Hele, to je zajímavý - ono se na stezky normálně autem může, pokud tam není přímo zákaz vjezdu. Je dobře to vědět :o)
http://decinsky.denik.cz/zpravy_region/dejte...
No to je je nesmysl, to zase někdo vymýšlí voloviny a vytahuje nepřípustnou právní dogmatiku na správní poředpisy a radnice jim to buď žere a nebo jim samotným to vyhovuje, přitom úřad je správním orgánem a snadno si s tím poradí.
Ve vyhlášce je jasně napsané, že "jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání zakázáno;"
Mám dojem, že právě není.
Je to napsáno u stezky pro chodce i u stezky pro cyklisty. U "stezky pro chodce a cyklisty" to nějak vypadlo, či co.
To je v pořádku, nemusí být úplně všude všechno precizně a přesně vypsané, jinak bysme se z toho za chvíli úplně zbláznili, je to vyhláška a správní předpis. Když to platí pro samostatnou stezku, tak je logické a právně správné, že to bude platit i pro stezku, která je smíšená pro chodce a cyklisty.
Naprosto všichni vědi, že to takhle je nejméně 20 let a pro všechny to bylo jasné, všichni to dodržovali a řídili se tím, teď se nějaký úředník a novinář zblázní a vymyslí volovinu, teda spíš na nějaký výmisl někomu skočí. Kvalita úředníků je fakt k něco.
Tak bohužel si myslím, že v případě zákonů všechno precizně a přesně vypsané být musí. Nebo tam musí být aspoň poznámka "ustanovení XY se použijí analogicky". Nebo obecné ustanovení "pro značky tyu WZ platí"... Pokud jsou tři značky stejného typu, u dvou explicitně něco uvedeno je a u třetí ne - tak bohužel pro třetí to neplatí.
Proč tedy pracovníci justice často používají formulku "Lze dovodit..."? Odposlechnuto na vlastní uši.
A když bude tahle značka umístěná na chodníku, tak potom podle téhle zvrácené logiky tam můžeš jet autem ? A takových stezek po všech městech vůbec není málo.
Nikoli - jízda po chodníku je rovněž explicitně zakázána. Tj. to, že je na něm ještě navíc značka, která nic nezakazuje, ten první zákaz samozřejmě neruší. :-D
To vejš s těma dvěma přestupky jsem samozřejmě nemyslel vážně.
Teď mě ale zcela vážně napadá, že když je na nějakém chodníku ceduje Stezka pro chodce a cyklisty, je to stále chodník a na kole se tam nesmí. Nebo je u definice chodníku poznámka, že se po něm může jezdit, dovolí-li to nějaká další značka?
Ale ta značka to nedovoluje, ona to pouze nezakazuje. :)
PS - ovšem jo, existují značky, které to dovolují. Různá ta podélná či příčná stání apod.
Já myslel na jízdu kolem po cyklostezce, která vznikne pouhým namontováním cedule smíšená ...
Běžně se to tak řeší a asi je to blbě :o(
To je jako když u nás pod zákaz vjezdu všeho namontovali žlutou tabulku s obrázkem kola - ta přeci ten zákaz neruší, ne?
No, je to teda zvrácené, ale striktně vzato, chodník není v silničním zákoně nijak definován. Existuje sice technická specifukace chodníku, ale samozřejmě a logicky neexistuje značka pro chodník. Čili striktně vzato ve chvíli, kdy tam dám značku cyklopěšostezky, přestává to být chodník.
Obdobně, pokud dám kamkoliv na vozovku značku cyklostezky, tak se ten kus vozovky stane cyklostezkou a auta tam nesmí.
Nebo je to jinak?
čistě technicky teda - když není nikde v zákoně chodník definovaný, jak po něm nemůžu jet ?
nebo jinak - když pojedu na kole po něčem, co by se jako chodník mohlo tvářit, kdo mi dokáže že po chodníku jedu ? :-)
No, ten chodník by měla být přilehlá část veřejné komunikace určena především chodcům a měla by být stavebně oddělena od vozovky, tedy alespoň obrubníkem. Dále myslím, že by chodník měl být kolaudován jako chodník.
