V listopadu loňského roku oznámily České dráhy novinky pro sezónu 2012. NaKole.cz jsme zaznamenali především dotazy, které se týkaly kol ve vlacích a jejich rezervací. Od Petra Šťáhlavského, tiskového mluvčího Českých drah, dorazilo na naši adresu obsáhlé vysvětlení. Z něho jasně vyplývá, že situace s rezervacemi není vůbec jednoduchá - liší se ceny i lhůty, do kdy je možné rezervaci provést. I když ve většině případů se s kolem do vlaku nějak dostanete, u některých spojů je stále rezervace povinná. Cestujete-li s kolem, vyplatí se zjistit si podmínky předem...
Nedá mi to, abych nepřidala ještě jednu poznámku o tom, jak vznikal tenhle článek. Dal docela práce, času a shánění informací, hlavně ta část s objednáním samostatné rezervace pro kola. Na ukazovácích už nám nabíhaly mozoly, jak jsme se snažili přes e-shop Českých drah objednat místenku pro kola a ono to nešlo a nešlo...
Přišel na to až Petr Petráš a porovnal se s tím opravdu s programátorskou zarputilostí. O jeho popis "Jak vyzrát na e-shop" se prostě musím rozdělit:
----začátek citace---
Ahoj Jitko,
dalo mi to dost práce, ale nakonec ta místenka pro kolo jde udělat, ale jen teoreticky.
Musí se projít s místenkou na sedadlo + místenkou na kolo až do košíku, těsně před platbu
a pak místenku na sedadlo z košíku zrušit. Tím zbyde jen místenka pro kolo za 15 Kč, viz obrázek v příloze.
Jenže to jde jen teoreticky, protože minimální nákup v e-shopu je za 30 Kč, jak ukazuje další z obrázků.
---konec citace---
a po několika hodinách :
---začátek citace---
Jo a vlastně ty samostané místenky pro kolo se dají v e-shopu koupit, akorát že člověk musí koupit alespoň tři,
když koupíš dvě, dostaneš 1 Kč bonus a tím se dostaneš pod 30 Kč. :) Odzkoušel jsem to, dostal jsem se až k platební bráně, 3 místenky za 44 Kč.
---konec citace---
A jaké ponaučení z toho plyne?
Takový e-shop se ještě nenarodil, aby na něm schopný programátor nedokázal objednat nemožné :o)))))
Není problém na tom e-shopu objednat úschovu během přepravy na celý den. Hodilo by se mi, kdyby tam šla naklikat jen na jeden vlak za 30,- nebo jen spoluzavazadlo za 25,-. Neumíte to někdo?
Jako že by jsi si dal rezervaci na celý den a pak teprve si vybral vlak dle potřeby?!?
Hele, to bych neviděla jako reálné.
Nebo to myslíš tak, že by jsi si dal rezervaci celý den a jel by si více cest?!?
To za 30 Kč ale nebude také. Celodenní na kolo stála loni tuším 60 Kč.
Ne on myslí na právě jeden konkrétní vlak, nechce si kupovat celodenní. Protože když potřebuješ jet jenom jedním vlakem stačí pro kolo jízdenka za 25 či 30 Kč.
To e-shop neumí, takže si sice rezervuješ jízdu v jednom vlaku, ale získáš tak jízdenku na celý den.
Jo aha, tak to jsem nepochopila.
A kolo snad stojí všude 30 Kč, ne?!? Nebo aspoň loni to tak bylo.
Ostatně dneska to prubnu :o)))
Jeden vlak spoluzavazadlo 25 Kč, úschova během přepravy 30 Kč.
Celý den spoluzavazadlo 50 Kč, úschova během přepravy 60 Kč.
Hele, planovaci machri zeleznicni, poradte.
1.5. odpoledne2 (3?) lidi z Prahy a jeden ze Studence do Straznice. Predpokladany odjezd 14:42v Gustavem Klimtem z Prahy a 15:01 ze Studence, sraz v Brne.
hko a kko jsou jasne, rezervace bude, ale co K? Predem zavolat? Jestli budeme 4, taky by nas nemuseli vzit najednou...
