Tak jsem tu zase, tedy po dvou letech. Lehokolo homemade jsem si užil, to je pravda a bylo to skvělé, co bylo, stále je. Ale čas běží a chtělo to zase malinkou změnu. Tak tady je. Představuji Vám elektrický tlačný přívěs o výkonu 350W,7-mi nezávislými rychlostmi a 14Ah baterií. Tak dost chlubení, je to tu pro ty, kteří třeba chtějí chytit inspiraci. Z tohoto webu jsem hodně čerpal před dvěmi lety když jsem stavěl svoje leho a tak to tímto trochu vracím.
Je to krasavec, ale těch 350 W vlastně tlačí jen samo sebe, nebo ne?
Ne, není to tak. Ta přehazovačka na vozíku umožňuje využít max.kroutícího momentu při optimálních otáčkách motoru. jezdím s příšlapem, nechci se vozit jako totál invalida. maximální rychlost kdy ještě motorek zabírá je okolo 34km/h na nejtěžší převod vozíku a po rovině. Minimální jen aby jsi neztratil rovnováhu na nejlehčí převod.Pokud nešetříš baterky tak do kopce délka 1,5km a o převýšení 63m )nechce se mi počítat sklon)to jelo 26 km/hod s příšlapem
Rychlosti na tom přívěsu řadíš z kola? Myslím je tam vidět bowden. A jak vybíráš převod? Podle poslechu, jak ten motor zrovna skučí, nebo nějak jinak?
Jinak pěkně provedené. Přídavné pohony nejsou pro mě, ale líbí se mi úroveň toho zpracování.
To je dobrej nápad, zpřevodovat to a držet ho v otáčkách, jezdím na BLDC a když se to netočí fest, tak se ten motor děsně trápí a nemá výkon. Čili je potřeba ho pořád držet v otáčkách a to je v kopcích se zátěží někdy dost vysilující.
Jen pro informaci, oba přední motory jsou pryč, věřím že v dobrých rukách a že nikomu nezpůsobí nějakou nepohodu, já jsem právě namontoval ten zadní, a jedu to project.
Pěkná práce. Můžeš naznačit, co jsi použil za motor ? Byly by někde k vidění nějaké podrobnosti ?
bez naznačování - motor 24V/350W - MY 1016 Z3 made in China - kartáčový motor se čtyřmi uhlíky + řídící jednotka 24V/350W, a podrobnosti - další nejsou - myslím, že z fotek je vidět vše- vlastně není - důležitý je ten kloub - přední nába a hlavně uchycení vozíku ke kolu - kloubová oka
jo,aku - 2x12V - zapojeno do serie, kapacita 14Ah/1ks, typ aku - AGM (olověný), hermeticky uzavřený, bez zaplavených elektrod. do poslední chvíle jsem si nebyl jistý, že to vše bude fungovat a investovat do něčeho lešího se mi pro první pokus investovat nechtělo.navíc váhu olova potřebuji k adhezi vozíku s vozovkou
Pěkně zpracované, ale rád bych se zeptal, zda-li hnací kolo neprokluzuje. Vlastní pohonná jednotka nemůže mít velkou hmotnost a i hnotnost baterie je rozdělena mezi zadní kolo lehokola a hnací kolo vozíku.
dobrý postřeh, opravdu jsem uvažoval pověsit baterie po stranách, co nejblíže k ose vozíku zadního kola, ale popravdě se mito nelíbilo. ten vozík je čerstvá záležitost. má najeto teprve 170 km,takže těžko hodnotit. ale asi takto - po dobré silnici bez jakých koliv problémů, do prudkého kopce a na štěrku to občas proklouzne, ale stačí snížit otáčky a vše je OK. asi by to sneslo tlumič a pérování zadního kola, pokud je silnice hodně hrbolatá, tak slyším na motorku občasná zrychlení, kolo odskočí. ale to bychom byli cenově trochu jinde a každý gram je znát - ampéry netečou do motorku věčně.
Pokud zapomeneš na olovo a pořídíš LiPeFo4, tedy 24 voltové, získáš za stejnou hmotnost mnohem víc Ah, ale narazíš na problém : cena.
Pokud cena nebude problém, je to velmi hezké řešení, ty převody k udržení motoru v optimálních otáčkách jsou fakt dobrej nápad.
Jen nevím, jestli je nutné to věšet na vozík a neudělat to součástí kola, ale lehokola neumím. Dík za fotky. Krásná čistá práce.
Tedy takto : jsem víc kutil, než cyklista a toto řešení byla takzvaně hozená rukavice. a ono se to kupodivu povedlo. šlo o pokus a ten vyšel. nemám ambice hltat kilometry. popravdě řečeno, mě baví více cesta plná problémů s realizací, než tisíce kilometrů ročně po dokončení. každý jsme "holt" jiný. nemám zatím odzkoušeno co to ujede, mám to pohromadě teprve týden a počasí není úplně podle mých představ, ale po 25-ti km s příšlapem to jelo stále.odhaduji tak asi 3Okm.ale ta jízda, to stálo za to. když řadím, představ si vysokoobrátkovou motorku, stejný zvuk, pouze o 1OO% méně hlučný a 7rychlostí k tomu. jede to parádně, nedá se to srovnat s HUB motorem v přední nábě. máš ten výkon kompletně pod kontrolou
a ještě něco, nechtěl jsem si ničit lehokolo, které je funkční a jeho realizace mi dala spoustu práce. toto řešení má jednu obrovskou výhodu. za pět minut je lehokolo lehokolem a vozík s ovládáním je uskladněn v garáži. a to nemluvím o tom, že ho třeba zítra za pět minut práce připojím za klasiku a ......jedeme dál
Jseš machr, chápu tvé argumenty, hub motor mám a v nízkých otáčkách víc žere než jede. Systém zpřevodování asi je řešením a stojí za to o tom dumat.
Krásná práce, až najedeš víc určitě dej vědět.
Pěkná práce, taky jsem kdysi o něčem podobném uvažoval, jen ze spalovacím motorem. Jen sem měl nad tím kolem v úmyslu na tvrdo přivařit nosič na velké brašny, kolo by se při jízdě na těžko, nebo třeba z nákupu ještě více zatížilo a omezil se případný prokluz.
Hele a není to zbytečná zátěž?!?
A pak by mě ještě zajímalo, jestli s tímhle long Vehiclem jezdíš i na těžko. To si vůbec nedovedu představit.
nejezdím a nebudu. je to pro zábavu. na krátkou vyjížďku po práci, když máš náladu. za hodinu a půl dojdou baterie a ty máš s příšlapem za sebou cca 3Okm. to je tak "akorát". ale jede to skvěle. bojím se, že ten vozík nebudu chtít odpojit. naposledy jsem předjel "papoušky" na karbonových kolech, poté jsme jeli chvíli spolu.oni v trikotu já v monterkách, právě jsem to testoval. za pár korun ve srovnání s karbonem tolik zábavy, není to prima?
Pokud se ti vybijí baterky na půli cesty, tak to bude určitě zátěž. Proto preferuju benzín který natankuju v každé větší vesnici a je to dílem okamžiku na rozdíl od dobíjení baterek.
Jinak čím je hmotnost u tohoto systému větší, tím lépe. Takže při cestování na těžko nelikviduješ kolo na kterém jedeš, ale brašny máš navěšený na tom vozíku, čímž zvýšíš adhezi toho hnacího kola. Abihs tam ten nosič nemá, protože žádné cesty na těžko neplánuje.
Já sem to plánoval takto, doject po ose do nějakého kempu v Alpách, postavit stan, vozík zaparkovat do stanu a jezdit na lehko hvězdicovité vyjížďky po horách.
Pokud mu na váze nezáleží, doporučuji tedy Rondův nápad, který jsem realizoval - tahat s sebou elektrocentrálu - tahle mrňavá váží 9 kilo, stojí 10 litrů a vrčí na natural.
Zdroj proudu kdykoliv a někde v ústraní, kde neobtěžuju smradem a kraválem jako motoroví cyklisti.
Všechno funguje spolehlivě, jen musím odladit ještě drobné technické detaily a až se konvoj pohne, poreferuju.
Už mě s tím obtěžováním motorovými cyklisty neštvi. :-) Jaký je rozdíl když tě předjede motorka, auto nebo motokolo? Žádný, sem pryč než se probereš, babety s přehledem předjíždím takže typuju že i tvoje elektrokolo. :-) Cyklostezkám se vyhýbám jak čert kříži a když už na ní musím, tak jedu bez motoru.
