Koukam, ze letos jsi me predbehl, zrovna jsem chtel podobny prispevek pridat. Ja uz (snad) prihlaseny jsem.
Jestli v 9:30 bylo 35 prihlasenych, myslim ze do jedenacti bude plno, mozna i driv. Hezka finta, ze tentokrat prihlasku dali uz rano. :)
Skoro to tak vypadá, v 10.00 již 56 přihlášených.
Bylo by docela zajimave, kdyby zverejnili graf poctu prihlasek v case (nebo ve startovni listine uvedli presny cas prihlaseni).
Na jednu stranu velka skupina se asi prihlasila chvili po zverejneni, protoze na prihlasku cekali a stranku od rana pravidelne kontrolovali, tech by postupne melo ubyvat.
Na druhou stranu spousta lidi se o prihlasce dozvi od nekoho, kdo uz se prihlasil (treba tady) a lidi z tehle skupiny by naopak melo postupne pribyvat, jak pribyva prihlasenych.
Zajímavé by to jistě bylo. Raději bych však uvítal nějaký soubor dat s průjezdy za loňský rok, nepotřebuji grafy, vlastně nepotřebuji ani tabulku, stačila by fotka té tabule, kam se průběžně zapisovaly průjezdy. Nemáte někdo něco takového (loňský ročník)?
Jo, prujezdy by byly bezva.
Soptik uz grafy nevyrobi, ale pokud by to bylo prepsane v tabulce, tak udelat klikaci zobrazeni na webu by zvladla spousta lidi (v nouzi treba i ja), vetsi problem bude to opisovani.
Muzes zkusit projit galerii, ale cela tabule tam asi vyfocena nebude a me to vyfotit nenapadlo. Jestli ale mas chut to zpracovat, zkus napsat organizatorum. Ja mam akorat vlastni casy, vozil jsem sebou GPS...
Tak jsem to stihl ještě těsně před jedenáctou. Přitom v devět jsem náhodou chvíli byl vzhůru, ale šel jsem zas spát. Ještě že jsem tu noční projížďku tentokrát trochu zkrátil.
Tak to jsem rad, byla by skoda, kdybys tam chybel!
Na kolik km se letos citis a bude tedy nejaky lowracer? ;)
Radek bude mít rychlou mašinu a zatím se neví jistě, kterou ze dvou možných. Ale o nějakou se postarám, během relativně krátké doby, aby měl čas si na to kolo zvyknout. Dívat se na tak výkonného jezdce jak maří půlku své snahy na turistickém křižníku se mi už podruhé nechce :-).
Paráda, tak držím palce, ať se tentokrát lehokolo dostane na stupně vítězů. :)
Ty pojedeš na stejném stroji jako vloni nebo spíš plánuješ dělat Radkovi zázemí, jak tu kdysi zaznělo?
Loňský stroj jsem trohu předělal, má teď výrazně větší tailbox, aby uvezl věci na celý den nebo i víc než jeden den. Vejdou se do něj 4 dvoulitrové lahve a zbyde spousta místa na jídlo, oblečení a nářadí, takže se dá jet pár set km bez jakékoliv vnější podpory. Na K24 se tohle nevyužije, podpora je k dispozici každých třicet kiláků, ale možná budu zkoušet stavět aspoň v první půlce stavět jen jednou za několik kol. Uvidíme. Každopádně když vidím, jak mi na dlouhé trati ujede Radek i na Azubu 5 s dynamem a dualdrivem když já jedu na lowraceru, tak jsem fakt zvědavý, jak mu to půjde na něčem rychlém.
Jinak stupně vítězů jsou od Radkova posledního výkonu kus cesty, ale neřekl bych, že zcela mimo dostřel. Bude záležet na hodně věcech. Jsem fakt zvědavý.
Hlavně ať tentokrát trochu pošetří síly a přijede vlakem a ne 200 km po ose na 24 hodinový závod ;o))
Upřesnění - přijedu zas stejně, ve čtvrtek večer těch 60 km. Lowracer šetří síly sám o sobě a v pátek se můžu ještě dlouho flákat. Je to nejschůdnější a zároveň efektivní.
Taky Ti držím palce Radku. Budeme se potkávat. Pojedu na svém novém tříkolákovi. Budu ale určitě podstatně pomalejší než Ty :-).
Bohužel mi plánování moc nevyšlo, tříkoláka Munga mi dodali skoro s měsíčním zpožděním a navíc jsem byl na Drtiči a tak jsem do poslední chvíle trénoval jen na MTB a teď jsem se trochu regeneroval. Takže v této chvíli mám na Mungovi absolvovány pouze 2 jízdy... (když nepočítám zkušební projížďku před koupí). Dnes se ještě krátce pohodově projedu, abych měl za sebou před startem aspoň 3 jízdy. To bude nářez...
Vítej do klubu. Taky pojedu K24 na novém stroji. Zatím na něm mám najeto jen 64 km.
Díky za přivítání. No, mezi námi to ale s tím novým strojem bude přece jen trošku rozdíl. Ty naležato jezdíš už "trochu" dýl.
No ale díky tomu, že je to tříkolka, tak z ní snad nespadnu. I když vlastně i to se mi už minule podařilo :-).
No bude a nebude. Jsem na tenhle pohyb víc zvyklý a proto si tím jsem schopen i víc ublížit. Navíc jsem měl ambice zajet 500 km, ale to na kole na které nejsem úplně zvyklý a bez pořádného rozjetí nevidí. Je to prostě všechno moc na rychlo a pitomě ve zkouškovém. Takže pořádně nefunguje ani jedno, neudělal jsem skoro žádnou zkoušku a ani kolo není hotové.
Ještě nemám vychytanou polohu šlapání.
Bohužel taky budu muset jet na provizorních kolech. Objednaná kola z Remeru dneska dorazila. Jenž v Remerxu si někdo evidentně plete černou a červenou.
Celkově bude na mém kole celkem dost půjčených dílů, víc než bych chtěl. Tímto veřejně děkuji Jirkovi za půjčené díly.
