http://www.metro.cz/rozhovor-mame-vizi-jak...
čtenáři metra nejsou cyklistům v Praze nakloněni... 78% považuje stav za dobrý... souhlasíte?
Už 80 procent a co jsi vlastně čekal ? :)
Popravdě v celém článku je jen jedna věc, která mě zarazila.
Představa pana Martínka, že další upozorňovací značky v naší značkové džungli nějak pomohou cyklistům :(
Praha je na kolo ideální a rovinatá, cyklokoordinátor by si měl dát vyšší cíl dostat všechny obyvatele Špindlu na kolo. To by svět tleskal!
Třicet kilo na nosič mtb a už peláším na Hromovku s čestvejma loupáčkama pro spokojené hosty!
Rovinata? Obavam se, ze Tvuj pohled je deformovan zakrivenim svetelnych paprsku kolem motoru v prednim kole.
Myslim, ze kopec vyssi nez 100 m v Praze nenajdes a co je nizsi jsou krtiny :-)
Vltava u Palacaku - neco pod 200 mnm
Strahov - neco pres 340 mnm
No šlapat nahoru na Strahov zespoda od tanku, nevím jestli v Holečkový furt je dlažba, taky fajn věcička. Když jsem byl studentík, takhle jsem blbnul taky, ale nedovedu si představit, že by někdo nad padesát takhle jezdil denně do práce, třeba zrovna na Strahov.
Třeba odtamtud, jak jsem bydlel, z Dobešky.Šupem dolů, pak podél vltavy ofukovanej smradama z vejfuků, přes most a buďto Plzeňskou nebo k tanku a Holečkovou a pak se kroutit těma serpentinama. A když napadne sníh a bude třeba -10, cyklofrajer jen nasadí oteplení a valí denodenně - fantasmagorie.
Nikdo netvrdi, ze je kolo idealni pro vsechny prazaky odkudkoli kamkoli, ale pro velke procento prazaku jejich cesta do prace zadne kopce neobsahuje.
jak nikdo, cyklokoordinátor to tvrdí.
Tvrdí to v tom odkazovaném článku, nebo někde jinde? V tom článku mi to nějak uniklo.
Praha je klíčová pro rozvoj cyklistiky v celé zemi, tvrdí ten aktivista.
A zo je pitomost. Praha je špatné město pro kolo, není rovinatá Paříž z dvěma vršky a mírnějším klimatem ani Londýn a vůbec už ne Amsterodam. Zaměřit se na Prahu je kardinální hovadina a vyhazování peněz. Kolo jako dopravní prostředek je vhodné do Polabí. V Praze dojet někam dál na kole, znamená překonat dva tři dost surové kopce, a na to většina Pražanů nemá, nikdy neměla a nikdy mít nebude, i kdysby národní cyklokoordinátor rozdával vitaminové tabletky grátis....
A protože problém Prahy není zdaleka jen přesun lidí do práce a z ráce, ale také přesun zboží semotamo, je myšlenka "zklidnění" a "zpomalení" zločinem na životním prostředí v Praze. Auto které poskakuje sem tamm pořád se rozjíždí a zastavuje, smrdí daleko víc. Místo vopruzování a zastavování by průjezd městem měl být pokud možno co nejplynulejší.
Zásadní věcí je, aby do města nejezdila auta, která tam nemusí jezdit, a to by mohlo vyřešit zavedení placených zón centra, asi jako to má Londýn. Auto které do města nutně nemusí, tam ject nemá ale nikoliv zákazem, ale ekonomicky ho k tomu nutím poplatkem, ale když už tam musí, tak mu nemá žádnej aktivista bránit v tom, aby jel pokud možno co nejplynuleji a co nejrychleji z města zase vypadnul.
Tenhle hoch je fanatik, nebo to dobře předstírá.
Aha, tedy Martínek netvrdí, že kolo je ideální pro všechny pražáky odkudkoli kamkoli.
V Praze dojet někam dál na kole znamená překonat 1 kopec, z nichž některé jsou celkem pohodové.
Mnohí prudké kopce lze objet po sice delších, ale pohodovějších stoupání.
Určité prudké pasáže se dají překonat i s kolem metrem.
Nevymejšlej hovadiny co nebudou fungovat. Ve dvaceti, třiceti, ti může připadat, že celej svět se dá zvládnout na kole. Pak začneš mít víc zavazadel, protože se objeví děcka, bude tě bolet loket co ti v mládí ofouk, a objeví se bolesti v tříslech, zádech a možná i první, druhej infarkt, kolo budeš mít rád, ale nebudeš schopen na něm lítat denne do práce. Jistě ne, a to si fanda.
Spousta mladých ale kolu tak šíleně jako ty nefandí, a tak mezi mladejma je to slabé procento, dvě, které by chtělo jezdit na kole a ještě míň denně, za každého počasí.
Snaha "vychovávat" se mine účinkem, vyhází se spousta peněz a cyklokoordinátor bude mít pár let príma šolich. Praha nikdy nebude městem cyklistů.
Osobních aut je v Praze neúnosně mnoho, to je fakt.
Řešením ale není kolo ale spolehlivá MHD. Kdybys se chtěl vecpat do metra s bicyklem ve špičse, anich by se nedivil, kdyby ti to kolečko cestující rozložili na součástky.
Dojet k MHD na kole, mít spolehlivou možnost jej idložit a při návratu vyzvednout, to bych považoval za schůdné a potřebné. Ale motat se na kole po Vinohradský, zejména směrem z města je pro pár šílenců.
Rozum místo aktivismu.
Myslím, že jet s kolem metrem není problém v kterékoli denní době. Dneska už mají vlaky ve špičce tak krátké intervaly, že se člověk v pohodě vejde.
Nebo jsem možná měla v posledním roce jen štěstí, že jsem zkrátka nenarazila na metro plné k prasknutí.
Na to jsem paradoxně narazila minulý týden ve Vídni.
to bych zrovna netvrdil, na Céčku Hlavák-Budějovická 7-8,30 a 16,30-18,00 spíš ne..
Navíc s kolem můžeš jen na jedno místo kde bývají kočárky a pokud ho máš jako já často sprasené bahnem, tak tě v metru moc lidi nemusí...
Nevymýšlej hovadiny o jiných a neposuzuj jiné podle sebe.
Nepřidávej k vyřčenému co nebylo řečeno.
Nedomýšlej co druhý napsal.
To, že si nejsi schopen něco představit, nezmamená, že to nejde. Je to jenom o tom, jestli chci najít způsob jak to provést, nebo budu hledat důvody proč to nejde.
No počkej, počkej, jak velké procento myslíš to "velké procento"?!?
Já si myslím, že naopak spíš bude víc těch, co při své cestě do/z práce nějaký ten kopec zdolat musí.
Rovina je jen kolem Vltavy, od ní se to zvedá na obě strany.
a dlažba v historickém jádru, a ta tam patří, narozdíl od aut nebo bicyklů.
Ó pardón:-))
A padesátnice mohou šlapat na Strahov?
Jezdím z Újezda na Strahov a dál až k Bílé hoře z práce. Ne sice každý den, ale když je hezky a když se mi chce. A Holečkovou k tomu nepotřebuju:-))
Já tam nejel 30 let, ale tenkrát mě to připadalo výhodnější protože postupné stoupání Holečkovou než to kroutit z Plzeňské.
Jinak dámo klobouk dolu. Takových jako jsi Ty asi není mnoho ani mezi klukama 50+. Já bych to bez motorku už jistě nedal.
Ale já k tomu nepotřebuju ani Plzeňskou:-))
Je vidět, že jsi v Praze už 30 let na kole nejel. Ono se dost změnilo, a ne všechno je vidět od volantu auta.
Jinak klobouk nech na hlavě. Takhle na začátku sezony v tom kopci na Petřín tak 2 x slezu. V létě to dám na večerníčka najednou, ale rychlost nic moc. A i když slezu, a třeba i někde kolo vedu, mám spočítáno, že nachodím míň, že když používám MHD.
