Vedle ve vláknu Martis nakousnul téma focení a že koupí "zrdcadla" to bude asi o level lepší) tak jak to vidíte Vy? Já se se zrdcadlem už dva roky peru a rozhodně nemůžu žíct, že úspěšně :-( Většinou na různých fórech se přikládaj i ukázky, tak směle do toho :-)
Přihodím jednu "nepovedenou" která se mi ale po prohlídnutí v ntb docela líbí))
Nekecej,že neúspěšně!Viděl jsem třeba Barcelonu(trial/Jo čuměls dnes na Paříž?/)Já cvakám Nikonem 80,90,7000,nějak se mi to hromadí,jak ty horníci u Cimrmana!Tělo je jedna věc,objektiv druhá.U filmu bylo tělo,zjednodušeně řečeno,jen krabicí se závěrkou,kde se šoupal film.Super byl velký formát(6x6;6x9,tos táhnul brašnu válečků s filmem.Digitál je pro mě nutný zlo,ale jelikož jsem lump a stejně půjdu do pekla,tak jsem se s tím zlem naučil žít.Nejsem zastáncem překopání reality u fotky,ale dost mě zaráží,že si dnes plno lidí nedělá hlavu ani s jednoduchým roztříděním "obrázků" a jak to vyleze z karty,tak to někam nahraje a Šmudlo hledej,kde jsem byl!Tak přidám tři fotky z cesty po Francii.
A to Ti jsem mam jako tu zenitackou fotku naskenovat ci co?Vzdyt to byl konofilm,jak jsem psal.Musis pockat stejne jako ja na ten americkej zazrak a urcite se dockas.:-)
Jak říkáš, něco naskenovat přecík není takovej problém))
Tak tady je ten můj 25-ti letej Zenit. Nikdy po něm jsem už tak pěkný fotky s ničím neudělal. S žadným kompaktem, mobilem či něčím podobným. Barvy a ostrost stejně tak jako kontrasty jsou ještě na dnešek stále pěkné.Samozřejmě nedosahují dnešních digitálních kvalit a možností a to, co sem dávám je jen mizerný sken,který nedosahuje kvalit originálu, a to co jsem jen tak nahodile našel v albech starých více než deset let. Vzal jsem schválně různé sceny i možnosti - portret, krajinu, západ slunce a tak. Nejsou to umělecká fota ale kvalitou obrazu opravdu s kompaktem nesrovnatelná.
a fotky ze Zenitu sem ne a ne dostat...nějak tady tomu zaflakuje...
Server Error
We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.
error 500
Souhlasím s tebou- já skončil s Practikou VL3C a Flexaretou jen z donucení.Sehnat materiál (filmy, papíry a chemikálie) bylo čím dál dražší a náročný (a dávat dělat ČB fotky do fotolabu téměř nemožný- nikde to už nedělali), tak jsem Practiku i s vybavením "vyměnil" za výbornou (v té době)Minoltu Z3 se šir.objektivem navíc a na cesty beru Samsung S760. S fotkama se trochu pohraju v počítači (roztřídím, popíšu a uložím), nejvíc oceňuju možnost výřezu. Jinak ale- hlavně pokud jde o fotky za "snížené" viditelnosti, je klasika nepřekonaná- ale bohužel zaniká. Jen čekám na dobu, kdy se bude znovu vyrábět, jako retro, viz gramofony a rádia.
To ale není vůbec žádný problém. Foťáků (a jakých !) je k dostání neskutečné množství za pohádkový ceny. Filmy, papíry a chemikálie jsou k dostání stále, navíc už jen v té vyšší kvalitě. Takže pak už jen zařídit doma Photoshop, teda vlastně fotokomoru a máš výřezy podle svého gusta. A pokud se s tím nechceš patlat doma (potom ale netuším proč film a ne digital), je u nás i lab, který nedělá jen momentky z dovolené bez ohledu na kvalitu a výřez.
V čem byla klasika lepší než současná skla?? Myslím, že dnešní světlá skla kolem 2,0 jsou srovnatelná. Tak ten "očekávaný" retro objektiv bude mít jaké lepší vlastnosti?
No...jedna velká výhoda tam je:-) Cena:-)) Mám na klasiku relativně dobrá skla. A za pár korun z bazaru. Kvalita zobrazení je srovnatelná s dnešními skly, jejichž cena je někdy i 10x větší. Navíc ta stará skla jsou snad nerozbitelná. Kdežto ty dnešní plasťáčci...:-( Je to prostě kvalitní práce a né spotřební zboží.
Jen to teda nevyužiješ na moderních digitálech:-). Nebo teda ju (lepší zrcadla podporují aj starší zrcadla), ale budeš muset vše nastavovat ručně. Navíc to bude optimální jen pro FF.
Všechno se dá sehnat a všeho je spousta (foťáky, výborná skla,...). A za pár korun nebo za odvoz:-) Nebo za rum. Papíry, chemikálie se dají koupit třeba u Škody.
Spousta lidí, co fotí na digitál, se ke klasice vrací. Má to své kouzlo. Stojí to prachy (ale né zas tolik), ale je to spíše o srdci než o penězích.