No kdyz se podivas na startovni listinu, tak Radek uz je na druhem miste a to zavod jeste nezacal. :)
Rozhodne vysledek zalezi na spouste veci, ale z lehokolistu, ktere znam (priznavam moc jich neni) je proste Radek ten nejnadejnejsi.
Ja opet doufam, ze se mi uz tentokrat podari ignorovat vsechny rychle jedouci blazny a nevyplytvam energii v prvnich trech kolech, abych se zas zbytek zavodu trapil. :-)
Mě se to loni povedlo jednodušše. Stoupnul jsem si na startu skoro úplně dozadu a pak se bál předjíždět kde to nebylo stoprocentně bezpečené. Výsledkem byl pomalý start, čelní skupinu chrtů jsem vůbec ani neviděl a první čtyři kola jsem objel v kuse za asi tři a půl hodiny. Můžu tenhle postup doporučit. Start zezadu pole zdá se opravdu produkuje lepší výsledky.
No ja kupodivu loni prvni kolo jel jeste relativne rozumne, vyrazne jsem pridal az kdyz me predjizdel Radek s nejrychlejsimi (meli uz o kolo vic), to uz jsem si rekl, ze jedu zbytecne pomalu a ze bych se mohl za nekym rychlym svezt... no a pozdeji kolecko s Radkem, kdy mi prilis pozde doslo, ze pro neho pohodlne tempo me pomalu zabiji, prestoze on jede prvni... :)
Tentokrat si hodlam stanovit cislo, ktery na pulsmetru nesmim prekrocit (idealni by asi bylo zustat celou dobu v prvni zone, nikoliv skoro hodinu ve treti jako vloni). Popremyslim o prumerne rychlosti a mozna si zkusim taky pripravit casovy plan, abych videl, ze nemam duvod spechat... ale uz si nedelam iluze, ze se nejakym planem dokazu 100% ridit.
Kazdopadne start uplne zezadu je dobry napad a snazit se jezdit pomaleji misto zastavovani po kazdem kole, by taky bylo takticke.
Mne nejvic stvalo, ze za jizdy proste nedokazu rozbalit tatranku jednou rukou (lehokolo bez drzeni neuridim) a pak, ze flaska s pitim mi vydrzi jedno/dve kola a doplnovanim se poztraci spousta casu. To budu muset vymyslet nejak lepe.
Navic to neni jediny zavod, kam v cervnu chci jet a IT triatlon bude vyzadovat uplne jinou taktiku i pripravu, tak jsem zvedavy, jak to dopadne... :D
Pulsmetr je fajn, ten jsem taky loni použil poprvé a pomohl. Podle nejprimitivnější poučky mi vycházelo maximum nějakých 189, hranici kteréhosi pásma to stanovilo na 135, ale já jsem spíš nízkotlaký vysokootáčkový a klidový tep mám celkem vysoký, takže jsem si to manuálně posunul na 140. A vždycky, když jsem se na chvíli zapomněl a zkoušel za někým viset nebo někoho dohnat, tak se najednou ozvalo "píp píp", že překračuju 140. Vynikající pomůcka, protože se to ozývalo v situacích, kdy bych si to jinak ještě dlouho neuvědomil.
Na pití není úplně špatný systém pet lahev s provrtaným vrškem s prostrčenou hadicí. Kombinuje to častý přísun v minimálních dávkách, jako camel, se snadnou doplnitelností. Pokud je uchycení na kolo takové, že jde lahev snadno vyndat a vrazit zpět, můžeš si v boxech nachystat víc plných lahví a jen přehodit vršek s hadicí. Ušetří se dolévání nebo přelévání, je to celkem rychlé a snadné. A pokud máš i někoho, kdo ti lahev donese ven k silnici na startovní čáru, nemusíš pro novou lahev ani zajet do boxů. Inverzní funkci jde taky obstarat někde na trati u stromu rychleji než v boxech. Docela dobrý flek je na výjezdu z Otmarova před začátkem té děsně hrbolaté silnice. Je to do kopce, stejně máš minimální rychlost, takže nemusíš nic utratit v brzdách.
Jednou jsem to počítal a rozdíl mezi obstaráním všech vodních záležitostí rychle a efektivně versus složitě a pomalu (vyplachování a dolévání camelu, fronta na wc atd.) může během závodu dělat klidně půl hodiny i víc. I když to člověk nevyužije k jízdě, ale odpočinku, je to lepší než to vyplýtvat.
Tak nevím, čím to. Fakt jsem se přihlašoval až před jedenáctou.
Už mi přišlo potvrzení, že ta dvojka platí.
S Jirkovou pomocí se pokusím tuhle důvěru nezklamat.
Myslim, ze usporadani startovni listiny vysvetluje tahle veta: "letos se startovní čísla přidělovala podle toho, kolik jste uvedli ujetých km za rok"...
Takze prosimte, kolik kilometru jsi tam napsal? :D
Kazdopadne je to zajimava zmena, protoze tenhle udaj byl v prihlasce i driv a prinejmensim vloni se nikde nezobrazil a asi ani neuplatnil.
Aha - tak to jsem nečetl. Tím se ztrácí to kouzlo. No napsal jsem tam 19 tisíc, za minulý rok to sice bylo zas přes 20, ale průměr za posledních pár let se až tak nezměnil. Teď už to půjde dolů, polovička byla dojíždění do práce, místo toho teď sice jezdím víc jinam a převážně na lehu, ale už víc šetřím tělo.
Tak to jsem se měl držet se svým odhadem víc při zemi. :)
Přihlašoval mně Jirka a když se mě po telefonu ptal na ujeté kilometry, tak mně napadlo 5 tisíc. Což dost horní odhad.
Radkových 19 tisíc zní dost pohádkově :)
Tak ono tam bylo právě to slůvko průměrně, které je hodně nejednoznačné. Já jsem tam střelil 10, což rámcově odpovídá posledním třem rokům, ale kdybych počítal průměr za delší období, cifra by se snižovala a pokud bych vzal průměr za celý život (celkové kilometry vydělil věkem), mohla by vyjít třeba jen tisícovka.