A je krásně, pojď jezdit, ať máš kondičku a pošetříš motorek:-))
Hele a kudy to jezdíš?!? Cyklostezskou petřínskýma sadama?!?
Já se bez mučení přiznám, že to jezdím lanovkou, ale ta má teď odstávku, tak přemýšlím, kam se vydám zítra, abych zůstala tady u nás navršku :o)))
Nejel, a ani autem.
Jdu na to, vyčistil jsem rybník a zajedu si pro roury fo Bauhaus, rozhodl jsem se že zvednu hladinu. Alspoň procvičím jízdu s vozejkem. 20 sem, 20 tam, to jedna baterie asi nedá.
Prosím tě a jak chceš nabíjet cestou do Paříže?!?
Původně jsem počítal ze 4 bateriemi a theoretickým dojezdem 50 km na jednu, nabíjet přes noc v kempu.
Problém nastal, když jsem zjistil že jedna baterie dá tak 30 km, nikoliv 50 a tím se můj dojezd snížil pod únosnou mez.
Kolega Ronda to za mě vyřešil, poradil mi někde tady v debatě, pořídit si elektrocentrálu, a nabít si kde chci. Takže to nakonec dopadlo takhle:
https://picasaweb.google.com/Jindra8526...
a mám jen tři baterie - dojezd cca 90 km, pak 3 hodiny pauza na nabití. V Německu, jak jsem koukal, je síť dobíjecích stanic dost hustá, tam by člověk generátor asi vláčet nemusel, ale o Francii si nedělám iluze, a víš jak jsem na tom s uvažováním o rizicích :-)
Uvidím, vyzkouším, poreferuji jak ten můj "super hybrid" fungoval. Zatím se zdá, že by to mohlo klapnout.
Teď jedu teda vyzkoušet, kolik dojede ta jedna baterie, když za sebou táhne vozejk, v poněkud kopcovitém terénu.
Hmmm, na mě je to až moc šílené. S tímhle bych se na tak dalekou cestu osobně nevydala.
Někde jsi psal, že plánuješ denně 130 km, ale myslím, že těch 90 bude až dost...
Možná by jsi měl také začít studovat profil. Takové Vogézy, to je docela záhul.
Profil nás "hybridní" cyklisty vůbec netrápí. Ten kopec ze Saverne nahoru vyjedu jak nic :-)
Není nic co by český elektrocyklista nedal :-)
Ale musí se přišlápnout, ten vozík s 30 kilama ten motorek do strmého kopce dusí, jak nemá otáčky, tak netáhne, dneska jsem to vyzkoušel. Chudáci cyklisté na galuskáčích vstávali ze sedel aby ten kopec vytáhli a já kolem prosvištěl s tím monstrem a ještě táhnul vozejk, jestli si nevšimli motorku tak jsem jim asi zkazil den :-)
Hele, když to chceš jet celé na elektro, nebylo by lepší přesedla na motorku?!?
poslat před sebou auto aby mu udělalo bateriové zásobníky po cestě :)
Nebo to logisticky pořešit s DHL :)
To by obecně byla cesta, baterie nekupovat ale pronajímat a měnit jak sifonové bombičky za plné s poplatkem. To by e-cyklistice dalo jinou dimenzi.
Lidí co by možná rádi na kole cestovali ale fyzicky na to úplně nemají asi není tak málo. Někde snad v Nemecku pronajímají e-kola a v malé uzavřené oblasti se svými koly a baterkami takhle fungují. Ovšem udělat celostátní pokrytí, teda asi nejlépe trojúhleníkovou mesh se stranami cca 25 km a ve vrcholech mít benzinky co mění (pronajímají) baterie by byl velmi nákladný projekt s nejistou návrazností.
Ovšem rozmístit tphle podél populární cyklotras by už mohlo prachy vydělat.
Technicky to narazi na velky problem (krome jinych) - nova baterie po par cyklech nabiti se neda srovnat se starsi, ktera uz neco zazila. To je dost podstatny a neprijemny rozdil proti treba lahvim na plyn, kde je v podstate jedno, jaky "obal" pri vymene vyfasujes, dokud neni uplne prorezly a ma v poradku uzaver...
Ty LiPeFo4 údajně nemají "paměťový efekt" a údajně vydrží víc než 1500 cyklů. Pochopitelně z bombičkama nebo pb flaškama se srovnat nedá, ale bylo by to jisté řešení i pro elektromobily. Máš prostě baterii jen pronajatou, proti záloze a vracíš prázdnou a kupuješ plnou, v poplatku za nabitou by musel být započtena i amortizace, kromě jiného.
Spíš problém vidím v standardizaci uchycení baterie na kolo a připojení k řídící jednotce, a v gigantické počáteční investici nejistého projektu.
A jak budeš řešit reklamace, až odjedeš někam do pustiny, a tam ti baterka chcípne? Jak dokážeš, jakou měla skutečně v ten daný den kapacitu (tj. kolik sis koupil elektřiny)?
Krom toho hrozí, že to zmrví někdo zkratem na kole nebo nějakou kutilskou nabíječkou. Ale to asi jednoduše zaplatí ostatní uživatelé v marži.
Naprosto přesně jsi popsal jak to vyřešit, zaplatí to uživatel, ten kdo ti pronajímá baterii, by měl jejich kvalitu kontrolovat, snad to jde nějak měřit. Možná by součástí pronájmu mohl být i servis, pro případ, že baterie má problém.
Samozřejmě je tisíc a jedna věcí, které to mohou komplikovat, ale kdyby to fungovalo, bylo by to fajn. Vysuneš prázdnou baterii, nasuneš plnou a mažeš dalších 25 kiláků v klidu uhánět k další výměnné stanici. Nabití jedný baterky stojí snad tři kačky, nebo jak, já bych klidně za nabitou dal třicet, kdyby to takhle fungovalo a nemusel jsem se starat.
Když mi dáte 8 mega ročně, vytvořím funkci "národního koordinátora hybridních pohonů" a občas ti napíšu nějakou úvahu, jak by se to mělo dělat do novin :-)
Motor dělá kravál a smrdí. Připadal bych si jak na sekačce na trávu. E-kolo je furt kolo, ten motorek mi vrací těch třicet let, než si je postupně uberu sám tím stále silnějším příšlapem.
Takový pořádně utlumený dobíjecí motorek vyladěný na optimální otáčky, by možná udělal míň bordelu než lecjaké kolo.
Dneska jsem potkal skřípalů, vrzalů, chřestilů a klepalů či pískajích nenamazaných řetězů mraky....
Obdivuju některé cyklisty na čem jsou ochotni jet, kolo nemá být slyšet a oni jsou jak pojízdná železářství :(
Taky si myslím, že ta elektrocentrálka by měla co se týče kraválu a splodin fungovat lépe, než přímo připojenej spalovací motor na kolo. Nerozjíždí, nepřidává, nebrzdí, prostě si jen bude brumlat v optimálních otáčkách.
Zase, šedivá je theorie, až to nahodím, poreferuju, na to co píšou v manuálu moc nevěřím.
Jenže musí mít aspoň tak dvojnásobný výkon, než ten motor napřímo.
To asi jo. Taky musí docházet ke ztratam, co mě ale překvapuje, že pokud ta data nelžou, mělo by to ty baterie potřebné k ujetí 100 km nabít za 1 až 1.5 litru naturalu. To vypadá, že by to teoreticky žralo jak ten motor napřímo.
Buď kecaj, nebo ta přeměna benzinu na elekropohon zase ve výsledku není tak neefektivní. Budu poctivě měřit abych mohl potvrdit nebo vyvrátit tyhle úvahy.
Pokud někdo před vlezením na kolo začne uvažovat o svém věku, tak je skutečně starý (bez ohledu na to, zda mu je 20 nebo 70).
Jsem stár, jsem velmi stár, jsem superstar!
