Vetsinou tu dostanu slusnou radu, zkusim to i v tomhle mirne kontroverznim pripade.
Jake benzinove auto v cene cca od 300.000 do 400.000 srovnatelne s Renaultem Meganem Grandtour ( http://tinyurl.com/cpn3pzc
http://tinyurl.com/cvdenur
)?
Mel by to byt konkurent Octavie Combi.
Mate neco podobneho doma a jste s tim (ne)spokojeni?
Byl v hledacku, ale cenove je tak o 100 vys. Octavia by ted mela zlevnit cca o 100, takze by mohla byt zajimavejsi, ale porad to neni za 330 automaticka klima, varovani pri vyjeti z pruhu, tempomat, omezovac, ...
Jeste jsme koukali na Hyundai x35, ale ta ma podle mne docela maly kufr...
No... vzhledem k tomu, že mám Citroena Berlingo, který taky vycházel podstatně levnějc, než srovnatelná auta jiných značek a do autoservisu už jsme ten rozdíl v cenách nacpali dvakrát... já bych už do francouzského auta nešla. (Ale ber to jen jako citové zvolání, nijak neopřené o hlubší znalosti krom vlastních zkušeností.)
Psal si rozhraní 300 - 400. Kombik za 370 mínus sleva od prodejce se do toho limitu bohatě vejde i s nějakou příplatkovou výbavou.
Ted na Focusy koukam - s vybavou, jako ma Megan pod 350 by to musela byt verze Titanium (zadni okna v elektrice, mlhovky, tempomat, ...) a tam se i po sleve dostavam na 450. 8-(
Jinak jsem na fordy zatizeny, ale 100 tisic rozdil...
Trend 370, comfort 17, city 14, tempomat 9, - sleva = 379
Neříkám, že to je na úrovni Megane za 330, ale je to v limitu a podle mého je to lepčí volba.
Jelikoz na Forda Focuse vyrabime dilce,tak bych ho mel vsem doporucovat.Mame jich nekolik sluzebnich ve firme a nepral bych vam videt,jak vypadaji po trech letech a kvalita zpracovani pokulhava i za tou moji Felicii = nekryte pertlovani plechu na lemech patych dveri, laciny zvuk dveri pri zavirani jako u Formana,mizerne panty s velkymi vulemi a palubni deska je z tvrdeho lacineho plastu stejne tak jako vyplne dveri.Poruchovost Fordu je velkou slabinou techto vozu a koroze podvozku u Forda je proslula.Ale prosim,nekdo muze byt i spokojen.:-()Sami Nemci rikaji Opel und Ford sein Bruder. Za ty penize berte radeji tu Octavku.
Neumím posoudit, jinak, než vlastní 4letou zkušeností s S-Maxem, kde sloužil bezproblémově do 100k km než šel do světa.
Bezpečností a jízdními vlastnostmi byl na výši a to je důležitější, než jestli dveře při zavírání bouchají podle mého vkusu.
Jsem rád, že na trhu se ještě najde auto bez klima, varování při vyjetí z pruhu, tempomatu, omezovače, elektricky nastovovacích zrcátek a bůhví čeho všeho... myslím tím např. Dacia Duster. Kdybych chtěl auto, tak zásadně něco takovýho jednoduchýho.
Někdy se až divím, že jsem vyrostl bez elektronický chůvičky a dětskýho psychologa... :-)
Pokud má člověk smůlu a pořídí kousek vyrobený v pátek odpoledne, tak je ta plná elektrika jen k vzteku. V práci jezdím MB V-Class (obdoba Vita, vyrobený ve Španělsku) a je to teda tragedie. První dva roky to šlo, ale pak se začaly postupně lámat drátky a rozsejpat izolace (nechápu, co na to dávají za hmotu, dráty ze starý Oktávky jsou po padesáti letech furt ohebný). Vozilo se to do servisu, ale furt to dokola žralo prachy, tak jsme to začali flikovat pěkně "počesku". Dneska už je polovička těch udělátek odpojenejch. Motor si jen přede, ale ta elektrika...
Za tyto penize bych si koupil Dacii Duster 4x4 s dieslovym pohonem.Idealni rodinne auto pro cykloturistu a aktivniho sportovce.Projede vsude v zime i v lete. Tot muj tip. Je to v podstate Renault na podvozku Nissana.Muj kamarad ho ma jiz tretim rokem, objizdi s nim jako stavebni inzenyr stavby ( ma stavebni firmu) a jezdi s nim i jako s rodinnym vozem a je maximalne spokojen.
Tak nejak mi prijde, ze vzhledem k emisim je prece jen benzin priznivejsi ovzdusi nez diesel, takze pristi auto planuji benzin.
Ten rozdíl tam zas tak velkej nebude. Moderní nafťák v slušným stavu má proti benzínu zas menší spotřebu a vychytaný spalování. Kde jsou ty časy, kdy podle čmoudíků byl dýzl na první pohled poznat.
Jen takovej fofr náhled na Octáfku:
1,6 MPI/75 kW (benzín)....166g CO2/km
1,4 TSI/90 kW (benzín)....148g CO2/km
1,6 TDI CR DPF/77 kW (nafta)...123g CO2/km
2,0 TDI CR DPF/103 kW (nafta)...138g CO2/km
Nevím tato čísla, možná bych je v TP našel, ale ten můj diesel je v emisní třídě EURO5. Ovšem přiznám se, že nevím, co to je.
nenaložené auto řízené v ideálních podmínkách speciálně vyškoleným řidičem zajede neskutečnou spotřebu, kterou se nikomu nepodaří zopakovat v realitě a na základě toho se mu spočítají optimistické emise, které nikdy neplní a nazvou to EUR0x
U čechů je pak specialitou, že co nejdřív odstraní některé prvky filtrů a řídící jednotce emulátorem posílají data o tom, že spaliny se dál čistí a tím auto splnňující EU05 kouří a smrdí jako Avie :)
Já vždy auto posuzoval podle toho posledního - nekouří, nesmrdí a navíc je nepříjemně tiché (vždy jsem byl zvyklý jezdit "na ucho"). Jen by mě zajímalo, zda se tato emisní třída vleze do představ těch, kteří chtějí uzákonit zákaz vjezdu do měst s "neemisními" auty.
Bud v klidu, pro zacatek chteji zakazat vjezd jen euro1 a starsim, jen si budes muset koupit nejakou povolenku.
Díky.
Takže mám - li si to přeložit do češtiny, jde vlastně o to zase něco "koupit"....
V Nemecku maji v centrech "Umwelt" nalepky - dostanes i u nas na nekterych STK za 300,-. U nas to bude podobne. Jen aby vydelali i nasi, bude na celnim skle dalsi nalepka. Az to zavedou ostatni zeme, dostane se ekologicnost do krizku se zakonem, protoze pres celni sklo nebude vubec videt. 8-(
ehm, narazis na to je popisovano v diskusich jako FAP OFF? Ono dat do auta dil ktery ma zivotnost cca 100tis km a jeho vymena stoji desetitisice a doplnovani kapaliny nekolik tisic... neobhajuji, ale nedivim se, vzlast nekomu kdo to auto koupi starsi , relativne za levno. jen vycisteni a doplneni kapaliny vyslo kolegu na 8000, zivotnost je pry kolem 50 tis km.
Takze - kurvitko si mnohy majitel vymontuje.
- ale asi ne "co nejdriv"
Tak proč si to auto kupuje, když není ochoten do něj investovat to co je potřeba, aby byly emise na požadovaných hodnotách?
Není to kurvítko, je to v současnosti jediná možnost jak udržet dieselové motory na emisních normách, které jsou a budou. Jestli do toho nechce majitel požadované prostředky vložit, ať si koupí benzínový motor, který splňuje normy i bez filtru.
na prvni cast otazky lze odpovedet slovy nevedomost/ oklamani -> kdyz to kupujes je "to polecene" a projevi se to za 5-10 tis km.
