Lehu zdar,
přemýšlel jsem, jaké asi mohly být důvody ostatních k pořízení si takového "neobvyklého" stroje. Já jsem se kupříkladu stal obětí trestného činu krádeže zábradlí, a za peníze od pojišťovny jsem se rozhodl zkusit něco nového, protože na zábradlí jsem toho najezdil už přece jen dost. Tudíž mým hlavním důvodem byla zvědavost, spolu s potřebou nového dopravního prostředku.
Těším se na odpovědi :)
Zdál se mi sen, jak jsem na lehokole jel do Cottbus. A skončilo to vlastním lehem v garáži.
To jsem netušil, že už jsi taky zalehl. Já myslel že jsi to měl od Jurimíra jenom pučený.
Nojo, Jurimír by mohl dělat drogového dealera. To půjčené bylo jako první dávka. A pomohl mi i k tomu vlastnímu. Ještě ho nemám ani 14 dní.
http://petrp.rajce.idnes.cz/20120316_Privezeni...
Tak to je suprový :-)) A kde jásáš? Každý kdo pořídí lehokolo tady jásá už od okamžiku, kdy je pošťák s krabicí ještě za rohem, a ty nic. :-))
A co na to tvoje holky, přidají se časem taky?
Já jásám uvnitř sebe. Holky to zatím nechává chladnými.
Tak tě vítám v klubu a doufám, že ten jásot vykřičíš i navenek :-))
Člověče, vždyť já tomu furt nemůžu uvěřit, že ho mám. Občas se jdu na něj kouknout i během dne, že v té garáži fakt stoji, že se mi to nezdálo. A jsem šťastnej jak blecha, když ho tam vidím.
Já to měl podobně . Kolo přišlo na začátku února a do dubna byl sníh :-( . Dva měsíce jsem taky jenom koukal a těšil se . Jenže já na tom do tý doby ještě vůbec neseděl.
To bych si snad vypůjčil tělocvičnu.
S tím Jurimírovým jsem jezdil po školní chodbě. Na konci jsem slezl, kolo otočil a jel zpátky.
Takze nejen kabinety ci satny slouzi k ruznym radovankam.Clovek uz se nestaci divit,k cemu vsemu muze takova skolni budova poslouzit.Treba i k vyuce jizdy na lehokole.Ty jses vlastne zakladatel prvni ceske lehokolove skoly.;-))))
Mně se lehokolo zalíbilo hned, jak jsem zjistil, že existuje. Ale dál jsem jezdil na klasickém kole. Lehokolo jsem si pořídil až mnohem později (minulý rok). To už jsem se kvůli zdravotním potížím přemluvil zainvestovat.
Ze lehokola existujou jsem vedel uz docela dlouho, ale ten posledni impuls mi udelila jedna ridicka, kdyz poslala muj dobre slouzici favorit do srotu a me do nemocnice.
Vlastne to mame stejne, taky jsem obet trestneho cinu a taky jsem potreboval novy dopravni prostredek.
O lehokolech jsem se dozvěděl tady. Napřed jsem to sledoval trochu s nedůvěrou, ale myšlenka hlodala. Zajel jsem se na chvíli mrknout na jeden probíhající sraz v Moravském krasu a už to bylo jasné. Na další lehosraz jsem už jel, sice na zábradlí, ale na den si to tam půjčil. Už jsem se chvíli chystal odstěhovat z paneláku a to se velmi urychlilo, jelikož jsem si to stanovil jako základní podmínku pro pořízení lehokola. Vlastně jsem se přestěhoval právě pro to lehokolo. A obojí stálo za to.
Jednoho dne se nám objevilo v krámě Azub Eco. Vyzkoušel jsem ho a spadl z něj. Po půl roce jsem to zkusil znovu, ale tentokrát jsem se nechal držet déle. A od té doby jezdím na lehokole. Budou to tak tři roky, možná.
Jízda na klasickém kole mně nikdy zas tak moc nebrala, protože jsem svůj favorit moc neměl rád. Má na mně špatnou geometrii. Lehokolo bylo úplně jiné, rád dělám věci jinak, než zbytek populace.
Bo mě bolela prdel..
