Někteří z nás si určitě před začátkem sezóny dávají svý kolečko do servisu na seřízení + případně nějakou tu opravu. Dost by mě zajímalo, kolik za takové seřízení platíte (bez nových náhradních dílů). Tedy - pakliže budete ochotni toto sdělit.
Ptám se proto, že včera mě naprosto ohromila moje kolegyně v práci: má čtyřčlennou rodinu = t. j. 4 kola, každé jaro to dávají do servisu (soukromý servis v garáži rodinného domu tady blízko Uhříněvsi)a ten si za prohlídku, promazání a seřízení jednoho každého kola účtuje 500,- Kč! (+ k tomu event. náhradní díly). Mně osobně se to jeví naprosto nepřiměřeně drahé. Nebo snad pocházím z nějakýho lacinýho kraje? :-)
Je to asi maximum, co bych byl ochoten za to zaplatit. Hlavně před sezonou, kdy mám v garáži zimu a tak je jednodušší odvézt kolo do servisu, než ho, prokřehlý a ztuhlý, připravovat sám.
Kolik platím čisté seřízení teď zpětně nedohledám, vždycky je v tom nějaký materiál.
Je to sice dost peněz, ale tato cena je už obvyklá. Aspoň v Praze, na menších místech může být menší. No, bu%d sám nebo si to takhle zaplatit. Ptal jsem se servismana, proč to tolik stojí a on pravil, že proto, co si všechno musel kvůli hygieně (úřadu) pořídit a pod. Provoz (nájem, teplo, světlo, odkalení odpadu atd) ho stojí víc, než se domníval, když to otvíral.
ty předměstí Prahy jsou docela podservisované.
Jakmile vyleze sluníčko, tak i na blbý seřízení jdeš na praze 21 na pořadník :(
Takže bych řekl, že je to celkem obvyklý.
Mě letos 6 kol přišlo na 2500 s nějakými omotávkami a jedním novým dětským sedlem... přiznám se že netuším co stálo...
Cena je dána nabídkou a poptávkou.
Při sebelepší vůli, stejně servisák může něco přehlédnout, nová lanka se vytahají, řazení funguje trochu jinak ve stojanu a trochu jinak v záběru. Možná to umí nějaký servisák vychytat, ale po běžném servisu si to stejně musím seřídit sám.
Krom toho, že mne to baví, a že mne těší skutečnost, že s pár klíči a náhradními díly odstraním doma či na dovolené všechny běžné závady a mouchy během pár minut. Takže bych to do servisu nedal, i kdybych tam měl práci zdarma a ceny dílů jako z webšopy.
Kolo je tak jednoduchá mechanická hračka, že každému doporučuji totéž;-)
Každému bych nedoporučil totéž!Cena je běžně 300-500,ale když ti to někdo už přinese po domácím zásahu,tak klíďo i 1500,-Kč.Zásadně nepůjčuji nářadí,že si to jako udělá sám,aby to nestálo!Jsi technický typ,rozumíš tomu,tak proč to někam dávat,ale měl jsem zákazníky na "ránu" co chodili až po domácí deformaci.Znám lidi co nevymění duši i když jsem jim to stokrát ukazoval!....já třeba čučím na zedníka a je na tom prdlajs,jen co to začnu "dělat"já,zdá se mi,že ten člověk je z jiný planety...
Tos mi připomněl borce, který si "poskládal" kolo, nastříkal si ho a chtěl to jen doštelovat. Tak jsem mu řekl, ať mi to přiveze do servisu. No čuměl jsem na to jak puk. Kolo bylo kompletně nastříkané stříbrným sprejem - a když říkám kompletně, tak myslím kompletně včetně řetězu, plášťů atd., tedy kromě sedla. Navíc to byla tak milimetrová vrstva barvy, stálo to u mne týden a furt byla ta vrstva barvy měkká. Když jsem se do toho konečně pustil, tak mne opět čekalo několik překvapení. Třeba řízení - buď mělo obrovskou vůli a nebo se nehnulo. Když jsem je nakonec rozebral, tak jsem zjistil, že borec tam vůbec nedal ložiskové věnečky.
No a největší bomba byl střed. Středová osa mu v tom lítala jak moucha v cylindru. Tak jsem chtěl dotáhnout středovou misku, ale koukám, že tam, kdy má být levé miska s pravým závitem je narvaná pravá miska s levým závitem a na druhé straně to bylo taky naopak. A nešlo s tím vůbec hnout "ani heverem". Tak jsem rezignoval. Když jsem se pak borce ptal, jak vůbec dostal (a skoro úplně zašrouboval) misku s levým závitem do pravého závitu a misku s pravým závitem do levého závitu, tak mi sdělil že "Těžko". To mne definitivně dorazilo.
Jestli musíš po servisákovi ještě něco doseřizovávat doma, tak už k němu nechoď. Je zadarmo drahý. Maximálně beru, že si třeba po výměně řadících bovdenů lanko v bovdenech "sedne" a je třeba to maličko doladit, ale tohle by ti měl servisák udělat v rámci "záruky" na počkání a zadarmo (když třeba pojedeš kolem). Já to tak (tedy jako servisák) dělám.
V mem pripade to taky byl posledni pokus. Ja po nem serizoval i konusy. Bylo to kolo zname, ktere jsem to tam jen hodil a pak mi bylo trapne ji to predat v horsim stavu, nez jsem to tam dal. Prebiral jsem to tesne pred zavirackou ve spechu v patek vecer a pak na tom 2 h delal. Vice mene jsem udelal celou generalku znovu a dokonce domazaval vazelinou, kterou na hlavove vubec nedal. 8-(
Můžeš mi říct, jestli když kolo (hlavně řazení) seřídíš, projedeš se na něm alespoň alespoň sto, dvěstě metrů? Chápu, že na to asi není čas, ale Joe má pravdu, že pod zátěží se řazení chová jinak než na stojanu a já většinou po pár metrech cesty ze servisu zjišťuju, co je třeba doštelovat.
Taky by bylo potřeba napsat, co se na těch kolech dělá. Pokud je tam centrování, čištění a mazání ložisek atd atd, tak by i jedno kolo klidně mohlo zabrat dvě hodiny. A z toho si už snadno spočítáš, kolik musí účtovat, aby měl alespoň minimální plat plus ostatní náklady. Záleží na poctivosti, důkladnosti a rychlosti servisu. Ale taky na požadavcích zákazníka.
Mě letos stál servis tlumiče 900 a cenu za centrování se dozvím dneska odpoledne. Ostatní zásadně samodomo...
Mám soukromého servimana, dílnu má na našem balkóně a platím mu v naturáliích. Akorát nějak nedokáži posoudit, zda ho nepřeplácím.
8-))
no to mi připomnělo, že když už jde doma do tuhého a začnu se tedy demonstrativně v kole hrabat, že to přece taky už umím, tak pak raději zalezu k plotně a něco dobrého uvařím. jenže já nejen, že uvařím, ale musím i přidržovat, podávat a být k dispozici.
...přidržovat, podávat a být k dispozici. :))
Tři muži ve člunu, část o tom jak strýc Podger věší obraz. http://www.oook.cz/library/jerome-boat/k03.html
kola máme sice jen tři a lecos jsme se my holky musely naučit udělat sami, protože dávat kolo do servisu se u nás skoro ani nesmí. špatně vypletené kolo a spoustu negativních zkušeností donutilo mého muže vyplétak i centrovat kola sám. Kamarádky, které kolo dávají před sezonou k profesionálům, většinou platí i 1000,-, ale vždycky jde o nějakou novou věc, která je potřeba bezpodmínečně vyměnit. Také by se mi hodil nějaký šikovný a levný servismen, vždycky jsem u jakékoliv činosti při opravě kola špinavá :-)
Záleží na tom co to obsahuje. Dokážu si představit, že za to dáš třeba i 1.000kč. Rozhodit všechny ložiska, vyčistit je a zas složit zabere někomu s tréninkem zhruba hodinu. Mě asi tři a to si myslím, že jsem docela dobrý.