Já si hlavně nemyslím, že by platila přímá úměra mezi kilometry za rok a výsledkem na K24. Je dost lidí, kteří najezdí méně než já a dopadli lépe. Nicméně bude zajímavé pozorovat startovní čísla na výsledkové listině, tam se ukáže, jak moc důležité jsou naježděné kilometry. "0
Přišel Vám po přihlášení nějaký mail s vyrozuměním? Myslím, že jsem loni čekal někajou dobu na mail s potvrením přihlášení a s instrukcemi pro zaplacení startovného.
A v 11.18 už mi přihláška spustit nejde, že by plno?
Mail nebyl. Ten asi posílají až potom. Loni přihlášky byly rozebrané po 4 hod., letos po 2h 20min. To je zájem - asi je málo takových maratonů v Republice.
Tak ja teda nevim o nicem, co by s K24 slo srovnat. Zavodu na 24 hodin bude relativne dost, ale aby to bylo po silnici, bez kopcu a mohla tam lehokola, to bude horsi.
Kdyz se k tomu prida organizace, povest a atmosfera K24, tezko najdes konkurenci.
Pokud vím, tak potvrzovací maily posílají ručně po kontrole všech údajů, že tam není nějaká bota. Nám se loni povedlo to, že před odjezdem na Spezi jsem já požádal ninka o přihlášení mě a otce a tatík požádal kohosi, kdo to obstarával pro celý Azub team. Výsledkem bylo, že jsme byli přihlášení dvakrát a Pavel s námi mailem vyřídil, která startovní čísla zrušit a která nechat. Podle všeho vůbec nemají automat na poslání odpovědí. Další bod ke skvělé reputaci K24.
Tak jsem ve velkém očekávání, zda jsem vůbec přihlášený. Přihlášku jsem odeslal myslím v 11.21. Vypsalo se mi něco jako "Děkujeme za Vaši odvahu." a po návratu na aktuality tam stojí, že v 11.20 bylo přihlašování ukončeno. :-/ To je napětí. Tolik se těším. Snad to vyjde.
30.4. jsem dostal nový rozpis akcí a ze slíbeného volna na K24 nezbylo nic. Tak jsem se ani neregistroval, abych nezabíral místo.
Jen mě napadlo, jestli se dá na K24 nějak vetřít dodatečně, kdyby se náhodou změnila situace ...
Nemáte s tím někdo zkušenost ?
Zkusenost ne, ale pres net se registruje prvnich sto lidi a zbytek startovnich cisel rozdeli az na miste, pricemz zrejme bude nizsi startovne, ale bez energetickeho balicku a naroku na ubytovani.
Netusim, jaky maji limit, pokud by takovych lidi bylo moc, mohl bys prijel zbytecne. Kdyztak se zeptej organizatoru.
Casto se taky nekdo na posledni chvili odhlasi, ale to dost zalezi na predpovedi pocasi... ;)
Pro vsechny, kdo jsou v ocekavani, uz je na webu seznam prihlasenych...
http://www.k24.signaly.cz/stranky/dokumenty/k24...
Pochlubte se, kolik kdo planujete letos na K24 najezdit km, pripadne na jakem kole?
Mate dopredu promysleny plan / casovy rozpis, kdy dokoncit ktere kolecko, prestavky a pripadny spanek nebo tomu nechavate volny prubeh?
Nejde jen o ambice Radka a Jirky, ale i ocekavani normalnich lehokolistu (pripadne trikolek).
Ja bych chtel letos alespon o kolecko vic nez vloni (takze 15), ale uz ted me napadaji vymluvy, proc se to mozna nepodari. :)
Uspech by byl, kdyz by se mi tentokrat podarilo poslouchat pulsmetr (limit jsem si stanovil na 140), tak snad to dopadne lepe nez loni...
15 koleček bylo loní, tak letos bych rád něco k tomu přidal. Pokud bude velmí dobré počasi (třeba jako loní) a vyhnu se zdravotním potižim tak budu utočit na 500 km. Ale pokud bude dusno, nebo dešť, tak jedu na 450 km a budu spokojen.
Plan: jezdit, nespát v noci, pokud to jde, ale bez riskování. Když mě sen přepadne tak na hoďku si lehnout, a pak zas na trať.
Kolo: lehokolo, oproti loní vyzbrojené kufrem, dynamem v naboji i dobrým světlem.
Jsem normalní lehokolista, nebo už ne?
Jedu poprvé, tak vlastně ani nevím co mám očekávat, rozhodně nebudu nic lámat přes koleno a poslouchat budu hlavně svoje tělo. Těch 400km bych chtěl zkusit, pokud by to bylo víc, bude to bonus, ale ani míň mi vadit nebude. Kolo jsem si stavěl pro tento účel a doufám, že i VeloGauč - žiletka vydrží. Na svícení budu mít Auroru, snad bude stačit. Něco naspat budu muset, protože po závodě mě ještě čeká cesta autem domů a s jídlem taky moc nevím, nějaká ta tyčinka, houska s marmeladou nebo medem, tatranka a klobása. ;o))
Já poslední dobou místo trénování při jízdě do práce vysedávám doma u počítače při hledání nové práce a stavím kola na K24 ostatním, takže jsem letos mnohem zdechlejší než jindy. Stroj beru se stejným podvozkem jako loni, lowracer, ale má jinou ocasní kapotáž, kterou teď ještě dodělávám. Je sice navržená hlavně na velký objem zavazadlového prostoru, aby se s ní daly jezdit brevety, ale aerodynamicky není horší než ta loňská karimatka. Když na mě prší delší dobu v tahu, chcípne mi motor. Ale jestli bude slušné počasí, nechci najet méně než 14 kol ani při letošní zdechlosti. Na vylepšování loňských 16 asi nemám.
Mám tříkoláka Munga tak zánovního (najeto 234 km), že ambice na vzdálenost nemám. Sice by se mi líbilo pokořit 400 km, ale reálně to vidím tak přes 300 km. Jinak, budu se snažit nespat, ale hlavním cílem je zjistit, kolik dokážu ujet, s přiměřeným tlakem na pilu - extrém honit nepotřebuju.