To ze o tom nevi protoze si neprecetl , neobhajuji.
vyse psane plati pro ojetinu, a u noveho auta se nedozvis ze si kupujes "casovaneho zabijaka kasicky"
je lepsi koupit si benzin, ale pokud diesel zere 5.5 a benzin 7 (a panuje (nespravny)nazor ze servis stoji stejne) je volba jaksi ovlivnena
jen jako zajimavost - vuz s odstrnenym FAP pry v pohode splnuje hodnoty ktere se meri pri emisni kontrole. Mozna to znamena ze to kvuli cemu tam je se vlastne nemeri.
Myslím, že by to mělo platit vždy. Auto není rohlík, tedy při koupi nového by měli mít lidé zájem o tom něco vědět. Holá huba, holý neštěstí.
Jak je to s emisemi a normami při odstranění filtru nevím. Mělo by se zjišťovat, jestli tam filtr je, nebo není a je funkční.
Kdyz jsem kupoval tranzita, nikde jsem nenarazil na zadny, kde by uz nebyly zaslepene ERGy a podobne vychytavky. Vcetne toho, co jsem nakonec jezdil.
Na druhou stranu - emisemi prosel i tak minimalne 2x s tim, ze jsem tam s nim byl ja a sledoval to, takze zadny podvod. Nechapu.
To samé. Náš diesel (passat) to sice nemá vymontovaný, ale určitě už je to pryč - kupovali jsme ojetý. U měření emisí jsem byl, žádné podfuky, žádný známý, prostě jsem zajel na blint na nejbližší stanici. A hodnoty - slovy technika - "auto jako nový". Tak kde se pozná, v jakým stavu filtr je?
Tak řeč byla o CO2, tak jsem reagoval na CO2. A teď jdu hledat něco o tom ostatním:-) To mě docela zajímá:-)
CO2 nikdo nezminoval :-) Pro lidi je celkem neskodny narozdil od ostatnich latek, na ktere jsou normy.
Už to vidím:-) Já viděl emise a hned jsem šel po co2:-))
Co jsem se divala, tak ma diesel mirnejsi normy na NOX, skoro se to srovnava az v EURU 6: EURO 4 nafta - 0,25 g/km, benzín - 0,08 g/km, EURO 5: nafta - 0,20 g/km, benzin - 0,06 g/km, pak je problem s PM, ktere jsou u EURA VI pry uz taky srovnatelne s benzinem, ale jedna vec je, co to splnuje pri vyrobe, a druha, v jakem stavu to auto opravdu jezdi.
CO2 je prospěšný, takže benzíňáky vychází líp. To se dalo čekat :o)
Myslíš jako sifoooon, jo?:-)))
http://youtu.be/N7XBBeq2pnQ
Myslím, že by se kompromisy v určitých oblastech dělat neměly http://jdem.cz/utzd8
Ty resis hvezdicky a ja resim auto.:-)Ja mam Felicii Combi,ktera by zadnym z tech textu nikdy neprosla a mam ji dvanact let a jsem maximalne spokojen.Jakteziv me nikde nenechala a to je pro me rozhodujici.:-)
Nemám pocit, že si chce Murphy kupovat Felicii Combi, ale nějaké nové auto.
Jinak je to v pořádku, každý má při nákupu nového auta jiné priority, někdo staví do popředí bezpečnost, druhý třeba barvu.
Vsechny tyto testy jsou skvela vec.Skvele PR.Uvedomme si vsak,kolik z nas boura v rychlosti do 60 km/h, pri nichz jsou tyto testy provadeny.Myslim,ze prakticky nikdo.Vetsina lidi boura v rychlostech vyssich a tam jsou vam vysledky techto testu jiz zcela k nicemu.Nehlede na to,ze podobne testu jsou provadeny vyhradne u novych aut,kdy jsou vsechny bodove svary i dalsi svarove ci montazni spoje zcela bez jakehokoli opotrebeni a koroze.Zkuste udelat podobny test na aute starem 5 let a budete se divit, jakych tabulkovych vysledku dosahnete.:-()
Takže dle tvé logiky je dobrý i Trabant:-) Do 60km to bude podobné jako Dacia a při vyšší rychlosti automaticky počítáš se smrtí:-)))
Když si koupím Volvo, tak i při 130km/h vím, že za určitých podmínek mám při bourání šanci. S Dácií ta hranice asi opravdu končí u té šedesátky....
Kdyz tomu veris,tak ver.Rozdily mezi dnesnimi vozy a znackami se v dusledku globalizace prakticky mazou. Vyjjimkou,co se bezpecnosti tyce, zustavaji uz jen cinske vozy. Ale i tam uz zacinaji smerovat k evropskemu standardu.Kdyz si koupis Volvo nebo Saab,ktere byly kdysi chloubou v bezpecnosti, zjistis, ze polovina dilcu na nich je od Forda a druha od GM.Proto jsou tyto znacky dnes tam,kde jsou - pred bankrotem nebo uz v nem.Stala se z nich nespolehliva a draha auta,ktera ziji ze zasle slavy sve nekdejsi povesti.
Když tomu věříš ty, tak tomu věř:-) Crash test něco dokazuje. A jestli to tobě nic nenapoví, tak to je jen tvá věc. Pro mne je bezpečnost na prvním místě. A pokud má auto v crasch testu více hvězdiček, tak mi to napovídá, že je prostě bezpečnější...
Není to jen o dílech:-) Ale třeba i o kvalitě zpracování, kontrole atd atd atd. VW si výrobu určitě hlídá lépe než růmunská Dácia, protože třeba ve Cwágnu jim jde o kvalitu provedení a Růmunům hlavně o nejnižší cenu. A i zde crash test zase napovídá, že to jejich auto je prostě někde ošizené....
To,kolik dostane auto hezdicek, nema nic spolecneho s jeho finalnim osizenim na levnejsich plastech ci vzhledove lacinejsim interieru ale s konstrukci vozu samotneho a rozvrstvenim jednotlivych deformacnich zon. Vsechny Dacie navrhuje a konstruuje Renault.Podobne jako Skodovky VW. A nastavene standardy kvality firemni musi dodrzovat a plnit jak ve Francii tak v Maroku,Rumunsku ci v Turecku nebo i v Rusku.Zde jde nejen o renome znacky ale i o jeji certifikaci v ramci norem a predpisu automobiloveho prumyslu,ktere jsou mimochodem jedny z nejprisnejsich. Chces snad rici,ze motorarna v madarskem Gyoeru vyrabejici motory pro vozy VW,Audi,Skoda a Seat vyrabi podradnou kvalitu jen proto,ze jsou to Madari??? Nemci si to tam sakra pohlidaji.:-)
Nemá to cenu...s tebou opravdu ne. Jak už psal pro-pa. Každý má priority jiné. Pro mne je bezpečnost na prvních místech. A crash test mi cosi napovídá.
Dělal jsem ve firmě kde jsme vyráběli formy pro automobilový průmysl (karosérie - VW, Škoda, Jaguár, BMW, Ford, Peugeot...). Divil by jsi se, jaké mají nároky třeba Němci a Frantíci. Němci nás štvali, protože se se standardním průměrem nespokojili. Vše muselo být v té nej kvalitě. Neskutečná buzerace. Frantík se spokojil se standardem. Taky ty formy pro Němce byli více jak 2x dražší než třeba pro ty frantíky.
Nedivil.Ja v tom delam dnes a denne jiz 16 let a velice dobre vim,jak se dela kvalita a jaka.Ano,Nemci vice buzeruji,protoze jsou od prirody a mentality presnost a dukladnost sama.Ale ze Nemci nesidi?Prosim vas, dnes se setri vsude a na vsem a navic kdejaka firma subdodavatelska tvarici se jako nemecka je v rukou zcela jinych narodu.A trvale snizovani nakladu a hledani uspor vsude a na vsem je primo firemni strategie v ramci zachovani konkurenceschopnosti. A formy dnes delaji pro Nemce bezne v Cine.:-) Sam jsem jich nekolik s kolegy rozebiral ci prejimal pri dvoudennich vyrobach a ruznych prejimkach a stehovani vyrob od dodavatele k dodavateli a vim jen toto - formy z Ciny jsou levne,protoze se v nich pocita vice s rucni obsluhou,zatimco formy z Evropy jsou vice automatizovane a tak jsou drazsi.Co oprav a predelavani stoji pak predelat rucni obsluhu na automatizovanou je druhorade.Hlavne ze v pocatecni fazi projektu se veslo s cenou do pozadavku zakaznika a ziskal se projekt.Treba pod cenou.:-()
Tak to se docela mýlíš:-)
Např. němečtí výrobci nářadí pro automobilky (třeba i Škodovku) si nechávají nářadí vyrábět převážně v evropských zemích. A Češi vedou, protože jsou relativně levní a nabízejí kvalitu a přesnost. Kdyby jsi viděl, kolik je po ČR firem s CNC stoji, tak bys jen koukal. A všechny živý převážně automobilky (teda jejich dodavatelé). Třeba jeden z největších výrobců nářadí pro automobilky (rakouský Holz Wastl) si nechává vyrábět formy právě v ČR a v Maďarsku.
