Přecházel jsem po přechodu(na zelenou), už skoro v polovině a přede mnou profrčelo auto(Hausfraupanzer), odbočující vpravo. Volantu se křečovitě přidržovala mladá paní. Být o dva kroky ´vpředějc´, nedatloval bych teď do PC(bo ona by určo nezastavila).
Brrr!
8-(
Poslední dobou častý jev, navíc většina Hausfraupanzerů nemá u automatu program na automatickou přednost zprava ......
V Praze se teď rozmáhá průjezd Hausfraupanzerů skrz lidi nastupující a vystupující v nových moderních zastávkách pro tramvaje které nemají ostrůvek ale ve chvíli, kdy má tramvaj otevřené dveře se mění v pěší prostor....
88mm kanonen řidiči jsou frauen, zbytek bych rovnoměrně rozdělil mezi mimopražské a blbce, i když jsem již v Lazarské zaznamenal i průjezd zmateného cyklisty :)
hantec dorazil do Prahe ? :-)
Ja Ti nevim, ale slovo hausfraupanzer vidim prvne v zivote, asi jsem v tom pripade jeste nedorazila do Prahe ja. :-)
Správně je totiž Hausfrauenpanzer (německé slovo roku 2011).
http://lmgtfy.com/?q=hausfrauenpanzer
Ja vim, vygooglila jsem si to a nemecky umim, jen jsem to jeste neslysela pouzit v cestine. :-)
Jsem si myslel, že jsem našel překlad do angliny:
http://www.news.ch/Bitchmove+oder+Hausfrauenpanzer/517284/detail.htm
Ale Bitchmove asi neznamena Hausfauenpanzer.
Jak by se to dalo říct jedním slovem česky?
Preklad to sice neni, ale co takhle pipkomobil?
"Průjezd skrz lidi"?
§ 15 (1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; .. . V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. ...
Takže nejde o přestupek, omezit cestující je přípustné.
(Ne, že bych to pokládal za rozumné ustanovení - ale tak to je.)
Jenze mezi pouhym omezenim a ohrozenim je tu veeeeeeeeeeelmi uzoucka hranice.
To bych neřekl. Když tramvaj zastaví, otevře dveře a vysypou se balíci, tak s autem pochopitelně zastavím. Když všichni evidentně projdou a ta bedna tam stále stojí, s patřičnou a ještě větší opatrností se začnu sunout. A pokud by někdo dobíhal, nebo se probudil a prchal ještě ven, bude asi maličko omezen, než zas další auto zastaví a pustí ho.
V Hradci u nádraží bývala křižovatka, kde projížděla prakticky všechna MHD a přes níž se ve špičce valil prakticky nepřetržitý proud chodců. I v samotné autoškole nás tam učili ty chodce po chvilce čekání omezit. Jinak by se v podstatě nedalo jezdit.
Všechno to chce ale dělat s citem, rozumem a s opatrností.
... a sněhová radlice?
8-)
Neni malo ucinna?
http://www.palba.cz/forumfoto/displayimage.php...
http://www.acr.army.cz/assets/technika-a...
V tom případku toto
http://www.mojevideo.sk/video/2f97/zil_29061.html
Jestli by nebylo lepsi zakazat tvorbu novych zakonu...
"Vláda připravuje nový zákon o Katastru nemovitostí. Pokud projde v současné navrhované podobě, ohrozí majetek všech majitelů nemovitostí.
...
Zatímco dnes je ve výhodě majitel a v případě podvodu se může dočkat přepsání majetku zpět na svou osobu, podle navrhované podoby zákona o katastru nemovitostí bude ve výhodě kupující. Pokud nabyde majetek v „dobré víře“, nikdo mu ho již neodebere."
http://www.hypoindex.cz/novy-katastr...