Smrdím a hlučím stejně jako tvoje elektrocentrála. Moderní 4-takty jsou v pohodě, nevím proč si všichni spojují motokolo s uřvaným, smradlavým 2-taktem.
Jde o to, že v obecném podvědomí panuje názor, že benzín je fuj a elektřina huj.
Jediná výhoda elektřiny je ta, že motor nedělá hluk a smrad. Jinak převažují negativa oproti pohonu benzínem.
Jenže ta elektřina se taky někde musí vyrobit. Protože ale nežijeme blízko elektrárny, tak se nás negativa při její výrobě bezprostředně nedotýkají.
Jezdit na elektrokole a vozit sebou benzinový agregát na dobíjení mi připadá překombinované a trochu krkolomné. Já vím, Jindra chce jet do Paříže, 30 let nejezdil, volna má málo...
Já osobně bych zvolil takové cíle, které bych zvládnul bez použití pomocných motorků. Nebo bych potrénoval a jel později. Nebo bych si zajistil víc volna...Ale nejsem Jindra a tak jen zbůhdarma mudruju.
S posledními větami naprostý souhlas.
I já dávám přednost jiným hodnotám při cestě než je bohapusté hltání kilometrů.
Dát denně více jak 100 km bez ohledu na terén (a že třeba Vogézy bude muset překonat, vo tom žádná) to by mi mohla být Paříž ukradená.
Radko, o Paříž nejde, tam jsem 2x do roka na tuty. Jde o to výročí. Před 30 lety jsem to dokázal za 6 dní bez motoru tak to by v tom byl čert abych to nedal za 8 dní s motorem.
Vogézy se v mé paměti scvrkávají v nekonečný kopec v Saverne. Mnohem víc si vzpomínám na přímou silnici z Verunu do Remeše, jak podle pravítka, jen z kopce do kopce a všechno před sebou vidíš do dálky.
Poučen lidmi co tu trasu jeli v posledních letech, a trasovačem v bikemap mám pocit, že se tomu dá vyhnout když se budu držet kanálu Marna-Mosela co začíná v Strasbourgu a končí ve Vitry a pak dál už podle Marny. Tenkrát mě šlo o Verdun a Remeš, teď raději tu rovinku.Taky jsme byli hloupí a brali to přes Stutgart napřímo přes Schwarzwald do Badenu, tu cgybu už taky neudělám. Tak se mi zdá, že nejhůř bude někde za Heilbronnem v těch vinicích.
Ale šedá je teorie, mám ještě tři tejdny :-)
Já nevím, já nikdy nejezdil v houfu, ale jak jsem postřehnul, ti peletonisti mají k motorům averze.
Jinak ta elektrocentrálka spaluje benzín efektivněji než spalovací motor přidělaný na kolo, protože jede pořád v přibližně stejných otáčkách. Ovšem zase tou přeměnou energie zase o něco přijdeš. V prospektech tvrdí - ultratichá nebo supertichá - prý 59 dB, ovšem když to nahodím, mám pocit že to dělá stejnej kravál jako auto. Ideální by bylo dobíjet ze zásuvky, ale obava že všude není ve mě převážila.
Zdeňku, na kole jsem opravdu neseděl tak 20 let, když npočítám týdenní putování se svoji dcerkou kolem Dunaje ve Wachau když jí bylo 12. Před třiceti lety jsem ten Vítězný oblou objel třiktrát a mlem se popral s policajtem, protože nechtěl dovolit abych tam s kolem zaparkoval a vyfotil se, že památník padlým a že "nou bajsikls".
Chci to udělat znova a protože velký cíl, jsem nucen docela nadrsno trénovat, což je pro mě dobrý. Příští týden, jak vyjde počasí chci dát Labskou do Bad Schandau a druhej den zpátky, ty pojížďky po vokolí mě umožňují debugovat elektromotor, jednotku, učit se jezdit racionálně ale to co potřebuju na velkou cestu zjistím teprve až budu putovat alsespoň jednu, dvě noci se spaním venku. Je to dětinské, vím, ale nějak mě to dává radost a chuť se hejbat.
Jinak jedna zásadní věc, kterou měním je to, že motor z předního kola stěhuji do zadního - tedy lépe kupuji nový motor do zadního kola. Ve předu je to o život. Už nehodlám řešit co nebo kdo za to může, jetli přehřátá řídící jednotka, chybné nastavení rekuperace, či co, potřetí v tomt roce mě přední kolo stálo na fleku a já šel pěkně přes řídítka. Odnesly to vidlice, ty jsem ohnul a pak naražený rameno a žebra. Když sáhneš na zadní brzdu a přední kolo se zastaví na fleku, je to o život. Tak další změna, věřím že zásadně k lepšímu. Ostatním radím, motor raději ne do přednío kola. I když budou říkat "s tím jsme problém nikdy neměli" já už 3x a dost :-)
Tak mě ten motor jede taky v optimálních otáčkách, má 14 rychlostí a možnost příšlapu. Řadím nebo přišlapávám podle sluchu = optimálních otáček. Spotřeba 1,5l je bez příšlapu a průměrné rychlosti 50km/hod. Pokud jedu pohodových 35-40km/hod a občas přišlápnu, jsem na 1 litru na 100km. Nemám žádný mezičlánek neboli žrout energie jako je dynamo/alternátor. Další žrout energie je 4x větší hmotnost tvého řešení. Jak říkám, taky sem o elektru s elektrocentrálou uvažoval, ale je to hrozné plýtvání a na víc pořizovací hodnota je čtyřnásobná. Ale klid něco stojí a když je klid tvoje hlavní priorita, musíš hold připlatit.
Kdybych na to šel od začátku znova, šel bych asi tvojí cestou. Já rozsah celého průšvihu poznal až v okamžiku, kdy jsem měl kolo postavené a dva akumulátory doma.
Průšvih zásadně jen jediný - ten omezený dojezd. S tou elektrocentrálkou jsem to trochu pořešil, navíc se mi k baráku docela hodí, takže to nebyla investice pouze do kola.
Chybama se člověk učí, a lepší je se učit z cizích chyb. že průkopníkem chybování jsem právě sám mě nikterak moc netěší, ale netrápím se tím víc než málo.
Ještě dotaz, kolik s sebou tak běžně táhneš zátěže?
Kdybys místo elektrocentrály nasadil Hondu, tak můžeš dobíjet přes rekuperaci i za jízdy.
To je veselé řešení, ovšem nefunkční. Rekuperace, údajně, vrací 5 procent (u těch motorů Magic Pie), způosbuje však to, že se motor v tom kole neuvěřitelně klepe. Jezdil jsem bez rekuperace asi 1000 kiláků, všechno až na ty moje drobné nedostatky plynoucí z mojí neznalosti více méně fungovalo. Pak jsem si řekl, no vyzkouším tu rekuperaci, ať vím co to dá. Trvalo dva dny než jsem šel na hubu.
Pokazili se asi dvě věci najednou. Jednak ta rekperace byla nastavena na maximum, tedy brzdilo to zbytečně moc a zbytečně to s kolek mlepalo, druhak, uchlácholen těmi kilometry a že se nic neděje, jsem před každou jízdou nezkontroloval a neutáh přední kolo ve vidlicích. Sice opatření aby "kolo nemohlo vyskočit" jsem měl, ale vytrhlo se to všechno, zřejmě jak bylo vyklepáno a já plachtil.
O blbci co by takhle šel přes řídítka jsem ještě nečetl, ale na chatu Golden Motors tuhle vadu rekuperace - tedy vibrace motoru - popisují kolegové velmi často. Nebudu rekuperovat, přesto motor půjde dozadu.
Dobíjení za jízdy. Zdálo se to být theoreticky možné - zvednout část postranice a nechat motorek vyfukovat. V pokynech pro tu centrálu ovšem píší, že má stát na vodorovném místě, sklon maximálně 10 procent. To za jízdy nedokážu splnit. Musí stát a nabíjet.
Další zrada, ačkoliv teoreticky podle štítku by měla být schopna nabíjet současně tři baterie - zvládá jen dvě, pak svítí kontrolka přetížení. Šedá je teorie, zelený strom života.