Flexu bych už taky netahal na cyklovýlet. Určitě bych s ní nefotil koně. Ale rád si ji vezmu takhle v neděli odpoledne na vycházku po Praze. Nebo vezmu Mamiyu a jdu někam fotit blbé počasí v kopcích. Starého, železného a těžkého Nikona F3HP taky tahám tak nějak pro pocit...že si někde něco vyfotím pro potěšení.
Mobilem, ale už mlčím, už mlčím :o)))
No nejsem fotograf, tak si můžu dovolit říct, že i mobilem se nechá udělat dost hezká fotka)))
jj, jak má foťák alespoň nějakou minimální technickou a optickou úroveň, tak se s ním dá udělat slušná fotka. A pro 10x15, nebo obrazovku monitoru fakt stačí málo. To zásadní je schopnost vidět, komponovat a ve správný okamžik zmačknout (teoreticky mi to je jasný, prakticky neumím ani jedno z toho...). Lepší foťák jen focení usnadní, nebo umožní různé tvůrčí vychytávky (asi největším plusem těch lepších zrcadel je možnost práce s hloubkou ostrosti).
Já na cokoliv "uměleckého" po mnoha marných pokusech v podstatě rezignoval :-) a pro moje dokumentování převážně různých těch pohybovadel a jejich detailů mi bohatě dostačuje takový větší kompakt Fuji S9600. Má na kompakta krapet větší čip, slušnější objektiv, možnost použití univerzálního blesku, zoom ovládaný rukou a to podstatné ovládání na sólo tlačítkách mimo menu na monitorku. Mám momentálně už postupně třetí Fujinu a jsem s ní spokojený, v řadě je furt vylepšují.
Když jsem byl před dvěma lety nezaměstnaný, tak jsem tady "sral docela dost lidí" fotkama z obyčejný Nokie E52 .... :)
Jinak doma mám starou zrcadlovku Praktiku včetně soupravy objektivů a už jsem na ní nefotil docela dost let.... pro rodinu a ruce mojí ženy dost nepraktika :)
Takže hlavní domácí foťák :
Momentálně Panasonix Lumix DMC ZS 10 ( americká verze od evropské TZ20), točí to HD Video, náramně si to rozumí s naší plazmou, má to ruční nastavení pro mě a automatiku pro manželku a děti a optika je Leika 16x optický dělo 4,3–68,8 mm 1:3,3–5,9 .
Prostě na kompakt je to fakt dobrý....
Ta první fotka je z Nokie e52 Voděradský bučiny
ta druhá je Panasonic loni , pařížský materiál aneb na čem se tam jezdí :)
Tak Panasoniky mám dva a MAXimální spokojenost))) historická DMC7 je maličká a spolehlivá "mejdlová krabička" a k zrdcadlu jsem si koupil LX5ku no a to je brutus))) a jak říkáš - pro ženu automat a pro toho, kdo chce zkoušet ruční nastavení)) a navíc ten příjemně světelnej objektiv)
Jo, s tím "zrcadlem" souhlas. Dokonalé vybavení opravdu nezaručuje i dokonalé fotky :-) Sám se s tím peru také dost, a výsledky stále nic moc... Ale na takové to rodinné cvakání to bohatě stačí ;-)
Jinak mám Nikon D5000 se seťákem 18-105mm, k tomu zatím opravdovou nouzovku Tamron 70-300mm bez stabilizace a rychlého motorku (no, za ~4tis původní ceny to fakt není žádný zázrak) + nějakou tu drobotinu okolo jako je polarizák, dálkové bezdrát ovládání, externí blesk + stativ atd.
Stabilizace zas není tak nutná, alespoň pro mě. Na krajinky foťák udržíš, nebo dáš do stativu a na akční fota s krátkým časem je stejně zbytečná)
Někdy ve světě na závodech se docela bavím, když v sekcích fotí "profíci" s výbavou nad 100 litrů a mají nastaven režim SPORT :-)))
"Profíci" to je jiný svět.Není na trhu blbina,kterou by neměli.Potom do toho čumí,proč je to černý nebo lautr bílý.To dodělám v počítači,je taková univerzální odpověď.Zaplatí si kurz fotografování a stejně tam nechtějí nic slyšet,maji tam přeci přednastavený režimy.Je někdy zvláštní,že se tam opakovaně vrací,že se jim pořád nedaří podle představ.Slyšel jsem o případu,že se někdo zapsal na kurz 5x a pořád ho zajímal jen ten automat a za kolik se dá fotka prodat.
Tenhle Tamron je ale opravdu bída. Ne, že by mi fotky vyloženě kazil, ale už je v mnoha situacích na něm znát ta jeho láce... Až se ale jednou opravdu naštvu, tak si doběhnu pro jeho dokonalejšího bratříčka, který je jak svou výbavou, tak i parametry trochu jinde a bude po ftákách :-) To si ale budu muset nejdříve připravit 8,5-10tis Kč... Jemu odpovídající originál Nikon už ale stojí kolem 14-15tis, takže to ještě ujde. No uvidíme, už o tom přemýšlím skoro rok a pořád se nemám k tomu ho konečně koupit.
