http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/radnice...
U blbečků na dvorečku. Jeden státní úřad pokutuje druhý, prachy určené na školky, údržbu dopravní infrastruktury apod. se posílají na pokuty. Hlavně že památkově chráníme snad už i některé starší paneláky.
Škoda, že nebyl památkový úřad už ve středověku. Takže mohly vzniknout takové paskvily, jako Chrám Svatého Víta (gotický vokna, barokní třecha věže) nebo u nás v Brně Petrov (zvenku gotický, výzdoba barokní).
ano to máš bohužel pravdu viz např. paneláky z pražské Invalidovny....
Ono se to netýká jen památkářů profíků ale i amatérů....
Mě by zajímalo, co by dělal například Klub za starou Prahu v době velkoasanací třeba Židovského Města nebo celých oblastí hradeb .......
Hlídal si aby jim nezbořili jejich vlastní střechy nad hlavou.
Případ cca týden starý, který jsem měl na stole: klient tady u nás ve vsi si chce postavit nový rodinný domek na své parcele, protože panelákový byt je už jeho rodině malý. V současnosti je na parcele cca 150 let starý klasický zděný domek v dezolátním stavu, rozpadá se a nelze ho zachránit.
Problém je v tom, že daný pozemek leží v památkově chráněné zóně. Protože původní dům je na spadnutí, bez střechy, štíty vykloněné, památkáři souhlasili s tím, aby byl zbořen. Současně ale vyloučili, že by tam povolili nový rodinný dům v té podobě, jak by chtěl klient. Že to tam bude jako pěst na oko a dvě Á čtyřky keců, proč tam ten nový dům nejde postavit (podotýkám - jde o naprosto "střízlivý" rodinný domek, přízemí + podkroví, žádná zhovadilost to není).
Klienta to dost zarazilo - dal už peníze za projekt a nemá jich zrovna nazbyt. Takže šel k těm památkářům znova a ti mu řekli toto: dáme vám souhlas k té nové stavbě v té podobě, jak ji chcete mít, ale musíte ji postavit v jiné části parcely - ne zhruba uprostřed, jak chtěl, ale aby byl ten nový dům "schovaný" za stávajícím. No a pak že se ten původní dům za pár let rozpadne úplně - a zůstane tam už jenom ten nový...
Tak to mě pos.r!
Bezna realita pamatkaru. :-( Taky vlastnim narodni kulturni pamatku (chatu pobliz Leveho Hradce) a sleduji obcasne boje sousedu s pamatkari. Nemaji zadnou koncepci a smysluplne oduvodneni svych rozhodnuti, ale musi byt po jejich.
to je přece klasická aplikace metody soudruha Potěmkina :)
Možná by se dali těsně po kolaudaci nastěhovat do domku krátkodobě a z charitativních důvodů 2-3 rodiny takových těch lidí, co dokáží bydlet v domě než ho rozeberou zevnitř :)?
No ten klient je z toho dost vedle.
V Praze totiž platí, že na jednom pozemku nesmí (jednom parcelním čísle) nesmí stát dva rodinné domy. A klient nedokáže zajistit, aby ten starý - až bude postaven nový - nějak rychle spadnul, to by tam musela proletět stíhačka dva metry nad střechou a srazit to výfukem proudových motorů...
A starý dům má číslo popisné a nový musí dostat nové číslo popisné, ale dvě čísla popisná na jednom pozemku nesmí být a pozemek nejde rozdělit na dva...
Rád bych mu pomohl, ale vůbec nevidíme východisko... ufff...
V který okamžik nejpozději se musí požádat o čp na nový barák?
V který okamžik nejdříve se může zrušit čp starého baráku? Nedalo by se to už včíl, říct, že to není barák, ale hromada kamení?
Na území hl. m. Prahy už není povoleno stavět rekreační objekty. Nějaká "hromada kamení" - nepřipadá v úvahu, ani se tam nemusí jezdit podívat, neustále,se aktualizují letecké snímky území a to mají k dispozici na počítači. A o číslo popisné nově žádá příslušný stavební úřad současně s vydáním kolaudace - takže prodleva není možná.
Už jsem to projednal i s naší právničkou - nepůjde to.
Ona ta úředničina v roce 2012 je totiž děsně složitá záležitost.
Dost dobře nechápu, jak na dům, který nechali postavit babička s dědou v roce 1930, stačil jeden výkres, papír podlepený tkaninou, dole napsáno: schvaluji + podpis stavebního rady - a barák stojí dodnes.
Jak neumíš poradit?!? Nevíš, kde si najmout stíhačku?!? :o)))
stýhačku L-39pyčo :)
http://www.youtube.com/watch?v=HryMKlfBvb8
Tam je jedna klasická chyba, jak že dal peníze za projekt? To přece musel projektant zjistit, co se na té parcele dá a nedá stavět? To je vina projektanta. Než začne kreslit, musí si zjistit vstupní podmínky a památková ochrana je jednou z těch známých a klasických...
A vrazit domek doprostřed parcely jako šachového pijóna na šachovnici taky nezní moc dobře. To zní jako by mu to kreslil bývalý pan stavitel v roce 1973, za Husáka. SPVRD. Vrať mu to ať nelituje, přemýšlí, případně změní projektanta. Bydlet bude na celém pozemku, nejen v domku. Je dobře plánovat celou zahradu. Sice konkrétní situaci neznám (a ani nechci znát), ale domek uprostřed parcely vždycky zavání rychlým projektantem který moc nepřemýšlel.
Možná by bylo řešením ten novej barák koncipovat jako částečnou rekonstrukci té rozvaliny, prostě s trochou invence. Ne tam vrznout čtvereček doprostřed. Ale to se bez znalosti v reálu nedá.
prostě architekta, a nemusí to být dražší, naopak.
Sestre rekli na stavebnim urade, at udela stavbu noveho srubu jako rekonstrukci stare chaty stojici na tom pozemku, ackoli ta nova chata se starou souvisela prakticky jen tim, ze tam zustala jedna sklepni mistnost.
ano, znám přesně stejný případ, a pokud vím, nebyl to problém.
To může mít i logiku. Pokud je území nějakým způsobem cenný a chráněný, je šetrnější obnova stavby na původním místě nebo v původní hmotě než novotvar situovanej jinak. Kostky ve středu parcely jsou prostě surový, tak se nikdy nestavělo. A úplně ruší půvab a využití pozemku, to je potom fakt jenom na záhon s cibulí, garáž a schovat se do té kostky.
Já chtěl vždycky vilu uprostřed veliké zahrady, to je dnes OUT? :-(
Nee, na veliké zahradě to nemusí být nutně out. Veliká zahrada dovolí víc. Ale když se podíváš na katastrálku jak se celý socík stavěly rodinný domky a jak se staví často i dnes, jsou to příliš často a zbytečně promarněné šance. Takže ne vždycky out, ale často.
Vilu nebo vílu?
8-))
:-))
Kdyby mu šlo fakt o vííílu, tak není dobrý mít už vilu na tý zahradě. protože pak už nepozná, jestli je to víla opravdová nebo jenom převlečená chamtivka co stojí víc o vilu než o něj. Pravá víííla bude nadšená i na prázdné záhradě.
A hlavně ti s vílou žádný projektant nepomůže. Ale zase většinou nebývá památkově chráněná... ;-)
Ja ti nevim, ale mozna od urciteho veku bude pamatkove chranena i víla. :-) Obcas mam pocit, ze se tomu veku uz zacinam blizit...
To je fakt, já už v tom věku jsem:-))
Ale přeci jen...., možná zvolím osud ruiny, než péči Státní památkové péče:-))
To není o věku. Teda pokud jsi fakt víla :-)
Ja jsem veverka, tam to bude asi jinak :-) Pokud bych byla víla, tak leda ta z Matka a Kubka, co ji nechtely ostatni vily do tance, protoze byla moc baculata. :-)
Nemůžeš poměřovat podle těhotné manželky.
On ji ale uz nejaky ten patek tehotnou nema, takze spis kojici manzelky. :-)
Ona není víla jako víla. Tyhle se líbí mně:
http://www.youtube.com/watch?v=dXgYu0S696E&...
Ty jo, děkuju :-)
Hlavně aby ta víla nebyla rumová :)
http://finance.idnes.cz/viteze.aspx?y=nastr...
Reforma :-))))
Zdražovat Fšechno umí každej blbec, to ani nemusí nijak pojmenovávat :-/
A opět stejný scénář....velké divadlo - nakrmit veřejnost množstvím "velkých zpráv" (demise, vládní krize, nové volby), odpoutat pozornost a pak to zdražení prezentovat jako vítězství a daň za stabilitu.
Otázka - co se změnilo za posledních 8 dní (před a po "vládní krizi")?
Jen za posledních 8 dní?!?
Co se změnilo za posledních X let?!?
K té druhé větě - nerad bych se rozepisoval (bylo by to na dlouho), ale co mám dojem, je to, že nám "naši představitelé" více lžou (nepokrytě a s úsměvem) a míra korupce vzrostla.
Těmi osmi dny jsem měl na mysli to, že když je (tyto dny) vypustíme, nic se nezměnilo. V těch osmi (nebo kolik to bylo, možná i méně) dnech z nich vypadlo tolik gest, špíny, obviňování, že to překvapilo i mě (a to jsem hodně otrlý). A oni si spolu znovu sedli k jednomu stolu a .....nic...
Ke stolu si zase sednou, to je pochopitelný. Přece si kapři nevypustěj rybník.
A lež a korupce jim prochází, jsou si v tom čím dál víc sebejistí, protože není páka, jak je vyhodit ze sedla a toho si jsou čím dál víc vědomi.
Když už to hodně přeženou (viz Janoušek), tak jednoho možná naoko obětují, nějak to zakamuflují, pak ho tiše odškodní, lid se uchlácholí a jedou dál... humus, ale co s tím.
Překvapilo tě, že si znovu sedli k jednomu stolu?
Ale vždyť to tak dělají už léta letoucí. Osobně si myslím, že tento postoj do politiky u nás zavedl vynález takzvané opoziční smlouvy. Pamatujete na to?
Na neustálem domlouvání se, pádech a následných vzkříšeních vlády, slepené ze 4 nesourodých stran, skončila poslední vláda na Slovensku.
Nu a teď, světe div se, mají pouze jednoho panáčka, který může s většinou pohodlně vládnout. A on přesto žebroní u ostatních stran, aby s ním šly do holportu.
No pravda, když jsem sám, tak dokážu prosadit vše, co chci. Ale zase, když jsem sám, nemůžu se na nikoho vymlouvat, že mi mou vpravdě rozumnou, spravedlivou a čistě altruistickou snahu o blaho národa kazí.
Nuže, politika:-))
Když je tu nové nasírací téma, přihodim pondělní článek - jen to potvrzuje, co mi minulý týden řekla pumpařka - že ani netušim, co všechno berou ...
http://www.novinky.cz/finance/264171-socialni...
Mě už to ani nevytáčí. Vždyť tady s nimi žijeme. Jenom o tom triku s fiktivním incestem jsem nevěděl.
Pak přijede ta slepice z Prahy a vysvětluje místním starostům, že věci jsou jinak, než oni to vidí.