Hm, tak nejakou upravu zakona by to prece jen chtelo, ale opacnym smerem. Uz dnes je relativne snadne nekomu nenavratne ukrast nemovitost, kdyz se vyskytne v tom retezci naslednych prodeji drazba.
http://www.lidovky.cz/ziskat-podvodem-cizi...
Že mi v Bosně někdo zmizel Fenixe. Chci objednat nového, ale do té doby potřebuji něčím svítit. Nemáte někdo světlo na zapůjčení?
Jo, mám MY DAY na DDR dynamo z favorita, ale 900 lumenu to asi nedá :/ A zloději mě taky štvou, sousedce v HK ukradli předevčírem celé kolo z chodby baráku. Sice napsala na nástěnku, ať ho vrátěj, ale nevím...
Na co bys potreboval na kole na silnici 900 lumenu? Na oslnovani protijedoucich ridicu? :-)
Abych viděl kam jedu. Ale tohle šajnítko mi zůstalo, zmizel méně výkonný Fenix. Už se těším jak si 13. března půjdu posvítit na čínské tajné :)
Ja teda cetla, ze je letos mecheche u cinskeho velvyslanectvi 10.3., coz je bohuzel o vikendu. Mne na silnici staci 400 lumenu bohate, ale do terenu se v noci tech 900 urcite muze hodit.
kurnik. Paměť už neslouží.
Desátého března v 17 hodin pořádá Amnesty International demonstraci "Tibet hoří!" před Velvyslanectvím Čínské lidové republiky, Pelléova 18, Praha 6 k vyjádření protestu proti represím tibetského lidu čínskými úřady. Demonstrace připomene krutý osud nejméně dvou desítek tibetských mnichů, kteří se za poslední měsíce v Tibetu upálili. Přijďte Číně důrazně říci, že represí i ztracených lidských životů je dost!
Sice mě to přímo nevytočilo, ale probuzení zprávou s oznámením termínu pohřbu na náladě nepřidá.
Svého? A pak že nevíme dne ani hodiny... ;-)
Jdi do hajzlu.
Tak kurňa nebuď tak nesmyslně vztahovačnej. Něco sem na půl huby nahodíš a pak se sereš. Však i na fůnusu se sranduje, jinak by se z toho všichni zbláznili... A Heky přeci neshazuje tu samotnou smutnou zprávu. Tak krapet rozlišuj a nebo nad tím mávni rukou.
Ale jo...
Paní Burgánová poprvně mlčela."Darebáci," povídám.
Položila mi ruku na rukáv, jedno víčko převislé jak lívaneček, a mateřsky mi domlouvala: "Vy ne, vy, pane, nikdy ne. To smíme nadávat jedině my tady. A my nenadáváme, ale my si jenom ulevujeme. To je taková smluvená hra. Vždyť to jsou naši vojáci. To máte, pane, to samý jako doma. V rodině si na sebe můžou taky ledacos dovolit, nadávat si a posílat se někam a doporučovat si něco. Ale jen členové rodiny mezi sebou. Jináč nikdo ne, to tedy ne. Z našeho tatínka můžeme si dělat legraci jen Jirka a já... pak už nikdo ne... ale co myslíte? Má ten náš chlapec jít do Prahy? Udělá tam něco pro český malířství?"
tuhle je to celé:
http://www.czech-language.cz/fiction/hrabal...
A proč si nedáš na budík jiné zvonění?!?
Jestli Ti normálně posílaj lidi, které jsi viděla naposledy před rokem, smsky v sedm ráno aby Tě probudili, tak je požádej aby Ti nepsali v kolik a v které obřadní síni je poslední rozloučení.
Jestli se někdo chcete mrknout na veselý pohřeb tatínka tříleté holky, napište mi SZ, rád Vám předám podrobnosti této radostné události.
S takhle nejasným a nekonkrétním sdělením ti muselo být jasné, že si vykoleduješ různé rekace a vesměs budou vtipné. Když jde o osobní věc, tak buď ji nepiš, nebo to napiš celé a když ne tak se neročiluj.
