pohled na radar :(
Vypadá to na déšť v Praze a okolí kolem 17-19 hodiny.
Což naznačuje, že plán objet cyklojízdu přes Vrané a Popovice se ruší...... a asi to švihnu přes Uhříněves s dřívějším odchodem...
Ty nemas radost, ze cyklojizda zmokne? ;-)
(Aneb vase starosti na nase ostny....)
Tak toho jsem zase dalek, pokud se někdo chce projíždět po magistrálách ,tak je lepší, aby jim do toho nepršelo, aby se někteří na slickách a singlespídkách nepřeráželi hromadně a nedělali cyklistům vostudu v přímém přenosu lačných bulvárních médií....
Navíc do té zábavy zavlečou děti tak proč jim přát zmoknutí ?
Ze jsem jel pres pul Prahy vyzvednout dopis, ktery by na mne udajne na poste uz dal necekal. Po telefonu mi nechteli ani rict, kdo to poslal. a na papire stalo, ze pri nedoruceni do 10 dnu bude povazovan za doruceny. A kdyz jsem prijel, videl jsem ho jen pres sklo, takze vim, ze to bylo od VZP. Jenze nejaky chytrak na obalku napsal spatne datum narozeni a nic mi nedali.
Takze hodina za volantem, projete pohonne hmoty a nic! 8-(
Jiří Červenka, šéfredaktor auto.cz: "Skutečné i domnělé negativní dopady individuální automobilové dopravy jsou podle mého mínění z velké části následkem dlouhodobého selhávání těch, které si volíme a platíme, aby spravovali naše společné záležitosti – a tak trochu i nás samotných. Místo, abychom se divili, proč pod okny domů vede rušná magistrála, ptejme se obráceně: Jak je možné, že u klíčové dopravní stavby stále bydlí lidé?"
http://www.auto.cz/preview/?id=32597&type=1...
Tak to už je vrchol zvrácenosti.
Roztomilé. Škoda jen, že těch průtahů typu severojižní magistrála není přes Prahu víc, protože to jediné co tam z hlediska dopravy pořádně funguje. Jenom mě vy co bydlíte v tom srdci české ekonomiky vysvětlete, co tam ty firmy vyrábějí, já myslel, že všechny velké fabriky už z Prahy zmizely. :)))
Velké fabriky přestaví se na lofty s velkejma garážema :)
Malé fabriky se zlikvidují v rámci boje za klidné prostředí aby mohli lidé jezdit za prací co nejdál a stali se tak rukojmím.
Ulice se změní v bulváry a všechny bulváry se naplní koloritní výrobou, kavárničkami s předzahrádkami, obchůdky s keramikou a galeriemi.
Na každém rohu bude malý koloniál plný vždy čerstvého a levného zboží, pizerie a pekaři budou doslova všude a jejich pece a komíny a pracovní doba nám vadit nebou :)
Všechny služby budou v docházkové vzdálenosti a v každé komunitě bude vždy plné divadlo, scéna, moderní kino-klub a lidé přesně v 22,00 opustí korza, předzahrádky, čajovny, restaurace, pivovárky a nebudou hlučet...
A všechno se to uživí :)
Tak nějak vypadala vize HK, snažili se ji i naplnit. Nedovolili výstavbu nového moderního průmyslu ani v okolí města. Preferovali obchod a především bankovnictví. Centrum vypadá podobně jak popisuješ. Akorát s tím rozdílem, že to tam tak nějak divně a nenápadně chcípá, leckdo (i já) se odtud stěhuje a ten mrcha průmysl se jim do toho po periferiích různě neefektivně somruje...
Už dávno si nejsem jistej, jestli výroba (a podniky) jsou to co generuje prosperitu a bohatství. Vyráběním se dá asi uživit, ale největší bonus vzniká nějakým přerozdělováním a dodáváním, a to se řídí z kanceláře. Můj pocit. Je to tak nějak?
To je neuvěřitelnej vůl... :-)))
Proč? Docela rozumná otázka.
Ona je ta otázka skutečně pitomá, protože odpověď je přece zřejmá: Levně tam nakoupili lukrativní baráčky a bytečky se skvělou dopravní obslužností. Přímo u výpadovky. No a teď by tu výpadovku chtěli jen pro sebe, zajídá se jim, že ji používají i ostatní...
Bydlela jsem u magistraly pred 8 lety a tehdy v tom dome bydlelo celkem dost starych lidi, co tam dost jiste bydleli i pred magistralou.
Možná, že tam opravdu bydlelo pár lidí, co se tam nastěhovali v době, kdy ještě nikdo o magistrále nic netušil. Ale určitě tam není nikdo, kdo by si koupil byt netuše, že tam jezdí hodně aut.
Nebylo by pak náhodou nejjednodušší nabídnout těm nájemníkům nějaké odstupné za to, že si najdou jiný byt?
Že by vystěhovali půlku Prahy, aby tamtudy mohli pražani jezdit???
Z urbanistického hlediska je pitomá. Z lidského hlediska je cynická. Z historického hlediska je nesmyslná. Z ekonomického hlediska je ve výsledku opět pitomá.
Z jakého hlediska je rozumná?
Pokud připustíme, že se lidé po městě dopravují, musíme si říct kudy.
No a pak jde jen o to, udělat to co nejlevněji.
Je to normální, racionální dotaz.
Nejde jen o to, udelat to co nejlevneji. Jde o to, udelat to co nejvyhodneji pres vicero parametru, ktere obsahuji krome ceny i vlivy jako hluk a emise.
http://www.lidovky.cz/lide-bojuji-za-brnensky...
Možná Joe by věděl víc :)
Mě na tom zaujalo, že 8000,pravděpodobně mladších, lidí hlasuje pro zachování hlučného místa, které ruší okolí.
V petici se doslova píší věci, které mě fascinují a to zejména v sekci požadavků :
Klub Fléda se stal terčem politických a ekonomických zájmů některých královopolských zastupitelů, kteří poslali do klubu stovky hlídek městské policie, opakovaně zvou kontroly Krajské hygienické stanice na měření hluku a žádají zákaz produkce hudby po 22. hodině, zároveň neberou v potaz snahy provozovatele Klubu Fléda o zlepšení a nápravu situace.
My, níže podepsaní, si uvědomujeme kulturní hodnotu a význam klubu Fléda a požadujeme
po Zastupitelstvu města Brna a Radě městské části Brno – Královo Pole následující:
1/Odmítnutí výše zmíněného doplnění novely vyhlášky a z toho vyplývající faktickou likvidaci klubu Fléda
2/Poskytnutí finanční a organizační pomoci při odhlučnění klubu Fléda
3/Podpora kulturních aktivit klubu Fléda
Je to normální, racionální sociální inženýrství...
Bodobne tomu, co vyuziva protistrana.
To je právě otázka. Ve výsledku neřešitelná, ale jako starému konzervativci mi vždycky bude víc sedět někdo, kdo se ptá na zájmy místních jednotlivců, než jiný, který argumentuje počty přepravených zadků kdovíodkud kdovíkam.
Každé město musí mít nějaké komunikace, kudy se ty davy přesunují. Může mít samozřejmě i klidná místa. A je na každém obyvateli, aby si vybral, kde chce žít.
Ne. Každé město musí mít klidná místa. A může mít samozřejmě i nějaké komunikace. A ja na každém, aby měl možnost mluvit do toho, co mu ostatní postaví před domem.
Problém je s definící takových míst.
Například korzo se značným množsvím předzahrádek , vnitroblokových zahrádek restaurací , klubů či diskoték může být pro hosty "klidným místem na zábavu" za které budou bojovat peticemi a pro místní obyvatele to bude peklo na zemi i když tam bude třeba úplně zakázána doprava.
Navíc si všechny ty místní a třeba i koloritní či komunitní provozovny vymůžou možnost zásobování, které pravděpodobně proběhne zavážkou ve 4-6 hodin ráno aby se nerušili hosté od zábavy.