Třeba je než se jednotka zajede, měla by tam být rezerva nějakých 100W, budu řešit příští týden.
Ale stejně, až uvidíte jak se kolem vás budu potichu šinout, všechny baterie ve vozejku, motor v zadním kole maskován brašnama, s příšlapem na velký tác a malé kolečko rychlostí blízkou 40 km/h, budete němě zírat, vy motokrosaři! :-)
Mam za sebou dve stavby s prednim hnanym. Ani jednou jsem nepouzil PAS, ani odpojovace v brzdach, ale jen otocnou rukojet. Jeden motor s rekuperaci, druhy bez. Jestli Ti ten rekuperacni zarazi na fleku a shodi Te, je tam neco spatne a ptal bych se v e-pohonu!
Mluvil jsem s nima na tom bike veletrhu, tvářili se jako puci, ukazoval jsem jim i ty ohnuty vidlice a zdá se, podle theorie jednoho hošana, že se to kolo vyklepalo a vyskočilo ven.
Já nevím, protože to mělo strašně rychlej průběh, sáhnul jsem na brzdu a letěl jsem.
Ale i tohle vysvětlení je možný, při rekuperaci se to fakt klepalo, a já už přestal být sotražitý a nedotahoval jsem pravidelně kolo ve vidlicích, spoléhal jsem na to jištění těma roznášecíma pákama. Taky ten žlábek v mejch původních vidlicích byl o dost mělčí, než mají ty nové. Možná shoda náhod a kumulace mých chyb, ale moror úbude vzadu a ten přední poputuje ke někam na Moravu a bude z něj generátor :-)
To vyskočení je možný. Já jsem teď dělal jedno přední kolo a matky na ose jsou tak volný, že při lehkým dotažení přeskočila o závit (aniž by se strhnul).
Na kterem typu?
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Už je to opravené, Jerguš dodal jiné matky.
A v tom je jádro pudla- 250 W není kilowata, věřte mi chlapci, stačí že jsem si nabil hubu sám. Nedávejte silnější motory nikdy do předních vidlic.
Ne proto, že by vidlice mohly rupnout, ty roury jistě ne, ale vyklepe se to.
No já osobně si vystačím se 180W, páč nespěchám.
Nebo nemáš metrák :-)
Tech 180 W je jen na to, aby to do kopce vyvezlo vahu motorku a baterie. 8-)
Ale Honzovi to nerikej, at neni smutnej. 8-)
Tak to je drobet nesmysl, což ty dobře víš.
Kdyby vážil motor s baterkou 10 kg a Honza s kolem 100 kg. Motor dával 180 W, pak by Honza musel dodávat násobně víc (chtělo by se mi napsat desetkrát, ale to je nesmysl), což je nesmysl.
nikdy jsem Honzika nevážil, i když si ho vážím. Odhadni sám.
http://www.rodinne-domy.info/leho/prsi.html
Honza je chlap jak má bejt! :-)
Chystam se vymenit tohle (mam tam ocividne dobre matice, utahnout to slo dostatecne) za 500 nejspis s omezovacem. Tohle se pri slabem prislapu do kopecka uvari.
Tak kdyby mel nekdo zajem, ma najeto tak 300 km. Koupeno pred rokem, dejte navrh.
Musíš počkat až daruju i ten druhej motor, ten Magic Pie má údajně výkon podle toho, kolik do něj pustíš voltů.
Měj jsem dva, jeden jede na Moravu, druhej je furt volnej. Mám jedinou podmínku darování. Ten kdo ho chce použít si musí být naprosto jist, že ví co dělá a že výslovně nedoporučuji ten motor užít v předních vidlicích.
Jde o život, když uděláte chybu. Já měl víc štěstí než rozumu, jak se říká.
Jake to ma parametry? Treba bych do nej sel. Neverim tomu, ze se to zasekava na miste. Neco musi byt s tim motorem spatne. Treba si nerozumi s jednotkou?
Dulezite - musi mit prirubu na kotoucovku, jinak se o nem vubec nemusim bavit...
Je to přesně tenhle:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Šikula mu vymění ty Hall senzory a bude v cajku. Před chvílí jsem s nima mluvil, snad mi konečně dneska odešlou ten samej motorek, ale do zadního kola. To přednáí se jim tam teď určitě válí, protože na to nespěchám a práce mají asi až nad hlavu.
Druhej co mám doma jsem slíbil Dušanovi.
Jednotku mám taky MagicPie, přesně tu co k tomu dávají. S tou by si to mělo rozumět. Drsnější na přední kolo stejně nemá smysl, už ta kilowata je asi dost.
U těhle potvor asi bude problém s tou rekuperací. Jak se přepne rekuperace, s motorem to zaškube, vibruje. Když vibruje, vyklepává se z vidlic. Ta síla je velká, z těch mejch mělkejch výřezů se to pravděpodobně vytočilo ven. Přesto že jsem měl matku i s kontramatkou a roznášecí ramena, jak je vidět na obrázku.
No nevím, první matka je dotažená na fest a druhá matka k ní dotažená by měla bránit tomu, aby se vyklepávala nebo vytáčela, nevím kde by měla vznikat nějaká vůle?
nejsou pak utaženy proti sobě, ale obě stejným směrem. Pokud by se uvolnilo to, k čemu je dotažená ta první matka, tak už matky nebudou utaženy k sobě. U kontramatek by tomu tak nebylo. ale nevím, nejsem strojař takže to beru jen ze zkušenosti.
Já chlapi nevím, všechno co umím je od taty a ten tomu říkal kontramatka. V každémpřípadě by to mělo tu utaženou matku jistit. Ono když jsou fungl nové zvity a matičky, má to chuť se odšroubovávat vibracema, protože to po sobě tak hezky kouže. Jak to trožku zoxiduje, už to drží.
Pérovka je (IMO) naprd. Když nepotřebuješ příliš omezovat dotahovací moment, tak jí prostě splácneš a žádné pnutí ti nepřidá.
Tohle se spíš řeší závlačkou skrz osu a příslušnou matkou (http://www.boltdepot.com/images/catalog/castle... Vzhledem k tomu, že na takovémhle systému mohou v klidu držet i náboje kol u auta ... :)
jestli nemá unašeč na pastorek, tak pak jedině do tlačnýho vozíku...
Do koloběžky by taky nebyl špatnej...
Nějak mi nejde odpovědět přes systém (někdo asi ten web bastlil), tu spojku na snadnou demontáž jsem na tom "prvním" kole neměl. Pan Šikula ji tam rád osadí, jak ho znám. Právě kvůli té spojce čekám na dodání toho zadního kola, nějak jim prej došly. Určitě se to vyplatí.
Jestli si ovšem natlučeš, nechoď mi brečet, nebo chystáš bike pro tchýni? :-)
Jenomže ten motor se teď válí u Šikuli na Tišnově, ale může mu ho do nehvizd asi přeposlat, to by neměl být problém.
Domluvíme se večer
Ahoj, měl bych o něj zájem do zadního kola na el. tříkolku - jednu pro sebe právě dodělávám a říkám si že bych mohl spáchat zrovna i tu druhou pro syna. Jinak osobně na kolo bych ho dával zásadně dozadu - raději při problémech jízda ve smyku než let přes řidítka......
Jak píše kolega, nemá unašeč na pastorek, je to přední kolo.
Pokud by byl ještě motor volnej, dej vědět na 739 / 07 11 94, beru ho!
http://www.agregaty.cz/cs/elektrocentraly
V popisu jsem nenašel spotřebu benzinu potřebného k výrobě el.proudu, kterým se nabiji akumulátory, aby´s ujel 100 km.
Já mám tuhle:
http://stavebni-technika.stavba-stroje.cz/5431...
Ta je vůbec nejmenší, obsah nádrže 1.5 litru. Na těch 1.5 litru (přesně to zatím úplně nemám naměřeno protože jsem dobíjel jen 3x) nabiju 3 akumulátory 48V/10Ah plus minus decka, asi.
Teď se dostaneme do mírných sporů, protože já tvrdím, že s těmi 3mi bateriemi ujedu 75 km, když pojedu natěžko s vozejkem, a zruba 90 km nalehko. V prospektech ti ovšem tohle slibují od jedné baterky. Tady už záleží hodně na tom, jak vlastně sám moc šlapeš, strašně záleží na členitosti terénu, protivětru a také stylu jízdy. Jako reálný odhad mě připdá spotřeba 2 - 2,5 Natural 95 litru na 100 km, pokud to budu tlačit z centrály.
