Zdravím lehokolisty.
Dneska jsem cestou domů předjížděl autem na Zvonařce, tedy jedné nejrušnějších brněnských ulic, borce* na lehokole. Pro ty, co to tam neznají: je to rušná čtyřproudá silnice, jedna z páteřních komunikací města. Pro ty, co to v Brně znají: bylo to právě v esíčku u OMV směrem z města. (http://maps.google.cz/maps?q=49.188127,16...
Byla zrovna odpolední dopravní špička, auto za autem, na běžném kole bych sem v tu dobu raději nejel. Ten borec nebyl v tom provozu vůbec vidět! „Leží si tam“ při zemi, takže kromě auta, které jelo za ním, ho nikdo jiný neviděl (a ani nemohl). Řidiči samozřejmě neblikali, jak je v Česku zvykem, takže každý kdo ho dojel udělal na poslední chvíli úhybný manévr do levého pruhu, čímž ohrozil další auta. Když pominu, že bylo pod mrakem a on byl komplet v černém oblečení, jel bez blikačky, samozřejmě také bez praporku a navíc si ten hňup ani nevzal kokos na hlavu, tak si říkám, co v tuto dobu na takové silnici ve špičce vůbec motá. Naprosto neuvěřitelná sebevražedná mise!
Kvůli takovýmto blbečkům jsou pak všichni cyklisti považováni řidiči za „silniční vši“, jak jsem kdesi zaznamenal toto lichotivé označení. Není to poprvé, co jsem někde zřel lehokolo v provozu na poslední chvíli. Navíc, zrovna tady „na průtahu“, kde to považuji za extrémně nebezpečné, potkávám jedince na lehokole docela často.
Zajímalo by mne, co si myslíte o bezpečnosti lehokola v (hustém) provozu obecně. Podle mne by mělo být lehokolo (minimálně) povinně vybaveno reflexním praporkem do výše alespoň 1,8 m, a to nejen ve městě.
PS: A pak se ještě zkusím zeptat. Neznáte ho někdo z Brňáků náhodou? :-) Tuším, že to byla tříkolka s dvěma koly vzadu, jestli si to dobře pamatuji. Musel jsem se kvůli tomu – s prominutím – debilovi se zvýšenou péčí věnovat volantu, tak jsem možné viděl blbě.
*) pro nebrňáky: borec = v Brně prostě chlap :-) http://www.sepl.rulez.cz/slovniky/hantec/hc_a-d...
A kazdy cyklista na klasickem kole by mel mit blikajici obojek?
Negeneralizuj.
Nicmene si prihreju polivcicku - nezna nekdo toho borce, co jezdi Barrandovsky kopec nahoru po dvouproudovce? Toci to na kasparka. Vyskytoval se tam i loni tesne pred Vanoci, tedy v dobe snehove kalamity a jestli blikal, tak to nebylo videt.
ten konec je bezvadnej :-)
"Musel jsem se kvůli tomu – s prominutím – debilovi se zvýšenou péčí věnovat volantu"
no tak to je fakt uplně v prdeli, ten ti fakt musel rozhodit sadnál jak sviňa, že ses musel dopustit něčeho tak ponižujícího,jako je se při šoferování tuny kovu věnovat řízení. To je fakt v piči. S tebou vole soucitím. Na tvým místě bych takový ponížení fakt asi nevydejchal....
:-D
:-D
:-D
:-D
1. provoz ani počty pruhů nejsou vůbec relevantní. Kola tam mají zakáz vjezdu? Pokud ano, je to vůl. Pokud ne, proč by tam proboha nemohl jet???
2. Helma. Co je ti do toho jestli jí měl nebo neměl? Co je ti do toho jestli měl trenýrky nebo slipy? Co je ti do toho jestli jede v mraze v tričku?
3. i kdyby měl lowracera (nejnižší varianta lehokola), což dle tvého popisu neměl, tak je to předmět, který má na délku cca 180cm, na šířku 60cm a na výšku alespoň metr. Jestli to dokážeš přehlídnout, okamžitě odevzdej papíry. Hned! Nemáš co dělat za volantem!!! Jsi nebezpečný svému okolí. Děti jsou menší, kočárek je menší, pes je menší, koloběžka je menší atd. atd.