Do Číny se tohle netahá. Tam se pak tahají hotové nástroje (v tomto případě formy) a vyrábějí se tam hotové výrobky. Ale i to není zcela pravda. Spousta prvků do aut (části karosérie, interiéry atd) se dělají například i v ČR....spousta firem je třeba na Liberecku (Benteler, Grupo Antolin Bohemia, ...). V liberecké průmyslové zoně jih je několik firem, které vyrábějí prvky pro automobilky (nebo jejich dodavatele)...
Takže s tou čínou buď opatrný:-)) Naopak. Spousta věcí se dělá v Evropě. Jen se to šmelí přes několik peněženek....
Ano,ano,zrejme potrebujes slyset,ze mas pravdu.No,ale ja te zklamu,ja v jedne takove firme pracuji leta a vim,kde a co se nakupuje,prekupuje a od koho,jake jsou s tim problemy a proc.Mozna mas snad jine zkusenosti z jine firmy,ja mam tyto ze sve firmy,kterou vlastni v soucasnosti americky financni kapital ale nase prapuvodni materska firma je nemecka.Dodavatele mame po celem svete a ja s nimi denne komunikuji a resim prave problemy kvality.Formy a nastroje a jejich problematika a ruzne pripravky a vyroba aut a to vcetne bezpecnostnich dilcu karoserie pocinaje tvarenim za studena a konce svarovanim TIG MIG a to vcetne hliniku ci lepenim a lakovanim jsou mym dennim chlebem.Automobilek a jejich subdodavatelu jsem prosel desitky. Tak promin,ze pracuji v oboru,ktery ses rozhodl rozebirat a dokazat mi,jak hluboce se mylim.Asi ziju ve snu a zitra se probudim a zjistim,ze jsem kubansky rybar.:-)
Nenene...to ty mi tu něco stále dokazuješ a potřebuješ utvrdit, že máš pravdu:-))) Asi jsem ta léta dělal někde jinde a formy a nářadí se vyráběli v Číně.
Taková forma nebo nářadí by se ani nevyplatila vozit z Číny, když se vyrábí dva kusy (pravá, levá)... Dej si do google "automotive", překlepni to na čr a vyleze ti kopec firem, které vyrábí formy:-)
A zrovna ten HW vyrábí formy hlavně v Evropě. Následně dělá plastové výrobky (bočnice dveří, sloupky, interiér). A po té je potahuje kůží, textilem atd. A vše to dělá v Rakousku. A teď si představ, že dělá veškerý interiér na Audi A4; BMW 46,63,66,83; Porsche Cayenne; Jaguar X 400...v Rakousku. Tak co se mi tu snažíš namluvit?
V číně se dělají až některé finální výrobky (to je to tvé tváření). Ale to už je jen pokroucenej plech za pár korun. U toho může stát i Číňan, protože na tom nic zkazit nejde. To se tam frká jak baťa cvičky a vyplatí se to tam dělat. Ale vyvíjet složité formy, technologie atd...to se do Číny netahá...
Už jsi byl někdy v Grupo Antolin? Tam mají několik desítek lisů. Ve skladě se jim tam válí možná stovky forem.... Ty Číno.
Prosim,dovolim se zeptat,odkud cerpas sve zkusenosti a v jakem oboru pracujes?Ja rozumim spouste tvych argumentu jen me osobni kazdodenni zkusenosti jsou proste jine.Ja vubec nepopiram,ze u nas nejsou dodavatele a vyrobci forem ci dilcu pro automobily,koneckoncu sam v jedne z nich pracuji,ale zrejme u vas v kraji se ke krokum,ktere my jiz prozivame,teprve dopracujete.Pokud cerpas jen z googlu a vse, co zde pises, jsou jakesi nazory ci domnenky propojene do jakychsi souvislosti,potom nema cenu se zde dale takto bavit. A zkusme si popovidat treba o tom,jake bylo u vas dnes pocasi?:-)
Neboj. Z google to není. Na to jsi tu odborník ty.
Já jsem pár let pracoval právě pro HW. V České firmě, která vyráběla převážně pro něj...:-) Pár let jsem tyhle věci vyvíjel. A vím, že vývoj se dělá převážně v Evropě (pokud jde o evropskou automobilku). A od vývoje již je kousek k finálnímu stroji, který se opět převážně dělá v Evropě.
A jestli se ti nelíbí odkazy, tak to je mi líto. Pro GA jsme opravovali formy....převážně na naše Škodovky:-) Vem chlebník a zajeď si tam na výlet. Uvidíš tam desítky forem ve kterých se lisuje pohledový sendvič střech pro několik druhů aut.
A dělali jsme formy a "pneumatické mašinky" pro spousty českých firem. Třeba vypěňovací forma na hlavovku VW New Beatle se taky dělala u nás a finální výrobek se dělal v ČR.
A mohl bych pokračovat....
Nemám potřebu ti cokoliv dokazovat. Když tě tak čtu, tak si pleteš dva pojmy...výroba nářadí (formy, pneumatické mašinky atd...) a výroba finálního výrobku
Naradi je naradi a nastroje jsou nastroje.Finalni vyrobek se dela na nastrojich,ktere musi nekdo vyrobit.Ja nevim v jakem roce si vyvijel ty vase nastroje ale u nas na novych projektech se nastroje dnes bezne zadavaji na vyrobu do Asie.Obzvlaste ty,na kterych se planuji mensi objemy vyroby.Vim to,protoze se dnes a denne potykam s problemy,ktere timto vznikaji na vyrobcich a znam pak ty nakladne upravy nastroju,aby to bylo OK a jak dlouho to trva. Ja netvrdim,ze se u nas nevyrabeji ale tvrdim,ze se dnes z uspornych duvodu jejich vyroba presouva do Asie. A uz taky koncim.
Mohl bych ti tu sepsat hromadu firem, které dělají pro automotive. Všechno české firmy. Jen v mém okolí jich je spousta. Ale tebe nepřesvědčím. Ty si sedíš někde na nějaké židli a máš tu svou pravdu.
Ale jen tak fofrem. Všechny kašírovací formy a následně interiéry pro BMW se pro Evropský trh dělají převážně v ČR a Maďarsku. Spousta věcí (interiéry) pro Jaguár a Porshe se dělá opět v ČR - má to pod sebou HW. Alespoň my jsme pro tyhle auta dělali interiér zavazadlových prostorů, střední můstek a sloupky. VW Tuareg...opět se kašíráky pro interiér dělají v ČR a v Maďarsku. Zavazadlový prostor zase v ČR. Nedaleko odemne je Bulsing automotive...dodávají svařovací ramena do Škodovky. O GA už jsem psal. Magna Nymburk/Liberec (náročné technické díly pro automobilový průmysl) jsou taky v ČR a nářadí si dělají sami nebo mají dodavatele zase z ČR. Chladiče pro spousty aut se dělají v Liberci. Firem (i garážových) s CNC stroji je po ČR mraky. A jsou živeny právě zakázkami pro automotive. Atd atd atd.....
Nrříkám, že se v Číně nic nedělá. Ale pokud se tam něco dělá, tak je to převážně pro tamní trh (Škodovka má ůdajně 80% dodavatelů nářadí z Indie). Pro Evropský trh se většina věcí dělá v Evropě.... Proč tahat dvě formy (většinou se jich víc nedělá...L/P) přes celou zeměguli, když v ČR se to dá za pár korun udělat a v opravdu dobré kvalitě.