Další věcí je, a to tu kolega vyřešil velmi elegantně těmi převody je skutečnost, že ten elektromotorek aby podával výko s co největší účiností se musí pěkně svižně točit, tím že pojedu pomalu nešetřím, naopak, sežere to víc. Tedy pěkně mu dát zahulit a popohánět ho příšlapem aby zůstával v otáčkách, to je zatím moje zkušenost zhruba po 1000 km s elektromotorkem Magic Pie 1000W.
Jurasovo motor:
http://www.hondastroje.cz/katalog-produktu...
Já to viděl někde na motokola.cz, tam píšou taky 1,5 až 2 litry na 100 km, bude to asi na stejno. Problém je, že já vláčím motor + baterie, on jen motor, ale zase jedu tiše jak prd :-)
On doleje a jede dál, já musím tři hodiny čumákovat než se mi to nabije a jedu dál. Výhoda benzinového motoru na delší trasy se zdá být nepopiratelná.
člověče, to je brutální. ale musím se přiznat, že už i tuto možnost jsem měl v hlavě. jinak na rozdíl od většiny tvoji cestu do paříže celkem chápu . asi je to tím, že taky už nepatřím do nejmladší kategorie. co neuděláš nyní, už se za rok nemusí povést, protože hodiny "tikají". takže pokud vyjedeš, tak si to UŽIJ. a kašli na ostatní co nechápou právě teď, však oni jednou pochopí
Tohle jako vozíš za sebou?To je dobré a nebylo by lepší to napojit hned všechno na tu centrálu?
Nebo to aspon dán nějak na sebe?
Nechám si poradit, já nic moc lepšího nevymyslel.
Když jedu do 50 km, táhnu dvě baterie, jednu na předním nosiči, druhou na zadním a vozík a centrála zůstane doma. Když jedu dál, kde není šance nabít, zapřáhnu vozejk, do něj dám centrálu, dvě baterie a dvě nabíječky, prodlužovací šňůru, petku s benzínem, a to je všechno co potřebuji k tom aby se to hejbalo.
Zdá se, že na delší trasu natáhnu elektrický přívod rovnou z vozíku, kde povezu všechny baterie, jen přehodím zásuvku a pokračuju v jízdě, nebudu muset přehazovat baterie s čímž je trochu otrava a zdržování. Tím získám místo na nosiči a tu plastovou kysnu (ta mi vyhovuje protože tam rychle můžu něco schovat, najít, je to vodotěsný) dám níž a zruším nosič na sedlovce. Motor bude v zadním kole.
Centrála za jízdy nemůže běžet, alespoň tenhle model, má stát vodorovně (si kvůli mazání, má to takové podivné dolejvání oleje). Bohužel jsem žádnou menší a lehčí nesehnal, tahle je zdá se nejlehčí na trhu - naplněná benzínem 10 kilo.
Ono to vypadá šíleně, ale když začneš počítat, je to levnější a lehčí řešení, než další dvě baterie navíc. Jedna baterie váží 6.5 kg a stojí i s nabíječkou 11 tisíc. Čili dvě baterie navíc je 13 kg a 22 tisíc, jedna centrála je 10 kg a 10 tisíc.
Teď budu řešit problém proč se zdá, že to nechce nabíjet tři baterie najednou a hlásí mi to přetížení, ačkoliv teoreticky by výkon centrály měl na to mít.
V hodně kopcovitém terénu s tím těžkým vozíkem, když se fakt neflákám a pomáhám příšlapem co dokážu, ujedu zhruba 25 km. Na tři baterie to tedy je 75 km. Pozor, cestovní rychlost elektrokola je dost velká, kolem těch 25 km/h v průměru v kopcích a jako málo trénovaný přitom nepadám na hubu. Čili mě to dává 3 hodiny jízdy, 3-4 hodiny nabíjení, a další 3 hodiny jízdy = 150 km (v kopcích), tedy za 10 hodin, s tou pauzou na nabíjení bych měl uject to co jsem jezdil zamlada.
Příští týden zkusím ject podél toho Labe, předpokládám, že po rovině, nebo v mnohem méně kopcovitém terénu by se mohl dojezd na
Jinak, koukám že pošuků je nás na světě víc:
tenhle má krásnej dvoumotorák, tříbateriák
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=4237.0
Kašli na teoritiky, jezdi a referuj jak to jde, já ti fandím, mě se to líbí....
Dík, já vím, že nejjednodušši by bylo vykašlat se na motor a šlapat jako chlap, nebo Zdeněk, ale potřebuju čas, co nemám. Zkuste to s motorkem, pochopíte moje slova: vrací vám 30let.
Kdyby mi motorek vratil 30 let, moc bych toho neujel. 8-)
Tak si za kolo připoj dřevěného kačera, ten asi bude odpovídat výslednému věku :-)
no ked uz tak uz ten motorcek rovno namontovat na kacera ... To by byl mazec tie hlasky ani na lehokole nedostanete nech je akokolvek byzardne . Motorovy kacer je motorovy kacer :-D
To se ti moc nepovedlo s tím Zdeňkem, ikdyž asi všichni víme jak jsi to myslel. :-))
Takhle když to čtu máš recht, měl jsem napsat "šlapat jako chlap - třeba Zdeněk", takhle jsem to myslel a Zdeńkovi se omlouvám.
První poznatky z cesty velmi natěžko.
Motor v zadním kole má výrazně lepší jízdní vlastnosti. Rídící jednotka umístěná na nosiči se nepřehřívá, opravdu strmý kopec to ale neutáhne, ani s příšlapem, třicet kilo na vozíku,120 na kole je fakt moc i na kilowatu.
Takže sesednout a kousek to povodit, páčkou ovládám motorek, takže vlastně kolo i vozík táhne sám, to zvládne v pohodě, ale mamuta v sedle už ne.
Druhý poznatek z velmi natěžko - žádných 25, žádných 20 ale 15 km na baterii a šlus. Jediná cesta je dobíjet, dobíjet dobíjet, kdykoliv to jde, kdykoliv je chvilka pauza, prát to do baterek.
A tady je limit cesty na elektrokole velmi natěžko. Poskokama po 30 kilácích s tříhodinovou pauzo na dobití se nenechají trhat rekordy, nebo lépe, chce to dát tomu ten čas. Něco přes hodinu jedu, třihodiny nabíjím abych zase něco přes hodinu jel.
Bude se odlechčovat, sám na sobě mohu 15 kg klidně, na výstroji je potřeba uvažovat jak hošan na galuskáči. Nebo zvolnit tempo, zesílit příšlap, ale stále více jak 20 na baterii to zatím nevidím.
Jdu stanovat, dneska 89, a celej den v trapu, teda od devíti do pěti. Chci li doject dál, musím si přivstat.
Tak si rikam, ze by mozna opravdu stalo zato bud prejit na spalovak, nebo motor odlozit. Kdyz si porovnas ty prestavky a cas jizdy, tak jedes 30 km cca 4 hodiny. To bys mohl dat i bez motorku, ne?
Taky mě to napadlo, ale kdybych to dneska dal, zejtra nechodím, a já zejtra zase nasednu a pojedu. To že si myslím, že přišlapávám jako bejk, je jen osobní pocit, nikoliv realita,
Prostě chybí mi kondice, a to není záležitost na tejden ani měsíc.
Myslím si, že je dobře, když se spotím i jindy, než při zavazování tkaničky.
Jsem úplně sím v kempu v Brozanech nad Ohří a je mi skvěle. Měl jsem vypadnout už dávno, jinak další poznatek, cyklostezzky nebo to co u nás tím nazývají jsou pro moje monstrum naprd. Samá díra, rygol, a navíc vedou k cíli dost oklikou. Státovka v sobotu odpoledne mi naprosto vyhovovala. S vozíke, ma cyklostezsku znamená jet krokem každou chvíli, a to motorku nesvědčí. Chce se točit, pak má výkon.
Až plácnu fotky na picasa, potháš se smíchy, jakej konfort si vezu. Jsem prostě první cyklomastňák, ale učím se.
Až na to, že k tomu správnému komfortu ti chybí lehokolo :-)))))
Člověe, já bych asi na to neuměl ani nasednout, fandím Vám, jste divoši, ale já už zůstanu u nepohodlného klasického byciklu.
