Dovolím si zde trochu shrnout problémy cyklistického Mostu a současně apelovat na místní politiky, aby konečně začali reagovat v této oblasti a hlavně konat. První příspěvky se zde začaly objevovat v roce 2006. Začalo to diskusí o tom, jak mostecký magistrát podporuje cyklistiku. Nechal zbudovat stojany na kola, to byly myslím ty modré. Postupem času se záhadně ztratily a v současnosti nevím o žádném. Reakce byla jenom jedna a nebyla zrovna příznivá.
Další dvě diskuze byly o bezpečnosti jízdy v Mostě – ta bezpečnost nebo spíš nebezpečnost nám zde zůstala dodnes. A začali se omezovat i in-line bruslaři průhlednou výmluvou, že ničí dlažbu u Repre. Tam ji ale ničily auta, která navážela zboží na trhy. Dodnes není opravená. Navíc město zrušilo i adresu: http://mumost.cz/turisti/cyklo/obsah.htm, kde jsme se měli o cykloproblémech dozvědět víc. Co dodat.
V dalším roce, tedy 2007 se diskutovalo málo, probíraly se cyklopřechody, silnice u přestěhovaného kostela, která vede od nikud nikam, most přes koleje ke kostelu – chodník jenom na jedné straně a výpadovky bez souběžné cyklotrasy. Do dnešního dne se nezměnilo k lepšímu nic.
V r. 2008 se řešila otázka, zda se Most přidá k akci Sprinter roku. I přes silná slova o podpoře cyklistiky ze strany města k tomuto připojení nedošlo. Dále čtyřkolky na Resslu, tam jsem je už dlouho neviděl, tak alespoň jedno plus. A dále bezpečný výjezd z města ven, stále není napojení na méně frekventované silnice, kde je relativně bezpečný provoz. Navrhované cesty v diskuzi po výsypkách jsou stále jenom pro cross a horala. Silnička si moc neužije – nebo naopak užije až moc.
2009 – cyklotramvaj, v některých případech dobrý nápad, ještě jsem ji nevyužil, ale jak píši, nezavrhuji. Ale není to řešení, protože dále se probírala cyklotrasa Most – Litvínov, která velice schází. Přes postavíme, nepostavíme, … jsme se dopracovali k zatím konečnému – nepostavíme. Je to průšvih, zvláště v případě, že část této trasy je již mnoho let směrem z Litvínova
vybudováno. Zatím se jenom flikuje silnice mezi těmito městy, o které je známo, že kapacitně ani kvalitou dávno nestačí pokrýt provoz. A jet ve špičce na kole tímto směrem hraničí se sebevraždou. Proč by se také stavěla, když paní Jeníčková z magistrátu kdysi prohlásila, cituji: „Tato cyklotrasa podél hlavní komunikace u chemičky je nesmyslná a krkolomná.“ A to je paní, která tomu přece rozumí velice dobře, co si budeme povídat.
Další rok byl až rok 2011, kde jsme si povídali o tom, jestli to na kole v Mostě opravdu jde. A závěr? Stále jsme v Mostě v cyklistickém středověku. Přispěl jsem také tzv. opravenými cestami na Resslu, kde vysypaný štěrk na cestě v kopci vymlela voda. Tak jsem požadoval původně na magistrátu odpověď, kdo je zodpovědný za tento šlendrián a kdo to opraví. Dozvěděl jsem se, že kopec mají v pronájmu lesy a oprava je tedy na nich. Tak jsem kontaktoval lesy, kde mi slíbili opravu do 1/2 roka. Stav je k dnešnímu dni stále horší a horší a opět se neděje nic. V patřičném vlákně najdete i fotografie dokumentující stav před rokem. A chválil jsem Lom u Mostu, kde udělali perfektní cyklotrasu. Na druhou stranu jsem postavil nově zrekonstruovanou pěší zónu u Čedoku, kde se nikdo neobtěžoval přidat cyklopruh, tam by se bez problémů vešel.
A máme zde rok 2012, kde v příspěvku zjišťujeme, že se v Mostě stále pro cyklistiku nic nedělá, nebo vlastně zpět, dělá, ale mlátí se na magistrátu hubou jenom prázdná sláma.
