nedostaly do hloubky, prostě naprosto nedostatečná infrastruktura. A na mělčinách řádí dospělí, kolikrát už mi malého zalehli (při couvání pro hozený míč), vlnami zalili při skákání a honění se, případně vylekali při náhlém vynoření se. Chce to protestní plavání, počet dospělých na mělčinách se musí snížit a jejich aktivity omezit, plavat i na mělčině můžou, ale jenom prsa a maximální rychlostí 0.5 m/s. Potom se tam bude cítit bezpečně každý od 3 do 111 let.

          A pak se vrhnem na sjezdovky ...

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: Ludek
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          O deti se clovek boji celej zivot. To uz je udel rodicu.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            Ale kdež, víte dobře jak to myslím. Prostě projíždka na kole Prahou po běžných komunikacích mezi auty je nebezpečná a nezládá jí každý. Chce to jezdit sebevědomně a s velkou představivostí, co ti řidiči provedou. Pro nezkušeného cyklistu je to nebezpečné ještě více. Pak už se ta svoboda ježdění po Praze podobá ruské ruletě. Proto je vhodné vytvořit organizačně takové podmínky, aby i méně zkušení mohli svou svobodu upatňovat bez přímého nebezpečí úrazu. Proto považuji činnost Vráti a AUTOMATU za smysluplnou i když já jí moc nepotřebuji a občas mi i překáží.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: Brahma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              " Chce to jezdit sebevědomně a s velkou představivostí, ...". To se ale týká řízení jakéhokoli vozidla. Proč tedy řidiče nemotorových vozidel nějak zvlášť vyčleňovat?

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: ViktorA
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              No ja myslim, ze deti je potreba naucit se pohybovat v realnem svete a ne vse upravovat tak, aby se tam deti mohly pohybovat bez dozoru. Vse bylo blbuvzdorne a podobne. Kdyz si vzpomenu na sve davno jiz minule mladi a porovnam to s cirkusem co se kolem deti a jejich bezpecnosti deje, tak se divim, ze jsem vubec mohl prezit nejen jak, ale cela nase generace. A tim nemyslim jen dopravu, ale vse okolo. Dnes se ze vseho dela zbytecna veda, hledaji se neresitelne pseudoproblemy, aby se nekdo jejich "resenim" mohl pohodlne zivit.

              Je to asi o celkovem pristupu k zivotu, ja radeji kdyz to jen trochu jde vyresim veci sam nez bych po nekom chtel, aby mi pomahal. (nedavno me za ten nazor kamenovali ve vlaknu zdraveni) Spis se snazim zdokonalit sve schopnosti nez bych volal po tom, aby nekdo jinej menil podminky.

              Tak at ted mi zase jen poroto, ze jsem to ja muzete davat minusy. :o)))

              [ Zpět ]
              Datum: 08.06.2012
              Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                     

                Dal jsem Ti bod, protože s tím co jsi napsal souhlasím. Snad až na tu poslední větu. Ta je tam zbytečná.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.06.2012
                Autor: Zden42
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Promiň ale nerozumím ti, kdo v Praze nemá svobodu jezdit na kole ?????
        Starší lidi potkávám na kole v Praze pravidelně. Obecně vzato nejvíc městských cyklistů jezdí v kategorii 40 a více let. I tady nakole se mi zdá,že je takových zdaleka nejvíc..... add děti na kolech - žijeme v zemi, kde si médii zmasírovaní rodiče nedovolí pustit malé děti samotné ani na hřiště před dům a myslíme si, že by je nechali jezdit v cykloměstě kilometry samotné do školy na prvním stupni ????

        Zrovna včera jsem cestou domů v Kolodějích potkal na kole starou paní, řekl bych 75+, težko se to odhaduje, ale mladší asi nebyla.
        Neměl jsem dojem, že by neměla svobodu jezdit Prahou na kole.
        Dojela mě v Újezdě u zeleniny, kde jsem nakupoval.
        Neměla staré kolo, rozhodně nebylo starší 5 let, spíš bych řekl že bylo skoro nové.
        Neměla ho ozdobené,ledaže by se bralo, že na něm měla košík, zjevně přivázaný gumickem jiný typ než tam byl původně :)
        V uhřínevsi nakupoval starší pán v prodejně Grunt ( farmářský obchod asi kolem něj jezdíš) a venku měl u stojanu kolo, dost pravděpodobně tam přijel po hlavní... jo cestou domů nakupuju a tak ladím cestu podle toho kde a co potřebuju.
        Na Brumlovce jsem dnes ráno potkal v parku rodinu s dětmi na kolech a s aktovkami - zjevně netrpěli nesvobodou jezdit na kole.

