Titulek mluvi za vse. Dnes jsem poprve v primem "souboji" predjel elektrokolo. Slecna byla moc sympaticka a jeji (mestske) kolo jakbysmet. Uplne bezproblemove to ale nebylo. Mela slusny odpich a mym unavenym hnatum se do otacek moc nechtelo. Ale diky tomu, ze si mne nevsimala tak to vyslo.
A jedna vazna otazka: jak je to s tou elektrickou pomoci v oblastech 30 nebo 35+? Vim, ze elektromotor dava nejvic od nulovych otacek a pak postupne klesa. Dalo by se diky nemu treba zvysit cestovni rychlost tak o 10kmh? Nebo vic?
Elektrokolo (jizdni kolo s motorkem) musi pri rychlosti nad 25 km/h motor vypnout, jinak uz to podle zakona neni kolo, ale motorka se vsim vsudy (technicka, prilba, SPZ, pojisteni...). Samozrejme praxe muze byt jina, tezko budou policajti kontrolovat, jestli pri 26 km/h cyklista slape sam nebo mu stale pomaha motor.
No ja uz jsem predjel s kopce nekolikrat babetu (zrejme ani na plny plyn vic nez 50 km/h neda), jedno osobni auto (zrejme mu vynechaval motor) a bezpocet traktoru (vsechno byly Zetory a jim podobne, na Johndeere nemam sanci ani s kopce).
Ted si uvedomuju, ze jedno elektrokolo uz jsem vlastne potkal a predjel. Nejvetsi vyhodu ma elektrokolo do kopce, tam mu sila navic dost pomuze, takze je takticke predjizdet tam, kde lze jet dostatecne rychle, aby se mu bud motor vypnul nebo s prudkeho kopce, kde vyhraje aerodynamika.
loni na Jeremenkově, pro mimopražské odpudivě táhlé stoupání od řeky z Podolí na Budějovickou, mě předjela elektropoděbradka, vlající vlasy, já dřel těch 13-15 km v hodině a ona se vezla LEHCE ŠLAPAJÍC, dvě vteřiny jsme myslel, že je jen tak dobrá, pak jsem uviděl baterii :) uff úleva :D
Paradoxně jsem elektrokolo vždycky zaříznul do kopce a to s dost velkým rozdílem rychlosti.
Natůněný elektrokolo z tebe udělá psychickou trosku, tyhle cajky co prodávají za dlouhej peníz jsou jen šidítka pro stařenky. Je to vymyšlený jako podpora k šlapání, aby se elektrocyklista nezapotil.
Já si cyklistiku představuju tak, že stroj poháním vlastní silou, takže nějaký vytuněný křáp ze mě trosku neudělá ;-) Ostatně i nenatůněná motorka udělá z elektro"cyklisty" psychickou trosku... a tak bychom se mohli hádat pořád dokola. Prostě a jednoduše mě elektrokolo nikdy nepředjelo - asi jsem neměl tu čest setkat se s nějakým natůněným.
No, takový kolo si musíš postavit, to nekoupíš, protože bruselští tajtrlíci....
Když. nepostřehneš motorek, a když to kolo je naložený tak je to docela zamaskovaný, je to nářez vidět je ten co honí garmy na galuskách zůstává v táhlém kopci daleko za mnou, zatímco já přišlapuji sice tvrdě, ale táhnu vozík a to monstrum do kopce furt jede těch 35.
Jiná věc je, že takovým stylem rychle přijdeš o baterky. Je dobře že šlapeš, ale nedělal bych z toho, že si předjel děvče na elektrošidítku závěry. Prostě to nebylo elektrokolo ale pedelek.
Myslis neco jako elektrokolo od Dfens?
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
:D :D :D
Já mám instalováno cca 3.5 kw a mohl jsem proto snadno vyzkoušet, jaký výkon je kam potřeba.
250W (tovární kola) – dobré na rovinu nebo z kopce. Vhodné například pro Pardubice. Sebemenší stoupání vás donutí mocně šlapat a v opravdovém kopci nemáte šanci. Naopak si užijete s těžkým krámem. Cestovní rychlost na rovině podle kondice kolem 10-20kmh, do kopce nepoužitelné
500W – minimum pro důchodce. Jestli přišlápnete, můžete si vyjet i na Cukrák, apod. Rychlost kolem 25-30kmh, v kopci hodně pomůže ale musíte šlapat.
1000W – Dobré do města typu Praha, kopců není moc a až na pár výjimek jsou vcelku mírné. Kolo už celkem slušně jede a když ho udržíte v otáčkách, nebudete zklamáni. Cestovní rychlost kolem 30-40kmh, do kopce (5%) 15-20kmh
2000W – Plně dostačující i do terénu. Pokud máte už něco najeto a nebudete líní šlápnou do pedálu, vyjedete skoro jakýkoli kopec. Na rovince 50-60kmh, do kopce (5%) cca 30-35kmh bez šlapání.
3000W – Uvezete i přívěs s dětmi a dřív se převrátíte na krovky než by v kopci zastavilo. Rychlosti nemá cenu psát, omezuje vás spíš stav cest a pud sebezáchovy. Stejně ale běžně víc než 2kW potřebovat nebudete.
:D :D :D
Ano, má pravdu. Já jezdím s kilowatou s vozíkem a v některých kopcích raději vedu.
Kolik mu ty 3kW sežerou ale nepíše. Soudím že na 20Ah ujede tak 10 km
To je docela zvlastni. Tusim, ze u vetsiny elektrokol uvadi vykon motoru 250W, coz bude nejspis povolene maximum.
Podle wikipedie zvladne "prumerny cyklista ve forme" davat vykon 200W. Takze i kdyby elektro-cyklista mel jen 100W a ty jsi zvladnul nadprumernych 300W, porad by mel s motorem na tom byt trochu lepe... nebo s prihlednutim k vetsi vaze alespon stejne.
Nevim, zda je skutecny vykon elektrokol o tolik nizsi, jezdci ho neumi vyuzit nebo v cem je finta, ale matematicky mi vychazi, ze porazit elektrocyklistu do kopce, by mel byt pro bezneho cyklistu (netusim, jakych vykonu jsi schopen ty) velky problem.
Tyhle slabé motorky mají velký problém, přehřívají se. Dlouhé táhlé kopce je zabíjí.