Nicméně ve chvíli, když na něj někdo dá značku, že je to cyklostezka, tak se stane cyklostezkou.
Když máš třeba neznačenou vozovku určenou k užití všem účastníkům silničního provozu, tedy i chodcům, třeba silničku třetí třídy bez krajnice nebo středové čáry, tak ji všichni přiměřeně užívají. Ve chvíli, když na ni dáš ceduli cyklostezka, tak ji nesmí úžívat nikdo kromě kol.
Ale mohu se mýlit, nevím...
Ale co mi zakazuje jet po chodniku, tedy lepe receno - jak je v zakone zajisteno, aby ridic rozeznal, co chodnik je a co neni? U parkovist u nakupnich center to treba nekdy moc jasne neni. Nebo zde: http://tinyurl.com/c27umhx
Ze strany je obrubnik, ten ovsem klesa az zanikne a chodnik se slije s vozovkou. Co mi zakazuje v tech mistech na chodnik najet, nebo tam zaparkovat (krome zkusenosti a zdraveho rozumu)?
Chodník podle moho definuje nějaký norma ČSN
To je pravda, existuje stavebně technická norma, podle které se dnes staví chodníky. Ovšem to ještě neznamená, že chodník, který té normě nevyhovuje, nemůže být chodník.
Chodím denně po chodníku, který v délce 100 m celkem jasně normě odpovídá. Pak ale narazí na dům vyčnívající z fronty okolních domu a náhle se zúží o víc než polovinu. Domnívám se, že kvůli tomu nepřestane být chodníkem.
trochu demagogie a slovíčkaření - takže mezi dvěma pararelníma silnicema může vést i chodník a na něm nakreslená krajnice a středová bílá čára ? z které strany chodníku má být obrubník ? :-))
stejně tak mi není úplně jasné jestli cyklista musí jet po něčem, co je označeno jako "Stezka pro chodce a cyklisty"
když - "pokud je zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je na křižovatce se semafory zřízený pruh pro cyklisty, musí je využít"
Prosím, neobviňujme se z demagogie. Já přeci píšu, že nevím, že?
A já opravdu nevím, jediné co vím je, že rozpoznat, co je a co není chodník je složité a že z toho vznikají skutečně právní spory.
A pak ještě vím, že když se prede mnou objeví modrá kulatá cedule cyklostezky, tak nebudu řešit, jaké to má technické parametry, prostě na ni autem nevjedu.
:-))
omlouvám se, pokud to vyznělo tak že se vyjadřuješ demagogicky - to jsem nechtěl
na demagoga jsem si spíš chtěl zahrát já :-)
norma = zákon ?
musí se dodržovat ?
i když normy nejsou volně a zdarma dostupné ?
s tou nedefinicí chodníků v zákoně je to fakt veselé
to fakt můžu jezdit po něčem, co jako chodník vypadá, protože můžu tvrdit, že to chodník není
že ho nemám jak poznat a ať mi někdo dokáže, že to chodník je ...
Jo, dobrý. Já už asi občas "zklidňuju" prevetivně:-))
S chodníkem je to blbý, myslím, že ti z nás, co taky trochu myslí i na druhé, jezdí po chodníku vyjímečně a nikdy, když je chodník zabrán chodci:-))
já se k ježdění po chodníku přiznám
myslím na druhé, ale i na sebe :-)
po chodníku nikdy nejedu rychle
jen když je prázdný, tak o trochu rychleji než je rychlost chůze ...
už jsem zvažoval nějakou iniciativu směrem k radnici, aby nám všude plošně ve městě dovolila jezdit na kole po chodníku :-)
to ale asi nemá moc reálnou šanci uspět
a dovedu si představit, jak by někteří cyklisté na tom chodníku "prasili" :-(
Vidím to stejně. Po chodníku občas jezdím, například tam, kde žádná ulice není, třeba tady:
50.055302,14.371979
Ale jakmile je tam nějaký chodec, automaticky slézám, nikdy jej na kole nepředjíždím ani neobjíždím. V tu chvíli se ze mě prostě stává taky chodec - však těch pár ztracených vteřin zase někde hravě najedu.
