Chtěla bych si dát na trekinga tenhle lehčí převodník, asi Shimano Nexave C505, ale nevím zda je to možné k zadnímu 7-mi kolečku s Megarangem, aniž bych musela měnit celé řazení. Je mi jasné, že přesmykač budu muset vyměnit. Nevíte o tom někdo něco?
No jestli jsi tam mela pred tim neco jako 48-38-28 tak bys snad nemusela menit ani ten presmykac,stacilo by ho jen dat trochu niz,aby byl nad nejvetsim prevodnikem stejne vysoko jako predtim.S ostatnima dilama razeni by uz problem nemel byt vubec,pokud je teda na trojprevodnik :-) Melo by stacit jen to postelovat...
Jo a mozna trochu zkratit retez.Ja bych to resil tak,ze bych namontoval trojprevodnik,podle nej pak presmyk a retez,a pak bych zkusil seridit razeni.Az kdyby to neslo tak neco menit.
Když už bych ten talíř měnil, šel bych do 44-32-22. Líp se vyjíždějí kopce.
A pozor, jestli máš nejmenší kolečko 14 zubů, tak si moc rychle nezajezdíš. Viděl bych to tak na 30 Km/hod. maximálně.
Vzadu mám Megarange 11-34. Tam už to nevylepšim. :)
To tam máš dost velký rozdíly, když máš takhle udělaný sedmikolečko. Ledaže bys měla to největší jako vyprošťovák a na ostatních rozumné rozdíly.
Nicméně, za cca 2 500 Kč se nechá docílit slušný komfort v osmikolečku včetně řadicích dvojpáček a stejném nejlehčím převodovém poměru 1: 0,68 (ty docílíš 1:0,70) a nejtěžším 1:4 (na treku se s tím dá jezdit 42 Km/hod) ty budeš mít 1:4,18. S tím můžeš jezdit okolo 45 Km/hod.
A budeš mít za tu cenu přijatelnější rozdíly mezi kolečkama.
To já tak rychle nejezdim většinou ani z kopce :). To bych toho pak moc neviděla. Ale osmikolečko nechci, to bych pak musela měnit i řazení. To je zbytečný. Ale ono je to asi stejně jedno, koukala jsem, že tenhle převodník už asi neseženu.
Tak si sežeň jinej, vždyť na tom tolik nezáleží, jestli máš vpředu 46, 44 nebo 42 zubů. Nebo se v servisech zeptej na použitý kliky, někde ti je daj i zadarmo, většinou jich maj plnou bednu a můžeš si vybrat. Často jsem takhle sehnal i málo jetý. Nebo musíš mít zrovna C 505?
No to zrovna nemusim, ale tak mi poraď jakej teda, když s timhle počtem zubů jinej neni.
Neznám tvoje možnosti, ale já bych obešel cykloprodejny. Většinou se prodávaj 42/32/22, nebo 44/32/22, nebo taky s nejmenší 24. Nebo si trojku můžeš podle libosti poskládat, různý převodníky nabízí Gebhardt z Český Kamenice. Příležitostně ti můžu zjistit kontakt. Těžká rada. :-|
evíku, namontuj si klasický a běžná Microdrive, jak píšou zde i jiní, 22, 32, 42.
Dozadu si poskládej sedmikolečko od 14 zubů, věř mi, že Ti to bude stačit, jde na tom jet pětatřicet. A zůstane Ti hromada středních a lehkých převodů, včetně Megarenge, toho bych se v Tvém případě nevzdával.Nesmí být ovšem mezi posledními dvěma víc jak čtyři zuby, jinak Ti to při přezazení z posledního na šesté zařízne nohy.
Navrhuji takto. 14, 16, 19, 22, 26, 30, 34. Nebo 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32. Jen třicet dva, ale hodně vyděláš na výměně nejmenší placky vepředu.
22-32-44, je přijatelnější řešení, a když si vzadu nechá 14 zubů nejmenší, vidím rychlost lehce přes třicet. Na 32/11 (1:2,909) jezdim okolo 30 a to už kmitám noham a 42/14 je 1:3, jen o malinko těžší.
Když malý talíř, tak dozadu kazetu s nejmenším jedenáct zubů.