Pokud jsou kvalitnější, bývají o něco těžší, takže část pomocného výkonu sežere váha motorku, řj a baterie.
Vše záleží na tom, jaký máš motorek a jakou řídící jednotku, a pochopitelně taky na voltáži baterie.
Ty jsi zřejmě předjel "pedelec" tedy to eurozbruselované šidítko, co má 250 Watů, motor se spouští pedálovým asistentem a má omezovač rychlosti na 25 km v hodině, pak vypíná.
Já "papouškům" ujíždím běžně, když mákneš, vyšlapeš prý nějakých 300 - 400 watů, já k tomu přidám 1000 na vých smutných 200, pak nemáš šanci. Omezovač rychlosti nemám.
Na kole mě ujedeš z kopce, protože pouštět do víc jak 50 mám strach, prostě už nejsem takkovej janek.
Ale jinak magor fest, hlásím se z Norimberka, první etapy na cestě do Paříže na mém elektromonstru. Zítra bude hůř, Heilbronn.
JJ ty ujedeš papouškům, jenže papoušci ti po 10 km natrhnou pr*el, protože tomu tvýmu monstru dojde šťáva ;o))
Hoffi už neujedou, pokud nejsou fakt namakaný na galuskách.
Trochu jsem poladil techniku, doplnil baterky, naprosto nerovný souboj, nemá cenu se o tom dohadovat.
Když máš k dobru nějakých 500W po dobu celého dne, bez motoru nemáš už šanci. Technologie jde stále dopředu a je zbytečné se pasovat. Furt uvezu víc baterií, než kfokoliv stačí ušlápnout.
To je jako když se snažili dokázat, že kůň je rychlejši a spolehlivější než automobil. Bylo to pravda, jistou krátkou dobu.
Dneska, kdyby ti nějakej žokej napsal do nadpisu: předjel jsem oktávku, víš, že to je možné, ale neznamená to, že by koně byli rychlejší a výkonější než auta. Soutěžit v nerovných podmínkách je hloupost. Pasovat se s motorem v naději, že mu dojdou baterky patří do věku olověných batetií.
LiPeFo nrbo LiMn co má Bob jsou jiná kategorie, ta se nezakecá.
Ale blbost, zatím ještě 150 km s průměrem 30 nedáš.
Co to ??
To vážně nejsi schopný argumentovat jinak než takhle hloupě? Nebo myslíš, že je Jindra schopný takjový výkon předvést ? Nechci ho p=odceňovat, ale tvrdím, že ne.
Není mi jasný jak si můžeš dovolit tvrdit, tak jistě tvrdit, že já bych to nezvlád. Teď vážne nevím jestli to je tvoje nějaká elektro- zabedněnost nebo jen nechopnost si přiznat, že pořád ještě elektrokolo není rychlejší a s větším dojezdem než je sportovní kolo.
A dal bys to? :-)
Bob sám napsal, že "bežný cyklista jezdí 30km/h i více.". Tak pak nevidím, kde je problém...:-)
Spíš bych sázel na dojezd. Víc než 150km dojedu. Takže až Jindrovi dojdou baterky a bude sedět nešťasten u silnice, tak já ho v pohodě dojedu a pojedu si klidně dál:-)
Tak já, a ty myslím taky a většina lidí tady, běžně jezdím rychlostí 30km a více. O průměrné rychlosti nebyla řeč. O té zmínil myslím poprvé lelek s určitým rozčarováním nad tím, jak si někdo může být jistý, že by to nedal. Já jsem se jenom zeptal, jestli by to dal, nic víc.
Lelek konstatoval, že Jindra nedá 150km 30km/h. Natož se ho Bob ptal, zda on jo. A někde jinde Bob tvrdil, že BĚŽNÝ cyklista jezdí 30km/h a více. A na to vše jsem reagoval já.
Vzhledem k tomu, že lelek je běžný cyklista, tak si bob sám odpověděl. Ano, lelek to dá:-)
Bereš to všechno moc vážně....
Právě, že ne. Skoro se tady posíláte vzájemně do prdele, tak jsem to chtěl trochu odlehčit.
No počkéééj. Já se u toho bavím. Já tyhle žabomyší války o tom, kdo je rychlejší neberu vážně:-) Ale někdo jo a strašně ho to užírá. Bavilo mne to do té doby, než jsem vedle Bobovi vysvětlil, že je mi jedno na čem jezdí, hlavně že jezdí. Načež...ale koukni se sám. Pán to potřebuje všem natřít, tak se tam do nás opřel... A jeho kolega se přidal a už to jelo. Každý tu má X nicků, každý mínusuje z X nicků a voni jsou špatní, protože nepíšou to, co mi chceme číst:-)
Ale 150km 30km/h bych dnes asi nedal. Před deseti roky snad ju....
Mýliš se a lžeš si do vlastní kapsy ja se rozhodně neopřel jak tvrdíš do všech ale pouze do jedho jediného prudiče. Jindra má pravdu v tom že tato osoba vyvolává zbytečné hádky a pak se tím baví. Pročti si některé diskuse a pochopíš.
Ach jo. Ty buď vůbec nečteš, nebo nechápeš. Kde jsem napsal, že jsi se opřel do všech???
Jinak. Jestli tím prudičem myslíš mne, tak já diskutoval normálně. Až na pár vyjímek (tak reaguji až když mi někdo začne louskat ořechy na kedlubně). Vedle v diskuzi jsem si s Bobem normálně pokecal. Ale on byl ten, kdo rozjel prudění. Stejně tak jeho kolega zde.
Chce to číst celé diskuze a né jen pár příspěvků. A hlavně nereagovat na nick...
tady máš důkaz
http://www.nakole.cz/diskuse/14675-predjel-jsem...
A kde tam píšu něco o barakudovi?:-))) Tam byla řeč jen o tobě a Jindrovi:-)
Sorry...a já už jdu spát, páč už si pletu nicky:-)) B jako B. Já si normálně ten tvůj nick spletl s barakudou:-)))
Já jsem tam právě kus té diskuse četl a škoda, že se to tak hrotí. Jenom mě zaujala ta průměrka, tak jsem se zeptal.:-)
A já ti úplně normálně odpověděl. Nebo kde vidíš problém????
Problém? Přijde ti, že někde vidím problém?
No mám pocit....když vidím, jak se do mne navážíš....
To fakt ne. Možná jsi zbytečně ve střehu kvůli diskuzi s partou e-kolařů.