Bo mě tež bolela za chvilu prdel a zápěstí jak cyp. Tak sem googlil a našel lehokola. A protože mám rád i pohodlí, spáchal jsem loni tříkolku se spodním řízením. No právě dodělávám řízení na přímo + zadní elektromotor = aby nožičky došlapaly v těch našich kopcích co nejdál ... :-)
Přítelkyně mě lámala na výlete na kole, ale já tou dobou kolo neměl, tak jsem si pořídil zábradlí ale pořád jsem si říkal že by to chtělo něco víc než jen kolo. Tak jsem hledal až jsem narazil na tandemové kolo a rozhodoval se zda investovat. Pak přišel úraz a při rekonvalescenci jsem měl dost času na hledání něčeho nového. Narazil jsem na lehokolo, a následně na tříkolku. A to mě nadchlo následně jsem narazil na tento web dal jsem příspěvek/dotaz (jak na to) a začal jsem stavět a teď máme na tandemové tříkolce najeto jen dvacet km, ale je to rozhodnutí k nezaplacení. Rad bych na ní projel republiku křížem krážem.
Mě to jednou lehce zaujalo když jsem viděl jedno zaparkované. Ale ne moc. Pak se mi nějak dostalo do ruky jedno vydání Cykloturistiky, možná dodnes jediné co jsem kdy vlastnil. V něm byl článek o dvou lidech co jeli na vzpřímeném tandemu za severní polární kruh a zpět a kus cesty jeli spolu s Holanďanem na lehokole. A o pár stran dál byla dvoustrana o lehokolech jakési německé značky. Od té doby dál už jsem hledal opakovaně. V létě 2003 jsem se náhodou s kamarády vyskytl v Brodě, bez ohlášení přepadl Aleše, svezl se a bylo to jasné. Po několikadenním puťáku na klasikách s konstantním bolením zadku, zápěstí a krku stačilo na lehokole nějakých pět minut a nebylo cesty zpět.
Poprvé jsem viděl lehokolo v Ballantinově Velké knize o cyklistice, byla to tehdy fotografie Kingcyclu. Více mne tehdy ale zaujala fotografie tříkolky Windcheetah. Později jsem viděl samodomo lehokolo, na kterém přijel jeden starý pán z Poděbrad na letecký den do Boleslavi; pravděpodobně nikdy o nějakém lehokole neslyšel ale postavil si lidskou silou poháněnou alternativu Anderleho Dálníku. Měl na tom i částečnou laminátovou kapotáž v retro stylu připomínajícím 60. léta (inu, léta jeho mládí...). A potom jsem objevil lehokola tady na nakole a po delší době jsem se rozhoupal a zkonstruoval vlastní šlapohyb, abych vydržel jet více než hodinu v kuse.
Poprvé jsem viděl lehokolo v Praze na Suchdole před céčkem. Pamatuju že mělo žlutý vidle a spd. A pak jsem byl na rok v holandsku, a tam jsem to občas viděl. Začal jsem pátrat, a našel nejlevnější fuknční. Tak jsem si udělal výlet do Drontenu (až ted vím že jsem tenkrát navštívil fabriku na Flevobike), zjistil že se na tom neudržím, a přece jsem si ho koupil. Pak den na parkovišti, a už to šlo. Když jsem to dotáhl domů, tak to pak kamarád v čechách viděl, a koupil si maxe. No tak jsem si ho koupil taky. No a pak začal Karel experimentovat se svým shokem, a přišlo mi to takový jednoduchý a elegantní, tak jsem vyměnil maxe za shoka (na kterém se mi neodkrvují nohy). No, a už mě netrápí bolest v rameni při delších výletech.
Takhle: http://www.papji.wbs.cz/Jak-jsem-se-dostal-k...
Nazval bych to přirozeným vývojem - s přibývajícím věkem a kily, mě delší jízda čím dál víc bolela a doznívalo to i po sesednutí. Tak jsem si vyrobil tu nejjednodušší trojkolku a už bych neměnil. Nikomu lehokolo nevnucuji, je to každého volba, na čem jezdí. Ale ten rozhled, ta pohoda ...
Davno jsem viděl v nějakem časopise jak udělat lehokolo z překližky. Byl jsem malý, kolo se mi velice libilo a bylo to LWB.