V Brne se asi na prestup neda pocitat jen 9 minut, kdyz vlak neceka na zadne pripoje, ze?
Moje spojení
Datum Odkud/Přestup/Kam Příj. Odj. Pozn. Spoje
1.5. Studenec 15:00 15:01 Os 4813 NPP (K) K
Brno hl.n. 16:14
Celkový čas 1 hod 13 min, vzdálenost 49 km, cena 71 Kč / IN50 36 Kč / IN25 53 Kč
Datum Odkud/Přestup/Kam Příj. Odj. Pozn. Spoje
1.5. Praha hl.n. Metro 14:42 ! EC 79 Gustav Klimt J R hko
Brno hl.n. 17:19 17:22
Celkový čas 2 hod 37 min, vzdálenost 255 km, cena 210 Kč / IN50 165 Kč / IN25P 175 Kč
Datum Odkud/Přestup/Kam Příj. Odj. Pozn. Spoje
1.5. Brno hl.n. 17:28 ! Sp 1733 Nový Světlov K
Veselí n.Moravou 18:58 19:10 Os 14104 NP K
Strážnice 19:20 19:21
Celkový čas 1 hod 52 min, vzdálenost 97 km, cena 131 Kč / IN50 66 Kč / IN25 98 Kč
Datum Odkud/Přestup/Kam Příj. Odj. Pozn. Spoje
1.5. Brno hl.n. 18:36 ! R 815 R kko
Hodonín 19:41 20:21 Os 14107 NP K
Strážnice 20:45 20:46
Celkový čas 2 hod 9 min, vzdálenost 98 km, cena 132 Kč / IN50 66 Kč / IN25 99 Kč
! - vlak nečeká na žádné přípoje. (K) - úschova během přepravy. hko - rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol, povinná rezervace místa pro jízdní kolo. J - restaurační vůz. K - rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol. kko - rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol, možnost rezervace místa pro jízdní kolo. Metro - přestup na metro. NP - vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku. NPP - vůz vhodný pro přepravu cestujících na vozíku, vybavený zvedací plošinou. R - možno zakoupit místenku.
Železniční machr teda nejsem, ale vlakem do Brna do práce dojíždím, takže pohled mírně poučeného laika:
9 minut je v Brně na přestup dostačující doba podle mě. (Ovšem samozřejmě, pokud nebude mít vlak zpoždění.)
Když už někam jezdím s kolem vlakem, je to většinou tady ten jižně moravský směr - a i když jsem už zažila situaci, že nás na nástupišti stálo s koly asi deset, vešlo se to, průvodčí byli vždy velmi vstřícní, očividně na davy cyklistů zvyklí. A o svátku večer bych tipovala, že bude plný spíš směr k Brnu než naopak.
Jenom takový tip (nevím, jak moc jsi vybavený na přejíždění), ale z Brna je nejrychlejší dojet do Bzence a do Strážnice po svých, popřípadě dojet na Bzenec - Přívoz a dojet to.
Vůbec netuším, jaké vlaky jezdí do Strážnice, ale moc tomu nevěřím...
Pojedeme tam na noc. Prespat ve Straznici a pak natezko pres Bile Karpaty. Dojet muzeme.
Dobry napad, diky.
Já mám ve Bzenci rodinu, tak to tam docela znám. Každopádně silnice Bzenec - Bzenec, Přívoz - Strážnice je úplně rovná a jede se po ní opravu rychle. Na trati do Bzence jezdí opravdu všechno možný, na přívoze staví jen osobáky, možná by stálo i za popřemýšlení, zda nejet až do Moravského Písku, kde staví víc spojů a cesta je delší asi o 3km :-)
Nedoporučuji lesní zkratky, v tý oblasti je všude písek, holt Moravská Sahara...
