Ahoj, měl bych takový dotaz. Čistě teoreticky mě napadlo, jestli je možné si pořídit v cykloservisu jiný (menší) rám na kolo (např. od Authora..) a nechat si na něj namontovat komponenty ze stávajícího kola - a kolik si myslíte, že by tak odhadem tahle akce mohla stát. Je možné s tímhle požadavkem zajít do běžného cykloservisu nebo spíš k lidem, kteří "staví" kola?
Děkuju za odpověď.
Zeptám se ještě takhle: nebylo by tedy lepší radši kolo s nevyhovujícím rámem (stálo cca 10 tis.) prodat a pořídit nové než nechat provést výměnu rámu?
Když jsem si stavěl MTB tak mě duralový rám Leader Fox stál něco málo přes 2000 Kč. Přeházet komponenty ze starého kola není problém. To si uděláš sám zadarmo. Otázka je, jestli jsou komponenty v použitelném stavu. Pokud ano, vyjde Tě to levněji.
Nevím kolik teď stojí rámy, ale asi to velká pálka nebude.
Nazdárek, výměna rámu by neměl být problém. Jmenoval jsi Author tak na jejich webu nelezneš mnoho rámů v nabídce.
http://www.author.cz/ramy/?1=page
Nicméně záleží také na tom jak je to tvé kolo staré, a kolik má najeto. Pokud máš komponenty které fungují bez problémově, nemáš z ohýbané ráfky, a tak celkově to kolo je v pohodě, tak by možná to možná stálo za úvahu nechat přehodit na jiný rám. To ti udělají v kde jakém servisu, pravda lepší to bude tam kde koupíš rám.Další otázka je co máš za konkrétní model. Protože pokud by rám vyšel stejně draho jako nové kolo nebo nepatrně levněji šel bych osobně do nového kola a to stávající zkusil dát někam do bazaru. Toť můj názor na dotaz.
Jde ale o krosové kolo, v tom katalogu jsem našel mtb, silniční a plně odpruž.
Přímo je to Author Stratos z r. 2003, zvažuju místo 20 rám 18, ale přeci jen už je to 9 let, co jsem ho kupoval, jinak na něm vše bez problémů, měněna pouze vidlice, najeto tak 8-10 tis. km.
Tak už jsem si přečetl specifikaci kola. Vidlice tam je jaká? A jsi s ní spokojen?
Takže přeskládat to půjde na libovolný crossový rám s "V" brzdami, starým hlavovým složením (představec zasouvaný do vidlice). Buď bude mít sedlovku 26,4mm, nebo koupíš novou sedlovku (to není astronomická částka).
Starý prodáš za symbolickou částku přes aukro. Zbývá dořešit, kolik jsi ochoten dát za nový rám.
Komplet to přeskládat zvládne trochu šikovný člověk sám, když narazíš na něco, s čím si nebudeš vědět rady, nech si poradit od kamaráda, co zná jak věci na kole fungujou. Doporučuji tento postup, uvidíš, jak co na kole funguje, jak má být co dotažené a nastavené, což se ti může někdy na výletě hodit.
Spoustu postupů najdeš tady http://www.ivelo.cz/servis-tipy-rady/domaci...
Starší horská kola mají stejné komponenty jako Tvůj cross...
Když dáš sem nebo do profilu bydliště, možná někoho najdeš;-)
Vidle je tato: Přední vidlice RST Vita TnL olejová uzamykatelná (60 mm), původně: Přední vidlice RST CT-COMII TL (40 mm), spokojenost? spíše ne.
Jen mi trochu vrtá hlavou, proč doporučujete spíš, abych rám nechal přehodit přes kamaráda - v servisu by se to teda předpokládám mohlo slušně prodražit kvůli tomu, co si vezmou za práci, je vůbec možný nechat si v servisu opatřit novej rám a nechat si tam přeskládat starý kolo na ten nově pořízenej rám?
Pokud jsi nespokojen, je to dobrá příležitost k upgrade. Na starém rámu necháš i nevyhovující vidlici.
Pořizovat nový rám přes servis a nechat to tam přeskládat je možné, imho drahé. Zeptej se v servisu, co a za kolik by ti nabídli.
Nevím, kolik a za jakých podmínek má kolo najeto, a kolik tedy komponenty ještě vydrží. Možná by bylo výhodnější prodat celé kolo a koupit na podzim ve výprodeji nové, lépe vyhovující velikostí a geometrií.
Prodejce nového kola někdy vezme staré do komise nebo rovnou protiúčtem...
Já doporučuju přehodit si to sám. Když jsem kolo stavěl, byl jsem celkem laik a zvládnul jsem to bez větších problémů. Co jsem nevěděl, zjistil jsem na netu, nebo jsem se poradil v servisu.
Výhoda je, že víš jak co má být a běžné opravy si na kole uděláš sám i na cestě. A můžeš pomoct těm co to neumí a budeš za odborníka.