Stačí si projít taková korza v Amsterodamu,Paříži nebo v Barceloně a je jasné, že klidu na spánek tam nebude moc.
Ergo kladívko obyvatelstvo hlukoplaché se vystěhuje a budou z toho buď hotely nebo spíš hostely, protože mládí se chce bavit :)
"klidné místo pro zábavu" - oxymóron dne! :-)
Mluvíme stále o bydlení, že?
No jasně že mluvíme.
Podívej bydlel jsem v domě nad restaurací a čím víc tam bylo kultury tím hůře se tam bydlelo.
Takové country večery bych nepřál nikomu.
Add klid na zábavu, to je typický příklad každý druhý klub v ČR, jakmile na ně vlítnou sousedi, že v noci hlučí a oni nemohou spát a pošlou na ně hygienu, tak klid na zábavu skrz petice žádají tisíce tam nebydlích, kteří většinou tvrdí, že spát by se tam dalo, hygienici jsou zaujatí a místní politici to místo chtějí, protože tam chtějí podnikat.. viz např teď Brno.....
Takže pokud někomu udělají před domem z rušné ulice s převahou provozu řekněme 6-20,00 pěší zónu plnou restaurací, klubu a předzahrádek kam budou mít auta se zbožím povoleno přijet v 6,00-8,00 a pak tam do půlnoci bude hučet kulturní život tak to pro něj celkově znamená jen to, že se večer bude prodírat mezi opilci, ráno bude mít převrácené popelnice, pochcané stěny baráku a pokud bude identifikován jako prudič klidu na zábavu tak třeba cihlu v oknu.... jako bych to neznal z vlastní zkušenosti.
Bohužel je to právě obráceně. Nejprve musíme mít takové nepříjemné věci jako komunikace, jinak bychom měli zásadní problémy udržet chod města a vydělat si na chleba. A teprve když máme tohle zajištěné, můžeme uvažovat o tom, zda si můžeme dovolit nějaký čas a prostor věnovat "klidu" ...
Bohužel není. Tento tvůj zdánlivě logický postup ještě nikdy nikde nazafungoval.
Postup, který naopak funguje (a lze snadno prokázat, že jej znali a používali například zakladatelé starověkých a středověkých měst, tedy vlastně "vynálezci" města), je ten, že myslíš na obojí, resp. na vše najednou. Jakmile kteroukoli z těch složek podceníš, město v historicky krátké době zaniká, protože z něj vyženeš lidi.
Každá pěší zóna je myslím je typickým příkladem toho proč mizí obyvatelstvo z center měst
Můžu potvrdit. Sám jsem bydlel v úplném centru stotisícového města. Jakž takž to šlo, ale když tam udělali pěší zónu, stala se z toho pruda. Vůbec nešlo o nějaké parkování auta, to jsem dával furt na stejné místo (cca 250 m, měřeno, neodhadováno). Protivný začal být už samotný pohyb po této "zóně", protože se tam vyrojily předzahrádky, a když pominu pár kroků navíc při jejich obcházení, krapet protivnější byl například pocit kdy potřebuješ kolem těhle výkrmen něco dotáhnout domů a registruješ od každého druhého stolku soustředěně zkoumavé pohledy (asi se tam přišli nudit, nebo předvádět, nechápu). Jednomu by to bylo vcelku fuk, ale když je to takhle furt a stále, trošku to už otráví. Dalším zásadním zpříjemněním jsou různá omezení, pokud domů, nebo ven opravdu potřebuješ něco dovézt. Nemluvě ani o tom, že si majitelé domů mnohdy myslí, že pro nájemníky je výhrou bydlet na zóně (převážně ve starých domech) a podle toho otravují a přitvrzují.
Před třema lety jsem se odstěhoval na vesnici a chrochtám si blahem. I když se do Hradce dostanu i několikrát za týden, na tu jejich povedenou zónu jsem od té doby zabloudil ani ne desetkrát a co jsem stihnul odsledovat, byt po mě je stále ještě volný...
Podle mě je to kvůli zvýšení obranyschopnosti státu :)
( ten smajlík platí prosím i pro zbytek článku, aby zas v někom nebouchly saze.... u osob na mém black listu je mi to šumák)
Všimni si, že valná většina zklidňovacích a zpomalovacích míst je obložena vysoce kvalitním betonem různých výšek ( až do velikosti řopíku) ve formě strategicky umístěných ostrůvků,které by stačilo jen osadit kulometným družstvem a domobranou s RPG-7.
Většina moderních laviček z pěších zón by pak, vhodně svařena, mohla fungovat jako protitankový ježci nebo po dopytlování jako pozice ostřelovačů... sedět se na tom většinou nedá, ale střílelo by se z pod toho jedna báseň
Jaký je vizuelní rozdíl mezi checkpointem Charlie v Berlíně za studené války a začátkem průměrné pěší zóny ?
Zátarasy tam jsou, beton tam je, výsuvné sloupky nebo závory tam jsou, uniformovaní tam číhají
Se sloupkama je náhodou sranda... :-)
http://www.youtube.com/watch?v=hCSsope5vOA&...
To mělo být pod Viktorem, ne? To on upřednostňuje komunikace (tedy i pěší zóny) před vším ostatním. Já ve svém příspěvku sousloví pěší zóna hledám marně... ;-)
A teď vážně: existuje velmi mnoho mezistupňů mezi "dálnice pod okny" a "pěší zóna".
Kdyz je jiz mesto historicke a nacpane k prasknuti i komunikacemi i klidnymi misty, bud stagnuje a zvadne, nebo to mene dulezite ustoupi alespon castecne tomu nezbytnemu. Nezbytne jsou komunikace. Muzeme castecne omezit IAD, cestu pres mesto znevyhodnit oproti okruhu (az bude dostaveny - jinak totiz znevyhodneni nepomuze, bude-li cesta pres centrum jedinou moznosti). Samozrejme nepisu o tech zpomalovacich na 30 kmh, umelych sikanach, zuzenich, ...
Musi mit klidne mista a nemusi mit komunikace. Pak to je neco jako gheto. Jen nikdo z nas externich nezjisti, jak vypadaji ta klidna mista uvnitr, protoze by musel diky absenci komunikaci lezt pres strechy.
Ale no tak, to byla jen parafráze Viktorova nesmyslu. Ve skutečnosti jedno od druhého nelze oddělit a co do důležitosti se jedná o rovnocenné věci, jak vysvětluji jinde.
NÓ.....
Přiznám se, že jsem si přečetl konkrétně názor pana Neffa a nezbývá mi jiná možnost než mu dát jeden +bod tady...
Hlavně toto výstižné zhodnocení toho co tady v diskusi čast slyšíme(vidíme) z úst ( prstů) :
Takže cyklojízda ve prospěch humanizace dopravy je prázdné gesto. Ideologicky ho chápu.
Vyplývá z vize člověka za řidiče - darebáka, který se vozí po městě pro zábavu a z lenosti. Kdyby byl dostatečně humanizován, jel by tramvají, taková je to představa. Oficiální místa tyto tendence podporují, protože jim dávají alibi pro jejich nečinnost. Praha je město odsouzené k živoření a slavná cyklojízda 19. dubna je jen další rána bičem na jeho křížové cestě ke zkáze.
Tak s tím souhlasím, dělání zločinců z řidičů je značná část argumentační munice některých místních diskutujících.
Nojo, města se rozvíjela a upadala, tak je holt Praha stejně odsouzena k úpadku a nepořádání cyklojízd na tom nic nezmění. Sami pražáci se jak můžou, tak odstěhují - viz Neff. Už když jsem byl v šerém dávnověku v Praze na intru v Černé ulici, tak přestávalo být centrum místo pro život. Vzhledem k tomu, že pokud jsme šli na schůzi národního výboru, tak jsme dostali vycházku navíc, chodil jsem na ně a poslouchal stesky právě ve smyslu toho, jak je tam složité žít. Takže nic nového pod sluncem a tenkrát na nějaké špuntování dopravy nikdo ani nepomyslel a aut byla možná třetina. Takže jenom v autech problém upadající Prahy není.