Nejhorší na tom je, že se s tím nic nedělá. Pokud se nějakého důvodu staneš potřebným ty, tak budeš nejspíš mít velké starosti nějakou kačku ze sociálky získat a bude se zkoumat, jestli nemáš něco, co bys mohl prodat.
"Mě už to ani nevytáčí. Vždyť tady s nimi žijeme. Jenom o tom triku s fiktivním incestem jsem nevěděl."
Hmm a ty tomu věříš? Nebo věřit chceš? Viz http://hoax.cz/hoax/zvysene-zalohy-na-elekrinu...
Novinky se zařadili ke kvalitním médiím, k různým Parlamentním listům, Fragmentům a tak. Prostě každou informaci z článku si musíš ověřit, protože redaktor ani editor toho plátku to neudělá.
A jestli pak tvoje děti na střední škole dostávali 20 kKč příspěvek na nákup školních pomůcek?
Nakoupíš pomůcky a rozprodáš je bílým spolužákům a zase jsou peníze na cigárka.
mám jednu starší, za hlubokého socíků dávali dávky na Praze 10 na zkoušku formou poukázek na potraviny.
Dělal jsem v té době o prázdninách brigádu ve starých Vršovicích známou dnes z vratných lahví :)
No a co udělali nabyvatelé poukázek ?
Přišli do samobsluhy a nakoupili za ně hromadu sodovek, sodovky za rohem několik z nich hromadně otvíralo a hrdly je zasadili do kanálu, lahve pak vrátili ....
Sodovla stála 1,10 kčs :) se zálohou :))))))
Takže pak vrátili lahve a bylo zkešováno
Zdroj : já :) 70tá léta :)
To je jasné slovo. Přesně popsaná situace a hlavně svědek, který to zaštítí. To nějak všem těm zprávám, co se teď šíří po netu chybí.
Už jsem to tu psal: téměř denně cestou z práce míjím zmíněnou benzínku pod sídlištěm Želenice. Zhruba 300m od ní je "kolonie potřebných". Do samošky na sídlišti, večerky atd. to mají o 200m dál (a trochu do kopce). Kde myslíš že nakupují - děti Coca-Colu a Chipsy, dospělí chlast a cigára. S pumpaři jsem dal párkrát řeč.
Je to prostě nezajímá, za kolik nakoupí, když jim ty prachy stát "dává". Vždyť stačí je natisknout :o)
PS. manželka učí na základce - to je taky zdroj ...
Pracovníci na integrované střední škole ve Šluknově.
Tak ti nevím, o jaký příspěvek se jedná? To vyplácí ta škola formou stipendia? Jediný příspěvek na školní pomůcky, který jsem dohledal je tzv. "pastelkovné". Tedy příspěvek 1000 Kč pro děti 1. tříd ŽS. A ten byl zrušen 1. 1. 2008. Na stránkách oné školy (tedy Střední lesnické školy a Střední odborné školy sociální ve Šluknově, protože jiná tam zřejmě není) jsem informaci o vyplacených příspěvcích nenašel. Prošel jsem i zběžně výsledky hospodaření ve výroční zprávě a nic takového tam není. Je pravda že jsem nevolal na MÚ Šluknov, jestli je to nějaká akce města na podporu studentů ve své škole.
Nicméně, pokud bych byl novinář nikdy bych tuhle zprávu nepustil, protože je neověřitelná.
http://zpravy.ihned.cz/c1-53548930-ministerstvu...
http://lidemesta.cz/index.php?id=359
Mediální mrdky. A jak, že je to doopravdy?
http://www.denikreferendum.cz/clanek/12958...
Jj, nechtěla jsem původně do toho zasahovat, ale už při čtení toho článku na novinkách musí nutně člověka napadnout spousta otázek.
Jednoznačně to navyšování záloh za služby. Jak se to děje a kdo to dělá, a dělá to vůbec někdo, když nikdo není jmenován a dotyčný novinář si nedal práci, aby zašel do zákaznického centra a zeptal se?
A pak třeba mě zarazilo, že se se tam říká, že údajně je v Ústí developer, který vlastní 40% trhu se soukromým nájemním bydlením. Pokud to tak je, mělo by být poměrně lehké zjistit, kdo je ten dveloper. Škoda, že zrovna tato informace novináře nezajímala:-((
Už od léta se nám tady různí poslové snaží zvěstovat, že všechno špatně chápeme, že s Rómama je to jinak než okolo sebe vidíme. Zajímavé je, že žádný z těhle hlasatelů tady nežije a přitom je mu všechno jasné.
Mě je ostatně úplně jedno, jestli jsou tyhle historky na Novinkách pravdivé či nikoliv. Já jenom vidím ten rozpor mezi tím jak se má dělník Franta ve fabrice a nikdy nepracující Tonda. Vždycky bych si myslel, že musí být Franta na tom výrazně líp.
Vyjadřovala jsem se pouze k článku a k informacím v něm uvedeným (tedy přesně řečeno neuvedeným).
Nebudu-li mít přesné informace, nemohu problém nikdy jasně pochopit, natožpak, se pouštět do řešení situace Franty a Tondy.
:-))
Saša Uhlová ? Nemá něco společného s Petrem Uhlem ? Pro něj taky "neexistuje problém s nima, ale s námi" :-)
Jen tak mimo - od Uhlů a spol:
"Petr Uhl a Anna Šabatová se obrátili na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání s tím, že by se měla zabývat výrazem nepřizpůsobiví"
:o)
Mě to slovo přijde taky jako pěkná hovadina, ale tušim že z jiného důvodu. Škrtl bych v něm to "ne". Stejně to okopčili z angličtiny (maladapted).
"živnostníkům s výdajovými paušály se zakáže uplatňovat daňovou slevu na dítě"
To je ale debilita! Takze pokud ma zivnostnik manzela/manzelku, co je zamestnanec, tak prehodi odecitani deti na partnera, pokud zije sam, ma smulu a o ty penize prijde nebo bude muset travit cas sbiranim uctenek, coz zabere tolik casu, ze je otazka, jestli se mu to vubec vyplati.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika...
Bídu české politiky dokonale vystihují slova Stanislava Cejpka, předsedy oblastního sdružení ODS Třebíč: „Mně se to nelíbí a ostatním členům ODS také ne, když se musí dívat na titulky v novinách, že ODS souhlasí se zvyšováním daní. Většina členů ale zase na druhou stranu chtěla zůstat ve vládě.“
Celý text zde
http://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml...
Me toci, ze ty veci vymysleji lide, co maji vyrazne slabsi logicke mysleni nez ja a proste ty veci nedomysleji do dusledku. At si klidne snizi pausaly, to je celkem fairovy krok, at si klidne zavedou minimalni dan pro vsechny stejnou, ale at nedelaji kroky, ktere vsechno jen zneprehledni, jsou nespravedlive a komplikuji zivot skupinam lidi, ktere to uz tak maji slozitejsi.
Přesně, já, a předpokládám, že i Ty daně platíme, a víme, co to znamená sestavit si přiznání, zjistit si výklad nějakých nesrozumitelně formulovaných výjimek, slev na daních apod. Kolik stojí služby daňového poradce, a kolik času ztrávím ročně daněma. Nemluvě o tom, kolik na daních ještě zaplatím.
Ouřada vidí jenom rovnici: potřebujem z nich vytřískat o XY miliard víc, tak jim musíme zvednout sazbu o 2%. Co je za tím, to jej vůbec nezajímá, pže on žije z peněz, co nám byly uloupeny, a jeho "daně" mu počítá jiný ouřada opět za peníze, co nám byly naloupeny.
Jistým řešením by bylo, kdyby všichni úředníci, co se podílejí na sestavování státního rozpočtu, vykonávali tuto činnost ne jako státní zaměstnanci, ale pěkně na ŽL (švarcsystém), věřím, že pak by ty daňové zákony vypadaly rozumněji...
Minimální daň už tady kdysi zavedla ČSSD, vzhledem k tomu, že nejpíš vyhrají příští volby, jistě se jí dočkáš. A tohle vše ostatní zůstane.
Jj, to byla dobrá akce. Během roku 2004 u nás zmizelo asi 20% živnostníků. Spousta lidí měla normální zaměstnání a k tomu občasný přivýdělek na živnosťák. Ti přestali daně z těch občasných přivýdělků platit úplně.
Disclaimer pro berňák a finanční policii: V této věci odmítám podání vysvětlení:-)))
Docela by mne zajímalo, jak to bude, když tu živnost dělám vedle zaměstnání. Mám příjmy jak ze zaměstnání, tak ze živnosti (a pochopitelně si uplatňuji náklady paušálem). A na příjmy z pronájmu taktéž náklady paušálem...
A uz tu mame prvni problemy kvuli skvelemu zakonu, ze na lekarske zakroky, ktere mohou vyznamne negativne ovlivnit zdravotni stav ditete, musi mit lekar souhlas obou rodicu.
"Policie se zabývá jedním z prvních konfliktů, které vznikly kvůli zmatkům kolem změn ve zdravotnictví. V Mostě napadl mladou ženu její bývalý partner za to, že po něm chtěla podepsat souhlas s očkováním jejich dítěte. Policie případ vyšetřuje jako přestupek proti občanskému soužití."
http://zpravy.idnes.cz/byvaly-partner-napadl...
Smutný přípěh.
Ale nejsmutnější je, že ten otec by reagoval stejně nebo podobně, ať by ho matka žádala o cokoliv.
Jenže kdyby ten debilní souhlas nepotřebovala, možná by za ním vůbec nešla a nedostala se s ním do kontaktu.
Jenže ona ten souhlas ve skutečnosti nepotřebovala (tím to celé neobhajuju, pouze konstatuju).
Ovšem příště třeba bude nějaký souhlas potřebovat, a třeba ani ne v souvislosti se zdravotním zákonem.
Ha, zrovna teď o víkendu jsem ženě podepisoval nějaký souhlas pro ty naše ranhojiče, že jsem informován o všech rizicích a důsledcích jakéhosi očkování. Chceš říct, že zbytečně?!
Určitě ne zbytečně.
Ty jsi přeci odpovědný otec a chceš být informován o tom, co se děje s tvými dětmi:-))
Jinak na klasické očkování se skutečně ten souhlas nepožaduje. Zda ho požadoval špatně informovaný lékař, nebo zda šlo o nějaké speciální očkování, to v tom článku není.
Jinak k tomu zákonu. On určitě bude dělat problémy s tím vyžadováním souhlasu. Jenže ono to je těžké. Ta ustanovení se tam dala kvůlivá ochraně práv obou rodičů, oni totiž otcové si hodně stěžují, že nemají žádnou možnost do výchovy svých dětí zasahovat.
Někdy si prostě jeden z rodičů přeje aktivně do zdravotního stavu dítěte mluvit, ale je mu v tom zabráněno. Jindy je to naopak. A v teoretické rovině může dojít i k tomu, že i ročiče spolu žijící, mají na věc rozdílný názor. Je správné, když třeba otec popadne dítě a nechá mu provést nějaký zákrok bez vědomí a souhlasu matky?
Já nechci nic obhajovat, pouze jen tak mudruju:-))
Jasně, záměr chápu, pokud se jedná třeba o souhlas s nějakou riskantní a nikoliv úplně nezbytnou operací.