4. píšeš odpoledne, tedy nebyly zhoršené podmínky viditelnosti (pod mrakem nejsou zhoršené podmnky viditelnosti vyžadující reflexní prvky), tedy nechápu proč blikačku zmiňuješ. Neznáš dopravní předpisy, které máš ovládat jako když bičem mrská (viz již bod 1) tedy bys měl jít si to osvěžit do autoškoly nebo si to alespoň znovu přečíst doma.
5. praporek, barva oblečení atd. atd. opět neznáš předpisy. Nikde v nich není nic takového že by cokoli z toho mělo mít kolo, auto, chodec jakékoli velikosti a stáří...
Mě z toho vyplývá jediné. Napráskal jsi tady, že naprosto neznáš dopravní předpisy jejichž výtečná znalost je základní podmínkou pro používání automobilu na veřejných komunikacích, že máš veliký problém se zrakem, a dobrý zrak je další základní podmínkou k používání automobilu na veřejných komnikacích a také, že ti připadá nenormální se plně a se zvýšenou péčí věnovat po dobu jízdy žřízení automobilu. To všechno se zdůrazňuje už při první hodině autoškoly!
Jinými slovy, jsi tu dokázal, že jsi naprosto nezpůsobilý k řízení motorového vozidla.
Taky mě s*r*, že spousta automobilistů se chová jako piráti a ještě jim to připadá jako legitimní. "Jak si to vůbec ten druhý dovoluje používat silnici, když má menší auto než já, nedejbože když ani nemá auto, ale kolo ... cože to ani není 'normální kolo', ale lehokolo???". Co na tom, že je to podle pravidel a že v jejich rámci je silnice pro všechny? Rozum mi zůstává stát, že takoví bezohlední sobci hledají cokoli, aby upřeli druhým právo na existenci. A přitom je ta rušná silnice tak nacpaná právě proto, že si Ti v auťácích pro si každý pro sebe usurpuje několikanásobek místa, které zabírá cyklista.
Rušné silnici se na kole snažím vyhýbat jako čert kříži, jenže občas to bohužel jinak nejde - např. v naší "cyklisticky přívětivé" Praze. Kdo na takové rušné silnici víc riskuje svůj krk automobilista nebo cyklista?
A to že není z auta není lehokolista vždy ideálně vidět, není přece "chyba" jen lehocyklisty. Lehocyklista jen tak snadno někoho neohrozí, má na to svého místa daleko lepší výhled. To že má člověk v autě daleko horší výhled i tam, kde někoho může ohrozit mu nedává žádné právo na to, aby po druhých požadoval, že jen "Ti druzí" se musejí přizpůsobit. Když si dobrovolně sedl do vehiklu, z kterého pořádně nevidí, ať za to nenadává druhým.
Zakladatel této diskuze patří mezi ty, co tu rušnost silnice přímo vytváří (být ta silnice plná leho/ cyklistů s 1 autem, nebyla by tak rušná) a přitom má žaludek na to, aby se tady ještě veřejně hlásal, že on chce určovat, kdo na silnici patří či nepatří. A snaží se svou pokleslou morálku už ani ne obhajovat, ale dokonce propagovat... No to je síla.
Ono tak úplně nejde jenom o předpisy. Přeci jen musíš uznat, že vzpřímený cyklista jednou na skládačce s posedem typu paní radová je přes většinu osobáků vidět a lehokolista jedoucí na lowraceru nebude vidět ani přes nizoučkého lotuse.
Ani ECO neni tak neviditelne, aby si ho mohl soustredeny ridic dbajici predpisu nevsimnout. Kdyz ho prehledne, urcite necoi udelal spatne. Ne ze by se to nemohlo stat a samozrejme na silnici spis prehlednu ropuchu nez parnik, ale porad to jeste neznamena, ze by mela mit lehokola vynucene blikacky a praporky, nebo ze by do provozu nesmela.
Kuš s vlaječkou. Vlaječka, pokud není m^2 veliká, není v některých situacích stejně vůbec vidět. Každý svého štěstí strůjce.
On prostě člověk občas potřebuje jet po hlavní, špička nešpička. Blikačka je v takové situaci celkem užitečná věc.
Jinak osobně nevidím s lehokolem v hustém provozu problém, chce to hlídat si auta kolem sebe, aby člověk pod žádné nevjel.
Ja jsem v tvem popisu neshledal nic, co by nasvedcovalo tomu, ze by se zmineny cyklista dopustil prestupku nebo dokonce trestneho cinu.