Právě v tomhle místě jsem tuhle slezl a pak došel starší paní, se kterou jsme si cestou nahoru ještě docela pěkně popovídali. :-)
Stezku pro chodce a cyklisty nejsi povinnen užít. Zákon ti přikazuje užít pouze Stezku pro cyklisty, jízdní pruh pro cyklisty, nebo pruh pro cyklisty.
Omyl. Tato povinnost ovšem není v 361 ale ve vyhl. 30/2001
Omyl. Jako účastník jsem povinnen se řídit značkami, které jsem umístěny na komunikaci po které se pohybuji. Značky umístěné na jiné komunikaci jsou platné pro tu danou komunikaci, nikoli pro tu, po které se pohybuji já.
http://g.co/maps/6st6h - tyto značky jsou viditelné z komunikace po které se pohybuji a nařizují následující:
Stezka pro chodce a cyklisty
Stůj, dej přednost v jízdě!
Přikázaný směr jízdy vpravo
Podle tvého výkladu jsem povinnen se řídit značkou o stezce. S ohledem na její umístění na jiné komunikaci bych rád věděl, který paragraf v kterém zákonu říká, že jsem povinnen se řídit značkou na jiné komunikaci. Pokud ho najdeš, tak bych zase rád věděl, jestli se tedy musím řídit i zbylými značkami o přednosti a přikázaném směru.
Podotýkám, že všechny tři značky jsou přikazující a umístěny na jiné komunikaci než po které jedu. Tedy z pohledu zákona na ně platí stejné pravidlo o jejich polechnutí pro komunikaci po které se pohybuji.
A ještě bych dodal, že vyhláška provádí zákon a tedy neslouží k tomu, aby nařizovala něco, co nenařizuje zákon, ale aby určovala v tomto konkrétnm případě, jak značka vypadá, kde má být umístěna, ale rozhodně nesmí říkat, že se musí udělat něco co není v zákoně uvedeno.
Proto je například v § 22 odst. 1 uvedeno, co je řidič povinnen udělat pokud je na křižovatce umístěna značka Dej přednost v jízdě, nebo Stůj dej přednost v jízdě. Vyhláška v tomto případu určuje jak dané značky budou vypadat a co znamenají, což ale určuje již ten zákon a vyhláška toto určení přebírá ze zákona.
Ano, cyklista musí užít i této kombinované stezky, jinak se dopouští přestupkového jednání a vystavuje se tak riziku pokuty až do výše 2000 Kč blokově, nebo vyšší ve správním řízení.
Úplně přesně takhle to je. Dokonce- obrubník je zvláštní těleso patřící k vozovce. nikoli k chodníku. Pozor na to. To znamená- pokud zaparkuji vozidlo kolama pouze na obrubníku a nebudu mít plochu pneu na chodníku, nedopustím se přestupkového jednání. Al je to tak, jak říkáš. Komunikace je nějak kolaudována, pak se rozhoduje o územních změnách a tak se může stát, že se ze silnice stane cyklostezka a podobně. Nicméně určitě to nejde ráz na ráz, a změna by měla být zaznamenána v katastru.
Ve chvíli kdy je správním rozhodnutím umístěna na chodník značka stezka pro ... tak to přestává být chodníkem a stává se to účelovou komunikací na kterou smí pouze chodci a cyklisté.
Podle zvrácené logiky děčínského biřice a dalších potentátů by se potom na takovéhle stezce mohlo jezdit všemi motorovými vozidly. Pak mě ale uniká smysl proč to označují jako stezku pro chodce a cyklisty, když je z toho normální místní účelová komunikace naprosto pro veškerou motorovou i nemotorovou dopravu.