Jenže nějaký blb to do zákona popsal a nedomyslel důsledky. S tím se setkávám dnes a denně:-(
Jo, to máš pravdu.
http://www.tribune.cz/clanek/26290-nezbyva-nez...
Nicméně myslím si, že ani sebelepší novela nezabrání případům jaký byl vykreslen v tom původním článku, který sem dala Lucie.
To není problém zákona o zdravotních službách. To je zásadní problém v mezilidských vztazích dvou lidí, kteří spolu zplodili dalšího člověka.
Jenze je dost dobre mozne, ze ta zena nebyla dostatecne dobre informovana, ze dle pokynu ministerstva souhlas k ockovani neni potreba a lekar jej preventivne chtel, protoze je sice pekne, ze ministerstvo ma k zakonu instrukce, ale kdyby se otec ditete chtel soudit, ze byla poskozena jeho prava, tak je zavazny vyklad zakona soudem a nikoli ministerske instrukce.
Hergot jak mne dneska nasrala ženská s čoklem. Jedu z kopce po úzký cestě, novej beton, sklon 12%, šinu si to 30 km/h, za zatáčkou ženská s debilním miničoklem, ten mi skočí asi půl metru před kolo, na stranu kde bych jel po silnici nemůžu, tam je ta ženská, tak to uhnu do krajnice, ta je ale do kopce (cesta vede do údolí), vyfláknu si hubu, helma na dva kusy, větrovka na vyhození, odřenej loket (trošku oteklej, snad to splaskne brzo samo), odřenej bok, ženská jen řekne čoklovi že se nemusí pořád vytahovat a jde dál jako by se nechumelilo... To si nedovedete představit jak mne to nasralo... Mne se naštěstí nestalo skoro nic, škoda 2 tisíce, přední kolo se při brždění klepe (nevíte čím to může být?) a ženská si jde dál a ani se nezeptá jestli jsem v pořádku... Kurva lidi by si měli na ty svý neposlušný čokly dávat bacha :(.
Buď rád, že jsi toho malýho zmetka nepřejel. To bys možná měl i po kole...
Jinak je to ale fakt k naštvání. Mě v takových chvílích nejvíc naštve ta bezmocnost.
To asi ne, byl to jorkšír, ale čistit to kolo by nebylo nic moc. Na druhou stranu by se pak ta ženská ozvala...
stačilo nadhodit přední kolo a pokračovat v jízdě z kopce.
Jako že bych ho rozmáznul jen zadním?
mám v tom hokej, ty jezdíš na placatém kole, tak to asi nemůžeš tento manévr provádět.
Když ho vezmeš převodníkem nebo zadním, tak se nevysekáš.
Dneska jsem jel na horskym. A radši se vyfláknu, než abych přejel psa, za blbou paničku přece nemůže pes ale panička :-)
Co Ti brani prejet panicku?
Před páničkou se postavit na zadní....no nevím, nevím:-)))
Taky jsem jednou "zakopl" s kolem o psa. Ale bylo to ve městě a tem pes byl tak velkej, že by mi mohl lízat čelo. Byl na dlouhém špagátu a vlezl do silnice. Takže jsem to asi v 25km/h do něj nechtíc narval - prostě jsem nestačil uhnout:-( Pes se ani nehnul a já se kácel k zemi a pěkně se tam vyválel. A panička si ho jen přivolala k pantoflíčku a pokračovala dál...
Lidi jsou hrozný. Tohle byl pidipes, toho bych zabil a to by mne hodně mrzelo. No už vím že z kopce budu jezdit radši pomaleji, kor když bude hezky a poblíž bude nějaký turistický místo. Tohle je tak zastrčená cesta že jsem tam chodce nikdy neviděl, dnes prvně :-)
No hlavně že jsi celej, ta přilba zjevně pomohla, když to rozlomilo přilbu, tak by to hlavě určitě neudělalo dobře.
Další argument pro nošení :)
Viděl bych to klepání buď na povolené hlavové složení nebo na "skrytou osmičku" co máš za brzdy ?
A jo, měl jsi pravdu. Podíval jsem se na to a fakt se to v hlavovym složení klepalo. Ručně jsem to utáhl a už se to neklepe. Dík :)
no tak sláva, měl jsem podobnou zkušenost po nemilé letní bouračce s cyklistou v klánovicném lese :( drcli jsme si předníma kolama, já jemu nosem o rameno,on přilbou o mou přilbu pak mi jeho partnerka narvala kousky fáče do nosu, on narovnal kolo a při brždění před domem jsem klepal... tak jsem tak nějak tušil o co jde .....
A další tvůj blacklist, baví tě to ?
Nicky s průměrným počtem příspěvků 4 a hned na blacklist, skutečná kvalita....
Vytáčí mě to všude číst tyhle kydy.
Nech si to na schůzi vaší organizace VV prosím ! Nebo si někde založ svoji diskus a neser se do normální debaty.
Děkuji
http://tn.nova.cz/zpravy/cernakronika/trojice...
Už i tady, na Moravě. To by mě zajímalo, kolik takových případů se do médií nedostane.
Asi to tak musí být, lidi ještě pořád nejsou dostatečně nasraní...
Jaké "Už i tady"! Takové případy se v Břeclavi už odehrály i dříve!!
Mimochodem - kolik vlastně stojí zbroják?
Povinné poplatky:
Organizace zkoušky (platí se střelnici) 1000-1500 Kč.
Odměna komisaři (stanovena nějakou vyhláškou) 300Kč.
Lékařský posudek obvykle 300Kč.
Kolek za každou skupinu (vše nutné pokrývá skupina E) 500 Kč.
K tomu 2 fotky.
Dobrovolné:
Literatura ke zkoušce. Vše, co je skutečně potřeba je vždy aktuální zde: http://zbranekvalitne.cz/zbrojni-prukaz
Praktická manipulace (kurz) 1000,-, střelba (pronájem střelnice, zbraně, střelivo) 1000,-.
Manipulaci ti můžu ukázat a vysvětlit, ale je dobrý vyzkoušet ji, a střelbu, se zbraní, se kterou pak děláš zkoušku. Takže min. 1000,- počítej, že na přípravě necháš.
Ha, pravda:
http://www.policie.cz/clanek/uo-breclav-rusne...
Rušné sobotní ráno v Břeclavi
BŘECLAVSKO: Policisté šetří těžké ublížení na zdraví.
Břeclav - V noci z pátku na sobotu 25. září 2010 došlo k událostem, které v současné době prověřují a vyšetřují policisté Služby kriminální policie a vyšetřování ÚO Břeclav. V dané věci se jedná o protiprávní jednání, kterých se dopustila skupina 7 mladých mužů z Břeclavi.
Mladíci nejdříve slovně a následně fyzicky napadli obsluhu herny v Břeclavi. Důvodem napadení bylo neoprávněné vymáhání výhry. Skupinka poničila vybavení herny a majiteli způsobila majetkovou škodu ve výši pět tisíc korun. Poté se mladíci přesunuli do jiného baru. Před vchodovými dveřmi fyzicky napadli devětadvacetiletého muže a způsobili mu tak těžká zranění , kvůli nimž musel být hospitalizován v brněnské nemocnici.
U případu na místě zakročovali v součinnosti strážníci městské policie, policisté Obvodního oddělení Břeclav a následně i kriminalisté, kteří si případ převzali. Krátce po události byli pachatelé zadrženi a vyšetřovatel některým z nich již sdělil obvinění ze zločinu těžkého ublížení na zdraví a přečinů výtržnictví a poškozování cizí věci. Státnímu zástupci byl podán návrh na vzetí obviněných do vazby a v současné době policisté čekají na rozhodnutí soudu.
* * *
Doplnující informace (jsem z Břeclavi, bydlim o ulici vedle): Těch 7 "mladíků" bylo 6 cikánů a jeden bílej. Věk kolem 18ti.
Ta první herna patříla asiatům, kteři se bránili (a ubranili) baseballovými pálkami.
Ten kluk, kterého napadli, nebyl místní (byl tu na návštěvě u kamaráda) a šel náhodou kolem. Zdevastovali mu celý obličej (oko pryč, nos pryč....) + další těžká zranění.
Včera umřel.
P.S: Zvýšil jsem si počet nábojů v zásobníku z 10ti na 13.
http://forum.mujglock.com/7-cikanu-ukopalo...
A jen tak mimochodem, víš něco o tom jak to dopadlo s útočníky? Nebo to zmizelo v hlubině zapomnění?
Myslím, že jedno je jisté... už se přišlo na to, že nešlo o rasový útok a že je to úplné nic proti zločinům na (mezi)národní politické scéně.
V podstatě za to pachatelé nemohli, byla to past, byli k tomu dohnáni, nebylo to jak to vypadá a celý ten soud je rasismus..... :(
Tak nakonec přežil, že zemřel kolovala fáma po Břeclavi.
Čtyři dostali 8-10 let: http://brno.idnes.cz/nasilnici-dostali-za...
prý "exemplární" tresty...
http://breclavsky.denik.cz/zpravy_region...
Kdyz jsem prilezitostne v Breclavi, nemivam uplne dobry pocit. Dosud jsem se ale vzdycky okrikoval, ze kdovico jsem kde slysel, a at nejsem paranoidni, a ze to prece tak drsny byt nemuze, kdyz tam spousta lidi normalne zije. Hmm..
http://www.novinky.cz/krimi/264983-romum-slo...
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/clanek...
Bílý, voják z povolání.
V armádě to je jeden ksindl vedle druhého a ještě jim platíme výcvik z daní.
Ber to jako příspěvek k paušalizaci.
Vláda má projednávat zavedení specielní nové daně - daně z ropných produktů. Předloženo ministrem Kubou (MPO). Doposud financování státních rezerv měl plně v rukou stát, navýšení státních rezerv z 90ti na 120 dní by měli platit motoristé.
A co je na tom vytáčecího? Když chtějí motoristé jezdit,tak by si měli uhradit výdaje s tím spojené.
Drobný problém téhle úvahy je, že když si pojedeš do krámu pro rohlíky na kole, tak zaplatíš tu daň taky - pekař jí rozpustí do ceny rohlíků.
Tohle je tak dementně populární argument at to bolí.
Na cenu rohlíků nemá cena nafty vůbec žádný vliv.
Nejvíce se platí za lidskou práci.
S tou cenou lidské práce - zpracování ropy je jednou z nejefektivnějších, na relativně "málo" lidí protékají konečné produkty v řádech milionů během minut.
Ropa je nejzajímavější a nejvýznamější zdroj pro chemický průmysl. Její zbytečné pálení v motorech je jeden z nejméně efektivních způsobů jak využít bohatství které máme k dispozici. Připadá mi to jako bych vzal rodinné úspory, abych si mohl cigára připalovat stokorunami (kdybych kouřil)...
Jak se pozná, co je a co není zbytečné?
O tom rozhodujeme MY, strana!
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku...
Video na konci článku:-)
Vražedných 14 haléřů z litru.tak to každý rohlík podraží minimálně o 0,05 haléře!
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1...