Jinak, v Brozanech, jediná hospoda se jménem Na Růžku, naprosto dokonalý kančí guláš, v 19 OO z hototovek (to u nás neznám, hotovky končí ve tři), za 69 Kč (daů jsem rovnou dvojáka ale bez knedlů), jedno děvče na place, kmitalo jak větrník, příjemná a natočila mi i petku do stanu, a když jsem brečel, že nemá sklenku, dostal jsem jí darem.
Brozany nad Ohří jsou kousek stranou té "labské cyklostezky" ale i v tento čas, kem otevřený, teplá voda, čisto a hospoda naprostej luxus. O úsecích "labské cyklostezky" co jsem projel napíšu jindy, jinde a více. Hezký pokus, ale na hovno, když neprojedu s vozejkem. Pět kiláků luxusu a tři kiláky kočičích hlav? K čemu tahle taškařice?
Prosím tě co se furt vymlouváš na fyzičku, 10 km/h je schopná ujet babička s nůší nákupu na zádech. Stačí když budeš sedět na kole, který má 15 kg a ne tahat 130 kg kolos, šlapat jak ta babka a ujedeš o půlku víc než s tím monstrem.
Já se nevymlouvám, konstatuji fakta.
Babička s nůší na zádech neujede 80 km za den ani náhodou a stovku. víc dávají se zátěží ti lepší z Vás, ne bežní papouchové co jsou zajezdit ze základny.
Fyziku neokecáš, a fyzičku taky ne. Když motor umožˇbuje jen se vozit a šlapat jen pro radost, nebo pomáhat motoru do strmého kopce, tak to prostě žere waty a tak to je.
Dneska jsem sa ne těch rovinkách kolem Roudnice a Litoměřic trochu potrápil, a dostal jsem z baterie 22 a 23 km, tedy na jedno dobíjení 45. Až to bude 50 budu spokojenej.
Tak to už je fakt úplně kontraproduktivní ta elektrika. Jediné, co ti to přidá je vysoká průměrka, pokud ji budeš brát pouze z jízdy.
Navíc bych hledal problém v nekvalitních dílech a nadměrné zátěži. Co vím, tak na Bionxu ujede 120 kilových chlap na tříkolce s příšlapem na plný výkon 30 kilometrů v kopcích. A to výrobce udává dojezd 80, čehož dosáhne lehký jezdec s nejslabším příšlapem po rovině.
V Bionxu to není, to je v tom příšlapu. Pokud používá PAS tak prostě šlapat musí at chce či nechce. Bionx mimochodem silnější motorky nevyrábí, a ani nemám pocit, že by nějak vynikal kvalitou, pokud jsem slyšel, jako designem.
Nehledej chybu v motoru, chyba je jen v tom, že prostě málo šlapu, mnohem mín, než kdokoliv na těch slabejch motorkách s pedálovým asistentem.
Bionx má podle mých informací taky čínský motor a mají ho i ty anglická kola.
Výhodou kol od základu koncipovaných na elektro je snad lepší a bezpečnější vedení kabeláže rámem, elegantní osazení baterky a to bude tak všechno. Články do baterek jsou z číny, stejně jako rotory motorků i magnety.
Číňanům chybí preciznost provedení, rozebrat motorek, přeletovat konektory a máš německou kvalitu za českou cenu, takhle bych to asi viděl. Ono totiž tam kromě těch konektorů se nemá co pokazit. Jsou to do věnce navinuté cívky a v plášti magnety, strašně jednoduchý motor.
BionX detekuje silu slapani z retezu, tyhle levnejsi z otaceni klik. BionX tedy reaguje o nejakou ctvrtotacku klik rychleji. Taky se da z riditek nastavit sila rekuperace a tedy sila brzdeni pri namacknute (ne brzdici) brzde.
PAS neřeším vůbec, další dráty navíc.
Šikula má řídící jednotku
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
na té lze naprogramovat spoustu věcí, má tepelnou ochranu vestavěnou a navíc, to se mi děsně líbí, umí ovládat rekuperaci otočnou páčkou, jako je ta "plynová" tak na druhou ruku takovou stejnou, kterou brzdíš motorem.
Čili ne na každé zmáčknutí brzdivých pák rekzuperuje, ale řídíš si to sám, s prudkého kopce přibrzdíš motorovou brzdou a ne ráfkovou. Ten vrácenej výkon je ovšem zandebatelnej, ale pro brždění takhle těžkýho soustrojí brzdit motorem má smysl.
Bohužel jsme to včera nestihli, musí na tu jednotku nacvakat ty konektory a naprogramovat to a prý mi to do týdne pošle. Výměna z atu jednotju magic Pie musí být sranda, jen se nacvvakají stejný konektory.
Takže se zdá, že bych mohl vozit obě jednotky, Magic Pie 1000 W na rovinu, a tuhle Kelly s 2 000 W do kopců. S rostoucím výkonem pochopitelně klesá dojezd.
Tak to máš špatné informace. Teď mi ta tříkolka stojí v pokoji a na motoru je napsáno: Made in Canada. Na adaptéru China, na baterce a řídící jednotce to nepíšou.
Když jsi psal, že se ti vaří řídící jednotka, tak jsem přemýšlel, co to vlastně myslíš. U Bionxu je totiž ta elektronika, která řídí výkon, schovaná pravděpodobně v tom motoru. A ovládací jednotka je jen takový terminál k systému. Vede do ní pouze jeden tenký kablík.
Asi to má interní řídící jednotku, číňani to u verze motoru 2 taky dělali, ale přehřívalo se jim to, prý to vylepšili ale raději jsem zvolil externí. Tenounký drát tam může na těch 250W být, kilowata je něco jiného.
Zjistil jsem, že to vlastně ani není ta jednotka, co se hřeje, ale jsou to ty dráty k motoru.Lepší jednotky si teplotu ohlídají a odpojí při tom, kdy hrozí přehřátí, tahle laciná to neuměla, ale kdo ví. Ta co jsem koupi vloni vypadá stejně ale jinak se chová než novější. Dokumentace žádná. Tam asi bude problém s těmi čínskými výrobci. Laciné ale be reálné možnosti reklamace, nedostatek dokumentace a výrazná snaha o co nejlevnější řešení na hraně. Pak při extrémním zatížení, místo aby odešla pojistka odejde systém celý.
Tímhle kablíkem by 250W neprošlo. Ta ovládací jednotka se dá odendat a má podobné kontakty, jako třeba tachometr. Je to prostě jen terminál k systému, který je umístěn v tom motoru. Když to zapneš, tak ti to zahvízdá, ten zvuk vychází z motoru.
Takhle by imho měli fungovat všechny elektro sady, jenže to by to nemohl vyrábět číňan.
Číňan hvízdá jen když je něco v nepořádku, když je to v cajku, jen svítí světýlka na plynu.
Externí jednotka má tu výhodu, že si jí člověk může jednoduše odpojit a naprogramovat jak potřebuje, to ovšem nevyhovuje v Bruseli, ti si nepřejí aby sis něco sám programoval a upravoval, jakéjoliv vylepšování budiž potrestáno!
Právě tam jdu napojit tu lepší (pochopitelně také čínskou) naprogramovanou poněkud drsněji. Uvidím až to projedu.
Rychlost 95 kmh, dojezd 300 metru? 8-)
Srandičky :-)
Snažil jsem se, ale nepodařilo se mi to nainstalovat, i když vše je propojeno tak jak má, s tou novou řídící jednotkou to nejede. Asi budu zase muset do Tišnova, počkám ale na příští týden, o víkendu tomu kolu zase něco udělám, něco rozbiju, tak to sfouknu při jednom.
Že zrovna já musím být průkopníkem :-)
Jo, taky by mě zajímalo Murphy jak chceš omezit výkon toho motoru na 250W, když tam flákneš baterku 24 W, bude to tak jako tak dávat 500 W, to v té jednotce nastavíte maxima pro odběr proudu? To je jediné co mě napadá že by se dalo udělat.
Jinak jsem nenašel jak na to.
System mam na 36 V. Od p. Modraka mam slibeno, ze to nastavi v jednotce. Nevim jak, zajima mne vysledek. Pry to ten 250W motorek neomezi, ale ten silnejsi ano.
