Druhé pokračování Bike školy se bude týkat mechanismu, který celé kolo dává do pohybu – tedy starosti o řetěz. Pokud nevíte, co znamená nýtovačka, jak se pere řetěz či co si počít se zamrzlým řetězem, právě pro vás je určený dnešní článek.
Paráda.
Já si z toho snad začnu tvořit manuál "na cesty" :o)))
Si nemysli, že už to nemám v PDF na disku.
Copak v PDF na disku, potřebuji z toho vyrobit něco malého do neseséru.
To chce jen dobrou lejzrovku aby i drobné písmo bylo čitelné, případně to prohnat třeba přes LaTEX aby to mělo pořádné formátování.
Mám takhle několik zdejších blogů vytištěných jako knížečky formátu A5, abych si to mohl číst mimo PC.
Napiš to drobným písmem na nafouknutý prezervativ a následně ho vyfoukni. Takhle to bude neobyčejně skladné (přímo komprimované :-). No a v případě potřeby opět nafukuješ podle potřeby velikosti písmen. Nemluvě o univerzálnosti dalšího využití na cestách...
No, co k tomu napsat... Řetět jsem pral, pastorky čistil, piplatl jsem se s tím (spíš tedy přímo sral), všechno dotáhnout na dvůr (53 schodů dolů), tak to rozbalit, udělat a zase zpět... Pak jsem se na to vybodl, kolo začal vozit "pravidelně" do servisu, kde mi ho za 200 Kč vyloví, odbahní, vyčistí a vysuší, řetěz namažou, zkontrolují vše (řazení, brzdy) a případně doladí. A životnost řetězu? Tak nějak stejná...
Moje řeč... A navíc ušetříš těch 53 schodů :o)))
Opravu řetězu je ale dobré si vyzkoušet. Již se nám to párkrát stalo a poprvé to teda byla prekérka.
Já k tomu ale ještě potřebuji takové šikovné kleštičky s špičkou - těmi se to velmi dobře přidržuje.
Kleštičky ? Na co ? Na přidržení těch dvou konců řetězu u sebe ?
Na to stačí kousek správně zahnutého tuhého drátu a nemusíš se tahat s kleštěma ;-) Jako bonus k tomu máš pak obě ruce volné k mordování se se samotným spojováním řetězu :-)
Zahnutý drát, to je dobré.
Ještě bych potřeboval vysvětlit, jak mám vytlačit nýt a nemít strach, že vytlačím až ven. Zatím to dělám tak, že pootočím nýtovačkou, vyndám řetěz a zkusím jestli už jde od sebe. A tak kolem dokola. Určitě ti zkušení to takhle hloupě nedělají.
No hele, kdyby ten kus drátu nebyl rovnou v balení s nýtovačkou, tak mne to samotného asi nikdy nenapadlo :-)
S těmi nýty to dělám nějak podobně. Pomalu vytlačuji a postupně zkouším jestli se už řetěz rozpojil. Teda, dneska na to spíše už dlabu, od té doby co existují SRAM spojky ;-)
Hele tohle je dost dobrá nýtovačka.
Já mám jen takovou tu v sadě s nářadím a s tou se někam vejít, to je děs...
Jde to s ní trochu ztuha, ale správně rozpojit a spojit řetěz se mi s ní povedlo vždycky.
http://www.topeak.cz/index.php?sel_u1=01&...
Jo tohle je jedna z nej nýtovaček. Jsou u ní ještě 4 a 5 imbusy a na kolo už nic víc nepotřebuju.
Tady je k vidění i video s použitím nýtovačky: http://www.cykloworld.eu/zbozi/kan000043-topeak...
vzhledem k tomu, že nejezdím nikam do divočiny, rychlospojka mi bohatě stačí
chci se zeptat, jestli rychlospojky můžou fungovat jako permanentní součást řetězu, nebo je lepší to po dojezdu domů nahradit klasickým článkem s nýtem
Osmickova rychlospojka na devitkovem retezu jen na dojeti. Kdyz mas tu spravnou, je to trvala zalezitost. Sram dava spojky k novym retezum misto cepu.
Jsou spojky ruznych provedeni i kvality. Pouzivam SRAM (i na Shimanovych retezech).