Pak ani nevím co bylo první: forum nakole.cz nebo informace o cyklomaratonu K24. Fakt nevím, asi K24. Od jednoho jsem se dostal k druhemu a na podzím 2010 jsem zde zjištil, že Karel v HK vyrabi lehokola. Koupil jsem od něj shokbike SWB, jezdil jsem podzím, trochu zímu a jaro, a pak koupil jsem od kamarada ze Serbii ram RaptoBike Midracer, na který jsem namontoval co jsem měl ze staré Meridy, a něco novýho. Shokbike nasledně prodal jsem jedne kolegini z Polska. V tom čase jsem se poprvé zůčastnil K24 na RaptoBiku.
Teď vylepšuji RaptoBike, mam tam už kufr, dynamo, a tak mám rýchlé, komfortní s dobrým světlem a místem pro mnoho věci v kufru kolo. Kolo na daleké tratě výuživane hlavně do města i do sousedních vesnic.
Ja jsem klasicky pripad chromaka.V roce 2005 jsem prestal na tri mesice chodit a trvalo mi skoro pul roku,nez jsem se z toho vylizal.Nechtel jsem se kola vzdat definitivne a na nakole.cz jsem chodil jiz nekolik let a tak pojem lehokolo mi nebyl zcela neznamy.Rozhodl jsem se to zkusit na lehokole a koupil vyprodejovy Azub Ce s tim,ze pokud mi to nepujde ci se mi to nebude libit,tak kola za par tisic se nebude zase takovy problem zbavit.Namisto toho me to uchvatilo a zacal jsem pokukovat po "dospelejsim" lehokolu.Nasledoval Azub 4 a pak Azub Max.Nyni pokukuji po trikolce....:-)
Jak jsem se dostal k lehokolu?
Nooo, před asi tak osmi nebo kolika lety jsem ho koupil v Azubu....
Byl jsem v azubu nedávno a viděl tam Verčino soukromý lehokolo, asi Apuse. Na 24. Kristýna měla taky 24. To Verčino leho se mi líbílo teda moc. Super. Jenže já se ještě neodhodlal. Jsem ze vsi a necítím se být dost extrovert to prorazit, ty řeči, dotazy, poznámky, pohledy... Být předmětem řešení v hospodě... Když vidím Radka a ty dálky co dává natěžko, tak je to jasný. Ale u nás na vsi na to zatím nemám. Možná někdy.
Čili já se k lehu ještě nedostal :-))
Tak kup velomobil s kourovymi skly, abys nebyl videt. 8-)
Hele to by bylo ještě horší :-))
Mafián ve šlapací limuzině? Tajemný lehokolový černý korzár? No, to by bylo naprosto úžasné vzrůšo v místní hospodě. Ještě elektropohon do toho a hodně světýlek na to a prosvištět každý večer kolem předzahrádky hospůdky a myslím, že by padaly brady a množily by se zprávy o tajemném URO.(Unidentified Recumbent-bike Object):-)))))
..ludia by si zvykli .. taktiez si mozes pripravit nejaky agrgument, napr zdravotny .. a vo vseobecnosti si myslim, ze nie je velmi dobre sa nechat ovplyvnovat ludmi, ze co si myslia a pod .. treba byt hlavne sam sebou .. nejaky dedinsky chlap, ktory cely zivot presedi v dedinskej krcme asi tazko pochopi tvoju dusu cestovatela a nazor takeho clovek ti moze byt ukradnuty ...
Nezvykli. U nás si nezvykli do dnes. Furt jim vadí to divný kolo. Marně vysvětlovat, že to mám kvůli bolavým zádům. Stačí, aby mě viděli jednou jet na klasice tandemu kousek za město v rámci malé nostaligické vzpomínky na klasiku a už jim je jasné, že podvádím...s těma zádama.:-()...a ještě otravuju s koloběžkou a tyčkama pro děti a vůbec... furt jim ruším jejich klidné zaběhnuté kruhy...:-()
A oni Ti něco vysvětlují?
Co by vysvětlovali, oni mají ty své kruhy a já tam do nich prostě nezapadám. Jako bych cpal do sestavy AUDI ještě ten Mercedes s trojcípou hvězdou.
Neznáš snad japonské přísloví:
"Hřebík, který vyčnívá, dostane kladivem."