Pokud neslo o silnici pro motorova vozidla (dalnici), nebyl zakaz vjezdu cyklistu ani soubezne vedouci cyklostezka, tak tam muzou vsechny kola bez ohledu na rozmery a konstrukci.
Bylo-li ridici (cyklistovi) uz 18, prilbu mit nemusi, pokud nebyla snizena viditelnost (tma), nic ho nenuti svitit ani blikat. Praporky, obleceni i volba trasy jsou zcela na uvazeni kazdeho...
Jediny kdo se evidentne dopustil prestuku jsou motoristi nedavajici znameni o zmene smeru jizdy, nedodrzujici bezpecny odstup a nevenujici se dostatecne rizeni.
Jinak ja bych teda trikolce / lehotrikolce nerikal lehokolo. I kdyz z pohledu zakona se za kolo povazuje i kolobezka...
Tak trochu mi to pripomnelo historku kolegy z praci, kteremu na parkovisti nekdo nacouval do auta a nasledne pry pouzil argument, jak ho mel videt, kdyz to ma tak nizky (Honda S2000)?
Nemeli by potom vozit praporky uplne vsichni? :D
Docela jste se tu do Járy pustili natvrdo. Na jednu stranu máte pravdu. Cyklista asi neporušil žádný předpis na rozdíl od neblikajících aut. Má samozřejmě právo jezdit v jakkoliv hustém provozu. Ale! Já jeho rozhořčení docela chápu. Osobně se hustému provozu vyhýbám. Ne z důvodů pocitu méněcennosti že jedu na kole, ale ze strachu, že mě prostě nějaký cyp sejme. Navzdory mému dodržování předpisů. Když už se do takové situace dostanu, volím bezpečnostní prvky tak, abych byl vidět. Raději to přeženu, než bych potom litoval. Přestože to není přikázáno zákonem. Trochu bych doplnil jedno pořekadlo - kdo se bojí sere v síni. Kdo se nebojí, může srát do konce života do bažanta.
Je fakt, že jsem z malého města a o ježdění ve velkých městech vím kulové. Na druhé straně nesouhlasím s tvrzením o neviditelnosti lehokola. Jako řidič prostě musím sledovat provoz před, za i vedle sebe. Lehokolo rozhodně není tak malé, abych ho nebyl schopen registrovat. Pokud tedy zrovna nelefonuju a nebo nehledím spolujezdkyni do výstřihu.
Děkuji za zastání. Věděl jsem, že bodnu do vosího hnízda, ale až takovou skoro až nenávist jsem nečekal. Jako cyklista jsem na cyklisty s pozice řidiče auta mimořádně ohleduplný, ale tak to bývá, že takoví to schytají i za ty hovada za volantem. Přesně tak, jak jsme to psal v obráceném gardu, když jsem kritizovat toto cyklistu.
Ta situace byla opravdu velmi nepřehledná a myslím, že jsem nebyl sám, kdo si na toho borce zanadával. Považuji jezdce na lehokole o řád zranitelnějšího než na běžném kole právě proto, že je hůře vidět. To je fakt. Pokud s tím nesouhlasíte, pak si to jen namlouváte. Do takového provozu je to nebezpečné na jakémkoliv kole, tím spíš na lehokole. Zákaz tam není, ale když už to nemůže z jakéhokoliv objet, tak by takový jezdec mohl udělat něco pro bezpečnost provozu a ne jet jak tmavý jak tma. Ten člověk na sobě neměl ani píď reflexního. A v pět odpoledne, kdy to bylo, by při podmračeném počasí už mohl chtít být lépe viděn.
A proč mi vadí, že neměl helmu? Když takového borce někdo sejme (nedejbože!), tak zranění mohou být horší. Kdybych ho někdo srazil, tak půjde třeba bručet za neúmyslné zabití místo jen za ublížení na zdraví z nedbalosti. A to jen proto, že nějaký nezodpovědný cyklista ušetřil pár minut času a nutně musel jet po magistrále.
Znova opakuji, předpisy znám, ten cyklista ani já jsme je neporušili. Já jel v levém pruhu, blikat jsem nemusel (a zrovna já blinkr používám a hodně nadávám, když jiní ne). Ten cyklista byl v tmavém uprostřed špičky na lehokole, tedy nikoliv na nezákonném, ale na naprosto nevhodném místě. Zasloužil by nakopat do zadnice, ale místo toho jsem to za něj schytal já... Tak vám děkuji a přeji, aby vás předjížděli jen slušní řidiči, i když je to přání z říše snů. Přemýšlejte, zda pro zlepšení nemůžete udělat něco sami.