Nejsem.... Snažil jsem se regulérně diskutovat, protože já opravdu proti ekolu nic nemám (vždyť jsem jeden čas o něm uvažoval - na skládačce). Neměl jsem a nemám potřebu se nějak o ně otírat. Ale podívej se. Ukřivděný Bob se pak rozjel..."natřel bych ti to", "natrhl prdel"... A jeho kolega se přidal a hned mi začal dokonce sprostě nadávat...
Mě je to šumák. Ale pokud zde kritizuješ můj způsob diskuze, podívej se více do historie. Kdyby jsi mne znal osobně, víš, že jsem v reálu naprosto pohodovej člověk, který až zas tak moc blbosti neřeší. Ale jakmile mi někdo začne louskat ořechy na hlavě...patřičně se ozvu. Nic víc, nic míň.
Já nechápu proč tady sprostě lžeš o tobě panáčku nebyla řeč, byla řeč o lelkovi a jemu že natrhnu prdel tak soustavně to nevztahuj na sebe nebo snad taky potřebuješ vyvolávat pře?
V sousedním tématu ti k tomu něco píšu, máš možnost.
S buzeranty si nic nezačínám, proti geyům nic nemám, a když se budeš držet v uctivé vzdálenosti, tak můžeme vyjet.
Tak se předveď, start je v sobotu 11.8.2012 v 09.00 hodin, místo a trasu si urči sám, musí to být jeden 150 km dlouhý okruh. Aby to nebyl boj o přežití na silnici, tak k tomu mám podmínku, že když se pojede po silnici 1. tř. nebo po frekventované dvojce mimo obec tak silnice bude mít širší krajnici, jinak mi je celkem jedno kudy se pojede.
Místo startu a trasu oznámíš nejpozději teď ve čtvrtek.
A můžeš začít machrovat.
Ale já přece nekritizuju nikoho z diskutujících. Jenom jsem napsal, že se mi to zdá zbytečně vyhrocený. Nic víc. Asi si to zbytečně vstahuješ na sebe. Na celé diskusi mě zaujal ten údaj 150km průměrnou 30km tak jsem se na to zeptal. Nechci hodnotit ničí stanovisko, ničí argumenty a ničí styl diskuse. Ani jsem jí nečetl celou. Nevím, kde jsi získal pocit, že něco kritiju. Pokud z toho, že je to zbytečně vyhrocený, tak to bylo míněno všeobecně.
Čus,já jsem celkem lenochod,jezdím jen když něco testuju. Průměr bývá kolem 22,ale je to o tom že za svý bych se na některá místa rozhodně nevydrápal,šel bych po svých. Myslím že pokud někdo jede na treku normálně třeba 35 po rovině, tak ten pedelec pohon se aktivuje jen v kopci a pak dojede hodně daleko. Spousta turistů takhle jezdí, nejsou v kondici, skupina by jim ujela, ale s asistencí se udrží i do kopce a jsou v pohodě.Spousta z nich by jinak radši s bandou nikam nejela,protože jim vadí když se na ně čeká. Takže jak kdo chce, pokud chci jet 50 na čistej pohon, přijde mi lepší skůtr,dojezd podobněj a svezení o něčem jiném,bo 2kW kolo o váze 60 kilo které jede srovnatelně rychle je šeredný a o požitku z jízdy se ani nebavím
A kde jsi nabral ten nesmysl o 60kilovém kole?
Mé váží 30kg i z bagáží a mám 2kW motor. Požitek z jizdy je taky normální, ovladatelnost taky tak nevím o čem to tady mateš.
On taky psal o někom, kdo chce jezdit 50kou bez šlapání, což jak jsem pochopil, ty neděláš, takže ti stačí daleko menší baterky. Kromě toho si pak taky můžeš dovolit ty drahý, co váží polovičku. Pokud vím, tak při rekordu v hodinovce, kterou jel Sosenka na dráze a na speciálním kole, potřeboval výkon skoro 500W. Normální elektrocyklista na normální silnici bude potřebovat ještě o dost víc.
Nikoliv ja mám oba motory i ten rychlý a váha je stejná a baterky nemám menší ale kvalitnější a dražší. Dohromady 29A. U elektrokola se bavíme vždy o šlapání nikoliv o jízdě bez šlapání. Tak to bych si raději koupil skutra na benál, přišlo by mně to levnější.
O motorech jsem přece nepsal. Psal jsem, že nejezdíš trvale 50kou bez šlapání, což mi i sám potvrzuješ. Menší baterky jsem myslel tak, že pokud bys tou 50kou jezdil, potřeboval bys těch baterek dvakrát tolik, než máš teď. To bys za stejný peníze ale pořídil jen ty míň kvalitní, který jsou při stejné kapacitě dvakrát tak těžký. Tím pádem bys musel vláčet čtyřikrát tak těžký baterky. Že je místo takovýho monstra lepší skútr právě píše etotem nahoře :-)
no, povozil jsem se na pár kouskách, bylo to takový... samá baterka,motor ohromnej,dráty po pár km teplý... však víš,když to máš. Vážilo 45 bez bagáže. Dojezd podle majitele 15 km nebo 60 na PAS. Do terénu asi k nepoužití. Na silnici vzrůšo, to se mi i líbilo,ale jen tak na chvíli.
Já to beru, je to stavba,zábava... stánek e-pohonu na výstavě nikdy nevynechám.
Ale běžný cyklista hledá něco jinýho , jednoduchý, nenápadný, šlapací, sportovně-cestovní
A sorry za o šeredný, každej máme jiný oko .. :)
podle fotky teda určitě , to je běs, to jsem si musel blejsknout
V počátcích své elektrifikace jsem to řešil takhle.
Ovšem dneska, když jedu s dvouma bateriema, raději si je hodím obě na sebe na zadní nosič a na předním vozím jen řídící jednotku v provrtamý plastový škatulce, aby ofukovala a chladila se.
Když prší, prost ěpřes tu škatulku přetáhnu igelitovej pytlík a vyřešeno.
To je můj "šrapnel".
Když po mě začne někdo vyjíždět pošlu ho tam. Už jsem varoval. S některými lidmi se nelze jinak bavit.
Jsem už moc velkej kluk na to, aby si na mě kdekdo hojil frustrace. Zaútočíš" pošlu tě kam patříš a dál nediskutuju.