Neříkals, že už končíš? :-)OK, firemní strategie u vás v kraji je trochu jiná než u nás. Je spousta firem, které mají v kontraktech upřednostňovat domácí dodavatele i v rámci podmínek různých investičních pobídek. A tak můžeš mít v tomto a své zkušenosti pravdivé ty zrovna tak jako já. Prostě firemní strategie mohou být u různých firem různé. Ovšem nechápu,když ti vadí, že tě někdo jiný napadá, co mi tu vyprávíš a napadáš s tím, že někdo sedí na nějaké své židli?:-() Ty snad v práci ležíš při tom vývoji?:-)))))My máme u svých dodavatelů formy třeba v Singapuru - vyráběné v Číne a totéž u jednoho z německých dodavatelů a totéž u dalších z korejských dodavatelů. A v rámci přemístění výrob či dvoudenní produkce jsem u mnohách z těch forem vystál důlek a denně s kolegy řeším problémy kolem nich a jejich případných korekci a oprav jejich neduhů. A jsou to formy na plechařinu všeho druhu pro, jak ty to nazýváš, automotive. Vždyt´ více než polovina průmyslu v Čechách je dnes automotive.:-) Já ty formy nekontruoval, já je jen pozoruji, jejich způsobilost, a kvalitu procesu a vím odkud jsou a jakou kvalitu výrábějí. Rozhodně máme i formy a dodavatele v ČR a samozřejmě nám také dodávají. Ale my prostě máme dodavatele z celého světa a věř/nevěř - asi se to vyplatí - tahat to přes půl zeměgule, jak píšeš, jinak by to asi projektanti a nákupčíci nedělali.:-)
Michale, už zase ("pár let jsem tyhle věci vyvíjel")?
A co ti na tom nesedí?:-)))
Aha. Nejsem starej děda s 50 let praxe.
Víš co. Než mě tu začneš napadat, zkus si o mne něco zjistit... Výsledky za mnou jsou vidět.
Mimochodem. Jak jsi seděl s těma Izraelcema v té tramvaji s klimatizací, tak víš kdo ty bedny (klimatizace) VYVÍJEL? Firma ve které teď sedím. A konkrétně můj šéf, já a kolega.... Něco se ti snad nezdá? To nemůže být třicátník úspěšný ve svém oboru?
Myslím, že ti nikdo nebere Tvé úspěchy a karieru. Jen se domnivám, že ti chtěl kolega naznačit, že v 50-ti se na vše nahlíží prostě trochu jinak - trochu více zeširoka a možná i s trochou více pokory ke zkušenostem druhých a připouští se i více pravd a možností.:-)Prostě v padesáti už není všechno jen černé nebo bílé a člověk ví, že existuje více řešení a pravd - prostě klidně takové něco mezi.:-)
Pokora? Ano. Zkušených lidí já si nesmírně vážím. Zkušený frézař na dílně je pro mne poklad a nikdy jsem se nestyděl za takovým člověkem jít pro radu (narozdíl od některých). Mám kolem sebe pár moudrých lidí, kterým naslouchám a vždy se od nich něco nového naučím. Těch si taky nesmírně vážím. Ale nemám zas rád lidi, kteří se chovají jako ředitelé planety a pohrdají (nebo dokonce pochybují) úspěchy mladých lidí...
Takže nevím, proč na to narážíš.
S ohledem na ten věk - vůbec podobné argumenty nepoužívám. A s tím zjišťováním (nechtěj to) - já právě vycházím z toho, co jsi o sobě napsal a naopak mi vychází, že musíš být starší než já.
Vím, že jsem směšný (pardon, napsal jsi "všichni se ti zde smějou"), ale mám jednu vlastnost, která mnohým vadí - mám neskutečně dobrou paměť.
Již to zde bylo uváděno a sám jsem Tě na to upozornil - nejčastěji Tebou uváděný argument vůči oponentům je "víš o tom prd" a potom "když jsem byl v Anglii". A tu paměť Ti osvěžím...
- když se zde řešila úroveň absolventů VŠ z naší republiky (sám nemám valné mínění), vyjádřil jsi se velmi kriticky (ač neabsolvent). Měl by jsi mít aspoň úctu k těm zdejším, kteří VŠ mají nebo ji studují
- jó, to v Angli ta úroveň je vysoká (ač nejsi absolvent)
- když se zde řešila otázka kolon a dopravy po Praze z pohledu řidiče auta, věděl jsi, jak to ve skutečnosti je (ač toho asi moc po Praze nenajezdíš)
- když jste se zde s Martinem (odborníkem v oboru) dohadovali (asi před rokem a půl) o gastronomii, byl jsi najednou číšníkem v Britanii a kuchařem v Rakousku
- teď jsi "ten, který tyhle věci vyvíjel" a expertem na dodávky v rámci automobilového průmyslu
- nyní vyvíjíš klimatizace (a teď vyloženě soukromý a neironický dotaz - pro kohokoliv - kolik jezdí po Praze ve skutečnosti klimatizovaných tramvají?)
Vůbec nic nemám proti úspěšným třicátníkům, naopak jim fandím. Ovšem s těmi Tebou uváděnými aktivitami mi právě uniká ten věk a obor, v kterém mám ohodnotit Tvé úspěchy.
P.S. Navíc musíš mít ještě rozsáhlé znalosti z mediciny, poněvadž jsi se prezentoval jako ten, na kterého ae obrátila o podporu a pomoc kolegyně, která se nervově zhroutila.
K VŠ. Vysokou školu jsem ukončil v devátém semestru. Joko brigádník jsem dostal nabítku na stálou a zajímavou práci. Myslel jsem, že ji dodělám dálkově. Bohužel nebyl čas. Takže jsem ji měl defakto celou za sebou. Pracuji na místě, kde mám kolem sebe defakto všechny vysokoškoláky. A všichni mají tak nějak na úrověň VŠ stejný názor jako já. A dokonce i na absolventy. Všichni se tu shodneme, že opravdu dobrých vysokoškoláku je strašně málo. Vídíme to na lidech, který k nám chodí žádat o práci, my je zaměstnáme a za pár týdnu musí bohužel odejít. Zvláštní je, že já, ač jen středoškolák, jsem tu již skoro dva roky....
O úrovni VŠ v UK vím své. Sám jednu tamní školu již tři roky studuji (nějak si nevzpomínáš). Rok jsem tam studoval na střední škole... A mám pár známých, co v UK studují (jsou tam na stážích a nebo přímo studují VŠ). A mám i pár známých, kteří mají třeba ČVUT a nyní studují tam...takže mohou porovnávat.
Po Praze jezdím běžně. To tvé "ASI" jen ukazuje, že toho o mém ježdění moc nevíš. Své auto nevlastním, ale to neznamená, že služebně nejezdím.
V Británii jsem žil tři roky a tři roky jsem tam pracoval na hotelu. A myslím, že za ty tři roky jsem pochytil tolik, abych se mohl k dané problematice vyjadřovat (za odborníka se nepovažuji, ale svůj názor snad mohu mít). Navíc v rodině strýc vlastní restauraci a penzion. Takže i odtud něco vím... Omlouvám se, že jsem se suprodborníkům pletl do kšeftu a dovolil si říct svůj názor.
Expertem na dodávky v automobilovém průmyslu nejsem:-))) To si starý pán něco vymyslel. Jasně jsem psal, že jsem dělal ve vývoji. A díky tomu, že jsem se v té mašinérii pohyboval, tak vím, jak a kudy všechen ten kšeft tekl...Vím s kým jsme spolupracovali a s kým jsem komunikoval.
Ke klimatizacím. Ano. Klimatizační jednotku jsem vyvíjel. A byla to pro mne velká zkušenost. Tramvaj 15T FoCity s klimatizací jezdí po Praze pouze jedna...ta zkušební, ve které jste seděli.