Jestliže je pro uplatnění zákona trestního, občanského, obchodního atd. povoleno používat analogii, tím spíše se může analogie používat a také se ve velkém hojně používá ve správním právu, a platí to i pro vyhlášky a nařízení.
Pokud tomuhle někdo nevěří, klidně jezděte po stezce třeba i kamionem.
No, upřímně - tohle není zvrácená logika děčínského biřice. Tuhle zvrácenou logiku má na triku zákonodárce. (Že je zvrácená, s tím souhlasím.)
Zákon říká, že
- chodník, nebo stezku pro chodce mohou užávat pouze chodci
- stezku pro cyklisty mohou užít i osoby na lyžích, kolečkových bruslích, nebo obdobném sportovním vybavení
- stezku pro jezdce na zvířatech, nebo pruh pro jezdce na zvířatech mohou užít pouze jezdci na zvířatech
Z tohoto plyne, že zákon u 4 typů komunikace explicitně zakazuje užití nekým jiným (pruh, či stezka pro jezdce na zvířatech a chodník, nebo stezku pro chodce)
U 2 typů komunikace (stezka pro cyklisty, nebo pruh pro cyklisty)říká, že ho mohou užít i..., což se dá vyložit, že nikdo jiný
U jednoho typu komunikace (stezka pro chodce a cyklisty) žádné omezení neurčuje.
Logicky by se dalo usoudit, že stezka pro chodce, cyklisty, jezdce na zvářatech, chodník, pruh pro cyklisty můžou užít jenom ti, kteří jsou v názvu uvedeni. Potom je ale divné, proč u některých typů komunikací zákon explicitně vylučuje ostatní a jinde je nevylučuje.
Z toho vyplývá, že pokud by zákon explicitně neurčoval, že chodník mohou užít pouze chodci, že ho tedy může užít i nškdo jiný. Aby se tomu zabránilo, tak proto to zákon explicitně zakazuje. Z tohoto se dá usuzovat, že pokud by zákonodárce chtěl, aby stezku pro chodce a cyklisty nemohl užít někdo jiný, tak by to také explicitně zakázal stejně jako u jiných typů komunikací (chodník, stezka pro chodce, stezka pro jezdce na zvířatech atd.)
Celkově mi z toho vychází, že zákon je v nekonzisentní a neumožňuje jasný výklad.
Taky bych řekla, že se na ten explicitní zákaz jízdy motorových vozidel v případě cyklopěšostezky prostě zapomnělo.
Takových věcí bohužel je. Taky z čeho by žili právnící, kdyby vše v zákonech bylo jednoznačné:-))
Jinak jenom drbná oprava (nikoliv výtka, prosím):u chodníku je v zákoně napsáno, že jej smí použít pouze chodci, nestanoví-li zákon jinak.
A zákon stanoví jinak, například povoluje jízdu na kole dětem mladším 10 let, nebo dovoluje parkování za jistých podmínek, atd...
No, galimatiaš. Chce to zdravý selský rozum a chovat se tak, abych zbytečně nikoho neomezoval.:-))
Taky bych myslela, že se na to nejspíš zapomnělo - celkem to postrádá logiku, aby zrovna u tohoto druhu komunikace neplatilo omezení, které platí pro ty ostatní.
Ale je mi divné, že to v zákoně přetrvává už poměrně dost let, obvykle se takováto opomenutí řeší v rámci nejbližší novely.
(Třeba v daních se mi pro klienty povedlo díky podobnému kiksu zákonodárce vysoudit v několika ojedinělých případech docela dost peněz, leč dnes už to má zákon dávno posichrováno, aby to dál nešlo.)
Takže se nedá ani vyloučit úmysl zákonodárce - možná by to šlo vyčíst v důvodové zprávě k zákonu, ale nemůžu říct, že by se mi chtělo po ní pátrat...