Platí to i pro tramvaj? Zrovna dnes jsem zvažoval, jestli ten chlap s dvěma berlema je starší než já, že bych mu uvolnil sedadlo. Kromě toho jsem měl jenom jednu berlu a než jsem to rozhod, předběh mě nějakej devótní mlaďoch.
Podle obsazování míst v tramvaji mám ten dojem, že všichni ti mlaďoši mají defektní spodní končetiny.
Jen tak mimoděk - vloni jsem byl nucen využít služeb MHD, vlezl do šaliny a původně jsem myslel, že je (dle osazenstva) hromadný výjezd domova důchodců a LDN. Ještě jsem si pro sebe říkal "kde se taková sestava kandidátů na pohřeb sebrala?". Šok přišel vzápětí - staré klekánice mi uvolňovaly místo k sezení.
To ovšem Tvému zjevu příliš dobrou reklamu nedělá.
Toho jsem si velmi vědom. Ač fyzicky i duševně stále aktivní čilouš (až jsem sám sobě odporný), můj ksicht si vybral daň za moji celoživotní "životosprávu" - vrásek hejno.
Ze bys ted zacal uvazovat o plastice a faceliftu? 8-)
Ani náhodou! Mně osobně to nevadí a je to i maskovací manévr (mnohdy někteří nejsou dost pozorní, pokud si myslí, že proti nim sedí okoralý senilní dědek).
Pozorní v čem?
V nedostatku soudnosti o schopnostech (neschopnostech) protivníků (i partnerů).
Aha, myšleno obecně.
Já jsem Tě viděl pořád v té tramvaji a tam mi to bylo trochu nejasné. Dokonce jsem si Tě představil v tramvaji v Tel Avivu(mají tam vůbec tramvaje?) jak bystrým zrakem v převleku senilního starce pátráš po teroristech. Nic ve zlém. Asi se hodně dívám na televizi.
Tramvaj je v Jeruzalémě (velmi krátce), metro v Haifě.
Jinak (pouze pro ilustraci) hromadná doprava - autobusy, autobusy, autobusy. Většina přepravy však auty (perfektní infrastruktura).
A k tomu "převleku senilního starce". Já tento převlek nepotřebuji, já tak asi vypadám (a to je to mimikry - senilní nejsem. Tedy doufám, třeba mi již senilita zastřela vnímání).
Lanna: horší jak u nás, žádná masová záležitost. Na kolech je vidět spíše starší, mladí dávají přednost autům (rozmazlenci, kteří demonstrují proti sociální politice státu).
Je zde však vidět velké množství těch, kteří využívají zahraničních cestovek a hromadně vyjíždí na průjezd touto zemí. V létě je to však nemilosrdné - horko i dost kopců, všechno cestování po hlavních silnicích (vedleší moc nejsou a když tak vedou do vojenských pásem), cestou málo míst, kde se člověk může klasicky občerstvit (z našeho pohledu). A u benzinek mizerný sortiment. Před léty jsem měl představu, že bych si projel Negevskou poušť na kole. Brzy jsem poznal, proč ty soucitné pohledy. Dnes si také říkám "magore, magore....".
Dovolím si tě poopravit
- Vltava pod petřínem je 150
- Petřín, horní stanice lanovky 320
- Bílá Hora 388
- Točná - myslím, že asi 420, teď se mi nechce otvírat Gůgl
Zeď Obory Hvězda zde http://g.co/maps/dwfn7 375,8 m.n.m
Ale Obora není vrchol Bílé Hory.
Petřín a Bílku mám z wiki - jednou jsem kvůli tomu prohrála šampus :o)))
To jsem netvrdil :-) jenom jsem to měl nejvíce při ruce.
Nejblíše u Bílé Hory je křížení Karlovarská x Na Bělohorské plání a tam je 380 m.n.m
Pro potřeby kola je to již nezajímavé. Převýšení 5 m na zhruba 1,2 km. Po bikersku je to již skoro skopec :-))
No a vrchol je u mohyly a tam je 381 :o)))
včera, když jsem ,cca na 31. km své cesty do práce, začal šlapat Jeremenkovou, tak jsem ten dojem neměl :)
Chlapci, vy se taky ničemu nezasmějete...
Jermenkova je v cajku, měls si to vzít hezky o trase 124ky, přes Dobešku. Tam já vyrost, nahoře, Na Zemance. Když tu cykloaktovisté horovali pro jízdu do školy na kole, vždycky jsem si představil, jak z Jeremnkový to povalím radostně nahoru na Zelenej Pruh, protože kolo je děsně fajn....
Cykloaktivisté jsou mamlasové. Jestli nějaké město se na kolo nehodí, tak je to Praha. Dlažba v centru, kopce kam se podíváš, a jedinou zkratku kterou mají, je Nuselskej most, a ten jim z pochopitelnejch důvodů nevoní, ten projekt je odsouzenej k zániku. Vyhozený peníze, ale pro "národního cyklokoordinátora" dobrej šolich.
Jistě, že se pár nadšenců najde, ale u ohromnou masu lidí, jako třeba v Amsterodamu na kolo neposadí vůbec nic, alespoň v Praze. Jiné to asi bude v Hradci Králové....
Mamlas jseš sám. Dlážděná jsou skoro všechna holandská města a přesto se tam jezdí. Kopce v Praze jsou, někoho to odradí, někdo to objede, někdo to má jako trénink místo jiných sportů - celkově to znamená, že cyklistů bude méně než na úplné rovině, ale to je jasné každému soudnému člověku.
V tomto bodě musím souhlasit. Ideální jsou kočičí hlavy nebo trochu rozpadlá zámková dlažba. Odrazuje to žiletkáže a bruslaře;-)
no nikde v Holandsku jsem nenarazil na kočičí hlavy poskládané tak jako je zvykem v Praze, tedy se spárami na kterých nemá problém nejenom žiletka ale i treková kola :)
Dobré řešení proti kolečům z plastů na příliš hladké cyklostezce je zimní posyp :) Já bych to nezametal
To je pravda. A myslíš, že to, že se u nás při rekonstrukci pár metrů silnice rozkrade náklaďák dlažby je ekvivalentní tvrzení, že centrum je principiálně nevhodné pro kolo?
Proti gustu žádnej dišputát. Na kočičích hlavách toho moc nenajezdíš, a na chodníku nemáš co hledat.
A cyklostezku centrem kvůli tobě, a zmocněncovi budovat nebudou. Zřejmě ti ještě nedošlo, že "zdroje nejsou" a nebudou.
Vice mene to eqivalentni je.
Az se prestanou rozkrada cele nakladaky dlazeb, bude i jista sance, ze Ti v centru neukradnou kolo. 8-)
To už ale tady nebudeme :-)
Možná by se mohly začít víc využívat k osobné přepravě v Praze gondoly. V Benátkách jich jezdís spousta a funguje to!
Pokud se bude hledat "národní zmocněnec pro říční plavbu" za těch 8 mega to vezmu.
zabírám si Čertovku :)
Je tvoje, hlavně se mě netlač na křeslo "zmocněnce" v tom neznám bratra, když jde vo prachy....
Skoro jsi se trefil. Nejde ale o Prahu a gondoly, ale o nákladní lodní dopravu, pro kterou jsou u nás opravdu nevhodné podmínky, ale do splavňování se dávají částky o řád větší než na cyklostezky.
Jinak díky za excelentní ukázku úhybného manévru. Plácneš blbost a když je na to poukázano, odvedeš diskusi jinam plácnutím ještě větší kraviny.
Jak nevhodné, toho zmocněnce bych chtěl dělat, když se to pořádně podá, budou všichni pražáci jezdit do práce na veslici, stejně jako na kole :-)
Ty plácáš blbosti, srovnávat Holandsko s Prahou je ptákovina. Mimoto, Holandsko je prošpikovaný cyklostezkama, na normální silnici se s kolem dostaneš málokdy ( ato si pamatuju z doby kdy jsem jej projel, teda před 30 lety). Některé z těch "stezek" tenkrát byly taky dlážděné, ale nikoliv šutrem ale keramickejma dlaždicema, dost mě to podrncávání štvalo.