        Moje rodina dnes ráno.
        Z pěti členů odjeli tři na kole.
        Já - cesta přes celou Prahu
        Moje žena cesta s malým do školky a pak do své práce jedna cesta tedy cca 4 km + pojíždění přes den+ takže za den tak 10 km
        Náš pětiletý syn cesta do školky a ze školky tedy cca 5 km
        Prostřední né, protože chodí do školy pěšky s kamarádem a má dnes dva tréninky tejkwonda.
        Nejstarší puberťk ne, protože to nechce dělat tak jako rodiče, puberta :), šel pěšky na vlak.

        Takže mě laskavě řekni, kteří konkrétní lidé mají nesvobodu jezdit na kole.


        Ps : samozřejmě se ozve i aybabtu a přidružené blacklisty ( bohužel příspěvky lidí z BL jsou stále čitelné jen se na ně nedá reagovat ) , který řekne, že se chlubím a dělám z

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: újezďák
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Rdokončení

               

          Ps : samozřejmě se ozve i aybabtu a přidružené blacklisty ( bohužel příspěvky lidí z BL jsou stále čitelné jen se na ně nedá reagovat ) , který řekne, že se chlubím a dělám ze svého ježdění svatou hostii a další blablablabů..

          Kdepak jen docela obyčejně jezdím po městě, potkávám lidi na kolech a docela obyčejně o tom hovořím s lidmi, kteří tvrdí, že jezdit po Praze je nemožné ....

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: újezďák
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Rdokončení

                 

            Trošku nadbytečný dovětek. Vykašli se na něj. Vem to tak - zkrátka jsi mu nesympatický tak do tebe ryje a bude rýt.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Rdokončení

                   

              Zrovna tenhle se na mých tématech zásadně dožaduje odpovědí z jiných témat :)
              Má na ně údajně nárok :D

              Tak to raději řeším zde.

              Dobrý je, že mě mě nemůže chytit na netématičnost a lkát nad chudákem zakladatelem tohoto tématu :)kterak se mu to zvrtlo.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: újezďák
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      Dres, helma a naslapy to se nesmi? Tak to nejsem ten spravny komunitni mestsky cyklista, ale tak nejak mi to nevadi. :o))) Spis jsem tomu rad.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    V tom výčtu charakteristik cykloměsta chybí jen jedna drobná maličkost, aby byl dokonalý:
    -lidé si tam toleranci, respekt, vlastní práva a uznání svobodné volby dopravy halasně nevyžadují po druhých. Oni si to vše tam přirozeně vzájemně poskytují a uznávají:-))

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2012
    Autor: Lanna
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      Tak tak, halasného dožadování je tady nějak moc, už by s tím ten Újezďák mohl přestat.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Autor: sareh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    Mám to jasný a poznám takový město jednoduše. Pokud není v Dánsku, tak se mu raději vyhnu.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2012
    Autor: básník
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    Protože zmínka o cyklojízdě je tady dynamit, mohl ses obtěžovat ocitovat alespoň tenhle bod kompletně.

    "Není třeba provozovat cyklojízdy, neboť safety in numbers funguje i v běžném provozu"

    Pro ty, kdo nechtějí umět anglicky: "Není třeba provozovat cyklojízdy, neboť stejný pocit bezpečí budeš mít i v normálním provozu."

    Pro vás z přátelstvá exkluzivně jeden výsledek průzkumu ze vzorku lidí, co po městě jezdili v rámci DPNK. Na otázku "Co Vás (nejvíc) omezuje při jízdě ve městě na kole? " odpovědělo 72% respondentů, že "Provoz a chybějící bezpečné trasy."
    (Pro úplnost, mohli zaškrtnout více věcí, ale tohle naprosto vedlo, nic jiného nemělo víc než 30%.)