Bych to viděl, že na tu nesrovnalost prozatím nikdo nepřišel, až nyní. Kdyby byly zákony jednodušší, tak by k takovýmto přehmatům docházelo méně často.
Tak je pravda, že v daních jsou lidi, co po těch excesech umožňujících ušetřit nějakej ten stotisíc, pátrají cíleně... plus my pěšáci, co když nám to někdo předem prošlápne, se taky rádi svezeme. :-)
V tomto případě - většina lidí na takovou komunikace nevjede, pokud k tomu nemá jó důvod. Jaksi ze zdravého rozumu. Ty, co tam vjedou, zdaleka ne vždy chytne policista - a pokud je chytne a oni mají ten jó důvod, tak to možná ukecají. Pokud to neukecají, tak většina z nich zaplatí tu pokutu a nehádá se dál. Tj. pravděpodobnost, že to pár lidí dotáhne až k soudu, po kterém se teprve zákonodárce chytne za nos, není moc velká.
No, já bych ten příklad z úvodu řešila tak, že bych tam prostě prskla zákaz vjezdu motorových vozidel. Ostantí by tím pádem klidně mohli komunikaci používat. Pokud jsou tam odemykací sloupky, tak pravděpodobně chtěli, aby někdo někdy tudy projet mohl. Takže dodatková tabule, vjezd povolen...
V případě těch záplav bych zákaz přeškrtla a sloupky odemkla.
Takto to na mě působí dojmem, že někdo potřeboval vytvořit něco pro cyklisty a pěší, tak se tam dala cedule cyklopěšostezky a tím bylo splněno.
Ale zase, to je pouze můj dojem, neříkám, že to tak opravdu je.
Vždyť to tam psáno je. u stezky pro chodce je to psáno, u stezky pro cyklisty rovněž. pokud je cyklostezka kombinována se stezkou pro chodce, tak bych se zeptal: jde o stezku pro cyklisty?? ANO!! jde o stecku pro chodce?? OPĚT ANO!! takže jaképak copak. je to jasně dáno a netuším, z jakého důvodu by se měla stejná věta opisovat u všech kombinací těchto značek. jde prostě o vyhrazený jízdní pruh.V zákoně přece také není místo každého výrazu "pozemní komunikace" přesně opisováno co je myšleno pozemní komunikací. Jsme lidi s mozkem-nebo banda tupců?? To jsme jako Američani, že pokud mi výrobce nenapíše na mikrovlnku že se tam nesmí sušit zvířata, tak tam strčim živé zvíře??? Jsme snad někde jinde, ne??
Hele, už tam píše v diskusi ředitel MP:
"Ohledně platnosti předmětné značky nemáte pravdu. Prostě při schvalování zákona došlo k chybě a pokud v tomto případě strážník řidiči uloží pokutu, dopustí se překročení pravomoci či zneužití pravomoci úřední osoby"
Jejich problém, oni sobě a lidem komplikují život. Když jim to není jasný, tak by jim stačilo vyžádat si stanovisko ministerstva dopravy a podle toho se řídit a nemusejí nic vymýšlet.
no vjezd tam povolen asi není to by tam nebyly sloupky a když tam vidím ten nakladač a tu avii tak tam asi něco kopou a někdo jim to asi povolil,nebo to mají ve správě.
Na chodník auto taky nesmí ovšem pokud tam např VAK bagruje vodovod tak tam taky náklaďák pojede.
a ještě jedno pokud chtějí aby tam nikdo nejezdil a sloupky lidi neničili tak tam musejí zabetonovat pořádné sloupy a do aspoň metrový patky ne takovýhle lešeňovky co každej ohne.
Já jednou u nás na takové cestě zabetonoval kolejnici. Byla to cesta vychozená od lidí a jezdili tam i auta i přes značku zákazu vjezdu..Pak tam byly díry a bláto a řekl jsem dost...