Tak nějak.
Jenom pro příklad http://www.kitbike.cz/Servis.aspx
Ale zdá se mi, že už docela podražili :-)
Odborné nahuštění kola na optimální tlak :-)
Pojedu přes Němcko jde je součástí povinné výbavy zvonek. Neví někdo, kde bych našel odborný autoriovaný servis, který by mě zvonek odborně seřídil aby optimálně cinkal?
Raději bych kolo z hranic odtlačil do prvního německého servisu, nechal si namontovat zvonek a pak pokračoval dál. :)
Máš recht, to vyjde levnějc :-)
Zrovna včera jsem byl tohle řešit v cykloprodejně/opravně v Říčanech. myslel jsem si, že domluvíme na nějakém dni a čase, já na kole dojedu, ten hoch se na to koukne odborným okem a já mu přes rameno budu "krást očima" jak se to dělá, a za hoďku že pojedu domů. Vystavedným ceníkem jsem byl připraven na to pětikilo.
Nechci nic moc, jen zkouknout centrování amožná trochu poladit přehazovačku a přesmykadlo, protože to nechodí hladce ale nějak divně rachtá.
Žeš prej to takhle nefunguje. Že mám kolo dovést, nechat tam a druhej den přiject, což je teda náramnej vopruz páč na plechovku musím pověsit nějakej ten nosič, nebo kolo rozložit a to si ho teda už můžu rovnou poštelovat sám. Tak nevím jestli se to vyplatí.
Jakože by si mechanik pustil klienta do dílny? No to jsi upadl z jahody na znak.
Za hoďku to fakt nebude.
Když mu tam přijde někdo, že potřebuje dofouknout vidli, nebo vyměnit špalky, tak ho nepošle pryč, protože Ti zrovna šteluje kolo. Položí cajk, na počkání obslouží zákazníka a vrátí se k Tvému kolu.
Poladit přehazovačku, protože nechodí hladce může také znamenat "má vytahaný řetěz a zkurvenou kazetu", takže vcelku logicky nechce slibovat, že za hodinu to bude hotové.
iks dalších důvodů.
A jestli Ti to teď dá do druhého dne, tak buď rád.
Když mě něco dělaj na plechovce, funguje to tak, pokud to není zrovna výměna spojky. Alespoň u nás na venkově.
Uvidím ve středu, pokusím se s hochem domluvit, když ho platím já, tak nebude nikomu "foukat vidle", objedná si mě tak, aby nebezpečí, že přijde nkdo se spadlým řetězem, nebo jinou závažnou opravou, bylo minimální, alespoň takhle jsem si to představoval.
Kazeta je v cajku, vyměnil jsem celé zadní kolo a nechal osadit novou, řetěz neměl kdo vytahat, na kole jsem ujel 200 km a uložil ho na deset let do sucha. Teď jestli jsem najel na tom předělaném 300 km, je to moc, takže by ani rozcentrováno moc být nemělo, ale nový výplět by se asi měl po pár kilácích srovnat a dotáhnout. Čili problémek proč to nechodí tak zlehka bude asi v nějakém tom šroubečku, kterým se otočí doleva nebo doprava, kouknu někde tu je ten návod.
Pokud se takhle cykloservisy chovají k zákazníkům, zdá se, že je ještě dost místa pro konkurenci a dost šikovných ouřadů, až přijdou o místa se může tímhle živit.
Já si to rozmyslím, možná sundám jen kola a odvezu je na vycentrování, protože věšet na plechovku nosič se mi teď zrovna moc nechce, ne že by to byla těžká práce, ale musím vyklidit půl sklepa abych se k němu dostal. :-)
Počkej. Ty se objednáš do servisu, že chceš auto kompletně zkontrolovat, případně udělat nějakou opravu, a udělají to na počkání?
Nebo to je tak, že tam přijedeš s konkrétním problémem s tím, že nechceš aby se šťourali v čemkoliv jiném?
Já nechci kompletní opravu, přesně jen tři věci, poštělovat přesmykadlo, poštelovat přehazovačku a zkontrolovat centrování a popřípadě dotáhnout nějakej drát.
Když kvůli tomu mám ject 4x12 km popelnicí, padá rozhodnutí. Přesmýkadlo i přehazovačku pošteluju sám, vyndám kola a odvezu a vycentrování, abych nemusel vytahovat ten bosič za plechovku.
Myslel jsem si, že se jednoduše dohodnem na jakémkoliv čase, který bude servisu vyhovovat, a jám tam těch 10 dojedu po ose a zpátky poštelovanej domů. Servismaním možná šetří svůj čas, ale na můj se neohlíží, a tak si najdu jiného. Těch 150 kaček, co mě nutí proprdět plechovkou bych mu klidně dal.
Chápu, že když se má hrabat někde v ložiskách, sundavat kazetu, měnit řetěz, snad víc už na tom kole toho není, dá mu to víc práce než hodinu. Ale tohle nikoliv.
Jenomže hoch na prodejně (ten to neservisuje) neposlouchá co mu říkám, a jede podle nacvičeného stereotypu, přivez kolo, nech tu kolo, mi ti s ním "něco" uděláme a ty pak pro kolo přijeď znova. Možná že ten hoch co to montuje by mohl být vstřícnější.
Když jseš ve městě, zajedeš si na kole do "servíce" necháš ho tam a odjedeš MHD.
Texy mě chybí služba - "seřídíme na počkání v dohodnutém čase a rozsahu za příplatek". Třeba někde je, zeptáme se strejdy googla.
Teď koukám na google, že všude je to stejný, ne-li horší. Z nastavění výšky sedla se dělá profesionální úkon, stejně jako z výměny brzdovejch špalků.
Národ je moc bohatej, nebo zhromnul na vobě ruce, cykloservíce se zdá být lukrativní job.
Hezké moudro jsem se dočetl zde:
http://www.kola-author.cz/servis/
"Špinavé kolo se snadno porouchá."
Není nutné servícovat, stačí vobčas umejt....
Maj recht.
Sem araba po zimě umyla, rám přeleštila bistrólem (až na pár škrábanců jako novej), přeleštila ráfky, kartáčkem na zuby a jarovou vodou opucovala šlapky, talíře, řeťaz a kolečka, oprala brašny, vyleštila pumpičku. Brzdy brzdí, tak nový špalky ještě pošetřím, na bowdenech jsem neshledala žádný změny od tý doby, co to mám. Řadí to bez problému, kola se točí, nehážou, tak do toho hrabat nebudu. Střed trochu klape, ale to už klape rok a pořád stejně, tak to nechám vyhnit.
Olej na kola a šicí stroje v drogérii neměli, sem posledním zbytkem potěšila kuličky ve středu a řeťaz namazala sádlem a vytřela dočista dočista. Až mi bylo líto s tim skvostem zase vyjet.
K výměně plášťů jsem se na podzim nedostala, zima byla suchá, tak mi ty slicky ani nevadily a na léto žádnej vzorek nepotřebuju, si ty nový pláště taky ještě pošetřím.
Sem před měsícem přehazoval ráfky na dvoustěnné a obul Schwalbe a duše taky, protože jsem se tady na nakole dočetl, že to je nejlepší pro váhu gorilího samce. Taky jsem vyměnil Tekry za Avidy, protože to tu většina doporučila.