Nedělám to rád ale jinak to nejde. :-)
Já nevím, ještě jsem to nezkoušel, ale myslím, že při troše snahy a nějaké motivaci bych to možná zvládul.
Možná by se někde v Andách nebo Himalájích našla dostatečně dlouhá a slušná silnice, celou dobu z kopce...
Ale vážně, tak jako není elektrokolo jako elektrokolo, tak bych i pro tohle srovnávání špičkových monster použil i špičkové cyklisty. No a pak mi vychází, že s výkonným cyklistou-sportovcem by mělo elektrokolo veliký problém. Na Tour by těžko uviselo bez výměny baterií.
By jel v balíku....a jednou za 100m metrů by jen udělal motorem hen heen...a zase setrvačnost.
Víš co. Mne tyhle "hádky" připomínají "hádky" s lehokolisty před cca šesti roky. Těm taky trvalo několik let, než pochopili, že my cyklisté na zábradlí proti nim vůbec nic nemáme. Ale oni sami měli stále pocit, že proti nim něco máme a furt se čertili. A podívej se....jezdíme spolu a pohoda.
A teď je to tu znova.... Historie se opakuje.
Já jsem se dokonce přistihl při tom, že po každé tak na nějakém sedmdesátém kilometrů myslí má prdel na Jurimíra:-) Teda né na něj, ale na jeho lehokolo:-))
Když půjčím Bobovi své baterie, aby měl dojezd, dá to v pohodě. Půměr spíš typuji tsk na 25-28 ale pokud nejezdíš Tour, ujede ti.
Řec bylo o tobě, tak to nepřenášej na někoho jiného. To je fakt silný argument, "když půjčím", to já když si půjčím, tak aniu půjčené ti nepomůže.
Tyk co, přiznej, že jsi přestřelil a na tohle zatím nemáš a "papoušci ti ujedou" a můžeme jít v klidu spát :-))
A konečně jme ťali do živého a polechtali narušené ego. Sráči Když nahodim druhéj motor HS tak ti dám na prdel ani nemrkneš okem. Rychlost 40km bez šlapání dojezd 250km, tak se jdi se svou závodničkou vycpat :-))))
To snad není pravda, podívej se na sebe kdo tady má narušené ego. Zkus si pořádně přečíst co bylo napsané. Jindra říká, že by mu papoušek neujel, já tvrdím, že nemá na to aby ujel 150 km v průměru 30. A co napíšeš ty? Že já bych to nedal, přitom o mě nebyla řeč. Když se tě zeptám jak si tohle můžeš dovolit tvrdit, tak mi napíšeš, že mám narušené ego.
Jdi se léčit a přestaň prudit, jedině hodně snad hlupák nebo možná provokatér dovede takhle blábolit : "Když nahodim druhéj motor HS tak ti dám na prdel ani nemrkneš okem. Rychlost 40km bez šlapání dojezd 250km" To je nějaký umění? Já když si vezmu obyčejný moped, tak můžeš mít motory třeba 4 a dám ti naprdel.
Ano neni to problém tak že už přestaň soutěžit s technikou tu neporazíš leda zase jen výkonější. Jindra má pravdu papoušek by mu neujel. A o kom byla teda řeč když né o tobě? Nebo snad pokládáš otazky za někoho kdo to dokáže když ty ne? Troufám si tvrdit že ani současný nejvýkonější cyklista nemá šanci proti tehle tecnice.
Kouknul jsi se už někdy na průměry etap na Tour ? Kolik ho valí i v kopcích a na jakou vzdálenost ? jakou by sis sebou bral baterii ? :-)
http://www.nakole.cz/diskuse/14675-predjel-jsem...
close
zde máš jasnou odpověď.
No jo, to je coby kdyby, původně to bylo Jindrův současný stroj kontra libovolný papoušek. Když odmyslím opravdové papoušky, na které by Jindrův stroj zcela určitě neměl, tak i na profi cyklisty by ještě asi musel dokoupit pár baterek. Aspoň jsem to teda vydedukoval z toho Jindrova příspěvku, kde píše že limit jsou finance atd.
Až ujedeš 197 km za 5 a půl hodiny v profilu jako je na obrázku nebo 53 km průměrem přes 50, tak tady vykřikuj něco o neporazitelnosti techniky panáčku.
http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2012/1600...
Tak porad by zalezelo, jak by se nastavila pravidla toho potencialniho zavodu. Kdyz budu chtit, aby vyhral cyklista, navrhnul bych trasu po cyklostezce a ke vjezdu bych postavil policajta, ktery pusti jen jizdni kola odpovidajici VSEM predpisum. Jakmile e-kolu omezis rychlost na 25 km/h, tak uz porazit lze.
Pripadne by se dalo carovat s terenem a prekazkami, predpokladam, ze elektrokolo se do schodu nosi aspon tak blbe jako lehokolo, takze par-kilova silnicka by se pri noseni do schodu dost vyplatila, horak zase pri ceste dolu... :)
Nebo jako dalsi moznost me napada tak dlouhy zavod (treba nekolikadenni), aby to baterie vydrzet nemohly a nebylo by kde je cestou dobit (nejaka pustina).
Ono uz kdyz bysme vzali nejaky 24 hodinovy zavod, ktery dobry zavodnik pojede defakto nonstop, tak pobere elektrokolista tolik baterii, aby ujel 700-800 km?
To, ze by mu nekdo nabite baterie privezl bych povazoval za podvod...
Proto říkám, celý to je nesmysl.
nelze srovnávat kolo bez motoru s motorovým a prsit se.
Jde to zařídit tak, aby baterky nedošly a High speed motor jede 49 furt, kopec nekopec.
Poměřovat se s motorem je infantilní, nesnažíme se jezdit rychlejc než motorka, to je jiná kategorie
Spor o ničem. Závod naprosto nerovných soupeřů.
Myslet si, že existuje nějaká hranice, kde e-kolo odpadne a cyklista furt jede je naivní. Neexistuje. Těch baterek lze vzdycky uvést víc než jakýkoliv cyklista kdy ušlápne.
Ta hranice vede peněženkou. Baterie jsou drahý a to je jedinej limit.
No, zas taková idilka to nebude. Při výkonném motoru, aby ti to jelo 50 kopec nekopec už bys baterie asi měnil dost často a docela bych tě chtěl vidět těma záložníma bateriema ověšenýho :-)) Navíc jejich váha by byla nezanedbatelná a požírala by svůj vlastní výkon.
