Dvacet vteřin – jenom tolik času zabere celá operace s vypůjčením kola. Systém Homeport umožňuje rychlý a jednoduchý pronájem jízdních kol v pražském Karlíně.
Ach jo. To jsem zvědav, jak se přes ty karlínské jednosměrky chtěj dostat. Asi po chodníku. Karlín je jinak tak mrňavej, že kolo není potřeba, všude se dá dojít pěšky. Ale kdo má 1500 Kč měsíčně nazbyt, tak ať klidně ten nejvýš kilometr na metro dojede, no, když chce jako bejt cyklista. Nebo 300 m k nejbližší hospodě. Za zábavou. :')
Do hospody podle ceníku tak leda na stojáka u pultu, jestli to dnes eště de.
Hospod je tam zase dost, to jo. Jistě desítky. Kdysi proslavené karlínské výčepy a kořalny ale pozvolna ustupují čínským vývařovnám. Taky jsou tam stovky hladových úředníků. Mobilní obsluhu nyní moderně zajistí 12 stojanů, v každém 3 kola. :')
Fajn nápad, jen aby projekt vydržel a dočkal se rozšíření. Možná tak jízdu v Praze na kole vyzkouší i ti, kteří by se do centra se svým kolem nikdy z různých důvodů nepustuli. To určitě neuškodí.
Karlín neni centrum. Karlín je pár širokých klidných jednosměrek. :')
Asi jsem to přehlíd, myslel jsem, že se s tím půjčeným kolem z Karlína můžu vydat třeba i na Václavák a pak ho zase v Karlíně vrátit.
Výslovně o zákazu Václaváku nemluví. Ale je-li na 36 "parkovacích míst" 21 kol, tak se asi nepočítá s tím, že by se kola rozvezla po městě. Má se s nima jezdit "za zábavou" po Karlíně. Jinak teda moc nevím, proč by si člověk jezdil užívat zrovna na Václavák. Už proto, protože ty jednosměrky (zase), který tam z Karlína vedou, jsou dost spletitý a uzoučký, navíc se tam o jediný pruh často dělí všechna vozidla, včetně tramvají. Takže po chodnících? Rozrážet srdnatě chodce? :'(
Dobrou zábavou může být i rozrážení aut a tramavají v jednosměrce. Někdy tu zkus, je to zábavnější než se strefovat do lidí na chodníku :-)))
Je to i spravedlivější, myslím, chodec je moc snadný terč. Ale já jednosměrkama jezdim ve směru tý šipky. I tím Karlínem a přes Václavák dál, když je to nutné. A chodník pravda používám, ale jen když je prázdnej a má to nějakej smysl. (Třeba zrovna v tom Karlíně mohu předjet kolonu čekajících aut před křižovatkou u Mercedesu po prázdnym chodníku a zařadit se zas až před semafórem.)
Už jsem turisty na půjčenejch kolech v Praze viděl. Děs. Opravdu se chovaj, jako by ten chodník nacpanej lidma byl bulvár vyhraženej cyklistům. Samozřejmě, že se snažej využít celou šířku chodníku, vždyť si ten pronájem kola platěj. Prej to všude ve vyspělém světě krásně funguje. :'(
Vždyť jo... Taky dávaj přímo návod v tom článku, viz fotky - 4 kola jedou vedle sebe...;-)))
Páne jo, tobě to ňák zvedlo mandle, takovejch příspěvků. Měl si vůbec včera čas na něco jinýho než sledovat tuhle diskuzi ? ;-)
Víš, ona je tahle upoutávka i na servru pražského magistrátu - "HLAVNÍ AKTUALITA, NÁŠ TIP Karlínem RYCHLE - ZDRAVĚ - LEVNĚ - EKOLOGICKY"
Znamená to snad, že magistrát náhle podporuje cyklistickou dopravu? Nebo ji "podporuje" jen "v lokalitách, kde je to vhodné" (a zbytečné)? A jinde ji zakáže? .. Týká se mě to, no. A od magistrátu žádné "dobro" nechci, ani neočekávám. :'(
Karlín, ... má černou duši, ...
Moje rodiště také. Pokud kolo (svoje) nezamkneš, v mžiku si ho někdo půjčí... Na které štaci ho odloží, se obvykle ani od policie nedozvíš. Opět, jako už tolikrát, to Karlínu a potažmo i Praze "natíráme", jsme zkrátka lepší.