Zjisti, prosím jak to udělal
Číňan nedodává žádnou dokumentaci, jak na to si vzájemně radíme na foru golden motors.
Naprogramovat jde proud, rychlost, síla rekuperace a voltáž baterie. Tedy ten výkon asi nastaví tím proudem co dovolí motoru odebrat, jinak nevím.
Druhá věc je, jestli ho jednotka poslechne. Hrál jsem si s tím včera a nepodařilo se mi zajistit prolomení rychlosti, přesně nemám změřeno ale při určité rychlosti nová jednotka odpojuje, půl roku stará to nedělá.
Pokud máš programovatelnou jednotku , tak by tam měl jít omezit odebíraný trvalý i špičkový proud, tím omezíš výkon. Rychlost jde upravovat jen dolů, nad určitou mez tě to nepustí.
Ano, přesně to tam jde nastavit - proud.
Rychlost lze omezit taky, ale lze to dělat jen metodou pokud/omyl - u téhle jednotky, neboť se nezadává průměr kola, tak ta jednotka ví prd jak rychle jedu při nějakých otáčkách.
Jinak moje podezření se potvrdilo, spoustu výkonu jsem protopil v blbé kabeláži, dneska jezdím na jednu baterii 45 km, s plně naloženým vozíkem pak 25 km, což už je přijatelné.
Takze myslis, ze by stacilo otevrit motor a propajet a taky propajet konektory?
V tom motoru ti to Šikula dá dohromady, tam na tuty odešla alespoň jedna hallovka, on to všechno poctivě připájí. Ten pán v nehvizdech by měl ty kabely na jednotku od motoru taky připojit fastonama přímo, mají tam takovej mezikus co vůbec není potřeba. Další věc je, že kabel od akumulátoru je potřeba připojit fastonama taky rovnou na jednotku.
Já protože, vím o tom prd, jsem tam dal normální zásuvku, a od ní k baterkám vedl normílní prodlužovák, a pak zase zásuvka, zástrčka, prostě zbytečně moc odporů v cestě proud a navíc ještě slabej kabel na 220 voltů. Co nejmíň spojů, a 4 mm vodiče od baterie k jednotce. Funguje to, zatím se nehřeje. Taky mi kluci elektrikářský radili ty fastony zakrimplované, neletovat.
Myslel jsem ten puvodni motorek - ze by treba po preletovani uvnitr mohl topit mene...
To by mělo zafungovat. Zkus se do toho kouknout.
Fastony krimplovací? To je zajímavé. Já si vždycky myslel, že když to připájím udělám líp.
Ale uz nerozpojis, kdyz bude treba...
Ja napriklad brzy vyjmu jednotku a povezu ji na preprogramovani...
Ale rozpojíš Murphy, ten faston je vlastně samice a nasouváš to na samce co čumej z tý jednotky. Menil jsem ji nekolikrát. Z motoru jdou tři vodiče, modrý, žlutý a zelený. Na ty je potřeba nakrimplovat fastony a napojit rovnou na jednotku. Z kabelu baterie máš dva kablíky, černý a červený, zase na fastony a rovnou do jednotky. Pak už je jen propojka pěti hall, ale to jsou drátečky, stejně jako brzdy a tempomat, to vůbec nezapojuju. Důležité je aby ty silové dráty byly napojené přímo, minimalizovat odpor, tedy zdroj přehřívání. Zejtra ti to vyfotím jak to zapojení vypadá.
Jen to dalo dva měsíce trápení než jsem pochopil co ví každej elektrikář.
Nemyslel jsem, že bych chtěl místo fastonů kabel přímo pájet. Myslel jsem, že bych ten fast-on pro jistotu ke kabelu připájel místo přikrimploval.
Pájel jsem takhle modelářský konektor tamiya a celkem to trvalo, než se to celé zahřálo. Ten kabel od baterky je taky dělanej na proudy v řádu desítek ampér. Takže bych řekl, že hlavní důvod, proč to jen krimplují je, to je mnohem rychlejší.
Kluci elektrikářský se o tom přeli pár hodin. Argumenty studeňáků se střetávaly s argumenty neumíš pořádně pájet. Jeden kluk z autolektriky uváděl ty vibrace co prý nesvědčí.
Jako statik volím metodu double, Zakrimplovat na fest a pak ještě přepájet a dát si bacha aby to bylo slušně prohřáté.
Pájet neumím, kleště snad zvládnu. Jak říkám, origoš číňák měl obojí (ale slabej kabel)
Teď fakt jen z doslechu laicky interpretováno, o drátech vím prd.
Protože velké proudy, 30 až 50 A, aby byl odpor vodiče co nejmenší, měď, průměr 4 mm, drát fakt tlustej. Prohřátí a propojení cínem prý obtížné. Vzhledem k vibracím u pohyblivých nebo třesoucích se mašinek nevhodné, prý se to snadněji vyklepe, rozpojí oddělí, a má tak velký odporr opř. vyhoří.
Prej faston a zakrimplovat ho na fest je nejlepší řešení pro tyhle účely.
Nechám si poradit, na věci o kterých vím prd názor nemám, debatu o tom, že člověk musí umět pájet a mít solidní pájku a pak prý to jde, neumím posoudit. Zrovna předmětný kabel ma E-POHON jen zakrimplován, originál čínský zakrimplován a ještě přeletován.
lisovani konektoru (pokud mas spravne naradi) je lepsi spusob.
napr pri nem neproletujes kabel "do dali " pod buzirkou co se obvykle stava u vetsich kabelu mne. Pak se lamou :-( Prekvapive je (spravne) zalisovani lepe odolne vode...
Jako prijemny vedlejsi efekt vznika mnohem vyssi produktivita prace.
Na tom nasátí cínu do kabelu něco bude. Jde to nějak šikovně zalisovat jen s domácím nářadím typu kombinačky, případně kleště s úzkou špičkou?
male jo... (tj do 1.5mm2, reknemeze s trochou sikovnosti do 2.5mm2 )na ty staci takove lisovaci klesticky z plechu co se pridavaji do sady konektoru v bau-xxx nebo se samotne prodavaji tak do stovky. na vetsi prurezy to chce special (a to je nakup za tisice) - mivaji casto autoelektrikari.
Vodnesu ten drát do Obi a přicvaknu si to těma co visej na regále :-)
15 km za 4 hodiny? to už je opravdu lepší jít pěšky s vozíkem (třeba si na náklad upravit nějaký lehký tříkolový sportovní kočárkek). Nebo lehotříkolku bez vozíku a motoru - přinejmenším stejně rychlé a z kopce se může pohodlně odpočívat:-)
Ujdeš 100 km denně, a zejtra zase? Se stanem a se vším co potřebuješ na cestu?
Mimoto, slabé počty Ne 15, ale 30, jedu na tři baterie, bohužel ta lehká centrála dobíjí najednou jen dvě, což se z parametrů nabíječek baterií ani parametrů centrály nedočteš, měla by dát tři a ještě mít rezervu. Prostě říkají 750 W ale myslí tím 500 W.
Jinak v rámci experimentu jsem vyzkoušel i to, že jsem centrálu na rovinatém úseku nechal blafat na vozíku a dobíjet za jízdy. Funguje to, na rovině. Jakmile je můstek, kopeček, přejezd, a to je tady každou chvilu, centrála se vypne. Má hlídání hladiny oleje, a jak je oleje málo ( a to při krátkodobém náklonu je), vypíná. Tedy podél kanálu někde na rovině - ano, ať si blafá za jízdy, v čechách nepoužitelné, protože rovný úsek trvá tak maximálně 500 metrů, pak je nějaký hup, nájezd, podjezd či co.
Nacpat tam oleje o trosku vic by neslo?
Nejde Murphy. Idiotská kostrukce inventoru Kipor 770. Musíš mít vždy plno až po okraj. Nechápu co s tím sledovali, ale možná právě to, že jejich motor běží bez problémů právě jen vodorovně.
Dalši zrada, motor neutáhne výpočtově 570 W i když deklaruje 750 W (nebo štítky na nabiječkách lžou, což je taky možné.
Prozatím poslední věc, navzory údajům spotřebuje Kipor 770 na dvě baterie 48 v 10 Ah 2 litry benzinu, což mi dává spotřebu. zhruba 6 litrů naturalu 95 na 100.km, což na kolo fakt není moc málo.
Tak zatIm adi tak. Fotky vyvolám a dám vědět.