Že se Ti to otloukání hlavičky už neomrzí, to už přece ze zvyku musíš ignorovat :-) To už se můžou rovnou zeptat "Proč teda nochodíte na chůdách, na ně jsme zvyklí?" ! Šak jeden "vůdce" řekl, že lidi nechcou demokracii, ale "rovnost"! Odtud vítr vane, musíš jim leháče koupit :-)
Tož započal jsem u své manželky a pokračovat mohu svými dětmi. Kolo jsem půjčil kamarádovi na dovolenou. Ale kupovat ho odpůrcům nebudu. To by bylo jako nutit muslimovi kříž. Když budou chtít konvertovat, tak musejí chtít sami a.... za svý.:-)
... dyť ste jak ty cikání! Máte víc dětí, než je teďkonc normální ...
No a eště todle!
To vám pani povidám: stydět by se měli, stydět!
8-)))
Martis je ještě v normě. Mě, to už je nějaký pátek, jedna paní povídala. "Dneska kdo má víc dětí než dvě tak je cikán nebo nějaký pobuda" Na to já: "Ale paní XXX, vždyť víte kolik mám dětí". "Nojo, vy jste výjimka"
Důležitý je, že Tě paní z města nevyhání a toleruje Tvou přespočetnou rodinu a považuje Ta navíc za výjimku.Je vidět, že si Tě naopak váží, když Tě vyselektovala v pozitivním duchu a udělila Ti výjimku - v podstatě to můžeš brát, že pro ni si VIP.:-)))))
.. ale tym, ze si sam sebou, aj ked su reakcie okolia neprijemne, mas u mna uznanie .. ja si myslim, ze clovek, ktory ma v sebe aspon trosku prirodzenej inteligencie, tak mu predsa nemoze vadit nejake lehokolo .. a preco by malo ? .. je to alternativa .. len hlupak kritizuje nieco, co nepozna, resp su to nejaki mrmloši, ktorym vadi kadeco .. ale je pravda, ze ak clovek vycnieva z radu, tak to okolie mu to da pocitit .. ale s tym si clovek musi poradit sam, je to vsetko v hlave . . inac, ja som tiez introvert, nemam lehokolo, ale rozmyslam nad nim .. ja som vsak rad nenapadny, nerad na seba putam pozornost, ale pri lehokole to nejde :)
Že zrovna Ty máš obavy co by tomu řekli lidi, to teda čumím!
Viď? :-))
Protože to případný kolo je věc. Mně záleží na tom čím seš jinej nebo nenormovej. Docela bych se styděl vyčnívat třeba skvělým autem, oblečením, nebo i kolem, pokud to nedpovídá výkonu nebo vnitřní kapacitě. Prostě nebýt krásný manekýn který nesmí otevřít pusu nebo majitel skvěle vybaveného kola kterému každý ujede. Prostě ne snobství. A leho je pořád takový zvláštní a výjimečný, že pozornost budí (aspoň u nás ve vsích). Já vím že leho má smysl a není snobský, ale... zrovna v tomto se vyčnívat zdráhám, no.
Pozornost budí menší než si myslíš. Oni si prostě zvyknou a za měsíc už tě uvidí úplně všichni a pak budeš jenom ten s tím divným kolem.
Když si pořídíš Audi 8L 6.3 FSI quattro, budou se toho všímat víc, protože je bude žrát, kde si k tomu přišel.
je to fakt o zvyku, když jedu okolo podruhý, babky za plotem už se nekřižujou (-:
:-))
A co smečky kluků na supermarketových fullech (šutráky, praky, závody)?
Jak psal Arnošt, zvyknou si a pak ti občas řeknou "Já jsem vás viděl/a tam a tam". Kluci ze mě mají úřitě, (čti: mají mě u prdele).
Nevím jak u vás, tady na kole jezdí tak dva tři, na plácku před sámoškou. Ostatní spíš posedávají někde na lavičkách hulí či popíjejí energy drinky.
Zní to neskromně, ale v blízkém 80 000 městě jsem známější od pohledu víc jak starosta.Takřka každý neznámý mě už jednou viděl a není problém navázat kontakt.Stejně jako ty, jsem měl na začátku obavy z reakcí okolí. To přejde, zvykneš si na to jak na své ruce či vlasy.Teď, co jsem přesedlal na tříkolu jsme už dva blázni.Zbytečné vysvětlovat, že jsem to opět já. Bydlím na malé vesnici.