Tohle je ale všechno teoretizování, zajímavý by to bylo v reálu, se všemi zohledněními.
Jak ale vidíš je zde spousta zabedněncu kteří to nikdy nepřiznají a stále by se chtěli porovnávat. Je to opravdu diskuse o hov.....
Jedinej, kdo se tu chce měřit jsi ty. Ty si tu pořád musíš dokazovat, jak je to tvé ekolo supr. Nikdo ti to nebere, ale tobě to furt leží v hlavě... Jako kdyby o něco šlo... Každé má své plusy a mínusy...
Hlavně se nesnižuj k osobním urážkám a nadávkám, jako to tu dělá jeden člověk, když se nepíše to, co on chce číst. Myslím, že to je zcela zbytečné....
Jo mimochodem. Ten kolega z práce. Ten má elektrokolo jen kvůli tomu, aby nemusel šlapat - netají to. A je to zdravý chlap. A myslíš si, že proti němu něco má? I prd velebnosti...Naopak. Je to přeci jedno na čem jezdí. Teda do té doby, než se začne chovat jako vy dva....hustit do mne nějaké elektronáboženství.
Bavíme se ještě pořád o kole s pomocným motorem nebo už jsme u nějakých speciálů? To o čem se dikustovalo bylo tvé tvrzení, že ti dnes ti už papoušci neujedou. Pokud dobře chápu tvé označení, že papoušek je cyklista na žiletce v barevném dresu, tak si troufám tvrdit, že nemáš pravdu, protože když zítra ráno vyjedeš tak prostě nedáš 150 km s průměrem 30 a jestli nevíš kdo by to odjel, tak když se podíváš na výslednici K24, tak jich tam určitě dost najdeš. O ničem jiném řeč nebyla.
Netuším kolik se dá na kole vézt baterií a kolik by vážily a kolik baterié bys spotřeboval abys všechny ty rezervní baterie uvezl.
Elektrokolo je pouze a jen ten pedelec, vše ostatní co tady bylo vyjmenováno (500W, 3500W) a podobně, rychlosti 35-50 km/h, nejsou elektrokola ale motokola nebo skůtry.
Tak nevim, mám elektromotor mám baterii, nemám spalovací motor ale dle tvého názoru mám motokolo? Nebo dokonce skůtr? Mám motor 250W-2000W Rychlost max. 27kmh/. To že to tvrdí nějaký pablb z Bruselu mně jaksi nezajímá. Pro mně je to stále a vždy bude kolo a pomocným elektromotorem.
To máš těžký, když na tom máš motor silnější než Babeta, tak to prostě někteří lidi jako kolo brát nebudou. Jinak "jízdní kolo s pomocným motorem" je to, co říká e-kolo praha, taky bych mohl protestovat, že "malý motocykl" je jen do 50ti ccm, když 125ka je kolikrát stejně veliká, ale zákonodárci to tak prostě rozhodli.
Pozor ja ovšem dodržuji většinu uvedeného, mám motor 250W mám pas a rychlost 25km/ za hodinu tak kde je chyba. Deklarované motorky mají taky max. vykon 400W ten můj ma max. 2000W ale to vím jen já a ten kdo mi jej prodal. na štítku je 250W
Tak proč se čertíš ? Máš předpisový elkolo. O těch kW navíc nemluv před poldama a užívej ve zdraví.
Ja se nečertím jen nemám rád když tady nejaký chytrák tvrdí že mám motokolo nebo dokonce skutr. I normální cyklista jede více jak 35km/h a nikdo ho neomezuje tak proč nějakéj Bruselaskéj blb potažmo čeký rektální alpinista nám omezuje rychlost na 25km/h zákonem. Možná to dojde tak daleko že blbečkové z bruselu omezí rychlost i na tour a bude po ftákách.
Proč ? Protože lidé obecně nejsou moc soudní. A se zlepšující se technikou by za chvilku "kola s pomocným elektromotorkem lítala po společných stezkách s chodci a běžnými cyklisty kilem. Je to tak postupně se vším, bohužel.
A pravidlo je z nějakých důvodů stanoveno takhle. Pokud se ti nelíbí, můžeš iniciovat a prosadit jeho změnu. Stejné jak s jinými zákony.
Ano to já beru že nějaké omezení být musí ale přiznejme si že 25km/h je dost málo s ohledem na to že bežný cyklista jezdí 30km/h i více.
Pak teda nechápu tvou reakci zde:-)))
http://www.nakole.cz/diskuse/14675-predjel-jsem...
Jestli dle tebe běžný cyklista jezdí 30km/h a více, tak proč by pak nemohl ujet 150km s průměrem 30km:-)
Jak je to v tom předpisu přesně ? není tam limit 25 jen na elektriku ? Nebo daný nějakou normou s minimální silou v pedálech ? nebo je to skutečná a konečná maximálka toho monstra ?
Jak dosáhneš 25 km/h, motor přestane táhnout - vypne se. Takže víc jen z kopce nebo za svý.
Takže není co řešit. Do + - 25 km/hod. elektrická raketa a pak už za svý třeba stovkou. A kdo chce závodit bez zapocení, není nic jednoduššího než sednout na motorku (třeba jsou už i elektrický), adekvátně proškolený s přiměřenými právy a povinostmi.
http://www.hybrid.cz/tagy/elektromotocykl
Nevim, zda je tohle posledni platna verze, ale prvni mi pod ruku prislo tohle...
Příloha č. 13 k vyhlášce č.341/2002 sb.
8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle čl. 1, 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1,
f) montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.
njn, jasný. Buďto jezdíme na prostém kole bez nějakých omezení (ale za své), nebo na kolech s POMOCNÝM motorkem (zamýšleno jen jako postrkovadlo pro ty, kteří nemohou, nebo nechtějí tolik šlapat), nebo na běžných vozidlech s motorem.
Ale je to v pohodě, podobně se třeba na motorkářských fórech čílí mladý ucha, že musí mít před karburátgorem clonku na 25 kW. No a frajeři si ji oddělávají... :-)
Ono to celé opatření je opičárna. Máš motor 250W až 2000W.
Jde o to, jaké napětí a proud do toho pustíš. To se řídí softwatově v řídící jednotce.
