Po tom, co moje šuntské kolo Olpran pořízené v outletu za cca 3500 kč po ani ne roce ježdění v Praze odchází, začínám vážně přemýšlet o nějakém lepším kole-prozatím vizuélně mě uchvátilo kolo Anita Bruschetta donna 3v-vyplatí se do něj investovat? Máte někdo zkušenosti se značkou anebo přímo modelem?
Olpran je sice dobrý, že nemusím být tolik paranoidní a bohatě stačí na popojíždění po Praze....ale za celkem krátký čas se ošuntěl a lehce porozbíjel: přední košík postupně odpadal, až ho teď mám připevněný vzadu na nosiči a zatím poslední velká závada byl nekvalitní šroub držící šlapku (přelomení vejpůl)....
Anita mě láká -stabilní a pevnou konstrukcí-nosičem (ne nějakých pár drátků jako u olprana), tlustýma gumama, které by mohly zpříjemnit cestu na koč. hlavách a v posledku tím, že je to krásné kolo
Budu ráda za zkušenosti či názory
Praha je dost kopcovatá a tři kvalty se mi zdá dost málo. A krapet nadsazená cena. Za tyhle peníze pořídíš už dobře osazenýho treka, nebo vychytáš horský kolo s nějakou míň sportovní geometrií, abys měla pohodlnější posez. Tohle může být frajerské někde do Holandska, nebo měst v polabí.
A u toho Olpranu za 3.500 se ani nedivím, že se za rok rozsypal. Slušný materiál přece jenom něco stojí a do téhle ceny se asi fakt nevleze. Buď ráda, že jsi neměla pastorky "z perníku", jako jedna moje známá. Třetí den pro ni jeli na tábor, protože neměla s ostatními na čem jezdit.
Celkem OK, jen ty 3 převody jsou ale na Prahu opravdu málo. Za podobné peníze se už dá dneska sehnat městské kolo se sedmirychlostním Nexusem. Něco se dá najít na http://www.citybikes.cz, případně rovnou toto: http://www.webareal.cz/cityvelo/eshop/1-1-nase... .
A ovšem záleží taky na trase a dá se sehnat slušně osazený trek, který je ale potřeba za 2-3 tisíce dovybavit (blatníky, světla, nosič), a když to na tom kole už je, tak je lepší vzít to rovnou. Navíc městská kola už dneska fakt vypadají pěkně.
Ajjjj další "Poděbradka" :)
Zkusil bych zjistit, co ta Anita váží a jestli se to případně dokážeš zvednout,vynést, poponést.....
Podle mě je lepší koupit pořádné trekové kolo než toto.
Padla zde rada vybírat dle trasy.
No nejsem si jistý, jestli případná změna práce nebo bydliště pak neznamená nové kolo? :)
Hele, ale ona je to fakt věc názoru. Kvalitní trek je sice fajn, ale jsou s ním jiné trable (doplňky) a neudělá žádnou parádu. A to je taky vlastnost, na které záleží.
Ale jo.
Otázkou ale je, jestli si člověk kupuje kolo na jízdu z bodu A do bodu B a na výlety po české krajině má kolo číslo 2 nebo tři.
Kupodivu jsem nikde nenašel kolik milá Anita Bruschetta váží, přijde mi to podezřelé ...
Pak milá poděbradka zjistí, že vyjet Jeremenkovu nebo na Vítkov je dřina a vynést kolo do zvýšeného přízemí, do vlaku nebo se s ním dostat do metra je vzpěračské cvičení.
Hezký to kolo ale je....
Mas nejake trable s doplnky na treka? Ja tedy ne. Napriklad kdyz jezdis v reflexni veste, nemusis instalovat odrazky dopredu a dozadu. :-)
Pradni a zadni odrazku montuji snad na vsechna kola pri prodeji, ne? Mne frisel i 140 full s odrazkou na riditkach a sedlovce. 8-)
nemontujou
resp. spíš to v obchodech dokonce snad sundavaj
zase na druhou stranu jsem si v jednom nejmenovaném teplickém (internetovém) cykloobchodě mohl vzít předních a zadních odrazek, i odrazek do drátů, kolik bylo libo ...