Nepřítel nepřítele je můj přítel, i kdyby to byl třeba Lucifer, nebo Biňda Ládinů. Že jo. :-))
Mě se líbí, jak (s prominutím a rezervou) aktivisté nadšeně tleskají v podstatě čemukoliv, co přidělá vrásky jejich ideovému protivníkovi. I kdyby to mělo zahubit i je samé...
A když chtějí cyklisté cyklostezky, taky by si je měli zaplatit z vlastní kapsy, ne?
Začal bych od největších příjemců dotací v dopravě.
Mohli bychom konečně přestat dotovat výstavbu dálnic.
Co všechno bychom mohli! Mohli bychom taky zrušit stát a žít v prvobytně pospolné společnosti. Jenže to by někdo důležitý musel zmáčknout ten červený čudlík a pak bychom se tam možná někteří vrátili.
Otázkou co bychom mohli je zbytečné se zabývat. Podstatné je to, čeho jsme reálně schopni.
Tak treba jsme zcela realne schopni nestavet zadne dalsi dalnice a nemyslim si, ze by to nejak vyrazne uskodilo, je to prkotina oproti jinym vecem, se kterymi je problem neco delat, jako jsou treba duchody.
Píšu reálně. Jak jsi Ty osobně schopna věci které uvádíš prosadit?
Mozna chapeme realne v jinem smyslu slova. :-) Ja to chapu tak, ze to je relativne jednoduche opatreni, ktere v zasade neskodi. Prosadit bohuzel nejsem schopna zadne veci, protoze nejsem politik, anzto bohuzel jeste nemam nasetreno dost penez a musim se zivit praci. Ovsem v cemkoli, co znamena omezovani statu, ma tolik lidi sve zajmy, ze je to tezko prosaditelne, proto se vse neustale resi jen zvysovanim dani a poplatku.
Ano, já myslím konkrétně, osobně. Nezabývám se věcmi co by kdyby. To že BY se něco mohlo bez většího dopadu je sice hezké, ale jak pomoct konkrétně aby se to stalo? Já nevím. A než propadnout pocitu marnosti, nebo dokola mluvit o chimérách, to si raději života užívám.
Upřimně řečeno by si důchod měl zařídit každý sám. Tam nejsou žádné další dodatečné transakční náklady. Já si budu spořit na svůj důchod se svou zodpovědností.
Bohužel nepostavím dálnici, protože jsou transakční náklady na přípravu dálnice příliš vysoké a bude ji pořád někdo blokovat, přitom ji potřebují ji všichni. Základní síť dálnic je nutná, taky z toho nejsem nadšený, ale tak to je.
Nazor na to, co je zakladni sit dalnic, se opravdu muze velmi lisit. Ja treba povazuji dalnici pres Jilove za zbytecnou.
Pokud ted ze dne na den zrusis duchody, tak vyrobis neuveritelnou krizi. Souhlasim s tim, ze vetsi cast duchodu si ma clovek nasporit sam a ze vyzivovaci povinnost rodicu nema byt jen formalita, ale soucasni duchodci zili ve svete se statnim duchodovym pojistenim a nasporeno nemaji. Kdezto kdyz ted na nekolik let prestanes stavet dalnice, nestane se vubec nic.
On přece neřekl, že ze dne na den zruší důchody.
S těmi dálnicemi nesouhlasím, to můžeš udělat v zemi, kde se dálnice stavěly 50 let a kde je slušná i ostatní silniční síť.
V týhle zemi čeká na hotovou dálnici do Lince, do Drážďan, do Trutnova , severně do Olomouce doslova zoufale statisíce lidí, kterým ty auta jezdí skrz náměstí, náměstíčka, návse a okolo domů, které by mohly stát na pěších zónách.
A kdykoliv se jim užuž nějaká možnost úlevy naskytne, tak se zjeví partička odjinud a udělá jim tam kolem takové dusno, že oni pak chodí na protest po přechodu, kde jezdí 10,000 kamionů za den...a to je tak všechno co můžou dělat, protože si z toho pár lidí udělaĺo ekoživnost....
Ja celou diskusi od zacatku chapu jako diskusi o vecech, ktere jsou realne ted aktualne.
Na vyvedeni dopravy mimo vesnice ale nepotrebujes dalnici, obchvat vesnice nemusi mit dalnicni parametry a vyjde to mnohem levneji.
Teď aktuálně se dusí desetitisíce lidí. Třeba na Praze 6, okruh je v nedohlednu.... Teď aktuálně bychom měli začít reformu, jen nevím, cos myslela těmi důchody, jak je chceš řešit? Každé řešení je řešením na příštích minimálně 20 let.
Kde jsem psal o vesnicích? Psal jsem o krajských městech (která toto spojení vesměs mají, jen Karlovy Vary a České Budějovic a Ústí nad Labem nikoli)....
Je řešením říct DOST a přestat stavět dálnice? Je řešením říci totéž a přestat stavět cyklostezky, podporovat rodiče, veřejnou dopravu, dětské domovy?
O vesnicich psal ujezdak. Ocividne mam na nutnost huste site dalnic jiny nazor, nez Ty. Uznavam potrebu vyvedeni husteho provozu z vesnic a mest, protoze je to v zajmu zdravi obyvatel, ale prijde mi nepodstatne, jestli dojedes do vsech krajskych mest z Prahy za 2 hodiny po dalnici, nebo musis jet 3 hodiny po horsim typu silnic. Detske domovy bych s tim rozhodne nesrovnavala, tak nevim, proc je sem zatahujes krome toho, ze to vypada hezky emotivne.
No těm lidem kolem těch "horších typů silnic" to ale podstatné připadá, nebo snad ne ?
Kolem kdejakého městečka nebo pod kdejakým městečkem v Rakousku je auto tunel a město je pak plné cyklistů, dokonce i speciální cyklistická města se postavila zatím jen v zemích, jejichž hustota dálnic by pana Kunžvarta a přidružená zelené uvedly v šílenství.
Holandsko, Německo, Rakousko, Dánsko jsou všechno země, jejich dálniční síť by většina českých ekologů nikdy nepřipustila, ale jsou to země, které mají tak dobře nadimenzovanou dopravní síť, že si MOHOU DOVOLIT z ní vyříznout obytné zóny a nechat tam jen cyklisty a ekoligickou dopravu.
Jinými slovy, až budeme mít takovou silniční síť jako má Mnichov, Amstr či Kodaň tak bude možné a skvělé jezdit všude na kole.
Ale obráceně to zjevně nepůjde...
Očekávám stádo mínusových bodů, ale prostě trvám na očividním kdejaké město na západě má 2 až trojitý okruh, tunely, bypasy a pak má ty místa, která jsou snem každého městského cyklisty, tedy zóny kde vládne člověk.
A aby těch bodů - bylo ještě víc, tak ještě jeden fakt, v žádném cykloměstě typu Amstr, Kodaň Mnichov za posledních 20 let nedošlo k poklesu počtu aut, za většinou těchto měst Praha ještě v počtu aut kulhá, jinými slovy cyklodopravou se zlidští obytné zóny, ale kilometry autem najeté obyvatelstvem a jeho obslouhou v cyklozemích neubývají !
To jistě, jenže se podívej kolik obchvatů, dokonce i hotových má zásadní problém s dvěma typy lidí.
Třetímu typu, kteří již někde léta bydlí se omlouvám...
1.typ jsou lidé, kteří si postavili či koupili bydlení v místě, kde již před koupí bylo územním plánem rozhodnuto, že tu povede silnice, obchvat, železnice nebo tam bude něco co je bude obtěžovat...typicky třeba teď pískovna v Staré Boleslavi, kde jsou lidé překvapeni, že k jejich novostabičkám přijede bagr a bude tam 10-15 let hloubit pískové jezero, to že tam písek těží už staletí, území bylo nakresleno v plánech jako težební a jejich pozemky byly "výhodné" je nezajímá....
Firma pak rovnou říká , udělám vám val - a to né, to by jsme neměli panorámata a firma pak říká, pokud mě někdo zablokuje těžbu tak prostě vyhodím lidi, zažaluji stát a já říkám, má pravdu pan majitel firmy, proč on by měl doplatit na lidičky, kteří při koupi nemovitosti nekoukají na územní plán ?
2.typ jsou lidé, kteří v místě nebydlí, nikdy bydlet nebudou ale pojedou tam demonstrovat, podávat stížnosti, nakupovat 3 metry čtvereční pozemků a bojovat PROTI !
Přijedou i bojovat proti zlé pískotěžící firmě ? Když bude k dispozici kamera tak určitě ano :(
Teoreticky by to mohla být pravda, kdyby územní plán transparentně připravil a dodržoval. Za situace, kdy jen v pražské ÚP proběhly snad desetitisíce změn a jen při posledním pokusu šlo ve zrychleném režimu o 313 změn zahrnujících 3 555 hektarů pozemků, což tvoří více než 7 % rozlohy Prahy, nelze takový argument použít.
Nemluvě o tom, že zejména v centru jsou ulice, které tam sice byly dlouho, ale provoz na nich za posledních 20 let vzrostl třeba 10x.
Jistě, jenže a také a přitom jsem to snad pokryl tou třetí kategorií těch co mají smůlu.
1. těm ulicím v centru by prospěly právě ty obchvaty
2. v územním plánu kolem mého bydliště je zakreslen dálniční okruh cca Říčany -cca Běchovice a obchvat Úvaly- Újezd - Běchovice již minimálně 15 let, řekl bych že i déle....ale déle jsem to nesledoval...
Také je tam nakreslená vysokorychlostní železnice :) .
Problém je, že všechny ty mezery se již zmenšily tak, že začínám být nervozní kudy to jako bude lze protáhnout.
Jako poslední se ozvaly Běchovice, čekám že až se najdou prachy na obchvat Kolínské tak se v Květnici a Kolodějích budou konat lidové bouře lidí, kteří si v místech kde by normálně zhruba mohly být protihlukové valy postavili řadovečky.....takže se tam budou dělat betonové stěny....
Mezitím újezdem projíždí cca 10,000 aut a náklaďáků za den a je to prakticky na kapacitě dálnice na silnici, kde když praskne krajnice tak kamion spadne o 1,5 metru níž....
Ale my na novou silnici okolo nebudeme mít nárok, protože se nám za 20 let na ní podařilo zvyknout a lidi prostě rezignovali, protože víme, že v Běchovicích , Kolodějích a u domkářlů na jihu Újezda se zvedne vlna spravedlivého odporu, páč oni postavili v zelení a na místě kde by okruh měl být ale nebude....
Kdyby starostové/hejtmani netrvali na tom, že se MUSÍ jednat o obchvat dálniční s napojením na dálnice ve zbytku republiky, tak by také už leccos mohlo být postaveno.
konkrétně u nás se jedná o Kolínskou silnici, která není na žádnou dálnici napojená, přitom po ní jezdí skoro stejně aut.
Obchvat obcí Úvaly, Újezd nad lesy a Běchovice je obchvatem normální silnice.
Navíc mu hrozí to, že lidé již dnes protestují proti připojení z jednotlivých obcí na tento obchvat v místech dnešních silnic směr sever-jih, protože se bojí, že na obchvat budou auta v rácmi obchvacování jezdit po nájezdech...
