Zdravím a děkuju za předcházející informace k výměně retězu, pořídila jsem si měrku.
Měla bych přeci jen tak trochu svízelnější dotaz ke kotoučovkám na mtb. Je normální, že na předním a hlavně na zadním kole škrtají o disk - u brzd véčkových při roztočení kola není zpomalováno, u těch kotoučovek na mém kole disk škrtá o špalík (dokonce kolo při roztočení lehce zpomaluje) a po ujetí tak 2 km to začne skřípat (podobný zvuk jako u nepromazaného kolečka-radvánce, pro ty, kdo máte zkušenosti s prací na zahradě). Četla jsem si článek o kotoučovkách, Před rokem jsem pořídila tohle kolo a vím, že nové kotoučovky se musí zajet-původně s nimi však problém nebyl, teď najeto 2400 km a při výjezdu jsou tak 10 min v klidu a pak začnou nepříjemně skřípat (hlavně ta zadní). Jde o typ Avid Juicy 3.
Džusové Avidy jsem měl na bajku, po roce trápení se (furt škrtaly, pískaly, vibrovaly; pravda, pokud zase ale fungovaly, tak brzdily skvěle) jsem je hodil po psovi a pořídil si XT...
Zkus seštelovat třmen (což je u AJ děsná piplačka). A možná jsou sjeté desky.
PS: taky ti v mokru vřískají jak stádo koček stahovaných za živa? :)
Jsou hlučné nejen za deště. Dneska jsem je pořádně vyčistila a pokud to nepřestane, budu s tím muset do servisu, musim přiznat, že už jsem tam jednou byla na garanční prohlídce, ale to jsem neměla tolik najeto a zpočátku se zdálo, že ještě nejsou zaběhnuté... teď po těch víc jak 2000 km být zaběhnuté musí a je to pořád horší.
Mám stejné brzdy a sice to nebylo skřípání, ale u mě zase pískání, které bylo rovněž jen, když jsem nebrzdil. Někdy to dokonce přecházelo do takového trylkování. Ale bylo to po pouhých 70 km na novém kole. Trápil jsem se s tím několik set dalších km, za střídavých návštěv různých servisů, zbavila mě toho až výměna kotouče.
Tak to bys s mými brzdami asi brzo vyskočila z kůže ;-) Mně totiž přední, při určité rychlosti, na tvrdším, a ještě je to ovlivněné vzorkem na plášti, povrchu cinkají, a to tak že dost. Bohužel je to ale dáno, prý, samotnou konstrukcí brzdy, takže se s tím nedá moc dělat, spíše vůbec nic... Leda tak nejezdit po asfaltu a lepších zpevněných površích :-))) No, ještě že je to horák a nemusím kvůli tomu měnit celé kolo :-)
Co se týče těch Tvých brzd, zkoušela jsi nastavit polohu třmenů brzd vůči kotoučům ? Resp. tohle když brzdy dělají, tak celkem často pomůže seřízení při zatíženém kole. Tzn. sedneš na kolo a někdo druhý to pak pošteluje. Pak je ale možné, že to naopak bude skřípat a vrzat když to kolo povedeš vedle sebe ;-) Kolo je ale na ježdění, ne ? ;-)
S cinkáním se nic moc dělat nedá (některé typy kotoučů jsou na to méně náchylné, zejména kotouče na unašeči typu SM-RT kotoučů od Shimana) a ničemu nevadí.
Ona má ale minimálně zcela neseřízenou brzdu, která hodně škrtá.
A nebo to může být i horší, např. špatně se vracející se pístky (tam pak pouhé seřízení nepomůže).
Začal bych seřízením brzdy, to může zkusit sama, horší než to má to stejně už nebude. A pokud ji to nepůjde, tak servis.
Seřízení na zatíženém kole je dobrá rada (nechápu proč tohle vůbec není zmíněno v tom článku co tu teď vyšel).
Pokud je měkčí rám (a zvlášť v kombinaci s těžkým jezdcem, což ona nebude) a seřídí se správně na zatíženém kole, tak škřípání při vedení nezatíženého kola se stává často, aspoň to není pořád tak tiché :-)
U Juicy 3 by se to ale spíše stávat nemělo, ty mají poměrně velkou konstrukční mezeru mezi deskami a kotoučem, takže je tam poměrně velká rezerva na ten posun zatížené x nezatížené kolo.
Ale takové třeba novější Formule typu RX, The One, R1, ty si vždycky v nějaké situaci vrznou díky škrtání při té konstrukční minimezeře mezi deskami a kotoučem :-)
RX + kotouc monolit mohu potvrdit. Jen mi je lito ty kotouce vyhodit a koupit XT s unasecem, takze porad dorovnavam (priohybam) rukou. 8-(
Já se teď konečně rozhoupal a u The One budu měnit ty jejich origoš kotouče za SM-RT86.
Ve chvíli kdy jsem se teď rozhodnul, že to vyměním (když už tak rovnou na všech třech svojich kolech, takže to leze do peněz, tak jsem to dlouho odkládal), tak za slušné peníze na českých eshopech jako kupkolo došly a asi jen tak nebudou (na kupkole jsem je zkusil a rovnou mi napsali, že nebudou).
Tak je snad nakonec ještě budu muset vzít na bike24, kde vychází mírně dráž.
Ty nový XT kromě toho že jsou s unašečem, tak co jsem všude našel praktické poznatky, tak si všichni tu sedvičovou konstrukci s hliníkovým jádrem chválí. Opravdu se lépe chladí, nejen reklamní masírka.
Zatim nemam problem ani s temi originalnimi. Uvidime na Beskydovani.
Já je taky už jezdím docela dlouho a dají se. Akorát tuhost je spíše nic moc, snáze se ohnou. A pak je to náchylnější na hlavně cinkání, škrtnout si to samozřejmě také občas škrtne, ale to bude i s těmi SM-RT86 (při té malé mezeře nelze pořešit, aby to občas neškrtlo ani když jsou obě pevné osy).