Vyvrtal jsem díru(pr. 40cm) cca 2 metry hlubokou do ní postavil kolejnici(3m) a zalil betonem.Natřel na červeno a nashle.Od tý doby tam nejede ani jedno auto.Objet to nemůže ,mezi stromy stojící vedle se nevejde.
To v tomhle případě dost dobře nejde. Silnice do Žlebu je každý jaro a při každý druhý větší bouřce zaplavená a neprůjezdná - a v té chvíli je tohle nouzová přístupová cesta.
v tom případě tedy nevím o co tu jde? Tak bu´d to je tedy cyklostezka nebo druhá silnice? A nebo oboje.Je asi ale pravda že by tam mohla být nějaká dodatková značka-např při povodních vjezd automobilům povolen.
Ale když vidím ty dnešní úředníky....
Neni to tak úplně, poopravim tě. Cyklostezka od Horního Žlebu a i navazující silnička/cyklotrasa od Čertovy vody do Dolního (tam samozřejmě cyklisti potkávají auta zcela legálně a je možná užší a určitě v horším stavu, než stezka), je při velké vodě zaplavená (nejdřív vždy u Vojtěcha). Proto náš primátorek kupuje vznášedlo :o)
Jako nouzová spojnice slouží stezka pro hasiče a záchranáře (proto zábrany musí být sklopné) protože silnice vrchem přes Prostřední Žleb je uzounká, kopcovitá, samá zatáčka, a na začátku je viadukt, kterým velké auto neprojede.
na hranici mého pozemku vedla polňačka po které sem na něj jezdil. Teď to vyasfaltovali a udělali z toho cyklostezku. Značka cyklostezka je cca 30 metrů před mojí bránou. Jestli to dobře chápu tak teď už k sobě můžu jenom na kole? :-)
Jestli nemáš jiný příjezd k domu, tak se asi někde stala chyba, ale u tebe určitě ne :-)
Nicmene jestli je to jediny vstup na pozemek, tak by tam spravne nemel ani jit pesky. Jeste slozitejsi situaci by ovsem mel nekdo, kdo kolo nevlastni. 8-)
No jo, tak to mu fakt nezávidím :-)
Proč? Řešení je velmi jednoduché - ať si pořídí vznášedlo, případně vrtulník...
Jedno řešení lepší než druhé :-))
Taky by moh požádat Hanyše aby mu tam natrvalo přistavili nepotřebný jeřáb s 30 m ramenem a asi by zvládli ho přešoupnout i s autem.
Vážený pane kolego, trochu vás vyvedu z omylu. zákon 361/2000 Sb. udává trochu jinou informaci. Je tam jasně dáno, že cyklostezku smí užít pouze cyklista, což je pro potřeby zákona i jezdec na koloběžce. Stejně tak, jako cyklista nemá co dělat na chodníku, nebo na přechodu pro chodce, pokud zrovna jízdní kolo či koloběžku nevede, tak na cyklostezku nesmí jiný účastník silničního provozu. Cyklostezka je vlastně vyhrazený jízdní pruh. Ale pokud máte peněz na rozdávání, určitě jezděte po cyklostezce autem.Pokud mi nevěříte, stačí nahlédnout do zákona 361/2000 Sb., kde najdete (v úplném znění) vyhlášku č.30/2001 Sb. §10, odst. 1k, kde se pojednává-vysvětluje platnost svislé příkazové značky C8a- stezka pro cyklisty....
Taky jsem našel tohle
I na cyklostezce platí zákon o silničním provozu
Datum: 01.08.2012
Policie České republiky.PNG, 120x120, 20.55 KB
Vsetínští dopravní policisté šetří srážku cyklisty a bruslařky na cyklostezce. Vše se událo včera o půl šesté večer nedaleko obce Ústí.