Velmi podobně pak dopadl nájezd na novou část okruhu, který si prostě jedna obec odhlasovala, že ostane postavený stát nepoužíván a tím udělala okolním obcím medvědí službu, protože se k ní do obce jezdí přes obce cizí.....
Starostové a hejtmani s tím nemají nic společného
statisíce lidí... Dálnice které popisuješ budou stát to stát stovky miliard.
Myslíš že by Ti lidé o ty dálnice stáli i poté co by každý z nich musel zaplatit milion na jejich výstavbu? Nezačali by uvažovat o nějaké levnější variantě?
Ale ona většina z nich už několik milionů zaplatila, a teď jen čekají, zda jim stát za jejich prachy tu dálnici postaví.
Taky za ně stát pár milionů už utratil (třeba za výuku, ochranu, důchod jejich rodičů etc.)
Nicméně tím odbočuješ od původní myšlenky- pokud by lidě měli reálnou možnost rozhodnout o tom jaký typ silnice se postaví (s nutností tuto silnici zaplatit), dálnice by to nebyla.
Proč si to myslíš?
"Lidi chtějí jezdit na kole, jenom o tom neví!" :-)))
Proč si lidi častěji kupují Škodu Octavia nebo Fabia místo Audi A6?
http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/c1437-Zpravy...
:-)))) teď jsi krásně ujel. Zkus se nad tím opravdu zamyslet.
Nebo potřebuješ napovědět, že je trošku rozdíl ve výběru jakým luxusem budu jezdit, nebo po jaké kvalitě budu jezdit.
Nejde o luxus ale o to, kolik penez musi investovat. U dalnic lide chteji nejvyssi kvalitu jen proto, ze jsou-li to statni penize, maji pocit, ze to neplati oni. Kdyby se reklo, ze kazdy prispeje 10 tis. Kc a bude dalnice z Horni do Dolni nebo 5 tis. Kc a nebude to dalnice ale kvalitni 2+1, pak by se videlo, kolik lidi by si radeji priplatilo za dalnici.
Jak už jsem psal tady v jiném příspěvku, jde o zvážení účelovosti. Jen málokde bude na páteřních komunikacích stačit 2+1. Koukni, jak to vypadá, když se někde dálnice o pruh zúží - pětikilometrové kolony. Snad na jejich koncích je provoz řidší, ale jen do doby, než se na ně svede další doprava po dostavbě navazujících dálnic a přivaděčů. A zatím jsme ještě daleko od toho, aby nám dálnice vedla z Horní do Dolní. Furt se ještě snažíme jen natáhnout alespoň nejhlavnější směry a stáhnout na ně tranzitní dopravu.
Průšvih je, že se nadává na důsledky a nejde se po příčinách. Ty dálnice by mohly s malou nadsázkou stát tolik, co okresky. Kdyby u nás tolik nebujelo to beztrestný předražování a rozkrádání. Pak bychom mohli mít klidně i ty dálnice podle vzoru němčourů. Bodejť by nestál kilometr takový prachy, když se tady výběrovky šijí na míru a aby pak měl dotyčný pořádný obrat, staví se co pět kilometrů nóbl parkoviště, nasvícené jak lunapark. Tohle jinde nevidíš.
Řekl bych, že všichni tihle odpůrci dálnic (z jakýchkoliv důvodů) pláčou hezky, ale na špatném hrobečku...
Nepíšu, že chci dálnici přes Jílové. Kvalitní silniční síť znamená, že krajská města budou napojena na dálnice/rychlostní komunikace, zahraniční síť bude napojena na naši a další hlavní tahy půjdou mimo města. Vždy dálnice někomu uškodí, zároveň někomu pomůže...
Nepíšu, že chci důchody zrušit ze dne na den. V Chile jim to trvalo 30 let a teď jim to funguje. Žádná země tak dlouho nevydržela, socialisti vyhráli... Každopádně pokud se důchody neoddělí od státního rozpočtu, tak já a pravděpodobně ani Ty nebudeme mít důchod.
K čemu je nutná síť DÁLNIC? Jakou jejich funkci nemůže plnit síť nově postavených moderních a bezpečných silnic?
Dálnice je jen druh moderní a bezpečné silnice.
Vzhledem k absenci překážek, minimalizaci nebezpečných a nepřehledných míst a specifickým pravidlům provozu je velmi bezpečná, šetří čas i provozní náklady (palivo, opotřebení), takže ve finále je zpravidla výhodná.
Abych tak odpověděl na Tvou otázku: síť dálnic je nutná k bezpečné a efektivní přepravě, a tuto její funkci mohou alternativní komunikace plnit jen velmi omezeně.
Lze postavit komunikaci s minimem překážek, minimalizovat nebezpečná a nepřehledná místa a nebude to dálnice.
Čím je například kamion jedoucí 80km/h omezen na oplocené rovné silnici s širokou krajnicí kde se střídají tři pruhy (pro předjíždějí) oproti dálnici?
A čím se pak zas tak moc zásadně liší ta oplocená rovná silnice s širokou krajnicí od dálnice? Tím jedním pruhem?
když bude každý pruh o metr užší a bude tam o pruh méně, tak to je celkově o dost užší. Bude to mít konstrukční rychlost 90-110km/h a nikoliv 160. Tím pádem nebudou tak velké požadavky a poloměry zatáček, stoupání a klesání- silnice bude lépe kopírovat krajinu a teréní úpravy nebudou tak drahé (zářezy, náspy, mosty). Tam kam se nevejdou tři pruhy, budou dočasně jen dva. Na takové silnici mohou být úrovňové křižovatky (s lokálně omezenou rychlostí)- výrazně lacinější než mimoúrovňové. Jo a bude to stát o dost míň.
Nejsem žádnej ten expert, ale jsi si jistý, že 2+1 silnice bude rozumně fungovat za libovolné hustoty provozu? Mi připadá, že naopak za hustého provozu může být sjíždění pruhů hodně o hubu. (Asi nikdo nebude v hustém provozu udržovat dvojnásobek bezpečné vzdálenosti, aby se před něj dalo plynule a bezpečně zařadit. A to ani neuvažuju experty "já mam rychlý auto, já ho ještě předjedu".) Ono je něco jiného Švédsko (kde se navíc na jihu 2+1 často nestaví místo dálnice, ale NAVÍC k dálnici), kde jedeš po volné silnici a jednou za čas potřebuješ předjet nějaký kamion a střední Evropa, kde jsou věčně téměř souvislé řady aut.
Tak jsem se kouknul na odkaz z wiki (http://www.svmc.se/upload/SMC%20centralt... ... analýza 2+1 silnic ve švédsku, pozor, švédsky :)) a sice tam mají pěkné pozitivní výsledky, co se týká nehod, úmrtí a tak (i když třeba u cyklistů/pěších bych to viděl spíš v tom, že po předělání 1+1 na úzkou 2+1 se tam prostě pohybovat nedá, takže tam ani nikdo neleze a nejsou nehody :). Nicméně kapacita silnice je prý NIŽŠÍ než obyčejná 1+1 se širokými krajnicemi. Takže to mi fakt nepřipadá jako použitelná cesta pro řešení přeplněných silnic. (Četl jsem z té studie jen závěry, na luštění celého toho díla ve švédštině nemám teď sílu ani čas. Ale vypadá to, že se na netu dá najít obecně spousta zajímavých dopravních analýz ze Švédska, možná dobrý studijní materiál pro podobné diskuze. :)
Ale já neříkám, že se má jednat o přestavbu stávajících silnic, ale o výstavbu nových. Tj. bude mít dostatečně široké pruhy i krajnici.
OK, ale tam tvrdí, že zpomalení je kvůli sjíždění ze dvou pruhů do jednoho (čemuž bych klidně věřil, že se tím celková propustnost trochu sníží). (Jo, to srovnání bylo mezi 1+1 a 2+1, kde v obou případech nebyl povolen vjezd pomalým vozidlům -- mopedy, traktory, ..) O krajnice v tomhle nejde. Úzké krajnice spíš definitivně vyženou pomalá vozidla a cyklisty i bez explicitního zákazu (což je v případě alternativy dálnice jedno) a působí nebezpečně v případě nehody, ale zdá se, že minimálně na severu to problémy nedělá.
Nicméně než 2+1 se širokými krajnicemi, není už lepší 2+2 bez krajnic? Úrovňová/mimoúrovňová křížení budou asi zase sakra hodně záviset na intenzitě provozu a vytížení té křižovatky. (koneckonců spousta křižovatek se staví mimoúrovňová, i když nejde o dálnici)
Nevím, nemám podklady ani zkušenosti k posouzení, ale přijde mi, že říct všeobecně, že dálnice je horší varianta je dost odvážné.
Nevím, nemám podklady ani zkušenosti k posouzení, ale přijde mi, že říct všeobecně, že dálnice je horší varianta je dost odvážné.
Já netvrdím, že z hlediska "bezpečnosti a plynulosti" je dálnice horší. Není.
Dokonce ani netvrdím, že Dálnice nemají být vůbec stavěny.
Ale existují značně lacinější varianty u kterých není zhoršení bezpečnostních parametrů příliš patrné a v daných podmínkách jsou kapacitně dostačující (třeba parametry R10 od Boleslavi k Turnovu je zbytečný luxus; R6 do Karlových Varů- tam nikdy nebude tak velká poptávka po dopravě, aby dálnici naplno využili).
Já to ve Švédsku okouknu a pak podám report :-)
Důležité je uvědomit si, že ta silnice je výrazně levnější. To má důležitý důsledek- za stejné peníze dokážeš postavit mnohem více km. Například místo jedné D3 je možné dostavět (R)3 (Táborská) a (R)4 - Strakonická. Automobilový provoz by se pak rozložil mezi více komunikací. Z hlediska plynulosti mi to přijde vhodnější- když se na silnici něco stane, je snazší takové místo objet. Bonusem je také nižší počet najetých km.
Jojo, zkouším si takovou silnici představit na místě D1, D2, D5... to je tedy Tvoje vize?
My neresime stav pred stavbou prvni dalnice, ale soucasnost.
Ano, my řešíme stav před stavbou další dálnice. Proto mi to přijde jako dobrý příklad ilustrující "nahraditelnost" dálnice.
No vidis, a mne to prijde jako ukrok stranou. Ted mas zcela jiny vychozi stav nez tehdy a tedy z toho muzes vyvodit zcela jine dusledky. Osobne odmitam premyslet nad tim, co by se stalo, kdyby se kdysi misto D1 postavilo neco uplne jineho.
Říká se tomu analogie, a je jen Tvůj problém, že ji jako metodu uvažování odmítáš. Bod P a bod B máš možnost spojit dálnicí anebo širší okreskou.
Tak se nějakou širší třípruhou okreskou, kde se střídá prostřední pruh pro předjíždění z jedné a z druhé strany, projeď. Frekventovaná je například silnice č. 43 Brno-Svitavy. Všímej si hustoty provozu, sleduj nebezpečné situace, které potkáš, a na závěr si zapiš údaje o spotřebě a průměrné rychlosti.
Pak se projeď po D1 (která je v havarijním stavu, byť na její údržbu dnes a denně přispíváme), a všímej si hustoty provozu a nebezpečných situací tam.