Mně teda tyhle, a ty do výpletu, odrazky Canyon poslal způsobně zabalené v pytlíku s ostatní drobotinou jakou jsou manuály snad ke všem komponentům co na kole mám ;-) A taky to tam leží dodnes, tohle si na fulla fakt nedám :-)))
Jo, oranzove taky prisly.
Jinak o odrazky si slovek muze rict skoro v kazdem servise. Ty objimky se leckdy siknou. Treba ted jsem resil objimku na zadni stavbu fulla na blikacku. Nakonec tam sedla ta na bilou odrazku.
Taky jsem si takhle nabral reminky z klipsen. Moc sikovne.
V Praze urcite v Radotine a v bike-eshopu.
Ale fuj... ;-)
Uznavam, jsem divna. Nemam stylove mestske kolo, vozim stare brasny s 8 kilama kramu, jezdim v hadrech ze sekace, na kolo se nemaluju a jeste to dovrsim tou reflexni vestou. Spravny metrosexual by mi ani nedal podrzet kolo. :-)
nechápu jakou to má spojistost s tím, zda jezdíš v hadrech ze sekáče anebo zmalovaná s kostýmem od versacheho
Jinak totiz nechapu, proc je reflexni vesta fuj, krome toho, ze to kazi image, stejne jako ostatni vyjmenovane veci.
Myslím že reflexní vesta je stejně jako přilba zařazena mezi tzv "strašáky".
Tedy že část městských cyklistů tvrdí, že používání těchto věcí nám plaší potencionální další cyklisty tím, že jim říká, že jezdit na kole není úplně bezpečné....
Proto z jedné strany slyšíme, že jsme pumpičkáři a z druhé strany zní úplně stejné pokřiky o elasťácích a papoušcích.
Na "echt městském kole" je pánům potřeba jen spona na kalhoty a dámám v podstatě nic. Dle starých pověstí městských lze přijet do práce ve světlém obleku, lehce si přihladit čupřinu a klidně sedět mezi lidmi, kteří jinak normálně kupují starším kolegům, kteří si nemění košili každý den intimspreje jako dárky k narozeninám :)
Když jsem naposled kupovala treka, tak jsem k němu dostala návod a tam bylo vytučněno, čím vším musím kolo dovybavit, abych mohla do provozu, abych mohla jezdit za snížení viditelnosti, atd.
Vesta tam není, odrazky tam jsou a je tam za snížení viditelnosti i světlo.
Vestou muzes nahradit ty odrazky.
Jo, jenže odrazka je přední a zadní...
Tak pardon. Lucie máš pravdu. Je to i u té přední odrazky. Nevím proč jsem měla pocit, že ta reflexní plocha na oděvu se týká pouze zadní odrazky.
Omlouvám se.
V poho, nemusis se omlouvat, kazdy se nekdy splete. :-) Ale je prijemne, kdyz dotycny po svem omylu toto verejne prizna. Kdyby to delal kazdy, hned by se diskutovalo prijemneji.
Hmmm, myslím, že pocity a la "podebradka" (pokud narazis na pochybnou tel.reklamu) si v Praze moc neuziji.....
Kolo na jízdy do terénu mám a přijde mi non-sense ho používat na jízdy Prahou.
Jenom abychom se bavili o stejné věci: Jezdím v normálním oblečení a to napohodu (ne nějaké pseudozávodění v dresíku na náplavce ),
krátké vzdálenosti (většinou 10-20 km za den...ale toto není samozřejmě něco co může trvat věčně).