No co, já mám většinu fotek taky nacvakáno v režimu "P" :-)))
Jo a když Nikon, tak pořádnej?? Přetiskuju jedno přání k ježíšku z moto webu))
jo
ještě kdyby tak bylo sklo 14-400/2.8, co ?
nebo třeba i /2.0
to by bylo hezký :-)
sám mám Oly-E510 - za tři dny mu budou už čtyři roky :-)
k tomu setový 14-42 a 40-150
z ameriky dokupovanej 70-300 a blesk FL-36
z filtrů jenom polarizační
spokojenej jsem, na takové to "rodinné" cvakání bohatě postačuje
né že bych ale nepošilhával po nějakém jiném - přeci jenom ten můj Oly má občas (=čti často) problémy s pomalejším ostřením při horším osvětlení
integrovanej blesk není taky nejsilnější, externí zase na můj vkus nějak moc žere baterku
novější foťáky mají lepší čipy, lepší displeje, umí natáčet video (vím, u zrcadlovky trochu zvláštní výbava, ale někdy se hodí) ...
jinak fotky na http://macikm.rajce.idnes.cz/
Jo tak teď už mi je jasný, proč nikdy Ježíškovi nezbudou žádný finance na dárek pro mě :o)))
A to chceš jen voňaFku a šampon, viď?:-)
Tohle bývalo vždycky. Dvakrát na různých místech se mi na konci sedmdesátých let dostala do ruky Mamiya RB67Pro (skutečně jen do ruky, nefotil jsem). Tehdy se základní osmdesátkou stávala kolem 35 tisíc. V poměru na dnešní plat by to bylo nějakých 250 tisíc. O objektivech nemluvě... Ale kdo uměl, fotečky z toho vytáhnul jedna báseň :-)
Že bych taky napsal Ježíškovi?
Set 645 ZD BACK Double Buffer AFD III - 410 000 Kč
Mamiya Sekor D AF 28mm/4,5 - 113 000 Kč
Mamiya Sekor D AF 45 mm/2.8 - 64 000 Kč
Mamiya Sekor D LS AF 110 mm/2.8 - 107 000Kč
Mamiya AF 300 mm/4.5 IF APO - 31 000 Kč
Bez dalších serepatiček nějakých 3/4 mega. Jen nevím, zda to ze mě udělá profíka nebo ne:-)))
Profíka možná, šerpu určitě :-)
http://www.ephoto.sk/fotoskola/clanky...
:-))
Ať si to obdarovaný užije, pro mne je hranice za sklo maximálně 15tis, a to bych si to ještě hoooodně rozmýšlel, ale víc do toho nedám ani náhodou...
A pak časem přejdeme na fullframe a můžeme objektivy kupovat znova :-)
Fotim Canonem G10 a prijde mi to jako dobry pomer cena/vykon s tim, ze nic vetsiho bych tahat nechtela. Ma sva omezeni a nedostanu z toho tolik, co se dostane treba ze zrcadlovky se svetelnejsim objektivem, ale na me potreby mi to staci.
Nový foťák bych potřeboval také.6let fotím na kompakt od Canonu jež dosloužil.Zrcadlovkou údajně nepořídím kvalitnější fotku pokud budu fotit na automat.Fotím z 99% na automat.Vybírám docela dlouho a stále v tom mám chaos.Pokud bych se nemusel uskromňovat vezmu jednoznačně tohle :
http://www.megapixel.cz/canon-powershot-g1-x
V poměru cena výkon se mi zamlouvá tohle :
http://www.megapixel.cz/nikon-coolpix-p300#nazory
Nejlepší fotky jaké jsem kdy v počítači měl byli z Canonu A95 jednoznačně.
"Zrcadlovkou údajně nepořídím kvalitnější fotku pokud budu fotit na automat.Fotím z 99% na automat." - Zrcadlovku nemá cenu pořizovat do té doby, dokud nebudeš vědět, proč ji pořizuješ a co po ní vlastně chceš. Zrcadlovka má své výhody i na ten automat, ale musíš je umět využít. Samospásná není.
Hlavně ta zrcadlovka má lepší optiku než nějaký malý kompakt. A můj problém byl v tom, že jsem kdysi na film fotil starou zrcadlovkou a fotky z mého prvního digitálu (3mpix Minolta Z-1) mi rvaly oči. Teď fotím Nikonem D-50, sice by se s ním daly zatloukat hřebíky ale fotí to pěkně.
Já ti vyfotím stejný záběr zrcadlem se setovým objektivem a lepší mejdlovkou:-) Pak ti dám fotky 60x40 a ty mi řekneč co čím bylo foceno, ju:-)))
Dneska už totiž neplatí, že mejdlovky mají horší optiku. Lepší mejdlovky mají optiku na úrovni levných (průměrných) objektivů k zrcadlům.
Tady jde spíše o něco jiného. U kompaktu jsi značně omezenej hloubkou ostrostí.
Michale, to bych prosím chtěl taky ty dva záběry pro srovnání.
Klidně dám....
Škoda, že nemám toho nikona D50. Srovnání s dnešním kvalitním kompaktem a D50 se seťákem by byl zajímavý.
Dneska si právě spousta "fotografů" myslí, že zrcadlo z nich udělá fotografa. Koupí ho se seťákem, nastaví automat a cvak cvak. A světe div se, lezou z toho normální fotky.