Když nahradíš dálnici širší okreskou, budou vznikat kolony za avií, co jede do kopce 40, z kopce 60. Budou se snažit ji předjet. Sem tam bude předjíždět někdo z druhé strany, a následná nehoda zablokuje dopravu na několik hodin, přibude pár mrtvých do statistik.
Výsledek? Lidé ztráví cestou o 30-50% více času (krát počet lidí za den, za rok, za životnost dálnice, krát cena hodiny jejich času), zpotřebují více paliva, opotřebují více auto, do okolí se rozpráší více spalin, odrolených pneumatik, brzdových destiček a tlumičů. Plus pár desítek mrtvých (nemám teď po ruce čísla, ale na dálnici je zlomek mrtvých na osobokilometr oproti silnicím). Je to dobrá cena za pár ušetřených milionů (které díky dodatečným nákladům stejně neušetříme)?
Pouzivam analogii tam, kde je vhodne ji pouzit.
Hrabosh tam vyslovene psal o predjizdecich pruzich. Moravske silnice neznam, znam pouze ceske. Proc by se mel stat zajimat o moji spotrebu a najete kilometry?
S tou nehodovosti mas pravdu, ze na silnicich nizsi tridy je vyssi, ale my se bavime v podstate o "luxusnich" silnicich prvni tridy, ktere by se stavely misto dalnic, tam se bezpecnost jizdy blizi k bezpecnosti na dalnici. Ve zdravotnictvi jsou taky financni hranice, prestoze je to na ukor zdravi lidi, proste stat ma prilis vysoke vydaje a nemuze financovat vsude to nejlepsi reseni.
"Proc by se mel stat zajimat o moji spotrebu a najete kilometry?"
Protože ho za to (byť nedobrovolně) platíš?
Mohl bys mi, prosim, nejak dolozit, kde je v nejakem urednim dokumentu deklarovano, ze stat bude minimalizovat pri jizde autem mou spotrebu paliva? :-)
Ostatne spotreba se vic lisi podle modelu a serizeni auta nez podle toho, jestli jedes v zacpe nebo po prazdne silnici.
V normálním prostředí ten, kdo chce nějaké peníze, musí dodat to, co plátce požaduje, a to v nejlepší možné (za ty prachy) kvalitě. Například v Albertu jsou už tak hnusné housky, že je nekupuji vůbec a Albertu za housky neplatím.
Od silnice, kterou si platím, požaduji levnou (náklady, tedy spotřeba, opotřebení, rizika) a výkonnou (rychlou a plynulou) dopravu. Dálnice toto zadání podle mne plní daleko lépe než třípruh, kde prostředním pruhem předjíždějí auta z obou směrů.
Brno-Svitavy:
Třípruh leda do kopce.
Vede skrz obce.
Křížení s ostatními silnicemi dáno historickými okolnostmi.
Shrnutí: dispozicemi se jedná o císařskou silnici stavěnou někdy kolem roku 1730.
Co ta má společného s parametry, které jsem uváděl?
Třípruh, kde není místo, tak dvoupruh. Akorát není oplocená. Že by se měla vyhýbat obcím, jsi nepsal.
Místo kritiky bys mohl konstruktivně uvést lepší příklad.
Třípruh by se dal nacpat na spoustu dalších míst. Ale protože "za pár let tu stejně bude dálnice", tak se tam zkrátka nestaví. Také je potíž v tom, že trasování v roce 1730 s třípruhovou silnicí se širokými krajnicemi nepočítalo.
Třeba tady (chybí plot): http://mapy.cz/s/3AB5 Bohužel to je jen krátký úsek bez návazností.
Co třeba silnice přes Chřiby. Slavkov - Uherské Hradiště. Tam je fakt pěkný povrch, silnice strašná, občas stoupací pruh. (tam se jen klesá a stoupá). Ale tahle silnice je jen pro občany Hradišťska, stejně tak obchvat města a pokračování do Uherského Brodu, tam opravdu můžeš jet 80, tomu se vůbec nebráním, ale 90% kamionů to objíždí jinudy. Buď přes D1 u Kroměříže nebo D2 u Břeclavi.
Já psal o základní síti. Nebráním se "menším" silnicím, třeba velká část R6 by tak stačila. Ale na hlavních tazích si stojím za rychlostí 130, pořádných nadjezdech, sklonu a zatáčkách. A nakonec ono těch dálnic už moc potřeba není. Pár km směrem na Vídeň (přes rybník nebo přes lužní les), D11 do Polska, a něco do jižních Čech. Já bych byl taky pro dostavbu R4, ale v Táboře mají očividně silné lobbisty... Každopádně bych byl spíš pro dvě varianty v menším rozsahu :-) A investice do silniční sítě je vzhledem k mandatorním výdajům mizivá částka..
:) tfutfuj mandatorní výdaje jsou přece tou nejlepší investicí do obyvatelstva, okamžitě se to spotřebuje, nic se při tom nepostaví ani z toho nejdou žádné emise :)
Růst mandatorních výdajů jest pokrokovým ukazatelem, který dokazuje, jakých úspěchů může socialismus dosáhnout v kapitalismu.
Růst mandatorních výdajů v ČR dalece přesáhl růst HDP a dá se říci, hlavně za vlády Špidly, Grosse a Sobotky vyjádřit jako exponenxcionální funkce očekávání faktu, že HDP porostě navěky a to ještě rychleji než čekáme :)
Prostě když někomu řekneš, že po Blance tady zůstane jen díra v zemi a po R4 nějakých pár zbytečných km silnice, tak po mandatorních výdajích mastné papulky rozesmátých občanů :)
Tak ti přece musí být jasné, že pěníze do infrastruktur jsou proinvestované a peníze do lidí jsou investicí do budoucna :)
Darmo nemá EU nejvetší procento invalidů, dotací na pastelky, divadel kam by bez dotací nepáchla kulturní nožka a přečtených knih na obyvatele.
Bez mandatorních výdajů by někteří lidí ani nepracovali, natož aby četli :)
Co je lepší?
Mít TEĎ D11 z Prahy do Hradce s vyhlídkou že za 20 let to dostaví až do Olomouce, nebo mít TEĎ moderní (R)35 z Prahy až do Olomouce?
Co kdybychom začali nahrazovat dálnice od těch NEJMÉNĚ frekventovaných?
Jenže to není politicky průchodné. U nás se nestaví dálnice jako dopravní řešení, ale jako dojička na peníze. Hlavním kriteriem je, aby v každém kraji byla rozestavěná alespoň jedna dálnice, aby měly místní stranické buňky z čeho žít.
Proto u nás taky nejsou tebou zmiňované třípruhé silnice (třeba v Rakousku je člověk vídává).
Vídává, jako doplněk a přivaděč k dálnicím :-) A zas tolik jich není.
já jezdím jen do alp a potkávám 2+1 tudíž jen v alpách , většinou v místech, kde se dálnice řeší terasově nebo by se musela jedna část tlačit už tunelem..... neříkám, že je to špatný řešení ale na pozornost je to náročnější, navíc je to blbé pro pomalá vozidla a cyklisty v místech kde se to sjíždí do jednopruhu....
No, takhle to může připadat pražákům, ale můžu ti říct, že před napojením HK a PU to byl docela vopruz. A to beru jen jako šofér. Nechtěl bych tehdy být v kožichu obyvatel Chlumce, Obědovic atd atd.
To samé než dokončili D5 kolem Plzně atd...
přesně, Chlumec, Dlouhopolsko, Sadská, Poděbrady.... to byla místa, kde pokus o přejití silnice byla adventura místní lidí kterým zatraceně záleželo na tom, jestli přechází silnici širokou pár metrů pět minut směrem tam a pět minut směrem zpátky protože někomu nezáleželo na tom ,jestli se z Prahy do HK jelo něco přes hodinu nebo hodiny dvě a něco......
Trošku se v tomto tématu opakuji. Proč porovnáváš dálnici s nulovou variantou (= zachování současného stavu). To podle Tebe žádná jiná možnost neexistuje?
Co se kožichu obyvatele Chlumce týče- pokud by mi auta nejezdila kolem baráku, bylo by mi úplně jedno jestli auta jezdí po dálnici nebo se třeba dopravují lodí po Labi.
no já jsem jezdil Chlumcem docela často, bylo doslova rozpůlené mezinárodním tahem , navíc je výrazně podélně situované kolem silnice 611, tak bych řekl, že to tam sralo všechny....
Ale jo, to ano.
Ale kde bereš jistotu, že jediný způsob jak se té dopravy zbavit je dálnice? Proč to nemůže být třeba blbý několikakilometrový obchvat v polích?
protože těch obchvatů by na trase Praha Hradec Králové bylo tolik, že by to vydalo na dálnici,
kdejaká obec na téhle trase je dlouhá několik kilometrů.
A kde beřéte jistotu, že takový obchvat by bykl nakonec levnější než dálnice ? Asi by byl blíž, tusdíž by potřeboval pořádný ochraný val, pořádná mostečky pro veverky a nakonec by se zjistilo, že co obchvat blbých několik kilometrů to cena dvou tří km normální dálnice :)
Navíc ta dálnice podle cyklooblíbené teorie automobilové indukce na sebe nasaje tu dopravu, která si zpočítá, že jet mezi 6 obcema s 4 obchvatama nebo to direktně mrsknout po dálnici vyjde rychleji,,,, a čas je to co se počítá i v cyklodiskusích ne ?
Přece každou chvíli slyšíme že cyklista si nesmí zajet dvě tři minutky, protože by ho to odradilo přestože by to bylo nejlepší pro pohodovou jízdu ...
Co jsem cetla clanky, tak mi z tech formulaci neni jasne, zda by to opravdu platili pouze dovozci a prodejci pohonnych hmot (coz je uchylne), nebo vsichni dovozci a prodejci ropnych produktu (nejak specifikovane polotovary), coz by bylo zcela fairove, kdyz uz ty statni rezervy mame. Samozrejme ze v idealnim pravicovem state by stat mel ropne rezervy pouze pro zajisteni chodu dulezitych veci (treba pro hasice, sanitky,...), neuvolnoval by rezervy jen proto, ze je ropa draha, a tedy by tvorbu techto rezerv platili vsichni z dani.
Teď nemám čas - padám z domu. Pokusím se potom reagovat. Jen dávám fóru k zamyšlení - nebýt ropy, nevím, do čeho bych se obul (tedy dnes), nevím, čím bych se přepravil (ke všemu byla použita ropa), sedáme k PC a v dnešní podobě by bez ropy nebyly.
I ze zemního plynu jde vyrábět třeba polyethylen. Nebýt laciné ropy, vyrábělo by se též z uhlí, viz chemička v Litvínově a její válečná produkce. (Fischer - Tropschova syntéza)
Z té ropy je to jen nejlacinější a ve srovnání s uhlím čistější. Navíc v ropě budou sloučeniny, které bychom vyráběli jen obtížně. To však není otázka pohonných hmot, ale spíše chemie a farmacie. Kdyby měla dojít ropa, nebude to průser v dopravě, tam ty náhrady více méně umíme, ale právě ve všem ostatním.