K převodům-na mém šuntíkovském Olpranu, který měl šest rychlostí jsem používala za celou dobu 3, ale souhlasím, že více je v tomto případě lépe (sice po zkušnostech "městké cyklistiky" v Indii na kole, které vážilo skoro jak já, bez jakýchkoli cukrbliků a kudrlinek s jednou rychlostí mě 3 rychlosti nešokují)
ad zvedání a nošení: Olpran má něco pod dvacet-odhadem srovnáno s technickým vysavačem, který má 25.
Co mě zaujalo na Anitě byla pevná konstrukce předního (a vzahraničních e-shopech i zadního nosiče), kterou bych ocenila, protože často převážím dost věcí a někdy jsou i těžší (několikrát opravovaný koš Olpranu to nakonec vzdal úplně)
Jistě cena je trochu problém...
ale myslím, že snad Vratislav pochopil o co mi také jde
nehledám jenom nějaké nejefektivnější, nejrychleší, nejlehčí kolo (na kterém budu drandit městem mimoděk), ale kolo do města
Tak je vše v nejlepším pořádku :)
Víš co chceš a kolo už máš.
Jezdil jsem po Praze na starém (t)reku Author Reflex až do jeho věku 14 let,téměř totálního rozpadu včetně rozlámaných ráfků (no dal jsem ho dohromady a mám ho jako zálohu a na nákupy a s nosičem na nejmladšího kdyby přestal jezdit :) a právě to mě přivedlo k tomu, že jezdím po Praze na středně-třídním 29 Superior MTB.
Podle mě má takové kolo v Praze stále oprávnění, velké kola, velké gumy, dobrá vidle, sedlo.
Je pravda že nevozím náklady, maximálně v baťohu nákup když jedu dom, tak do 10 kilo se to těch 25-35 km dá snést nebo těžší věci koupím blíž k domovu.
Jako hlavní plus vidím stabilitu, účinné brzdy a tedy "pocit bezpečí" .
Druhý plus je, že mám jízdní flexibilitu, kolo perfektně sedí, kanály, koleje, obrubníky nezájem :) prostě jedu .
Díry ve vozovce nezájem, dlažba není problém ,široký rozsah převodů,kopce nezájem vyšlapat Vítkov naprostá pohoda.
Můžu jet domů po náplavce, můžu jet domů přes trasy o Zbraslavi, můžu se ráno nebo cestou domů projet Klánovickým lesem a to vše v rámci pravidelných jízd do práce a v časech MHD+čas pro radost :)
Kolo mám oblatníkované a oblikačkované, vestu stejně nosím takový reflex neprofuk.
Sprcha při současnímn nájezdu kolem 35 km jedna cesta je stejně podmínkou a představa že bych jezdil v obleku, který je u nás povinost, noční můrou i ve vztahu ke kolegům.
Popravdě kolo do města jako je Praha, nebo do jakéhokoliv města v Česku, díky povrchům které tu máme, není kolo do pohody .... samozřejmě se mě líbí klasické rámy, smetanová kola a nosiče, ale jezdit bych na tom tady nechtěl... . možná někde 2x za rok po magistrále v houfu :)
Tak se nezlob za cyklistický názor bez "městského akcentu" :D
Ona ta Anita Bruschetta ma celkem tluste plaste a tech 10 - 20 km za den se da ujet na ledascem, ale ja osobne bych chtela do Prahy odpruzenou predni vidlici kvuli zapestim a vic prevodu, jak nekdo vyse psal. Muj trek ma 15,5 kg bez nakladu a i kdyz mam tech 8 kg v brasnach, tak jsem schopna ho nosit po schodech, takze ta vaha nemusi byt nutne tak dulezity faktor. Jinak se mi to kolo vzhledove celkem libi.
Ta zápěstí dobrý bod !
Líbí se mi taky :)
Jenom mě přijde nepraktický vzhledem k tomu jak používám kolo já.
Tedy jako pojízdné fitko , spalovač adrenalinu z práce, tedy jako relaxační pomůcku a zároveň, když nemám náladu jezdit na silničce, jako víkendové kolo pro zábavu.
