decentní tuning je ve fázi plánování a rozmejšlení
po tom co jsem dostal místo oranžovýho rámu rám černej zvažuju bíly brzdy, páky i bowdeny
a hodně se mi líbí reflexní obšití potahu na sedlo - to je nejenom funkční vychytávka, ale i vzhledové plus!
jinak jsem svýho APUSe vytunil jenom pláštěma, lepšíma brzdovejma špalkama a dvěma držákama na flašky :-))
jo - a ještě reflexky do drátů, ale to tu má každej druhej ;-)
možná bych jeden námět na vylepšení (pro AZUB) měl:
častokráte kolo "skladuju" postavený na zadek, opřený o nosič
občas kolo i po zadním vedu - do dveří, v horším terénu a tak
a nosič je už pěkně odřený
chtělo by to nějakou vychytávku na ohyb nosiče, kterej nejvíc trpí - bužírku, smršťovačku, gumovou hadici, nebo něco podobnýho
bude to asi oříšek, ale taky hledám ...
takze pridavam nieco zo svojho posledneho tuningu ... :)
este doriesit drobnosti, no inak je uz hotova :)
Pěkná :)
Jen mi přijde, že zůstává část zad, kterou ten blatník vůbec nechrání.
jj..to su tie drobnosti..:) ..ten blatnik je docasny, lebo ked tam nebol, tak pri zabere mi to koleso hadzalo kamienky za krk :D ..okrem novych blatnikou na vsetky kolesa tam chcem este pridat nosic, uchytky na svetla a pod.
...som rad ze to uz mam hotove..bo najblisie ma caka vyrobit nieco co tu asi este nebolo, konverzia ramu trojkolky na pohon katamaranu :P
https://www.msu.edu/~pengchun/
Jo lodičky se mi taky líběj.
Dost jsem uvažoval, a pořád uvažuju, o aero špicích. Ale z důvodu ceny a hlavně pratičkoti na ně zatím kašlu. Nebo je moje myšlenka, že je takový výplet mnohem náchylnější na poškození během přepravy a hromadného skladování špatná?
no ak myslis nieco taketo: http://www.aerospoke.com/1/258/recumbent_trike.asp
tak ver ze na take ja doslova slintam ked to vidim.. :D ...len ta cena cez 300$ za kus :/
Ne, tohle ne. Myslel jsem něco jako Sapim CX-Ray, špice s eliptickým prostředkem: http://www.sapim.be/spokes/aero/cx-ray
takoveto jsou jeste v pohode.
pedal ve vypletu jim sice skodi :-)
ale vydrzi opravdu hodne.
vyzkouseno na vlastni kolo :-)
Máš nějaké porovnání s klasickými špicemi? Na jakém je máš kole? Už mám kola objednaná, ale do budoucna o nich stále uvažuju.
jezdil jsem je cca 1995, silnicni kolo, rafky
"aero Bayer" (uz nedohledatelny typ), naboje Shimano 105, 36 dratu na kolo. Na prednim kole vydrzely bez problemu cca 6 let, jezdil jsem tehdy 4-6tis rocne, po ukladani do stojanu a obcasnem pedalu ve vypletu byly nektere ohnute.
(osklive na pohled, ale nevadilo)
Zadni na tom byly hur, po cca 2 letech jsem prepletal na klasicke 2. Ty prezily rovnez cca 2 roky. Vsechny draty shodne praskaly v hlavicce (ohybu) , jen jeden u niplu, to bylo po utkani se s hozenym klackem. aero sapimy pred tolika lety stavaly cca 25sk/kus. Problem praskajiciho vypletu vyresily az jakesi draty se zesilenou hlavickou - myslim ze byly 2.35/2mm
Přeplétat cca po dvou rocích se mi právě moc nechce. Co teď jezdím na Ecu, tak to má 20" kola s 36 úplně obyč špicemi a zatím žádný problém s praskáním. Z části to bude asi dáno tím, že mám 60 kilo a zákazníci, kteří na něm jezdí tam zase mají Big Apple.
Teď mám objednaná kola s 28 špicemi, přední 20", zadní 26". A celkem nerad bych někde ve čtyřicítce po setkání s dírou vylámal půlku výpletu.
