reklama

Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb nen

Druhé pokračování Bike školy se bude týkat mechanismu, který celé kolo dává do pohybu – tedy starosti o řetěz. Pokud nevíte, co znamená nýtovačka, jak se pere řetěz či co si počít se zamrzlým řetězem, právě pro vás je určený dnešní článek.

Datum: 17.03.2012
Autor: Redakce
  • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

         

    Paráda.
    Já si z toho snad začnu tvořit manuál "na cesty" :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 17.03.2012
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

           

      Si nemysli, že už to nemám v PDF na disku.

      [ Zpět ]
      Datum: 17.03.2012
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

             

        Copak v PDF na disku, potřebuji z toho vyrobit něco malého do neseséru.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.03.2012
        Autor: radka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

               

          To chce jen dobrou lejzrovku aby i drobné písmo bylo čitelné, případně to prohnat třeba přes LaTEX aby to mělo pořádné formátování.
          Mám takhle několik zdejších blogů vytištěných jako knížečky formátu A5, abych si to mohl číst mimo PC.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.03.2012
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                 

            A pak ještě dobré brýle..
            Moje oči začínají čím dál rychleji stávkovat a některé velikosti písmenek už odmítají číst bez brýlí...

            [ Zpět ]
            Datum: 18.03.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

               

          Napiš to drobným písmem na nafouknutý prezervativ a následně ho vyfoukni. Takhle to bude neobyčejně skladné (přímo komprimované :-). No a v případě potřeby opět nafukuješ podle potřeby velikosti písmen. Nemluvě o univerzálnosti dalšího využití na cestách...

          [ Zpět ]
          Datum: 18.03.2012
          Autor: ronda
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                 

            Hmm. Dobrá rada nad zlato.

            [ Zpět ]
            Datum: 18.03.2012
            Autor: mira.l
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                 

            Teď ještě někde schrastit ten prezervativ :o)))

            Hele a není on něčím napajcovaný?!? Na to asi moc psát nepůjde...

            [ Zpět ]
            Datum: 18.03.2012
            Autor: radka
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                   

              Tak jasně že musíš napřed odstanit lubrikant. To součástí chytré rady nebylo.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.03.2012
              Autor: mira.l
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                   

              Pračka to na vyvářku pobere :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 18.03.2012
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                   

              můžu ti vzít z práce suché a bez rezervoáru. Používáme je na ultrazvukovou sondu :-D Též dobré pro vyznavače drsného sexu, což asi bude většina mediků, protože nám je kradou.

              [ Zpět ]
              Datum: 19.03.2012
              Autor: Billicek
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

               

          Tak si to nakopíruj do mobilu. Já tak mám běžně jízdní řády a další informace, které se hodí mít po ruce.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.03.2012
          Autor: Joe-CUBE
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

         

    No, co k tomu napsat... Řetět jsem pral, pastorky čistil, piplatl jsem se s tím (spíš tedy přímo sral), všechno dotáhnout na dvůr (53 schodů dolů), tak to rozbalit, udělat a zase zpět... Pak jsem se na to vybodl, kolo začal vozit "pravidelně" do servisu, kde mi ho za 200 Kč vyloví, odbahní, vyčistí a vysuší, řetěz namažou, zkontrolují vše (řazení, brzdy) a případně doladí. A životnost řetězu? Tak nějak stejná...

    [ Zpět ]
    Datum: 17.03.2012
    Autor: hekynen
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

           

      Moje řeč... A navíc ušetříš těch 53 schodů :o)))

      Opravu řetězu je ale dobré si vyzkoušet. Již se nám to párkrát stalo a poprvé to teda byla prekérka.
      Já k tomu ale ještě potřebuji takové šikovné kleštičky s špičkou - těmi se to velmi dobře přidržuje.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.03.2012
      Autor: radka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

             

        Kleštičky ? Na co ? Na přidržení těch dvou konců řetězu u sebe ?
        Na to stačí kousek správně zahnutého tuhého drátu a nemusíš se tahat s kleštěma ;-) Jako bonus k tomu máš pak obě ruce volné k mordování se se samotným spojováním řetězu :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 18.03.2012
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

               

          Zahnutý drát, to je dobré.
          Ještě bych potřeboval vysvětlit, jak mám vytlačit nýt a nemít strach, že vytlačím až ven. Zatím to dělám tak, že pootočím nýtovačkou, vyndám řetěz a zkusím jestli už jde od sebe. A tak kolem dokola. Určitě ti zkušení to takhle hloupě nedělají.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.03.2012
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                 

            No hele, kdyby ten kus drátu nebyl rovnou v balení s nýtovačkou, tak mne to samotného asi nikdy nenapadlo :-)

            S těmi nýty to dělám nějak podobně. Pomalu vytlačuji a postupně zkouším jestli se už řetěz rozpojil. Teda, dneska na to spíše už dlabu, od té doby co existují SRAM spojky ;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 18.03.2012
            Autor: Jarda
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

                   

              Hele tohle je dost dobrá nýtovačka.
              Já mám jen takovou tu v sadě s nářadím a s tou se někam vejít, to je děs...

              [ Zpět ]
              Datum: 18.03.2012
              Autor: radka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

         

    vzhledem k tomu, že nejezdím nikam do divočiny, rychlospojka mi bohatě stačí

    chci se zeptat, jestli rychlospojky můžou fungovat jako permanentní součást řetězu, nebo je lepší to po dojezdu domů nahradit klasickým článkem s nýtem

    [ Zpět ]
    Datum: 19.03.2012
    Autor: TomTomP
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nouzové opravy v terénu (2.) - Opravy pohonného systému aneb

           

      Osmickova rychlospojka na devitkovem retezu jen na dojeti. Kdyz mas tu spravnou, je to trvala zalezitost. Sram dava spojky k novym retezum misto cepu.
      Jsou spojky ruznych provedeni i kvality. Pouzivam SRAM (i na Shimanovych retezech).

      [ Zpět ]
      Datum: 19.03.2012
      Autor: Murphy
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

Hledám: Ahoj...Najdeme něco společného..

05.12.2024
Ahoj, hledám zde aktivního muže, který by chtěl mít vedle sebe praktickou, myslící, kreativní a život milující…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

492 cyklistů (12 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024