Ty máš taky rodinu všude... :-)
By ses divil kde všude, už dlouho plánuju trip z jihu na sever :-D
A víš, že Lehokolový spolek Hodonínska má ve Bzenci takovou skoro "základnu"? Hned naproti nádraží je hospoda, kde točí místní Kněžihorské pivo. Špatně se z tama odjíždí.
Tak to mne tentokrat asi mine. Pivo nepiju a navic tam budu na zabradli... Skoda. 8-)
Tomu pivu sice nerozumím, ale běžná vzpřímená kola mi nijak nevadí. A teď k věci, taky bych zvolil cestu ze Bzence po vlastní ose do Strážnice.
Když tím vlakem pojedete až do Veselí nM, tam přesednete na vlak do Strážnice, tak už budete mít těch 10 km ze Bzence do Strážnice za sebou.
http://tinyurl.com/7j593ng
Presne tohle mi ukazala cyklomapa z Garmina. Je to jeste takdaleko, ze jsem se do mapy nedival a jen to zkusmo zadal do idosu. 10 km po ose je jasna vyhoda. Ted uz jen ta rezervace. Ale to poresime par dni predem.
Vidíš, 2x potvrzeno, to je dobrý zdroj! :-)
Samozřejmě uvedené údaje platí zcela bez záruky:
Os 4813 ze Studence, místo pro zavazadla, pro kola 4 háky, zdá se, že motorový vůz je vepředu,
tutíž v prostoru, kam se dávají kola, lze pokud průvodčí neprudí, další kola opřít o stěnu záchodu a o dveře do kabiny strojvedoucího.
Sp 1733 z Brna, ze čtyřech vozů jsou ve dvou prostředních místa pro kola, jsou to starší rekonstruované vozy se dvěmi dveřmi ve třetinách vozu, v nástupním prostoru je zdá se dost prostoru, ale kolik to nevím, tyhle vagony tady nejezdí.
Os 14104 z Veselí, třívozová Regionova, do prostředního oddílu se teoreticky vejdou 4 kola, prakticky tak 6 - 8.
EC 79 z Prahy, rakouské vozy, ve dvou je místo pro kola, z uspořádání sedadel usuzuji, že v každém tak pro max 4 kola, tedy rezevovat co nejdřív. Já takhle jednou jel do Břeclavi, na rezervaci jsem si vzpomněl 3 týdny před a už jsem měl docela starosti 3 kola do nějakého EC/IC dostat.
EC by prý mělo do Brna přijet na I. nástupiště, Os 4813 na VI., Sp 1733 odjíždí ze III. Bohužel tyhle údaje jsou ještě nespolehlivější než typ vagonu. A přitom třeba u DB jsou nástupiště
normálně uváděné v jízdním řádu, takže si člověk může přestupy lépe naplánovat.
Co jsem tak zatím sledovala v jízcnich řádech mám pocit, že povinných rezervací ubylo. Ale může to být jen předsezónní...
Tradičně zůstává povinná rezervace na trati Praha - Veselí nad Lužnicí. Ale ono nemusí být někdy na škodu si zabukovat místo v hitláku, i když je rezervace nepovinná - když je větší skupina nebo začátek/konec slunečného víkendu.
Tak jsem se tím prokousal, díky za kus odvedené poctivé redakční práce, ale já muset cestovat vlakem s kolem, tak z toho chytím migrénu týden předem. takže za mne: zlatý skládačky !!!
Myslel jsem si, že bych občas taky mohl kolo svezl vlakem, ale potom co tady čtu za komplikace a složitosti, tak nee a dál zůstanu u svého - šup s kolem do auta a jsem tam kde chci být a bez složitostí.
Navíc si nějak neumím představit jak se těmi úzkými dveřmi dá pohodlně dostat s kolem do vagonu a hlavně pak ven, zvlášť tam kde není vysoký peron, abych sebe nebo kolo nepomlátil.