Mne to připadá, že dnes je lidem skoro všechno jedno. Kdysi když to někdo s větroněm nedotáhl domů a přistál někde na poli, přišlo se podívat půl vesnice. Dnes nepřijde skoro nikdo. (ale už mne jednou pozvali domů na kafe a bábovku!) Stejně tak lehokolo. Způsobuju mnohem méně pozornosti, než jsem se obával a dost lidí se tváří jako by na tom nebylo nic zvláštního. Jenom je na lehokole člověk identifikovatelnější, takže se musí chovat tak nějak mravněji, aby si lidi neříkali "nojo, to je ten blbec, co tenkrát..."
Jsem v podstatě taky introvert
Ale léčím se
Lehokolem :-)
I já bydlím na vesnici, sice trošku větší, cca 70 tisíc obyvatel, ale za exota jsem pořád.
Jenže lidi neřeším - nic jim do mně není.
Dobrá zpráva je ale to, že naštěstí komentáře jsou většinou potitivní. S vyloženě negativním komentářem/názorem jsem se asi ještě nepotkal.
Lehokolo jsem poprvé zahlédl tady na tomhle serveru a byla to láska na první pohled.
Nikdy jsem ho neviděl naživo, nikdy jsem si na něj ani nesáhl, nikdy jsem na něm nejel.
Přesto jsem si na blind objednal u AZUBáků APUSe se spodním řízením.
Stál ranec peněz, ale volný peníze jsem zrovna měl, tak jsem se až tak moc nerozmejšlel.
Nenajezdím tisíce kilometrů ročně, nejsem aní (možná zatím) žádnej dálkovej turista
ale leho mi prozatím maximálně vyhovuje ...
Tady máš zrovna pěkný kousek a ještě navíc za pěknou cenu.:-)
http://www.nakole.cz/bazar/931-azub-max-rv-2005...
Ty bláho, tak to je fakt skvělá cena. Mít prachy, tak ho beru hned!
15 klacků ti půjčí snad všude a ve výsledku to nemůže překročit dvacku, což je pořád dobrá cena.
Jenže já si nechci půjčovat a navíc šetřím na příští rok na cizinu.
Samozřejmě, kdybych moc chtěl, tak to nějak udělám. Byl to jen takový povzdech. Navíc mi Max nesedí tolik jako Arub 5. Už jsem si zvykl na přední 20" kolo a nerad bych to měnil.
Jurimír to vystihl pěkně a mě to nahrálo...
Lví podíl na tom, že mám leho, má webovka Azubu, sekce "O nás"- fotka Libora Zemánka. Tou dobou už jsem věděl vo co go, ale ta fotka na mě "dýchla" pocitem, že takhle to má prostě být a bylo to.
Po operaci na sedací části těla jsem nemohl sednout na kolo a zkoušel různě polstrovaná sedla na zábradlí. Mezi tím jsem hledal aletrantivu a našel Azub. Byl sice trochu nad finanční možnosti, ale tak dlouho jsem se trápil na zábradlí až jsem to už nevydržel a po roce pokukování koupil Azub Max. Vím že už na zábradlí asi déle jak na pár kilometrů nikdy nesednu, ale nějak mi to nevadí, jízda v leže je prostě pohoda.