Jednadvacetiletá žena ze Vsetína jela na kolečkových bruslích po cyklostezce ze směru od obce Janová k obci Ústí. Opustila ovšem pravou stranu cyklostezky a nestačila reagovat na protijedoucího osmašedesátiletého cyklistu taktéž ze Vsetína a došlo k čelnímu střetu. Oba byli lehce zraněni, ale zranění muže si vyžádalo letecký převoz do nemocnice v Olomouci. Další okolnosti dopravní nehody vyšetřujeme.
Cyklostezka je považována jako místní komunikace a platí tedy i na ní zákon o silničním provozu. I na cyklostezce jsou její uživatelé povinni jet při jejím pravém okraji a smí jet jen jednotlivě za sebou. To platí v tomto případě i pro osoby pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Právě takové osoby, i když jsou brány jako chodci, mohou cyklostezky využívat. Na cyklostezce platí ještě pravidlo, že jedinou pěší osobou, která smí cyklostezku využít, je osoba vedoucí jízdní kolo.
Pěkné počasí a období dovolených a prázdnin vylákalo mnoho lidí k jízdě na kole nebo kolečkových bruslích. Ať to jsou cyklisté nebo chodci či jiní účastníci silničního provozu platí pro všechny základní pravidla, a to chovat se ohleduplně a ukázněně.
nprap. Bc. Vladislav Malcharczik, preventista
Tak že chodec na cyklostezce nemá co dělat.
Nedávno jsem zaslechl ve zprávách že se chystá nová vyhláška spcielně pro cyklostezky kde nebudou smět ani bruslaři ani chodci.
Ach jo, ty policajti, kde takový lidi berou a ještě tyhle kraviny melou do médií. I když je cyklostezka brána jako místní komunikace, měl by dotčený policajt vědět, že z pohledu zákona je bruslař brán jako chodec a měl by se (naprosto nesmyslně) pohybovat při levém okraji.
Samozřejmě, že logičtější a i bezpečnější, je jet vpravo, bohužel to neodpovídá našim zákonům a typický policajt si to vykládá zase, jak se to hodí jemu.
O nějaké změně ohledně bruslařů ministerstvo dopravy snad uvažuje amělo by tam být i to jejich ježdění vpravo.
Mě se ale jako nebruslaři, ale někomu kdo se s nimi dost často potkává se zdá, že by bezpečnější měla být jejich jízda vlevo, protože vidí kdo jede proti němu a když je na stezce poněkud těsno může na chvíli dát všechny čtyři klepeta k tělu, jenže když jede vpravo nebo spíš prostředkem, tak vůbec nemá ponětí co se děje za ním a ani zvonění dost často nevnímají a pak jsou dost nebezpeční.
Hlavně aby se to už pořádně ujednotilo a vysvětlilo a byly tady nějaký pravidla, ale ještě je potřeba aby se dodoržovala.
Tak za prvé, je otázka, co se tím "cyklostezka" v článku vůbec mínilo, zda Stezka pro cyklisty či Stezka společná pro chodce a cyklisty (nedělám si iluzi, že by to typický novinář nějak rozeznával). Podle nynějšího zákona (už se ale připravuje změna) je bruslař považován za chodce, tudíž na Stezku pro cyklisty vůbec nesmí, tam kde smí se má pohybovat jako chodec, takže například na silnici bez chodníku jezdí vlevo (samozřejmě v reálu je to blbost na n-tou).
Krom toho ale může využít stezku či pruh pro cyklisty.
Už teď? To jsem přehlédnul, kde se to píše? Já jsem narazil jen na
§ 10 Příkazové značky
k) "Stezka pro cyklisty" (č. C 8a), která přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky; pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo; pruh nebo stezku pro cyklisty lze v jejím průběhu rovněž vyznačit barevně odlišeným povrchem nebo odlišným provedením povrchu; jiným účastníkům provozu na pozemních komunikacích, než pro které je tento pruh nebo stezka určena, je jejich užívání zakázáno,
§57 (7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se
na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je
tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle
§ 73.