No, mně se to zamlouvá. Každý začátek bývá nějaký, a i když nepředpokládám, že by se to dostalo na úroveň třeba Holandska, tak v případě pokrytí Prahy jako takové...
Jaká kola se půjčují?
Cannondale, Marin, Klein, Trek, Kona, Specialized..., prohlídni si další obrázky. 8-))
:-)))
Ona to nemusí bejt žádná prdel, víš. Až se bude turista chtít dostat na Václavák, tak dopravní odbor s radostí přijme informaci, že třeba Havlíčkova, Dlážděná, Jindřišská jsou pro cyklisty nebezpečné (musí se jet po dlažbě po kolejích) a tyto ulice pro cyklisty uzavře, spolu s většinou dalších. Není nic jednoduššího. Co by magistrát pro bezpečí cyklistů neudělal. Turistovi pak vymalují rudým pruhem okružní jízdu Prahou, to ano.
Jenže.. Já pak s výlety vlakem do Říčan končím, protože se nedostanu z Libně na Wilsoňák. :'(
Když se šikovně zkontaktuješ s cyklistickou lobby, tak třeba zavedou na ten Wilsoňák cyklobus.
Vlastně bych mohl dojet cyglóbusem až do Říčan. A do Šternberka nakonec taky, proč se mám plahočit někde na kole. Čuchat smrady a vydávat se na pospas krvelačnému motoristovi, který všude číhá, aby mě mohl nemilosrdně a beztrestně rozsekat na cucky.
U hradu bych si ze stojanu půjčil žluté kolo Univerzál, zakoupil bych připravený iontový nápoj, energetický gel i tyčinku a dal bych přiměřenou čtvrthodinku cyklistiky po bezpečném cykloasfaltu lesoparkem. A můžu jít na oběd. To je moderní cyklistika! .. Ach ta má zabedněná scvrklá hlava. Je mi vůbec ještě pomoci?
A vem sebou Karkulku, ta by ale musela přes umělý kořeny lesoparku(snad nechceš tvrdit, že na asfaltu nebude aspoň malý nebezpečíčko) opatrně, aby nevytrousila z košíku Univerzálu prezent pro babičku.
Joe, co kdybys podjel Prahu tunelem pro metro? Kdybys jel rychle - mimo špičku - ve stanici vždycky vylízt, nechat projet vlak a zas hajdy do tunýlku...
Kořen, říkáš? Takže tam budou jistě celoodpružený univerzály. Možná i s balančníma kolečkama, přece jen se to nebezpečí nesmí přehánět.. Karkulku raději nechám doma. To víš, pedofilové teprv svůj boj o důstojný status utlačované menšiny začínají. Zatím jsou u nás zaostale diskriminovaní. To ve všech vyspělých státech ...
Nevím, ale Karkulka by tý pohádce chyběla. Když jí hodíš přes rameno bazuku, snad se pedofilové zaleknou. Ale zase by to mohli brát jako ohrožování; je to neřešitelnej problém, začíná mi z toho třeštit hlava. Ještě že za chvíli končím.
„zabedněná scvrklá hlava“, tak to víc než sedí
Správně "mamino", musíš hájit zájmy své firmy HOMEPORT (výroba elektrických strojů a přístrojů a elektronických zařízení pracujících na malém napětí a výroba elektrických vybavení, velkoobchod, specializovaný maloobchod, zprostředkování obchodu). Kdo to vůbec je ten Pavel Sláma, jednatel firmy? A proč vystupuje jako statutární orgán v dalších 25 firmách? Zvládá to všechno?
Asi pracovitý dobrák to je, možná od kosti, jistě tajný cyklistický nadšenec. Zatím zaplavil Karlín 21 žlutými bicykly, takže se Karlín nyní skoro stal takovým malým Holandskem. A brzy se bude několik set žlutých bicyklů rozvážně kolébat prý celým centrem, jako záchranné čluny po povodni. (To tu byl klídek. :')
Moje skeptická avšak racionální úvaha tedy po prostudování dostupných materiálů zní:
21 žlutých kol v Karlíně nemá s cyklistikou nic společného. Je to pouze součást propagační akce, prezentující Karlín jako budoucí luxusní rezidenční čtvrť navíc s výběrovými administrativními budovami. Název příspěvku "V Praze si lidé mohou půjčovat kola na ulici" sice této propagaci nahrává ("jako je to běžné ve všech vyspělých .."), ale pro příznivce cyklistiky je, slušně řečeno, matoucí.