No já už dlouho pokukoval po něčem jiným, než zábradlí. Na tom jsem měl problémy se zádama a sedinkou. Už dlouho sleduju všelijaký stránky o lehokolech. Fčil mi doktor doporučil cvičit na nohy, tak kolo jsem zavrhnul hned. Na koupi lehátka nemám a považuju se za kutila, tak jsem se pustil do stavby, bo jsem ještě nevěděl, jak se na tom vůbec sedí a jestli to vůbec půjde. Proto jsem chtěl jen za minimální cenu něco, na čem to můžu vyzkoušet. Zatím jen provizorně jen se základním vybavením, aby to jelo a brzdilo. Předevčírem jsem poprvé sednul na lehátko, hned před garáží po nasednutí a prvním našlápnutí lehnul na zem. Strašně jsem se začal řehtat! Hned, jsem to dotlačil o pár ulic vedle na rovinku, kde nejezdí moc aut a šel zkoušet. Už jsem hapal jen jednou při prvním otáčeníse na konci ulice. Okamžitě jsem prohlásil, že obyčejný kolo už ne e! Je to paráda! Včera jsem se byl projet už rovnou z domu, takže po veřejný komunikaci a z5. Vyjel jsem a hned plno policajtů. Čuměli, jak černoch na zamrzlej kýbl! Za rohem najednou kupa praporčíků a řvali na mě "makej, seš první!" Já trošku nevědíc o co jde pokračoval. U další křižovatky další a hulákali abych valil do prava na náměstí a já že ne, já jedu za ségrou! "Ty vole, vždyť to vedeš!"Halekal další! Za rohem jsem zastavil a koukám, najednou se vyrojilo stádo byciklistů, jel se závod Brno Velká Bíteš. Tak jsem mohl vyhrát... Jelikož bydlím v kopci, tak jsem cestou domů zkusil i kopeček. Ten mi dal! :-) Jediný, co cejtím, tak nožičky, hlavně kolena, ale vzhledem k tomu, že jsem na kole neseděl asi tak 5 let a před tím taky žádná sláva, tak to bude hlavní důvod. Dnes jsem namontoval ještě sedačku pro synka a už jsem si i s ním troufnul na okružní jízdu kolem města. Doprovázela nás dcerka na obyč kole. Projížďka super! Malej koukal, a líbilo se mu, že vidí na cestu! Tak mě teď čeká komplet rozborka, trochu to obrousím, doladím některý věci a nalakuju, aby to trošku vypadalo a můžu pomalu razit. Fčilkaj už jen zvyknout ty fajfky na šlapání a bude to good! V hlavě už se rodí další nápady na další stroj. Jenže co s tímto? No to je ještě daleko!
Díky! No je to první pokus. ještě jsem to nikdy neviděl zblízka.
No ten bodec, na tom bude cyklocomputer, (ten už je tam nastraženej), zrcátka, držák na flašku a asi držák na mobil.
Parkování mám v pohodě, za barákem mám garáž, velkej dvůr a ještě spoustu místa, kam se to dá strčit. Malej zatím nic neušlape, tak bude jezdit v zadu. Spíš budu stavět pro žabku, ta je o tři roky starší, tak už to zvládne a moc se jí to líbí. Po ní bude prcek dědit. Tenhle dodělám a asi začnu pomaličku na novým. Už mám něco v hlavě, ale bude to trošku náročnější, takže v pohodě a klidu... Jinak todlenc uspořádání mě vyhovuje, takže to bude na podobný bázi - LWB, bo jak se to píše. Kdyžtak mě opravte. :-) Teprv se učím.
Libi se mi, jak je to jednoducha konstrukce, ale nad tim bodcem bych se byt Tebou jeste zamyslel. Alespon bych ho naklonil smerem od sebe. Kdyz uz musis pri pribadne bpiracce na neco sednout obkrocmo, nemusis si pritom alespon zabodnout ten computer do tela...
Já bych to s tím zabodáváním do těla neviděl tak zle. Ale určitě to bude při pádu dost překážet. Osobně bych si na kolo něco takového dobrovolně nedal. Už jsem měl párkrát nepříjemné setkání s řidítky na Ecu a to jsou odklápěcí.
No já nepočítám, že budu nějak moc padat, bo s malým nesmím! :-) Využil jsem trubku, která drží přesmykač s tím, že to mám ve výšce, aby to nepřekáželo kolenům a mohlo se na to pověsit pár věcí, jak jsem psal a přitom jsem to chtěl mít dosažitelný rukou za jízdy (např telefon - navigace). Další co používám, tak se za to držím při nastupování a vystupování (takový madlo). Natočení trubky bylo taky schválně, abych měl při nastupování víc místa pro nohy a nemusel je zvedat moc vysoko. Ještě bych chtěl odělat nějakej větrnej štít z plexi, kterej bude taky uchycenej za tu tróbelu. No zatím ji tam nechám. Pokud vymyslím něco lepšího, třeba...