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2012
    Autor: Vratislav
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      Co si mám představit pod pojmem stejný pocit bezpečí ???
      Ve větších skupinách cyklistů jsem žádný pocit bezpečí nikdy neměl.
      Ty máš větší pocit bezpečí ve skupinách tvořených směskou kol a samohybů různých kvalit a jezdeckých stylů ?

      Když sečtu své své pády na kole, tak většina z nich byla ve skupině cyklistů.

      Na cyklostezce typu Modřany teda rozhodně žádný pocit bezpečí odpoledních hodinách nemám. Taky se většinou zařazuji k rezignovaným cyklistům, kteří pak raději jedou s auty než aby si ničili nervy mezi ostatními cyklisty a rekreanty....

      Pokud namítneš, že je to kvůli nedostatku cyklostezek tak já namítám, že cílem je přeci podobná hustota cyklistů v provozu jako je na Modřanské, ale všude.

      Vzhledem k tomu, že mě třeba včera málem sestřelil cyklista na přechodu, kde já jsem kolo vedl a kde mě za léta užívání neohrozil nikdo. Ten člověk se vyřítil z keřů, švihnul to asi 30 čísel podle mě a to těsně před autem které tam odbočovalo a dávalo mě přednost tak vzhledem k tomu já moc pocitu bezpečí v obklopení se cyklisty nenalézám....

      [ Zpět ]
      Datum: 06.06.2012
      Autor: újezďák
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Jo?

        Ve větších skupinách cyklistů se občas bojim že to smotáme a namelem si. Ale že bych měl stažený půlky a říkal si kurva snad mě nezabijou si teda nevybavuju.

        Takže jo, cejtim se bezpečnějc tam kde řidič cyklistu čeká a jede podle toho než na místech kde cyklisty nepředpokládá a jede podle toho.

        Záleží jestli se víc bojíš odřenin nebo vážných zranění a smrti.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.06.2012
        Autor: Aybabtu
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Než plnou "cyklostezku" s bruslaři a pejskaři to raději jezdím mezi auty, která se chovají předvídatelně. Na plné cyklostezce se dá jet bezpečně pouze krokem se stádem. Odpoledne na náplavce je to vylepšené telefonujícími jedinci, kteří mávají rukama, točí se kolem osy a pobývají v jiném světě. Ovšem ráno, to je zcela o něčem jiném :)

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            Tak jsem odpoledne chtěla jet z práce kus po náplavce, ale asi to přehodnotím :o)))
            Vracím se ze slunečného rána do reality :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            Asi tam jezdí málo lidí. Kdyby tam odpoledne valilo jedno kolo za druhým, tak žádný rotující exempláře s tydlifonem tam nepotkáš protože si už nebudou moct dovolit cyklisty ignorovat tak jak teď. Tím se asi myslí safety in numbers. Představ si třeba těšnovskej tunel. Tam to je taky blbý?

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: Aybabtu
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              Pěšási s tydlifonem a maminky s kočárky tam budou vždycky a v Těšnovským tunelu není signál.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: radka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                     

                no to tam sice budou, ale nebudou se cyklistům motat pod kola. A u řeky u ministerstava že by nebyl signál? Proč?

                [ Zpět ]
                Datum: 07.06.2012
                Autor: Aybabtu
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                       

                  Tak že by se pěšáci nemotali cyklistům pod kola, to jsem v Praze ještě nezažila...

                  A hádej proč se Těšnovskýmu tunelu říká "Husákovo ticho" :o)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.06.2012
                  Autor: radka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                       

                  Ten, kdo se na náplavce motá, nejsou chodci, ale cyklisté :-(

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.06.2012
                  Autor: ViktorA
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              Konečně ta správná definice, Vratislav ten překlad trochu popletl, safety in numbers určitě neznamená stejně bezpečně jako v cyklojízdě, protože v cyklojízdě se účastnící můžou cítit fajn jen proto, že jsou zaštítěni policií a špuntaři.