Blbosti plácáš ty (když použiju tvojí terminologii). Rok jsem jezdil z koleje do školy kombinací separované cyklostezky a pruhu na silnici.
Do centra jsem několikrát týdně jezdil dlážděnými úzkými ulicemi jako tato: http://g.co/maps/jxsvg (mimochodem, Pražák by se zbláznil kdyby za tím cyklistou měl jet 300m, v Holandsku prostě jede pomalu a počká).
Tady máš pro změnu ukázku, jak se na normální silnici dostaneš málokdy: http://g.co/maps/zrrzs (to je hlavní trasa z několika sídlišť do centra, velmi frekventovaná auty i cyklisty a stejně není problém).
Ptákovina je vynášet kategorické soudy aniž bych znal fakta. Můžeme se bavit, v čem se Praha a Holandsko liší (ano, kopcovitost patří k limitujícím faktorům u nás, ale nečiní cyklistiku nemožnou), ale je nutné stavět na faktech a ne dojmech.
Jezdi si třeba na oslíkovi, mě je to fuk. Jen se nepokoušej znásilňovat plynulost dopravy ve městě, jako to chce ten tvůj národní koordinátor. Většina nikdy na kole do práce po Praze jezdit nebude, a v demokracii většina rozhoduje a menšina rozhodnutí respektuje.
Je zjevné, že drtivá většina pražanů má cyklostezek plný zuby a žádná další cyklobuzerační opatření platit z veřejných peněz nechce. Tak k čemu "koordinátor"?
Ty zase zkus být méně agresivní a kategorický ve svých vyjádřeních. Budu reagovat už jen stručně.
Plynulost dopravy neznásilňuju já (kolonu většinou objedu), ale lidi, co musí vždy a všude jezdit autem.
Každodenní řidiči jsou ve městě menšinou, která má ale pocit, že se všichni musí přizpůsobit jim. Navíc většina pokusů o definici demokracie pracuje s konceptem ochrany menšin, takže tvoje pojetí je hodně zjednodušené.
Nevím, z čeho vychází tvoje tvrzení, že většina Pražanů má cyklostezek plné zuby, ale faktem je, že každá nově postavená stezka se okamžitě zaplní lidmi (i když nejen cyklisty). Nemluvě o tom, že žádná "cyklobuzerační" opatření se v Praze nerealizují - když už se nějaké zklidňování dopravy dělá, je to hlavně zkracování přechodů pro chodce.
A koordinátor (národní, nikoliv můj nebo pražský) by měl hlavně dosáhnout toho, aby ty stamiliony investované do cykloinfrastruktury byly využity hospodárněji a účelněji než nyní. Na to mu ale chybí pravomoci.
Samotná funkce "národního cyklokoordinátora" je neskutečnáé plýtvání prostředky. Teď už tam jsou zase jiný blafy, mimojiné taky "cyklovopruz" kdy cyklisté pojedou pomalou jízdou...
Ten hejhula tvrdí, že je potřeba postavit do cesty ve městě co nejvíce překážek, aby prost ědo města nejezdila. To je přímo zločinná úvaha. Už jsem to tu psal, ne každej jede autem do práce, je spousta pojížděk se zásobováním a tak. Každé zpomalení, zdržení a vopruzování má za následek to, že ty auta stojí a rozjíždějí se a tím vyprodukují násobně víc exhalací, než když jedou plynule.
Souhlasím s tím, že do centra by měl být osobními automobily omezován, nikoliv však umělými překážkami, jak to plánuje ten "cyklokoordinátor" ale prostě a jednoduše ekonomicky - viz Londýn a placená zóna, včetně jednoduchého zpoplatnění pomocí interetu.
Jsem na světě už poměrně dlouho, abych za svým tvrzením, že většina Pražanů nikdy do práce na kole jezdit nebude stál a bral je jako empiricky doložené. Prostě tak to je a žádná kampaň na tom nic nezmění.
V podstatně menším měřítku mám na pražáckou cyklolenost uzavřenou soukromou sázku ohledně špuntu mezi Rudolfínem a Palackého....
Až se jednou odstraní tak prostě bude jen o jednu výmluvu, ve smyslu proč to nejde, méně:)
Ta sázka je konkrétně o tom, že kdyby se zkušebně prosadilo uzavření Smetanova nábřeží pro auta na víkend, tak já si myslím, že se průměrná frekvence víkendových cyklistů za 4 víkendy na tomto místě za nebude ani rovnat průměrné z předchozích pracovních dnů, přestože budou mít podmínky jako víno.
Myslím si, že po prvním víkendu budu možná trochu nervozní, ale pokud tam někdo na další víkend nezorganizuje nějakou cyklosešlost, tak to díky pražákům budu mít v kapse :)
Ono dost záleží taky na počasí.
Jak v sobotu, tak v neděli jsem viděl cyklistů na silnici tady, kolem Prahy jak snad nikdy v životě. Prostě asi jak byli natěšení, tak všichni vyrazili, nalšetěná kola, vypasované cyklobuznovské hadříky, opřilbovaní, jak z nějakého propagačního filmu.
Tak mě rozhodili, že jsem si řek, že ve starejch strečkách mezi ně napadám, tak sjem si taky koupil cyklobuznovské kraťasy.
Ale budu je muset vrátit, místo aby mě našili výztuhu na správné místo aby to zdůraznilo co potřeba, jako baleťákům, našili mě to na prdel.
Tak si je obleč obráceně a máš to.
Všechno se dá vyřešit:-))
Budu mít moudí jak Harapes :-)
Proboha tak si je nekupuj, když k nim máš takový odpor?!?
už je mám. Sedím jako v bavlnce, ale když sleziu z oře, mám pocit že mám pampersky.
Navíc ten estetickej dojem! Jen brblám, že to mohli líp vymyslet, teď abych tam rval kapesník
Chtěl si baleťáka? Chtěl! Tak nedržkuj!
Já nevím, co ty pořád řešíš. Do kopce tě vytáhne motor, po kostkách nejezdíš, terén je pro tebe nebezpečnej a nechceš vypadat jako cyklobuzna.
Kalhoty naruby a předkem dozadu jsou pro tebe přesně to, co potřebuješ!
Kdepak, nechám to jak to je, a dopředu si koupím půl kila točenýho salámu, nám elektrociklistům na nějakém tom kile nesejde.
Ovšem terén nebo dlažba nikolovi, nadskočí to, salám mi vyjede nohavicí a je po celkovém "imáge" superborce.
Když ti chybí kolečko v hlavě, v kalhotách to nezachráníš...
Blbej ale krasavec, co víc může žena chtít?
Pochybuji. Loni nebo předloni se zavedli přívozy a na podzim se jeden nebo dva pro nevyužití rušili.
Zatím jsem nekoukala, jak to s nimi bude vypadat letos.
To jen proto, že nemáme žádnýho "národního koordinátora pro přívozy"!
Mám sice furt dost práce, ale když slušně zaplatěj, zkoordinuju cokoliv !
Ono je to trochu jinak. Přívozy jezdí, v roce 2011 narostl počet přepravených o 30 %. Zrušili P4, protože konkuroval předraženým půjčovnám lodiček. A změnili P5.
Viz http://is.gd/Qni662
V loni jsme jezdili se synkem P4 pravidelně (od tramvaje u Národního divadla na hřiště na Dětském ostrově a zpět). Mluvil jsem několikrát s přívozníkem a ten přívoz ležel "někomu" v žaludku tak, že několikrát za sezonu někdo uvolnil a poslal po proudu molu a tak podobně.
Mě napadá i fakt, že přívoz jezdící v pohodlné docházkové vzdálenosti dvou mostů je tak trochu divnej, není liž pravda ?