Ten cyklista riskoval a muzes treba napsat, ze se nechoval prilis ostrazite, ale o kopani tu nemuze byt rec.
Jezdis na sjezdovkach? V prilbe a pateraku? Jestli ne, dava mi neco pravo Te nakopat do prdele jen proto, ze nemas chranenou pater? A to by i na mne mohl vystartovat nekdo, kdo nosi chranicove kalhoty, zejmena z duvodu ochrany kostrce.
Viditelnost lehokola zavisi na taky jeho konstrukci. Na svem HC mam hlavu jen o hlavu nize nez na klasickem kole, tedy jsem videt minimalne stejne dobre jako starsi dite nebo silnickar skloneny do riditek.
řekl bych, že to s tím nesouvisí...
Já mám taky kolo oblepený reflexníma foliema za všech stran (dohromady aspoň m2) Praporek na prutu v zadu tři blikačky, který zapínám když jedu na frekventovanou silnici atd. atd.
Ale dělám to DOBROVOLNĚ pro zvýšení svý bezpečnosti a neznamená to, že všichni ostatní, co se chovají normálně a tak, že to vyhovuje předpisům, jsou debilové. Na Járu bych vůbec nebyl tvrdý a hnusný tak, jak jsem byl, kdyby nenadával a neurážel. Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá...
A taková poznámka. Někdy předevčírem se mi stalo, ž jsem jel autem a viděl o chvilinku později než bych chtěl dva chodce celý v černým. Fakt mě ale nenapadlo nadávat jim do debilu že si dovolili chodit po frekventovaným hlavním tahu v černým oblečení! Naopak jsem vynadal sobě s tím, že jsem je mohl vidět dřív, ale polevil jsem v pozornosti, čímž jsme se stal nebezpečnějším pro své okolí
S neprimeranými a urážajúcimi reakciami sa žiaľ stretávam aj ja. Veľa vodičov ZABÚDA, že sa jedná o VEREJNÉ komunikácie = pre VŠETKÝCH. Výhovorky typu nevidel som ho, "zavadzal" a pod. nie sú na mieste. Zákony o pozemných komunikáciách máme podobné. A každý účastník cestnej premávky ich musí dodržiavať. A nie lepiť sa s autom na to pred ním a nadávať na každého cyklistu, ktorého "musí" predbiehať. Tárať, že ho nevidel a pod. To je choré... Jazdím tak, aby som mal prehľad okolo seba a bol schopný včas reagovať. To učia v každej autoškole, nie len v odbore súdneho znalectva pre vyšetrovanie dopr. nehôd. Taký človek by nemal mať vodičák. Smutné je, že to robia často aj profesionálny vodiči. Ohrozujú ostatných len z titulu väčšieho auta (autobusu) doslova vytlačením z cesty a neraz nedaním prednosti v jazde.... Ďalej radšej nejdem pokračovať, lebo sa zbytočne rozčúlim :-(
Tak to, že používáš bezpečnostní prvky, velmi chválím! Mimochodem, klidně bych ty chodce být Tebou sjel na tři doby. Také takové potkávám, na kole i autem. Onehdy jsem zastavil jednoho cyklistu (na standardním kole) a slušně ho „sprdl“. Byla skoro tma a on jel po ulici neosvětlený v tmavém, skoro nebyl vidět. Blbcovi sice „nepomůže ani rána do hlavy“, ale některým jedincům to možná jen nedojde.
Ještě dodám, nic nemám proti lehokolům, jen je považuji o stupeň více zranitelné, proto si myslím, že musí pro svoji viditelnost v provozu udělat o stupeň více. To, co jsem viděl včera byla opravdu skoro jak ruská ruleta.
Jurimíre plně s tebou souhlasím. Na jednu stranu nadávám jim (třeba že šli po nesprávné straně silnice) a na druhou stranu nadávám sobě že jsem měl být pozornější (jezdím převážnou část pracovní doby v noci takže se vyskytnu v takovéhle situaci poměrně často)
A ještě jedno doplnění: reflexní pruhy jsou nejlepší řešení jak se zviditelnit a nebýt sražen motoristou, ale nejsou potřeba. Dám příklad: jedete neosvětlenou částí obce nebo mezi obcemi a proti vám jde chodec (po správné straně silnice) první co zahlédnete když má tmavé oblečení je obličej ( je světlejší) tudíž pokud ten chodec má na oblečení nějaký světlý (nejlépe bílý)obrázek nebo nápis tak ho uvidíte dřív než obličej a celého člověka.