Jasně, souhlasím, protože každý jsme navyklí točit klikami jinou kadencí. Důležité ovšem pro ni bude, že se zbaví nepotřebných těžkých převodů a získá takto asi dva lehčí než měla a zůstane ji stejné, možná mírně jemnější odstuipňování.
V tomhle máš pravdu, jenže Evík nechce do kola investovat.
Podle mě se ty prachy za abgreid vyplatí. Jenže . . . . . .
Pokud nechce investovat, je to její věc, ale k čemu je mi kolo s okleštěnými užitnými vlastnostmi. Když vím, že existuje možnost za malou investici více získat, neváhám.
Zrovna teď přemýšlím na svým kolem. Co na něm a za kolik vylepšit.
Nech na prevodniku to co mas 48 38 28 a radsi si vymenit kazetu nebo jeden dil kazaty za nejvetsi climbing gear
Potřeboval bych nějaký převodník s hodně velkým rozsahem. V kšeftech svorně tvrdí, že "horské" převodníky na čtyřpacku se dělají s max. 48 zubama, takže by byly ve hře nějaké "silniční". Je technicky možné tam našroubovat takovej rozsah? A utáhne to nějakej přesmykač bez úprav? Další věc je potom napínání řetězu, to by se možná dalo vyřešit jinak.
To budeš mít převodový poměr 1:5,1? To se dá ještě ušlápnout?
Nebo tím získáš převodový poměr 1:4 ?
To bych potom řešil menším talířem (44 - 32 - 22) a menším pastorkem (nejmenší 11) a nemáš problémy s napínáním řetězu.
Přesmykači by to mělo být jeno.
Jen by tenhle velký rozdíl v zubech (v průměrech talířů) mohl vést ke spadávání řětězu při přesmykování na menší talíř.
Já nevím, poměry nepočítám. Vzadu mám nejmenší kolečko 11 už teď, existujou myslím i 10 nebo i 9, ale to už je asi dost úlet. Mám 26" kolo. Problém je v tom, že na nejtěžší převod se dá optimálně šlapat tak do 35 km/h, rychlejc už musím neúměrně zvyšovat frekvenci. Kromě toho potřebuju lehkej převod do kopců, využil bych i lehčí, než je můj současný 26/32. Řešení by samozřejmě bylo dát do zadního náboje převodovku, to se mi ale zatím nechce, kdyby stačilo vyměnit převodníky, bylo by to lepší.
Myslím, že ta jedenáctka je na hranici použitelnosti. Norma za krále Klacka povolovala 13 zubů nejmenší kolečko.
To budeš mít ten převod 1:5,1, asi budeš hezky nadupaný, já bych to porovině dlouho nešlapal.
Svěř se potom, jak ti funguje přesmykač. Zajímalo by mě to.
Podivej se na prevody starsich treking bicycle Rocky mountain , rozhodne ne pomaly a vyjede se s tim snad kazdy bezny kopec ......
Ahoj, s tim presmykacem pozor, skladal jsem kolo ze zbytku a vysel mi presmyk z velkych prevodniku a prevodniky 42, 34, 24 a moc to nepasuje, aby se mohl radit 24, musi byt namontovany vys na sedlove trubce nez by mel byt , jinak se opre o tu spodni trubku zadni stavby a nezaradis nejmensi prevodnik, takze na velkym prevodniku je dost velka mezera mezi voditkem a prevodnikem, funguje to, ale 100procentni to neni, tak hned jak bude zbytecnych par kacek bude presmyk novej a presmyt XT pujde na kolo do prace, tam jsou prevodniky velky.
Na horskou ctyrpacku s rozteci 104mm (bezne Shimano) inzerujou prevodnik 56 zubu treba tady: http://viavelo.web2001.cz/id16.htm ,mozna i Gebhart by to udelal.Nejmensi prevodnik na silnicnich trojprevodnikach se bezne dela 32 zubu,roztec sroubu nevim ale 24 zubu nevidim moc nadejne.Bude to asi hur radit kvuli velkym skokum mezi prevodnikama a tim voditkem presmykace bude asi taky problem,prece jen normalne je rozdil mezi talirema max.22 zubu,tady bys mel 32 a to by voditko mohlo byt moc nizky.Zkus si omerit kolik mista je mezi retezem a spodkem voditka a spocitat si o kolik bude retez niz kdyz ten rozdil bude tech 32 zubu.