Pokud kolo neodvezou na důkladnou technickou, nemá nikdo šanci nic poznat. To je bruselština přímo ukázková.
Ono všechny ty "certifikovaný 250W" jezdí na 350 až 400W, jinak by to byla jen dětská hračka.
Je to tak tak že v podstatě taky nedodržují to co sami nařídili. Myslím že u mého HT by jim ta expertíza vyšla draho a na nic by nepřišli on fakt víc jak 27km nedá což je v toleranci. Je to motor hlaně do kopců tam to využije tu sílu 2kw. Ten druhý HS ten ja na rychlost tam bych nepochodil. Pas mužeš na kole mít ale nepropojíš ho s jednotkou ale splňuješ podmíhku.
Na Babetě mám taky motor o výkonu co já vím 250-1700W, záleží jak moc řídící jednotka otočí heftem :-)
350-400W příkon, nebo výkon? To není totéž :-).
Mě tohle nebaví. Někde v kredenci mám takový lejstro z ČVUT a na něm napsáno, že si k jménu mám připojit Ing.
Nedělám to ale asi bych měl.
Rodíl mezi příkonem a výkonem jsem ovšem pochopil až v šestém semestru aspirantury :-)
Lejstro nepomůže a je nicneříkající. Tvé chování a reakce teprve ukážou, jaký opravdu jsi. I Ing. dr. mudr. může být jako člověk....nemoudrý (slušně řečeno).
Myslím, že když si ke jménu připojíš cokoliv, tak tebe to nezmění...
Ty jdi doprdele rovnou. S hovady tvého typu už vůbec diskutovat nebudu.
Nikdy.
Tak si mě nevšímej.
Juchuchu. Nepíšu dle tvých not, tak mě hned slovně napadáš a nadáváš. Ty jsi teda charakter...pane inženýýýre:-)
Ing je tady kdekdo. Já jen že výkon se měří hůř než příkon, a v podstatě ho člověk ani znát nepotřebuje - důležitější je vědět, co motor sosá z baterie. Ale pokud jsi někde vygooglil výkonovou křivku toho motoru tak to sorry.
U nás matláci 40 let chlastali rum, teď už jen tuzemák.
Přeprodejci šrotu jsou nervozní z toho, že si e-kolo postaví i méně zdatný jedinec jako já, tak se budou schovávat za bruselské ptákoviny.
Mám moc hezkou historku jak jsem sundal papouška, co si myslel, že tu bude psát podobný ptákoviny "předjel jsem elektrokolo" ale nechám si to na jondy do blogu.
Tak omezení pro kola s pomocným motorkem už tu byla dávno před Bruselem a určitou logiku to má, nemusíš na to mít papíry, tak je to holt omezený rychlostí a výkonem. Co se týká papoušků, vy snad máte nějakej mindrák nebo co :-)
Ale prd mindrák, neser mě.
Je to celý ptákovina. Těch 250W. Proč spalovací motor má mít omezení kilowatu a elektro 250W?
Jednoduché vysvětlení. 250W spalovací motor prd uveze a tak se nepoužívá. Totéž u elektromotoru, ale tam se to dá obastlit, protože, ale víš co, něco si o tom přečti než začneš rypákovat.
Omezení, které nelze jednoduše kontrolovat je k prdu. Bruselština. Aby oiřada měl co dělat tak vymejšlí nařízení.
Nebude to taky trošku rozdílnýma vlastnostma těch motorů ? Průběhem výkonu, krouťákem v různých otáčkách ? Nevím jak u těhle drobečků, ale obecně elektromotor táhne hned odspodu (samo že nad určitý minimum, ale dost nízký), kdežto spalovák má max. výkon až někde u max. otáček. A ty obvykle netočí. Na motorce se taky běžně dostávám tak ke 40% výkonu a ta má daleko vstřícnější charakteristiku, než upištěnej chrchl. Takže u toho pomocnýho chcípáka bych to šacoval taky s bídou na tu čtvrtku až půlku.
Je to tak.
Ty hub motory jsou deklarovány 250W ovšem šičkově až 400W, a taky na těch 350 tak jezdí. Proto je to celé ouředničení tak trochu podvod. Lobby prodejců si chrání trhy.
Oni elektromotoráři řešení mají, zpřevodovat to, jezdí tak Bosch, Panasonic i Cyclone. Technicky náročnější.
Hub motor je jednoduchej ale je potřeba jej občas mít výkonější aby se neuvařil. Bob i já dost poslední dobou měříme spotřebu, proud, rychlost i příkon, v průměru s těma 250 vystačíš, zřídka jdu k 700. a krátkodobě i přes kilowatu. Ale ta rezerva je tam potřeba, jinak to statnější chasníci brzo uvaří.
Proti omezení rychlosti nemám námitek, omezení výkonu je hloupost, prostě taky ta technika.
Ptákovina je to, ale číňani říkaj e-kolům Tichá smrt... něco na tom je , v silným provozu večet cestou z hospody je zázrak když tě někdo nesundá... obzvlášť když světla přece žerou baterky ne??
A u nás zase policajti nic kontrolovat nemusí, jenom když s tím pleskneš, tak to přezkoumaj a pojistka je vyřízená- neschválenej typ, máš smůlu, pokud jsi někoho nesestřelil, tak tě snad jen oflastrujou. A ublížení na zdraví z nedbalosti není jen přestupek...pokud vím
V silnicnim zakone (a hlavne prislusne vyhlasce) mas jasne definovene, co je jizdni kolo a jake podminky musi splnovat.
Pokud kvuli motoru nekterou podminku nesplnujes (rychlost nebo vykon), tak nemas zpusobile jizdni kolo, jizdou na nem porusujes predpisy, jsi zlocinec a ze se na to neprijde na tom nic nezmeni... :)
Pleteš se nejsi zločinec nybrž přestupce a to podstatný rozdíl.
Pleteš se, není přestupce, ale jen osoba, která porušila předpis, který stanoví podmnínky jízdního kola s pomocným motorem, kterého je možné použít na pozemní komunikaci as to je rozdíl.
Stále to není zločinec a pokud se dopustíš přestupku tak jsi přestupce, to je úřední řeč tak nepoučuj osobu znalou.
No ja jsem to pouzil predevsim jako nadsazku a vychazel jsem z toho, ze takovy pojem nase zakony vubec neznaji, nicmene uz jsem si rozsiril obzory na wikipedii....