Je to jako se vším, napoprvé je to horší, pak to jde lépe. I když uznávám je to pořád trochu nejisté dobrodružství, ale už se mi podařilo dopravit kolo leckam. Hlavně když člověk jede sám a nalehko. Jsou místa, kam se s kolem vlakem ani nedá rozumně dostat nedá, jsou místa, kde je to naopak snadné.
Ku příkladu cesta na sraz v Oslavanech byla dětsky jednoduchá, cesta na sraz na Křivoklátě složitá, ale zvládnutelná, cesta na sraz ve Starém Městě p. L. neuskutečnitelná.
Jiné to je v tvém případě, kdy se rozhoduješ auto/vlak, jiné v mém zůstat doma/vlak.
Navíc k autu se musíš vrátit, do vlaku můžeš nastoupit jinde.
Asi to občas jde, ale vyžaduje to delší plánování, přípravu a hlavně asi trénink a asinstenci další osoby, kdo bude pomáhat a povinnost průvodčího to asi nebude.
Ale jo, jde to, dokonce i bez té asistence.
I když třeba na cestě od nás do Prahy raději přestoupím v Nymburku, i když IDOS mě přesvědčuje, abych přestoupil v Boleslavi, protože vím, že se tam s kolem při přestupu blbě manipuluje.
Nejlepší, když chceš jet z dovolené a zjistíš, že se nedostaneš přes výluku.
Ale mé povaze, která ráda plánuje cesty, doprava vlakem vyhovuje. Jak říkám, nevím jestli se nám podaří dovolená, ale pokud ano, tak domů pojedeme vlakem v 8.55. :)
To je fakt asi jediná opravdová výhoda vlaku oproti autu, že se k němu nemusíš vracet na to samé místo (a doufat že tam bude a v pořádku). Jinak se dá jet taky kus cesty natěžko, ale chce to víc času.
to je ale ta nejpodstatnější výhoda, ne? Ta svoboda. Můžeš jet na kole a nemusíš s sebou jako zavazadlo vláčet tunzu plechu, o kterou s ebudeš bát, který budeš přizpůsobovat trasu, aby ses vrátil přesně na to místo atd. atd.
Vlak má tu výhodu, že jedu kam chci, lhostejno jestli jeden den nebo třeba dva tři dny, a když se mi nechce šlapat nebo nestíhám, tak přijedu k nějaké vlakové trati, nastoupím a kus cesty nebo zbytek domů se svezu. Nic mě neomezuje, nemusím přemýšlet o tom, kam zaparkuju auto, abych ho tam zase našel. Nemusím přizpůsobovat trasu tomu, abych jel do kolečka jako křeček a po celodenním šlapání se octl na tom samým místě, co ráno, což je pro mne osobně depresivní a fakt si v tu chvíli připadám jako ten křeček, co běží na místě v kole...
Kdyz se musis trefit zpet k autu, nejsi omezen casem. S vlakem je to slozitejsi - nejen musis dojet nekam, kde vlak jezdi, ale jeste musis vedet, kdy jede vlak co bere kola a pripadne zaridit rezervaci. Z toho mi stale vychazi auto vyhodneji denni nebo vikendovou akci. Na delsi je to otazka. Treba na cestu kolem hranic jezdime vlakem, protoze koncime treba 300 km od pocatku.
A jeste muzes mit v aute nejakou zeleznou zasobu obleceni, civilni boty nebo tak nejak. Jednou jsme resili, jestli nas zabahnene do vlaku pusti a oskrabovali jsme se klaciky. 8-(
vlaky jezdí skoro všude...
Kde zhruba jede vlak v místech, kam jedu na výpravu, vím. Vozím mapu.
Předem nemusím vědět nic. Prostě se při rozhodnutí, že chci vlak použít, kouknu na net a vidím max. za pár minut, kdy jede vlak, co bere kola a odkud a jestli tam za dvě hodiny dokážu dojet, to odhadnu.