Byla to tak trochu atrakce, proto mě překvapuje, že to zrušili, když zjistili, že lidé to jako atrakci berou. Představ si, že s tříletým dítětem vystoupíš z tramvaje, nastoupíš na loď, která tě doveze přímo na velikánské hřiště. V tu chvíli jsi v jeho očích dokonalý otec. :-D
to naprosto chápu, ale na druhou stranu atrakcí je v centru až dost a každých pár metrů most :)
Mimochodem, v Paříži jezdí lodní linka, která je součástí místního integrovaného dopravního systému: http://cs.wikipedia.org/wiki/Vogu%C3%A9o
Puvodne jsem se do toho mamlaseni vubec nechtel michat, ale ted me napadl jeden maly detail (a od nej par dalsich kecu).
Centrum Prahy neni vubec vhodne ani na jezdeni autem (uzke ulice, problem zaparkovat, koneckoncu i ty kocici hlavy nejsou moc prijemne ani v aute, navic se porad nekdo mota do cesty... atd., vsak vi kazdy sam) ... presto to spouste lidi asi nevadi a stejne tam autem jezdi. Nebo by aspon radi jezdili, kdyby jim to zla sprava mesta vselijak neztezovala...
(Podobne v bledemodrem je to i v jinych mestech, co se tyce historickeho stredu - jakakoliv zastavba starsi nez vynalez automobilu s timhle typem dopravy proste nepocitala a je to poznat).
Podobne by se dalo treba "argumentovat", ze ceske zeme nejsou vhodne pro zeleznicni dopravu, ponevadz jsou malo placate, kazdou chvili udoli reky nebo potoka, nebo pro zmenu kopce. (A co teprve takovy Svycarsko!) Na tom se proste poradna trat postavit neda, to mozna nekde v Holandsku, kde to maji placaty. Jinde to nema budoucnost.
No... jenze jednoho dne asi nejaky mamlas dospel k zaveru, ze to zas tak dobry "argument" neni, a vymyslel mosty a tunely.
Tim samozrejme nechci rict, ze by se mely po Praze kutat tunely pro cyklisty (a uz vubec ne to, ze by snad zeleznicni doprava byla nejake univerzalni reseni vseho). Jen to, ze je prinejmensim pochybne neco hned zavrhnout s tim, ze "na to nejsou podminky". V nasich zemich je to pohrichu celkem bezne, hledat nejdriv duvody, proc neco nejde, zvlast v pripadech, kdy jde o veci, ktere se tomu ci onomu "argumentujicimu" z nejakych (nejcasteji osobnich) duvodu nehodi ci nelibi. Kdyz se ale spis zacnou hledat zpusoby, jak by to treba prece jen udelat slo, obvykle se kupodivu i nejake najdou.
Navic by vetsinou stacilo, kdyby ti, kteri jsou presvedceni, ze "to nejde", jen prestali rvat a nechali ty mamlasy, co to prece jen chteji zkouset, at se snazi. Je na to i nejake porekadlo.
A vubec, divim se, ze v Praze vubec ziji lide, vzdyt tam pro to vubec nejsou vhodne podminky. X mesicu v roce treba klesaji teploty prostredi tak hluboko, ze naprosta vetsina populace by nebyla schopna prezit, pokud by si umele nepomahala vselijakyma izolacnima vrstvama (od hlavy az k pate), pripadne budovanim uzavrenych prostor, kde se teplota umele udrzuje na prijatelne urovni - to vsechno s nemalymi naklady materialovymi i energetickymi. Ne, na bydleni v Praze prece vubec nejsou dobre podminky, jeste tak nekde v Italii, ale zkouset to nekde severne od Alp, to je tak pro mamlasy.
Eh. Nechtel jsem tedy zacit blabolit, jen doplnit, ze kdyz jsem jeste bydlel v Praglu, jezdil jsem do prace prakticky na Vaclavak (do Krakovske). Na trase 18km jsem mel v podstate jeden podstatnejsi kopec, a to cestou do prace smerem dolu, takze nepodstatny. Teoreticky minimalne kazdy, kdo bydli nekde podel te me trasy - a podel 18km lajny je to docela dost lidi - ma, co se tyce (ne)kopcovitosti terenu, dobre podminky pro jezdeni do prace do centra, coz muzu teoreticky hlasat, protoze to mam vyzkouseny.
Presto by me nenapadlo tvrdit, ze VSICHNI v Praze maji dobre terenni podminky pro jezdeni na kole. Stejne tak ale, kdybych mel jezdit do prace treba na Petrin, nebudu kvuli tomu tvrdit, ze NIKDO v Praze nemuze rozumne jezdit do prace na kole.
Stejne tak je nesmysl hlasat, jak maly nebo velky podil lidi ty podminky realne ma nebo nema - pokud nemas k dispozici soubor dat, kde by byly vsechny mozne cesty z A do B (a C do D, atd.), ktere s ruznou pravidelnosti pouziva kazdy jeden obyvatel Prahy, a k tomu superpocitac, ktery vyhodnoti vsechny mozne kombinace a pak mozna vyplivne vysledek, jak moc je nebo neni obecne Praha z hlediska terenu vhodna na kolo. To, ze se daji delat jednoducha srovnani typu "v Amsterdamu to je lepsi", jeste neni smerodatne.
Ono se taky říká, že pravidelná jízda na kole po dobu cca +- 3/4 roku, je možná jen v poměrné úzkých podnebních pásech , které místy rozšiřují na sever či jih klimaticky příznivější přímořská města .
Jinými slovy pás na severní polokouli +-od středu Itálie po jih Švédska.
Ty si prostě vystačíš sám. Neříkám, že nikdo, říkám, že velká, drtivá většina Pražanů na kole do práce jezdit nikdy nebude a na tom sáhodlouhými texty nic nezměníš.
Praha na takové masové rozšíření cyklodopravy jako je Amsterodam není vhodná jak složitostí terénu, tak naším klimatem.
Už tejden mi tu vysvětlujete, že jsem blb, protože Praha je na kolo jak dělaná. S tím se nedá nic dělat, skutečnost a realitu nahrazujete vírou. S fanatiky se diskutovat nedá.
Fanatik seš sám. Já (a někteří další) ti říkáme, že nejde o to, zda je Praha na kolo dělaná. Podle mě, je možné dosáhnout 5%, možná až 10% modal splitu. Zatím to roste o desítky procent ročně nazvdory těm, co tvrdí, jak se v Praze jezdit nedá.
Ono na každé město se dá najít důvody, proč se tam na kole nikdy jezdit nebude. Např. v tom Amstru je počasí výrazně horší než u nás - hodně tam fouká a v podstatě půl roku v kuse prší, což je mnohem horší než ta trocha zimy u nás. Za poslední 3 roky co jezdím denně jsem vypozoroval, že jsou cca 2 týdny, kdy se kvůli silnicím neodklizeným od sněhu jezdí extrémně blbě (většina by řekla, že to nejde). Zbytek roku je bez problémů.
Samozřejmě, že lze "modal split" (taky pěknej podvod, tohle číslo) zásadně zvednout. Stačí všude ubrat pruhů na silnici, nahradit nesmyslnými cyklopruhy, zavést nějaké restrikce a dodatečná zdanění za vjezd motorovými vozidly do širšího centra a pořádně zvednout cenu za MHD.
-
Když zavedeme zvýšenou daň z příjmu pro praváky, taky se spousta lidí naučí psát levou.
Jinak k tomu počasí musím dodat odkaz na sbírku oblíbených mýtů z Holandska od D.Hembrowa: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2011/02...
"It's the weather. What amuses me about this one is that people use it in all directions at once. Either it's too cold in their country, or it's too hot in their country. In at least one example, the complaint was that their city was too cold relative to the Netherlands, even though had on average warmer winters than the here. Our weather varies by a surprising extent. In the three years that we've lived here, daytime temperatures have varied between -12 C (10 F - much worse if you include wind chill, which I don't) and +38 C (100 F). People don't stop cycling in either extreme..."
mno mno , ale zase si pamatuji, že někdo nahodil téma(mám dojem že copenhagen blogg: ale link asi z prahou nakole ta paměť ) ,kdy za cca stejné teploty podle měření využití půjčoven kol v Kodani,Paříži jezdilo pořád cca stejně a v Austrálii kleslo využití na několik procent obvyklého stavu. Což se tam prezentovala jako nedostatečná podpora austr.úřadů.
