Ahoj, chystám se přeplést ráfky na kotoučovou brzdu, jsou to Remerx Grand Rock, ale na V-Braky, můžu to nechat, nebo musím mít nové ráfky přímo pro kotouče?Díky :-)
Řekl bych, že ráfky se můžou nechat, akorát výplet se občas na kotoučovky dělá nějak jinak (třikrát kříženej nebo co), aby víc vydržel ty brzdící síly a aby dráty nepraskaly.
On je třikrát kříženej na MTB myslím celkem standard, Takže asi zůstane stejnej. Trochu jsem se o to zajímal kvůli praskajícím drátům na tříkolce, a dozvěděl jsem se, že pro kotoučovku by navíc vedoucí dráty měly být na přírubách náboje zvenku a vlečené zevnitř, nikoliv naopak. Nikdo mi to neřekl takhle, ale na kolech dodaných už s výpletem přímo od výrobce a s kotoučovkama jsem to v obchodech viděl takhle a na tříkolce prasklo pět drátů v kole co bylo naopak a jen jeden v kole kde to bylo správně, obě jsou přední a obě mají stejný kotoučovky.
zdar,no já dělám v cykloshopu,rafky samozřejmě použít můžeš!V každém dobrém servise ví automaticky co a jak,akorát chtěj určitě dráty NEREZOVÉ!!!To bude nejdůležitější s ohledem na životnost A pohlidej si počet děr pro špice na náboji a ráfku!!!Pokud máš ale větší ambice,tak doporučuji ráfky určené pro kotouče,kalíškované,nýtované bez opracovaných ploch.Cena tak 700-1000kč kus,levnější jsou pouhé klasické,které nemají soustružené boky a tváří se jako na kotouče,ale nejsou přímo pro ně vyvinuty,to by jsi si nepomohl!Ty pro kotouče jsou už konstruováný za tím to účele,jsou tuhší,coč se ti projeví v následné menší údržbě výpletu,protože se díky většímu namáhání výplet povoluje a pevnější ráfek toto minimalizuje!ale jinak ty grandrocky použít můžeš bez problému.
Mám Remerx Grand Rock, mají broušené boky na véčka a jsou tuhé až až. S brašnama na nich klidně sjíždím z chodníku ve dvaceti kilometrové rychlosti a ani se nehnou. Od posledního výpletu najeto cca 3 000 Km bez dalšího centrování.
Jedinou nevýhodou je, že jsou vysoké a ventilek kouká jen 1 cm a blbě se pumpují moderníma pumpičkama.
Jo a stály asi 280 Kč, tak proč kupovat za 800 Kč?
Já s takovýma jezdím i nahoru na chodník ve 40 km/h a taky se nehnou:-)
Tak čtyřícítkou jezdím jen občas a to jen z kopce a musím mít rozbitý brzdy.
Dyk je to hroznej fičák okolo uší. :-))
Ty nemáš ochrannou čepičku přes uši...? ;-)))
Tě varuju, jestli pojedeš v sobotu ten "Šternberk", tak určitě bude cestou nějaký sjezdík a tam přece nebudeme z kopce brzdit...;-)
Já mám lehokolo, takže jezdím po rovině běžně přes 50:-)
Ale to snáď nie, že po rovine bežne cez 50 km/h? A ako dlho vydržíš takto ísť? Ja na kvalitnej ceste po rovine bez vetra som max. minútu dokázal šlapať niečo cez 40km/h, ale to už je brutálna záťaž na moje kolená.... ale bežne chodím okolo 30km/h a to ma nikto neobieha až na nejakého jednoho profíka žiletkára. Buď máš bohovský výkon (asi jak tí na TdF... aj to neviem či bežne dlhodobo jazdia roviny viac ako 50km/h) alebo tá rovina nie je rovina, alebo ti fúka riadny vietor do chrbta.
Jsem na tom podobně - držet na rovině (a krásným asfaltu) rychlost 30 km/hod - to zrovna není můj šálek kávy...
Neříkám, že jezdím průměr 50 (na to su příliš línej a pohodlnej), jinak ale okamžité rychlosti nad 50 km/h dosahuju na rovině často (i když nejsu rozjetej z kopce) (třeba ve městě, když stíhám zelenou nebo nechci, aby mě v úzkém místě někdo předjížděl). Trvalou rychlost za bezvětří po rovině vyvinu na hladkém povrchu s rychlým obutím a baťohem za sedačkou (snižuje odpor vzduchu) max. cca 35 km/h, což ovšem odpovídá mému nejtěžšímu převodu (mám zpřevodování z MTB, včetně velikosti poháněného kola). Pokud nejsu nějak vysílenej tak na kyslíkovej dluh vytáhnu na zvýšenou frekvenci na rovině skoro 60 nebo třeba do kopce 40 (vydržím to ale jen tak minutu a pak musím zpomalit vydejchat to).
Říkáš čtyřicítkou do kopce - a jenom minutu???
Pfff....
To já teď v sobotu hnal za tou dámou do kopce aspoň pět minut...a určitě nejmíň padesátkou...ale to tam ležela ta podprsenka...
dyk řikám, že su línej a pohodlnej. A podprsenky na silnici nenacházím, i když značky A7a "Pozor! Podprsenka na silnici" jsou celkem časté. Ale co.. padat kamení nebo krávy na silnici jsem taky ještě neviděl
60tku taky někdy upidlim z kopce, ale jsem potom víc vyštavenej, než když ho jedu nahoru a vůbec mám mokro v botách, když to čtu . :-))
Pánové, ale začíná tu citit latina.
Kolik je 12 cm ???
jo jsou dobré!!!já mluvil o ambicích,není problém na horách jet z kopce 80 a když dupneš na kotouče tak pak se tuhost ráfku projeví!!!!Následně se povolí výplet.Jinak jsou plně dostačující.
Kazdy rafek je delany na jiny pouziti , nektery muzes a nektery ne , nejlepsi rafky na kotoucovou brzdu jsou kaliskovany ale stejne zalezi na tuhosti materialu rafku , to aby ti z rafku pro prudkym zabrzdeni nevylitali draty , jinak Grandrocky muzes pouzit a dej uz taky lepsi nerezovy draty kdyz budes preplitat .......