Pokud je nějaký proměnlivý počasí, zpravidla mám nějaké náhradní oblečení s sebou, kvůli jednomu triku nepotřebuju jako zavazadlo vozit auto:-D
Auto má jednu jedinou výhodu. Když si naplánuješ cestu do kruhu, budeš doma rychleji.
Kouknu na net? No, leckde v pohranici to mas za roaming. Navic musis mit s sebou pristroj, ktery ma tuhle schopnost a chytit alespon nejaky signal. Uz jsme takhle na Sumave jednou vlak honili. A ve finale jsme museli odjet nekdy kolem 3. hodiny odpoledne, pak uz by nas ve trech s koly nevzali. 8-(
To jeste navic neresim cenu, ktera pri vice lidech mluvi pro auto, dopravu pres Prahu na nadrazi a cas. Na Sumavu jsme jeli vlakem 2x tak dlouho, nez kolik by mi to trvalo autem.
Ale prijemne mne ted prekvapily vlaky, kdyz jsem hledal na 1.5. spojeni do Straznice. Jen je to drahe jak pes. 8-(
Pravidlo č. 1 - nemá se cenu dohadovat s člověkem, co má auto doma na dvorku, že je lepší jet vlakem. :)
Pravidlo č. 2 - nemá cenu cpát cyklisty, co mohou jet autem do vlaku, pak tam pro nás zbývající není místo. :))
Jo a mimochodem, dneska jsem si udělal krásný výlet na kole v polabí s využitím vlaku. :)))
1) je spatne. Ja kombinaci taky vyuzivam. Jen upozornuju, ze ma znacna omezeni - podobne jako auto. Vyjet z Prahy vlakem a vratit se po ose je OK, opacne opruz, kdyz nemas projetou trasu a muze Te neco prekvapit. Taky to predpoklada venovat urcity cas planovani. Kdyz ale nevis, jestli das 50 nebo 100 km terenem a jestli nebudes prilis zabahnen, neni navrat vlakem to prave.
a když se máš vrátit na to samý místo k autu, tak to nevyžaduje strávit určitý čas plánováním????
Já tedy osobně mnohem snadněji trefím železniční trať, kde je mi jedno v kterým místě k ní přijedu než nějaký určitý místo, kde stojí auto.
Jezdi jak myslíš a jak ti to vyhovuje, já to dělám taky tak. Akorát je občas škoda, když musím vyjížďky s ostatníma plánovat kvůli autům do kruhu do určitýho bodu a taky okolo hospod a ne hezkých věcí...
a je to moc omezení, tak mě to hodně často odrazuje a jedu radši sám.
Psal uz jsem to vys. U auta nemusim planovat predem. Proste se pred polovinou vyhrazeneho casu podivam do mapy nebo GPS a rozhodnu se kudy. Kdyz nahodou narazim na zbourany most, nebo prehlednu, ze mam v ceste mraky malych a hlubokych udoli a ze to tedy potrva dele, nic se nedeje, auto pocka. Vlak uz nemusi jet, nebo (coz neni vyjimka) ty dalsi uz nebudou brat kola.
A porad zustava ve hre i bahno - tedy jeste pocitat s urcitym casem na pripadne odbahneni.
Jednou se mi stalo, ze jsem takhle vyhnil nekde u Sazavy a musel pak dojet asi 30 nebo jeste vic neplanovanych km domu. Nepocital jsem s tim, nezbyvalo moc sil, prselo a ani si nejsem jist, jestli jsem mel tehdy na tu terenni vyjizdku nejake rozumne svetlo.
Odbahnění řeším zásadně ve vlaku. Ještě se mi nestalo, že by mě vyhodili nebo tím někoho naštval. Ideální je rychlík, či hodněvagónový vlak, kde když zaberu jednu koupelnu na delší dobu, tak je tam spousta dalších. Jináč to musí být fofr. V autě mi zatím voda neteče a i kdyby, tak bych proceduru stejně nemohl dělat za jízdy ;)
S časem na odbahnění bych tedy počítal spíš než vlezu do auta i když ono většinou počká. Znám ale i dost případů, že nepočkalo ;(
u sázavy? U Sázavy ti nejel vlak? To tam dojel po půlnoci nebo co? jezdí to akždejch asi půl hodiny a pauza je jen mezi 23:13 a 4:00
většinou se vracím z vyjížďky o dost dřív, tak mě tohle nenapadlo. V tom případě ano, auto tam počká klidně do dvou ráno a pak můžeš jet, souhlas.