Nevím co je na tom nejasného nebo nekonkrétního. Nevím jak přesněji popsat stav, kdy mě ráno vzbudí sms zpráva a v ní je napsáno kdy bude pohřeb.
Jediné co je mi jasné, že rýpavá Radka si neodpustí rýpání do ostatních při libovolné příležitosti.
A co zapojit autocenzuru a nenahrávat (úmyslně?) rýpavé Radce?
Přečti si pořádně (nejlépe opakovaně a nahlas), co ti píší o kousek výš ronda a Lelek.
Jakože abych se nechal vyštípat a přestal přispívat? Proč?
Jestli se toužíš cítit mučedníkem, tak jo. Jinak není důvod.
Já jen že mě jiný způsob jak se zbavit rýpavé Radky nenapadá.
Ale ona to vazne mohla pochopit tak, jak psala. Mohlo Te vzbudit radio informaci o necim pohrbu. Taky by to nebylo uplne optimisticke, ale nesrovnatelne stravitelnejsi. A taky by to ospravedlnovalo zertiky.
Napsal jsi presne takove mnozstvi informaci, ze to nemuselo byt spravne pochopeno.
To zas něco někdo vymyslel :-(
Proč ti úřední pitomci pořád musí do všeho vrtat a všechno měnit ??? :-/
http://zpravy.idnes.cz/nova-obcanka-zmenila...
Nehledě na to, že by mě to urazilo, kdybych se narodil třeba ve Fukově a teď mě změnili místo narození na Šluknov. Připadá mi to jako přepisování historie. Postupně nikde nebude napsáno, že nějaká taková obec byla a tak nemusíme přemýšlet proč zmizela.
S tím se potýkáme furt,
můj otec se narodil v ČSR, moje matka v Protektorat Böhmen und Mähren, konkrétně v okrese Boskovice, já v ČSSR.
Taky na VŠ nějak nedokázali zapsat spolužáka, který byl státní příslušnost ČR, národnost česká, místo narození Leningrad.
Zajímalo by mne,jak je to v případě Zlína/Gottwaldova/Zlína... Není to stejný případ? Asi těžko do dokladů zapisují "Gottwaldov" lidem narozeným za éry rudochů... Nebo třeba Německý Brod... Prostě obec neexistuje, tak se zapíše aktuální.
Já píšu do knihy jízd Gottwaldov (u Slušovic).
Pravda, ve zprávě pro zákazníka jsem si jej zbaběle odpustil.
Obec existuje. Jen se jinak jmenuje. To jsi schopen dohledat. Ale když v dokladech, které jednou někdo najde po svém prapředkovi, až si třeba bude chtít sepsat historii rodiny, najde jiné místo, tak nedohledá nic.
Na druhou stranu je asi jedno, od doby kdy se děti rodí v porodnici a ne doma, je údaj o místě narození z hlediska historie rodu téměř zbytečný.
Na druhé straně - i ta zaniklá obec se dá doledat...
Možný by nebylo od věci uvádět místo narození tak, jak bylo v době narození. Eventuelně nějak doplnit aktuální název; třebas "Místo narození: Gottwaldov (nyní Zlín)"
Ale máš zcela pravdu, že porodnice s v tom udělaly "bordel":). Např. břeclaváci se až do roku 1990+ (nevím přesně) všichni narodili ve Valticích (to byla totiž nejbližší porodnice).
Přesně tak, zaniklou obec dohledáš.
Zatímco když napíše lidem jiné místo, tak není žádný mechanismus jak zjistit, že se ten člověk narodil někde jinde.
Vlastně k čemu je vůbec dobré, aby na občance bylo místo narození, když tam je pro každého člověka unikátní ID?