              Takže v množství je síla, vím o pár turistických stezkách, které se nádherně jezdí na kole, jen kdyby se tam nepletli pěšáci. Pojďme se domluvit, když nás tam bude jezdit hodně, tak ty pěšáky vystrnadíme a hned se budeme cítit bezpečněji. Akorát ne vždy se to podaří, viz třeba zákaz cyklistů kolem Vydry či na Hruboskalsku. Ale ty mouchy se určitě dají vychytat. Viz Vídeň, tam už se pěšáci cyklistů bojí, chodí jen krajem chodníků a neustále se ohlížejí, kdo jim ošlehne bok (zažívám to tam každý rok).

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: Ludek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                     

                To je jednoduché:-))
                Aź příště pojedeš do Vídně, vem si sebou autobus známých. Budete se cítit "safety in mumbers".
                Ono to v "množství je bezpečí" je zajímavá věc. Pro cyklisty by to mělo platit - čím víc nás je, tím víc jsme v bezpečí. Zajímavé, že nikdo si netroufne říct, že čím víc aut jezdí po silnicích, tím víc je jízda autem bezpečnější.
                Ona to bude asi taková dobrá meducína. V malém množství pomáhá a léčí, ve velkém množství škodí:-))

                [ Zpět ]
                Datum: 07.06.2012
                Autor: Lanna
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                     

                Já ti teda nevím, jela jsem CJ asi 3x, ale bezpečně jsem se necítila nikdy. Člověk musel mít oči a uši na šťopkách a stejně se nedalo předvídat, co udělá sváteční "nanynka" před tebou, nebo kdo ti hodí myšku od zadu.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.06.2012
                Autor: radka
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Jestli on náhodou Vratislav nemluvil o cyklistech? Modřanská je zasekaná hlavně kvůli bruslařům. Kdyby se tam jezdilo jen na kolech, tak by tam byl mnohem plynulejší provoz.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: snilard
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          A oni tam bruslaři a další podobní nesmí, nebo jen cyklista je ten správný co může vždy a všude a ostatní mu musí z cesty ?
          Jestli ti vadí, tak tam nejezdi.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            Ale můžou. Jen se nesmí chovat tak, jakoby cyklostezka byla jen pro ně. Stejné platí i pro cyklisty.
            Platí tam prostě nějaká pravidla, jako například nezabírat celou šířku pro sebe, občas kontrolovat i provoz za sebou, nejezdit se sluchátky vyhulenými na plné kule, nebránit předjíždění rychlejšímu jezdci, při nečekaných manévrech se přesvědčit jestli někoho neohrozím...

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: Zden42
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              Ale tohle snad platí obecně a úplně všude a pro všechny. Kdyby se tímhle řídili všichni kolaři a ti co si hrají na závodníky za všech okolností, to by bylo spokojenosti. Těch pár bruslařů bych už nějak zkousnul.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              U Modřanské a dál Zbraslavské stezky je trošku větší problém v tom, že je poněkud úzká, resp. od Modřan směrem na Zbraslav se neustále zužuje.
              Jsou místa, kde se jen tak tak minou dva cyklisti (na šířku řidítek), takže občas bývá v těchto úsecích dóoost husto.

              Fakt netuším, který kokot tuhle stezku projektoval - udělat ji takhle úzkou, když se vědělo, jak vytěžovaná je původní část v Modřanech (od mostu ke golfovému hřišti) to je proti zdravému rozumu.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: radka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      To je ale celkem očekávatelný výsledek, ne?

      [ Zpět ]
      Datum: 06.06.2012
      Autor: Lanna
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Když se zepráš v květnu lidí, co se rozhodli jezdit do práce na kole, co jim vadí, tak ti nenapíšou, že kopce. Ty jim nevadí, s těma se moc udělat nedá, ty prostě jsou, ti cyklisti o nich vědí a jezdí stejně.
        A když se mě příjdeš zeptat v únoru proč nejezdím, tak ti s přehledem a zcela po pravdě odpovím, že venku sněží a je tam zima a že se mi prostě nechce.
        Svoboda volby:-))

        [ Zpět ]
        Datum: 06.06.2012
        Autor: Lanna
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Myslím, že kopce a počasie bolo v možnostiach tiež. Nakoniec, z kopcov sa v Prase robí ktoviečo - pri dnešných prevodoch na bicykloch to musí na ľahkom prevode pomaličky dať aj dedo s babkou.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: bibi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            Pražský kopce nejsou sice kdovíjak šílený, ale třeba pro mě jsou teda pěknej vopruz. Nemám ráda žádný kopce, protože se mi do nich jezdí hóoodně blbě. Není to o fyzičce nebo tréninku, mám prostě omezení v kyčlích a v bederce.
            Naštěstí se pro výjezdy dají najít různé cesty, takže si můžu vybrat, zda mírnější dokopec nebo zvedák.