Plánuju najet o dost víc než loni, když nebudou problémy. Jinak by nemělo smysl si ten lowracer pořizovat. Kolik to bude, to se neví. Když to vezmu jenom podle toho dojmu, o kolik to jede rychleji, tak při stejné námaze by to mělo hodit aspoň 22 kol. Jinak tomu nechávám volný průběh, zastavovat když dojde pití, jíst hlavně ten jejich chleba a spát ne víc než dvě hodiny.
Co treba nejaka fotka tveho stroje, nebyla by? A jak rychle ti to tedy jezdi? Jestli mel Jirka pravdu a na stejnou rychlost ti ted staci polovicni namaha, tak uz musis jezdit zbesile rychle. :)
Jo a co osvetleni? Predpokladam, ze TY se nespokojis s nejakym prumernym resenim...
Drzim palce, at najedes co nejvic. Bylo by krasne, kdyby se lehokolo dostalo na stupne vitezu.
Tak jo, fotka. Není to nic mimořádného, jenom ten samý "záhadný" lowracer, co nabízí Azub. Je to zkušební verze, Jirka mi to osadil, vyrobil řídítka, konstrukci pro nosič a taky přední světla. Svítí to nadprůměrně, to jo, ale taky dost žere, 4 + 4 W. Bude to napájené z akumulátoru, co snad pár hodin vydrží. Jedno světlo svítí do šířky a druhé do dálky. Vzadu je trochu vytuněná blikačka na baterky. Až to někdy předělám na hotovo, nejspíš zas přes zimu, tak tam přibude zas dost elektroniky a dynamo. Blinkry asi ne.
Tu brašnu na K24 sundám a přední blatník nejspíš taky.
Jezdí to opravdu zběsile a ráfky to schytávají. Fakt žasnu, co ty pláště zatím vydržely za rány. Většinou se s tím nedá jezdit tak rychle, jak by to mohlo.
Objevili se na rajčeti první fotky z letošní K24 :)
http://paveljakubka-photo.rajce.idnes.cz/K24_2012/
Konečné výsledky ještě na stránkách nejsou, ale Radek na lehu s 20 koly musí být v první desítce. Výkon Prokeše na klasice 27 kol je mimo moje chápání.
Ahoj! Tuhle silničku teda nakonec kupovat nebudu. Je to opravdu kostitřas, na naše cesty nic moc, jezdil jsem už silou vůle a k tomu mě bolely záda. Je fakt, že všechny jsem předjížděl, jenom ten Prokeš mě dvakrát dojel, jednou pak píchl a podruhé jsem mu ujel z kopce. S průměrem přes 32km/h jsem jezdil 18 hodin a zbytek byly přestávky, už jsem se vždycky těšil, až z toho slezu. S Azubem to vycházelo líp, sice pomalejší, ale kratší přestávky, o hodinu delší spaní a na konci ještě hodina k dobru. Takže jsem těch 20 mohl dát taky, nicméně zkoušet to nebudu, jde o pohodlí :-)
Je to krásná ukázka toho, že účinnost stroje sama o sobě nestačí na dobrý výsledek. Musí si navzájem rozumnět s jezdcem. Pokud jezdci nevyhovuje, drasticky to snižuje jeho výkon a výdrž. K24 to dost zdůrazňuje tím, že jakoby 24 hodin samo o sobě nebylo dost tak má na hodně místech špatný povrch.
Tímto je tedy také dané, že lehokolo s historicky nejlepším výsledkem na K24 (velomobily nepočítám) bude brzy na prodej, až ho od Radka vyzvednu a spočítám cenu. Odpružená vidle vpředu, superman řídítka, L sedlo s úhlem 26° (rám umožňuje jít s úhlem ještě dost dolů), brzdy BB7 a nějaké celkem základní řazení, lehký ale ne moc nosný nosič z Al trubek.
Nečekané hodnocení. Když jsme jeli na Suchý vrch/určitě jsi ten den musel ujet hodně přes 200 km/ a Ty jsi nám na "kostitřasu" ukazoval záda nejen na rovinkách,ale i do všech kopců, tak i Pavel, který snad v životě na jiném než silničním kole nejel, začal spekulovat, že by si něco podobného pořídil. Do té doby se na leho díval mírně řečeno skepticky. Teď, po K24, se zdá,že leho u nás narazilo na svůj strop. Nemyslím, že by se v nejbližších letech objevila kombinace výkonější jezdec, vhodnější stroj, která by posunula Tvoji rekordní jízdu. Každopádně jsem přesvědčený, že kdybys jel na solidní silničce, tak jsi stál na bedně.
Nemyslím si, že by tohle značilo nějaký strop. Evidentně to je strop toho, co dokáže Radek na tomhle stroji, to je bez diskuze. Viděl jsem ho, jak vypadal po závodě. Evidentně do toho dal všechno co mohl. A možná opravdu v nejbližších letech nikdo s lehokolem lepší výkon nepodá.
Potíž je v tom, že narozdíl od silničních kol, kde je prakticky vše dané, nebo upravitelné jen v malém rozsahu, má návrh lehokola mnohem víc stupňů volnosti. Podle mě zcela jistě existuje takový design lehokola, na kterém by Radek dal třeba 25 kol, protože by mu to dovolilo dát tolik výkonu jako loni na svém Azubu a přitom by to s tím výkonem jelo třeba ještě lépe než ten stroj co měl letos. Jenže objevit jaká přesná kombinace tvaru a sklonu sedla, polohy řízení, diference šlapání, naladění odpružení a případně částečná nebo úplná kapotáž by pro konkrétně Radka dala maximum výhod bez sebemenšího omezení výkonu (prostřednictvím pohodlí bez bolesti po celých 24 hodin) by mohlo klidně trvat roky. Když někomu vyměníš nějaké vzpřímené kolo za rychlejší silniční, tak je jasné, že se mu na tom pojede prakticky stejně, protože v ergonomii jsou minimální rozdíly, takže podá stejný výkon, ale to rychlejší kolo ho přemění na větší vzdálenost. U lehokol můžeš postavit někomu mnohem rychlejší stroj, ale dokud se to nezkusí, tak nepředpovíš, jak velký výkon na něm ten člověk podá po jak dlouhou dobu, protože ergonomie je volitelná v tak obrovském rozsahu. Zvlášť když někdo přesedá z Azubu s úhlem sedla nějakých 38° a osou pedálů jen o chloupeček výš než spodek sedla na kolo, kde sedlo má 26° a pedály o tuším 26cm nebo snad i víc výš než spodek sedla. Pak je tu právě to riziko, že dá sice 200km průměrem třicet nebo něco takového, ale při pokusu vydržet podobné tempo po 24 hodin se dostaví nečekané potíže. Podle jejich závažnosti odhaduju, že ani delší a důkladnější uvykací fáze než byla k dispozici (necelé tři týdny a něco přes 500km) by je nevyřešila, možná jen zmírnila. Evidentně tahle konfigurace kola
Kus ti to useklo.