Je to pokus o "unikátnost", aby se nemuselo používat rodné číslo. Ovšem ale co je unikátního na kombinaci jméno + datum narození + místo narození nechápu, nelze zcela vyloučit, že budou existovat dvě osoby se stejným jménem, datem a místem narození; notabene když místo narození úřednící mění podle své libozvůle...
Je to prostě další krpa, kterou nějaký ouřada vyrobil a teď se snaží z toho vybruslit, že to je vlastně "vlastnost" a ne chyba (známe určitě všichni z výrobků fy Microsoft)...
Je to právě kvůli tomu, že se mohou objevit duplicity. RČ nelze vždy použít.
Když tchýně žádala o prominutí trestu po emigraci nebo jak se to jmenovalo, tak tam právě bylo rozhodující místo narození při určení správné osoby, protože se kupodivu v registru obyvatel (tehdy ještě ČSSR) našla dvojnice stejného jména, příjmení i data narození a rč po 20 letech už tchýně jaksi nevymyslela.
Takže místo narození může mít své opodstatnění.
Tuším do roku 1996.
Jsou i lidé, co se narodili v sanitce mezi Horní a Dolní Lhotou. Nejlepší by bylo uvádět GPS souřadnice:-))
Jinak místo narození se uvádělo asi kvůli matričním knihám.
Nicméně s novými občankami bude prý ještě více problémů, píší v novinách
http://zpravy.idnes.cz/do-banky-ci-nemocnice...
Mne by fakt zajímalo, když programuji třístou padesátoutřetí změnu toho či onoho ve mzdách, účetnictví či majetku, která za rok dva už zase neplatí, čím ouřednictvo myslí a přemýšlí. Hlava to rozhodně není... A tak je to u nás se vším. Vymyslí se změna, ale nedomyslí se to do hloubky... Fakt mne to tady začíná srát víc a víc; nejlepší by asi bylo - slovy "klasika" - "odjebať sa od tialto někam do piče"; jenže KAM?!?
UK? USA? Tam to mají s občankama vyřešený nejlíp;-)
Heh, tak tohle jsou pro mne úplně první adepti, kam bych naopak rozhodně neutíkal ;-)
Ne, do USA a UK. Tam se nechystám ani jako obyč turista na čumendu...
Trošku hloupě kategorický. Nejsou tam jenom města plná těch odporných emeričanů. Co takhle třeba Kaňón, pouště nebo hory ?
proč hloupě kategorický? Vždyť nepsal proč. Prostě tam nechce. A co? Nemusí chtít všude a všechno nebo jo? Mě se nechce do Pakistánu a do USA asi taky\ nepojedu díky jejich chování s vízovou politikou apod. a do Ruska už taky nechci.
Co je špatně na tom, vědět co a kam nechci a jezdit jinam, kam chci?
Citáty se mají uvádět přesně!
http://www.youtube.com/watch?v=gDQEzxF3jZo
Propaganda gender studios placená z fondů EU a ČR .... KAMPAŇ NEROVNÉ ODMĚŇOVÁNÍ
http://www.genderstudies.cz/fotogalerie...
Otázka čeho si vážíte víc spojená s obrázky zlounů IT specialistů a bankéřů oproti vážení si hodnějších žen co učitelek a sestřiček je pustou propagandou nejhrubšího zrna, která navíc opticky podporuje k stereotyp vnímání ženských a mužských rolí.....
Takovou blbost bych nečekal ani od gender studios a ony to dokázaly :)
PS : po poslední zkušenosti si nejvíc vážím čistých hajzlů veřejných a proto navrhuji, aby uklízečky/hajzlbáby měly stejný plat jako IT specialisti !!!
A když bude žena onen IT specialista, zachraňující data a beroucí taky 50 kKč, tak co?!? Chyba měření?
PS: já taktéž navrhuji, aby IT specialisti měli stejný plat jak uklízečky/hajzlbáby...
To bych ještě pochopila - v IT přece jen na ženu zas tak často člověk nenarazí (i když nijak výjimečné to zas není)
Ale ten první příklad... v bankách převažují ženy...