Zločin je označení pro zásadním způsobem zlý čin, který v případě odhalení pachatele zpravidla vyděluje ze společnosti a staví do pozice zločince, jenž má být potrestán.
...
Z českého právního řádu termín „zločin“ vymizel v roce 1950 s nahrazením rakousko-uherského Zákona o zločinech a přečinech novým Trestním zákonem. Nový trestní zákoník platný od 1. ledna 2010 tento pojem obnovil, přičemž se jím označuje kategorie závažnějších trestných činů jako protiklad pojmu přečin.
Nedělej ze sebe machra, kdekdo ví, že přestupcem je teprve ten, kdo je pravomocně uznán vinným ze spáchání přestupku.
Tobě vážně dělá problém rozumět napsanému textu, já jsem o zločinci nic nepsal. Když už jsi chtěl být takový dogmatik, že jsi opravoval nadsázkové označení posoby, která porušuje nějaký předpis a chceš být přesný, tak jsem tě upozornil, že i ty se pleteš. Vidím že úředně znalá osoba má vědomostní mezery, nedivím se, že to občas na úřadech podle toho vypadá.
A "soupeřka" s tebou nějak závodila? Asi ne, když si tě ani nevšimla, zřejmě ani po tom, cos jí "to natřel" nezrychlila, žejo?
Takhle se klidně dá "předjet" pomalu jedoucí auto, nebo motorka, klidně i hodně pomalu letící letadlo ... :o)))
Na kole predjet pomalu letici letadlo? Pokud tedy to letadlo poleti stejnym smerem (aby to bylo predjeti), predpokladal bych, ze vetsina letadel ma stale pomerne vysokou minimalni rychlost.
Letectvi nerozumim, ale existuje letadlo, ktere muze stabilne letet 30 km/h aniz by spadlo?
Tuším, že to umí Harriery a umí i couvat :-)
No puvodne jsem tam chtel napsat, krome letadel s kolmym startem, ale nejak na to nedoslo.
Ovsem ty by ses chlubil tim, ze jsi predjel stojici nebo couvajici auto? :)
Kazdopadne pravdepodobnost, ze na kole potka zrovna harrier letici tak strasne pomalu, aby ho mohl predjet, mi prijde dost mala, aby mohl rikat ze klidne.... :)
Jistě, i vrtulník a balón jsou druhy letadla...
Ne, to by bylo v rozporu s mym presvedcenim - letadlo ma kridla a lita dopredu.
Ze ti dava wikipedie za pravdu a letoun je pry zvlastnim druhem letadla, na tom nic nemeni... :D
Jen si zkus koupit na pouti balonek a tvrdit okoli, ze mas letadlo... ;)
Copak na pouti, tam se říká ledacos, ale asi by bylo dobrý se vyhnout Bohnicím :-)
Na pouti mas zase slusnou sanci tesne po sobe predjet letadlo, auto, motorku, kone, labut, lochnessku, ...
No já nevím, tobě už se podařilo je předjet? Já to zkoušel mnohokrát a nikdy mi to nešlo
To je tema beranama nahoru!
Možná i tím, že měli moc silný elektomotor :-)
A jsme zase u toho elektromotoru... :-))
Ono už se to taky blíží víc plochý dráze, než běžnému závodu.
Zkusil jsi tehdy vnitřní stopu ? je o dost kratší.
Když já jsem vždycky vypad na dráhu jak jsem se nakláněl a klopil zatáčky :-)
Padakovy kluzak, at uz s motorem nebo bez, je podle vetsiny technickych kriterii i podle legislativy letadlo (byt nema "kridla", ale sam je de facto jedno kridlo). Je schopny letet klidne tech 30, i o fous min, kdyz na to prijde.
Když ho přebrzdíš, umí i nulu. Akorát to udrží jen chvilku, pak začne zrychlovat vertikálně:-)
No, kdyz je poradnej vitr, da se ta nula udrzet i trvale, pricemz vertikalne to klidne muze i stoupat. :)
To jsem si tak jednou poletoval nad krajem kopcu v Bassanu, odpoledne pekne pomalu, ale hodne jiste a v celkovem souctu vydatne silil vitr, ale bylo to znat jen nad tou rovinou, no proste jsem to nejak vcas nezaregistroval nebo co... jasne, zacatecnicka chyba, ve vysledku velmi poucna. :) Kdyz jsem pak nadlitl na pristavacku (prilet bokem na vitr, snaselo to, ale do boku se to prece jen tak neopre) a otocil to cumakem proti vetru, najednou koukam, ze nejak neletim, ale visim na jednom miste, a jen takovejhle prdik navic v rychlosti vetru chybi od toho, nez to zacne couvat (jo, i to tyhle letadla "umi"). :)
Uz to nechci nikdy znovu zkouset, nicmene vzpominka hodne zajimava. Sklapnuty usi, speed, a ono se to porad neprosadi... do haje, navic me to porad zveda, ale ja chci prece uz na zem! :) Papericko z pampelisky, temer bezmocna legracni figurka 600 metru nad vytouzenou travickou pristavacky.
Kdyby mi rano toho dne nekdo rekl, ze budu odpoledne delat jakousi bizarni variaci spiraly se sklapnutyma usima na speedu, tak mu asi reknu neco o trapnych forech, nebo se ho zeptam na dusevni zdravi...
Zaplatpanbu tak 100m nad zemi uz foukalo min a dalo se pristat relativne normalnim zpusobem. :)
Nojo, vítr je mrcha, Jára by mohl vyprávět:
V září roku 1895 byl Jára Cimrman pozván hrabětem Zeppelinem na vyhlídkový let novou stíhací vzducholodí. Vlivem silného protivětru však nechali Stuttgart daleko před sebou a po sedmihodinovém letu na Brusel přistáli nedaleko Varšavy.
Přesně na to jsem si vzpomněl 50 metrů nad zemí půl kilometru od letiště směrem po větru.
Borci s anemometrem museli zalézt málem až do kuchyně, aby mohli nechat skákat nás, začátečníky:-)))
Myslis takovy to skakani, co piloti oznacuji jako naprosto nelogicke opousteni plne funkcniho letadla?