Zkusil jsem udělat malé srovnání, které proběhlo na stránkách „nakole.cz“ o městě Mostu. Psali tam lidé, kteří se pravidelně na kole pohybují, kteří ví, jak by cyklotrasy měly vypadat. Je škoda, že nikdo z magistrátu tyto diskuze nečte a nedokáže nám vyvrátit naše možná chybné názory o stavu cyklistiky v Mostě. Přiznávám, že bych se rád takové diskuze zúčastnil. Na závěr mi dovolte ještě poznámku o starém úředníkovi z tenkrát ještě MNV Most, který mi na otázku – počítá se v Mostě s rozvojem cest pro cyklisty? - odpověděl toto, opět cituji, to si
nešlo nezapamatovat: „Cyklisté nás nezajímají, nic pro ně dělat nebudeme.“ Myslím, že je to stále motto současného magistrátu.
mumost.cz už vůbec nepatří magistrátu
ale jinak je to smutný čtení
komu na magistrátu ho poslat ?
hledal jsem na stránkách města ještě něco k cyklostezkám - na projektovou dokumentaci tý z Mostu do Havraně se firma vybrala - http://mesto-most.cz/vismo/zobraz_dok.asp?id...
přejezd pro cyklisty - tady to ještě jakš takš jde - holt si cyklista trochu najede nejdřív doprava a pak zase zpátky doleva na stezku pro chodce a cyklisty
vlk se nažral a koza zůstala celá
na chodník se nedostane ani cyklista a ani chodec
dneska každý jezdí na MTB, tak co by se nemohl vrátit na stezku pro chodce a cyklisty přes trávu ?
přejezd pro cyklisty přes ďolík a kanál
vede přes nejrušnější čtyřproudovku skrz město
vždycky radši slezu a jdu jako chodec po přechodu
a prozatím poslední
tohle mi hlava nebere - přijíždím po stezce pro chodce a cyklisty a vidím, že slejzat nemusím
za přechodem ale šup z kola, i když tam je značka označující stezku pro chodce a cyklisty
tak co si vybrat ? :-)
navíc je značka IMHO na špatné straně
nebo že by jenom nějaký vtipálek hrál a otočil jí z protisměru ?
pak ale zase nechápu, proč já musím slézt až za přechodem a v protisměru můžou nasednout až za ním ...
Nevím proč nad tím hloubáš, jsou to nesmyslně a blbě umístěný značky, tak na to upozorni úřad a oni to srovnají a budeš mít klid.
A tohle ti dělá problém?
Nejseš ty náhodou dráhový cyklista? Nějak si tě jako normálního cyklistu neumím představit.
To musíš mít hodně krutý život, když se bez nápovědy, návodu a vodících čar netrefíš
chtěl jsem jenom ukázat, jak se tady taky hezky utrácejí peníze - přesně ve stylu "vlk se nažral, koza zůstala celá"
k čemu tam ten přejezd je ?
když vede odněkud nikam ?
jenom aby si někdo mohl udělat čárku, že podporuje cyklistiku ...
a popravdě - radši pojedu vedle po silnici abych nemusel kvůli "cyklisto sesedni z kola" (i když na kole nesedím :-P) zastavovat každých 10 metrů
i proto jsem se onehdá ptal, jestli musím použít "stezku pro chodce a cyklisty"
pořád doufám a jsme přesvědčen, že naštěstí nemusím ...
Já souhlasím, že mnohdy jsou na silnicích řady absurdit a nesmyslných značení a často se vyhazují peníze za zbytečné značky. Když už toho je moc, tak na to občas úřad upozorním, ale většinou to nechávám být, protože vidím jak kolem naprosto netečně a lhostejně projíždějí policajti a úředníci obce a státu a všem to je šumák a nic se moc nemění.
Když je někde stezka a já ji nechci použít tak ji nepoužiju, pokud není jízda na kole po silnici zakázána zákazovou značkou, řídím se značkami na komunikaci po které jedu a ne těmi co jsou na nějaké jiné.
Byl jsi někdy v Mostě? Viděl jsi okolo Mostu ty díry po uhlí? A teď oznámili další, která bude končit pár set metrů od domů, kde to už bylo pěkně udělný a zarostlý. Pak soudruzi z MNV udělaj takovej paskvil, asi aby nám zavřeli hubu. Jo, jsem už nasranej a ne jenom já. Jenomže vysvětluj to někomu z jižních čech, středních čech, moravy (asi ne ostravska teda) atd. Tak tady do nnás nerej :-(
Představ si, že byl a ne jen jednou nejste nějaká rezervace kam se nikdo bez zvláštního povolení nedostane. A co mají díry do země společnýho s lajnováním silnice a vyznačením přechodů ?