Navíc ani by mě nenapadlo jet na kole do Prahy o víkendu : ), co bych tam jako měl dělat ?
Jenze kdyz ja nebo Ty jedeme do Prahy, tak to mame tak daleko, ze nemuzeme jezdit vychazkovym tempem, abychom se nezpotili. Kdyz nekdo bydli v Praze a ma vse daleko 5 km, tak tam pouziva kolo proste jinak.
Přesně tak, české či moravské město je jeden z nejtvrdších terénů, které si může biker představit:-)
no biker :) to já rozhodně nejsem :) Přeškolený žiletkář prosím pěkně.
Jinak musím říci, že máš pravdu,české město nebo česká silnice jsou zákeřné tím, že se (super)kvalitní terén změní v hrůzu na metru.
V lese žádnou dobrou cestu nečekám tak mě celkem nic nemůže překvapit, ale to že na nově otevřené super silnici je možné prorazit ráfek o kanál nebo se nabodnout na armaturu je mimo představy i bikerů :(
Pro inspiraci... O předposledním víkendu jsem při akci město na kole zkoušel Bromptona a velice příjemně mě překvapil. Kola to má prý 17 a 3/4 i když se na mnoha místech píše 16". Sice žádná extra šířka, ale po velkých kostkách po náplavce to jezdilo až překvapivě pohodlně. Slušně to pružilo. Projevovaly se ocelové trubky, bylo vidět i pružení dlouhé sedlovky (mám 185cm/ 84kg) a vzadu je na odpružení navíc gumový blok. Takže překvapivě to skoro nedrncalo. Jistě můj celoodpružený Trek s 120mm zdvihu vpředu i vzadu a s plášti 2,1 je na tom ještě líp :-)... Co se týká plášťů tak asi jen opatrněji při přejíždění kolejí tramvaje.
Jinak výjezd z náplavky nahoru byl i s verzí se 3mi převody stále s rezervou, takže mě by třeba do města tahle verze stačila. Pokud bych si pořizoval městské kolo, pak by se mi líbilo tohle. Mě oslovuje hlavně možnost kolo dobře složit a vzít s sebou, abych se nemusel bát, že o něj přijdu. Holt mám za sebou špatnou zkušenost podobného typu.
to by rozhodne nebylo spatne (znama jednoho ma a az na to, ze si clovek pripada jako pri jizde na lucni kobylce tak je to dobre)....ale myslím, že momentálně mimo mou finanční možnost.
Jinak v nějaké nedohledné budoucnosti, kdo vi?
Krom toho i tohle splnuje jednu z (mych) podminek pro jizdu na kole po meste- a to je vzprimený posez (nebo alespon vzprimenejsi nez by tomu tak bylo u horskych apod.)
tak musím říci, že jsem za jedním takovým dnes jel Rokytku a usmíval jsem se pod fousy ve smyslu počkej až přijedeme do terénu tam ti to tak nepošlape.... a přijeli a ?
A nic, jelo to dál super vypadalo to poměrně stabilně a chlapík jel jako stroj.
Akorát si myslím že mých 97-103 by to asi na dlažbě českého ražení brzo rozložilo :)
ahoj,
ja som si tohto roku do mesta (do prace) kupil skladaci bike a nedam na neho dopustit. podla mna paradna volba a ak tam nahodis trocha sirsie plaste, neprekvapi ta ani rozbita cesta ci obrubnik.
Ahoj, jak to skončilo s koupí kola? Poohlížím se po něčem stejném. Cena není moc nadsazená,když se člověk podívá co to má za komponenty, jako sedlo Books za 2 tis. oproti např. cytibikes. Druhým želízkem v ohni je Cortina Transport (nosič vpředu i vzadu využiji při nákupech).Problémem pro mne zůstává šíře plášťů, protože chci mít na kole integlovaný zámek a ten se myslím používá do šíře plášťů 2.0.