32 zubů na nejmenší převodník je moc, tak rychle se mi nechce do kopců jezdit:-)
Právě že mi připadá, že do přesmykače by se o něco větší rozsah vešel, taky by se dal přesmykač trochu prodloužit (čímž by se asi trochu zhoršily vlastnosti...), to už se mi ale asi nechce.
Odkaz je zajímavej, akorát nechápu ty čísla u těch roztečných kružnic upínacích šroubů, to je jako v milimetrech nebo co? Akorát teda nemám kliky Shimano, ale možná to je stejný. V tabulce píšou max. 56 zubů, v úvodu ale jen max. 52. I to by ale bylo zajímavý místo mých současných 48, i když zas tak velkej rozdíl to není.
No pri podrobnejsim pohledu mi ta tabulka taky prijde trochu divna,jako ze treba prevodniky pres 50 zubu delaji pro horsky kliky ale pro silnicni ne,asi by to chtelo se primo domluvit s nima.Zkus poslat mail treba i Gebhardtovi (www.gebhardt.cz).Ty cisla jsou prumery roztecnych kruznic upinacich sroubu v milimetrech.Co se tyka ctyrpacky Shimano,tady se nastesti vyrobci celkem shodli a maji tu roztec stejnou,takze na 99 procent to mas to samy.
Rozdíl 4 zubů na převodníku že není moc...? Tak si to zkus spočítat...
Já kdysi jenom pokusně zkoušel, jaký je rozdíl rychlosti mezi 42 a 44 zubech, proti pastorku 11 z. U těch 42 jsem došel tomu, že při celkem ještě normální frekvenci šlapání pojedu po rovině 40km/h. No, a při těch 44 je to už 45-46km/h... Proto si myslím, že je to docela už znát.
Jo? A nebude ta závislost spíš lineární? Tedy když jedu na 40 zubů 40 km/h tak na 45 pojedu 45 km/h a na 80 zubů pojedu 80 km/h? (samozřejmě při stejné frekvenci..)
Ano, je... Kupodivu to skoro vychází, že co zub na převodníku, to 1km/h...;-)
Vím, že ty rozdíly jsou docela malé, ale na druhou stranu - pokud pojedeš na MTB a kamarád na crossu, tak Ti bude po rovině a i z kopce pokaždé ujíždět... No, a proč si tedy kolo trochu "nezrychlit" jenom tím, že tam dám větší převodník...?
Při převodníku 44 a pastorku 11 a rychlosti 45 Km/hod. jsem už udejchanej jenom z rychlosti šlapání a mám pocit, že nohama dělám vítr. :-))))
;-)))
Kadence ale vychází 90-91... Takže skoro doporučená...;-)
Vyměnil jsem na Hi-Ten horákovi 48-38-28 za 42-32-24 (synek byl tehdá ještě slaboučkej) a smyk chodí bezvadně, jenom jsem ho posadil trochu níž. Když neměníš zadní pastorky, netřeba měnit ani řazení. Možná trochu zkrátit řetěz, ale to uvidíš po výměně předku.
V minulosti zde dišputy na téma zpřevodování kola již nějaké proběhly.
Nechci to moc rozpitvávat, ale nějak mi nepasuje to Evikovo sedmikolo. Takhle se muselo doma poskládat, ale nemyslím, že skladba je vhodná, bylo to již Bejbisem zmíněno. 11, 13, 16, 20, 24, 28, 34 ? Mohlo by takto vypadat? Už ten šok nohám při přezazení dole z 13 na 11, to zásadně změní kadenci, nahoře je člověk někdy rád, pokud vůbec pozná že odřadil, ale i tak se mi to moc nezdá. Ta jedenáctka je tam asi na pendrek, nevím kdy tam takový převod použiješ. Mojí ženě jsem na bajku zpřevodoval vzadu od 14 po 34, vepředu 22, 32, 42. Má tam bohatou zásobu středních a lehkých převodů. A na rovině ji 42 : 14 stačí k rychlosti pětatřicet, kam by se ženská chtěla rvát rychleji (hovořím o turistickém tempu, dívčiny se závodními ambicemi jistě potřebují o něco těžší šajbu). Sám jsem si namontoval ke stejně ozubenému předku vzadu skladbu 13 až 30. Do hor by to možná chtělo vzadu 32 nebo 34, protože např. dlouhá alpská stoupání nelze jet na sílu, je třeba se pohybovat v oblasti základní vytrvalosti, poněvadž bychom takovou zátěž energeticky ani duševně nepokryli. Takže si tedy myslím, že klasický mikrodrajf 22, 32, 42 by zde byl na místě, pokud není člověk moc fajnšmekr a nejde mu duševně o to co navěší na rám, tak to bude potřebovat jen o malinko zkrátit řetěz, přesmyk posunout níže, prostě nic zásadního bych v takovém případě neměnil.