U toho vlaku taky nemusím plánovat předem, prostě s v půlce vyjížďky podívám, kde je v nejbližších 50ti kilometrech trať.
V tomhle je to stejné. Rozdíl je prostě v tom, že v případě auta si člověk musí hrát na kečka a jezdit v kruhu, což je pro mne deprimující a ty to preferuješ.
K odbahnění: Než dojedu k vlaku většina bláta odpadá, co ne, to tam tak jako tak zůstane. Nikdy nemám kolo bez bahna - nemeju ho.
Mate niekto skusenosti s rezervaciou miesta na bicykle pre vacsiu skupinu? So Slovenskymi zeleznicami mam celkom dobre skusenosti, staci im napisat mail kolko nas pojde odkial, kam a ktorym vlakom a oni zabezpecia vagon. Zaplatime len cestovne za seba a bicykle, ani rezervaciu neplatime. Ako to je u ceskych drah? Potrebujeme sa dopravit len tam a naspat by sme sli po vlastnej ose. Jedna sa mi o trat Stara Paka Turnov. Dakujem
To jsem zatím neřešil. Zkus mail na jejich infocentrum, vždycky mi rychle a dobře odpověděli.
http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...
(A pak dej vědět pro nás ostatní, jak to dopadlo)
Tam jezdí každou hodinu střídavě motorový rychlík a osobák bez možnosti rezervace, když se prostě nevejdete, tak musí část počkat na příští vlak.
Nuz aj toto je riesenie, len mi nie je jasne ako bude potom platit skupnovy listok, ktory budeme mat uz dopredu kupeny, ked polovica ludi ostane vonku.
No nebude, co bys čekal. :( Jakkoliv někde výš uvádím, že kolo vlakem přepravovat jde, tak víc než tři bych vlakem vézt nechtěl, přesněji řečeno, dva bez problému, víc je bez rezervací sázka do loterie.
No ono to je zlozitejsie. Kym nas chodilo tak do 10, nijako som rezervaciu neriesil, vzdy sme sa odviezli aj s bicyklami (niekedy boli problemy so sprievodcom, ale vyriesili sa ). Teraz nas vsak bude 20, tolko bicyklov sa mozno nezmesti ani do prazdneho hytlaku. Do rychlika co jazdi do Liberca sa zmesti maximalne 12 bicyklov (6 do kazdeho z dvoch voznov, 15 by siom si tam vedel predstavit, ale viac nie) Asi nakoniec zmenime trasu a priblizime sa autami a autami sa aj vratime. Len jediny krat sa nam stalo, ze nam bez rezervacie nezobrali bicykle a to bolo v Rakusku. Uz sme viezli bicykle tak, ze boli ulozene normalne hore tam, kde sa davaju kufre (vzdy dva v jednom kupe).
Pro větší skupinu jsme 2x zajišťovali vagón na kola.
V obou případech byla domluva v pohodě a vagón byl přislíben.
V prvém případě ho i připojili, ikdyž to nakonec byl standardní vagón, takže jsme kola měli v uličce.
Ve druhém případě zůstalo jen u slibu a vagón nebyl. Nějak jsme se ale do vlaku vměstnali.
Zajímavá informace s těmi představky. Když jsem loni jel z Prahe na Železnou Rudu, tak mi tam průvodčí tvrdila, že už se to prý nesmí.
Mimochodem, otázka na nejsevernějšího PetraP: jel jsi někdy na trase Varnsdorf - přestup v Zittau - Görlitz? První vlak mám zjištěno v poho, ale nevím zatím, jestli ten druhý, už čistě německý spoj funguje tak, že stačí přijít a nastoupit, nebo je potřeba nějaká rezervace předem. Nevíš ty?