Četl jsem, že ztenčované špice lépe pruží a tudíž mohou být ve výsledku na takovéhle rázy odolnější. Jen neunesou takovou váhu. Tak nevím, jestli to je úplně vhodná volba. Protože na tom silničním lehokole to může dostat ostřejší pecky, než na odpruženém horáku s tlustými plášti. Ale zatím tam budu mít vepředu nějaké obyč a vzadu nějaké DT Swiss.
byly doby kdyz jsem preventivne menil vyplet v pulce sezony, a stejne praskal jak divy.
Jenze to stala jedna spejle 0.20 KCS a ja jsem jezdil na mesic - dva "na tezko" no a take nejsem zadny hubenour.
AD prepletani - poprve je to na cely vecer, casem je to na chvilku. Co si sam nedas do kupy na kole nema co hledat, znamena to ze jdes pesky treba 20km.
No to je právě ono. Co jsem tak našel na internetu, tak ty Sapim CR-Ray stojí kolem 60 korun na špici. Dát o za to jednou, to si člověk udělá radost. Ale kupovat to co dva roky? Do toho fakt nejdu, na to je na kole dostatek spotřebních součástek.
Dotazek na ECO jde dozadu 26"?
Eco je Azubu, je předváděcí. Stavím si teď vlastní kolo.
A mohl bys, prosím, fotky ze stavby?
8-)
Rám je práce Ninka a Jirky. Já na něj teď sháním komponenty a budu si to kolo osazovat a šperkovat. Jestli to vyjde tak jak chci, tak se určitě pochlubím.
Zatím mám jen jednu fotku rámu ve svařovacím jigu a nevím, jestli ji můžu takhle zveřejnit.
Rám je práce Ninka a Jirky. Já na něj teď sháním komponenty a budu si to kolo osazovat a šperkovat. Jestli to vyjde tak jak chci, tak se určitě pochlubím.
Zatím mám jen jednu fotku rámu ve svařovacím jigu a nevím, jestli ji můžu takhle zveřejnit.
Na Azub 4 i na Maxovi mám chrániče rukou. Na Azub 4 navíc nosič na přední 20" vidli, jehož způsob stavitelného uchycení a redukce na vidli 20" jsem si vymyslel a vyrobil sám. (standardně je nosič na vidli 26" ). Maxe jsem si "natunil" do černo-žluté šršní varianty plášti a žlutou brašnou od Azubu.:-))))Na obou mám nově dynamo v náboji a osvětlení k tomu určené, což mohu všem jen a jen doporučit.
prosim , jaky nosic jsi pouzil jako zaklad stavby predniho?
Pouzil jsem nosic od Sport Arsenalu pro odpruzene predni vidle:
http://www.slevyprosport.cz/www-slevyprosport...
Taky tuním...hlavně jsou super různé originální odřeniny na laku a následně vylezlý rez :))
Tak to sem zas jednou dám, kdyby to někdo ještě neznal.
http://generator.rajce.idnes.cz/
V tom stavu to má najeto už 25 tisíc km. Od té doby je akorát jiná zadní i přední vidlice, jiný tlumič a taky stojánek (a spotřební materiál).
Byla taky upravená kladka - zadní čelo je zmenšené, aby mohla jít při nejlehčím převodu volně až k rámu - u nové vidlice by to jinak nešlo. Vyčnívající šroub je schovaný pod krytem, od té doby nebylo potřeba už měnit ložiska. Nebo možná byly ty poslední o tolik kvalitnější, nevím.
Díra v rámu k tomu sváděla - je tam přidaný měnič 12/5V a USB konektor, je teda jenom napájecí, zato svítí. Je připojený do stávající spínané 12V zásuvky bez zásahu do instalace.
Ještě je upravený stojánek - při sklopení zajede mezi gumu a při otřesech je v klidu. Guma se opotřebovává, musí se občas pootočit a nakonec vyměnit.
Ještě je tam toho víc, ale celkově jsou to nic moc úpravy. Přece jenom na tom radši jezdím než se v tom opakovaně šťourat.
Tak já třeba tuním furt čili pořád. Za pár chvil to bude rok co tuním Highlanderův povedený výrobek "green street machine" a zjistil jsem, že z původního stroje už zbyl jenom rám :o)) No a nový lak na sebe taky nenechá dlouho čekat, ale kůůůrňa furt se nemůžu rozhodnout jakou barvu...