Řekl bych ale, že lepší poloha pro účinné podávání výkonu by se těžko našla. Svaly na nohách nebyly nijak přetěžované a teď už necítím po tom výkonu ani stopy. Problém je, že tahle poloha prostě dělá zle na moje záda a odkrvují se ruce i chodidla, ještě mě pořád trochu brní prsty. Každá příjemnější poloha by zhoršila aerodynamický odpor, tak jaképak odlaďování, když to nakonec nikdy nebude tak pohodlné, jako to, na co jsem zvyklý. Navíc současné zaměstnání se už neslučuje s volným časem na nějaké hraní. Tak díky, zkusil jsem to a stačilo.
Jak napsal níž snilard: pravděpodobně existuje teoretické kolo, které bys měl o chlup méně dokonalé z hlediska toho využití svalů jak ho popisuješ, ale bylo by mnohem pohodlnější a pořád ještě o kus rychlejší než Azub 5.
Ruce jdou řešit polohou řídítek, asi jsi je měl pořád ještě natažené zbytečně moc nebo tak něco.
Nohy mají odkrvování hodně ovlivněné tou diferencí výšky šlapání - výšky sezení. Často ji stačí zmenšít o něco, s malým vlivem na odpor vzduchu a s velkým na proudění krve. Je to děsně individuální, někoho brní nohy po třiceti minutách na Azubu 5 a někoho zas až po 24 hodinách na lowraceru s takovouhle diferencí.
Záda jsou docela tvrdý oříšek. Tady nejde ani tak o rám ale správnou křivku sedla pro daný sklon sedla. Já mám štěstí, že mi M sedlo většiny výrobců padne jako ulité pro sklony, které mám rád. Kdybych měl záda o kousek větší, byl bych někde mezi M a L a byl bych věčně nešťastný. Z pohledu na tebe za jízdy bych řekl, že jsi opravdu spíš L, ale přesto je ti malinko velké. A možná ti nesedí způsobem, který se při úhlu jako máš na Azubu snese dlouhodobě, ale při větším položení už ne. To neznamená, že nemůžeš jezdit s víc položeným sedlem, jen že by muselo mít trochu jiný tvar.
Samozřejmě tohle všechno jako každé hledání možného maxima optimalizací mnoha navzájem provázaných parametrů žere šíleného času a úsilí. Vůbec nepochybuju o tom, že existuje způsob, jak vyrobit kolo, které tobě osobně bude dost pohodlné pro absolvování K24 a bude při pohonu tebou o kus rychlejší než Azub 5. Zároveň ale nepochybuju o tom, že co by se muselo investovat času, sil a peněz do jeho vývoje překračuje přijatelné meze ne o kus, ale mnohonásobně. Takže ano, stačilo. Ty máš nové osobní maximum na K24 a všichni jsme bohatší o dost zkušeností, takže bych to nepovažoval za vyplýtvané úsilí. Ale opravdu to už stačilo :-).
Radku, člověče, těch 32km/h udržím na rovině za bezvětří tak, abych nepřeháněl, 3km...
Jinak co se aklimatizace na jiné kolo týče, tak vloni jsem si říkal, že jsem si na leho už pěkně zvyknul. Letos jsem zjistil, že jsem si na něj zvyknul až teď. Co bude za rok? :)
jenže ten Stanislav Prokeš měl průměr 32 za celých 24 hodin i se započítáním přestávek... celkem by mě zajímalo, jestli jel sólově nebo měl domluvené nějaké pomahače co mu dělali závětří... nebo alespoň nějak promyšleně využíval závětří za jinými závodníky.
Bylo by zajímavé vědět, jak ten člověk trénuje,co jí, pije a vůbec, měl by se dostat na stránky nějakého cyklistického časopisu atd., opakovaně předvedl vyjímečný výkon.
Ale az podozrivo dobry vykon 24 hod a nonstop 32km/hod sa my zda faaakt uuctihdny vykon klobuk dolu
zdravim,
pozeram , ze mas prilbu po akej som uz pozeral, aky je to presne typ a znacka ?? .. odradza ma len pocit, ze to slabo vetra, ake mas s tym skusenosti ? dik ..
Helma je jakási levná snowbordová značky Westige. Před K24 jsem z ní to logo sloupal s tím, že tam nalepím reflexní samolepky, ale na to nedošlo.
V zimě pod ní nosím tenkou čepičku. V létě doopravdy skoro vůbec nevětrá, ale nosit se dá, neboť má jen malé molitánky tak, jako to mívají cyklo helmy.
Když jsem se už ptal, jaké máte plány ohledně ujeté vzdálenosti, přímo se nabízí další - tak jak jste dopadli?
Gratuluji Radkovi, coby nejrychlejšímu lehokolistovi. Na stupně vítězů to sice nestačilo, ale třeba to výjde příště... :)
Mně se předcevzetí ohledně pulsmetru celkem dařilo plnit, jen asi 10% času jsem měl přes 140 a většinou jen proto abych se udržel i do kopce za někým na silničce.
Sice (jak někdo poznamenal při vyhlášení) jsem jezdil hrozně pomalu (v noci možná až moc), ale k ránu jsem začal tušit, že je reálné nejen jedno kolečko navíc oproti loňsku, ale když nenastane problém, tak dvě...