            Děda s babčou je určitě vyjedou, ale nebudou po nich lítat nahoru dolů denně.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              Zkus e-kolo, nemusíš mít nadrsněný hovado jako já, stačí ti těch 250W (zpřevodovaných)

              třeba takovýhle:
              http://www.kolasmichov.cz/index.php/Virtualni...

              Pak si i kopce užiješ bez bolesti.
              Jinak míval jsem problémy s třísly, bolesti, že jsem občas nesešel schody. Někde na webu jsem našel, že mám denně vypít dva citrony. Už dva měsíce o tříslech nevím, ale mám pro to nejen to "citronové" vysvětlení. Pravidelná malá zátěž při lehkém příšlapu asi také prospěla. Nikoliv surová dřina, ale postupně se zvětšující zátěž.

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                     

                Až nezvládnu kolo, jdu do leháče. E-kolo není můj šálek kávy.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.06.2012
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                       

                  Tím tělu neulevíš. Tyhle slaboučký kola se středovým pohonem jsou fakt krasavci a jistě dost uleví. Jen jsou surově drahý.
                  Věštím jim velkou budoucnost, zvláště v městské dopravě, jen co to číňani okopírují :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.06.2012
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                       

                  Jak jsem tak sledovala Murphyho, tak lehacem se do kopce jezdi hur a sam o sobe je o dost tezsi nez normalni kolo, ale na kycle a bederku by to asi pomoct mohlo.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.06.2012
                  Autor: lucierut
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                         

                    Nevím jak moc se leháč hodí do města.
                    Mě dostávaly i klipsny, když člověk musel naráz zastavit a neměl povolený řemínky.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.06.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            Mohu se zeptat, kolik ti je let?
            Mně je málo přes padesát, kopce mi nedělají problém, když nějaký nevyjedu, tak slezu.
            Ovšem naše babička nejenom že nemůže na kolo, ona i chodí špatně o francouzké holi. Když jsem mluvila o tom zdatném devadesátidevíti letém důchodci, vzpomněla jsem si na ní.
            To je celé.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: Lanna
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              Nerozumiem Tvojej reakcii - prečo vyťahuješ Tvoju babku, ktorá na bicykli nejazdí? Ja som písala o cyklistoch a prevodoch, s nadsázkou, samozrejme :) Neber všetko tak vážne :)

              [ Zpět ]
              Datum: 07.06.2012
              Autor: bibi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                     

                Vyťahujem moju babku, ktorá na bicykli nejazdí, práve preto, že na bicykli nejazdí. Takže sa jej nikto v tej ankete neopýta, čo si o tom myslí.
                Pripomínam len, že tie výsledky sa tak musia brať. Že sú to odpovede ľudí, ktorí na bicykli jazdia, ale že existujú aj ludia, ktorý na bicykli nejazdia.
                :-))

                [ Zpět ]
                Datum: 08.06.2012
                Autor: Lanna
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                       

                  Ty si fakt čudná. Každý deň sa robí kopa ankiet, kde niekto na niečo odpovedá a z toho sa niečo vyvodzuje, tak nechápem, že riešiš akurát toto. Holt, robili anketu medzi účastníkmi Do práce na kole a vyhodnotili, čo si myslia účastníci. Ako si to kto preberie, je každého vec, neviem, prečo musíš stále niekomu vnucovať, čo si o tom má myslieť. Howg.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.06.2012
                  Autor: bibi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                         

                    Vraťa tu uviedol informáciu, že najvačší problém pre účastníkov je hustá prevádzka. A ja som odpísala, že to nie je prekvapujúce, že to vychádza z toho, koho sa pýtal.
                    To je hriech, to povedať? Je moja vec, ako som si to prebrala. A prečo riešim práve toto? No prave preto, že sa to tu rieši. To tu mám riešiť niečo iné?
                    Nechápem, čo ta na tom rozčuluje.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.06.2012
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                           

                      Dotaz zjišťující vzorek populace může být velmi nebezpečný, občas by mohl odhalit nekorektní postupy...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.06.2012
                      Autor: ViktorA
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                             

                        Taky, že se to povedlo správně prodat:-))
                        http://www.novinky.cz/kariera/269984-titul...