Načež mu do chatu nějaký australan napsal, že +2 stupně měli naposled před 30 léty, a že pro místní je to fakticky už strašná zima.
:)
Takže mýty, pověry, tušení je sice krásné bořit, ale když se ti zvyky řídí 3/4 populace, tak se můžeš na hlavu stavět a lidem je to šumák:)))
Ale jde ti to fanaticky celkem dobře :-))
S tím klimatem asi zas tak pravdu mít nebudeš, je tam sice trochu odlišné, ale není zase tak supr příznivé, docela tam fouká, je tam slušná vlhkost, prší tam a zima tam umí být taky hodně protivná a nijak mírná, když tam zamrzají i velké kanály, přesto se tam jezdí hodně, proč to tak je nevím ale jezdí a v zimně tam jezdí bez čepic a rukavic i na skůtrech.
Prostě každé město je přece jenom o trochu jiné a krapet jiní jsou i lidé, proto ty rozdíly v cyklistice a cyklodopravě.
No, radeji bez bonmotu (myslim ted na sebe, spolk jsem par hlasek, co mi lezly "na jazyk").
Nerikam, ze tohle je nejaka odpoved na tve dotazy, ale vzpomnel jsem si na jeden takovy dokumentik. Samozrejme fanaticka cyklopropaganda. http://www.youtube.com/watch?v=XuBdf9jYj7o&...
Prinejmensim je zajimave si uvedomit, co si, jak se ostatne konstatuje hned na zacatku, hodne lidi asi fakt neuvedomuje - ze ani zeme jako neustale vytahovane Holandsko ci Dansko nebyly cyklo-friendly vzdycky a odjakziva.
(P.S. pro neanglickojazycne - daji se tam zapnout CZ titulky).
Nechtěl jsi tohle napsat někomu jinému? Já žádné dotazy neměl a ani se s nikým nepřu kde a jak se na kole jezdí nebo jedit má. Mě je to celkem jedno, já si jedzdím po svém a podle toho jak chci a potřebuju. Do Prahy na kole nejezdím, ale pokud bych jel, tak by mi to určitě nedělalo větší problémy, stačí když budu vědět kudy a kam jet. Mě nějvíc zlobí když nevím pořádně kde jsem a motám se jak vítr v bedně.
Pardon pardon, spatne jsem se vyjadril. Reagoval jsem na "přesto se tam jezdí hodně, proč to tak je nevím". :) Jasne, to neni dotaz...
Jestli se te to nejak dotklo, tak to fakt pardon.
Mimochodem, prispevek jsem zaradil sice za ten tvuj, ale zaroven - a vlastne predevsim - na konec "vetve", ktera obsahovala prispevku nekolik. Takze to nemusis brat ciste osobne, ne? :)
Ze se s nekym o neco pres jsem snad taky netvrdil...?
Urcite ne se mnou. :) Jen pro predstavu - taky si jezdim po svem, po nikom nechci ani cyklostezky, ani cyklopruhy. Dokonce ani predlazdit centrum nechci. Ani nejsem priznivcem jakehosi koordinatora (ktery na to jde navic na muj vkus uplne z blbe strany, jak jsem naznacil uz drive jinde).
Nic se mě nijak nedotklo, nejsem dotýkavý a ani dost málo ne :-) to byl jen dotaz, protože k tomu co jsem napsal mi to nijak moc nešlo dohromady a občas se stane, že někdo omylem připojí příspěvek někam jinam, ale obecně ano s tím cos napsal.
Jojojo, to ja uz zase hyperkorektne do toho vysvetlovani pridal krapet prefouknute omlouvani (tentokrat teda vedome). :)
Nemam dnes asi nejlepsi den, co se tyce prispevku... no ale snad kdyz se z tech (mych) kecu vydestiluje fakticke jadro toho, co se snazim rict, tak to v zasade takova hruza nebude. :)
Jen drobná poznámka: Švýcarsko je ze 2/3 nudná placka pro železniční dopravu jako stvořená. Železnice pod Jungfrau je spíše taková rarita;-)
OK. :) Tak to asi nebyl idealni priklad, uznavam.
Ale o to ani tak neslo, ze ano.
Stejne tak vsichni vime, ze i s "vynalezem" mostu a tunelu zeleznicni trasy spoustu terennich prekazek stejne radeji obloukem obchazeji, a tudiz jsou vetsinou spis delsi, nez silnicni spojeni stejnych dvou mist. Nekde to kompenzuje vyssi prumerna rychlost jizdy, nekde ne, protoze se do toho napletou jine faktory, a pak neni zeleznicni spojeni proti silnicnimu vubec "konkurenceschopne". Ale ani to jsem tady nehodlal resit, ten priklad miril nekam jinam.
Já žiju v Praze celý život, na základku jsem chodil do Křesárny. A víš co? Z Čestmírky jsem měl asi 10 metrů na celé trase. Na střední jsem jezdil z Čestmírky na Smíchov do Zborovské. Převýšení asi ještě menší (základka byla na mírném kopečku).
Že ve městě existuje konečný počet relací, které nejsou pro cyklistiku vhodné, neznamená že je město jako celek pro cyklistiku nevhodné.
Dlažba v centru? To je takový problém to předláždit tak aby se po tom dalo jezdit?
Nevím proč by mi neměl vonět Nuselák. Já po něm jezdím skoro každý den (a druhý cykloaktivista, jakýsi Filler v protisměru).
Sám jsi mamlas.
Zborovskou mám taky, kde si tam prosímtě nechával kolo? A jak si vozil rýsovací prkno s příložníkem?
Prkno? Na co?
Poté co odtamtud vykopli stavaře, tak se tam nastěhoval přírodovědný gympl z Vinohrad.
Kolo jsem nechával ve dvoře.
Tak to si mlaďoch. My tahali rýsovací prkna formátu A2, semotamo, takovou kokotinu jsem nezažil. Ani to prkno jsme si tam nemohli nechat, natož kolo...
mám takový pocit, že dneska se už nerýsuje tak jak jsme byli zvyklý :)
Myslíš že je nutěj sebou tahat počítač a minimálně dvacetipalcovej monitor? To by bylo hustý :-))
Tož proč ne, když někdo může sebou tahat elektrocentálu?
:-))
Já sem v tom nevině, to vymyslel Ronda, já jen bleskem realizoval. Ona to není tak velká almara, váží jen 10 kilo a baterie váží 6.5 kila. Tedy proti dalším dvěma bateriim ušetřím 3 kila na přepravované váze a taky 10 tisíc Kč.
Takže mi zbylo na brašny. Teď se trápím jestli Ortlieb nebo Vaude. Ty druhý se mi líbí víc ale co čtu tak všichni chválí Ortlieba. Taky moc nechápu ten rolovací systém, neviděl jsem to jak to funguje, abych na to vůbec intelektem stačil. Mě by nejvíc asi vyhovovali dva plastový kufry :-)
Myslíš, něco takového ?
To se dá pořídit snadno v domácích potřebách :-)
Nejspis tu moc lidi Vaude mit nebude. Jestli chces vodotesne, klidne kup SportArsenaly. Mam dve a zatim spokojenost. Jinak ja mam jeste Testudo v nejvyssi kombinaci a od SA jsem koupil pruhledne vaky, ktere se vlozi do promokavych brasen. Ty uz nezarolovavam, jen je ohnu. Dokud nekte nevletim do rybnika, voda se do toho nedostane.
Abych pak nebrečel, že jsem moh mít něco lepšího a že jsem šetřil na nepravém místě. To rolování mě aled nějak děsí. ty arzenály se jen zacvaknou, nebo se ztahujou nějakou šňůrkou?