6 litrů na 100 km? To je jak auto. Ta přeměna z benzinu na elektriku a pak z elektriky na pohyb je tedy dost neefektivní, když se stejnou spotřebou dá pohánět i násobně těžší auta.
Takhle obecně bych to neformuloval. Zdá se, že na to aby to dokázalo nabít třetí baterii zárovaň toomu krámu chybí výkon, je ale možné, že jen docela malinko, třeba jedno, dvě procentíčka.
Takže je možně, že třicet procent výkonu prostě jde do luftu bez užitku. Ale i tak, spotřeba je asi o čtvrtinu vyšší než uvádějí v tech. datech.
Kdysi dávno se to tu probíralo, tedy elektromotor v náboji + elektrocentrála. Sám sem to tak chtěl, ale všichni mě od toho odrazovali hlavně kvůli spotřebě. Ale že to bude žrát 4xtolik než pohon přímo ze spalováku, tak to jsem ani ve zlém snu nepředpokládal. Můj odhad byl max. 2x. V mém případě je to 1,5 litru na 100km bez příšlapu v kopcovitém terénu a 1 litr s nijak vysilujícím příšlapem při soustavě tříkolka+jezdec=130kg.
Zdravím Juras, je to jak píšeš s tou spotřebou u té hondice. Nám to žere bez příšlapu na vandrech litr na sto na těžko při cestovní rychlosti okolo 30km/hod. Do kopečka tomu samozřejmě pomoct musíme na rozdíl od tebe to zpřevodovaný nemáme, do prudkých střech i tlačíme.
Zdravím i tebe Jindro a zároveň ti nabízím půjčení mé lehohondy na cestu do Paříže. Samozřejmě zadara. Letos jsem na ní ještě ani nevyjel, nějak nás tento rok chytly kolobrndy od Kostky. Jo, ta moje lehohonda je na postavu výšky cca 175 - 180cm. Tak kdyby si měl zájem, klidně se ozvi akorát to teda cestou vrčí, zase o pauzách si cigárko vychutnáme v klidu a tichu. Jindro, sice to do tohodle tématu nepatří ale pro tvou představu co ti nabízím přikládám jedno foto mého aparátu. Mimochodem, nějaký vozík není potřeba, dřív jsem měl nosič i vepředu ale už nemám, taky není potřeba.
Jsi strašně hodnej Finne, díky moc.
Na lehu jsem v životě nejel a asi nepojedu.
Vypiluju ten elektromotorek, tady už vůbec nejde o nějaký výlet, o Paříž ale o to, že si ze mě nějakej kus namotanýho drátu na cívku nebude dělat prdel :-). Stala se z toho u mě naprostá posedlost, už ale zbejvá doladit jen detaily a pořádně zabrat do pedálů. Možná že nainstaluju ten PAS, abych se fakt nemoh flákat.
Taky odlehčím, koukni jak to vypadalo, schválně jsem s sebou vez hadrů tolik, co jsem počítal na velkou cestu, na den bych toho nebral tolik, ale musel jsem to testnout.
Jo Jurasi, taky se mi tomu nechtělo věřit, když jsem spočítal průměrnouz spotřebu benzinu na 100 km elektrokola poháněného jen z centrály. Ale jak už jsem vysvětloval výše, jde o to jak moc se flákám při šlapání. Ale stejně. Nakonec centrála má být jen pomocné řešení když není zásuvka.
První cyklomasńák v Čechách :-)
No, já jsem Jindro do mé padesátky ani netušil, že leháče existují. Přesto, že mám silničku, horské a kolobrndu, na vandry jezdím jedině jako cyklopovaleč a propadla tomu i moje blondýna, není nad pohodlíčko.
Kdybys to chtěl někdy vyzkoušet, nabídka platí rok. Za rok jdu do penze a plánujem se povalovat po evropě na lehu a loďce. To už nebudem omezeni časem.
Jak jsem viděl ta fota co vše táhneš s sebou, to je teda síla, to nevezu ani v mém kajutovém motoráku a tam na nějakým tom kile až tak nezáleží. Tak ať to vyladíš a "šlape to"
Ještě jednou dík, doladím.
Právě jsem se dohodnul s e-pohonem, pustíme do toho 2 kW a přihodím do vozejku ještě papiňák, abych si moh udělat večer k pívečku ovárek :-)
Taky by se šikbnula nějaká židlička a stoleček, když nabíjím, moh bych si zřídit polní ofíce, noťase už uvezu a v pauzách můžu debugovat ....
Dyť tě ty dvě kilowaty uženou, nebudeš stíhat motoru pomoci. 350kW by bohatě stačilo!
Jerguš ujede přes stovku na jednu baterku a jeho ležák natěžko váží kolem 60 kg.
A ještě k ujeté vzdálenosti, na ležáku je výhoda, že ty kilometry se dají vyležet, zvolníš a odpočíváš, přesto cesta ubíhá. Mám zásadu, že na první pivo se zastavuje až po 50 km. Mezi tím jednou 5 minut na vychcání.
Ten výkon se hodí, když je hodně strmej kopec. Když se motorek točí, jede to, všechno je v pohodě. Jakmile se točí málo a trápí se, okamžitě hrozí přehřátí, takže mě to sundá s kola a musím vodit. Ta jízda krokem co předvádějí cyklisti s těma horskejma tácama by řídící jednotku spolehlivě uvařilo.
Jinak kolik do toho pustíš si ovládáš sám, nic tě nenutí ject na plnej plyn, ten výkon je potřeba jen občas, ale je potřeba fest.
Pivo po cestě nepiju nikdy, až večer. Demoralizovalo by mě to.
Prehrivani pri pomalem stoupani potvrzuji. Cim mensi a slabsi motor, tim hure.
Jestli to není tím, že šikulové dávaj do 28" ráfku motor pro 26". Ono to sice jede po rovině 35, ale to je k ničemu. Doufám že moje polovička (doslova) to nestrhá.
V nasem pripade jsem motorkem osadil 26". Tak leda by byl tem motor urceny pro 20". Ale po zkusenostech s e-pohonem celkem verim, ze vedi, co delaji.
Včera jsem u Šikulů ztrávil den. Viděl motor rozebrán, viděl výměnu Hall, poměrně amaterskou čínskou kabeláž nahradili naprosto profi, ten motor vydrží. Můj problěm vzniknul jinde, drbnul jsem kabílek a potklaly se drátky. Na to je třeba dát extrémní pozor a chránit pokud možno kabílek nějakou krytkou, odletí šutr, nebo to někde šmejkne a dojezdil si.
Kilowata u nás stačí na lehko všude, s vozejkem dpstává do kopců zabrat. Ještě jedna drobnost ale zásadní, ty 250W motorky mají volnoběžku, tenhle když není pod prpudem tak brzdí, tedy vlastně umožní nepouštět do něj šťávu jen z kopce, jinak přešlapáváš kromě váhy soustrojí i motor. Odtud ty radikální rozdíly v dojezdech.
Mám toho víc, asi založím vlákno neboď tady parazitujem na krásném strpji kolegy. Ty převody jspu dobrej nápad.
O volnobezce x rekuperaci vim (o vaze taky) a pocitam s tim. Neco za neco. Proto jsem taky rikal, ze vyzkousime a pak se teprve uvidi, ktery kousek zustane a ktery pujde do sveta... 8-)
Jo taky jsem viděl zničené vidle, evidentně křehký lom v těch plochých částech se žlábkem. Nízkocyklová únava, špatné vidlice plus nezajištěno roznášecím ramenem.
Mají je v e-pohonu na odstrašení těch co chtějí dát silný motor dopředu.
...k převodům:
Kdyby tě napadlo to zase předělat, třeba na převody jako abihs, tak v Bazaru (Elektrokola) prodávám sadu od cyclone-tw. Motor je ale jen 360 W, takže nevím, jestli by ti to vyhovělo, když jedeš na 1-2 kW. Ale zas na 34 zubů by tě to mohlo přetáhnout i přes ty francouzské Tatry :) S těma baterkama, cos nakoupil, bys možná dojel do Francie na jedno nabití :)
Hele a co kdyby tě někde z povzdálí sledoval někdo z příbuzenstva (i pro jistotu) s autem. Nemusel bys táhnout metráky materiálu a s pořádným altíkem by ti mohl průběžně nabíjet baterie pořádným proudem :-)
Nedělej si srandičky, právě v té "nezávislosti" je kouzlo tvého řešení z elektrocentrálou. Vyházím pár trik a místo toho vezmu notebook, čundrák 21. století, on-line v lese na mítince lze i tabletem, ale mít s sebou výkonej počítač uprostřed lesa, vyžaduje dobíjení a to mám.