Autoritativní odpověď ti nedám. Ze Žitavy do Görlitz jezdí, shodou okolností, ten samý typ vlaku jako z VDF. S přepravou kola by tedy neměl být problém. Místo pro kola tam podle jízdního řádu je.
Ale Zittau-Görlitz jsem vždy jel jen po vlastní ose. Problém by pro někoho mohl být ten, že Němci jsou zvyklí ta kola prostě opírat jedno o druhé, takže případně nějaké to škrábnutí může nastat.
Doporučuji si spočítat, zda se nevyplatí jízdenka LibNET+.
Ještě k představkům. Když očekávám nějaký problém s průvodčím, příslušné paragrafy Smluvních podmínek si vytisknu a vezmu s sebou.
Problém je v tom, že konkrétně představky má průvodčí ve vlastní moci, když prohlásí, že to z bezpečnostních důvodů nelze, nehneš s ním.
Ještě mě tak napadlo, jestli někdo nemáte zkušenosti s koloběžkou ve vlaku. Dle přepravních podmínek se bere jako kolo. Přesto mě zajímá jak na to ve skutečnosti reagují průvodčí? Nejde mi teď o velkou koloběžku, mám K7 vpředu 16" a vzadu 12". Děkuji
Já s K6 jel vlakem asi 5x a nikdy mi nikdo nic neřekl :-) ale ta je 12, 12 :-)
Vlastní zkušenost mám s koloběžkou Mastr 16 x 12.Ještě se nestalo že bych měl nějaký problém při přepravě vlakem. Prostě ji mám všude sebou. Jen musím poznamenat,že je skládací rozměr složené kolobky 100 x 50 x 16 cm složena za 15s a nosnost cca 150kg. Stejnou zkušenost mám i s Grazinou a ta není skládací a ještě má dětskou sedačku. :-)A do třetice skládací kolo vlakem až do švajcu :-) a to jsem vezl dvě na jednu jízdenku. Jo, jen celníci ve švajcu nechtěli věřit že ta malá složená věc je kolo pro velkého chlapa. Nedalo se nic dělat musel jsem udělat složení a rozloženi. A to chlapci koukali :-) Tak to je vše.....zdar.
V červenci se chystám s kolem do Klatov. Vlakem z Rožnova až na místo. Mám zjištěné spoje, podle jízdního řádu je ve všech možno přepravovat kola. Ovšem při představě čtyř či pěti přestupů s natěžko naloženým ležákem mi už teď cvaká prdel osmičku drát.
Mohu-li poradit, vezmi si s sebou takový ten silný velký igelitový pytel - když tě někde donutí kolo odstrojit, hodíš bagáž do pytle a neseš na jednom rameni pytel, na druhém kolo(to rameno s kolem je na tom samozřejmě líp;o)
Pro němčinou vládnoucí cestovatele s kolem vlakem v Německu, zde je ke stažení brožura s informacemi DB:
http://www.bahn.de/p/view/mdb/bahnintern...
Zatím to nikdo nezmínil ani v článku, ani v diskusi. Už pár měsíců platí akční nabídka ČD, že ke vnitrostátní jízdence koupené přes internet si můžete přiobjednat místenku ZDARMA. Platí to jak na místenku pro sezení, tak na rezervaci pro kolo. Podmínkou je, že si musíte současně koupit i jízdenku a počet místenek zdarma může být omezený. Zatím se mi nestalo, že by byly vyprodané, ale rezervace pro kolo využívám výjimečně, takže kdo ví...
Detaily na http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...
A teď je nějaká velká sleva na IN25, ta se docela vyplatí, jen kdyby v reklamách neměli vlak, který tak půlrok nikde jezdit nebude... :-(
No stále však snad platí že pokud máš IN100, tak je kolo všude zdarma jako spoluzavazadlo. http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani...