Od listopadu do února jsem se těšil na příspěvek, který zamete věčné protivníky cyklistiky,
, tzv kverulanty , kamsi do propadliště dějin.
Je březen a je to konečně tady .
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/prazskej...
Pan Masare nezklamal, svištíc na kole z jedné činnosti do druhé, a vyplodil cosi (viz link.).
Pominu-li informaci o řadách věčných kverulantů v internetových diskusích, na které kupodivu schází byť jeden jediný link, je článek charakteristicky cyklokverulatnský ve smyslu, máme nepřítele a dokážeme mu, že jsme argumentačně stejný jako ti tajemní kverulanti, kteří u svých monitorů vraští hustá obočí a přemýšlí jak nám zaškodit a kde zaparkují svoje odznaky svobody ( autor má na mysli motorová vozidla).
Pan Masare je tímto článkem klasickým protipólem D-Fense, i když se to v diskusi pod článkem snaží rozmlžit „nadsázkou“.
Pan Masare dokonce již odhodil rukavice a kulicha ( jedinou to zimní pomůcku cyklisty pardon dle autora pumpičkáře, protože tma před a po pracovní době, což je ve skutečnosti zásadnější brzda než chlad nebo nečas, ho nijak netankuje) a vyráží na kole do rozkvetlých ulic a brzy ho bude následovat dav veselých a šťastných lidiček, pardon autor použil ještě veselejší slovo „rozmanitých“:).
Zajímalo by mě v kolik autor vyráží, když dle jeho receptu „ letmým pohledem z okna a přizpůsobením oděvu a kola stavu toho co spatříte“ je možné jezdit bez čepičky a rukavic ?
Nevím jak v autorově bydlišti, ale u nás v Újezdě po ránu bývá šedivák , teplota pod nulou a radostně vyrazit na 25 km dojetí do práce bez rukavic ? Užít si pohybu rychlostí kolem 20-25 km za hodinu a přitom si tím zahřát prsty ?
Nu třeba je to mým věkem, ale u mě tohle nefunguje.
Jinak pan Masare čeká brzký zázrak jarního vytažení dopravních kol, já se děsím zázraku jarního vytažení sportovního náčiní všeho druhu.
Tisíce radostných kverulantů nám odpoledne nalezou na cyklostezky a radostně nám je ucpou, místo běžného cestování z bodu A do bodu B, budou kroužit kolem bodu A, kam přijedou autem nebo MHD z bodu C aby si to pořádně užili !
Slovy autora tak jednoduchá věc, jako je jízda na kole, se stane utrpením a výsledkem bude to, že díky rozradostněným pražanům se cyklisté na cyklostezky odváží jen ráno a odpoledne je nechají na hraní sportovcům všecho druhu a pokorně se vrátí k autům, která valnou většinou cyklisty tolerují a jezdí rovně, zastavují s brzdovými světly a blikají, tedy jsou předvídatelná a dá se s nimi dojet z bodu A do bodu B, aniž tím člověk tratí věčnost, jako se sportovci na cyklostezkách.
Moderní způsob městského života v celé své rozmanitosti, že ?
Jménem všech lidí co po Praze najezdí víc než 5000 km za rok na kole, vám přeji pěkné jaro, budeme to potřebovat, až nám lidičkové zase seberou cyklostezky.
Újezďák
Eee, a co my, kteří najezdíme jenom 2000 km, protože máme štěstí, že to z domova do práce máme coby kamenem dohodil? ;-)
V čem se zdá být problém ?
Přeji VŠEM, jménem TĚCH co najezdí po Praze víc než 5000 km za rok :)což byla narážka na to, že nejsem nějaký kverulant, který si u monitoru kouše nehty nad tím, že začala cyklosezóna :D
V té Praze s několika nešťastnými cyklostezkami, které nám slovy autora "milostivě nechali vzniknout".
V té Praze, kde se dle "in mantry" na kolech osvobodíme od dopravních špiček, ovšem slunečně odpolední sportovní špičky na zmíněných cyklostezkách nám vadit nebudou.
Ps:odkaz na cyklokulturu z článku jsem otevřel až teď.
A zjistil jsem že jsem nekulturní ! Protože nejezdím cyklojízdy!
Hm, tak na naplavku na kole zapomen:
"Praha - Hlavní město má velkolepý plán, jak co nejvíce zužitkovat dosud chřadnoucí vltavské náplavky. Zatímco dnes na nich potkáte maximálně cyklisty, rybáře či maminky s kočárky, v budoucnu zde prý zavládne čilý městský ruch."
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/studene...
klasický neštěstí :(
Ale to je přesně důsledek toho, že se kultura zamíchá do dopravního prostoru a je úplně jedno do jakého..
Stačí mít ta správná kouzelná slůvka jako jsou lokální provozovny, lokální podniky a lokální trhy a můžeš s tím ucpat třeba cyklostezku!
A nikdo nemůže nic říci!
Páč je to pro radost lidičkům.
Pamatuješ na plán cyklopontonlávku ? Obrázky z projektu odhalily, že cyklisté by stejně odpoledne valili raději s tramvají po nábřeží, než by se mrcasili s korzujícími mezi lavičkami a stánky a přístavečky pro lodičky a vyhlídečkami....
Proto mě vždycky může vzít čert, když někdo chce udělat z ulice korzo, protože korzo začíná dvěma stolky před kavárnou na bývalém chodníku a končí labyrintem poutačů, slunečníků a květináčů, kudy cyklista kolo raději povede, i když tam nebude značka veď kolo, protože nechce ukončit svou jízdu v něčím meníčku ...
Ja mam korza s kavarnami rada, jen musi byt nejak rozumne, aby si cyklisti a chodci nelezli do zeli. Kdyz v lete potrebuju projet pres Prahu 1, tak si vybiram co nejfrekventovanejsi silnice, protoze jen tam mam jistotu, ze se nebudu placat rychlosti chromeho sneka za vypravou turistu. Minuly tyden jsem na Male Strane zaregistrovala, ze uz se turisticka neprizpusobiva stada zacala zase vyrojovat.
já doteď víc periferií, ale po změně času nastala doba ,kdy chci jezdit spíš po po nábřeží a přes Rokytku, nejenže mě to dá za den minimálně 15 km navrch, ale ještě jednu pěknou horskou prémii.. tak uvidím, jestli mě turistí přivedou k šílenství
no projel jsem a je to klasické peklo, v podstatě jsem si u Mánesa oddechl, že to mám za sebou, náplavka od Rudolfina byla o něco lepší, ale né o moc.
Kupodivu hodně mizerný byl Rohanský, v tom úseku kolem cementárny bylo spousta amerikánských běžců a jen neochotně se řadili z tlup do dvoustupů....
Rokytka klasika, samé děti na odrážedlech, tam se nikdy moc rychle jet nedá....
Možná by se měl autor po náplavce porjít, aby zjistil, jaký je tam provoz :o)))