Strýc fotil hodně. Jako mladej na středo. Pak přešel na digitální zrcadlo. A nakonec na kompakt (Géčkovej canon), protože má již focení jen na "cvakání rodiny". Zvláštní je, že jako vyučený tiskař s dlouholetou praxí, který vlastní docela kvalitní vybavení na digitální tisk (tisknu u něj na Rolandu XC-540 PRO-III - tiskárna za půl mega) tvrdí, že ten rozdíl je minimální. Viděl jsem to na vlastní oči a i na různých diskuzích ti kde kdo potvrdí, že na fotku normální velikosti v normálních světelných podmínkách amatérské oko rozdíl stěží pozná.
To mě ještě připomnělo moji oblíbenou fotogalerii na serveru zelpage.cz. Nějaký Drahoš Švestka tam dává úžasné fotky z dob parního provozu. A občas se najde někdo, kdo se podivuje, že se na film daly fotit tak pěkné fotky. :)))
Mě víc trápilo,že je kompakt pomalej.Na snímky krajiny to tak moc nevadí,ale jak je něco v pohybu,tak to nestíhá.Hloubka ostrosti je jasně vlastnost objektivu,záleží na cloně a ohniskové vzdálenosti.Automat nemůže vědět co máme v plánu.Sice to trochu přeštelují ty přednastavený programy,ale stejně to scénu přepočítává jako celek.Pro mne je jedno z nejdůležitějších tlačítek AE-L/AF-L,tedy blokace nastavení.Při focení svatby a rychlé změny osvětlení je ošidný přepínat do manuálu,zapomeneš na to a je vymalováno!Máš tam kominíky nebo anděly.Ale souhlas s tím,že dobrý mejdlo může udělat za určitých podmínek stejnou službu jako základní seťák.
Jak už jsem psal někde v úvodu. Člověk musí vědět, co chce fotit a dle toho se zařídit. Když budu fotit koně (nebo sport všeobecně, tak vím, že budu potřebovat alespoň Nikkora AF-S 70-200/2,8G a relativně rychlé tělo (rychlé, ne přeplácané zbytečnýma funkcema). Kompakt je mi tu vysloveně k ničemu.
Jenže pak je mi k smíchu, že spousta lidí s touhle výbavou jdou na rodinné fotky někde na pláži u moře. Tahaj obr foťák, obr objektiv, nastaví automat a jedou:-) A při tom by jim stačila lepší mejdlovka. Přijde mi to nesutečně zbytečné. Ale tak odolej té masáži všude kolem sebe...zrcadlo, zrcadlo a jen zrcadlo.
Malinko tě poopravím - hloubka ostrosti není vlastností objektivu. Zjednodušeně se jedná o poměr velikosti snímkového políčka (deska, 6x9, kino, čip) vůči optické sestavě. Laicky čím větší je snímkové políčko, tím je při stejné cloně hlobka ostrosti menší. Takže i v zrcadlovce se superobjektivem, ale pidičipem by byla hloubka ostrosti téměř nekonečná. Až následně s prodloužením ohniskové vzdálenosti a nižším clonovým číslem hloubka klesá. Ale základem u digiťáků i klasik je velikost pole.
Máš absolutní pravdu,proto je třeba počítat s Crop Faktorem.Michal to ví,ty taky a i já o tom možná někdy něco slyšel.To byla jen taková poznámka k tomu,že u zrcadlovky to objektivem ovlivníš a nikdo nebude vyrábět nesmyslné velikosti čipu vůči objektivu.To bychom se tady postupem dostali na výpočet ohniskové vzdálenosti od vstupní pupily,vliv času,clony,ISO,vzdálenosti od objektu...jsme tady na cyklo stránkách,ale když nám "nemluva"tak krásně nahrál!
Myslím, že tohle téma se trochu ke kolům a cestování hodí)) jsou tu někdy mnohem "lepší")))
Já myslím, že jakékoliv brebtání o focení je příjemné. Když nenarazíš na téma klasika versus digitál a všici se tam přou, co je lepší:-))) To se většinou usměji a jdu na to kolo:-)))
Crop factor mi dříve vadil. Proto jsem taky jeden čas uvažoval o FF. Ale pak jsem četl jeden dost zajímavý článek o tom, zda v dnešní době používat neFF a nebo již přejít na FF. A zase jsem si uvědomil, co chci fotit a k čemu ten foťák chci použít. A najednou mi Crop factor nevadil:-))
Když budeš fotit sport, fotíš většinou na teleobjektiv. A crop factor ti zde pomůže. Najednou nemáš sklo f200 ale f320. Což je příjemné. Ale pokud jdeš fotit krajinu na široko, máš problém... Aby jsi se dostal na f24 (přijde mi to na krajinu ideální ohnisko), musíš mít objektiv f15. A tam už se projevují optické vady a zákonitosti (průserové). A když už je sklo dobré, smrdí 30tis Kč. Stejně tak když jdeš fotit portrét, tak máš menší výběr objektivů. Takže zde je FF vítanej.
Teď jde o to, zda není lepší (a levnější) fotit portrét na film a na HP5 a krajinu na středo na FP4 od Ilfordu (mé dva oblíbené filmy)..:-)
A když už na film, tak aby to mělo nějaký efekt a nemuselo se pak laborovat se zrnem, tak alespoň středoformát. Koukal jsem nedávno u Škody, že se dá pořídit zachovalý za docela rozumné peníze.
Dá...měl tam dvě Mamčy za neuvěřitelné ceny. Dost mi škubalo v peněžence. Jenže já teď na to nějak nemám čas:-(
Docela pěkně napsaný článek...