A kdybys ji mel pod uhlem 45 dopredu? Tacho, GPS a podobne bys tam mel prehledneji srovnane. 8-)
No to už bych muse překračovat při nastupování. Takhle to bude taky přehledně a hlavně po ruce. Taky jsem nad tím přemejšlel a měl ji tam, ale uřízl jsem ji, bo se na to blbě lezlo. Pro názornost obrázek, jak to tam bude. Ta zelená je trubka původní - uříznutá.
Nechci Tě strašit, ale ta trubka mi připadá dost nebezpečná. Mně se podařilo přeletět na lehu dopředu po hlavě, když jsem asi v 25 km rychlosti zajel předním kolem do hlubokého písku. Kolo se seklo a já pokračoval letem plavmo dopředu. Mít tam takovou pevnou tyč, skončí mi v břiše, nebo ve stehně. Takhle jsem jenom stehnem urval tacháč.
Jo a to vození potomka hned napoprvé mi taky nepřipadá bezpečné. Vzhledem k tomu, jak jsem ze začátku padal, tak jakousi jistotu v jízdě, kdy bych si troufnul vozit dítě, jsem nabyl tak po najetí 500 km.
Osobně se mi ta tyč taky nezdá, asi bych ji udělal dole nebo celou z měkké novodurové trubky nebo tak něčeho, aby se v případě havárie poddala snadněji než lidské tělo.
S tím padáním při začátcích bych nebyl tak skeptický. Taky jsem padal, většina lidí padala. Ale ne všichni. Viděl jsem už pár lidí, kteří na lehokolo sedli a rovnou se rozjeli, bez počátečního držení za sedlo nebo opakovaných chytání rovnováhy nohou o zem. Prostě krátká instruktáž, nasedli a odjeli. K tomu navíc LWB je krotší a stabilnější (většinou). Takže pokud ho neznám osobně, nedovolím si mu tvrdit, že by dítě brát neměl. Co když jezdí po 5km lépe než jsem já uměl po 500km?
Plha se hlásí :-)
já sednul a jel
pomaličku, ale jel, bez dřívějšího zkoušení
dokonce jsem neměl nikoho, kdo by mě za sedačku držel
leho jsem testoval hned když mi dorazila krabice do práce a já ho rovnou smontoval :-)
ani jsem nevěděl, jak se na to leze http://macikm.rajce.idnes.cz/2008_0710/...
padat jsem taky začal až posléze - když si člověk začal věřit a začal trochu víc riskovat
No já, jelikož manželce se to nelíbí, tak mi nepomůže, tak jsem sednul sám. Jenže jsem měl nejpomalejší převod, mírně do kopce, tak když jsem šlápnul, tak než jsem zvednul druhou nohu, tak jsem zastavil a bác. Tak jsem to šel zkusit na rovinu, kde už jsem jen ze strachu při prvním otáčení na ulici dal nohu na zem a už nestačil šlápnout, tak bylo druhý bum. Jinak celkem pohoda! Při rozjezdu si nechávám víc místa kolem sebe, abych při případným zavrávorání měl prostor na vybrání a jedu. Není to tak těžký, jen si musí zvyknout nožky, protože jsem pěknejch pár let na kole nejezdil. To je zatím ten největší problém!
Na první pokus to chce se spustit z kopečka. Moje první pokusy o rozjezd na rovině vypadaly taky dost komicky, tak jsem to odpíchnul z kopečka - po šlápnutí pravou bylo najednou spousta času na chycení rovnováhy a teprve v okamžiku kdy se to ustálilo zvednout na pedál i levou nohu.
Jsem stejnej případ- sednul jsem a jel jsem. Trochu jsem šněroval, ale spadl jsem až po nečekanym vymetení díry na polní cestě po pár desítkách km. Jinak na ty tvoje první lehofotky jsem se zrovna včera koukal :-)
udělej si rovnou napevno horní řízení- syslíka, když už nebudeš padat:-)
Na to si můžeš navěsit moc a moc důležitostí.
Po nějakym pěknym zalehnutí sem napiš jak si to rozchodil.