Proti propagaci takového určení Karlína samozřejmě nic nenamítám. Soužití necyklistů s cyklisty v Praze ale těch 21 žlutých kol může spíš uškodit. Pokud by se ta kola skutečně používala. Což je ovšem dárcům těchto 21 bicyklů srdečně lhostejné. Těm jde pouze o přilákání nájemců, možná investorů.
Zatím se v přestavbě Karlína po povodních v luxsusní čtvrť udělalo z mého pohledu hlavně to, že tradiční karlínské rodiny byly přestěhovány sem, do Libně. Znalci poměrů jistě tuší, že které tradiční obyvatele mám na mysli. Asi ti případní zahraniční zájemci o karlínskou lokalitu nemají v rasových otázkách zas tak jasno, jak se někdy tvrdí. :')
Tvá skepse, Joe, je až depresivní, bohužel ti musím dát za pravdu. V tomto případě se jedná o zcela speciální systém individuální dopravy po malém pražském rádoby Manhattanu. Jediné pravděpodobné časté využití tohoto systému, které mě napadá, je doprava mladých managerů na lunch. Zákeřnost spočívá v tom, že zdálky i zblízka to vypadá jakoby člověk jel na kole a od tohoto mylného vjemu už je jen krůček k umístění článku na náš milovaný server. Použití titulku o "lidech, co si v Praze můžou půjčit kolo" už je jen takovou třešničkou na dortu promotion fy HOMEPORT nebo spíše posledním hřebíčkem do rakve naivků, kteří si myslí, že právě toto je příspěvek k podpoře cyklistiky jako alternativního způsobu dopravy po Praze.
Vzhledem k počtu kol a k počtu a kapacitě stojanů je i ta doprava mladých manažerů na lunch pustá iluze.
Na servru pražského magistrátu (proč?) je ovšem další perspektiva: "Pokrytí celé Prahy by obnášelo cca 500 stojanů a 750 jízdních kol..". To opravdu Prahu, kde denně metro použije milión cestujících hustě pokryje, "po vzoru velkých měst Evropy Amsterdam, Vídeň, Berlín, Mnichov, Lyon…)".
Nikde jsem nenasel info, ze pote co bude v Praze 500 stojanu prestane jezdit metro???
Pripada mi to jako dobry napad, ze kdyz nemam vlastni kolo a potrebuji nekam dojet tak si kolo vypujcim a jinde vratim. Rad jezdim na kole ale bydlim mimo Prahy a kolo mam doma. Co Vy na to?
Myslím, že je to dobrý nápad a jsem vděčný alespoň za takový začátek. Všude ve světě se provozuje cyklistika takhle podobně - k městské dopravě na malé vzdálenosti. Jen u nás bohužel převládají cyklisté, kteří v helmách a šílených kombinézách sviští třeba desítky kilometrů v záplavě aut. Pak je to ovšem spíše adrenalinový sport pro pár nadšenců než regulérní doprava. Z hlediska těchto lidí jsou samozřejmě karlínská kola směšná. Z hlediska lidí, potřebujících dojet do kanceláře, na nákup či do školy, je to ovšem naopak.
Máš snad něco proti helmám???
CO myslíš kombinézour???
Potěšil jsi mě.Fakt je odstěhovali do Libně????Zůstal z nich v Karlíně ještě někdo?Nedávno jsem tam byl a zdálo se mi,že jich je tam pořád hodně,zejména v oblasti Lyčkova náměstí.Mhhhmmmm
jak rikal mirek, to bude nejakej podvod, praha je prece plna zlocejicku a podvodniku!
a uz ste slyseli o METRO???
ja sem fakt zvedavej kdy to na ne praskne!
Zaznamenal tento systém od roku 2005 nějaký progress???
Pokud vim tak ne. Pred cca. rokem jsem dotazoval firmu Homeport zda planuje rozsirovani dale (konkretne mne zajimalo centrum a praha 6).
V te dobe firma jednala se zastupci mestskych casti, ale ti se k tomu nestaveli moc [privetive. Takze system skomira i nadale pouze v karline.