"Sedět pořád u monitoru je nuda.
Práce v tichu a barevném světle temné komory je v dnešní uspěchané době je relax. Stačí vám třeba dvě nebo tři kvalitní zvětšeniny za odpoledne jako výstup. Vzniknou doslova vašima rukama, neboť si občas musíte v některé částí prodloužit dobu osvitu nebo více promnout papír v průběhu vyvolávání, aby se více objevila kresba. O to více si jich budete vážit...."
http://www.fotoaparat.cz/article/11133/1
Záleží na tom, co s čím srovnáváš. Pokud vezmeš nějaký mejdlíčko s plastovým "sklem" a proto postavíš špičkový značkový objektiv... Ale jsou i kompakty se solidním sklem a skla pro zrcadla s pochybnou kvalitou. Neřekl bych, že se tam dá hledat obecné pravidlo. Rozdíly mohou být v něčem jiném.
Srovnával bych srovnatelné. A řídil bych se cenou. Třeba nějaké mejdlo za desítku (Canon Powershot G12) a zrcadlo v podobné hodnotě (včetně skla) - Canon EOS 1100D, 600D.
Myslím, že výsledek bude hodně podobný a amatérské oko bude pátrat, co který foťák vyfotil...a věřím, že se nedopátrá. Naopak. Ze zrcadla většinou leze "polotovar", protože se počítá s tím, že bude fotka nadále upravována. Z kompaktu leze již softwarově upravenej obrázek (více či méně zmršenej softwarem fotoaparátu - ale i to se právě v poslední době lepší)
Nehledě na to, že 90% lidí stejně ukazuje fotky na mizerných monitorech, různých padech, mobilech atd. Když k tomu přičteš to, že většina těch lidí nemá pojem o hloubce ostrosti, ISO...tak si opravdu dávám otázku, proč kupují zrcadlo (a někteří i drahé zrcadlo).
No hádej proč :-) Všimni si, jak někteří z nich je nosí okázale. Jsou holt dostupný, vypadají a je na tom vidět, že na ně mají... Ale je to jejich boj. Já jim teda ty kila a objemy na krku a zádech moc nezávidím. Občas by se mi vlastnosti většího čipu taky hodily, ale přednosti kompaktu zatím pro mě převažují.
Musím přiznat, že vůbec netuším, jakými čísly to tu házíte. Ještě tak rozliším, když se bavíte o foťácích na klasický film a digitálních foťácích. Fotila jsem kdysi na klasiku a teď fotím už jen na kompakt.
U klasiky se mi líbilo to ruční nastavování, člověk si připadal jako profifotograf. Ale než se to všechno nastavilo ... A pak ještě trpět, jestli se všechny fotky povedly.
U digitálních fotek to sekám jednu fotku za druhou a pak se to probere. Nejsem žádnej uměleckej fotograf, spíše dokumentarista. Takže vozím na řídítkách kola ("vždy připravena") malý Panasonic.
Přistupuji k tomu stejně. Mám nějakou krabičko od mýdla se značkou Nikon, důležité pro mě bylo, že se tam dávají AA baterky, takže nemusím řešit nabíječku. Přečetl jsem si návod a pak jsem foťák přestavil na režim "Foťák obsluhuje úplný blbec" a je to. Vždycky si vzpomenu, jak jsem byl s kamarádem na totálním zatmění Slunce a on na mě řval: "Nefoť!, pamatuj si!" Pravda je, že ty fotky co jsem tenkrát udělal jsem už leta neviděl, ale zatím si to pamatuju. :)
Záleží co chceš fotit a co od toho očekáváš. A taky dle vztahu k fotografii. Sám víš, že jsem do focení blbec. Stále cvakám na film a stejně jako Sete pomalu přestupuji na digitál a stejně jako Sete to beru spíše jako nutné zlo. Ale má to své pro i proti. A snažím se více hledat ty klady, aby mě to po večerech neužíralo:-) Každopádně vím na co to chci. Digitál je fajn na sport (osobně plánuji koně a lezení) a vše, co chceš mít v barvě (diák mě stále baví, ale...no...je stím patlání). Na druhou stranu mě nebaví třídit a hlavně doupravovat fotky v Photoshopu - to je pro mne fakt utrpení.
Film (černobílá klasika a středoformát) mi zůstane na krajinu a portrét - je to prostě srdcovka. Tam asi nikdy neuhnu. I když už jsem taky přemýšlel kombinaci digi/dobrý soft a tisk. Ale naštěstí jsem to vyhnal vždy z kedlubny. V dnešní době je to právě o tom srdci. Kde kdo se mi směje, že ještě fotím na film (ty voe, ty si ještě házíš ten hadr přes hlavu) a že je to finančně nevýhodné, ale o tom to právě není. Má to své kouzlo, které mi digitál prostě nenabídne.
Co jsem zjistil, tak na kolo a turistiku je zrcadlo na prd, protože ti zůstane v batohu a spousty záběrů prostě neuděláš. Tam je fajn dobrá mejdlovka...Ať si každý říká co chce, dobré mejdlo udělá dobrou amatérskou fotku.