Jo a ještě při tom všem. Soukromě navrhuji interiéry a docela se
Michal: díky za odpověď. A jenom o tom, že si nevzpomínám. Dobře si to pamatuji - jedná se o design (interiéry) a k tomuto studiu jsem se Ti vyjadřoval skepticky již dříve (možnost přihlásit se kdokoliv a "od stolu" bez jakýchkoliv předpokladů pro tento obor). O těch předpokladech - nevztahuj to na sebe, doufám, že se Ti daří a bude dařit i v budoucnosti.
Se to tam nějak nedopsalo celé...teď koukám, že je to ufiklé. Ale to je jedno....:-))
Jojo. Pamatuji si, jak ses mi tu vysmíval, že jestli si myslím, že najdu bez praxe práci jako návrhář interiérů, tak že jsem na omylu:-) Nikdy jsi neviděl mé práce, ale závěry jsi dělal přesvědčivé. A hle...ono ti to nějak nevyšlo:-))) Dobře si pamatuji, jak se do mě tvůj vnuk (?) pustil. Dokonalý psycholog, který mě tu po pár příspěvcích rozebral a lživě napadl. To byl humus největšího kalibru. Takové plky jsem nezažil. Jak od kluka z osmé třídy, který si honí před holkama ego. A dle reakcí ostatních (kteří mne znají osobně) se tu akorád dobře shodil. Takovéhle chytráky opravdu miluji. Nevěděl o mě nic, ale závěry si udělal suprové. A ty jsi bohužel to samé (asi geny). A u tebe mě to o to víc mrzí. Nikdy jsi neviděl moji práci, ale závěry děláš dokonalé:-)
Nu nic. Rejpej si dál....
Michale, asi jsi nezpozoroval ten smířlivější tón, který jsem nasadil. Bylo to z toho důvodu, že jsem nechtěl, aby jsi se dále neztrapňoval. Ovšem teď jsi si naběhnul na vlastní vidle. Já to byl, který Ti sděloval, že nemáš snít (VŠ, penzion, domek a ten design) a máš pro to něco dělat. Ty jsi to byl, který argumentoval tím, že zde bez praxe nelze získat uplatnění, poněvadž zdejší podceňují význam "interior design". "Mladej" měl tu výhodu, že zdejší příspěvky nečetl rozložené v dlouhém čase, ale projel to za chvíli a na nesrovnalosti Tě upozornil (tyto věci se odehráli asi před rokem a půl) - což jsem já Ti také sdělil.
A teď ta paměť (ale Tvoje) - ve vyjmenovávání toho, co by jsi chtěl (opakuji chtěl) dělat, bylo i to studování a uplatnit se v designu. Ovšem zapomněl jsi na jeden fakt a sice na skutečnost, že již před třemi roky jsi psal, že interor design studuješ ve VB. A mimo jiné - již tehdy jsi psal, že design jako své povolání jsi dělal (jak vidíš, počet Tvých zaměstnání stále narůstá). Z toho mi plyne, že kdykoliv je o nějakém zaměstnání zmínka, Ty to již máš za sebou.
Pokračování...
Tvoje neustálé ohánění tím, že "ti, co Tě znají" (a mám na mysli zdejší), znají i Tvoji práci. Divím se, že mě už dávno někdo neutnul s tím, že dle Tvého návrhu designu znají konkrétní výsledek. Ono se asi také jedná o loajalitu, kdy lidé pro klid mnohé přehlíží. Nechtěj, abych si o nich myslel, že nejsou schopni rozlišit rozpory Tebou uváděné.
A když jsem Tě tak "sprostě a směšně napadal (napadali)", proč se někdo neozval a neřekl "dost, Michal je borec, když jsem byla z Medvěda na nervy, požádala jsem jej o psychickou a technickou pomoc".
Udělej si někdy průzkum (já to učinil), kterak funguje systém "obálka" - hledání nepřátel je běžné a vzájemné čechrání peříček také. Ale stává se, že ti "nepřátelé" se s lichotníky překrývají.
Píši Ti to jenom proto, aby jsi polevil lehce ve své aktivitě a nereagoval vždy stylem "to jsem vyvíjel, to jsem studoval, tu práci již jsem dávno dělal...etc....
A když byla řeč o tom věku, spočítej si, kolik zaměstnání a aktivit máš za sebou a kolik je Ti let. Je tam nějaká podivná úměra.
P.S. Počítám s tím, že se mi houfně budou ozývat ti, kteří u Tebe byli v penzionu ve VB, ti kteří u Tebe jedli v Alpách a ti, kteří spokojeně vegetují tam, kde byl realizován Tvůj interior design.
Nikdo tu po nikom nechce, aby o mne říkal, že jsem borec. Tenkrát se tvému vnukovi jen vysmáli. Pár lidí tu mou práci zná. Hlavně z oblasti focení. Tím, že jsem narážel "ti, co mě znají" myslím to, že oni vědí, jaký ve skutečnosti jsem. Zatím co ty a tvůj vnuk si dělají závěry na základě nějaké diskuze. Ale pánum odborníkům na psychologii to asi bohatě stačí.
Píšeš, že "mladej" to tu "projel za chvilku". On pan mladej je superman, že tenkrát o mne přečetl nějakých osm tisíc příspěvků? Nene. Pan mladej přečetl pár vláken a na nich si udělal své závěry:-) Ubohé.
Počty ti taky nejdou. Já když si to spočítám, tak mi docela dobře ten věk a ta praxe vychází. Tvá paměť ohledně mého studia je opět divoká. Ale nemíním ti cokoliv dokazovat (mohl bych, lejstro na to je). Pro mne je hlavní, že studuji a že mne to baví. A že si starý pán myslí sve...to je mi jedno. Své sny si plním (a to i díky přátelům, kteří mne vždy nakopou do prdele, když jen o všem mluvím a nic pro to nedělám - narozdíl od tebe pomůžou a nepomlouvají). Nebo snad starý pán mi stojí za prdelí a vidí, že ne? On je takovej odborník, že to dokáže posoudit od stolu? Když pochybuješ o mých návrzích (a práci vůbec). Proč mne zde kritizuješ a pomlouváš něco, co jsi nikdy neviděl. Moudrý člověk by si nejdříve vyžádal nějakou tvorbu a pak by kritizoval. Nebo snad pochybuješ, že jsem tu klimošku netvořil? Nebo snad pochybuješ, že jsem ty formy nedělal. Nebo snad pochybuješ, že jsem ty návrhy nedělal...atd atd atd? Mimochodem. Dopisuji do velice úspěšných internetových stránek (návštěvnost 80tis/denně), kde si mne vybrali právě na základě mých prací. A píšu zde články o designu.
O jedno tu jde. Ty si myslíš, že se tu z tebe každý posadí na prdel. Ale ono to tak není. I ten tvůj systém obálek to potvrdil. Ale asi každý nemá potřebu se tebou zabývat a tvrdit ti, že si tu hraješ na řěditela planety, který všechno zná a o všedm tvrdí "tak o tomhle něco vím". Systém obálek je opravdu výborný:-)))
Tímto se starým pánem,
Tímto se starým pánem, ředitelem planety, nejdokonalejším člověkem, který o všem ví všechno, všude byl a všechno zná končím. Takový pán mi opravdu za ten čas nestojí. Pán jen nenápadně uráží a přitom ví o daných osobách PRD (ano, je to mé oblíbené slovo).
Mimochodem. Píšeš tu o sobě, jak jsi silná osobnost. Jak jsi neústupný a jak říkáš vše na rovinu atd atd atd. Systémem obálek jsem se od pár lidí, kteří tě potkali osobně, dozvěděl, že jsi jen zamlklý uťáplý starý pán...
-------
Koukám, že příspěvky jsou omezené délkou...to je novinka:-)
Já již také končím, jen Ti mohu říci, že pokud působím dojmem zamlklého, uťáplého a starého pána, udělal jsi mi tím radost (a to bez ironie). "Ti, kteří mě znají"(abych použil Tvé úsloví), tvrdí opak, což nemusí být vždy příjemné.