Popravdě řečeno, trochu mě zneklidnilo, když jsem viděl, že i pilot má padák. Asi té úplné funkčnosti sám moc nevěřil:-)
Duveruj, ale... kryj si zada. Padakem. :)
Jinak nic proti tomu opousteni funkcniho stroje, taky to asi nekdy zkusim, jen jsem se k tomu zatim nedostal. (U paraglidu prece jen chybi ta zkusenost volneho padu, resp. se ji kazdy pokud mozno snazi vyhnout... :))
Jen jsem si chtel ujasnit, ze mluvis zrovna o tomhle.
Apropo, i pri seskoku mas k hlavnimu jeste i zalozni padak, ne? Takze ten pilot ma vlastne porad jeste o jeden min nez ty...? :)
Nevím, kolik jich měl pilot. Já měl jeden malej batůžek, tvrdili, že tam jsou padáky dva. Nejméně jeden tam prokazatelně byl.
Volným pádem jsem ještě neletěl, to ti dovolej až po několika seskocích. Dnes už mám propadlý žákovský piloťák.
Přistání je nejrizikovější manévr. Takže nic proti vyhlídkovému letu, ale já raději vystoupím včas;-)
Kdyz jsme nedavno pristavali na jednom z top 10 nejnebezpecnejsich letist, taky jsem si rikal... 8-)
Pilot riznul ostrou pravou s naklonem tak 30 stupnu tak 200 metru nad morem a pritom to s nami jeste parkrat zamavalo nahoru a dolu, jak se tam vytvari z vetru takovy valec... No, podruhe v zivote jsem po pristani zatleskal i ja. 8-)
No na rovině není samozřejmě problém předjet sériové elektrokolo. :) Spíš by mě asi udivilo, kdyby mě někdo předjel do kopečka. A to platí i pro sériové elektrokolo s pitomým výkonem 250W.
Není kolo jako kolo a i cyklisté mají hodně rozdílné výklony a to co někteří jedinci předvádí při jízdě do kopce mě fakt udivuje nemluvě o jízdě v terénu.
VÝKLONY jsou tam záměrně, nebo to je kouzlo nechtěného? ;-)
:-)) nechtěné, jsou to výkony, ale i ty výklony mají rozdílné :-)
Nedaleko od nas se jezdi casovka do vrchu.
http://ctc.wz.cz/andrlak12.html
Prevyseni 228 m pri delce trasy 3.8 km, z pohledu "normalniho" cyklisty docela neprijemny kopec, kde prijdou na radu nejlehci prevody, spousta lidi tam bude kolo radsi tlacit...
Podle webu je rekord 8:34, coz odpovida prumerne rychlosti 26.6 km/h, tedy vic nez povolene maximum pro elektro.
Takovyhle zavodnik uz podle me predjede legalni elektrokolo kdekoliv.
Hmmm. Tak to musí sám dávat přes 500W. :) Zajímavé.
Premyslel jsem, jak bych snadno spocital ten vykon... zanedbam vsechna treni a budu pocitat jen s tim, ze chci cyklistu zvednout do vysky 228m.
Rekneme, ze cyklista s kolem vazi 70 kg, tudis k jeho nadzvednuti potrebuju silu F = 687 N. Kdyz ho chci nadzvednout o 228 m, vyjde mi prace W = 156.6 KJ. Pokud tu praci chceme za 514 sekund, vychazi vykon minimalne 305W.
Z toho bych intuitivne vyvodil, ze jsem si to zjednodusil prilis a zenedbat treni s akceleraci nelze, protoze jsem cekal mnohem vic...
A nebo jina interpretace, vykon bude cca o 305W vyssi nez kdyz by jel stejnou rychlosti po rovine.
Umite to nekdo spocitat presneji? :)
Ale opoměl jsi, že to cyklista nezvedá kolmo, ale po nakloněné rovině v průměru asi 7 % a to není nijak velký kopec.
Já myslím, že neopomněl. Počítal zase jen s dráhou 228m a nikoli 3,8km.
Já na tyhle výpočty moc nejsem a nikdy jsem je pořádně neuměl, jen jsem si vpoměl že po nakloněné rovině strkáme těleso menší silou a že tedy i méně síly vydá cyklista. Pokud to nemá vliv, tak jako bych nic neřek a jsem zase na chvíli chytřejší :-)
Pokud si to ze skoly dobre pamatuju, tak na vypocet prace to nema vliv.
Aneb asi jen fyzikari jsou schopni tvrdit, ze kdyz budes nosit cihly do ctvrteho patra a zpatky, tak nekonas praci... :)
Ja bych hlavni chybu toho vypoctu videl hlavne v ruznych ztratach - treni, odpor vzduchu, akcelerace, zatacky...
Jo, zatáčky jo a těch je tam docela dost :-)
Tyjo 60kg cyklista. Ten je teda lehkej. Tak to bude 496W. :) Přeci jen nejede ve vakuu. :)
http://www.tribology-abc.com/calculators...
To je dobrý :)) Bych si teda 100W žárovkou možná aji posvítila, když vyjedu o 150 metrů (na 1,5 km) za dvacet minut. I s kolem těch 70 možná vážím, spíš tak 75, vozím s sebou brašny s oblečením a holý kolo má prej nějakejch 13 kilo :))
http://www.nahoru.net/kalkulatory.html
tady to vychází na 536
Také jsem včera předjel e-kolo. V mírném ale táhlém stoupání jsem již zdáli pozoroval cyklistu, který jel poměrně svižně, bez zjevné námahy, ani nožičkami moc nekmital. Zavěsil jsem se na chvíli, abych zjistil jeho rychlost - byla 36 km/hod.. Pak jsem se mírně posunul vlevo, abych viděl kolo i borce a konstatoval, že se jedná o e-kolo. Tak jsem přišlápnul a hbitě jej předjel.
P.S. To přišlápnutí bylo o několik mm na plynovém pedálu.
hmmm takhle nějak jsem předjel už lecos:-D
Na kole z kopce mnohokrát motorku a tuny aut.
V Praze v zácpách jsem předjel spousty a spousty aut i na bruslích a i v nezácpách jsem předjížděl na bruslích auto (musím říct, že ten pohled toho chlapíka v autě, když jsem jel okolo jeho okýnka, ten byl zhodně vláštní)
A taky jsem několikrát jedoucí auta ve městě předešel a byl pěšky rychlejší i třeba na kilometrovou či delší vzdálenost...
Jen si nemyslím že to cokoli o čemkoli vypovídá:-)