Co mám dělat, věčně se mi ohýbá zadní oska, vydrží pár měsíců a pak se ohne, a ložiso lupe, tvrdší nemají, a to jezdím jen po cestě, žádné skoky,apd. a vážím jen 70kg tak v čem je potíž.
Jestli používáš osky s plného materiálu,dělají to bohužel všechny.Doporučuji vyměnit za rychloupínací.
Jo, přesně tak.
Dělal jsem ve Škodovce v údržbě konstruktera, nebyl pro mě problém nechat udělat osy z toho nejlepšího materiálu a povrchově je nechat zakalit. Stejně se ohýbaly.
Rychloupínací ohýbání vyřešily.
Dutá rychloupínací osa se ohýbá a láme také. Vyzkoušeno.
Vymen ji , ale tentokrat dej quick release a mas pokoj ......
Tak jo o té rychloupínací nic nevím že by existovala, tak se na v obchodě zeptám, co je to za zázrak, musí být totiž rozměrově stejná..dik za příspěvky
Žádnej zázrak to není, akorát je v ní provrtaná díra pro hřídelku rychloupínáku. Můžeš si vybrat délku i kvalitu.
A ještě tohle, podle mechanika jsou se dělaj se dvěma druhy závitů, tak si tu ohnutou vem sebou, aby na ni šly našroubovat kónusy.
Nejlépe koupit hřídelku i s konusama.
Vřele doporučuju. Rychloupínací hřídelky mají vesměs větší průměr než obyčejné.
Ale rychloupínací se od sebe liší jen trošičku jiným stoupáním. Proto při nákupu konusů hřídelku raději s sebou.
To snad ne ? Zmer si vzadu sirku vidlice , musis dvakrat , kdyz v ni mas kolo a bez kola samozrejme ze venkovni miru , secti dylku , vydel dvema a odpocitej 6 mm a to je ta spravna size ...........Bud si jisty aby kolnusy maji stejny stoupani zavitu jako hridelka , mozna ze ty tvy stary kolnusy budou pasovat . A nezapomen ze kdyz mas na bicycle s quick release , musis zamykat i kola , to znamena provliknout je kabelem , ja ho pouzivam v kombinaci s U lock , musim , jen jeden rafek je asi 150 $ a cely jedno kolo na mych bikes tak 250 az 350 $ protoze mam kvalitni hubs , kazety a pneu ........
Tak já Ti jedny konusy pošlu, co jsem koupil jako náhradní a pak mi šly natočit jenom do půlky konusu a dál ani h....
A bavíme se o průměru, ne o délce.
Rychloupínací hřídelky mají skutečně o pár desetin větší průměr.
Ne vsechny , zalezi na made .....Treba nektery Raleigh stejna size i zavit ....... Ja myzslim co se tyce tehle prkotin tu je vetsi vyber .....
Tady dostanes aftermarket ze by ste se v CZ az divili , mel jsem na zadnim kole na nabe ( to uz je par let ) jehlovy loziska , zapomen na kolnusy na custom made bike z nejkvalitnejsich componentu , nektery drahy naby maji kolickovy loziska , ne venecek nebo kulicky , ale kulickovy valivy loziska . ale nemluvime tu o nabe za 5 az 20 $ , tyhle jsou tak $ US 150 $ za jednu a special order .... Na muj touring bike mam set z aftermarket s life time warranty a platil jsem za ty dve naby 250 na sale ....
Když jsem sháněl náby na kotoučovky, nabízeli mi Shimana za 1 200 Kč s kuličkovýma ložiskama.
Ja mluvim o aftermarket v USA , delany na objednavku , muzes koupit i za 500 US $ jednu nabu delanou z titanium ...
Když já bych asi občas potřeboval slovník.
aftermarket ??? že by dřívější velkej obchod? volně přeloženo?
A před několika dny jsi použil slovo "poluce". Můžeš vysvětlit jak jsi to myslel? Já ti ho raději vyzvětlím do emalu. :))
Aftermarket v americky a canadsky hantyrce cemu rikaj englisch language znamena technicky specialne vyrobeny atypicky nebo typicky veci , vetsinou High Tech na bicycle , na auto apod. , dalsi nazev pro tyhle vyrobky je performance parts ....
Bejbísi, odpovím za Vlada:
Polution = znečištění, Vlad si to jenom počeštil.
Někdy je dobré znát doslovný význam cizích slov v češtině :-)
Konečně někdo vyměk a zeptal se na ty poluce. Mně to v kontextu taky nic neříkalo, ale konečně jsem se dočkal. Dík, Bejbísi.
Myslím, že to není pravidlo. Zrovna nedávno jsem měnil kónus, tak jsem se na to díval, závit na staré zlomené osce bez díry byl stejnej jako na nové rychloupínací.
Právě na těch děravejch osičkách můžeš mít jiný stoupání.Někteří jedinci dovážejí levné osy a prodávají jako normální.Samozřejmě ,že konusy už nemaj.Vlastní zkušenost.
Stoupání na osičce Deore bylo stejný, jako na jakési staré "no name" bez díry. Akorát starej konus byl moc dlouhej a nevešel by se tam.
Mimochodem: Za konus po mě chtěli v krámě 90 Kč, je to normální?
Taky jsem kupoval konusy na Shimano a taky mi zaskocilo kdyz po me chteli 85Kc za jeden.To je ten japonskej pristup k cenam nahradnich dilu.Samotnou predni nabu i s temahle konusama jsem sehnal za 350,-.Bezny neznackovy konusy jsou daleko lacinejsi,jen clovek musi sehnat podobnej rozmer.S tema zavitama se mi to uz stalo taky,jeste se mi ty konusy vali nekde doma.Od te doby si radsi beru osicku s sebou do kramu.
Oni ty ceny v CZ jsou v prepoctu na $ , na nase pomery v CDN nic moc ale u vas v CZ to kapsa citi . Taky nezapomen ze si ten kdo to prodava prirazi na cene nekdy az 80 % protoze je zde middle man prez kteryho se to dostane do bike shop . Kazdy komu tyto soucastky projdou pod rukama si na nich neco prirazi a to i v bikeshop ....
To zjistíš šuplerou a závitovýma měrkama. Nebo, když to zkusíš na sebe našroubovat.
Pouhým okem to nepoznáš.
A co máš za nábu? Možná by stálo za to pouvažovat o kazetové, tam mi oska nikdy nepraskla (ani se neohla). Akorát budeš muset vyměnit i celý x-kolečko.
Myslím, že dost záleží na konstrukci náby. Jen se podívej, jaká je mezera mezi ložiskem na straně x-kolečka a rámem (tam to vždycky praská). Osa je tam namáhána na ohyb a pokud je tato vzdálenost velká, nemůže vydržet. Měl jsem osu vyrobenou z kvalitní CrMo oceli a rupla také, jenom to déle trvalo. Potom jsem vyměnil nábu a je pokoj.
Jinak osa o průměru 10mm vydrží čístě na stříh 400kg s dostatečnou rezervou.
Jo to je pravda od ložiska jak je 6tikolečko je to krámu daleko tam se to ohne či praskne..
Mas pravdu , hodne zalezi na design naby . Neznam vase pomery v CZ , but really good quality hubs muzou byt v CZ docela drahy ......
Mas pravdu , hodne zalezi na design naby . Neznam vase pomery v CZ , but really good quality hubs muzou byt v CZ docela drahy ......