Nechám si poradit.
Teď mám ale problém, všude bláto a ty Schwalbe, špinavý, mohou každou chvilku rupnout, Avidům se snáze ohne ta umazaná páka, a já budu muset do servíce, nejen vyměnit a odborně dofouknout duši na předepsaný tlak, ale i ke kováři, aby mě Avída srovnal.
Mytí kola tento server trestuhodně podcenil.
Tvoje argumenty jsou naprosto zcestný.
Já se vůbec nedivím, že ti to nechce udělat na počkání.
Ty si řekneš tři věci, ale jak říkají jiní, může být závada i v něčem jiném nebo se může ještě na něco dalšího přijít jako třeba ojeté brzdy apod.
Pokud má servisák všech pět pohromadě, tak neudělá jen ty tři věci a na ostatní zjištěné závady se vykašle, protože by mu bylo jasné, že by jsi obratem přijel práci reklamovat.
A je naprosto logické, že nemůže předem vědět, jestli mu práce potrvá hodinu nebo dvě. Já třeba chci, aby mi kolo i projel.
A pokud to chce teď udělat do druhého dne, tak je to fakt suprovej čas. Za chvíli budou servisy narvaný tak, že ani nebudou brát objednávky.
Přesně tak. Chtít to "na počkání" si netroufnu říct ani "svému" servisákovi. Navíc sám moc dobře vím (i má žena už to ví:), jak mi vadí, když mi někdo kouká při práci přes rameno...
Termín do druhého dne je supr čas.
Možná jsem z jiného století, jiného světa. Když se mnou mechanik udělá přesně to co chci a já mu budu koukat přes rameno, nevím co bych měl reklamovat. Jakoze znova naložím kolo na nosič a pojedu se s někým hádat kvůli pětikilu?
Jak to říkal Jou Kostka, kolo je jednoduchá mechanická záležitost a kromě centrování, na které mi chybí ta mašinka, jsem schopnej si to udělat sám. Důvod proč jsem chtěl zvolit servis byl ten, že jsem jednak línej a druhak jsem si chtěl ušetřit čas, protože když to někdo má v ruce, udělá to mnohem rychleji, než když se s tím mažu sám.
Ty podmínky - i když tobě připadají běžné - nechápu. Nechci opravit kolo do hodiny, když jsem nečekaný zákazník. Chci ale, aby práce, která trvá maximálně hodinu byla vykonána v jakemkoliv termínu v budoucích třech týdnech, ale během té hodiny až tří.
Tedy dej termín, přijedu, odjedu.
Nemluvě o tom, že v té opravně jsem byl na kole, a tak stačilo aby "odborník" vyšel a kouknul a moh poznat, co je na tom složitém stroji tak porouchané a odhadnout čas co bude potřebovat.
Respektuji cenu, každý má náklady a musí se živit, nerespektuji pohrdání zákazníkem. Když si někdo napíše do servisních úkonů odborné nafouknutí duše na předepsaný tlak, připadám si jako v nějaké grotesce.
Osobně se přiznám, že tebe bych jako zákazníka odmítla s čímkoli.
Takovýhle zákazník není plus, to jsou jen problémy.
A koukat mi přes rameno?!?
Ftipe vylez?!? To teda ani omylm.
Kdo a proč by si tě pouštěl do dílny když tě vůbec nezná?!?
Navíc každý potřebuje na práci svůj čas a klid, ne aby ještě hlídal co se děje kolem něj aodpovídal na všetečné otázky.
V naší autodílně to jde, když to nejde u Tebe v cyklodílně, nepůjdu tam. Stejně se mi zdá, že z těch pár koleček, řetězu a několika ložisek děláte přehnanou vědu.
On to trh dorovná, zákazník se neodmítá, i kdyby měl na nose bradavici jak baba Jaga a vedl stejný řeči.
Otravní zákazníci se posílají ke konkurenci, ať si "užije"...
Nechápu, proč bych si měl jedním blbcem kazit den, těch jeho pár kaček rád oželím, za ten klid a pohodu to stojí...
To je naprosto neprofesionální přístup. Zákazník, který ti nese peníze není nikdy otravný, pouze si nezvolil správný přístup v komunikaci s ním. Zákazníka si musíš získat a držet a ne bejt famfarón jak údržbář z OPBH za komančů.
Zákazník může být protivný, ty ovšem nikdy. Drobný ústupek (tak ať se kouká, když ho to baví) a vstřícnost k přáním se ve službách bohatě vrátí. Zákazníci spolu komunikují a spokojenost přivede další a nespokojenost naopak.
To co předvedla Radka, tedy verbální agresivitu k potencionálnímu zákazníkovi, jen proto, že má své logicky zdůvodnitelné přání, patří na Balkán a ne do oblasti služeb v civilizovaném světě.
Když nechci, například, aby mi ten sympatický stařík koukal na ruce, vymluvím se na interní bezpečnostní předpisy, a omluvím se mu a ne abych na něj vyjel, jak si to jako představuje a že spad z jahody na znak.
To, že dneska se nebojíš konkurence a "můžeš si vybírat" se může dost rychle změnit. Navíc, positivní přístup k zákazníkům je nakažlivý, až si pujdeš koupit něco k jídlu nebo na sebe, budeš rád, že s tebou nebudou jednat jako s někým, kdo obtěžuje
No, tohle je pravda jen zčásti.
Jasně že na zákazníka nelze hrubě vyjíždět (taky Radka nehovořila z pozice servisu, spíš jen hodila svůj pohled zvenčí), ale panáčkovat jak pes pro cukřík, jen aby si člověk zákazníka udržel, je zas opačný extrém.
Nejde o to, že se člověk nebojí konkurence, a tak zahání zákazníky, ale je určitý standard, který si ta která firma chce držet. Otázka je, o kolik zákazníků by přišel servis, kam přijdete, zjistíte, že se mu tam po provozovně poflakujou cizí lidi a nemáte ani chvilku klidu, abyste s ním probral svoji zakázku.
Aby mu nakonec nezbyli jen samí takoví, co přišli hlavně pokoukat, pokecat... a přinesou jen minimální kšeft.
Vše je věcí dohody, osobního přístupu a porozumění. Mě nevadí, že mu nemůžu koukat přes rameno, klidně si zajdu za roh na kafe a posedím si nad tabletem, když si ten člověk myslí, že bych mu ukradnul šroubovák, zdržoval ho kecama, nebo ho jinak obtěžoval.
Mě vadí to, že není schopen naplánovat věc tak, abych nemusel absolvovat 4x cestu a ještě k tomu autem. Netelefonoval jsem, prostě jsem sednul na kolo a zajel se domluvit, kdy by to jako šlo bez jakýchkoliv podmínek, ráno-večer, sobota nebo nedělo - egal. Ten člověk se neptal co si přeju udělat a seřídit, jen čuměl do notesu a říkal ž ev žádném případě nemůžu počítat s tím, že by to šlo ten samej den. Kdybych chtěl nandat jen spadlej řetěz, napsal by to na dva dny. Divnej přístup.
Nejsem pitomec, abych se s ním dohadoval, prostě si říkám, hochu - takhle se to nedělá, zařídím se jinak. A stačilo málo a moh trvale servísovat tři kola z naší rodiny.
Nechápu co řešíš - jukni na net a ve svém okolí vyber dalšího z X servisáků, který ti bude přístupem vyhovovat. Tenhle buďto vyhovuje jiným, nebo ho to pohřbí...
Já už to vyřešil. Sundám kola a nechám vycentrovat, bude- li potřeba, to poznaj. Zbytek si udělám sám, jako kdysi. Vlastně jee to kolo stejný, nemám hydry ani tlumiče, tak to dopadne.