O užitné hodnotě (patří do něj jistě i ono prakticky využitelné zpřevodování) je vhodné pouvažovat hned při pořizování kola, s obchodníkem to probrat a z krámu vyjet na hotovém.
U mnoha kol se objevuje vepředu na "hrubé" 44 zubů, tomu už vůbec nerozumím. Je z vás snad někdo takový převod schopen běžně používat. Pokud vezmeme v potaz určitou a zdravou kadenci, tak se mezi námi najde asi málo takových střelců, kteří běžně utáhnou 4 : 1, což je při normálně zdravé kadenci 90ot/min asi 840m za minutu a to je tedy fofr hodný silničního časovkáře.
Nechci se tímto v žádném případě hádat, jen by mě zajímalo, jaký máte názor na sériové zpřevodování kol. Je optimální? Je lepší si převody vypočítat a podle toho kolo opatřit patřičnými zuby? Nebo to neřešíme? Já ano.
To sedmikolečko může mít normální rozdíly v počtu zubů jako šesti kolečko a to největší může být mnohem větší.
Já mám talíř 44 - 32 - 22 a vzadu 11 - 12 - 13 - 15 - 18 - 21 - 24 - 28 - 32.
Nejtěžší převod 1:4 a jezdím na něj 40 - 42 Km/hod. A i při svém turistickém tempu ho dost často používám.
Je to normální devítikolečko a přešel jsem na něj z osmikolečka právě pro velký rozdíl mezi 11 - 13 (poslední a předposlední kolečko). Na třináctku jsem šlapal rychle a jedenáctku jsem dlouho nevydržel. Potřeboval jsem jet rychleji, ale bejbísová odmítala.
Na to devítikolečko velmi dobře přizpůsobím rychlost ostatním v peletonu :-)). Ale když jedu sám, řadím při rozjezdu jako ve formuli 1.
O.K. Jen bych asi začal přece jenom na dvanáctce a končil bych třicetčtyřkou. Aby v dlouhých a strmých stoupáních udržel přijatelnou kadenci. Dole bych jedenáctku určitě neuživil, leda tak z kopce. Preferuji, resp. jsem naučen šlapat vyšší kedencí.
Jistěže nelze nikomu nutit styl šlapání, ovšem u závoďáků je situace jiná, tím tuplem u mládeže. Zde je potřeba nutit, doslova vštěpovat jízdu na lehkém převodu, z důvodu ochrany koubů, šlach a svalových vazů. Navíc se říká, že kdo neutočí lehký převod, neroztočí ani těžkou šajbu. Nehledě na energetický výdej, spotřebu kyslíku, TF atd. při silovém šlapání. Z taktického pohledu nemáš na hrubé žádné zrychlení atd.
Ta kazeta s normalnim odstupnovanim a obrovskym poslednim pastorkem se normalne prodava,dela to Shimano a je na tom velkej cervenej napis Megarange.Je to mysleny jako takovej vyprostovak.
Díky, vím to. Ale já si vždycky skladbu vzadu na postorcích dělám sám, tím z toho systému pro sebe vymáčknu maximum.
Tak to mi prozradíš, kde sháníš pastorky. :-))
Přesně tak, Megarange. Nedám na něj dopustit. Ale kolik maj ostatní pastorky zubů to vážně netušim. Ale já stejně většinou řadim ob jeden. Tj. z 5 na 3 nebo na 7 .
A právě kvůli tomu zvedání předního kola bych ráda sehnala lehčí, ale ne zas až moc lehkej převodník. On převod 28-34 je slušnej, ale se zátěží by se hodil ještě lehčí.
