Poradíte mi někdo, jaké kolo si mám koupit pro běžné ježdění po městě + nějaké ty výlety do přírody?
Díky
jaky je rozdil mezi trekking. a cross. kolem? jsem myslel ze v podstate zadny.
Já jsem dlouho myslel, že se ty dva typy liší i geometrií rámu, ale v jedné vedlejší diskuzi jsem byl ukřičen (jinak se to nedá nazvat, argumenty žádné), že je to pitomost a rozdíl je ve výbavě (blatníky, nosič...). A mě se radši na radu neptat, na tohle použití bych totiž doporučil nějaké CLWBčko.
Trek má většinou plnou výbavu, blatníky, nosič atd. Cross ne. Hlavní rozdíl je v odstupňování převodů - počet zubů na talíři a na zadním vícekolečku. Cross ma převody více do terénu - jako horák, trek má převody více na rychlost. Jinak oba jsou určeny na zpevněné komunikace a do lehčího terénu.
Záleží na tom v jakém městě a v jaké přírodě. Něco jiného je jezdit po Hradci Králové a okolí a něco jiného je jezdit třeba v Adamově. I po rozbitých tvrdých cestách se dá celkem bez problémů jezdit i na silničním kole, problém může být v kopcích nebo v blatě. Výhoda zase v rychlosti. Rozdíl trekking-ccross nevim, ale rozdíl bude tak malej že se asi těžko dá takhle na dálku radit. Obě budou někde mezi silničním a horským a tato obě mohou být za určitých okolností ideální (jezdím na silničním i horském, v Brně, které má dost různorodý terén ve městě i okolí, takže vím o čem mluvím)
No a jestli rozdil je teda ve vybaveni, ja bych bral pro jakekoliv pouziti vybavene kolo. Snad krome vylozene sportovniho jezdeni. Pri normalnim pouziti se oceni svetlo, blatniky, odrazky i nosic.
Trekingové kolo by mělo být určeno především do města, na občasné vyjížďky ne tak náročné jako crossové kolo. Levnější je většinou proto, že je stavěno z levnějších dílů = ne tak odolných.
Zrovna teď uvažuji o pořízení crossového kola, trekingové jsem zavrhl, protože nechci kolo jenom na nákup a cestu do hospody.
Zavrhl kvůli vybavení nebo kvůli horším součástkám?
Trek jsem zavrhl kvůli součástkám, obávám se menší trvanlivosti mimo silnici. Myslím si, že je lepší dovybavit si crossové kolo blastníky, nosičem, zvonkem, osvětlením..., pokud to budu potřebovat na delší cyklo putování. Nehledě na to, že bez některých částí této výbavy bych se tak jako tak neměl pouštět na silnici.
Jak jsem psal, tak já mám už na běžné ježdění typ kola určenej - crossový kolo, ale zrovna přemýšlým o konkrétním výrobku. Zatím jsem indiferentní mezi Authorem Reflex a Rock Machine 400.
Ještě zvažuju, že bych investoval míň peněz, a koupil si krose Author Classic SX. Stejně mi zatím kolo nevydrželo déle než dvě sezony, díky občanům, kteří nemají přiliš kladný vztah k soukromému vlastnictví někoho jiného.
crossový kolo je bezva. Mám Apache Matto rok a jsem spokojen. Po 3,000 km jsem měnil pouze zadní plášť a přehazovačku (zkoušel jsem na Šumavě, jak brzdí přední brzda). Ani na silnicích neí zrovna pomalý, aale to záleží na pláštích.
Kup si takové kolo, které ti bude vyhovovat a nemusíš se řídit pochybným označováním trek/cross, protože jak je vidět i z této diskuze, málokdo má jasno v čem by měl být rozdíl.
Můj laický názor:
Cross: lehké kolo s možností hltat kilometry bez velké námahy (jako na silničním) a zároveň moci vjet do lehčího terénu bez újmy na technice...
Trek: Bytelné, spolehlivé, co nejjednodušší(možnost opravy i v méně civilizovaných zemích), pohodlné, nenápadné a popř. s výbavou na dlouhé cesty....
Pro zjištění rozdílu mezi trek a cross kolem se podívej na stránkách authoru.Pro mě nejdůležitejší rozdíl je v tom, že cross kolo je odolnější v horších terénech a tím pádem je více využitelné než trekové.
Jo jo, Trekové je opravdu méně odolné než Cross. Trekk je vybavené blatníky, světlem, nosičem atd, a je určeno do města i na polní cesty na takové rodinné cestování. Cross je oproti tomu i do lehčího terénu, je to trochu takovej "horák na silnice"..... pokud bych to řadil podle teréních možností, pak je to postupně: Silniční - Trek - Cross - MTB. Neberu v potaz cenovou kategorii. Asi bude Trek za 15 tisíc kvalitnější než Cross za 9 .... :-)
Pokud berete definici trekového kola podle stránek Authora, tak tam, jestli si správně pamatuju, jde jenom o vybavení doplňkama jako jsou blatníky, světlo, nosič, ... Takového treka mám a co se mi na něm líbí je právě to, jak je univerzální - můžu s ním na silnici, ale i do terénu (zatím jsem neměl problém jet to, co ostatní na horákách, je pravda že některé úseky jezdím o dost pomaleji než horáci ;) navíc možno jet za každého počasí, déšť, sníh ani tma není problém. Jakto že je teda crossové kolo (cituju) více využitelné než trekové?
Jo a k té jízdě po městě, to bych teda k rodinnému cestování nezařazoval - jezdím dost po Praze a jízda v třicítce po okraji ulice, přes různé ty vyježděné vlnky a občas i hlouběji položené kanály není zas tak easy.