Jinak jsem to nevydržel, zapřáhnul ten vozejk a udělal 15 km kolečko, vozejk naložen přesně na 30 kg (3 balíky pilinovejch briket). Rozjezd je těžší, když to jede, změna nepatrná, v kopci silnější příšlap nutný, aby motor neztratil otáčky. Nikdy jsem vozejk netahal, tak si jsem nejistý, ale půjde to. Zejtra to zkusím project na víc, abych zjistil kolik mě ta zátěž bere na dojezdu.
Myslím že to půjde a klapne to. Ještě jsem zvědavej na tu elektrocentrálu jestli bude tak tichá a nesmradlavá jak inzerují.
Stejně moc dík za nápad.
Dneska jsem v 16:30 zavolal do sklenarstvi, ze potrebuju zasklit okno. Pan kvuli tomu kolem 18:00 prijel z Reporyj do Zbuzan a za zaskleni tabule cca 40 x 70 si vzal 200,-. Na pockani. Taky mne mohl odkazat na pondeli a at to tam necham. Proc by tohle nemohl udelat servisak, to nechapu. Byt na jeho miste, hodim do vyctu cen, ze oprava na pockani je treba o 30 % drazsi, minimalne o 100 Kc a bylo by.
Neuč orla létat... ;-)
Asi takovej orel nejsi, nebo jen machruješ. Zákazníky potřebují všichni a bude hůř.
Pochopitelně, že zákazníky potřebuji; ale abych se kvůli nim tzv. "posral", tak z toho jsem už dávno vyrostl... Za ty nervy a 300+ hodin měsíčně u počítače mi těch pár desítek tisíc ročně navíc nestojí...
To znám, pracovní den má 24 hodin a ještě noc a když zákazník má problém, tak máme problém všichni a nějaká sobota, neděle nebo svátky roli nehrajou.
Proto nechápu, když jednoduchá věc, kde stačí jenom trochu popřemejšlet jak to udělat, někomu dělá takové problémy.
Nevím v čem podnikáš, ale podnikat tímto způsobem, to je někde chyba, ne?!?
Ano, práce nás živí, teda aspoň ty, co se jinak živit neumí, ale být v pozoru kvůli zákazníkům 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, to by jsi se měl nad svým podnikáním zamyslet.
Každý potřebuje i nějaký čas pro sebe, na odpočinek a na regeneraci svých tělesných ostatků a pokud si někdo myslí, že to jde i bez toho, tak se hodně plete.
Dělám statickej software pro významnou anglickou firmu. Teda přesněji, je nás 6 a já tomu tak trochu velím. Problém nastane, když se najde chyba. Zákazník má rozdělanej projekt, svoje termíny a pokud ho naše chyba brzdí, stojí ho to hromadu peněz. Takže když něco takového nastane (díky testerům a systému kontrol tak jednou do roka) je nutné se vším fláknout, a zákazníka v tom nenechat.
Tak jezdíme na dovolenou s nadupanejma notebookams, hlídáme si připojení na internet, a prostě jsme v pohotovosti. Říci nějaké významné firmě, že se na jejich problém kouknem až se Honza vrátí po 14 dnech z dovolený by fakt nešlo. Teda v Anglii.
Ale lepší se to, internet všude, lehký notebooky, všechno dělá náš život jednodušší. Takže na tu Paříš mám tejden, protože dýl bez počítače si netroufnu být, i když pravděpodobnost, že by buga byla zrovna v mé části kódu je minimální, ne proto, že bych byl genius ale protože ty moje výpočty jsou jednoduchý sekvenční program, který se dá dobře otestovat.
Stres už jako kolega, za ta léta nezažívám, jen spíš pocit povinnosti. Dá se tak žít v pohodě, takovejch profesí, kdy se musí na plac když je zle je o dost víc.
Tohle moc nechápu. To mi přijde jako neschopnost vašeho týmu se navzájem zastupovat.
Je jasné, že pokud se drží na SW podpora (a zvlášť pokud je to ve smlouvě s garantovanými krátkými termíny pro řešení problémů typu do 24 hodin), tak se problém musí řešit okamžitě.
Od toho je ale přeci v týmu více lidí, aby někdy mohl někdo taky jet na dovolenou.
Takhle si nikdo dovolenou pořádně neužije a pak to může být dlouhodobě znát, že si neodpočinul.
A hlavně to příště nemusí být dovolená, ale třeba nemoc a pak to bez zastupování vyřešit ani nejde.
Částečně to jde, jenomže banality vychytají testeři. Když má zákazník průser a dostane se to až k nám, je to průser. Náš softík je vysoce specializovaný, aby ses v to vyznal a pochopil budeš potřebovat rok.
Bez keců, dělám to 20 let.
To by bylo na dlouho a na moudra programátorů nereaguji. Jsou dvě cesty jak uspět v cizině. Cena a kvalita. Cena je pasé, to fungovalo v začátcích, dneska jsme dražší než jejich lidi. Takže musíš jít cestou kvality a spolehlivosti. Když je problém do 24 hodin reaguji. Jakou má smlouvu můj partner se zákazníkem je mi fuk. Já mám za klienta jeho a už 16 let. Přesto vím, že neustále hledají cesty jak ty předražené Čechy nahradit Indy. Teda ne lidé, se kterými komunikuji já ale velcí náčelníci.
Postav vlastní sw firmu, udrž ji na trhu (bez státních zakázek) dvacet let, pak přijď a raď mi, co dělám špatně. Spolehlivost, zodpovědnost a slušnost. To je můj typ a cesta.
Funguje.
Jo Mloku
možná Ti uniklo, že "poplach" je tak jednou do roka a zdá se mi, že už rok a půl nebyl. Tedy dle Murphyho zákonů nastane,až budu v trapu.
Není to tak zlé, ale je dobře každej dn zkouknout maily a mí s sebou železo co zvládne zkompilovat ten kód.
Možná máš recht, šlo by zdvojit tým,ale pak by každý vydělal polovinu, zeptej se mejch kluků čemu dají přednost :-)
Jsem na tom dost podobne. V teamu jsme 4, 2 z nas jsou schopni resit opravdu zasadni problemy. Takze se o dovolenou musime stridat, nebo byt na signalu a v dosahu netu pro remote zasah. K tomu ve 4 tocime nonstop pohotovost. Telefon nevypinam, kdyz bude mit problem nektery z kolegu, je dobre pomoci, priste to muzu byt ja. Kazdy jsme trosku jinak zamereni. 100% zastupitelnost se da zaridit pro nektere beznejsi produkty, ale pro ten nas a ocividne i Jindruv tezko.
Takhle jak to máte už mi to přijde rozumné. Z toho co psal on mi to vyznělo, že nikdo nezastupuje nikdy nikoho a to mi přišlo už prostě divné.
Já to mám se zastupováním zhruba na úrovni jako Ty s jedinou vyjímkou, nemusíme mít pohotovost nonstop a víkendy. I když sem tam se o víkendu něco taky řešit musí.
A třeba notebook na dovolenou také většinou vezu (pokud se předpokládá signál a elektřina).
U nás to funguje ale tak, že se vždy snažíme toho co je na dovolené neotravovat jak jen to jde.
A otravuje se až opravdu v nejvyšší nouzi.
Hlavně se tomu vždy snažíme předcházet předem, např. tím, že co nejvíce věcí máme v systému (tím myslím pokud někdo vyřeší nějaký problém, který by se mohl někdy opakovat, tak zaznamená řešení).
Pokud jde o programování, tak psát co nejvíce komentářů, aby se v kódu vyznal i někdo jiný, atd.