Chvilku jsem se šťoural v historii:-) To, že studuji ID jsem poprvé zmínil v srpnu 2009. Je to ta věta na kterou narážíš zde. Což je necelý rok po té, co jsem studium začal. Dobrá, nejsou to tři roky (jak zde píšu), ale už skoro čtyři (nijak nevnímám, jak ten čas letí). Takže nevím, kde je rozpor:-)
To, že jsem již dříve něco navrhoval, to je holý fakt. Je to jako nyní. Taky mě to neživí, ale projekty dělám jako bokovku. Třeba teď o víkendu. Takže nevím, kde starý pán vidí nejaký problém.
Možná ho bolí to, že někdo, koho měl za neschopného chudáka, který jen sní (a měl nutkání mu dávat "rady" do života), si své sny plní. A dost mě štve, zvláště od tvé osoby, že pochybuješ o mé práci. To opravdu naštve, protože člověk se snaží, dře jak vůl a pak příjde takovejhle chytrák a na základě nějaké diskuze tu začne rozdávat moudra a myslí si, jak je důležitý. Tvé názory nepotřebuji a posudky nepotřebuji. Až budeš o mém životě a práci něco vědět, rád si tvé rady vyslechnu (určitě budou věcné a né scestné jako teď). Ale dokud posuzuješ někoho o němž nic nevíš, tak si prosím najdi jinou osobu a na "zachránce lidu" si hraj s ním.
Mimochodem, k te Cine.Doporucil bych Cinany vice nepodcenovat.Jejich pracovitost a schopnosti nam jednou mohou obrazne zakroutit krkem.Pozoruji to dnes a denne - komunikace s Cinanem je efektivni,vecna,okamzita a presna.Oni maji takove pracovni nasazeni,za nimz se Evropan jiz nemuze sotva otocit.Technologie,ktere jim tam USA a zapadni Evropa vyvezla za ucelem prave te tve lacine vyroby, oni davno jen hloupe nekopiruji ale rozvijeji.Pamatuji,jak se lide u nas pred patnacti lety smali korejskym vozum a dnes mame v CR a v SR dve jejich automobilky a furu subdodavatelu.
Bože můj. Byl jsi někdy alespoň ve Škodovce??? Ta tam auta vyvíjí a nářadí si nechává navrhovat, konstruobat a vyrábět v Evropě. Jen se to prostě děje přes VW a ten opět výrobu nástrojů zadává zpět do ČR a okolních států. Občas mi to přišlo na palici, když jsme něco dělali, řešili to s Němcema, ale data nám posílali z ČR.
Chápeš, že se tu bavíme o NÁSTROJÍCH? To, že se někde v Číně tvaruje plech, to už je to nejmenší. Na tom se nedá nic zkazit. A hlavně se to v ceně auta promítá nejméně, protože nejdražší je právě ten vývoj a výroba nářadí (formy, lisovací nástroje, vypěňovací stroje, svařovací mašiny atd atd).
Navíc, to co se vyrábí třeba v Číně je stejně určena pro východní trh. Proto tam automobilky stěhují své haly a technologie.
A končím....
To je jenom otázka času na zapracovaní na poměru současných pracovních odměn a sociálních jistot versus jejich budoucí požadavky...
A ty Korejci jsou přesně toho důkazem, pokud domácí pracovní síla + doprava vyjde dráž tak klidně šoupnou výrobu z Koreje do těch míst v Evropě, kde to vyjde levněji.
To samé čeká Čínu.
Ostatně jsou prognózy, že cena američané do 2-3 let stáhnou výrobu z Číny, protože se tam již nevyplatí v poměru k nákladům na americkém trhu práce/výroby.
Tak doufám, že se toho dožiji, až americká práce bude levnější než ta čínská.A na všem se opět bude skvět Made in USA namísto Made in China.
Myslím že dožiješ :)
Jediný co by bylo proti by byl silný dolar, ale to si v americe nikdo nepřeje a tak bude dolar silný vždy maximálně tak jak bude marka, pardon euro, slabá :)
Už jenom to, že průměrný američan pracuje v jednom roce skoro o 3 týdny déle než průměrný němec a číňané také nebudou chtít pracovat 70 hodin týdně za pár šušní na věky věků...
Renault může navrhovat a konstruovat Dacie, což ale neznamená, že na tom nešetří a parametry by nemohly být lepší. Mohly, ale to by stálo více peněz na vývoji a více peněz na výrobě a tedy jinou cenu, která by již nebyla tak zajímavá.
Nevím, jak ta globalizace a licence fungují v současnosti, ale před čtyřiceti lety jsem si koupil R12 a v síti čerstvých servisů byly uvedeny společné servisy pro Renaulty a Dacie (dojížděl jsem do Motola). Tamní experti (vyškolení ve Francii) mně tehdy sdělili, že Dacie, které se zde začli prodávat, jsou smontovány z originál náhr. dílů Renaultu, ale horší je dílenské zpracování. Dlouhá léta se také na Dacie prodávali náhr. díly od Renaultu (za směšné ceny), později za totožný díl od Renaultu člověk zaplatil skoro dvakrát tolik než za díl z Rumunska. Od toho momentu se také začla dělat politika "chceš drahé od Renaultu nebo laciné z Rumunska?" a údajně rozdíl v životnosti byl markantní. Poněvadž jsem s dvanáctkami byl maximálně spokojen, měl jsem 4 a v roce 1987 jsem si ji dokonce nechal komplet postavit z originál dílů - vyšla mě o jednu třetinu dráž, než se prodávali totožné Dacie.
Tyto dvě auta bylo vlastně jedno auto :-)
Podle mého Dacia je nyní značka, která cílí na zákazníky nízkou cenou a to se projevuje nejenom na materiálech, technologiích, ale i těch bezpečnostních věcech. Tedy například Koleos od Renaultu není převlečený Duster.
Cena Dacie se odviji od levne pracovni sily a vyse automatizace a robotizace vyroby,ktera je pri vyrobe Dacii spise eliminovana a nahrazuje se rucni praci,ktera pri vyrobe v zemi s nizsi cenou prace zajistuje nizke vyrobni naklady.A tak to,co ve skodovce dela plne robotizovany provoz se v Dacii dela postaru - tedy za vyuziti rucni obsluhy. A tak bodove svary kolem dveri ci prahu proste nedela robot ale clovek s bodovacim pripravkem.A to je cele.Ve vychodoevropskem provozu tak usetri na cene vyrobnich nakladu.Proto je Dacie levna a kvalitativne srovnatelny Renault vyjde draz.Ovsem bodovy svar musi drzet stejne tak na Renaultu jako na Dacii.:-) Jinak by auto nesmelo do sveta.To by si firma koledovala o velky problem.:-)
Ostatne usetrit se da na materilu uz jen tim,ze snizim mnozstvi pozinku nebo ho na nekterych dilcich nepouziji vubec ci nektere dilce zrusim a vyradim uplne.Ale tuhle politiku delaji i na jiz bezicich projektech vsechny firmy nemecke nevyjimaje.Uspory predevsim!:-)Sparen, sparen und nochmalig sparen.Das ist sehr wichtig!:-)
Nebo nepoužiji vysokopevnostní ocel, nebo některé díly důležité pro větší bezpečnost vynechám, nebo se nebudu vyrábět se složitějším tvarem, ale udělám to jednodušejí pokud se vlezu do norem.
Jestliže se při nárazu přenese do lidí větší část energie, než u jiného auta, jehož deformační zóny té energie pohltí více, tak to znamená, že konstrukce toho auta, nebo materiály důležitých věcí jsou jiné, než u jiného auta.
Koleos a Duster prostě nejsou dvojčata s jiným kabátem.
Již při konstrukci vozu je jasně předem dáno, jakou třidu bezpečnosti podle soudobých hodnocení bude chtít výrobce dosahnout. Pravdu máš o použití materiálu anebo jejich kostrukci. Ale rozdíl nějaké hvězdičky nečini z jednoho auta tank a bezpečný trezor a z druhého nebezpečnou pikslu. Při rychlosti vyšší než je 60 km/h jsme potencialně mrtví všichni. Jen ti, co maji "hvězdičkově bezpečné" auto se na to moc spolehají a často si myslí, že jsou z tohoto důvodu nesmrtelní.Ale to je jejich veliký omyl. Proto je tolik zbytečných a smrtelných nehod. Nechme toho, prostě kdo chce, at se spoleha na hvězdičky a další holt at´ jezdí raději s chladnou hlavou a pozorně. Bohužel, když se setkají s "hvězdičkářem", je to nebezpečí i pro ně.