Pak mě ale dopoledne napadlo, že by bylo lepší nějaké kulaté číslo, pětset by se dobře pamatovalo a kdybych jel 5 kol na maximum, mohlo by to vyjít a s naivitou sobě vlastní jsem to zkusil...
Výsledkem je mimo jiné něco nataženého v obou kotníkách (není to Achylovka, ale naopak zepředu), i chůze je docela zážitek a myslím, že se z toho budu ještě chvíli vzpamatovávat. Pocity během posledního kola a pár hodin po něm jsou samostatnou kapitolou.
Heslo závodu (neexistuje nedokáži, jen nechci), je nepochybně pravdivé, akorát by si člověk měl dát pozor, kam až chce zajít...
Každopádně to byl zajímavý zážitek a když teď koukám na graf své jízdy, tak možnost zlepšení v budoucnu v podstatě nevidím. Kdybych v noci nenašel připíňák v plášti, nemusel jsem skončit po limitu, ale ušetřit čas na další kolo, to si představit neumím.
Byl to pro mě velmí těžky závod. Zdravotní potiže, bolesti šlachů ( mam asi moc dlohé kliky) i jizda beze spánku; to všechno dohromady dalo krizi, která trvala od 22.00 hod. až do konce, a potom ješte dlouho po zavodě. Oproti loňsku jsem sice najel o kolečko vic, ale zaplatil jsem za to mnohem víc.
Děkuji všem spolu s kterými jsem jezdil, zejmená Vladimírovi za noční jizdu.
Tak já jsem jel na zkušenou a jsem spokojený, jak s výkonem tak hlavně s novým lehokolem. Když čtu o potížích Radka s bolestí zad, musím říct, že můj ocelový VeloGauč hodně děr pochytal. Výkon odpovídal malému omezení a to, že jsem se po skončení vracel autem domů, do ČB a musel jsem řídit, takže jsem spal v noci a ještě jsem si schrupnul po obědě. Určitě by se jinak daly ještě tři kola bez problémů najet.
Článek na www.alternativni-cyklistika.cz s lehokolovou výsledkovkou. Snad jsem nic nepopletl. Galerie bohužel ne úplně špičkově funguje. Ale více ladit už se mi to nechce.
http://www.alternativni-cyklistika.cz/lehokola...
Během sčítání a tištění výsledků ležel polomrtev v autě, při vyhlašování se chyba ukázala, tak ji potom vyřešil a přetiskli mu diplom. Má na něm 496,8km.
Tak jestli je to pravda (konecne vysledky na webu zatim nejsou), tak aspon muzu mit pocit, ze moje nekonecne trapeni v poslednim kole melo smysl, protoze bych porazil zlutou ponorku o 5 km! :-)
To mi pripada na K24 dost neobvykle, lidi s nedokoncenym kolem byvalo jen par a poradi bylo jasne. Takhle muzou poradi brzo rozhodovat vteriny v cili... :)
Jo, taky jsem to vždycky zabalil klidně i hodinu před koncem a radši měl jen celá kola. Když jsem si představil, jak po čtvrté hodině musím makat dál třeba ještě půl hodiny, protože tyhle kilometry ovlivňují ten průměr posledního kola, ale přitom se mi vlastně nezapočtou, tak mě to nutkání jet dál vždycky přešlo. A většina lidí to asi dělá podobně.
Tak ja se do nestihnutelneho kola letos pustil poprve. Proste 500 byla magicka hranice, ktera za urcite usili stala, i kdyz uz 3 kola predem jsem vedel, ze 511 stihnout nemuzu. Nakonec mi to vyslo dost tesne.
Kazdopadne neni to moc prijemne, kdyz clovek nevi, zda posledni kolo vubec dojede a pritom s kazdou minutou navic prichazi najete kilometry nazmar.
Libilo by se mi, kdyby sel zaznamenat presny pocet kilometru v 16:00 a pak uz by na rychlosti nezalezelo, ale to technicky proveditelne neni.
Tak mě až teď napadlo sečíst tvůj seznam: 18 lidí jezdilo na lehokolech. To je víc jak 10% účastníků! Když se vezme v úvahu český poměr několika set lehokol ku pěti milionům vzpřímených kol, tak to není vůbec špatné :-). A v kilometrech budem mít tak 13-14 procent.
Diky za pekny prehled, akorat by to jeste chtelo po zverejneni konecnych vysledku tabulku zkorigovat, nejen mne by to posledni (z casti uznane) kolecko chybelo.
Mozna se mi to jen zda, ale prislo mi, ze kazdym rokem pribyva lehokolistu s uctyhodnymi vysledky... a taky je cim dal vic takovych, jejichz rychlosti nestacim.
Jinak sice byl zajimavy napad (tusim Romantica?), ze by se lehokola mela snazit jezdit pohromade a vzajemne si pomahat, ale overil jsem si, ze to moc nejde.
Nekolikrat jsem se treba snazil drzet peletonu 3-4 lehokol, jenze kdyz muj Ibex byl z nich nejvyssi, bylo to pro me hrozne nevyhodne. Dle ocekavani, treba za Jirkou nemelo vubec smysl jezdit, ale ani u ostatnich jsem si prilis nepomohl.
Pokud jsem chtel drzet jejich rychlost a zaroven se vejit s pulsem do planovaneho limitu, musel jsem jet hrozne blizko. Asi je bezpecna vzdalenost dost relativni, ale abych mel pocit, ze mam sanci vubec reagovat na nejaky manevr, snazil jsem se porad hlidat vzdalenost pedalu od hlavy predchoziho jezdce, jeho nohy (kdyz prestane slapat), ruce (pokud by chtel brzdit) a zaroven jeste trochu sledovat silnici pred nim... coz pomerne brzo zacalo byt unavne.
Jakmile me v takove situaci predjela nejaka silnicka (jeste lepe horske kolo), vyplatilo se mi chytit se za nej, protoze jsem se najednou vezl vyssi rychlosti s nizsim tepem a treba 1-2m mezerou.
Tak nevim, zda delam neco spatne, ale mnohem lepe se mi jezdi za klasickymi koly nez mezi lehokoly. I kdyz pripoustim, ze je to trochu sobecky pohled, klasickym kolum asi moc uzitecny nejsem...