Pak se nabízí otázka, jestli nezačít vytlačovat ropu z dopravy, aby zbyla na to ostatní. ;-)
Ono je ropy relativne dost, jen je vetsinou v zemich, ktere jsou trochu problemove. Ropa se z dopravy vytlaci pouze ekonomicky. Zadne alternativni samospasne reseni neexistuje a centralni zasahy jsou globalne spis skodlive, jako treba slavna eubiopaliva.
Tak se pokusím vysvětlit svůj chod myšlenek. Automaticky při tomto návrhu většinu napadne myšlenka "doprava" a proto se "stát" rozhodne v případě další daně tuto zátěž převalit "pouze na někoho". (I dle místních reakcí si toto umím představit).
Tudíž - "někdo za to může". Naši představitelé (směšná definice) se nepostaví před obyvatelstvo a neřekne "již jsme vám naloupili z vašich peněženek dost, ale z našeho hlediska je to pořád málo". Klasika - vytvoříme viníky (dopravu), kteří za to mohou a ty zatížíme. Proto jsem se zmiňoval o všem (nejen doprava), co se každodenně dotýká našeho života (plasty, hnojiva,léky...etc..).
A v tom je to, s čím s Tebou souhlasím (fairovost), ovšem "fair" se nějak nenosí.
Myslím, že v souladu s úvodním zadáním je tohle dostatečně nasírací:
Advokátka Klára Samková tvrdí, že útoky, jako byl ten v Břeclavi, se budou stupňovat. "Je to výsledek dvaceti let politiky české vlády vůči Romům,"
Zdroj: http://brno.idnes.cz/utoky-se-budou-stupnovat...
Teď mě vytočily Britské listy (jsou placené z Britských daní). Je tam několik článků jako tento: http://www.blisty.cz/art/63047.html
Už vidím romského štramáka, jak má vysokou školu, továrnu, velkou krásnou vilu plnou umění....
OMG...
... nebo je světově uznávaným vědcem.
Hercem, spisovatelem... A hlavně každý Žit přece žil z dávek většinové společnosti a útočil na chudinky Němce v hnědých kalhotách. Stejně tak Slováci útočí na Čechy každou chvíli, hrůza... A co teprve zahradníci....
Blisty jsou den ode dne horší.. fakt jo...
tady máš jednoho významného etnického cikána: http://cs.wikipedia.org/wiki/Mah%C3%A1tma_G%C3...
Další demagogie?
"Pocházel z obchodnické kasty banijá"
Kde je cikán? Jeho otec byl ministerským předsedou.
Takže obchodníci mají pohádky o tom, jak okrádají "bílé" lidi.
Aby ses nemýlil, já nemám nic proti cikánům, jen tohle srovnání je fakt hnusný, kor když se každá taková zpráva tutlá, to jen přidává páru pod pokličku...
Už vidím romského štramáka, jak má vysokou školu, továrnu, velkou krásnou vilu plnou umění....
OMG...
jestli tenhle maník nevypadá jako ETNICKÝ cikán, tak kdo tedy? Za těch pár set let co naši cigoši odtáhli z Indie se etnicky od tohle cigoše liší čím?
http://tinyurl.com/clqlrno
http://tinyurl.com/77k2zy3
Gándí se považoval za Róma?
To jenom pan Hraboš nikdy nic neslyšel o indickém kastovním systému, který není rasistický ve smyslu pleti, ale je mnohem drsnější ve smyslu krve a společenského postavení.
Navíc sami evropští romové pěstují těžký rasismum, pardon rozlišování kmenového původu i mezi sebou. Občas o tom problesknou zprávy do médií, ale s tím že za to můžeme my....
Takže cikáni pravděpodobně pocházejí z původních obyvatel indie ztv adivásiú které dobyvatelé indie z tzv árijských kmenů, kteří je zatlačili až na samé společenské dno tamní civilizace..... v dnešní době mají společenské postavení romů v Indii mimokastovní skupiny dalitiů /pariů.... pleťový rasismus v tom není, jinak je to možná ještě horší, prootože tam netečou dávky ani pocity viny...
Pokud cikáni nejsou odlišeni od ostatní společnosti na základě etnického původu, tak podle čeho je možné je poznat?
Dělají bordel? Napadají bezdůvodně lidi? Nemají (kvalifikonou) práci? Nazi skinhead je tedy cikán?
no v Indii to zjevně nějak rozlišit dokážou a cca dvacet procent obyvatelstva si tam nesmí ani nabrat vodu ze studny kde berou vodu ostatní, protože studnu by museli zasypat....
V roce 1932 Gándhí držel hladovku za udržení kastovního systému v rámci snahy proti anglickému "okupačnímu" nařízení volebního práva pro kastu nedoknutelných.....
Teď se dělal nějaký průzkum, který měl přinést informace o tom, jak u nás končí cikánské děti ve speciálních školách. Posouzení prováděly pracovnice zejména podle vlasů. Pokud byl jeden sourozenec blonďák a druhý tmavovlasý tak byl za Roma označen jen ten druhý.
Ten Čulík je ale čulík... Nerozezná rozdíl mezi náckovskými účelovými výmysly a zdejší zcela konkrétní událostí.
O redaktorech Novinek si moc velké iluze nedělám, ale v tomhle případě nepsali úplný bláboly. Navíc citovali matku postiženého kluka.
Já myslím, že by měl někdo tomu blbovi Čulíkovi umožnit bydlet ve Šluknově na sídlišti. Což zatím není žádné z ghett, bydlí tam Češi i Rómové.
Hele, ale voni nejsou zase všichni stejní. Máme v domě jedny mladý vlastníky (jsme SVJ), ona je cikánka, on napůl, teď maj miminko. Ty dva roky co tu bydlí je klid, žádný mejdany, návštěvy rozvětveného příbuzenstva, zdraví nás starousedlíky ....
Dokonce i bance se zdáli asi OK, když jim na ten byt půjčila 1,2mega. On má dokonce občas i nějaké příležitostné zaměstnání.
Jedinej problém, ale fakt jedinej (že neuklízej společný prostory bych pominul) je, že nám už dlužej přes 100tisíc. Neplatěj do fondu oprav, ani společnou spotřebu (výtah, osvětlení). Tak to za ně zatím táhneme my ostatní. Dokonce jsme takoví lidumilové, že jim platíme i spotřebovanou vodu, ohřev teplé a teplo. Uvažovali jsme, odpojit jim alespoň teplou, jsou v posledním patře, technicky by to šlo. Jenže nesmíme - ohrozili bysme jejich hygienu! Tak platíme :o(
Rozhodnutí soudu už máme tři (jak dluh narůstá). Kdyby došlo na exekuci,asi utřeme, byt se prodá tak za polovinu a banka co jim půjčila, má prý přednost...
Ale jinak fakt v pohodě :o)))
Ale tak samozřejmě, že nejsou všichni stejní. U nás ve fabrikách jich taky pár pracuje, nikdy nebyli nezaměstnaní, nikdy s nimi nebyly problémy. Jenže víš to sám, plivneš stokrát do moře a ono se nezpění. Na jednu "slušnou" rodinu je mnohonásobně víc těch problematických.
Můžeš mít 100+1 ušlechtilých myšlenek, ale když se půjdeš večer projít po Rumburku, tak tě přejdou.
Což ovšem ti, co přijíždějí zkoumat proč je nemáme rádi nějak pořád nechtějí pochopit.
Cikáni jsou v pohodě; bordel dělají romové...
Teď jsem si zrovna přečetl Šimůnkovou a když si to vyložím po svém, prý je to u vás dobrý, její agentura tam u vás funguje a jen je potřeba zabránit tomu, abyste se vy bílí nechovali k Romum tak ošklivě jako my tady na Šluknovsku.
http://brno.idnes.cz/zmocnenkyne-simunkova-utok...
Naopak, musíte to dát exekutorovi dřív, než banka. Stačí jeden, ten nejmenší, aby viděli, že to funguje, a neplatit Vám je ta horší varianta, než platit.
Na Vás si dovolej, pže jsou moc hodní(=blbí), vědí, že banka by se s nimi nesrala, tak tam asi platí řádně.
Né, že by mě to přímo vytočilo (už s tím tady u nás počítám), ale prasečina to je - krize nekrize, cena zase roste :o(((
http://decinsky.denik.cz/zpravy_region...
Zrovna včera jsem jel do Poustevny, když mám čas jezdím tudy, a je tam cesta určitě levnější - nějaký zpevněný štěrko-hlinitý povrch, jede to na trekovém kole parádně. Kdyby se nevyhazovaly peníze za blbosti, mohlo by se těch pár metrů, co musím projet z Čech do Německa zlegalizovat a udělat tam normální cestu, teď je tam nefalšovaný 250 m dlouhý single track. I když pár metrů musím vytlačit. http://mapy.cz/s/3B78
Tak jsem si to projel - no, zatim je odhrábnuto asi na pětistech metrech a pořezané stromy na dalším kilometru. Zato fakt vzniká odolná silnice-po tý budou klidně moct jezdit tanky...
Cesta za Soutěskami je bezvadná už léta, doufám, že jí nezmrší asfaltbetonem.
Alespoň, že stezky na druhém břehu zůstávají :o)))
Dneska jsem se vytočil sám na sebe :)
No jel jsem od Karlova mostu po Smetanově nábřeží k Národnímu a jak je mým zvykem pěkně mezi kolejema, protože v tom podjezdu u mostu jsem nerad hrnut na zábradlí... pak se cca na úrovni Anenské normálně svezu přes kolej doprava blíž k chodníku.
No dnes se někdo snažil odbočovat do Na zábradlí tak si tam najela auta víc pravo tak jsem za nimi stál dál mezi kolejema.
No a dojel mě nějaký "podoblečený blb na trekovi" a narval se vedle mě vpravo.
Pak jsme se rozjeli a protože jsem měl těžkej převod tak byl nepatrně rychlejší a bral mě zprava, do toho na nás někdo začal troubit, ukazuju, že uhnu doprava až to cyklovymleto popojede a udělal jsem to cca o 15 m dál... tam si ten řidič stočil okénko a přes zpruzenou paničku pokřikoval, že nemáme jezdit vedle sebe a bavit se....
Trochu jsem zhrabošovatěl, a řekl jsem mu, že nemůžu za to, že mě cykloidiot předjíždí zprava... pokřikoval dál, tak jse mu řekl ať se na to vysere a radši kouká přibrzdit před kolonou o pár metrů dál :)
No a pak jsem jen s úžasem sledoval jak se "kolega" cyklista ,který mě do toho navezl proplétá kolonou jako na slalomové dráze... bohužel mě tam vlítla červená tak už jsem mu to nestihl vysvětlit...
Takže jsem teď vytočený na sebe, že jsem rozčilen cyklistou, pustil sprosté slovo na řidiče, který měl dojem, že my všichni cyklisti jsme kámoši a nemám nic jiného na práci než jezdit po Smetovanově nábřeží vedle sebe,,,, :(
On Te nejspis ten cyklista predjizdel zprava zcela legalne, kdyz jsi stal v kolone a vedle Tebe bylo misto. Nervozni blbec byl ten, co troubil.
no jenže hned před náma u obrubníku žádné místo nebylo, protože se tam rvala ta auta co se chystala objet odbočující auto.