                        Nedávná příhoda. Vracela jsem se v neděli odpoledne na kole domů a potkala jsem našeho mladého a zdravého souseda, jak nasedá do auta. Ptám se, kam jedeš? A on, že se vrátil od kamarádů a doma nic k jídlu, tak že si jede koupit něco k večeři. Do toho obchodu je to rovných celých 1,9 km na kole nebo pěšky po velmi klidné trase. Je tam sice jedna velká rušná křižovatka, ale ta se překonává pomocí dvou luxusních pěšo-cyklo podjezdů. Parádní trasa trvající několik minut.
                        Tak říkám, hele, zajeď si tam na kole. A on na to: Ále, to se mi teda fakt nechce.
                        No a ode dneška už nemusí říkat, že se mu nechce, klidně může říct, že v novinách psali, že je to nebezpečné a že nemáme tu infrastrukturu:-))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.06.2012
                        Autor: Lanna
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                               

                          "Připomněl, že na cesty do pěti kilometrů je kolo ve městě zdaleka nejrychlejším dopravním prostředkem."

                          Jezdím po Praze na kole i autem a auto je ve většině případů rychlejší. Ale možná je to tím, že se na kole snažím neprasit ...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 09.06.2012
                          Autor: Ludek
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    Tak jsem teď jela do města autem. Vím je to hřích, ale byla jsem spolujezdec, tak snad jen menší hřích. Občas je dobré vidět to i z té druhé strany.
    V Chotkově ulici směrem dolů jela auta pomalu, celkem solidně se do ni vzájemně štosovala z Badeniho a od Chotkových sadů.
    Do toho vjel z Badeniho cyklista, valil to po tramvajovém pásu na silničce. A zarazilo mě, že jindy tak opovrhované, kluzké, odporné kostky, kterými je tam ten tramvajový pás vydlážděn, mu tentokrát vůbec nevadily. V pruhu pro automobily (a řekněme si to na rovinu, i pro kola) je normální hladký asfalt.
    Ten cyklista to tam z toho kopce na těch kostkách provalil hodně rychle a když sjel dolů, jel chvíli po levé straně aut a v místě, kde se pruh rozdvojuje vlej do pravého.
    Ten cyklista ani náznakem nedal najevo, že vnímá situaci kole sebe, že si uvědomuje, že tam není sám, nic nikomu nesignalizoval, nic neukazoval, nezpomalil, nepřibrzdil. On prostě jel, co to dalo. Do obličeje jsem mu neviděla, takže nevím, zda měl výraz vystrašené lasičky. Ale podle zad, měl spíš vzezření rozběhlého bůvola. Myslím, že by měl být rád, že máme tak ohleduplné řidiče:-))
    Takže přidávám další pravidlo pro cykloměsto.
    Lidé tam nejezdí jak smyslů zbaveni sebevrazi. Lidé tam jezdí dopravně:-))