Ty vodotesne jsou rolovaci stejne jako Ortlieby. Akorat podstatne levnejsi.
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-brasny/exp--...
Nevodotesne
http://www.testudo-sport.cz/tasky-na-kolo-velke...
s vodotesnou vlozkou
http://www.saeshop.cz/cyklisticke-brasny/snc...
Nevodotesne s vlozkou maji vyhodu, ze mimo vak das veci, ktere mas navlhle a muze to trosku vetrat a hlavne si nenamocis i ostatni, zatim suche. Balil jsem to te vlozky jen kdyz jsem predpokladal dest.
Navic tim pruhlednym pytlem vidis, kde co je. Da se povutahnout, opticky nalezt hletany predmet, zasunout zpet a sahnout s jistotou. 8-)
Dík, na ty trojdílné musím zapomenout, mám tam baterie, koukám na ty arzenály - s poštovným mě vyjdou na 2000.- Kč -
tady tyhle:
http://www.ebay.de/itm/NEU-Ortlieb-Back-Roller...
na 2400,- kč. Jestli ty čtyři stovky hrají roli, když říkáš, že se obojí roluje.
Jsem rozpolcen jako ta řiť.
Zapomnel jsem. V Testudu by se asi dalo domluvit a nechat si usit atyp, ktery by lezel na tech bateriich, ale pak by mohl vzniknout problem s prehrivanim.
Jsem na TyTrubce našel nějaké instruktážní video na ty rolovací Ortlieby, zdá se, že nic pro mě. Sundat brašnu a rolovat, kdykoliv se chci ujistit, že jsem nezapoměl s sebou vzít náhradní dvě duše na kola vozejku není nic pro mě.
Čili nerolovací.
Lelekova varianta mě zaujala. Možná nějakej soudobější mdel plastové škatule by vyhovoval. Koukám na škatule na nářadí nebo něco takovéh ale nedaří se. Proč kunik dělaj plastový boxy nen na horní nosič a ty boční jsou furt lepší nebo horší vaky. Když to není narvaný visí to jak chcíplá krysa, něco rychle vybalit musí být opruz. To by celoplast byl těžší?
Taky jsem o necem pevnem uvazoval. Jen motorkove. Je to tezke, drahe a male. Jestli dokazes pridelat nejaky uchyt na maly cestovni kufrik, mohlo by to byt reseni. Ale nebude to oteviratelne svrchu a nebude to tak vodotesne.
Jinak k tomu rolovani - je to stejny system jako na soucasnych lodnich pytlich. Za ta leta na vode jsem casto roloval ruzne velke pytle v ruzne velkych prostorach (pod tropikem stanu, nacpany ve spicce kanoe, ...). Nevim jak Ortlieby, ale SA nejsou potreba sundavat, abys je sroloval.
OK, objednal jsem ty vodotěsně Arsenaly. Našel jsem e-shop kde je pořídím za 1400. Dík za rady.
Ty budeš brečet nad vším, takže je ouplně jedno, co koupíš...
To mě neznáš, já se snažím promejšlet věci tak, abych nemusel brečet, stejně jako si tvrdila, že bych ti něco reklamoval hnedle.
Takový věci nedělám, pokud nejde o astronomické cifry, a nic takového si nekupuju, většinou když se to podělá ještě v záruce, zahodím to a koupím něco jiného. Protože většinou tu věc stejně potřebuju, a tak nemůžu čekat neš se nějaká komis usnese, jestli jsem v těch botách náhodou nechodil jinak, než předepisuje jejich reklamační řád. taky u většiny věcí čas vynaložený na nějakou reklamaci není úměrný ceně, kterou tím získám. Tož tak to je.
Stačí se porozhlédnout, kdo jsou čtenáři Metra :o)))
Tistene metro je dobre akorat tak na podpal a internetove jsem nikdy nevidela. Ale kdyz tak koukam na tu anketu, tak z nabizeneho vyberu bych si taky vybrala leda tak, ze je situace dobra. Me osobne napriklad nejvic stvou jednosmerky a kanaly jak kratery od sopky. Jak se vlastne jezdi legalne od Nuselskeho mostu na Mirak, aniz by clovek jel po chodniku ci v protismeru nebo po schodech? Lublanskou v protismeru kola povolena nejsou, ne?
Pokud vydržíš jet kus "plicním sanatoriem" po magistrále, tak to pak vezmeš na Mírák Rumunskou.
To je prave ta uchylarna, ze muzu jet legalne jen po magistrale, coz osobne nedelam, protoze se tam nehodlam motat. Ono uz staci, kdyz se na Miraku radim do prostredniho pruhu, kdyz chci odbocit do Korunni. Sice tam na me nikdo zatim jeste netroubil, coz me prekvapuje pri nervozite nekterych ridicu, ale objizdeji me tam v krizovatce pres bile srafovani bezne.
Na to objizdeni pres srafovani by sis snad tolik stezovat nemusela, ne? Zrovna na Miraku do Korunni tim nikoho ohrozit nemuzou a naopak jsi Ty ve vetsim bezpeci.
Ze zrovna Ty, ktery dodrzujes pravidla az fanaticky peclive, tady nejake prekracovani hajis. :-) Jak moc je vlastne prestupek jezdit pres srafovani? Ja se pres srafovani tocim v noci v Opletalce, protoze tam je mnohem vic mista nez dojet az na krizovatku a otocit se tam.
Prestupek to bude, ale kdyz je k tomu dalsi varianta horsi, radoval bych se z nej, byt Tebou. 8-)
Jinak - ja bych jel od Nuselaku treba Zahrebskou, nebo jinou soubeznou a Miraku bych se vyhnul.
Ty to tam asi osobne moc neznas, co? Do Zahrebske je to primo pres schody nebo oklikou v protismeru a jeden blok v Zahrebske je taky v protismeru. Tady ta oblast je pro me tak trochu jednosmerkove peklo.
kudámo a odkudámo vlastně jezdíš ?
Nelze se na ten Nuselák prostě vykašlat ?
I když ráno tam někdy dělám pěkný stín na střechách....
Snazim se vymyslet nejakou peknou cestu z Chodova na roh Korunni a Sumavske, kam jezdim po praci na flamenko, aby nebyla moc dlouha a aby nevedla po frekventovanych silnicich a v idealnim pripade abych nejela v protismeru jednosmerkama a po dlazkach do kopce. Pres Zabehlice se mi to moc nelibi, tak jezdim oklikou pres Branik a k Vysehradu podel vody a ztama zkousim ruzne varianty, takze vcera jsem to brala pres Folimanku nahoru k mostu a zatim to je nejlepsi kandidat. Jezdeni v protismeru mi v zasade tak moc nevadi.
Jestli se nejedna o prejezd Nuselaku, ale stejne zacinas o patro niz v udoli, jel bych treba Grobovkou.
Grebovku uz jsem taky projela, jen je to zbytecne delsi a stejne se dostanu nahore do tech jednosmerek. Jasne ze to tam jde nejak proklickovat i bez jizdy v protismeru, ale o nekolik bloku delsi cestou a pres dlazebni kostky.
Delsi? Kdyz misto pres Zabehlice = 9,3 km(mapy.cz - pouziti cyklotras) jezdis pres Branik > 21 km (neda se tam zadat prujezd Folimankou a pres Vyton. 8-(), tak mi prijde, ze par metru navic roli nehraje...
Pres Branik to je 15 km.
Zadal jsem namatkou cca z prostredka Chodova a mapy.cz rikaji 21.
Nejvetsi prusvih s tema jednosmerkovejma oblastma je, ze kdyz nemas mapu v hlave a budes se snazit jednosmerky dodrzovat, budes jezdit jak debil do kopce a z kopce a obcas objedes blok kolem dokola, nez se vymotas, coz se v aute da snest, ale jako cyklista bych do toho nesla a radeji se na jednosmerky vykaslu a jen premyslim, zda by mi policajti vynadali vic za jizdu v protismeru nebo za jizdu po chodniku.