Jestli to s fotografii myslíš vážně a plánujš akce vyloženě určené k pořízení fotek (mámo, zítra jedu fotit závody), ber zrcadlo. Pokud máš focení jako doplněk k turistice, cyklistice, akcím (cvakneš si něco na závodech atd), tak kup lepší mejdlovku.
j, take fotim zrcadlovkou.
ma to 2 nevyhody : chce to "dusevni klid" a smirit se s tim ze pokud tahas vybavu "pro vsechny pripady" mas na rameni / zadech 8 kil.
jo a k tomu stativ...+3kg
jo a taky s tim neni vhodne spadnout..
Ovsem clovek si tak krasne vyhraje a muze vypadat jako profik...
Ale jinak jsem s Nikonem D70 velice spokojeny...
Do chvile nez manzelka vytahne sveho Zenita se zakladakem a ja potom potupne skenuji jeji fotky na PF, pranicka a tak..
je skratka dulezite i to co je za hledackem.
DSC-U30
http://www.steves-digicams.com/camera-reviews...
Spokojenost. Ukazky na mem rajceti. 8-)
Olympus E 520 s objektivama 14-42 a 40-150mm. A mám pocit že bych využil více ještě jeden širokoúhlej místo toho "dlouhýho", i když i dlouhej má svý půvaby tím jak zkracuje a natěsná věci na obrázku k sobě.
Je to už můj třetí olympus v řadě, první dva jsem nevybíral a dostaly se mi ve firmě do ruky a pak jsem s nima hodně fotil. E 10 a ten předchozí (první) už si nepamatuju označení. Tak jsem sám i potřetí sáhl asi před třema roky po stejné značce. S tou 520 je focený třeba loňský Dánsko a Labská. Změnu foťáku neplánuju, vyhovuje. Spíše z lenosti fotím na přednastavené programy, fotím víc a potom mažu, no klasicky jako každej. Příští foťák ale změním značku, asi na japonce. Nikoli z technických, ale spíše ideologických důvodů. Olympus je číňan (představte si že jsem to ani při koupi třetího netušil) a tak až tento strojek (který mám rád a mám k němu osobní vztah) jednou doslouží, jeho nástupce bude odjinud. Kvůli Tibetu a přístupu státu k autorským právům a duševnímu vlastnictví. Můžete říct že se tam dělá všecko, ale přeci jenom... Takže tak.
Potom mám ještě mejdlovou krabičku, s tou jsem fotil Benátky. Pořídil jsem ji, že je lehká a po ruce, přeci jenom zrcadlovku než vytánhu z brašny tak záběr uteče nebo jsem i línej. Ale koukat na svět z foťáku jenom přes displej mi vadí, ty fotky mi potom připadaj všecky stejný, jednostylový. Přes hledáček se mi fotí líp.
Takže nejlepší by bylo vozit oba, mejdlo mít poruce a zrcadlovku s sebou taky, trochu v bezpečí.
Myslíš že se ti podaří sehnat foťák, kterej by nebyl Made in China? O tom bych docela pochyboval...
Na Nikonech a i objektivech se prozatím objevuje
made in japan,a neni třeba nevěřit,když se skoro rok,potom co je to spláchlo,žádný neobjevil na trhu(tento týden se to zlepšuje).Myslím poloprofi a profi sérii zrcadlovek,jinak kompakty asi střihaji kde to jde,aby se to udrželo na ceně.
Kolik das za Zenit-E? 8-)
Ten měl tuším 1,4 kg x 4 Kč. Takže bych to viděl tak na 5,- Kč. Tu trochu skla berou zadarmo.
Jak se dela smajlik tukajici si na celo?
Co se ti nezdá na reálné ceně šrotu ? :-)
Počkej až tě tím šrotem praští po kedlubně:-)))
Hmmm, tak tohle použití (jediné plnohodnotné) mě nenapadlo. Měl jsem ho několik let, než jsem dosáhnul alespoň na Prakticu. Byla to pomsta. Závěrka si chodila jak sama chtěla, občas to trhalo filmy, o podrápání nemluvě, při opravách mě opakovaně ujišťovali, že je to standart a lepší to nebude. Jo a občas něco zůstalo v ruce - jednou to předpotopní nastavování časů, podruhý převíjecí páčka... Ani těch pět korun bych po šroťákách nechtěl, aby si to náhodou nerozmysleli a nezůstal mi...
Zkoušel jsi s ním zatloukat hřebíky?:-)) Víš co se říká o Nikonu F3 (jsem jeho hrdý majitel). Když se pustí na dlažbu, rozbije se dlažba a né foťák:-)))
I s těma starýma krabičkama to nebylo vždy snadné. Spousta ruských středoformátů taky blbla a roztrhala kilometry filmů. Ale i jinčí. Kde kdo i dnes nadává na Sixe. A hle, třeba Tereza z Davle na něj nedá dopustit a cvaká na něj furt. Flexareta taky né vždy dobře sloužila. Jedna byla taková, jedna maková. Obzvlášť ty "novější" (V, IV) měli občas problémy. Practiku mám taky a u mí mě zas štve, že mi sklo mlátí jak velrybí ploutev o hladinu:-) Bylo mi dána rada, abych zrcadlo oblepil něčím měkkým...:-))
No je dost možný, že jsem měl nějaký páteční kus (v Rusku byl ale pátek skoro furt...). V servisu mě ale uklidňovali, že nejsem jedinej, že takhle chodí skoro všechny.