    [ Zpět ]
    Datum: 07.06.2012
    Autor: Lanna
    Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      Už jsem to psal jinde, jsme ve zlatém věku městského cyklisty (alespoň v Praze), na kole si tu člověk může dovolit fakt hodně věcí. Jakmile se zvýší počet cyklistů, budeme si i na kole muset zvyknout na dodržování více pravidel než dosud. Ten žiletkář to zjistí taky, až mu při objíždění aut zleva pod kolo vjede jiný cyklista, který auta objíždí zprava, pouze to jedno, které stálo moc vpravo, se rozhodl zfouknout zleva. Podobně jako jiný cyklista už zjistil, že když vjíždí z chodníku na silnici, tak by se měl nejdřív rozhlédnout - po kraji silnice sice auta nejezdí, ale kola jo a ne každý mu zabrzdí na místě jako já.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Autor: Ludek
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Jo, já vím.
        Taky jsem se v tom tvém tématu snažila naznačit, že až budeme mít těch cyklistů hodně (a já nemám důvod si to nepřát, ať jezdí na kole, kdo jezdit chce a může), že bychom mohli narazit na problém. Můžeme mít sebelepší podmínky, sebelepší infrastrukturu, sebelepší zákonnou ochranu cyklistů. Když se nebudeme chovat K SOBĚ VZÁJEMNĚ ohleduplně, když budeme pořád jenom MÍT PRÁVO, nebude nám to nic platné.
        Když budou cyklisté pořád nadávat, že řidiči jsou blbci a řidiči nadávat, že cyklisté jsou prasata...
        ...když pán, co jsem s ním dnes jela v autě, je dnes hnusnej řidič a zítra, až pojede na kole, bude hodný cyklista...
        ...když budeme nadávat na pejskaře jako na třídu, na bruslaře na cyklostezce, jako na škodnou, na chodce, co vylezli z baráku jen proto, aby se slušným lidem motali pod nohy a pod kola...

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: Lanna
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      Tohle by ještě šlo, protože nebyl alespoň v protisměru.
      Teď v pátek když jsem jel do Beskyd po silnici č. 35, tak na té hodně úzké frekventované silnici ve Chvojenci se mi zpoza roští zprava, kde není žádná značená cesta, vyloupl kolař a bez přibrzdění a rozhlédnutí mi vjel snad 3 m před autem do silnice a stočil to do protisměru a jel vlevo po silnici, nestačil jsem snad ani sundat nohu z plynu natož vůbec cokoliv jiného. Ten debil se tvářil jako by to bylo naprosto normální, jen se culil jask měsíček na hnoji.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Tak je taky otázka, jestli kvůli těm dvěma drsnejm jezdcům musel někdo uhýbat, brzdit nebo i dávat nohu z plynu nebo jen prokličkovali mezi autama aniž by někoho omezili. Já jsem třeba rád, když přede mnou přes liduprázdnej přechod někdo přejede na kole a já tak díky tomu nemusím ani dát nohu z plynu, místo aby předpisově zastavil a šel pěšky, a já musel zastavit taky. Připadá mi to praktičtější. Někteří lidi se z toho ale můžou zbláznit...

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: vladxx
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Vidíš, to je zvláští.
          Já dávám nohu z plynu vždy, když vidím, že se blížím k přechodu.
          Jsme prostě každý jiný, proto se potřebujeme domluvit na nějakých pravidlech hry:-))

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: Lanna
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            Tak to já zas když je to přehledné a nikdo tam není, tak klidně jedu. Záleží na situaci.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: vladxx
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Tedy pokud nejsi ptákolov "vlad", tak sis fakt nevybral nejlepší nick :o)))
          To ve mě teda pěkně hrklo :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          Přijď nám o své spokojenosti popovídat až ti nějaký ... o kterém jsi do té chvíle nevěděl, vlítne bez přibrzdění pár metrů před tebou na přechod

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2012
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            O.K. když ti prolítne těsně před autem, není to optimální, ale zas je to pořád lepší, než kdyby ti tam vlítnul a ještě přibrzdil :).

            [ Zpět ]
            Datum: 07.06.2012
            Autor: vladxx
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečném vz

         

    Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečném vzestupu?

    - přibývá aut
    - přibývá jednosměrek
    - přibývá parkovacích stání
    - přibývá hluku a exhalací

    Mně osobně městský automobilsmus vadí. Ubírá místo všemu ostatnímu - zeleni, klidu, chodcům, cyklistům, .. . A stále a stále se automobilismu ustupuje. Zrovna v těchto dnech před mým barákem - zelený pruh mizí a místo něj se vyasfaltuje parkoviště pro plechové rakve.
    http://www.youtube.com/watch?v=Lw-cw-l1axw

    [ Zpět ]
    Datum: 07.06.2012
    Autor: Rasťa
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečné

           