U mně jízda s ostatními celkem fungovala. Aerodynamicky jen částečně, ale hlavně psychicky. Prostě jedu s někým koho znám.
Pár kol jsem jel s Holfim, za ním se dalo celkem slušně vést, má vysoké kolo, ale to ďábelské tempo... Jedno kolo jsme prokecali s Dušanem. A poslední tři kola jsme dali s Jirkou. Chvílemi táhl on mne, chvílemi obráceně. S Oceláčem mi přišlo, že dokážu využít Jirkův vzduchový pytel. Ale musí se jet hodně blízko, na centimetry. Obráceně to nepochybně funguje lépe.
Jinak mně vyhovuje jízda s ostatními lehokoly, protože do kopce jedeme podobně pomalu a z kopce podobně rychle. Není to žádné předhánění se se silničkou, kde já ho vezmu z kopce a on mne do kopce.
Ale je pravda, že jsem se jednu dobu vezl za ne úplně malým chlapíkem co jel na horáku a že to bylo celkem efektivní.
Ještě dodám, že se nejlépe jezdí za někým, do má ve výšce tvého šlapání nějaký nosič nebo tak něco. Dobře se na to fixuje. Při závěsu sleduju jenom tenhle bod. Na cestu většinou vidět není a na ruce taky ne. Prostě musíš tomu před tebou věřit, že nezabrzdí. Ale to na takovéhle trati nebylo složité.
Za odkrytým zadním kolem se mi jezdí pěkně blbě. Bojím se, abych mu to netrefil převodníkem.
Tak ve vysce meho slapani byla bohuzel vetsinou hlava jezdcu na lowracerech (coz byl dost duvod davat opravdu pozor) a jak vychazela vzdalenost meho predniho kola od jeho zadniho jsem vetsinou poradne nevidel.
Fixovat se na jeden bod je sice pohodlne, jenze kdyz jezdec prestal slapat a ja reagoval az na zmenseni vzdalenosti, kolikrat jsem uz musel pribrzdit nebo vybocit do strany, coz by stavelo do jeste horsi situace toho, kdo by jel za mnou.
Pokud jsem sledoval nohy jezdce a reagoval rovnou na zpomaleni slapani nebo to, ze slapat prestal, darilo se mi mnohem lepe rychlost synchronizovat.
U lowraceru jsem jezdci na ruce videl dobre, takze alespon u tech, co nemeli prsty na brzdovych packach by mi to nejaky okamzik na reakci pridalo, jenze hlidat tolik veci dohromady uz je dost narocny.
Spolehat, ze nezabrzdi mi prijde blbost. Sice neocekavam, ze by nekdo delal nebezpecny manevr schvalne, ale vina by v tomhle pripade byla jasna - chybu udelal ten, kdo nedobrzdil...
Naopak za klasickymi koly jsem problemy nemel. Sice udrzet se do kopce znamenalo trochu sily navic, ale s kopce vetsina slapala a ja mohl odpocivat. Pokud nekdo neslapal s kopce, tak bud jsem ho do kopce nechal trochu ujet a s kopce ho zase dojel nebo jsem ho s kopce predjel a kdyz chtel, mohl se vezt za mnou...
Jízda v balíku má svoje pravidla a svá specifika. Na lehokolech to nejde až tak praktikovat pro různorodost lehokol, ale spousta pravidel se dá využít.
1. Nedělat žádné myšky ani prudké pohyby - jedno ze základů, jenže na lehokole je trochu problém s výhledem přímo před kolo. Kdo z vás se pověsil za nějakého "lepšího" žiletkáře (myslím tím vyježděného, dobří tam byli všichni ;o)), mohli jste si všimnout plynulosti šlapání, ani při podřazování nedochází k "cukání" kola a pokud zaregistroval, že za ním jedete, nedělal žádné prudké pohyby do stran.
2. Pokud vidím díru nebo jinou překážku, upozorňuvat rukou. Ukážu rukou na zem vpravo nebo vlevo a znamená to, na které straně budu mít překážku (nebo díru) při míjení) a určitě jste to od žiletkářů zaznamenali.
3. Plynulost - je to o stylu šlapání, ale základem je kruhové šlapání. Při správém kruhovém šlapání nedochází k "pulsování" kola (poskakování kola dopředu a dozadu) a mohu se pověsit do háku hodně blízko.(třeba Matěj s tím má dost problém a musí to zlepšit, dost poskakujena na sedačce a znamená to zbytečný výdej energie) Jezdil jsem se šlapákem prakticky nad zadním kolem, ruku na brzdě a pokud jsem "cítil" zpomalení, jen lehce zmáčknul brzu bez toho abych přestal šlapat, vyrovná se tím to malé zpomalení a neztratí se prakticky vůbec pohybová energie.
Existují i další, ale toto je takový základ. My stejně nikdy v "balíku" jezdit nebudem, maximálně malé vláčky, ale dají se využít při jízdě v háku za "zábradlířema".
Já jsem se tam párkrát takhle svezl a je to úspora energie jako hrom. Pokud jste schopni praktikovat jízdu v háku, zjistíte třeba, že pětinu okruhu nemusíte ani šlápnout, prostě se jen vezete. Jo, a je docela dobrý ze slušnosti se zeptat, jestli to žiletkářovi nevadí, popřípadě poděkovat za svezení ;o))
Po závodě jsem na to už zapomněl. Co ta blikačka, přežila to? Znovu se moc omlouvám a při nejbližší příležitosti ti předám novou zcela fungující Superflešku.
Jako vysvětlení pro ostatní musím uvést, že za Standou se jede opravdu výborně, jde se ho držet na vzdálenost jednotek centimetrů. Jen jsem v jednu chvíli byl už moc blízko.
Jo, tyhle pravidla jsou jasná. I když o ukazování děr jsem se ani nepokoušel, v některých úsecích by to znamenalo trvale mávat oběma rukama a pokud jsem za někým jel, nechtěl jsem sundávat ruku z brzdy. Navíc s postupující únavou jsem už menší díry projížděl a bylo mi to jedno...