Nicméně reflexní prvky a osvětlení (nemusím vidět hlavně že jsem viděn) tomu dotyčnému dosti pomohou.
A ještě jedna poznámka: je to všechno V a O lidech.
Technický dotaz: v jaké vzdálenosti jsi jel za předchozím vozidlem? Byl odstup doporučovaných 25m nebo nižší?
Pokud jsi jel blíže, nenadávej cyklistovi, že jsi ho viděl na poslední chvíli, ale sám sobě za to že jezdíš tak, že případné překážky vidíš pozdě.
Když vlítnu do zatáčky do které nevidím a v ní to narvu do traktoru, tak to není chyba traktoristy, že jel pomalu, ale moje protože jsem jel tak že jsem neměl čas reagovat.
Já jsem za předchozím vozidlem nejel, je tam souběžná jízda, jel jsem v levém pruhu. Je tam povolených 60 km/h, reálně se to projíždí v provozu 50 km/h a kolona právě jela 40 km/h. 25metrový odstup je za daných okolností nesmysl.
Jenom nechápu, proč se proboha navážíte všichni do mne? Já cyklistu ani v nejmenším neohrozil, jen jsem napsal, že je ten magor byl nevhodně vybaven v nevhodnou dobu na nevhodném místě. Mám pocit, že to tady nikdo nechce slyšet, že by mohl udělat chybu lehocypedista, tak se všichni pustíte do slušného řidiče :-(. Přečtěte si, co jsem psal. Já jen chtěl vyvolat debatu o bezpečnosti vás, co jezdíte na „ležatém“ kole.
Nikdo se nepousti do slusneho ridice. Pouze do toho, kdo se nevhodnym vyjadrovanim pustil do lehokol.
Na prirovnani ke sjezdovkam nereagujes, tak jinak. Ma pravo Ti nakopat prdel nekdo, kdo pojede v aute s ochrannym ramem, v prilbe a s petibodym pasem jen proto, ze Ty takto jisten nejsi?
Odpovím slovy klasika: „Nic jsi nepochopil Ivane...“
Na jiném místě tohoto vlákna jsem odpověděl. Tak ještě jednou. Nic nemám proti lehokolům, jen je jezdce na nich považuji za mnohem zranitelnější než na běžném kole. Tím spíš by pak sami jezdci na lehokolech měli dbát na to, aby byli vidět. Na to téma jsem chtěl vyvolat diskuzi, je to fakt k zamyšlení.
Ten, kterého jsem včera potkal, byl tmavý jak noc, VIDĚT BYL, ale opravdu ŠPATNĚ a na v tom hustém provozu NA POSLEDNÍ CHVÍLI. I kdybych nejel autem, tak za tu nezodpovědnost bych ho opravdu upřímně opravdu „nakopal do zadku“.
A prave ta posledni veta je to, co Te stavi mimo diskusi k tematu. Vsichni se Ti tu snazime vysvetlit, ze v cernem odpoledne mozna neni moudre, ale ne na nakopani. Na nakopani je o tom takhle psat.
Omlouvám se tedy neznámému černému cyklistovi a uděluji mu tímto před nastoupenou jednotkou velkou pochvalu za vzornou a příkladnou jízdu v městském provozu na rušné ulici. Omlouvám se také všem lehokolistům, že jsem se dotkl jejich ega, neboť to byl právě jeden z nich. To my, co jezdíme na kole jako paní radová, zkrátka nikdy nepochopíme. Jsem jen hlupák, co na běžném kole najezdí jen několik tisíc kilometrů ročně a nemá tak reálnou šanci poznat, co to obnáší jezdit bezpečně na kole ve městě. Jako řidič také stojím za houby, protože mám jen necelých 400 000 km bez nehod. A poděkujte mi za upřímnost.
Stale jsi nepochopil. Skoda.
Mimochodem - zkus si procist lehodiskuse a zjistis, co vsechno lehokoliste pro zviditelneni na silnici delaji. Svetla vlastni vyroby, reflexni polepy, blikacky, ...
Ale to je vazne hrach na zed. Kdyz s Tebou ostatni nesouhlasi, urazis se, misto aby sis vsimnul, V CEM s Tebou vlastne nesouhlasi.