Mě před chvílí vytočila moje šéfová - přišla mi udělat kázání, že jsem něco udělal špatně, nedala si to vysvětlit. Pak jsem si to po sobě pro jistotu zkontroloval - bylo to dobře. Tak jsem zvědavej, jestli se mi omluví...
Někdy je lepší to ani nechtít.... část šéfů si každou svou omluvu zatraceně pamatuje.
Přesně tak. Zítra bych to předložil jako opravené a neřešil bych to. Taky jsem se v práci se šéfovou "hádal", k ničemu to stejně nevedlo, takže dnes si nahlas řeknu, že je to pi.., hodím se do klidu a pošlu to "opravené"... Mám ten typ, který nikdy nepřizná svou chybu...
Chlapi, já nevím. Není to něco jako nechat si srát na hlavu? Párkrát se mi něco podobného stalo. Když jsem věděl, že to není opravdu moje vina, tak jsem to šéfovi, nebo šéfové řekl. Fakta neokecáš. Je fakt, že když někdo lže a vymýšlí si, je obrana těžká. Neskončilo to ani vyhazovem, ani šikanou. Příště věděli, že když mě chtějí dupat, musí mít skutečný důvod.
Neznám poměry na jiných pracovištích, ale nechat se buzerovat pro nic za nic, na to jsem dost vysazený.
Tak právě mi skončila porada. Šéfová to tam zase otevřela, ale už ne nějak radikálně - sice se neomluvila, ale nakonec to vyznělo podle mého. Já na nějaké omluvě netrvám, ale tyhlety "excesy" mi zbytečně znepříjemňují práci.
Kretén cyklista u Kyjského rybníka..
Předjížděl jsem chodce na stezce, chodec u pravé strany, já předjíždím vlevo, v okamžiku kdy se začnu řadit doprava, mě nějaký cyklista v šuštákách s baťůžkem podjel zprava, minuli jsme se tak o 3 cm....
2x Smetanovo nábřeží, 2x zůžená Jeremenkova + další ulice, žádný problém s auty i náplavky dneska ok.... a pak 3 metry široká stezka a kretén cyklista musí předjíždět zprava....
http://www.novinky.cz/krimi/265646-policiste...
Asi ty žádosti byly málo nebo spíš vůbec nebyly podloženy a neměli je pořádně zdůvodněné. Pouhé přání nestačí.
Zřejmě máš pravdu. Ale štve mě, že (i) justice jde ´na ruku´ víc lumpům než poškozeným.
Tak to ano. U soudce to moc nejde, nebo alespoň ne moc okatě (i když znám soudce, kteří napovídali jak to udělat aby to šlo), ale státní zástupce by se měl za všech okolností maximálně snažit aby bylo možné povolit prohlídku a hledat důkazy a pokudd by to bylo hodně potřeba tak jít i osobně poprosit soudce. Jenože je hodně velký rozdíl mezi klasickým kriminálním zločinem a tímhle politocko-hodpodářským jednáním, kde není vůle to pořádně objasnit.
Ucelne utraceni penez v EU: Evropský rozvojový fond vypsal zakázku za 5,2 milionu eur (zhruba 130 milionů korun) na kampaň, která má v zemích EU a v Severní Americe propagovat rum z Karibiku.
http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-55586750-evropa...
To je úžasný, my se máme uchlastat aby si tamní mohli koupit o chleba víc.
A pak, že nejsou peníze
Lepsi je nedelat rozvojove zeme stale zavislejsi na rozvinutych zemich. Vetsina libovolne pomoci temto zemim je v dusledku skodliva.
No, zase na druhou stranu. Rum je už hotový produkt, jehož výroba vyžaduje jakous takous kooperaci a infrastrukturu. Navíc slušný Rum u nás nevyrobíš. Export produktu s poměrně vysokou přidanou hodnotou je docela logické jednání. Na rozdíl od té kampaně. ;-)
At si ho klidne exportuji, ale na zaklade vlastni iniciativy. Cetla jsem rozhovor s nejakym ceskym podnikatelem, ktery je uspesny i na zahranicnich trzich, a rikal, ze tam proste prijel se zbozim na nejake vystavy a dohodl si ksefty tam a zadne statni akce k podpore exportu mu k nicemu nikdy nebyly, a tak to ma byt, jen bych pak zrusila ty statni akce (pouzila bych termin socialni inzenyrstvi, ale zda se mi na tomto webu trochu zprofanovany :-) ) a usetrene penize pouzila na nezvedani dani.
Chapu, kdyz stat/EU dela kampane na neco, o cem si aspon mysli, ze je zdravi prospesne (i kdyz se vetsinou ukaze, ze nejde o zdravi ale o lobbing profitujici firmy), ale kampan na alkohol?
Vždyť jsem psal: "Na rozdíl od té kampaně ;-)"
Jsou trhy, kam se bez státní podpory nenatlačíš, ale zase je otázka, jestli bychom se tam tlačit měli. A způsob jakým nás začali amíci s rusama obletovat, když se řeklo, že – možná – budeme stavět další bloky Temelína ukazuje, že je to všude stejné.
Rozvojovým zemím by pomohlo zrušit cla, posílání peněz je jen alibismus....
Pokud se farmáři z "rozvojové země" nevyplatí dovážet do Evropy pšenici, i když jeho mzda je 1000x menší, má výnosy 2x ročně, tak je něco špatně....
Ne něco, ale snad úplně všechno.
Mimochodem jsem nakoukl do výroční správy celníků a v roce 2000 měli necelých deset tisíc pracovníků, teď skoro 15 tisíc.
Nevíte někdo proč?
Protože řadu činností, kterou teď dělají ceníci dělali předtím policajti, pracovníci finančního úřadu a další. Současně se zvýšením počtu ceníků ubylo policistů.
Tohle mě zajímá. Já si myslel, že po vstupu do EU a následně do Schengenu se řešilo co s nima, ale nečekal jsem, že se každý druhý zdvojnásobí.
Takže dostali jiné pravomoce?
Jo, je to složitější, mají řadu pravomocí policejního orgánu, mají vlastní pátrací a vyšetřovací službu, vybírají peníze za dálnice a hlídají zaplacení veškerých pokut, provádí zjišťování a ověřování údajů pro daňovou správu a řadu újkonů v trestním řízení ke zkrácení daní, drogy, pašování lidí, mají na starosti cigaretové kolky a kolky na alkohol, kontrolují obchod s uhlíkovými palivy a kontrolovaným zbožím a hromadu dalších, teď si honem nemůžu na všechno vzpomenout.
Přesně tak, místo aby je propustili, vymysleli pro ně novou "práci". (Záměrně v uvozovkách, u státních úředníků lze mluvit o práci pouze se značnou mírou nadsázky a morbidního humoru).
Takže například:
- hledají na vietnamských tržnicích značkové oblečení, které je sice vyrobeno ve stejné fabrice a stejné kvalitě, ale neprošlo přes oficiální síť (jinými slovy, za peníze daňových poplatníků hlídají zisky nadnárodních korporací).
- nakoupili se pro ně nová auta, číhají na highwayi číslo jedna, a loví tam kamiony, kterým nefunguje dodaná krabička (jinými slovy, za peníze daňových poplatníků hlídají zisky Kapsche)
- nestačí, že máme berňáky, ssz a zdravotní pojišťovny, které se zabývají všechny tou samou činností: výběrem a přerozdělováním prachů. Část prachů nově přerozděluje navíc ještě celní správa.
- Koukám, že navíc nově dublují činnost Státní rostlinolékařské správy (úřad zbytečný a škodlivý sám o sobě), a monitorují některé rostliny. KOnkrétně mák a konopí.