Placky s libovolným počtem zubů jdou určitě pořídit, u nás to vyrábí např. Gebhardt. Jen musíš znát rozteč šroubů pro jejich montáž.
Zřejmě budeš mít, tuším rozteč "standard", 110mm. Na tu Ti vejdou nejmenší 24, 34. Takže jedině vyměnit za mikrodrajf. Tam namontuješ nejmenší dvacet zubů.
Zvedani predniho kola??? Diky prevodum??? Kdyz zaberes do kopce na jakykoliv prevod a nepreneses vahu pres riditka, zvedne se to... Nebo to muze byt i vinou geometrie posazu, ale v prevodech bych to nehledal. Sam mam problem pri hledani vysky a vzdalenosti riditek :), do kopce se zvedaji (olizuju predni pneu) a z kopce clovek malem prepadava (drhnu zadkem o zadni pneu a stejne) :). Ale to bude spis "vinou" toho, co vsechno jezdim.
Už s převodovým poměrem 22:32 mám někdy problémy aby se mi nenadzvedávalo přední kolo. Obzvlášť v terenu. Ta 34 už je snad jenom na asfalt.
Pastorky není problém sehnat, mechanik jednoho mančaftu něco vždy sežene. Kdysi chtěli za pastorek kolem stovky, dnes asi stodvacet, třicet. Má to výhodu, že jednak si poskládám kazetu jakou chci na bajka i na silničku a za druhé nemusím kupovat celou, zpravidla to odnese jeden, někdy dva pastorky, vyměním a jedu dál.
Nejde mi ani tak o zdolávání extrémě prudkých svahů, to máš pravdu, zvedá se předek, je to trochu o technice jízdy. mě jde spíše o tu dlohodobou vytrvalostní zátěž, např. v nekonečných alpských stoupáních, kdy jedeš třeba (jako letos z Hintertux na TuxerFerner Haus, délka jen 8km, převýšení 1200m) dvě hodiny na nejmenší a vzadu střídáš 26z s 30z. A 34z chybělo. Žádná síla, spíš jen silová a základní vytrvalost a morálka. A místy jsme ještě tlačili, to nešlo jet. Bylo to taková šotolina, čím jsme byli výš, tím byla hrubší.
Chci tím jen říci, že ten kopec nebyl extrémě prudký, doma takový jedeš na prostřední talíř, ale byl extrémě dlouhý (ikdyž sklon tam byl 8km/1200m nahoru, to doma nemáme).
Máš pravdu, že je to o morálce. Někdy je to opravdu nuda šlapat 5 Km/hod. Bejbísová, když jede pod tuto rychlost, tak neudrží rovnováhu. :-)))
Jsou minuty a chvíle, kdy zkouším, jestli tam náhodou není ještě jedno kolečko, ale těch je málo. A když, tak jsem cykloturista a turista chodí pěšky. :-))
Koukam ze jste tady vsechny nak moc chytry , to nemate almanac prevodu bicyclu ? Najdete si ho na computeru , je to jen tabulka s rozmery kol a gears . Ten kdo nevi by se docetl jaky prevody jsou pro nej podle terenu v jakym jezdi nejvhodnejsi ........
VIAVELO vyrábi a dodá převodníky za royumnou cenu výborné kvality.
Ahoj nechtelo se mi zakladat nove tema tak se ptam zde.
Na tandemu mam prevodnik22-32-42/44 s tim velkym si nejsem zcela jist. Nicmene jedna se mi o to ze pri jizde po rovine nam dochazeji rychlosti(potrebovali by jsme tezsi prevod) v zadu jsme limitovani vidlici a jeji sirkou, takze tam se nam vejde maximalne sestipastorkovej orech (nebo. Rohli-ale na ten nejsou penize) takze nam zbyva dat do predu vetsi prevodnik.
A ted dotaz. Je velikost prevodniku nejak limitovana presmykacem? A vubec lze vymenit jen ten jeden prevodnik bez toho aby doslo ke zmene razeni na tech dvou mensich? Ty nam totiz zcela vyhovuji pri jizde do kopce. Pripadne i nejake doporuceni jak velky prevodnik. Diky za odpovedi.