Chtěl jsi jen chtěl otevřít debatu na téma "Bezpečnost na lehokole", ale podívej se, cos tam použil za výrazy. Hňup, Blbeček, Debil.
A co třebna porušování zákona o silničním provozu ze strany řidičů: "...nikdo neblikal..."
Pak se nediv, že někdo startuje na první našlápnutí.
25m není za daných okolností (50km/h) nesmysl, ale všeobecně doporučovaný bezpečnostní standard, který zaručuje aby měl řidič dostatečný přehled o situaci před vozidlem a měl dost času zareagovat. Tys ho asi nedodržel, cyklistu neviděl, tak nevím na co držkuješ. Zameť si nejdříve před vlastním prahem a pak začni u ostatních. Pokud jsi nedodržel minimální bezpečný odstup, tak debil není cyklista, kterého jsi neviděl, ale ty a měl bys za tento přestupek dostat body.
http://www.ibesip.cz/flash/besip_02.swf
Zkus ve městě ve špičce dodržovat vzdálenost 25 m. To bych chtěl vidět. Přemýšlej. Zvlášť v tomto místě necelých 100 metrů od křižovatky řízené semaforem, kde se za mnou rozjedla kolona. Jsi celkem naivní.
Ne nejsem naivní. Ale z toho co píšeš jasně plyne, že problém primárně nezpůsobil cyklista, ale motoristé kteří nedodržují bezpečnostní zásady (a zákonná ustanovení).
Proč tu nenadáváš na motoristy, jejich neodpovědné chování, kteří ohrozili cyklistu? Proč se navážíš do cyklisty, který za nic nemůže? Proč po cyklistovi chceš, aby eliminoval rizika, která vytvářejí jiní?
navážíme se všichni do tebe, protože jsi sprostý na někoho, kdo nijak neporušil žádný předpis, zatímco z tvéhopříspěvku vyplývá, že automobilisté ano a ty vyžaduješ úpo cyklistovi věci, na které dle předpisůnemáš právo, tedy ty předpisy neznáš a tedy za volantem nemáš co dělat...
Opravdu jsi to a ni po tolika příspěvcích nepochopil?
Pokud jsi chtěl začít debatu o viditelnosti či nevidiotelnosti lekohokol, tak jsi jí prostě nezačal. To by ten příspěvek vypadal uplně jinak. ty jsi nadával a byl sprostý na někoho, kdo neporušil žádný zákon ani vyhlášku a to se ti vrací, toť vše...
Protože, když se tady někdo naveze do lehokol, tak se z toho někteří můžou posrat...
Přesně tak, také to vnímám tak, že problém je hlavně v tom, že to tady každý lehokolista hned vztahuje na sebe. Proč? Obávám se, že i kdybych začal jinak, tak mě stejně nebudou někteří chtít pochopit.
Myslím, že důvod kritizovat nezodpovědného jedince na kole – a je to jedno na jakém – jsem právo měl. Chtěl bych vidět vás, zda byste mu na mém místě tleskali. Já ho použil jen jako odstrašující příklad a vy se pomalu zastáváte. A to jsem se s ním ani nedostal do konfliktu, jen jsem ho viděl.
Stalo se mi několikrát, že jsem potkal lehokolo, ale pokud bylo s praporkem, věděl jsem o něm mnohem dříve. Osobně bych byl proto, aby jakékoliv kolo (lehokolo, handbike, malé kolo) menší 150 cm vč. jezdce mělo mít povinně na silnicích praporek. A to samé přívěsný vozík s dětmi. Je jen plus pro vaši bezpečnost, cožpak to nechápete? Asi ne.
Praporek je maly a je videt jen z urcitych uhlu. Na ten se spolehat neda.
Bohuzel jsi stale nepochopil, ze se s Tebou nikdo nebavi o tom, jestli melo byt ono kolo polepene odrazkami a blikackami, ale hlavne o Tvem zpusobu vyjadrovani a urazeni nekoho, kdo dodrzoval predpisy. Dokonce je celkem putna, jestli to bylo lehokolo, neo cyklista na klasicke silnicce.
Asi to nepochopis, ani kdyby Ti to tu napsalo dalsich 50 lidi. Neustalym obhajovanim neceho, co Ti tu vlastne nikdo nerozporoval, pri pouziti stale stejne agresivniho vyraziva jsi vlastni diskusi poskodil natolik, ze nema sanci slouzit zamyslenemu ucelu.