Stačí prolistovat jejich web, a uvidíš spoustu dalších užitečných činností, bez nichž bys byl jako daňový poplatník fprdeli:-/
Něco je špatně ještě víc než to, že se nevyplatí Afričanovi vyvážet do Evropy.
Evropské přebytky jsou totiž dotovány tak, že africký farmář kolikrát neprosadí ani doma.
Nejhůř jsou pak na tom v zemích, které jsou doslova vybombardovány potravinovou pomocí.
Trhy jsou plné pytlů, krabic, sudů se vším možným s razítky UN a místní farmář, který dvakrát za sebou musí úrodu rozdat nebo zapálit se na to příště vykašle a vytvoří dalších 100 až 500 klientů pro humanitární pomoc dotovanou štastnými evropany ......
možná by se to dalo spojit do jedné agendy s banány :)
Banánový rum
Budem pěstovat Banánovníky?
Bananova stava? Je to tu zas? 8-)
http://www.youtube.com/watch?v=J3lu1bNvkjg
Pokud by mě EU živila dobře, nechal bych se pěstovat :-D
Po práci jsem se dnes vydal na Karlák, že si v Bikeexpertu prohlédnu nějaké konkrétní nové modely helem. Je to jeden z mála obchodů kam po práci stíhám zajít během jejich otvírací doby.
No, a ti komedianti tam už vůbec nejsou :-( Nechápu proč to nemají na svých funkčních stránkách napsáno, dopr :-((( Tohle vědět, tak rovnou jedu ke Štěrbovi do Nuslí... Takhle zas musím trajdat po Praze i zítra :-/
On ten trh už dávno není takový, jaký jsem ho znal :-)
Tohle zas vymyslel nějaký kretén :-(((
"Elektronická cigareta může v některých lidech vyvolávat například pocity bažení po nikotinu a její používání může mít negativní dopad na vnímání a budoucí návyky například u dětí"
Oni fakt už mají lidi za úplné debily, kteří nemají svůj vlastní rozum a všechno za ně musí řešit kdejaký hovadský zákon :-(
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zakaz-koureni-bude...
V tomhle případě by mě jenom zajímalo:
1. Zůstane 100 % vdechnuté substance v kuřákově organismu?
nebo
2. Vydechuje do okolního prostředí nikotin a další látky z e-cigarety?
Pokud platí 1. není co zakazovat, pokud platí 2. tak by pro ně měl platit stejný zákaz jako pro klasické kouření.
Plati 2, takze je zakaz pochopitelny, jen nechapu, proc to neni jako duvod tohoto zakazu.
Vydechuje nikotin? Moc se mi to nezda. Ale i kdyby, kolik ho vydechne? Kazda navonena zenska vytvari parfemem vetsi nebezpeci, nez to homeopaticke mnozstvi nikotinu.
Presne informace nemam, takze opravdu nevim, jake mnozstvi to je, to by si dukladne meli zjistit navrhovatele zakona, co chteji e-cigaretu postavit na roven normalnim cigaretam. Pro me osobne je nahrada cigaret elektronickymi cigaretami v hospode vyraznym zlepsenim, takze pokud je vydechovane mnozstvi male, tak bych to normalne povolila.
Nejak to nemuzu vygooglovat, ale myslim, ze bude skoro nulove. Je to proste inhalator. Co kdyz si nekdo natahne inh. antibiotika, nebo neco proti astmatu na verejnosti? Taky ho budeme perzekuovat, protoze nejspis male procento opravdu zpet vydechne?
Mne na cigaretách z 99% vadí ten smrad, což e-cigareta eliminuje. Další plus je výrazný úbytek škodlivin, z 4000 na jednu (nikotin). A koncentrace nikotinu bude v okolí "kuřáka" při vydechnutí tzv nula nula nic, leda krom dýchání z úst do úst... Takže ač téměř militantní nekuřák (ano, jsem napravený kuřák a to jsou ti nejhorší), tak e-cígo mi neva. Teda v hospodě. Např. ve vlaku v kupé ano.
Proc v kupe ano? Smrdi to? Nevim, ja to jeste nevidel, tak se ptam...
Smrdí. Ale vlhkým smradem, méně intenzivně než cigareta, a bez kouře. Asi jako když někdo kouří v prádelně, pak se tam trochu vyvětrá a pak tam vejdeš.
No počkej, ta co má taťka mi z pokoje rozhodně prádelnu neudělá. Kouř není téměř vidět. Ani nevím, s jakou vůní má náplně, protože to není nijak výrazně cítit.
Co mě ale štve, že s tím dělá blbý ftípky - v nestřeženém okamžiku mi to přitípne na ruku a má děsnou srandu z toho, že se vždycky leknu. Jak malej fakan...
Prosím tě, kde je v elektronické cigaretě nikotin?!?
http://www.lepsicigareta.cz/cartridge-naplne-c11/
Já myslela, že ty náplně jsou úplně bez nikotinu...
Tak to si budu msuet doma s taťkou promluvit :o)))
Nikotin je v tzv. liquidu, kterej se leje do atomizéru nebo kartomizéru. Tam se zahřívá žhavící spirálkou a podle druhu atomizéru a likvidu vzniká různé množství kouře. Ten obsahuje údajně jen nikotin, takže kuřák nezažije absťák z jeho nedostatku. Nikotin sám v přiměřeným množství škodlivej není, nesmíš se jím ale zfetovat. Kupodivu jsem nepotřeboval cigára už první den, ale z vrozený šetrnosti jsem je stejně vykouřil.
Nádherné počasí, jarní příroda ... a mně včera vytočilo a pokazilo náladu zjištění, že se mi po 8 letech přes zimu ztratila z bazénu voda = starosti, výdaje. Beru lyže a jedu na sníh, když se nemůžu koupat :)
Ale opravdu me toci, ze nejsem schopna sundat plast na kole horskyho kola, leda jsem si montpakama poskrabala lak. Co delam blbe? Na treku s tim zadne problemy nemam. Prece nepojedu do servisu, aby mi vymenili dusi. :-(
Na horácovi by to mělo jít skoro líp, než na trekovi. Asi je zbytečný psát, abys uvolnila patky do středu ráfku, hlavně na protilehlý straně, než začneš páčit. Dobrý jsou ty kovový montajzny, když to jde blbě, tak se berou tři a dá se pomoct zaháknutím za dráty.
A nebo použij vidličky :-)
vypuštěno asi máš
začít na druhé straně ventilku
zkusila si napžed zatlačit patku smerem ke středu ráfku po celém obvodu kola , jakoby ten plášť nahnácat na prostředek ??
Dvě montpáky jsou klasika...
první se tam dostaneš a zahákneš ji o drát výpletu, druhou to dorazíš...
To musí jít bez síly celkem :)
Uff, tak jsem zvitezila smerem ven, asi potrebuju vic cviku. Je peknej vopruz, kdyz si predstavim, ze nekde na vylete se budu s vymenou duse mordovat pres pul hodiny...
Ty máš lakovaný ráfky? Nebo ses pokoušela sundat plášť z rámu? To by vysvětlovalo mnohé...
Ja mam lakovany rafky, to vis, jsem snob. :-)
Napiš, že airbrush motýlků a kytiček, ať závidí :-)
Mas sice pravdu, ze je to damske kolo "designovane zenami pro zeny", ale az ke kytickam a motylkum se nastesti nesnizily. :-)
Nenaznačuješ tím, že máš růžové kolo z akce "natři si svoje kolo na růžovo" :o)))
Akci ruzove kolo delaji chlapi, ne? Vetsinu zen by ani nenapadla myslenka, ze ruzova barva snizuje ukraditelnost kola. :-)
Organizatorem je chlap - myslím, že se jmenuje Michal.
Mě vždycky pobaví, jak to kolo natřou plošně se vším - i s řetězem :o)))
To by ti nevydrželo dlouho, ty je často měníš, viď?