První věta je to důležitá a vyjadřuje to, co jsem chtěl říci.
Jasně že při vysokých rychlostech jde všechno do kopru, ale to neznamená, že úplně rezignuji na bezpečnostní parametry.
O tom, kdo si co myslí a jak uvažuje při řízení nejsem schopen nic říci, neptal jsem se řidičů. Na druhou stranu vidím řidiče bezpečných aut jezdit velice rozumně a naopak řidiče "popelnic" jezdit jako prasata, co to chtějí omotat na prvním sloupu. Nedovedl bych takto jednoduše jako ty hodnotit chování a myšlení řidičů.
Není to o hvězdičkách, je to o působení sil na tělo a o slovní hodnocení, ty hvězdičky jsou méně vypovídající. Zrovna u Dusteru vidím jako nepříliš dobré to hodnocení ochrany krční páteře při nárazu zezadu, což jsou ve městě dosti časté nehody. Další celkem problematické u Dusteru jsou hodnoty pro hrudník a použití jednostupňových airbagů. Na druhou stranu ochrana dětí je OK.
Ale jak jsem psal již několikrát, vše je otázkou priorit každého jedince. I když totiž budeš jezdit ty rozumně, neznamená to, že se nenajde hovado, třeba ve staré "popelnici", které tě sejme.
Tak ja se k tomu take zdovolenim vyjadrim - ze vsech zatim zminovanych variant vychazi nejlepe cenove opet Renault Megan a Kia Ceed pri zachovani 5 * euroncap. Takze v tomhle pripade asi nakonec vyhraje oboji - ekonomicka i bezpecnostni stranka veci zaroven.
Jeste musim mrknout na toho Focuse... Ale tam porad pokulhava vybava...
Hele, já se v tom nevyznám a ceny se mi nechce hledat, ale nějakej VW kombík (třeba zrovna ten passat) by nevyhovoval? Já mám s německými auty skoro samé dobré zkušenosti, do francouze bych asi nešel...
Ale je to spíš otázka pomluv, pocitů a předsudků :-)
VW jsou cenove mimo. S tim se veze i Octavia. Passat je jeste o tridu vys. Ale mas pravdu, jdu se podivat na Golfa.
Taky je pak jeste zajimavy rozdil v tom, kolik ktery vyrobce (prodejce) prida na sleve pro lekare, ale to webu nenajdes...
Tak teda zrovna "VW Golf" považuju přímo za diagnózu :o)
Zvlášť takovej trochu otuněnej s tmavými skly ...
To bych nebral ani zadara a Pašík je na tom podobně.
Ééééééeeee? Diagnóza byla míněná na řidiče - ze zkušeností na silnicích (u golfu pravidelně mladej "nesmrtelnej" 3,14čus - promiň ten výraz, ale je to výstižný). Se spolehlivostí to nemělo nic společnýho :o). Pašíka zas vidim jako takový "vekslácký" auto - nebo jak se jim dneska říká...
Pak ještě registruju kategorii rychlých bílých dodávek, bez ohledu na značku :o(
Jo, a k tý citróňácký se hlásim :o)))
Jo tak, tak promiň, to jsem nepochopil správně. Mně je jedno, kdo ještě další jezdí stejným autem jako já, pokud je to dobrý auto...
Všechny (starší) citroeny, které jsou v mém dohledu, mají potíže, se kterými si umí poradit asi tak jeden servis v republice (podle slov majitelů těch aut). S majiteli novějších typů téhle značky se mimo jednu výjimku neznám, a ta výjimka potíže nemá.
Veliká nadsázka: myslím, že citroen udělal ve své době jedno opravdu dobrý auto, a to byla kachna... ;-)))
Nic ve zlém, ale je vidět že o Citroenech nic nevíš a dáš jenom na "hospodské kecy". Citroen byl a je jedno z nejsrdcovatějších aut. Už si někdy viděl pohromadě tisíce aut stejné značky a typu jako v roce 2005 v Paříži při 50 výročí Citroenu DS ?? Když jsem pořádal srazy Citroenů Xantia, bylo nás 100 aut stejného typu a co se týká závad a údržby, je to o něčem jiném. Citroeny díky hydraulickému pružení jsou nejpohodlnější auta, jenže díky strachu z tohoto systému patřily k tomu levnějšímu na trhu. Lidi si koupili levné a přitom pěkně vypadající auto, jenže bez normální provozní údržby (kterou si někteří hňupové mysleli, že to nepotřebuje) se později projevovali závady na hydraulice. Další věcí je nehorázná filozofie Citroenu ČR pokud se týká náhradních dílů a servisních prací, ale to je vše na delší diskuzi. I když už Citroena nemám, pořád k němu mám blízko. Měl jsem 3x BX a Xantii.
:-)))
Ale vždyť přesně to jsem měl na mysli tím, že je to "diagnóza". Pro některá auta se lidi rozhodují "srdcem", jak říkáš. Ne mozkem. Citroen je jedním z nich.
Nejde vůbec o hospodský kecy, ale o zkušenosti lidí, které dobře znám. Sám říkáš, že servis citroenů je v ČR mizernej. Tak v čem se vlastně lišíme? Jen v tom, že já bych si citroena nekoupil, leda bych musel. A sorry, to je prostě zase moje volba, no. :-)
Já ti Citroena v žádném případě nenutím, ostatně ho momentálně taky nemám, ale když se naskytne, klidně si ho zase koupím. Víš za ty léta co provozuji Xantiaclub jsem s těmi "zkušenostmí lidí co znám" přišel do styku nesčíslněkrát. Kolik z nich koupilo Citorena jako nové auto ?? Hlavně se mi líbí tokoví, kteří koupí auto, které jako nové stálo 700 tisíc a víc, za 50 tisíc a chtějí aby sloužilo bez údržby jako nové a věř, že je jich hodně a protože ty zkušenosti mám, beru "nespolehlivost Citroenů" jako hospodské kecy. Já bych si nekoupil zase žádnýho Golfa nebo podobný německý křáp, protože sedět jak na lavičce v parku a cejtit každý kamínek nechci. Chci mít pohodlné a prostorné auto. O tomhle ale tohle vlákno není, takže končím.
Vždyť jo, klídek, o nic přece nejde! Není třeba hned vyskakovat a shazovat názory druhých (o jejichž původu nic nevíš a konkrétně v tomto případě se velmi mýlíš) jako "hospodský kecy".
No, nic, omlouvám se, už se ti o tvou oblíbenou značku nebudu otírat. Ok?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Ale lavičky v parku mám stejně docela rád ;-)))
Holfi: pro mě byl Citroen také srdeční záležitost. Měl jsem XM a při koupi se okolí chytalo za hlavu, jak prý si mohu kupovat něco s tak "poruchovou záležitostí" jako je hydraulika. Za dva a půl roku jsem neměl jediný problém, největší problém nastal, když jsem auto chtěl prodat - Citroen XM s třílitrovým benzinovým motorem se stal skoro neprodejnou záležitostí (podle mé cenové představy). Musím přiznat, že koupě (a prodej) tohoto vozu byla jedna z mých nejhorších investic.
Přesto s nostalgií stále vzpomínám, kromě jízdních vlastností to pro mne byl architektonický skvost.
V zimě jsem na dálnici u Boleslavy oživoval 2 lidi v rozstřelený felicii. Nebo ve favoritu, nevim přesně, protože auto bylo dost zmuchlaný, byla tma a byl jsem z toho celkem paf. No, nebudu tě napínat, ani jeden z nich to bohužel nepřežil. Až si budu kupovat auto, tak bezpečnost bude rozhodně jedním z klíčových faktorů, možná ten nejdůležitější. I kdyby mi nějaký přiblblý hvězdičky měly zvýšit šanci o méně než výrobce deklaruje, tak jsem si po tomhle zážitku jist, že se to vyplatí. Každý ať to řeší podle svého, ty tomu nevěříš, ok, tvoje volba.