Takže pokud je legální narvat se řidítkama vedle těsně vedle mě tak to jsem nasranej ještě víc, protože legální ještě neznamená kolegiální nebo dopravně flexibilní přizpůsobení se situaci...
U tunelu jsem ho skoro dojel, jenže on to tam mazal tak 25-30 dovnitř a na to nemám prostě nemám koule pak za porodnicí obočil někam nahoru...
Fakt nechápu cyklisty, kteří v rámci honění se za vteřinou dělají potíže i ostatním cyklistům
"podoblečený" ? co to znamena, nemel tricko nebo co?
ja jen abych nebyl pozadu v cyklohantecu, prave mi to tak pripada..
Hodně krátký kalhoty, bezprsťáky , ponožtičky pod kotníkčky a taková polorozeplá bundička do džezu :)
Na dnešní zamrzlokalužné ráno bych řekl dost odvážné u nás v 6,55 bylo -4 a to na baráku...
Však on mu to pánbůh vrátí skrz klouby za pár let :)))))
1. Cyklisté mají zakázáno se předjíždět? Odkdy?
2. Ten tydýt tam stejně neměl dost místa na dodržení dostatečného bočního odstupu při předjíždění.
Některým motoristům by měli raději hned sebrat papíry, jsou nebezpeční svému okolí.
1. když mě budou předjíždět zleva tak můžou klidně po tuctech, to je mi putna, pokud mě nekdo prohrnuje zprava v místě , kde stojím prootože to dál nejde jet a kde je to samo o sobě pakárna a pak deset metrů přede mnou hodí myšku doleva pak doprava pak doleva skrz kolonu tak je to tatrman a né cyklista účastník provozu..
to auto nebylo nebezpečné, jen byl řidič zjevně nasrán chováním "skupiny cyklistů" kterou vytvořilo to cyklohovado svým manévrováním kolem mě.
Bych mu sebral papíry i na hlavu natož řidičák pokud nějaký má.....
Kdo spáchal přestupek a jaký?
Jestliže všichni jeli podle předpisů neměl být motorista co nasrán.
proč přestupek, nasrat může i prostá idiocie...
Ten cyklista mě nekolegiálně a negeniálně předjížděl zprava, neumožnil mi opustit tramvajové těleso a pak předjížděl stojící kolonu zprava i zleva, jak se mu šiklo.
Navíc se nejednalo o stojící kolonu vozidel ale o prosté zastavení v situaci, kdy někdo odbočuje a není kudy projet. Vdírání se vedle kolegy cyklisty v takové situaci, který se nikam nehrna je čirá idiocie v boji o to být někde o dvě vteřiny dřív.
Když to řeknu jinak, ten cyklista mě omezil, navíc to byl pitomec, který následně vjel do vyšehradského tunýlku jako šílenec....
A to jsem ještě neřekl, že nás prokličkoval u parníků přesd rudolfínem, kde jsem jeli s kolegou dva a vyhýbali se opatrně chodcům.
Mě sere idiocie dementů, kteří k dopravě vlastní prdele ve městě používají tak nesmyslně velkou věc jako je auto.
Smím tedy sprostě řvát na libovolného motoristu?
Musíte
Jinak by jste nebojoval za cyklisty správně!
Ale je pravda, že proti chodcům jimž k dopravě vlastní prdele stačí vlastní nohy , je vaše vozidlo poněkud velké a a tak miniaturizací vlastního kola do eskamoterských rozměrů cirkusu Humberto by jste jim dokonale vytřel zrak a vzdáním se kola by jste se zařadil mezi pokrokovou část krokující veřejnosti, která k dopravě vlastních prdelí nepotřebuje nic .,......
Hezky pokus, ale ta vznesena paralela je - dle meho skromneho nazoru - uz prece jen ponekud prehnana na to, aby fungovala (jakkoliv, i jako vtip).
Na vzdalenost nekolika set metru uz obvykle neni prilis snadne rozlisit cyklistu od chodce (prinejmensim pri pohledu zepredu/zezadu - samozrejme, ze z boku je kolo videt vyrazneji). Rozlisit na stejnou vzdalenost chodce od automobilu pravdepodobne problem nebude.
Tolik k velikosti, posuzovane pro nazornost "na prvni pohled", treba kdyz daneho "ucastnika provozu" mijime na silnici.
O pomerech v tom, kolik pudorysne plochy na silnici (nebo parkovaci plose) zabere chodec / cyklista / automobil, uz se jiste nemusim zminovat.
Co treba hmotnost? (Krome jineho souvisi s mnozstvim energie potrebne k rozhybani vozidla, ale treba i s tim, jak moc dane vozidlo zatezuje podklad a tedy prispiva k opotrebeni komunikace). Lecktery urostly chodec muze byt tezsi nez cyklista i s kolem dohromady. Automobil, a to i bez jedineho pasazera, je X-nasobne, ba ano, klidne treba desetkrat tezsi nez i hooodne tlusty cyklista na predpotopnim a k tomu spoustou kramu nalozenem kole.
Samozrejme, to tady placam veci, ktere vsichni dobre vime. Jen si nemuzu pomoct... proc mam pocit, ze predchozi prispevek to tak nejak "pohodlne" prehlizi...?
Obcas proste na silnici vznikaji situace, kdy nekdo musi pockat, i kdyz by se ta situace pri lepsi predvidavosti zucastnenych dala resit plynuleji. Pokud se v takove situaci nekdo zacne vztekat a nadavat druhym, pouze tim ukazuje nedostatecnost sveho psychickeho profilu. Rozcilovanim se leda rozsiris nasranost na vic lidi (cimz muzes zpusobit, ze pojedou mene bezpecne), ale rozhodne nicemu nepomuzes.
Proste mi prijde, ze ridic hulakajici z okynka je horsi jev nez cyklista, ktery si najede az tam, kam muze, i kdyz treba ten jizdni styl cyklisty neni idealni.
ale jo, jenže já v tom byl nevinně chápeš ?
Taky jedu jak to jde, ale snažím se nedělat jiným lidem potíže případně je neomezovat.
Představ si, že na cyklostezce přibrzdíš před dětma na odrážedlech, jen tak protože nevíš co udělají a nějaký idiot to mezi tebou a nima promaže s hlavou mezi řidítkama, to pak klidně zařvu na takovýho debila a je mi jedno, že si naruším profil :)
http://www.youtube.com/watch?v=uOZ5NPW6JTA :-)
Ale jasne, takovy clovek jede jako idiot, ale kdyz na neho zarves, tak podle me proste nijak nepomuzes, aby tak prestal jezdit.
Mno, docela mě vytočila tato pozvánka :
AutoMat tě zve na Velká jarní cyklojízda
Být zván na Velká jarní cyklojízda si nepřát a já být docela nepotěšen, že být v adresář, pravděpodobně skrz moje loni účast v Do Práce Na Kole.....
Moje nepotěšení být o něco menší po otevření linku na pozvánka, kde být vidět, že potvrdit účast zatím udělat míň oslovených než nepotvrdit účast.
Také já nepotvrdit účast, já mít Normální Každodenní Cesta na Kole Domů v ta doba a nemít čas na takovou Velkou věc.
Koukám, že v AutoMat je to samý ynteligent ;o))
Akorát újezďák zapomněl dodat, že šlo automatický mail ze singletones.com. Pokud znáš nějakou podobnou službu, která zvládá češtinu lépe včetně skloňování, prokaž svou ynteligenci a ukaž ji.
Co je automaticky mail? Ony se nedelaji hromadne maily tak, ze napises cely mail rucne, a pak jej rozesles do nejakeho maillistu?
To asi jo, ale pokud na to pouzivas nejaky system treba z webove stranky, muze to vypadat jako formular. (tu konkretni neznam, ale hadam, ze to tak nejak bude).
Toz si pekne vyplnujes: Typ zpravy: pozvani. Akce, na kterou je zvano: Velka jarni cyklojizda. Text pozvani: bla bla.
System z toho pak treba vyrobi hlavicku "Zveme vas na..." a doplni nazev akce, jak byl vyplnen. Ze to ma sklonovat ho nenapadne, protoze ve spouste jazyku to nehraje roli.
Takze staci mit nejaky software ne uplne dusledne upraveny pro pouziti v cestine a pri pouziti formulare si zrovna neuvedomit, co to s tim udela. Nic tak neobvykleho, rekl bych, kdo z nas muze vyloucit, ze se mu neco podobneho urcite nikdy nestane, tak je fakt dobrej.
Nebo pokud by to byl fakt hodne automaticky mail, jakoze system rozesle pozvanky jen na zaklade toho, ze ma akci nekde v kalendari.. to uz se pak teprv muzou dit veci.
Je to nějaká webová služba pro pozvánky, něco jako Doodle pro domlouvání termínu. Někdo zadá detaily akce (termín, název, místo atd.) a potencionální účastníci potvrzují, jestli přijdou.
Konec konců, podívej se sama:
https://www.singletones.com/4f86dfe040e461...
Že se tyhle americké služby snaží o pochybnou lokalizaci, ale moc jim to nejde, je asi běžné. Jestli to svědčí o inteligenci jejich uživatelů ponechávám na tvém uvážení.
Nó
1. netuším co je to singletones a maily mě od DO Práce Na kole chodily normálně z mailu a nebyly to maily osobní, ale hromadné a nebyly posíláné přes singletones.
2. co takhle to do singletones nazobat skloněné ?
mimochodem současné skóre je :
61 zůčastním se
167 nezůčastním se
836 neodpověděli
To třetí číslo asi říká hodně o tom, kolik lidí se singletones nepodařilo oslovit.
Navíc vše nemusí vypadat jako nigerijský dopis :)
Heleďte, nevíte někdo o systému, který by do mailu automaticky dodělal diakritiku?
Přímo do mailu nevím.
http://nlp.fi.muni.cz/cz_accent/index.php
Zkus ze zeptat, zda by ti dali zdroják, doprogramovat zbytek by neměl být problém;-)
http://nlp.fi.muni.cz/cz_accent/index.php
Ale je jich asi víc. A počítej s tím, že budou vznikat nesmysly, protože část informace tam prostě chybí.
Ty jsi nikdy nezkoušel použít žádný nový nástroj? Dneska se pokud vím podobné věci řeší přes Facebook a třeba šlo jen o pokus vyhovět těm, co FB nepoužívají. Nevím.
ad 2.: To právě nejde. Pak by se to třeba ve výpisu akcí ukazovalo ve 4. pádu. Jednou se dělal na programu, kde se to řešilo zadávání příslušné fráze ve všech možných tvarech, ale to je zase opruz pro uživatele. Myslím, že počítače budou ještě hodně dlouho bojovat s češtinou.
Jasně, vymýšlet systém skloňování je vopruz. Vždy se to dá nějak obejít. Například pozvánku nazvat pouze "Pozvánka: Vopruzácká blokáda dopravy"
Nevypadá to tak cool, jako "Zveme Tě na:..."
Ale zase je to o kousek méně trapné než "Zveme Tě na Vopruzácká blokáda dopravy."
To ale jde jen když si to programuješ sám. Pokud použiješ americký systém, kde větu "[author] invites you to [event]" přeložili jako "[author] tě zve na [event]" máš na výběr buď doufat, že uživatelé to přejdou nebo prostě webové pozvánky nepoužít.