Často... To je relativní pojem. Podle mého, ted apodle mého servisu, je měním vždy, když měrka propadne.
A náááhodou, teď mám na kole jeden řetěz více jak 1.000 km. Od loňského února. Nebo možná snad ještě ten původní!!!
Ale řeknu ti, už jsem z toho taková nervózní :o)))
Dyž já mám vždycky děsnej strach, že odrbu pastorky...
Ale už jsem objednaná do servisu - 9.5. to tam vezu, abych měla ještě čas projet to před srazem :o)))
Bez legrace bych vzal supleru a retez zmeril.
Zadej to tatkovi. Supleru doma mit bude a tady je know how od Michala:
http://kandrac.cz/bike/technika/retezy.php
Alespon uvidis, jestli v servisu meni zbytecne.
Hele, nevnutili ti náhodou v servisu kratší měrku, aby tě tam měli častějc ? :-)
Měrku mám odjinud :o)))
Teda vám ty moje výměny řetazu ale leží v hlavě :o)))
Odjinud ? Asi si tě chystali, že budeš jezdit k nim. A nahráli konkurenci.
Ale teď vážně. Píšeš, že když tobě jde měrka na půlku, v servisu zaručeně propadne. To je nějaký divný, ne ? To mi už fakt zavání tím pověstným desetníkem pod miskou na váze zelináře, který vydělal na nový barák. Ta šupléra asi bude fakt na místě. Vždyť ty nejezdíš ani v nějakých extrémech, ani přehnaně silově. A i laciný řetězy vydrží rabiákům dýl.
Nelezi, ale jsme radi, ze menime podstatne mene casto. 8-)
Kdybyste věděli, jak jsem nervózní z toho, že jsem od loňského února řetěz nemělnila :o)))
Ale už se to blíží :o)))
To mě napadá, že jsem si dneska chtěla před odjezdem ještě řetěz umýt. A hlavně kolečka přehazky. Ta jsou jakási obalená špínou :o))) Tak jdu na to...
Neskutečná arogance :-((( Už aby ho zavřeli, debila :-/
http://zpravy.idnes.cz/chaloupka-vysvetluje...
Že jsem na vlastní oči viděl, jak se za minutu přeřeže zámek na kolo pilkou na železo :-)
Mě to nevytočilo. Ale dneska jsem si zabruslil po asi nejdražší cyklostezce ve střední Evropě. Jojo, jel jsem z Vysočan do Hloubětína po té naší chloubě. No nevím, ale normální cesta, normálně už pěkně hrbolatá, asfalt průměrný (pod kolečkama jsem měl už několikrát lepší), lidí haba kuk...no nevím. Měl jsem z toho takovej divnej pocit....
habaděj (hodně, spousta,mnoho) pane kolego.
Prorok Habakuk byl biblická postava cca 600 let před Kristem :)
Habakuk tuším říkal Mireček v Básníkách...:-) Mám to od něj. On to tak krásně říká, tak to opakuji:-)) A proto se to asi vžilo do té naší řeči české:-)
jojo, pachatele by jsme měli, ale stejně je to legrace jak se to změnilo
Hele, když chceš někoho opravovat, tak bys měl psát správně česky:
"... by jsme ..." !!!!!
Ha , tolik vykřičníků, hele zase rozumně :)
Habakuk a habaděj nejsou o gramatice.
Bible versus lidová mluva.
Vím že je moje čeština ve psané formě příšerná, tak nějak přirozěně, když čtu tak celý text najedou, když píšu tak prostě některé části textu nevidím a chyby odhaluji až při druhém či třetím čtení "slabikujíc" nahlas a to mě už skutečně nebaví....
Ale zas mám díky dětské snaze nemít 4ky z jazyků sloní paměť, všechny cvičení nazpaměť :)
Myslím si, že negramatické upozornění na faktickou chybu není za přečin na pět vykřičníků. Pardon habaděj vykřičníků. :)
OT...když už tu rozebíráme gramatiku. Na jedné diskuzi mne pobavil jeden človíček, když napsal:
"Vy si snad mislíte, že jsem debil"
No pobavil spoustu lidí:-)))
Jo, psát spisovně a bez chyb by se asi mělo. Patří to k dobrým mravům:-))
Ale zas na druhou stranu, když si pomyslím, že na světě existuje asi tak 7 miliard lidí, co jsou jinak celkem průměrně inteligentní, ale nemají ani páru o vyjmenovaných slovech, je to spíš k pobavení než k vytočení:-))
Jestli to rikal Mirecek, neni to chyba, ale citat.
Co takhle hala bala ve stejnem vyznamu? Pouzivam casto a je to take citace, nikoliv vecna chyba.
To je snad původní staroslovanština :)
Originál to bylo údajně chalalabala a v jidiš, což byla směs němčiny, slovanských jazyků, se to používalo jako hakol-bakol .....
Smysl rozhodně nebyl hodně velké množství ale nepořádně, naoko či ledabyle .....
Koneckonců my nevíme jestli to měl Mireček ve scénáři nebo to jen popletl?
Jazyk se vyvýjí, o tom žádná debata není, viz například slovo kurva kurvička, které kdysi bylo oslovením dcery , pak koncem 19 století stalo označením sexuální pracovnice, aby postupně přešlo v současné citoslovce překvapení :) .
Ja tam jela vcera a dnes na kole a konecne jsem na vlastni oci videla tu pakarnu se schodama kolem rozestaveneho baraku. Na prvni pokus smerem z Prahy ven mi vubec nedoslo, ze to je ono slavne misto, prehlidla jsem po 30 metrech vpravo schody nahoru a skoncila az na rohu na Harfe.
Mám takový pocit, že jsem tě viděl:-)
To samozrejme nevylucuju, neviditelny plast jsem si nevzala. :-) Jela jsem za znamymi do Mirosovic na chatu a vychod Prahy vubec neznam, tak jsem misty mela vtipne kufrovani. :-)
Myslím, že hned na začátku. Válel jsem se tam na lavičce:-))
Hnus!
Na pražském magistrátu přišli na desítky podezřelých změn územního plánu, které se schvalovaly za éry bývalého primátora Pavla Béma. Od roku 2005 se na magistrátu schválilo až 200 klientelistických změn, které měly vyhovět vybraným developerům či realitním magnátům, odhadují úředníci, kteří nyní starý systém prověřují.
http://zpravy.idnes.cz/klientelismus-s-pozemky...
Jo, to je fajn, že se to pomalu odhaluje.
Akurát by to chtělo, aby "zdroj" z magistrátu, řekl o těch změnách něco konkrétního, kde měly být a kdo je schválil a na čí objednávku.
Že byly v modrých deskách je sice hezké, ale doufám, že teď půjdou ony desky příslušným orgánům na prošetření:-))
Mne to prijde trochu jako boj s vetrnymi mlyny. Vezmi si, kolik afer je v setreni a kolik odsouzenych. A odhaluje se to vetsinou mnoho let zpetne, kdyz se vystridaji lide, takze soucasne aferky si vetsinou v klidu probihaji bez velke nadeje na budouci potrestani. Z hlediska toho, ze lidska povaha je proste stale stejna, je nejlevnejsim zpusobem vlady absolutisticka monarchie s co nejmene uredniky, protoze hrabe mene lidi.
No, tu absolutní monarchii jsme už taky měli a nijak moc jsme o ni nestáli.
A ten absolutní monarcha se také potřeboval opřít o loajální šlechtu, a aby byla šlechta loajální, tak...., no co si budeme povídat.
Těžké je to, přetěžké.
Já bych asi začala jasným, zcela přesným služebním zákonem, který by přesně vymezoval kompetence úředníků, porušení kompetencí tvrdě trestal a tím zabraňoval, aby úředník podléhal politickému nebo lobistickému vlivu.
To jeste lidi nevedeli, ze desatek je jen takova legrace oproti danim, co je cekaji v budoucnu.