Zelená je furt in :)))
Je zajímavé, jak každý chápe pod slovem tuning něco jiného.
Já si pod slovem tuning u kol představuju tohle:
odlehčování - výměna hliníkových dílů za karbonové, použití řetězu s dutými čepy, použití kol s málo paprsky...
zlepšování funkce - tady mě napadá třeba zlepšování citlivosti vidlic, jak to dělá Milam Slanec, aero špice, disk do kola nebo třeba částečná či úplná kapotáž
a hlavně vizuální tuning - použití barevných šroubů, barevné převodníky, barevné kladky přehazovačky, karbon, brzdové kotouče různých tvarů nebo třeba zajímavé motivy na rámu a celkové barevné a motivové sladění kola
Pak by se za tuning dala považovat originální světla.
Pod tuningem si nepředstavím ověšení kola sadou nosičů a nevkusné polepení kola množstvím odrazek.
Tímto nechi shazovat ničí kolo, jen mně zaujalo, jak odlišné máme představy o tuningu.
Súhlas. Je rozdiel medzi tuningom, tuzingom a stylingom.
Koukám, že mám mezery ve vzdělání. Co je tuzing?
No, to je tuning, který dopadne úplně opačně než by měl ;-) Alespoň tedy podle názoru nezúčastněného okolí :-)))
Viz http://tuzing.cz/category/tuzing/
Dobré počtení o tuzingu - http://www.tuzing.com/view.php?cisloclanku...
No jelikoz ruzni lide maji ruzny vkus, je jasne, ze co je pro tebe nevkusne, muze se jinemu libit. A celkem logicky predpokladam, ze kazdy si kolo (nebo cokoliv) upravuje tak, aby se to libilo jemu. Tudis by vzdy mel existovat aspon jeden clovek, kteremu se to libi...
Ja bych se na to zase dival tak, ze zrovna reflexni nalepky zlepsuji funkci (viditelnost -> bezpecnost), takze maji dokonce vetsi smysl nez zminovane barevne srouby.
A jestli ma pro majitele vetsi prinos sada nosicu nez aero spice bych radsi nehodnotil (ruzni lide - ruzne priority).
Ja bych si treba urcite neporizoval cervene natoz ruzove kolo, ale kdyz se to nekomu libi, at si s tim klidne sladi i obleceni... :)
Jako vylozene stupidni mi pripada akorat "tuning", ktery (dle me) majiteli nic pozitivniho prinest nemuze, akorat si na neco hraje, treba u auta ruzna falesna sani, co kazi akorat aerodynamiku...
Tak tak, tunning čehokoliv musí mít v první řadě přínos technický, bezpečnostní a až po tom estetický. Například moje olebkovaná tříkolka, první sem dostal čepičky na autoventilky ve tvaru lebek, někomu se to může zdát hrozně kýčovité, ale byl to dárek a nechtěl sem tím že je nepoužiju rozesmutnit dárce. Čepičky na autoventilku jsou pro všechny kromě gramařů nepostradatelná věc. Už ste někdy zkoušeli po defektu nafouknout kolo s autoventilkem zalepeným bahnem? Zbyly mi ještě 3 čepičky ve tvaru lebky do rezervy, tak sem 2 použil na zaslepení trubiček na horní straně sedačky aby se o ně děti vozící se na nosiči nezranily. Občas pujčím tříkolku tatínkům "venčící" děti aby je povozili. :-) No a na konec sem potřeboval zaslepit uřezané trubky řízení něčím, co by mě při volném položení rukou s hora netlačily trubky do dlaní. Nejlepší řešení byla koule s fofrklacku a jak sem tak hledal, našel sem je ve tvaru lebky. Skvěle se drží, ruce si odpočinou a při vstáváni se o ně hezky zapřu. Tak to je můj příběh o kýčovitém tunění (nebo je to spíše tuzing?), opovržlivé poznámky přecházím z úsměvem, pro mě je důležitá funkce. :-))
Na DX mají nyní super "dizajnová" zpětná zrcátka. Za ty prachy - no nekupte to. Mají to ve více barvách. To se bude na leháči vyjímat. Ještě ale aby v tom bylo něco vidět. nemáte je už někdo?
http://www.dealextreme.com/p/aluminium-alloy...