A s tím hřebíkem bych to radši nezkoušel. Těžkej byl sice dost, ale bojím se, že bych ho dlouho zametal. Takovej držfest to zas nebyl.
Jo a teď jsem si vzpomněl na radu z fotorubriky novin, že u Zenitů se dá zaflikovat závada se zámkem zadní stěny nasazením tý chromovaný spony na ubrusy. Taky jsem ji používal, takový otevřený dekl u skoro dofocenýho filmu není nic moc :-) I tohle o ledčems vypovídá.
Tak nevim, co jste s tim vsichni delali. Mam dva a problemy nepamatuji.
A fotíš s nima ? Na regálu sice velkou parádu nenadělá, ale poruchama určitě netrpí :-)
Jinak to máš jako s těma kolama. Někomu drží celý roky a jinýmu se na nich furt něco láme a utrhává ;-)
Ted uz nefotim. Ale jeden jsem pouzival pres deset let a predtim hodne dlouho matka, druhy mi nejak pristal, ani nevim od koho.... 8-)
Mohl si mít opravdu mimořádně povedený kousek. I tohle se stávalo. Ale jak už jsem psal, obecná zkušenost byla jiná (i Neff by si jistě vzpomenul, viz jeho fotorubrika v MF :-) A popisovaná "vychytávka" s držákem ubrusu z návodu v novinách mluví za vše. Prostě máš kliku.
Mozna ten drzak do urcite miry suplovalo originalni kozene pouzdro, ktere bylo prichyceno stativovym sroubem.
Houby platné, v tom pouzdře je krapet vůle. A zrada mohla přijít právě v nejhorší chvíli po nafocení celého filmu před převinutím - tehdy musíš foťák vyndat z futrálu, protože aretace převíjení je přiblble zespoda (pokud se dobře pamatuju)
Já jsem tam dával klínek ze dřeva.
Jinak objektiv Zenitu Helios-44 byl okopírovaný Zeissův Biometar. Pokud se zrovna povedl (co kus, to originál), měl takovou ostrost, že se známí s obdivem téměř vždy ptali - čím si to fotil?
Kdysi jsem slyšel pěknou příhodu s bouchajícím zrcadlem.
Ve stanu někdo odšrouboval objektiv aby ho vyčistil a tělo položil na zem. Najednou vidí, že do těla vlezl škvor. Snažil se vytřást, ale vše marné. Od té chvíle mělo zrcadlo krásný měkký dopad.
Sixem jeden čas fotil Saudek. Daleko častěji než Flexaretem, jak se obvykle myslí.
Říkal mu "pomsta lidu NDR". Jeho opravy mnohonásobně přesáhly jeho původní cenu.
A těch zašmodrchaných filmů:-) A nechtěná expozice na již exponované políčko (sekal se film). Jojo. Je to legenda, na kterou se nadáválo, ale zároveň ji spousta fotografů milovalo. Možná právě kvuli tomu dobrodružství:-)))
Tak jsme se dočkali-už i "pravý"nikon má na sobě MADE IN CHINA,konkrétně se jedná o pevný objektiv 40/2,8.Tlak trhu je tlak trhu.Nejedná se o žádnou "náhražku",ale o sklo nabízené přímo nikonem.Půjčil jsem si ho na zkoušku a docela to fotí...
To jsou krásný fotky.
Jinak já se musím svému olympusu omluvit, myslel jsem že je to pravej tchajkonaut, prostě ukradenej okopírovanej japonec s čínskou značkou, a není to tak. Je to japonská značka. A má na těle teda made in čína. To jsou věci.
Minulý týden jsem si přivez od Škody tuten aparát:
http://www.fotoskoda.cz/eobchod/casio-exilim-ex...
Myslím, že to s ním půjde...:)
To GPS by mělo mít program "pro japonskýho turistu" - přesně tě navést, kam se máš postavit a co máš vyfotit. Aby to mělo takovou databázi obvykle focených kravin... :-)
Ale třeba jen nesleduju vývoj, třeba už to má.
Kam si stoupnout a azimut kterým fotit. :-)))
Ale mně ta gps-ka přijde dobrá. Ušetří to popisky fotek pokud to máš pro vlastní potřebu. Ani ne ve městě, ale na cestě a v krajině. Komu se ještě nestalo že hleděl na svoji fotku a říkal si Kde tohle sakra bylo?
No právě, někde tůristu vyklopěj, on něco nacvaká a ani si memusí pamatovat, kde to vlastně byl. Pokud to někoho následně bude zajímat, dostane souřadnice... :-)))
Nic proti GPS ve foťáku nemám , jen mě baví ta výšepopsaná představa. A není mi proti srsti to bádání ve starších fotkách a rozpomínání, kde jsem to vlastně byl a co jsem fotil. S tímhle udělátkem se dá dobře krnět.
Stejná situace, jako s navigací v autě. Když jedu někam do neznáma a musím si to naštudovávat podle mapy, kdykoliv jindy se v té oblasti už poměrně snadno orientuju, i po letech nacházím orientační body. Když mě tam ale bezmyšlenkovitě dostrká džípa, podruhý netrefím ani kontinent...