Globalizace ve výrobě aut je nesporná a prostupuje i do bezpečnoti vozů a to tím, že se automobilky spojují při vývoji deformačních skupin, materiálů ze kterých jsou vyrobeny apod. Náklady na tento vývoj dosahují částek, které si automoilky děli mězi sebe a proto vznikají auta, ktrá jsou konstrukčně stejné a mají pouze jiné ty "dílce" jak píšeš a jiný kabát, ale bezpečnostní základ je stejný. Pokud chce nějaká automobilka nabízet levná auta, tak velmi často šetří právě na tomto vývoji a hlavně na materiálu z kterého následně důležité části vozu vyrábí. Splní tím určité parametry, které jsou ještě schůdné a to s ohledem na výslednou cenu celého auta.
Ty auta, když pomineme Čínu, nejsou výrazně nebezpečná. Člověk si nekupuje auto s tím, že ho rozstřelí na prvním sloupu, ale ty zvýšené riziko tu je. Každý má na výběr co bude preferovat. Někdo bezpečnost, jiný si raději koupí stahovací okýnka a tempomat. Další raději připlatí za více airbagů, proti sousedovi, který si koupí lepší rádio. Jiný si koupí kožené sedačky a jiný naopak adaptivní tempomat ad. atd. atd.
Tak vzhledem k tomu, že například v roce 2008 se stalo lehce přes 182k nehod, z čehož bylo 132,5k v obci (tedy asi 72 %), tak je pravděpodobnější, že většina nehod je do těch udaných 60 km/h. Z těch zbývajících nehod mimo obce jich bude také mnoho do 60 km/h, jelikož rychlost v době nárazu je výrazně nižší, než rychlost původní.
Ale platí stále to co jsem napsal minule, pro někoho je bezpečnost na prvním místě, pro někoho na Xtém. Každý má jiné priority. Nevím, co se ti na tom nelíbí.
Statistika věda je... :-)) jen k těm číslům - počítají se do nich i různé ty nedobržděné kufrovky a pomuchlaný blatníky ? Jestli jo, tak u nich tě taky nějaký ty zóny nezajímají. Těhle nehod je snad ze všech nejvíc a jsou to nejtypičtější městský. Takže ty, kde začíná být zajímavá bezpečnost se procenty posouvá někam jinam.
Nemám nic proti bezpečnosti, nebo osobním preferencím a z praktických věcí nic nerozporuju. Tohle byla jen poznámka k tomu čarování s čísly... ;-)
Kolega si v práci koupil na důchod, který se mu blíží, Logana. Má ho dva roky a furt s tím někde jezdí po servisu. A nic si na tom neopraví, protože jsou to takové záhadné závady, že i jako strojař na to čumí s otevřenou pusou. Teď to má už dva měsíce v servisu a je z toho fakt nešťastnej...
To si raději za ty prachy koupím v bazaru Focuse nebo Passata....
No, nepovedene kusy jsou i u vyhlasenych znacek.Na pase v Emdenu sjizdelo blahe pameti,kdyz jsem tam resil reklamaci, kazde druhe auto s nefunkcnim radiem a na konci pasu ho proste vymontovali a hodili do smelcu.Po pul dni zjistili,ze tam je nejaky novy pracovnik,ktery u pasu s kolegou proste zapominal zapojit jeden kabel.Taktez neni vyjjimkou, ze vam kvuli pocitacove chybe namontuji na vas zeleny vuz modry blatnik a zlute dvere anebo vam u vasi nove Audi A8 polechtaji ram vsech dveri dudkami,protoze dvere nedolehaji a netesni.Jo, v automobilkach se deji veci.:-)))) Proto me opravdu hvezdicky nevzrusuji a vim, ze podobny smejd vyprodukuji stejne tak v Emdenu, ve Wolfsburgu ci ve Valencii nebo v Kolyne nad Rynem.A stejne tak v Boleslavi, Vrchlabi, Nosovicich, Ceskem Koline nebo v motorarne Gyoeru ci Magne Steyer.:-)))) Ale verte,ze papirove to budou mit vsichni jen nejlepsi.:-)
Jsem ve stejném "průseru" jako ty:-) Jen do toho nechci tolik investovat. Já to tak neužiji, takže dobrou třetinu si nechám na steaky:-)) Navíc mám výběr snadnější:-)))
Ale ve tvém případě bych šel do Focuse. Ten Citron o kterém se tu někdo zmiňoval má kamarád a taky spokojenost. Takovej kratší Transit:-)
Fuj auto
Řekl jste fuj cizinče ?
A co tohle ? :) Který auto má až 8 rychlostí a tak bohaté možnosti doplnění ?
http://www.cyklospeciality.cz/kargo-kola...
Legendární nákladní tříkolka od dánského výrobce CHRISTIANIA BIKES. V Kodani ji má každá třetí domácnost. U nás ... !?
Pojme pohodlně dvě až čtyři děti nebo náklad do cca 100 kg.
Provedení korby může být v barvách červená, černá, bílá, světle modrá, světle zelená a žlutá.
Možná je i střecha a další doplňky.
Dodáváme v sedmi nebo osmirychlostním provedení.
Standardně vybaveno kotoučovými brzdami a pneumatikami Schwalbe Marathon.
Odlehčený hliníkový rám.
No nevím jestli tento prázdný light 35kg byť s osmistupněm (neznám takový, který by měl rozsah kolem 500%, poraď) by uspokojoval řidiče záchranky. Ani v DK jsem zatím neviděl verzi sanitku. Jinak těmto věcem moc fandím, odtud jsem čerpal: http://www.christianiabikes.com/dansk/dk_main.htm
Renault prý začíná vyrábět nějaký MPV za 220,000 kč v Maroku... :D
No Dacia vyráběná marokánci v Tangeru, nekupte to za ty peníze :)
http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily...
A co Chjuuundaj? Jen je to takové useklé combi:-(
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i30cw...
A opravdu potřebuješ to auto? Fakt nejsi schopen odvézt ten materiál na stavbu baráku na vůzku za kolem?
Ja bych se bez auta obesla, pokud bych rezignovala napriklad na jezdeni s detmi v zime na hory a v lete na kola, coz odmitam. Nebo bych musela mit chlapa, co by tam jezdil s nami a delal nosice, a to je jednodussi mit to auto. Je to drahe, ale je to pro me jediny zpusob, jak nemuset omezit sve aktivity, za coz mi to stoji.
Jinak take zvazuji, ze bych si koupila novejsi auto, ale ja mam jasne, ze bych chtela nejake mondeo kombi kolem rocniku 2006 (optimalizace na kvalitu a cenu).
Materiál na stavbu baráku za kolem?
Stavěl jste někdy něco většího, než psí boudu, že máte takové hraběcí rady?
Proč ne, třeba tohle:
http://www.jurtaprobydleni.cz
Na celoroční rodinné bydlení bych to asi nechtěl, ale jako rekreační objekt nebo bydlení pro singla by to nemuselo být marné.
Ale když se tak na to dívám, raději bych na stavbu používal Tranzita s vlekem, než abych tahal řezivo za kolem na dvoukoláku.
V Alpách maj domečky starý 150 let v místech kam se ani s kolem dojet nedá. To sou kecy, že ke stavbě je potřeba auto. Ani to kolo neni potřeba.
Třeba taková Erzherzog-Johann-Hütte z roku 1880.
Jen je otazka, jestli maji dnesni lide taky podobne moznosti casove, financni, ... odpovidajici moznostem stavitelu Tebou zminovaneho.
Tak Aybabta se prý hlásí, jako tirák. Přijede s kolem a vozejčkem a bude ti půl roku vozit cihly:-))) Nebo že by mu stačily jen brašny?:-))
Jde teda o vyssi tridu nez Megan nebo Octa (stredni) a jeste ho mam v rope, ale delal se i s vybornymi 2,0 a 2,4 l. benzinovymi motory.
http://moje.auto.cz/Bully-/acco.html