Dost lidí tam díry ukazovalo, většina ne. Většině zřejmě bylo jedno, když jsem se za nimi vezl, ale párkrát jim to zřejmě vadilo tolik, až začali brzdit.
Rozdíl v rychlosti při stejném výkonu, pokud jsem jel sám nebo za někým na klasice, byl veliký, minimálně 5 km/h.
Sice jsem se snažil, pokud jsem se za někým delší dobu vezl, aspoň na chvíli jet taky první, ale dost často to ani nešlo, protože mi chyběl výkon i jen na předjetí...
Ptát se během závodu, jestli někomu nevadí, že pojedu za ním, když je to legální a nikoho tím neohrožuju, mi připadá už přehnané.
Mě to přehnané nepřipadá a proto to dělám (nejenom při závodě) a nikdy jsem neměl problém v tom, že by brzdili nebo naopak nastupovali. Jinak samozřejmě legální to je, ale může se ti stát, že se najednou objeví myška před pořádnou dírou nebo si najednou brnkneš o zadní kolo ani nevíš jak ;o)) Díváš se někdy na silniční závody a reakce jezdců v úniku, pokud nechce někdo střídat ?? Bývají to celkem bolestivě vykoupené zkušenosti ;o)) Za to mi těch pár slov zeptání nebo poděkování nestojí.
No pokud dobre pocitam, tak na tehle K24 se me zeptali dva lidi a spis me to zarazilo, ze se ptaji. Jinak jsem se s tim jeste prakticky nesetkal. Ale asi mas vic zkusenosti se zavody (i kdyz ani behem triatlonu se me nikdo na nic neptal) a samozrejme slusnosti navic nic nezkazis.
Abych pravdu rekl tak nesleduju. Co si tedy zavodnici provadeji?
Když jsi mi řekl, že dost poskakuju, tak už jsem si na to dával celkem pozor. Vždy když jsem začal jezdit po sedle jsem si uvědomil, že to je špatně a uklidnil to.
Tvoje rada byla dobrá a pomohla. Děkuju :)
Zase jsi měl asi nejvíc nastoupáno, pokud jsi při každé otáčce šel horní částí těla tak o 1,5 cm nahoru. Nevím jestli to bylo tolik, ale daleko od pravdy asi nebudu, dokonce jsem někomu při závodě říkal, že musíme přidat, že se na to tvoje houpání nemůžu dívat ani v zrcátku, dostával jsem z tebe mořskou nemoc.
K tomu co píše Holfi bych doplnil, že při jízdě klidně i jen ve dvou se předpokládá, že ten v předu ví a souhlasí s tím, že pojedem ve dvou natěsno a chová se podle toho. Stejně tak ten vzadu.
Čili zodpovědnost prvního jezdce je šlapat pokud možno furt a pokud možno konstantním výkonem, aby rychlost nekolísala. Pokud je potřeba přestávat šlapat z kopce, tak budiž, ale na rovině si prostě najdu převod, na který jedu furt, nepřerušovaně. Do zrcátka koukám pravidelně, odhadem tak každé dvě vteřiny. V podstatě takové kolečko: pořádný pohled před sebe, mrknout na tachec, mrknout do zrcátka a znovu. Kontroluju si, že ten, koho táhnu, se mě drží bez potíží, a případně vidím, jestli je trochu víc vlevo nebo vpravo, podle toho uzpůsobuju míjení děr tak, aby kleslo riziko, že on je trefí. Velké díry ukážu, jsou-li. Na K24 jsem tuhle poslední část nedělal, zapománám, že ne každý je zná nazpamět :-). Na brzdy nešahám když nemusím. Když musím, je to obvykle tomu vzadu evidentní zároveň se mnou, jako třeba že bude prudká zatáčka. Pokud mám strach, že by to neviděl včas, řeknu "brzdím".
Kdo jede druhý a případně třetí a další má zodpovědnost primárně nevrážet do toho před sebou. Drobné kontakty lze ustát, jak testuje hlavně snilard na mých brašnách a tailboxech :-). Ale ideálně je lepší je vynechat. Pokud ten vpředu jede jako správný tahač, tak není moc potřeba zkoušet přes něj vidět díry a tak, jen si hlídat kdy nešlape a případně brzdí s tím, že to není moc často a že je to předvídatelné. Pokud tahač brzdí, tak brzdím buď víc nebo ještě lépe stejně, ale dřív, aby mezera trochu narostla, ale zatáčku jsme jeli stejně rychle. Tím pádem se budu schopný rychle zas napojit na centimetrovou vzdálenost hned za zatáčkou. Pokud mám obavu, že stíním výhled na silnici za námi tomu před sebou, a jsem ve vláčku poslední, tak hlásím auta, která vypadají, že by mohla jet blízko. Čili na uzounké cestě vše, na širší náklaďáky, busy a každé auto, které vypadá, že jede jak hovado a centimetrový
Tak uz jsou zverejnene konecne vysledky a koukam, ze je tam vic zajimavych veci.
Nejenze o mem tesnem umisteni pred zlutou ponorkou zrejme rozhodly minuty v cili, ale treba dva lide se stejnym jmenem a prijmenim skoncili se stejnym vysledkem (cislo 106 a 130), pritom jsou z ruznych mest, takze se mozna vubec neznali. Je to vubec mozne?
I kdyz lidi se stejnym prijmenim a vysledkem je tam vic, takze asi rodinne tymy.
130, to byla moje maličkost.
S Jmenovcem jsme jednou krátce pokecali někdy v noci, když mě předjížděl, cestou k první zatáčce. Jinak jsme jeli nezávisle a je to náhoda.
Když jsem v 10:45, s bolavými koleny a vážným varováním z pravé achilovky, odjížděl na poslední dvě kolečka, netušil jsem, že slezu až v 15:47.
Leda snad ... Jmenovec, že by to jistil. Matně si vzpomínám, že přijel v 15:59 ...
Taky jsem stihl pár fotek.
http://lehosraz.rajce.idnes.cz/K24-2012
Pár fotek ze závodu
http://velogauce.rajce.idnes.cz/2012-06-23...