Ja bych zacala tim, ze by stat rozhodoval o mene penezich a nesmel si pujcovat.
Jo, souhlasím, stát by měl přerozdělovat pokud možno co nejméně peněz.
Pořád ale myslím, že budou oblasti, o které se musí postarat, třeba obrana státu, veřejný pořádek, základní školství a koneckonců také budou vždy lidé, kteří budou skutečně pomoc potřebovat. Pokud toto odbouráme, tak nepotřebujeme žádný stát, můžeme žít samostatně stylem můj dům, můj hrad, a když mi můj hrad přestane stačit, tak můžu zabrat hrad sousedovi:-))
Ja taky nepsala, ze bych chtela stat zrusit, nejsem takova extremistka. :-) Samozrejme ze je spousta veci, ktere ma zarizovat stat, ale je jich vyrazne mene, nez co dela ted.
My dvě se shodnem určitě.
Jen se musíme všichni shodnout na tom, co má zařizovat stát. Třeba takovou cykloinfrastrukturu, ano, nebo ne?
A pokud ano (osobně si myslím, že ano), tak by o ni měl rozhodovat ten, kdo za její realizaci nebo špatnou realizaci nebo žádnou realizaci ponese přímou odpovědnost. Takový člověk by neměl podléhat žádným vlivům a měl by pořádně dělat svou práci, měl by umět obhájit tu svou práci a neměl by podléhat nátlakům, ať jsou jakékoliv.
Ono se to hezky řekne někomu, kdo nenese žádnou odpovědnost, hele udělali jste to blbě, mělo to být takhle.
Stát chce zrušit málokdo. Ale jde o fungování. A spousta věcí může být efektivnější nestátní, i když se to nezdá...
Ono by stačilo, kdyby stát hlídal dodržování smluv (a nejen těch psaných) a ochranu soukromého vlastnictví. Já si stojím i zatím, že kdyby nebyla povinná školní docházka a lidé se museli postarat o sebe, tak by děti do školy posílali... A nezáleží na tom, zda je základní škola státní nebo soukromá....
Já jsem zase o dosti dětech přesvědčen, že kdyby nebyla školní docházka, tak by do školy nechodily, resp. rodiče by netrvali na tom, aby do školy chodily. Ovšem otázkou je, jestli by to nebylo ku prospěchu těch, co by ve škole zůstaly. Od seznámení se se školním prostředím mám silný pocit, že pro mnoho dětí je druhý stupeň zbytečný a je spíše způsobem, jak zabránit tomu, aby se mnozí nezletilci netoulali po ulicích.
Kazdopadne je v zaloze tolik zbytecnosti, co stat dela, ze je zcela bezpredmetne se bavit o tom, co by bylo bez povinne skolni dochazky. Pri zakazu detske prace stejne dost dobre nemuzes zrusit povinnou skolni dochazku.
Já jsem zase přesvědčeno tom, že lidi nejsou blbí. Dokonce myslím, že většina lidí je alespoň v nějakém ohledu chytřejší než já.
Pokud by škola nabídla nějakou užitečnou službu (například vzdělávání), nepochybně by rodiče děti do školy posílali a za vzdělání rádi zaplatili jako za každou jinou službu.
Samozřejmě by se mohlo ukázat, že je výhodnější vzdělávat děti doma a na specializované znalosti jim zaplatit kvalitní učitele. Ale to nevíme, protože domácí a soukromé vzdělávání je u nás díky státním regulacím strašně problematické.
Ale možná ne, možná jsou rodiče úplně hloupí a ze všeho nejraději by za svých dětí měli analfabety.
Skupina rodičů, která se domnívá, že vzdělání je zbytečné je dost velká. Kdyby záškoláctví nezadělávalo na problémy se sociálkou, to by dětí bylo doma.
Dokonce jsou rodiny, kde si dítě musí chození na střední školu proti rodičům vyvzdorovat.
No co by jsme si měli povídat.
Za absolutní monarchie tady existoval stát s funkčním soudnictvín, sociálním systémem, nejmenším počtem úředníků a státních zaměstnanců na obyvatele, kteří všechno psali krasopisem,vyřizovali poštou nebo poslíčky a trvalo jim to minimum doby ve srovnání s dneškem.
Občan absolutní monarchie Rakousko Uherska si mohl být jistý, že většina úředníků je produktem přísného výběru, kariérního postupu a že neohrozí svoji definitivu nějakou šílenou úplatkářskou akcí.
Navíc si občan mohl vzít pět švestek a přejít v rámci Evropy doslova kam chtěl, nabrat tam zkušenosti nebo tam začít nový život aniž by ho pronásledoval jemu nápomocný systém s dotazníky a formuláři.
Daně byly progresivní tak, že nejvyšší sazba byla někde kolem 5 procent a většina lidí platila procento jedno či dvě.....
Fuj absolutní monarchie :)
Jo, jen nevím, proč se to zrušilo:-))
Jinak, měla jsem právě na mysli to: "většina úředníků je produktem přísného výběru, kariérního postupu a že neohrozí svoji definitivu nějakou šílenou úplatkářskou akcí."
Edit: tedy měla jsem to na mysli, když jsem psala o tom přísném služebním zákoně.
Fajn by bylo, kdyby byla snaha to napravit nebo potrestat ty, kteří jsou pod tím podepsaní.
Pokud se zase zkonstatuje, že se to opravdu stalo, ale pozemky nelze vzít zpět a není koho potrestat, tak s tím můžou jít kamsi...
Paradoxní je, že ti (pravděpodobně) stejní úředníci před tím nic neviděli... To je typický... mi nic neviděli, mi za nic nemůžeme.... Oni by za to chtěli asi platit... A jsme u toho, proč je u nás taková korupce...
Hele, študente, zopakuj si osobní zájmena a pak si ty dva pohlavky dej sám :o)))
Ten jazyk je pěkná mrcha, ohýbá se a ohýbá :-D
Tak nejen, že se nám vrátilo globální oteplování (zvlášť dneska, a zejtra má být ještě hůř), už se zase na nás řítí další katastrofy:
http://www.novinky.cz/zahranicni/svet/266320...
Né, že by všechno byla úplná blbost, ale třeba tohle:
"Dítě v rozvinutém světě zkonzumuje 30 až 50krát více vody než dítě v rozvojovém světě"
Fakt by mě zajímalo, když se přestamu mejt a po sobě splachovat, bude mít dítě v Sahelu vody víc?
Počkej. Já se normálně nemeju a kadím do díry za barákem právě kvuli tomu, aby ta voda přitekla do Sahelu. A ono ne? Sakra, tak to mi bude muset někdo vysvětlit, jak to je....
No, obávám se, že otázka stojí trochu jinak. Nejde o to, jak dostat vodu k lidem do Sahelu, ale jak dostat lidi ze Sahelu k vodě.
Nakonec nebude to poprvé, co se budou lidé (nebo i jiné živočišní druhy) stěhovat ke zdrojům.
Což vede k hnusnému konstatování, že pomoc rozvojovému světu je cestou ke zkáze. Když to dítě v rozvinutém světě omezí spotřebu o 10 %, a dítě v rozvojovém se dostane na jeho úroveň, celková spotřeba vody stoupne. :(
Ta první věta by se měla do kamene tesat. On je to tedy dávno známý fakt, jen naši novináři mu nevímproč nějak nepřišli na chuť...
http://www.revuepolitika.cz/clanky/14/proc...
http://libinst.cz/komentare.php?id=271
Pěkný prdlajz ;-)
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/172946...
Nemůžu říct, že mě to přímo vytočilo, ale radost mi to rozhodně neudělalo:
jela jsem z Veselí nad Lužnicí lesem po cyklostezce a v jednu chvíli jsem minula matku a dvě děti asi 7-8 let.