100% zastupitelnost nikdy nebude (pokud nemají být náklady příliš vysoké), to je jasné.
Komentovat je nutnost, jinak bych se v tom nevyznal. Nebo třeba nevěděl, proč se ta změna dělala. Takže píšu vždy datum, co to dělá a kdo to chtěl změnit (př. 20120316 Toto byla blbost, musí se to sčítat a ne odčítat (email xyz 15/03/2012, pro zákazníka x)
No a pak občas vzniknou krásné "řetězce" chyb, oprav chyb a oprav oprav chyb. Takže k předchozímu komentu může klidně přibýt další typu 20120317 tak blbost, zpět, má se to fakt odečítat; chyba byla o patro vejš
Ale pánové, nebudeme si vyprávět banality. Kdo, kdy provedl nějakou změnu pohlídá Source Safe nebo nějakej ten jeho klon, bez toho bychom se přetahovali o files. Já k případným změnám dopisuju číslo bugy z issue manageru, a pokud buga není zanesena v systému a je vyžadována změna, tak kdo to po mě chtěl a na základě čeho.
V týmu je vždycky někdo, kdo je úkol schopný převzít, jen mu to bude trvat dvakrát tak dlouho než autorovi, takže v případě, kdy to hoří, je lepší sehnat autora. Bohužel v tomhle jsem vždycky namočen já a Honza, protože on ví kdo a kde by to měl hledat a já mám tu pravomoc a povinnost rozhodnout, jestli kvůli tomu někoho otravovat na dovolené, nebo to obastlit sami popř. požádat někoho jinýho.
Být až na malé vyjimky on-line je nutnost. Pochopitelně nikdo z něčím zásadním nepřijde o vánocích, v tom máme výhodu proti jinejm co mají pohotovost furt.
Někteří lidé říkají, že si nikdy neodpočineš a že to není zdravé. Odpočineš a zvykneš si. Naopak frustraci a stres přináší nemožnost být on-line nebo bez signálu. Když člověk vidí celej manšaft zeleně na skype, ví že se nic neděje a klídně si hoví. Proto mám na řidítkách ten tablet, Murphy. :-)
Sice dělám něco podobného (taky musím řešit "problémy"), ale taková práce je s prominutím na hovno... Na cyklodovolené a čundry aspol noťas prostě netáhám. Však ono se to nepo... A když už nějaká akutní krize nastane, není problém se do druhého dne vrátit...
Jo a nahraditelný je každý... ;-)
No když si uvědomím, že jsem nad přípravou kola strávil 10 hodin, tak mi to přijde levné. A to jsem na něm nedělal tak moc: seřízení přehazky a přesmyku, kompletní rozborka a sborka brzd (byly plné bahna), výměna špalků a jednoho bowdenu, kontrola a seřízení kónusů, vyčištění řetězu a namazání, vyčištění přehazky a kazety, vyčištění kontaktních ploch na sedačce a kompletní umytí kola na místech, kde to obvykle nedělám.
Kolo dávám do servisu pravidelně ke človíčkovi kterého dobře znám a vím, že mi to udělá přesně jak si to představuji.
Za práci si účtuju podle toho kolik zrovna potřebuji. Naposledy jsem si to dělal zadarmo :-)))
A jak je schopnej a pilnej ten Tvůj servisák? Ten můj je pěkně vybíravej a pěkně línej. A k tomu některým úkonům se hajzlík úplně vyhýbá vyhýbá. Do brzd se mu nikdy nechce, i když by je nejspší také zvládnul, jenže nerad dělá s brzdovkou.
A do vidlice a tlumiče už vůbec ne, tady ho aspoň omlouvá, že třeba u tlumiče by neměl čím natlakovat dusík do tlumící části.
A teď navíc se mu nechce ani do jednoduchých úkonů. Před týdnem na jednom kole vyměnil komplet vše co se týká řazení (přechod na desítku), udělal to dobře, fungovalo to pak přesně podle mojich představ a ani jsem nemusel šáhnout za jízdy na štelování (ne že by vadilo kdybych musel).
Jenže teď se lenochovi nechce to samé udělat ještě na fullu, že prej je to moc práce a že to první kolo + doplnění tmelu na dalších kolech ho aspoň na týden zcela vyčerpalo :-)
Ale aspoň že je levnej jako ten Tvůj, taky si nic neúčtuje, tedy až na naturálie jako že je pak někdy hladovej nebo žíznivej.
Povím ti, kolikrát je línej jak veš. Někdy, než ho přesvědčím, aby mi vyměnil třeba řetěz, tak to zabere tolik času, že bych ho měl vyměněnej 3x sám.
Ale já ho mám rád, proto to s ním potáhnu dál... :-))
Ale jinak jste mne inspirovali, jdu toho sveho servisaka donutit k nocni praci. Vymeni mi predstavec a namontuje hroty na tretry, nebo nedostane nazrat!
Mně už několik dní můj servisák šteluje trubky, přesmyk a tak. A pořád se mu to nějak nedaří a něco tam rachotí.
Za jízdy vidím, že řetěz o přesmyk to není. Část zvuků dělá řetěz o trubku na netahové straně. Ale ten zbytek. Co bych mu měl poradit, aby opravil?
Před 14 dny jsem celý řetěz louhoval v nějakém ředidle, mazal, vyměňoval trubky a tak. Doufal jsem, že mi to můj servisák zpraví, když jsem to udělal nějak špatně a ono mu to taky nejde :(
Já také provozuju takový malý cykloservis v garáži u baráku, takže mluvím z vlastní zkušenosti. Ono pojem "prohlídka, promazání a seřízení" může obsahovat třeba jen prohlídku, promazání řetězu, bovdenů, kladek přehazky, přitažení brzd a doladění převodů - pak je 500 Kč opravdu moc. Ale také to může být kompletní rozebrání všech ložisek (náboje, ořech, střed, řízení), jejich vyčištění, promazání a složení, promazání řetězu, bovdenů, kompletní seřízení brzd včetně srovnání a znovunastavení špalků, kompletní seřízení převodů, docentrování kol atd. atp. - a potom je 500 Kč málo. Prostě záleží na tom, co je na kole třeba udělat a co si zákazník přeje udělat.
Držím ti palce. Tyhle garážové servisy mohou pomoci umravnit ty "profíky" co považují za servisní úkon nafouknutí duše.
Nevidím důvod, proč by dobrý mechanik kol měl účtovat méně než třeba instalatér (naprosto náhodný výběr profese, prosím neptejte se mě jestli mám něco proti instalarerum).
Taky počítám. Budu to dělat sám, nebude mě ta práce těšit, netěší když nemáš všechny nástroje, pomůcky a držáky, nebo nechám vydělat a všichni budou spokojení.
Koupil jsem si slušný nářadí - následně jsem několikrát nemusel do servisu a minimálně mám to nářadí srovnaný...
Mě už chybí jen ten forichtung na centrování.
Mimochodem, zejtra mi přivezou tu elektrocentrálu, vozejk a tři baterie mám taky, o v íkendu má bejt teplo, tak projedu hybrida. Podám report jak to dopadlo. Teoreticky mi to vychází na 90 km někam, 4 hodiny relax a dobíjení a pak domů. Už se těším jako to děcko.
Jestli to bude fungovat, máš u mě metr Prazdroje.
Prihod si na vozik jeste karimatku, deku a
http://tinyurl.com/7sqfa3p
Toho už mám zabalenýho. Když si v kempu platím el přípojku není důvod ve stanu klepat kosu kvůli půl kilu na vozejku navíc.