Jen co se dostaneme z fáze vývoje do fáze testování, mohu odject kam se mi bude chtít, a na kole :-)
Kdyz se Ti nebude ovsem chtit daleko. 8-)
Blbost, jak chci daleko, a nebudu pomalejší než kdokoliv z cykloturistů "natěžko".
Možná zkrátka pořídím ještě jednu baterii :-)
A po Německu se budu pohybovat podle téhle mapky:
http://www.lemnet.org/LEMnet_Map.asp?hl=en
Ty baterie jsou tezke, centrala smrdi, ...
Neuvazoval jsi nad dlouhou prodluzovackou, nebo alespon sberaci na tratove troleje? 8-)
Ty máš humoru chlape, třeba tohle ale není špatný:
Stadt Sulzbach-Rosenberg, Luitpoldplatz, info
9 Steckdosen (8x Schuko 230V/16A, 1x CEE 400V/16A) / offen: 24 h / Stromkosten: 0,50 Euro/kWh / Parken: kostenlos / Standort: beim Fahrradständer vor dem Gebäude Luitpoldplatz Haus-Nr. 15
Essen: Restaurants, Bäckereien und Metzgereien in Gehweite / Schlafen: Hotels und Pensionen in Gehweite / Interessant: alle Sehenswürdigkeiten unter www.sulzbach-rosenberg.de
tam to znám, a než si dám Schweienebraten s Kloßem a pokecám s Jakubem co tam má restauraci, mám nabito. Francie bude peklo.
Jinak dobrej fórek, zejtra zase do Tišnova, prohodili jsme si baterie s nějakým zákazníkem, z venku vypadají stejný jako obě Čunkovi občanky :-)
A co se vykašlat na všechny ty motory a komplikace s nima. Tady máš námět na daleko elegantnější řešení http://www.youtube.com/watch?v=PRAP_w0eYDA&...
Směrem na Paříž se valí železa dost... :-)
http://www.elektromobily.org/wiki/Mapy_nab%C3...
Tyhle mikromotory mají většinou stejnou přírubu k odstředivé spojce. Pokud by to tak bylo, mohl bys vyměnit stávající motor za Hondu Gx35, která by ti měla utáhnout ty 3 baterie a hlavně bys mohl dobíjet za jízdy. Motor je mazán olejovou mlhou takže funguje v jakékoliv poloze, třeba i vzhůru nohama. :-) Na motokola.cz stojí 6 500Kč, je to tam nejlevnější, taky sem ho tam bral.
Na to jsem málo technicky zdatný.
Musím víc šlapat, a dobíjet pokud to bude možné ze zásuvek, varianta s centrálou je záložní, tedy když dojdou baterie, nikde širokodaleko zásuvka, a tak si dát 3 hodiny pauzu a nabít na dalších 30 - 40 km jízdy, nebo si dát jen hodinu a půl pauzu a nabít na 15 - 20 km jízdy (pořád varianta s dvěma bateriema).
Když to tady čtu, o těch baabkách s nůší, nebo že pěšky by to bylo rychlejší, ono to tak není. Když si cykloturista spočítá čas co potřebuje z místa A do místa B vzdáleného dejme tomu 120 km, taky mu vyjde taková zrychlená chůze, protože si dává pauzičky a nešlape pořád, takže ten samej způsob pohybu je potřeba voli i na elektrokole, akorát že v pauzičkách nahodím centrálu, nebo oprudím hostinskou, aby mě dovolila se plugnout na chvilku do zásuvky.
Systém jedu pořád dokud nevybiju, pa všechno nabiju a jedu dál byl spíše testovací, abych zjistil kolik to ve skutečnosti opravdu udělá kilometrech, jak jsem na tom s nabíjecím časem, kolik to skutečně sežere benzínu.
Myslím si, že po mých chabých zkušenostech z elektropohonem je potřeba konstatovat, že na dálkové cestování je benzinový motor jednoznačně výhodnější. Na cestu někam a zpět do 50 km, dvoubateriák nalehko - elektrika, nemá chybu. Pokud by šlo o cesty do práce, kde je možné dobít baterii, jednoznačně e-pohon je pohodlnou alternativou k autu, nalehko není nutné těch 25 kiláků ani šlápnout.
Něco k tomu, proč to neutáhne tři nabíječky.
Co jsou zač, jaké mají údaje na štítku? Předpokládám, že to nejsou těžké potvory s trafem, ale že mají spínaný (pulzní) zdroj. Tyhle zdroje neberou proud podle výpočtu výkon/napětí, ale i víc než dvojnásobný. Centrála pak hlásí překročení proudu, i když rezerva výkonu by ještě byla.
Pokud se počítá spojení více spínaných zdrojů paralelně, pak jsou k tomu vybavené elektronickou regulací účiníku (třeba průmyslové invertory k zářivkám). Nabíječka to asi nemá.
Tím jsem nepomohl, to jenom tak pro objasnění záhady.
Na štítku mají jen Output: 58,6 V, 3 A.
Kolik do toho musí jít Watů se nikde nedozvím, ale jisté je, že víc než 750/3 = 250 W.
Když tak počítám 58,6V x 3A = 175,8W x účinnost nabíječky cca max 85% = 207W. Nabíječky (spínané zdroje) mají velký rozběhové proudy. Takže bych zapnul jednu, za chvíli druhou a pak tu třetí. Pokud to ještě neutáhne centrála, 5 minut počkej zkus to znovu .... :-)
Příjemnou zábavu a klidnou a dlouhou jízdu !
Díky moc, hned jsem to běžel vyzkoušet, a jásal, že to funguje, ale nějak mi nedošlo, že vlastně mám nabito, takže zatím nic. Až vyzkouším, ozvu se.
To by mě výrazně helflo, teda fakt.
OK, dej vědět jak se to bude chovat vybité !
Nefunguje to. Zřejmě ty nabíječky mají mnohem menší účinnost než jsi počíta, ale i tak , díky moc.
Kdybys věděl o nabečce s podobnými parametry s účinností, ktero si předpojkládal, možná by o něco vyřešilo.
Možná by šlo třetí baterii nabíjet jen 2A, i když to trvá dýl, alespoň něco.
S účinností Tvých nabíječek jsem se sekl možná max. o 10W, spíš by mne zajímalo jak se chová e-centrála po připojení 3. nabíječky. Motor to neutáhne, resp. vypadává nějaká ochrana na ní ?
Protože na většině spínaných nabíječek (a spín. zdrojů obecně) je psán zapínací proud cca 5x větší než při normálním provozu. Takže jedna nabíječka při zapnutí se okamžik chová jako spotřebič s příkonem 700-1000W !!! :-(
Ta centrála má kontrolku na přetížení. Jakmile připojím třetí dobíječku, i když ty dvě už běžely půl hodiny kontrolka se rozsvítí a po chvilce se centála vypne, chcípne motor.
Mají to ošetřený abych ji nepoškodil.
Nejde ani tak o rozběhový proud, ale jak jsem psal výš. Účiník, jalový proud, kosinus fí a tak. Mám tady před sebou třeba úsporku 21W. Píšou na ní proud 170 mA. Co to znamená - má sice 21 W, ale proud bere, jako by měla 39 W, což opravdu nemá, ale s tím proudem se musí počítat. A tak je to s těma nabíječkama. Centrála si hlídá proud, ne odebíraný výkon.
Stálo by za pokus tohle - připojit k centrále kromě nabíječek ještě nějaký velký těžký trafo běžící naprázdno. Teda napřed to trafo, potom zapnout nabíječky. Jestli by to fungovalo, tak bych věděl proč. Může to být ale všecko jinak.
A safra. 6 litrů mi bere dospělá motorka, když už za ní trošku tahám a na rovinkách jde 140, to bych byl v Paříži za denního světla :-). Při pohodovce a do 120 béře 5. Asi bych to být tebou přehodnotil. I když chápu, že ty prachy navíc asi nebude to, co by tě limitovalo. Stejně je to ale krapet na křeč.