Do mobilu mám náhr. Baterii a zapínám ho každý večer, vyřídím potřebné a vypnu (zatím jsem tu náhradní nepoužil ani na měsíční cestě).Do foťáku i kamery taky náh. baterie, GPS nemám, ale loni ho měl kamarád (na monočlánky AA)a půjčoval jsem mu svoje, když mu došly. Výbornou zkušenost mám s monočlánky Enelope. I když mají kapacitu jen 2000mAh,vydrží déle a po plném nabití drží 95-99% kapacity i po měsíci- ostatní mají sice kapacitu i 2800mAh, ale po týdnu se vypaři třetina.Ke všemu navíc vezu nabíječky v krabičce 12x10x5cm. Jednou za čas (10-14dní)zastavím na noc v soukromí či penzionu avše přes noc dobiju a je pokoj.
V podstatě souhlasím.
Mobil zapínám jenom 2x denně na to nejnutnější. Co mě má kdo otravovat na dovolené, že? :-) Na druhou stranu byznys je byznys. :-) Mám také druhou baterku a pro jistotu na mobil i mininabíječku.
Do foťáku vezu dost baterek skoro na celou cestu. Mám s sebou i rychlonabíječku a šance se vždy najde.
GPS mám jen datalogger na dva AAA články. Vydrží vždycky jen jeden den od rána do večera. Mám několik sad akumulátorů a pro jistotu i železnou zásobu alkalických článků.
Ta rychlonabíječka, kterou mám na AAA/AA články může fungovat i jako zdroj, stačí přepnout směr. Dá se s ní pak přes adaptér dobít i mobil. Jako nouzovku jsem to už použil ze čtyř AA článků jsem ho dobil stejně rychle jako ze zásuvky.
Předloni jsem vyzkoušel solární panel Brunton (http://www.cyklostranky.cz/nase-cesty/2010... a zkoušel jsem po cestě na slunném jihu dobíjet AAA články do zmíněného GPS dataloggeru. Funguje to. :-)
Ještě k rychlonabíječkám. Ano, není to dobré pro akumulátory tyhle potvory, ale je to rychlé a to je v kempu důležité. Dají se stihnout i dvě dobití za večer.
Dnešní akumulátory-vyráběné v poslední době- jsou už na rychlonabíjení stavěné(mají to i značené). Samože ne na rychlonabíjení za půl hodiny- většinou na šetrnější 2,5-4hod.Solární nabíječka mi leží doma nevyužitá- do pustiny na delší dobu nejezdím.
Souhlasím, že s tím rychlým nabíjením článků to není zásadní problém. Články AAA/AA jsou relativně levné, takže snadno nahraditelné. Horší je to u mobilu, tam ale stejně dostává baterka „co proto“ během roku neustálým nepravidelným dobíjením, hlavně v autě. Pořídil jsem si proto do mobilu novou na cesty, která vydrží dlouho.
Ten solární panel jsem měl půjčený na recenzi, také ho už nemám.
Já jsem si zrovna sestavil solární nabíječku, Panel má asi 25*15 cm, takže na brašny v klidu, má 5W (počítám že 1W z toho v průměru dostanu. Celý i s aku a měničem mne to vyšlo asi na 800. Letos vyzkouším a jsem zvědav jak to pojede, mám tam klasickou autozásuvku.
vyrábím si energii sám.
http://www.azub.cz/dynamo-v-naboji/
mám zbastelný k tomu mústek a malou olověnou batrii a krabičku ve které se mi z toho nabijou každý den čtyři tužkové baterie, což mi pokrylo energii pro foťák, MP3 přehrávače, kameru atd. Ale je to větší a těžší než profi řešení, takže silně uvažuju o tom, že před cestou koupím tohle:
http://www.azub.cz/system-s-baterii-pro...
Používáme pružný solární panel, který se dá krásně přichytit gumicuky k báglům. http://www.trekshop.cz/solarni-nabijecky...
Pak máme celkem 4 lithiové akupacky 7,2V/6Ah (každý dva). Tyto packy nabíjíme buď tím solárem nebo máme k tomu lehkou síťovou nabíječku, která je dobije asi za 4 hodiny. Solárním panelem se dají taky dobíjet všelijaká zařízení přímo (hlavně mobily) přes redukci, která se používá do auta a má USB konektor http://www.sunnysoft.cz/zbozi/099PSE-073...
Naše cesty trvají i 6 týdnů, takže si to žádá takové speciální řešení. Spotřebičů na kole máme hned několik - vysílačky, světla, blikačky, houkačky. Vše je napájeno z akupacků. Nejlepší mobil na cesty je Nokia 6310i - ten má extrémní výdrž na jedno nabití, a to 2-3 týdny. Ale vydrží i déle, protože běží asi tak hodinu denně.
no ten mobil nevím. Já bych si pořídil spíš toto: http://atmobil.cz/produkt/samsung/samsung-b2710...
ta odolnost je na cesty ideální a papírová výdrž je stejná.
Krome solarni nabijecky jsem videl i nabijecku na kličku a nebo pres klasicky alternator na kole ktery se vyuzival na svicení. Tech resení je víc ale máš pravdu ze baterie a jejich nedostatecna kapacita, respektive velké naroky zarizení je velky problem dneška.