Jinak nikde nikdo, tak jsem si v klídku šlapala a na tacháčí jsem měla asi 20 km/hod. Najednou mě předjel ten ten malej klučina, hodil mi myšku před kolo a zamáznul to na fleku. Stihle jsem jen zařvat NE!, ale vybrala jsem to.
V tu chvíli mě předjela jeho ségra, hodila mi myšku před kolo a, stejně jako brácha, to zamázla na fleku přímo přede mnou.
Už jsem se viděla, jak brzdím o její kolo, ale o milimetr jsem se vyhnula. V tu chvíli mě předjela jejich matka...
Ne, nezamázla to na fleku - zabrzdila o kus ve předu...
Čekala jsem, že třeba hodí omluvu, ale koukala jak bulík, tka jsem jí nechala být. Ale husí kůži jsem z toho šoku měla ještě pěkný kousek cesty...
Docela mě na tom zaujalo, jak někdo může sice naučit děti jezdit pěkně na kole i s tím, že zastavovat se musí při pravém kraji, ale nějak je již opomenul naučit, že se při tom brždění také musí používat hlava nebo minimálně oči...
Normalka. Detem to trva delsi dobu, nez se nauci vnimat sirsi souvislosti. Rikam detem porad dokola, ze se nemaji motat pri chuzi nebo jizde na kole pod nohy, nemaji stavet uprostred cesty a tak podobne a dneska jsem si prejela vlastni dite. Jedno na me volalo zezadu, tak jsem se otocila a v tom okamziku to to druhe zapichlo prede mnou a ja se nestacila vyhnout a prejela mu nohu. Chvili kvikalo, tak jsem mu to pofoukala, rekla, ze jsme udelali chybu oba (ja se nemela otacet a on nemel stavet uprostred cesty) a jelo se dal.
Jo, tomu rozumím. Bylo mi zcela jasné, že byly naučené, aby zastavovali zásadně při pravém kraji cesty, což je dobře.
Snad jim teď matka dovyjasní, že nemůžou zaflekovat, když někoho předjedou :o)))
Na druhou stranu vyškolily i mě - tohle jsem teda fakt nečekala, že udělají. Příště už budu s touto eventualitou počítat.
Je fakt, že na Modřanské bych to čekala odkudkoli, ale tam v lese, kde kromě nás 4 nikdo nebyl, jsem něco takového neočekávala ani ve snu...
Náš nejmladší dneska takhle vyškolil manželku.
Celou dobu do ní hučím, nejezdi za ním tak blízko (to neděláš dobře s těma sirkama Jaromíre:) zašlápne to nebo se rozmázne a pak se budeš divit.... několik pohledů ve stylu neměj péči mi stačilo :)
No a mladej to zašlápl, protože něco zahlédl v lese a žena to do něj zezadu nabořila.
Naštěstí celkem dobrzdila ale sundala ho z kola.
No a finálně na konci výletu, prakticky v dohledu domova, malého zaujaly kachny za plotem a tak hodil salto přes řidítka,řekl bych, že nejvíc ho ale vytočilo dezinfikování loktů a kolen...... chudák malej :(
Od te doby, co jsem se seznamila s dezinfekci betadine, ktera nepali, nemaji deti s dezinfikovanim ran problem. Ale taky jsem jim to donedavna dezinfikovala jodisolem. :-)
nám došla :(
Musel jsem šáhnout do cyklobrašny
Ja normalne vubec zadnou lekarnicku nevozim, ale uz roky si rikam, ze si nejakou zakladni vyrobim. Mohla bych treba z obsahu prosle autolekarnicky :-)
Tak na takovou mám v garáži dobrej základ. Podle razítka měla expiračku v roce 1973
Proboha, tam je snad ještě místo dezinfekce DDT, ne?!? :o)))
Alespoň se ve veteránkovi nedržej kuny a potkani :-))
Máš snad něco proti vykuněnému veteránovi?
Protože nevykuněné prase vypadá mnohep líp než vykuněné prase :-)
Jenže desinfekce, co nepálí, postrádá ten výchovný rozměr ;-)
Vetsinou desinfekci s sebou nemam a nic nedesinfikuji a nevsimla jsem si, ze by deti nejak vyhledavaly odreniny a byly schvalne neopatrne, takze ve vychovny efekt palive desinfekce neverim. :-)
Když si vzpomenu na sebe, tak mám dojem, že než hrozba vlastního letu přes řidítka mne od telecích nápadů vždycky spíš odvracela představa čištění a desinfekce ran.
Neúspěšně odvracela.
U nas doma padam z kola asi casteji ja nez deti, ale nechavam si to na vylety bez nich, abych je nekazila. :-) Tuhle jsem jela tady nejakou pesinkou, kdyz jsem vedla syna ze skolky, a syn bezel za mnou a volal "mama se zblaznila, jede to na kole". Zacinam se obavat doby, kdy se to otoci a ja budu volat na syna, ze se zblaznil, az tu bude sjizdet nejake mnohem krkolomnejsi pesiny...
A otočí se to rychle. Sotva jsem synka naučil jezdit na kole, za chvilku mi ujel a teď už bych ho jen zdržoval.
Takže teď už si akorát sám odhání přítelkyně, když nechce slevit ze své představy o krátkém nedělním výletu.
Když ti tohle udělá dítě, tak to jde i pochopit. Ale zažila jsem to opakovaně s dospělým, respektive dospělou. Jelo nás 8 cyklistů za sebou, celkem pohodové tempo. Vtom jako první jedoucí cyklistka bez jakékoli výstrahy zabrzdí a švihne svým kolem přímo pod kolo toho dalšího. Brzdy kvílí, jen tak tak zvládáme řetězovou reakci. A dotyčná s klidným úsměvem trhá ze stromu u cesty jablíčka a ještě nám je nabízí. A to zopakovala několikrát, jen jablíčka občas vyměnila za švestičky. Po dvou dnech společného cestování už jsme si od ní udržovali hodně bezpečný odstup.
U děcka to člověk ještě tak nějak pochopí, ale když ti tohle udělá dospělej... V orlických na hřebenový magistrále jsem jednou dostal világoš od tatíka v "tourdefranc" oblečku, který se tam procházkově sunul a v momentě, kdy jsem ho klidným tempem předjížděl, tak se začal bez ohlédnutí otáčet. Hulákal pak na mě, že prý jsem měl volat, že jedu...
Tak nám nedaleko práce zřídili novou autoškolu. Jako slogan používají: "Autoškola nové generace". Takže už vím, jak bude vypadat nová generace pražských řidičů: budou to bezohledná prasata. Krátký výběr úspěchů této autoškoly za poslední tři dny:
Parkování na přechodu pro chodce
Parkování na stání vyhrazeném pro zásobování
Parkování na chodníku
Nedání přednosti chodci na přechodu (2 ×)
Doufám, že brzi zkrachují.
Tužtička není, takže: "brzy"
Fuj, stydím se.
Brzi, jazik, nazívat se.
Ještě jsi zapomněl Ruzině. ;-)
Základní školu jsem studoval před 40ti lety. Za nás Ruzině bylo jen letiště a ne vyjmenované slovo.
No vidíš, a teď už to letiště není, teď už je to jen vyjmenované slovo.
Letiště je teď "Letiště Praha, Terminál 1, 2 nebo 3" :o)))
No a brzo to bude Václav Havel...
Oni to zvláštním školám tajili.
Hm, to je zvláštní. Kobilisi tam bili.
Spis rozesmutnilo nez vytocilo...
"Stát se definitivně rozhodl vést středočeskou část dálnice D3 v takzvané západní variantě, tedy přes Posázaví."
http://www.denik.cz/ekonomika/cast-dalnice-d3...
Tak já myslím, že to bylo jasné celkem dávno. Jde o to dostat auta i z úseku D1 od Čestlic do Mirošovic. Tam se ty auta při sebelepší vůli nemůžou vejít. Že by udělali 4 pruhy pro každý směr je taky nesmysl. Lidi neuměj jezdit ve třech. Naprostá většina jede v prostředním i když je pravý volný.