      - na příjezdu do města je na ceduli napsáno Most

      :-))
      nebo spíš :-(

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Autor: macikm
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečné

           

      Ty jednosměrky bych z toho vyjmula. Resp. předpokládám, že valnou většinou mohou cyklisté i v protisměru,t akže tady by omezení být nemělo.
      Naopak je to pro cyklisty lepší, že mají auta jen z jednoho směru.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečné

             

        Žel, mnohdy tomu tak není. Alespoň u nás v Olomouci...
        Dokonce jsem byl svědkem toho, jak byla pomocí značek zjednosměrněna ulice, která je součástí cyklotrasy I. a II. třídy, a do které je pomocí orientačních značek cyklotrasa přímo vedena. Hned druhý den stáli v ulici policisté a stavěli (pokutovali) cyklisty. Když jsem se jich zeptal, proč na nových značkách schází nápis "mimo cyklisty", odvětili, ať si o to zažádám na příslušném odboru.
        Podobného postupu jsem si všiml i v jiných zjednosměrněných ulicích - pokud jí vede cyklotrasa, pro cyklisty se stane obousměrná zpětně až po několika dnech či týdnech. Mezitím se mohou policisté vyřádit. Spousta ulic však zůstane jednosměrná pro všechny dopravní prostředky z titulu absence cyklotrasy.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: Rasťa
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečné

               

          Neboj, až tam budeš mít zónu 30 tak tam přijdou i ve správném směru s radarem..
          Zkontrolovat cyklistu trvá 1/4 času kontrolování řidiče, jinak řečeno bude to stroj na peníze pro místní samosprávu...

          [ Zpět ]
          Datum: 08.06.2012
          Autor: újezďák
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečné

           

      Zajímavý filmík z roku 1974. Jiránka mám ráda:-))
      No, smutné, smutné. Naštěstí jsme mezitím vynalezli ty tlačítkové semafory, co nás tak otravují a nechce se nám na nich stát.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Autor: Lanna
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém není cyklodoprava na dostatečné

             

        Filmík je to vskutku zajímavý. A nadčasový.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2012
        Autor: Rasťa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

         

    MIMOŇ....a teď se divam,zamindrakovany pražaček...

    [ Zpět ]
    Datum: 07.06.2012
    Autor: rynk
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

           

      ty jseš fakt z Mimoně ? :-))

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2012
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

             

        Nevyplaš ho prosím, vzhledem k tomu, že se zaregistroval jen proto, aby nám tu něco hezkého napsal, tak radostně očekávám další moudra (doufám, že ze stále stejné IP adresy).

        [ Zpět ]
        Datum: 08.06.2012
        Autor: Ludek
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

               

          rynk volny :)

          [ Zpět ]
          Datum: 08.06.2012
          Autor: újezďák
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                 

            nechals tam blato a slamu s galoši...

            [ Zpět ]
            Datum: 08.06.2012
            Autor: rynk
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                   

              Nezdržuj se, na Novinkách.cz se už po tobě sháněli...

              [ Zpět ]
              Datum: 08.06.2012
              Autor: ronda
              Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Jak poznáte město, ve kterém byste na kole jet nechtěli

                     

                ???

                [ Zpět ]
                Datum: 09.06.2012
                Autor: rynk
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • VELKÁ OMLUVA

         

    Přiznávám, že jsem zakládal toto téma jako konfrontační, se záměrem, že se na některé problémy městského cyklista zde podíváme z různých směrů pohledů, možná se i trochu porafáme a kdoví kam nás diskuze nakonec zavede. Ve svém nedostatečném vnímání reálného světa jsem si však neuvědomil, že takový způsob diskuze může přitáhnout i podvratné živly, které rozdmýchávají nenávist, útočí na tento vynikající a jedinečný server a v mnoha zdejších zasloužilých členech můžou vyvolat nauzeu.

    Též přiznávám, s pravidly diskuze na tomto serveru seznámil jsem se až nyní, pročež se velmi omlouvám za jejich porušení založením tohoto vlákna a diskuzi okamžitě zamykám. Dura lex, sed lex.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2012
    Autor: Ludek
    Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

546 cyklistů (5 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024