Mám ale dilema. Jestli normální kempovou matraci 200x80x15, kompresor na nafouknutí ma 4 deka, nebo spíš vojenské polní lůžko. Na tý matraci jsem několikrát nocoval, ale nic moc. S polním lůžkem zkušenosti nulové, na vojně jsme měli bydla a ne nějaký amerikánský vychystávky :-)
Tady se ptá zjevně nemá smysl. Vyzkouším jinde.
Až vyjedu budu první hybridní cyklomastňák v republice, možná i EU.
Jo zapoměl jsem na stan. Už ho mám Quetchua pro tři osoby, průměr disku 72, váha 6,5 kg. Ale luxusní stavění i skládání. Vždycky mě sralo zabíjet šutrem ty hliníkový kolíky do tvrdé země, během pár dní byly všechny nepoužitelné. Použivali jsme tesařské hřebíky, to nakonec fungovalo.
Proč si nedopřát luxus, když už poráhnu vozejk?
Nestačím koukat (a počítat) :-))) Zkoušíš někdy ty nepodstatný půlkila sčítat ? Asi bys měl začít řešit trasu podle mapy pro nadměry. Ne každej most tu tvoji soupravu pobere :-) A s tím 1 kW si nejsem jistej. Jestli radši nezkusit něco takového :
Toho se nebojím, jsem statik a dokonce původně mostař, přihodim do vozejku ještě notebook (2 kg) a když tak, v případě nejistoty to přepočítám :-)
Zdá se, že kapacitu vozejku využiju nadoraz - 30 kg. Jen mě překvapilo, jak sám o sobě je těžký, až to zapřáhnu, možná budu expediční vybavení silně redukovat :-)
Zkus si do něj teď cvičně naházet 30 kg a rozjet ho. Za cca 9 kW motorkou tahám zhruba takhle těžký vozík a vím jaký je to sakra rozdíl s a bez. A zvlášť na štrece se každé kilo pozná. Aby ti ten pomocnej motorek netáhnul to nadbytečný a ty jsi nedřel jako na běžném kole se standartní výbavou. Sice by to nebylo nic proti ničemu, ale na začátku jsi ten motorek chtěl právě proto, aby ses tolik nedřel a dojel rychle dál...
Už to mám pohromadě:
https://picasaweb.google.com/Jindra8526...
To je potřeba k mé "koncepci hybridního pohybu". Celkem 25 kg. Když dám baterku na přední nosič, získám 6.5 kg na vozejk, nevím co je výhodnější, jestli to táhnot na předním kole, nebo ve vozejku, zjistím.
Škoda že musím teď něco udělat, hned bych na to vletěl, vyzkouším zejtra.
V tomhle pripade bych to klidne dal na predni nosic. Cice budes mit trosku tezsi manevrovani, ale vetsi pritlak hnaneho kola uzijes, zvlast s takovym nakladem.
Taky jsem si to říkal. Navíc motor v předním kole, takže trocha zátěže zlepší třecí sílu.
To záleží jak moc jsi toho nakoupil. Já jsem vybavený poměrně dobře, to vybavení se mi ale asi zdaleka nezaplatilo a to servisuju doma 6 kol.
Ale je fakt, že mám koupené i doma méně obvyklé věci jako dobrá centrovací stolice, tenzometr, přípravky na výměnu ložisek press fit středu, přípravek na vyndání bushingu z tlumiče a pak hlavně kompresor, ten stál nejvíc.
Bydlím v paneláku, takže musel být tichý, takže to ze levno nešlo (a bastlit doma jsem ho nechtěl).
A už ho mám nějaký ten rok a jsem moc rád, že jsem ho koupil. Přeci jen 5 kol bez duší...
U placeného servisu vidím dva problémy, které jsou horší než to samotné placení za servis:
- čas strávený na cestě tam a zpět (u mě pokud chci do dobrého servisu, kde mám prověřeného mechanika na složitější úkony, kde mám navíc dobré ceny, tak mi to zabere nejméně 2x1,5 hodiny)
- v sezóně čekací doba (tohle by mi až tak netrápilo, když mám více kol, ale obecně to problém je)
To jsi démon.
Mě trápí jen to centrování, se zbytkem si poradím.
Ostatní potvrzuji. Až budou cykloopravny brečet, že se neuživí, bude jim dobře připomenout jak se chovali, když bylo před sezonou a oni si hrály na bohy jak ten prodavač klínků na Gorkáči za Husáka.
V době kdy jsou kšefty jedu non stop, hoši se musí hodně učit.
Tak já mám v servise kompresor z ledničky - sběrné suroviny tuším nějakých 50 Kč. K tomu za 40 Kč manometr z bazaru, kus tlakové hadice z auta a trochu práce to dát všecko dohromady. Funguje mi to k plné spokojenosti už hafo let. Není problém s tím nabuřit galusku na 8 atm.
Já jsem stavbu taky řešil, ale takhle by to nešlo pro moje účely.
První věc je, že potřebuju velký vzdušník (10 litrů je pro rozumnou práci s více bezdušovými koly najednou minimum ale bída, mám 24l a to už je taková rozumná minimální hranice když dělám i těch 5 párů kol najednou), bez něj je to k ničemu (nejde vůbec o maximální tlak, ale je potřeba velké množství vzduchu rychle najednou a na to je potřeba dostatečně velký vzdušník natlakovaný na dostatečný tlak) a kompresor bych mít nemusel vůbec.
A druhý problém je odfiltrování oleje. Stopy zbytků oleje nedělají dlouhodobě v pláštích dobrotu a zvlášť ne s tmelem dohromady.
A tiché řešení za dostupnou cenu je jediné s olejovým typem (ten koupený používá podobný motor jako je v ledničce, hlučnost podobná, jen výkon výrazně větší, i tak na nafoukání vzdušníků čekám pár minut).
A i to co jsem popsal se postavit samozřejmě doma dá, všechny potřebné součásti by vyšly zhruba na 1/3 ceny toho co jsem koupil hotový výrobek. Dát to dohromady, aby to dlouhodobě spolehlivě fungovalo už by nebylo ale tak jednoduché. Nemělo by to takový pěkný kompaktní tvar, atd.
A nejsem nijak moc šikovný, takže pro mě bylo jednodušší koupit pořádné hotové řešení a vůbec toho nelituju.
Máš úplně jiné potřeby, než já. Něco jako kdybych si měl kvůli mému obstarožnímu Fagotu kupovat celý autoservis podle loňského střihu :-)
Mám víceméně všechno potřebné nářadí pro běžnou a hlavně opakující se údržbu. Samozřejmě, pokud bych náhodou poprvé a jedinkrát za život potřeboval proříznout závit ve středu, nebo jinou (pro mě zatím) raritku, tak s tím zaběhnu do servisu. A výplety neladím. Třeba se k tomu jednou taky dokopu a naučím se to. Bude to ale spíš jen takové poladění na dojetí a to tak nějak zvládám i dneska. Fakt kvalitní vycentrování ale bude chtít kromě možného vybavení i zkušenosti a stálou praxi. No a dvěma páry kol za rok si to naučené neudržím...
Na ojedinělé zásahy věci také nemám. Tedy nemám třeba věci jako frézky (ono stejně všechny rámy co jsem bral v poslední době měly vše poctivě ofrézované už když jsem je koupil).
Nemám třeba lis na misky semiintegrovaného hlávka (i když není vyloučené že by to šlo tím přípravkem na press fit střed).
Závitníky také žádné nemám.
Tedy zdaleka nejsem vybavený jako dobrý servis.
Všechno vybavení které mám, tak používám více.