Tak lehokolo nemám... a upřímně řečeno, taky to nechápu. Situací, kdy se setkám s někým chovajícím se nepříliš opatrně zažiju denně několik. Někdy nad tím zavrtím hlavou, někdy se i naštvu, ale aby mi to vydrželo až do doby, než přijdu domů k počítači, to už moc ne. A abych např. napsala na maminkovský server příspěvek, kde bych podrobně popsala, jak jsem potkala ženskou, co vystrčila kočárek do silnice a jak jsem měla chuť tu krávu nakopat - to si fakt neumím představit. (A to ani v případě, že bych tu chuť zrovna v ten moment, kdy jsem ji potkala, měla.)
Járo, rozpoutal jsi tady flameware tím, že jsi se v úvodu sám vyjadřoval agresivně a pomocí nadávek. Cos čekal?
Mohu-li doporučit (a pokud chceš opravdu slušnou diskuzi) zamkni to tady a dej to téma sem třeba znovu, ale začni prosím sám slušně. Pevně věřím, že když nebudeš sít vítr, nebudeš sklízet bouři. U mě tedy rozhodně ne.
Ono se strašně jednoduše najde nějaký zástupný problém (je to malé, nízké, ...) a na něj všechno hodí. Jenže skutečnost je trochu jiná. Sice to není moc na statistiku, ale pár zkušeností z Prahy:
Stejné místo v Praze, široká silnice, přehledná křižovatka za dne, jednou na klasickém kole, jednou na lehokole. V obou případech mi někdo z protisměru zabočující vlevo nedal přednost. Rozdíl? Na lehokole jsem to poměrně v klidu dobrzdil na hranici křižovatky (objektivně lepší jízdní vlastnosti kola, asi pomohl i lepší výhled), na klasickém kole jsem sice taky "nějak" zabrzdil, ale závěr brždění byl loktem a bokem po asfaltu (a to jsem jel o něco pomaleji). V případě klasického kola si řidič nevšiml vůbec ničeho. A než spoléhat, že mě někdo možná lépe uvidí (anebo taky ne), dávám přednost lepší aktivní bezpečnosti (brzdná dráha kola, výhled atd.). (Tolik jeden konkrétní příklad. Obecně jsem "přehlédnutí" od řidiče nasbíral mnohem víc na klasice, než na lehokolu i po přepočítání na ujetý kilometr)
Druhá vtipná historka je k vlaječce. Opět z Prahy. Někde v obchodě se se mnou dala do řeči paní, která přijela autem, že při příjezdu mě viděla na lehokole a že je to přece strašně nebezpečné, měl bych mít vlaječku atd. Vtipné je, že na tom kole vlaječka byla! Tedy daná osoba viděla kolo, dokonce i mě tak dobře, že mě poznala, ale vlaječky si vůbec nevšimla. Popravdě řečeno, ač vlaječku vozím, dělám to spíš kvůli podobným "kecům", prakticky je situací, kdy by mohla vlaječka zlepšit viditelnost zanedbatelně.
Hoši neblbněte a nehroťte to. Lehokolisti - alespoň ty co já znám, nejsou žádné urážlivé primadony na jejichž stroje se nesmí nikdo ani křivě podívat. Jára tady, podle mého docela oprávněně, kritizoval někoho, kdo si svým vybavením, nebo spíše nevybavením, koledoval o průser. Přestože neporušil zákon, neuvědomil si, nebo podcenil fakt, že může být lehce přehlédnut nepozorným řidičem. Což se bohudík nestalo.
Jára bohužel použil ostřejší slova, což se stalo příčinou téhle šavlovačky. O bezpečnosti na ležácích se dá diskutovat bez blbců, idiotů a kopání do zadku. Princip je dobrý ale forma bohužel nešťastná.
OK, děkuji za všechny příspěvky, debatu uzavírám.
Opravdu jsem se vyjádřil ostřeji na adresu onoho lehokolisty, protože takoví kazí pověst ostatním rozumným cyklistům, kteří nehrají na silnici vabank. On by si opravdu zasloužil... Tak, jak naštval mě – a to já jsem k cyklistům všeho druhu za volantem velmi tolerantní – tak naštve jiné. A my ostatní cyklisté to pak schytáme zvýšenou agresivitou řidičů, kteří tolik tolerance nemají.
Howgh