Čoveče tak "Kde tohle sakra bylo?" si říkám občas, když se snažím identifikovat fotky třeba z dovolený, z míst, kde jsem nikdy nebyl. A jelikož si docela často fotím turistický rozcestníky, tak se mi identifikace většinou daří i bez GPSky, jen tak nad mapou. A baví mě to skoro víc než si to jen tupě přečíst.
Fotím na Canon EOS-1000D. Laciný objektiv Tamron. Edituju v Zoneru Photo Profesional 14. Vyřazuju devět z deseti fotek. Jednou bych rád uměl svítit a komponovat technická témata.
... ale připomněl jsi mi ten budvárek, co mám zapomenutej v ledničce. Včera po fotbale už se mi ho ani nechtělo otvírat... :-)
Copak budvárek, ale já jsem dneska dostal láhev kocoura. Už se těším na večer až ho otevřu.
Pitomý je, že i když se tady vyrábí sehnat ho není jednoduché.
Special. Co varka to original a experimentuji s desnymi ptakovinami, treba posledne jsem mela od nich pivo s prichuti tokajskeho. Maji ho v me oblibene kavarne v Praze u namesti Miru (Al Cafetero).
V Praze "jelikém městě" (říkalo dítě) je možné ledacos, tam asi i kocouři :-)) pijou kocoura, v kavárně, a ještě s příchutí tokajského. Ale na tom dalekém divokém severu?
Jo, divoky sever je divoky :-)
http://www.pivovar-kocour.cz/
K tomu nám pomáhej Kocour:) To je hezký.
Díky za nové obzory, to jsem neznal. :)
Těchhle věcí se vyrábí tolik, že je nemůžeš sledovat. Pár jsem jich ochutnal, ale žádnej dojem na mě neudělaly, v tomhle směru jsem holt starej konzerva. Synek je experimentátor, ten může i otřesný Leffe. Ještě že mám blízko nepasterovaný jedenáctky Rohozec a Svijany za skandálních 16,- a 17,- Kč. Že bych zaskočil? Výměník je nonstop a spát stejně nemůžu.
To je HDRko,nebo jsi to tak krásně nafotil v celku(původně jsem napsal-se to povedlo-ale tohle se jen tak nepovedlo,tos vytvořil)?Dobrý je to!Kdybys měl ještě STAR filtr,tak ti to udělalo hvězdičky(paprsky) na světlech.Už dříve platilo,že nejlepším pomocníkem fotografa jsou nůžky a koš.
Jéé, tak to děkuju. Jasně že to je HDR. Vzniklo to ve free verzi Zonera PP14. Chtěl jsem jen ukázat že to jde i s omezeným rozpočtem.
Mimochodem takové moudro: Aby to HDR alespoň trochu vypadalo, nesmí být v záběru úplná tma, ani tvrdé světlo. Snímek putyky je dělaný za soumraku.
Na HDR ti defakto stačí i mejdlovka, protože se jedná o techniku, kde celou fotku změníš. Jde spíše o grafiku, která využívá podklad z fotoaparátu.
Ač HDR celkově moc nemusím, tak když se to nepřežene, dá se na to občas i koukat:-)
Díky za rozšíření obzorů. Dosud jsem netušil, že něco takového existuje.
On je to takový novější trend:-) Jde vlastně o větší rozsah expozice. Dříve se to používalo celkem běžně, protože digitální čip měl malý expoziční rozsah. Tak se cvakly pomocí auto-bracketu 3 fotky (E0, E-, E+). Pak se to smíchalo v nějakým softu a vznikla expozičně lepší fotka (zabránilo se tak i vzniku vypálených míst).
Ale pak se s tím začalo laborovat až vznikla HDR fotografie(High Dynamic Range). U ní se expozic pořizuje více a míchá se to do extrému. Vznikne tak fotka s extrémním dynamickým rozsahem. Nevím. Někdy se na to dá dívat, ale někdy je to divné.
Takže ti stačí foťák, který dokáže vyfotit více snímků za sebou (sekvenčně) s jinou expozicí. U statických fotek nepotřebuješ ani sekvenční snímání. A když máš možnost fotit do RAW, tak si to pak jen v software posuneš a naděláš si snímků kolik chceš.
Tak já to schválně zkusím, podle článku, který jsem si našel, abych věděl o co jde, to není složité. Sice focení mě moc nebaví, raději si o místech, která navštívím píšu, ale jako technický experiment mě to zaujalo.
Uvedl jsem už že HDR scéna s extrémy v jasech a stínech nedopadá dobře.
Dodám ještě že na praktické HDR je jeden RAW snímek málo. Je v něm sice expoziční rozsah ±1EV až ±2EV, ale i to je málo.
Takže stativ a počakt na bezvětří :-).
Tak tak,ten RAW má ještě tu výhodu,že je to totálně stejný snímek na složení,což u třech je někdy trochu problém,hlavně když je tam něco v pohybu,stačí vítr ve větvích.Dříve(já pořád)se to promazávalo ve vrstvách.Jak HDR přeženeš,tak jsou to omalovánky,ale záleží na dalším použití.
Já to zkoušel jen okrajově, takže o tom moc nevím. Jednoduše mě to nechytlo. Možná ČB HDR je někdy zajímavá (přeci jen tam tolik nekřičí přesaturované barvy).
Beru to spíše jako grafiku a ne jako fotografii. Pak mě to alespoň nerozčiluje, když je dost často něco přehnané.