No já jsem od přírody lenoch, tak spodní řízení se mi líbí, bo mám packy pěkně volně dole. Zatím jsem si ustlal 2x a pokaždý jsem padal spíš na bok na řídítka. Na tomto už moc úprav asi nebude, protože mám v hlavě jiný lehátko, tak ještě nevím, jak dopadne toto. Rozřezat se mi to nechce, to je mi líto. Asi dopadne tak, že bude někde opřený v koutě. No každopádně se na tom chci naučit jezdit a než postavím jiný (což bude nějakou chvíli trvat, bo to bude trošku finančně náročnější), tak na tom lítat kolem baráku.
Ještě jsem tam nenamaloval, že tam chci udělat nějakej držák plexištítu proti větru. Je otázka, jestli to budu dělat na tento, nebo až na další stroj. Takže to nechávám zatím otevřený dalším nápadům.
No kloub - to by nebyl zase takovej problém, ale pokud ho budu mít nějak zaaretovanej, aby mi držel polohu, kterou potřebuju, tak se o to stejně dobiju při pádu, než to povolí. Taky už by byl problém se štítem. Ale jak říkám, toto je jen první zkušební prototyp, na kterým se bude jezdit jen kolem baráku. Na dalším bude všechno úplně jinak. Zatím jsem udělal to nejjednodušší, aby to fungovalo. Změnám se nebráním, ale pokud se příjde na něco, co mě opravdu trkne, tak to budu řešit. Jsem rád za Vaše názory a zkušenosti!
Tak Ti velice preju, aby Te netrkla prave ha tyc...
Dííík ! :-D
Lepší by byl rám. Chránil by vás oba při pádu ´do boku´, v případě čelního nárazu (zakopnutí předního kola) bys jím projel(nazadrhl bys) a bylo by tam ´hafo´ místa na různé ´serepetičky´, měřáky, zrcátka ...
8-)))
No dobrá! Hlodalo to a hlodalo, tak jsem to zkusil takhle. Co na to říkáte?
Prima. Jestli se Ti pres to spatne naseda, mohl bys to dat na pruzinu. Smacknout, prehodit nohu, pustit... 8-)
No není to nejhorší! Na pružinu, to už bych se toho nemohl držet při nastupování. Tak to asi bude dobrý. Čas ukáže...
Stejne si myslim, ze bys ty potrebne veci naskladal i na vodorovnou hlavni trubku a ten bodec by sel vynechat. Ale zase to muze byt vyhoda, ze to za nej pujde vodit.
No určitě by to šlo na ni naskládat, ale jakl jsem už psal, jsem lenošnej a nedošáhnul bych na to. Chci to mít po ruce. Však provoz ukáže...
Super! Myslím, že nebezpečí nabodnutí na trubku se přehání. Při nárazu čí prudkém zablokování předního koja, kdy je tělo katapultováno, má zadní kolo snahu se dále pohybovat po oblouku. Leho letí obloukem, trubka se dostává pod katapultovaněho jezdce. Dvakrát vlastnoručně odzkoušeno s horním řízením.
Mně se to nelíbí a docela bych se toho bál. Já mám zase odzkoušeno na vlastní kůži, že mít tam tohle, tak na té trubce zůstanu viset. To byl taky jeden z důvodů. proč jsem zvolil spodní řízení. I když tam je ten kloub, který ji může sklopit a tak je nebezpečí menší. Ale natvrdo navařená trubka, to bych nechtěl.
Ale pokud se to osvědčí a bude to vyhovovat, proč ne?
Možná to není až tak estetické, ale určitě praktické. Za málo peněz hodně muziky.(viz. trumpeta)
"pan ředitel" měl panel teleskopickej - a v něm malou kancelář (PDA, mobil, ...)
http://mbp.rajce.idnes.cz/sleh_2008/#IMG_2243.JPG
To už je lepší, ale přidat na kolo takový kus železa jen proto, abych tam dal pár pí...in, tedy nesmyslů ?Není to zbytečné? Zrcátko můžeš dát na brýle, nebo na přilbu a pro to ostatní se dá udělat menší držák.Já sice vozím před sebou celou brašnu, ale jako držák čehokoli by se to dalo taky využít.
No ještě tam bude mobil - PDA a flaška. No uvidím, jak to dopadne...
No rám... Že by? :-) Nic není problém! :-D Nic jdu vzít malýho na projížďku kolem Bíteše. Už mě hodinu přemlouvá, že chce jet na Lehopicitu! :-DD