S tím centrováním to není tak hrozné. Pokud jsou to slušná kola a potřebují jen lehce docentrovat, tak to je brnkačka a zvládám to precizně (tzn. že mají pak správné napnutí drátů a házení je maximálně nějaká ta desetina mm) i při mojí nešikovnosti.
Kvalitní centrovací stolice tomu hodně pomůže.
Trošku jsem se bál centrování 2:1 výpletu Fulcrumu, ale taky nakonec pohoda.
Jiná věc je komplet přeplétání a to zvlášť u atypických výpletů typu Mavic, Fulcrum.
Do toho by se mi taky moc nechtělo a kdybych třeba zrušil ráfek, tak přeplést bych si to nechal nejspíš v servisu.
Mně trvá vše poměrně dlouho s mojí "šikovností" + navíc jsem dost perfekcionista, dobrý servisák by to měl mnohem rychleji. Jenže když se ušetří ta cesta do servisu a zpět, tak to není vůbec co řešit a stojí to času mnohem méně.
Sice jsem původně nechtěl, ale zítra dávám kolo do servisu. Jsem se dnes při vyjížďce i docela pěkně prošel. Holt půlcentimetrový hřebík v plášti nezvládne ani no-tubes... :) Cabral jsem za sebou mlíko jak tejden nepodojená kráva... :-D Takže kolo mimo provoz, tak proč ho nedat odbahnit, seřídít, promazat a hlavně nandat nové pláště bez duší...
U nás stojí malý, pred a po sezonní servis plus minus 250 Kc ovsem bez umytí a vyčištění, tohle mi v servise nikdy nikdo neudělal ani na požádání, což nechapu. Prostě ho umýt pekne vodou a hadrem a poradne naleštit a vypiglovat jako nové tohle servisy jako službu moc nenabízejí. Kazdopadne drahé to je, 500 bych nedal ani omylem, vůbec kolo jako takové je pekne drahá sranda a drahý sport, což vubec nechapu, zpravidla méne jak 10 kilo materiálu, žádná elektronika, žádné plasty, pryž, kalibrované měřící přístroje, provozní kapaliny, proste nic, par svařených trubek, nekolik pastorků chabý řetízek, lanka, srovnejte to s takovou motorkou, skútr pořídíte za 40 tisíc, kolo za 40 je dneska střední třída.
Srovnáváš nesrovnatelné. Porovnej lešenářské trubky na skútříčkovi a alobal na rámu kola. Rázy musí vydržet v podstatě stejné. A podobné je to s většinou materiálu. Skútřík je v podstatě kovařina se zemědělskou přesností. Kolo je mnohem titěrnější a z kvalitnějších materiálů. Nějaké předražení za "módnost" tam určitě je, ale nebude to tak strašné.
Motor, převodovka, brzdy jsou kovarina? :-D O elektru ani nemluvím...
V tý cenový relaci fakt jsou :-) Vesměs výlisky a nebo krapet obrobený odlitky, řešená hlavně materiálová nenáročnost a minimalizace nákladů na výrobu. O elektrice a elektronice nemluvě, to jsou halířovky. Klasickou převodovku nemají, je tam jednoduchý variátor.
No a pak taky porovnej výdrž a poruchovost těhle levných hoprdáků s kolem za stejnou cenu. Při přiměřené jízdě skútru a kola se skútrem po relativně krátkém čase budeš bydlet v servisu a kolo bude mít téměř nekonečnou životnost (nepočítej spotřebák)
Nedávám, to moje "domaniko" by stejně ve většině servisů neopravili.
K té ceně - pokud do seřízení počítají i kontrolu konusových ložisek (očištění a zkontrolování všech kuliček a drah v kterých běhají, je to, včetně docentrování, za hodinu "nestihnutelné". Při účtování kolem tří stovek na hodinu (což je dnes už málo) to levněji, než za pět stovek, nejde. Jestli na to jen koukne, seřídí to, co jsi chtěl a na ostatní se vykašle, říká si moc. Ale já bych, pokud bych měl za kolo po opravě ručit, prohlédl všechno.
Chápu netechnické lidičky že si to dávají do servisu nebo známému, který je jejich jediná spása.
Já si ale troufnu říct-jak už tu bylo psané, že kolo (krom hydra+odpruž.vidle-zatím)je tak jednoduchá věc, že by si to měl každý dělat co nejvíc to jde sám doma a poznat tak max svého miláčka a kdykoliv se mu na cestě cokoliv přihodí, bude pro něj hračka to opravit za pár minut. Navíc přece kvůli každé prkotině nepolezu do servisu a čekat na něj pár dní..brr. A v zimě stačí dát kolo při větší opravě nachvíli dovnitř-místečko se vždycky najde. A vyměnit pichlou duši by měl umět každý, jinak je každá vyjížďka, pokud nejedu vždy s někým kdo by mi to vyměnil, sebevražda:o)) a samozřejmě min.náhr.duši a montpáky sebou.
:)Něco mě na tvém příspěvečku zaujalo :)
Tak děkánek za něj, jsi dokonalý cyklotýpeček,protože jezdit na kolečku bez náhradní dušičky a montpáčiček by bylo skutečně dramíčko a nedokonale poznaný miláček každého cyklistýpečka by mohl zůstat stojinkat v příkopku a muselo by se pro něj zavolat autíčko nebo jet domu vláčkem a nebo by nás strašně bolískovali nožičky jak by jsme šlapali, kdyby jsme neměli miláčka v malíčku :)
Znám jen jednoho z 5 cyklistů který sebou tahá duši. A to všichni jezdí tak cca 2 tydně 60km trasu. Pokud nejezdí jak hovado a dávám si alespoň trochu pozor po čem jedu tak je to riziko minimální. 13let co jezdím nějaky trasy 30km a víc tak sem pichl jen jednou, ano náhoda je blbec a zrovna letos až budu 50km od domova mužu třeba 5 pichnout, ale to by jsme zas diskutovali o ničem a zbytečně dohadovat se mi nechce. Prostě sem jen chtěl říct že málokdo sebou tahá vercajk a podle mýho názoru kdo si dává pozor by ho tahal zbytečně. Krom toho kdyby opravdu náhodou, nežijeme někde v pustinách a mobil má každej, takže proč by rodinný příslušník vyjímečně nemohl nasednout a přijet autíčkem aby nás neboleli nožičky....
Ani nevím, zda to stojí za reakci, ale v podstatě jsi ze mě udělal idiota, poněvadž sebou vozím jak náhradní duši tak i lepení. Nepochopil jsem, co to znamená nejezdit jako hovado a dávat si pozor (tím pádem nepíchnout). Rovněž považuji za scestné tvrzení, že "málokdo sebou tahá vercajk (až se Ti o tom zase bude zdát, dej pozor, aby jsi při probuzení neměl ruku v záchodové míse a nemíchal moravský klobásky).
A maličkost - kdyby mi někdo zavolal mobilem a odůvodnil svůj problém absencí duše nebo lepení, zařadil bych ho do kategorie nesvéprávných a do konce života bych se k němu neznal.
Klíííd!!!
Buď to autor psal jako provokaci a tudíž jeho příspěvek není hoden jakékoliv reakce nebo to myslí vážně a vyjde to s tou reakcí nastejno.
Jasně, jen jsem si vzpomněl, že jsem včera těsně dobrzdil před rozbitou pivní flaškou. Někdo ji, pro tu srandu, vyhodil z jedoucího auta tak, aby dopadla na cyklostezku.
(Což asi je, jak tak to pozoruju, v Německu oblíbená kratochvíle, na rozbité pivní lahve narážím na cyklostezkách vedoucích podél silnic poměrně často.)
Teď zas přemýšlím jestli mám reagovat já na vás..