Ted jsem to zkusil dat do Garmina a ten mne posila Lublanskou v protismeru a pak podchody. 8-)
Kdyz uz jedes po chodniku celou Folimankou, neni pak jedno, jestli popojedes po chodniku ten kousicek z Lublanske na Belehradskou, nebo u Zvonarky?
Ale jo, v zasade mi to je jedno. :-) Ale slabsi povahy treba jizda v protismeru muze rozhodit, tak by bylo dobre to legalizovat. :-)
Když s tím všichni budou počítat, mělo by to fungovat. Odepíší se tak dva tři cyklisti, a pak si lidi zvyknou, ž epotkají na magistrále peleton v protisměru :-)
V Paříži smějí cyklisté jednosměrkou proti, je to pro nezvyklého za volantem dost síla, ale když si to uvědomíš, že to tak je a že proti tobě se může řítit cyklista na tom velibu z půjčovny, dá se to přežít, pro řidiče i cyklistu.
Taky to chce ale nejakou praxi. Ja par km po ridicaku jel na tyden do Neapole a to byla skola! V Praze jsem po navratu jezdil naprosto s prehledem, parkoval ve skvirach na centimetry a tak. Je otazka, jak dlouho potrva, nez to zvladnou mistni.
Dnes asi vylezli svatecni soferi z der, nebo co. Takovych prestupku, nedani prednosti, klickovani pres caru na Strakonicke a podobne, uz jsem pekne dlouho nevidel. 8-(
Dnes bych do jednosmerky opacne nevjel, ani kdyby to bylo povolene...
To ti věřím. Já u nás moc nejezdím, většinou musím na Ostrov nebo někde po Evropě, a vždycky když se vrátím tak dost dobře nechápu, co se to s těma lidma děje. Na 15 kilácích z Prahy do Mirošovic pořádají honičky, podjíždějí se, vytrubují, hrozí na sebe a blikají, a zjistil jsem, že podobně řídí i moje madam.
Kdybych takhle měl ject z Calais domů, přijede ze mě uzlíček nervů.
Jezdim na trase Stary Sporilov - Flora, takze u me vyhrala trasa nejkratsi a zaroven nejrychlejsi, neboli ctyrproudovky Sporilovska (jen kousek, ale neprijemne prejizdeni do leveho pruhu a zpet, pokud clovek neni drsny a nejezdi tramvajovou spojkou), Chodovska, Bohdalecka (bus-pruh), dolu ke Slavii, nahoru Belocerkevskou (bus-pruh) a Benesovska. Neni to tak strasne jak to vypada, silnice jsou siroke a kdyz se naucis polohu propadlych kanalu, tak lehce sjizdne. A hlavne rychle.
Pres Nuslak to jezdivam nejdriv podel magistraly po Budejovicke (trasou Hlavni, Severni XI, Sliacska, Podle Kacerova, Michelska, Vyskocilova, pripadne z konce Podle Kacerova rovnou na chodnik a podchod pod 5. kvetna a parkovistem na Budejovickou), posleze Na Pankraci az k Nuslaku, taky pohodova jizda, z kopecka. Ovsem za Nuslakem jak uz jsi psala problem s jednosmerkama, takze budto na magistralu (v tehle mistech to stejne jen stoji) a pak Rumunskou nahoru, ta ale moc prijemna neni, nebo po schodech do Zahrebske a kostkama s jednou objizdkou nahoru. Doprava do Francouzske a hned odbocit do Budecske. To uz jsi u Sumavske, ja to na Floru beru jeste pres (v horkem lete velmi prijemnou) Luzickou s vyjezdem na Korunni az u Bezrucovych sadu.
Jako dalsi moznost me napada kopirovat Botic, takze Michelskou dolu, nezapomenout odbocit (a vyhnout se blbe krizovatce s Nuselskou) do ulicky U Michelskeho mlyna, prejet Nuselskou na Pod Starkou a chodnikama podel Botice az k Vrsovicke a nekde u Grobovky nahoru. Ale tam to neznam, predpokladam opet system debilnich jednosmerek.
A tohle znáš ? ;-)
http://mapa.prahounakole.cz/
Jsou tam i fotky případných kritických míst. Ty ikony na mapě jsou klikací ;-)
Ale jo, znam. Ale nikdy jsem nemel duvod jet timhle smerem v zadnem dopravnim prostredku. Kde konci cyklotrasa pres Nuselak? Jestli na strane Karlova, jel bych kolem MFF, ale asi ani tam nakonec nezbyva jina cesta, nez podchody, nebo kolem DP a Rumunskou.
souhlasím s tím, že z nabízených možností v anketě, bych také měl nejblíže k té poslední:-)
Tak tak. Vsechny moznosti nad tou posledni jsou v podstate ty, ktere vetsina lidi vnima jako omezovani. Nevim, co autor ankety cekal, ale jinak to dopadnout asi nemohlo.
Cely ten clanek je vlastne takovy smutny.
"Kampan (pro ridice) nechystame."
Pritom tohle je myslim to nejdulezitejsi. Zadna propaganda, jen priblizeni pohledu z te druhe (cyklo) strany. To totiz nekdy dela divy.
Samozrejme, ze v ramci nejake te kampane by bylo vhodne (a hlavne mozne) jednim smahem oslovit i tu cyklo stranu, tedy pokusit se dospet k tomu, aby i cykliste uvazovali o situaci(ch) aspon obcas i z pohledu ridicu aut, nepletli si prosazovani svych prav se zbytecnym pruzenim ostatnich atd. atd.
Ale ne, trend je spis resit prednostne (a nekdy to vypada, ze vyhradne) infrastrukturu, coz obvykle jen posiluje obecne rozsirenou predstavu, ze jde o to, aby si jedna skupina vydupala nejake vyhody na ukor te druhe.
Skoda.
No, po precteni "diskuse" pod tim clankem teda ale musim priznat, ze vymyslet pro takove lidi, co se tam prezentovali, nejakou kampan, to by fakt chtelo hoooodne odhodlani. Clovek ma spis chut jit se vyzvracet, pobrecet si a pak se jit nekam zahrabat. Heh.
No ale asi je nezbytne si pripominat, ze v tech proudech aut nejezdi jen takovi. :)
Aspon doufam, ze ti takyridici, ktere znam, a mezi ktere se koneckoncu taky obcas zaradim (i kdyz zridka), a jsou to normalni lidi, snad nejsou vyjimkami.
funguje docela dlouho, maji tam docela pěkně udělaný i archiv tištěných verzí. http://www.metro.cz/ctete-metro.aspx?datum=15....
Proč tristní výsledek? Následkem mizerné formulace otázek, které vlastně nepřipouštěly možnosti ve stylu "chci méně cyklistů", to dopadlo vcelku neutrálně. Nedělejme si iluze, dojem o údajné široké veřejné podpoře cyklo vytvářejí především ti, co takhle prosazují své osobní zájmy.
Pokud uděláte anketu na cyklistickém webu, dostanete samozřejmě jiné odpovědi - výběrem souboru ovšem zdeformované do nesmyslna a nepoužitelné k rozumné argumentaci.
Celkem zajimava je otazka - Snizeni maximalni rychlosti. V dnesnich zpravach na CT1 informovali o tom, ze prumerna rychlost aut v Praze je 25km/h. Nerikali teda jak k tomu dosli, ale prijde mi, ze kdyby se jezdilo tou prumernou rychlosti, tak by to bylo plynule a prujezdne a jeste by mezi tim mohli vpohode jezdit cyklisti... Dale rikali, ze to za par let bude neunosne, mnozstvi aut atd.
je to 26 :) ale to je jedno.
Sosali z http://www.adlittle.com/multimodal-cities-of...
Praha skončila na 28. místě z 66 zkoumaných měst s 67,8 bodu, výzkum ji zařadil mezi města tzv. vídeňského typu – relativně malá s vysokým podílem veřejné dopravy a ležící ve vyspělé oblasti.