Teď ještě, kdy začnou.
Navíc, kdyby vedla dálnice po E55, neměla bych kudy jezdit ráno do práce na kole. Asi by mi cyklostezku nepostavili a objíždět to trasou o dalších 15km delších by se mi tedy ráno nechtělo.
To je opravdu velmi smutné. Ta dálnice znehodnotí přírodně cennou lokalitu a zároveň rekreační zázemí Prahy, které bylo dostupné na kole nebo vlakem. Takže Pražáci to budou mít do přírody dál a budou tam samozřejmě jezdit autem. Tudíž zesílí automobilový provoz a budou se muset stavět další dálnice. Ty pak znehodnotí další kusy zatím málo dotčeného území a do přírody to zase bude o další kus dál...
a samozřejmě tam nejvíc lidí stejně přijelo auty....
Zkus se někdy postavit na železniční zastávku Petrov nebo Luka pod Medníkem a pak mluv o tom, že tam většina lidí přijíždí auty. I na kole tam jezdí těch lidí hodně, a to i přesto, že cesta ze Zbraslavi po západním břehu Vltavy do Davle není zrovna bezpečná vyjížďka.
Pokud se kouknu na jízdní řád tak vidím, že v Petrově staví cca 12 vlaků za den jak jsou kapacitní netuším ale ne všechny jedou z Prahy...
Je klidně možný, že tam vystupuje hodně lidí, ale vzhledem k "rekreační a obytné kapacitě" lokality je to dle mého názoru pořád míň lidí než tam najíždí po silnici.
Rád věřím, že tam dojíždí i dost lidí na kolech, ale vzhledem k fyzickému fondu českých chatařů a chalupářů tak nevěřím, že by to mělo dělat nějaké význmamné procento....
Pokud vezmeme za základ chataře, tak jich určitě velká část jezdí vlakem, část autem a menší část na kole. Odpovídá to věkovému průměru chatařů, jejich potřebě občas něco přivézt či odvézt a asi i jejich finančním možnostem. Ale do oblasti přece nejezdí jen chataři. Troufám si tvrdit, že z toho "nechatařského" zbytku jich autem přijede mizivé procento. Většina vlakem a na kole.
A teď mi prozraď, pro kterou část těch lidí se bude stavět ta dálnice. Pro obsluhu tohoto území stávající silniční síť bohatě stačí. Ano, může se stát, že pro některé chataře se nepatrně zkrátí dojížďková vzdálenost z Prahy, ale kvůli tomu se ta dálnice stavět určitě nebude. Chataři jako celek utrpí značnou ztrátu tím, že celé široké okolí výrazně ztratí na atraktivitě.
Naopak, blízkostí dálnice výrazně stoupnou ceny chat a pozemků a nabobové zas budou mít kde stavět svá mnohamilionová orlí hnízda. :-)
Jde o úhel pohledu. Pochybuju, že když mi v blízkosti mého rekreačního objektu postavěj dálnici, budu schopen ho z tohoto titulu prodat dráž než předtím. Už jen proto, že přestane být rekreační. Ledaže by tam postavili benzinku nebo hypermarket s obrovským parkovištěm...
"Dobrá adresa" dělá hodně. A kdo se potřebuje krapet předvádět, tak mu ani dálnice za barákem vadit nebude. Stačí nějaký ten lesík, val, odhlučnění a 50 m od dálnice o ní skoro nevíš. Viděl bys, jak by jely ceny nahoru.
Samozřejmě, že pro milovníky klidu a samoty, lesní muže a skautíky to moc nebude - ale to jsi snad pochopil z tónu mých příspěvků a smajlíka na konci :-)
S těmi 50 metry to nebude tak horké. V Uhřiněvsi je občas slyšet 3 km vzdálená D1.
No jo, D 1, prvních 20 km D 11 a hitlerův autobán nemůžeš brát za příklad. Tam nevíš, jestli jedeš autem, nebo na tryskáčový lochnesce :-)
Dobře, 50 m jsem přehnal, ale to atraktivní okolí bude v okolí sjezdů mnohem rozlehlejší a sídlištně "klidnější" :-)
Tady: 49°54'21.810"N, 14°22'13.104"E
je slyset Strakonicka. Zkus si to hodit do google earth, aby sis ten teren mohl prohlednout ze vsech stran.
Na Slivenci je najednou po dostaveni okruhu taky nekolik domu na prodej a to za cenu, ktera tam nebyma obvykla ani pred nekolika lety. A rachot od okruhu je znacny.
Jiste, leta jsem bydlel vedle tramvaje a vlaku - zvyknes si, ale hluk tam bude porad.
Však taky píšu, že těch 50 m je krapet nadsazených a celý je to o tom, že bude určitě vrstva takových, pro které bude "rekreační místo" v dosahu dálnice víc než zajímavý. No a pochopitelně, na dosah sjezdu, ale s klesajícím hlukem budou ta místa exkluzivnější.
Kurňa, nejsem žádnej realitní makléř, abych se na tohle přímo těšil - pročtěte si ty moje příspěvky od začátku a ironii v nich určitě vystopujete...
Lidi říkaj, že na vlak si zvykneš, protože jezdí pravidelně a dělá pokaždý zhruba stejnej hluk. Já to zažil o několika dovolených a už třetí noc ok.
Silnice je blbá, protože to sviští pokaždý jinak, jednou je to kamión, jindy supersport motorka... a v nepravidelných odstupech. Na to se dá zvyknout hůř...
Před čtrnácti dny jsem přespával v tomhle lese:
http://www.mapy.cz/s/3NyN
Dálnice byla slyšet.
Koukam, že pan Ešus je velmi zajímavý pán. Podívejte se na to taky pohledem lidí co v tom posázaví bydlí. Sám bydlím skoro u železnice a ještě navíc vidím na E55, která je zasekaná každý pátek, když Áčkaři jezdí na chaty.
Tohle neni jen v rezii Prahy, tady lobuje Tabor, CB, ...
Tusi nekdo, proc nerozsiri Strakonickou a pres Vodnany to nedotahnou do CB, kdyz uz pulka trasy je postavena skoro s dalnicnimi parametry a pouze pro motorove a dalnice maji stejne rychlostni limity?
podle mě je to kvůli těm prvním kilometrům z Prahy do Jíloviště... tam neplatí rychlostní limity pro dálnici..... a nikdy platit nebudou.
Takze kvuli par km, kdy by auta jela pomaleji, se zlikviduje fura hodnotne prirody. 8-(
Nevím jestli je to zrovna ten důvod , ale bylo to první co mě napadlo.
Je to cca 10 km silnice dálničního typu, kde třeba potkávám na "dálnici cyklisty nebo traktor".
Další důvod asi bude ten, že u Tábora je už odložených pár km dálnice a že po D1 na Mirošovice to asi nepůjde pustit, ledaže by se u Mirošovic udělalo ješte jedno obří patro křížení Radotínského typu?
Popravdě když jedu tím směrem tak mám opravdu problém co zvolit, jestli cestu přes Benešov nebo si zajet fúru kilometrů na Strakonickou nebo jestli se dokonce k Salzburgu neoplatí jet přes Plzeňskou dálnici :(
Ma to pomoct od zacp na Benesov, podle clanku byla druha varianta pres Ricany a rozsireni silnice na Benesov.
"Senátor Pavel Eybert, předseda Sdružení pro výstavbu D3 a D4, však tvrdí, že rozšířit silnici I/3 je nereálné: "Zkuste si představit situaci na silnici I/3 mezi Táborem a Prahou, zkuste tam rozkopat dvacet třicet úseků, které budete předělávat. 10 až 15 let by se tamtudy vůbec nedalo do Prahy dostat," říká Eybert.
Navíc je podle něj potřeba v Posázaví postavit kapacitně vyhovující silnici, která tam v současnosti chybí."
http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_zprava...