Z nikoho idiota nedělám a už vubec z vás, to bych vás nejprv musel znát :) Přiznávám že před slovo "málokdo" jsem měl dát slovo "asi", víc by to pak vystihovalo jen můj osobní názor a zkušenost s okolím. A pokud se budeme bavit o té nesvéprávnosti.. tak.. radši taktně pomlčím. Nemám zapotřebí se hádat. Kdyby jste měl nějakou připomínku, tak vzkazem. Tam si to mužem vyříkat a ne tady mimo téma :)
Co to znamená "jezdit jako hovado" ??? Za posledních asi 7 let jsem píchnul jenom 2-3x a VŽDY to bylo jen na silnici nebo nějaké extra hladké polní cestě :-) V rozbitém terénu, v hodně ostrém štěrku a dalších podobných lahůdkách zatím kupodivu nikdy...
Jo, a náhradní duši, lepení, vercajk, i pár drobných náhradních dílů ke kolu a pumpičku s sebou samozřejmě vozím VŽDY...
Jéé, vás se to snad dotklo, tak to se omlouvám, nebyla to provokace a myslel jsem to vážně. Takže... asi zbytečny aby jste reagovali. Nicméně si za tím stojím. Myslím že jsme narazili na hodně ošemetny téma ktery by se dlouho rozebíralo. Nicméně opakuji že znám tak jednoho z 5 cyklistů kteří sebou vozí náhradní duši. Sám 13 let jezdím terén (lesy,pole) i silnici a vskutku sem píchl jen jednou. Asi jsem v tom případě dítě štěstěny. Anebo jde o styl jízdy.. kdo se kam dívá po čem jezdí atd. Akle nechci se s nikym hádat, respektuji váš názor tak bych byl rád kdyby jste respektovali vy ten můj. Každý máme jiné zkušenosti a na jejich základě se přizpůsobujeme. Nic víc, nic míň. A propos... kdyby mě někdo z rodiny byť jednou za celej rok zavolal a poprosil o pomoc, šlachy by se mi nezkrátily... samozřejmě být to víckrát do roka tak ho taky pošlu někam ale takhle. No, každej jsme nějakej. A na závěr bych jen dodal, že odbočujeme trochu od tématu.
A z nikoho blbce dělat nechci, je mi líto že si to někdo vztáhnul na sebe a krapet si to přifoukl... Jinak když se vrátím k tématu, tak kolo do servisu pokud nemusím nedávám a radši si ho opravuju vlastníma silama. A když už něco hoří, tak mám známého který má vlastní dílničku a vím že nic neošulí jako v servisu, jak se mi to už stalo.
Já vozím dvě dušičky a lepeníčko už od dob, kdy mobilečky nebyly, nebyli ani ty dušičky, takže když se podařil dušičku sehnat bylo to veliké štěstíčko.
Vono občas se objevý smůlečka, klidně jednou za století, že člověk odrovná během dvaceti minut dvě dušičky a pak je pěkně v prdeličce.
Jinak souhlasím, když si to neumíš sám opravit, tak na tom raději nevyjížděj :-)
Jee, to se mi presne stalo.. Kveten mozna jeste duben 1987, jedu si jen tak odpoledne na hodinu na hraz-> rovinka, vetrik v zadech, a da se svihat tak 35km/h...
pak defekt, po vymene duse jsem roztrhl na druhe dusi gumu kolem ventilku a slapal jsem 16 km pesky domu... ja blbec si jeste vzal jenom tilko tak si na mne slunicko pekne smlslo, ty do puchyru spalena ramena jsou pripominkou do dneska... Jo , to byla doba kdyz jeste mobily nebyly... a stejne dopadl bych podobne i dnes, tam auta nesmi... (jo mel bych to jen 9km)
Jo, stavají se věci.
Já si asi před rokem vyjela jen tak po práci na hoďku. Večer jsem ještě měla nějakou další akci, tak jsem se moc nezdržovala a neměla jsem sebou NIC - ani lepení, ani duši, ani vercajk. Před Dobrovízem mi vyšuměla přední duše a domů to bylo cca 15 km. V Dobrovízi staví autobus, ale odmítl mě vzít s kolem. Tak jsem zašla do místní hospody a poptávala jsem se, kdo by opravil duši. Hoši byli velice veselí, pobavilo je, že mám šikézní rukavičky a slušivou přilbečku a jinak nic. Až když jsem hlasitě prohodila, že tak galantní hochy, jak mají v Dobrovízu, jsem ještě nepotkala, tak jeden říkal, že ob dva domy má někdo pneuservis. Pán byl moc hodnej, ani se mi moc nesmál a zalepil hezky. Myslím, že na ni jezdím od té doby pořád.
Hochům v hospodě se nedivím, měli pravdu. A domů jsem kvůli tomu nevolala, reakce by byla víceméně stejná.
Jinak kolo mi taky spravuje osobní servisman, je to pohodlné, až do doby, než začne mít roupy a začne mi přenastavovat všechno na milimetry podle příruček. Darmo mluvit, že nejsem konfekčí velikost:-))
Klasika :)
Dneska jsem jel domů mezi 16,30-17,30 kolem dvou cykloservisů, kde bylo vždy lidoprázdno a u každého stálo něco jako 5 aut a lidi sundavali kola ze střech a tahali je z kufrů....
Počítám, že všichni by rádi zítra MAXIMÁLNĚ v 12,30 rádi vyjeli :))))))
Taky bych rad zitra maximalne ve 12:30 vyjel. Servisak se na to vcera vykaslal a nedostal nazrat, takze ted se snazi dat do kupy alespon jedno kolo, aby si zaslouzil pizzu. 8-)
já vyjíždím cca za 50 minut tedy v 13,00
Paradoxně jsem teď nervozní z toho tepla, dal jsem na kolo druhou láhev a řeším oblečení, prostě se mě to triko s krátkým rukávem po tý zimě nezdá jako správný řešení, taky hledám kam žena dala 30ku krém :) a bezprsťáky jsem vyhrabal až ze dna cyklokrabice ...
Včera bylo v Plzni stejně jako dnes. Měl jsem teplé 3/4 + dlouhý dres a jen místy mi bylo lehce horko. Místy v lese, kde ještě fouklo poměrně častě studeně od země (místy jsem potkal stále ještě zbytky sněhu), tak jsem byl rád jak jsem oblečený.
Dnes si beru tenké 3/4 a už se běžím rychle oblékat.
Jen jsem poladil brzdy, tlumice a tak. Podlehl jsem vasi obave ze zimy a v 3/4, dlouhem tenkem funkcnim a dresu s kratkym jsem se pekne varil, i kdyz jsem jel velmi zvolna. Ach jo, takove odporne vedro! 8-)
Já to zvládl po jedenácté(hodině) v kraťasech a skampolu- přece se kvůli lidem co chodí v bundách nebudu potit(oni se kvůli mě taky netřesou mrazem :-))
Tak me v podstate ve vsech cykloservisech v okoli necim nastvali jeste v dobe, kdy jsem jezdil na favoritu. Problem bych nevidel v cene, ale vetsinou jsem nebyl uplne spokojeny s vysledkem.
Kdyz jsem si koupil Ibex, nemel jsem uz odvahu to nikomu sverit a rejpu se v nem sam. Sice tomu vubec nerozumim, ale dusi, spalky nebo lanka jsem umel vymenit i driv, s vymenou retezu a osmikolecka jsem si nakonec poradil a brzo se budu pokouset vymenit trojprevodnik. Do centrovani se zatim poustet nechci, ale na to staci odvezt vyndana kola.
Pres veskere me zasahy kolo stale jezdi, jen doufam, ze se nepokazi neco slozitejsiho...