Mě právě fascinuje ta neschopnost "tvůrkyň" takové akce.
Místo aby sebe vyfotili zdravotní sestru a bratra a na jejich platech dokladovaly rozdíly mezi pohlavím tak proti sobě postaví sestru a IT managera.
Zajímalo by mě co by autorky řekly na úplně stejný obrázek kde by byl vlevo špinavý muž, kopáč kanalizace držící krumpáč za 15,000 a vpravo žena recepční v kostýmku sedící za počítačem za 25,000 a pod tím by byl nápis "ČEHO SI VÁŽÍTE VÍC ?"
Že se tohle teda zrovna moc nepovedlo a že je to opravdu až trochu slaboduchá propaganda, která spíše popudí než získá sympatie, je jasné.
Tvůrkyním to asi nedošlo, asi jsou už plně pohlceny svým pohledem na život:-))
Je to jenom práce :)
Z jedné strany do toho tečou peníze evropských operačních programů, strukturálních fondů a na druhé straně z toho vypadávají takovéhle nástěnky.
Mezi tím sedí hrst pohlcených a docela dobře z toho žije :)
Pobavila mě představa, že si někdy partička chlápků pokusí zařídit taky takový šolich a přinese třeba návrh programu, ze kterého vyplyne požadavek stejných platů středoškolsky vzdělaných mužů a vysokoškolsky vzdělaných žen.
Nebo požadavek stejných platů pro přidavače na stavbě s pindíkem a doktorky operatérky z kardiochirugie nebo neurologie.
Ty by je z ESF hnali :)
Ovšem když partička holek předloží logicky nemlich stejné obrázky v opačném gardu tak se peníze jen sypou...
A jasně, o peníze jde především, a když jsou peníze na tohle, tak se to udělá. Příkladů by se našlo hodně.
Jinak muži si hrájí také:-))
http://www.rovnopravnost.cz/
Hlavně z toho nezmagořit úplně:-))
Abych si pomalu začal shánět nějaké doklady o původu. Žiju v chráněné oblasti a na hranici Národního parku, proto se pomalu začínám cítit ohrožený. Ochrana přírody nejen že likviduje v Krkonoších zásaditý štěrk z cest, v našem Parku vejmutovky, smrky a v Jeseníkách kleč, ale teď už i zvěř - v Podyjí vybíjí muflony, protože jsou na tomto území nepůvodní (stejně jako slovani). Budou pokračovat s daňky a kdoví kde se to zastaví! Náš park se samozřejmě připojuje.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/167486...
Jdu hledat své keltské kořeny, sichr je sichr :o)
jo jo to s tou vejmutovkou mě kdysi neuvěřitelně vytočilo. Když jsem šel po pokácení, o kterým jsme vůbec netušil prvně od Rudolfova šutru k Wilemíně atd. tak jsem najednou zjistil, že místo lesa se dvěma vyhlídkama, je všude skoro holo a vyhlídka kdekoli si budeš přát...
Pak jim shořel i ten zbyteček, co tam nechali a je tam hovno. Holý skály...:-( Tak nasranej jsem se z vandru nevrátil předtím asi nikdy.
Důvodem je, že vejmutovka je nepůvodní poněvadž je tam jen pár set let. Uplně stejně jako chudáci kamzíci, takže jejich vyvraždění od tý doby čekám.
Akorát nevím jak tam budou vracet ty přesličky, plavuně a dinosoury. I když to bude mnohem menší problém než to, jak tam dostanou zpátky to moře...
A to možná nesereš na zákony jako já a necpeš se do prvních zon a nevidíš, co se tam děje za sajrajt. Mrkni se k Ponově louce, na starou německou cestu na Prebisch tor atd.
Na horydoly jsou nějaký fotky a to mohli uveřejnit jen fotky vyfocený z místa, kam se ještě smí...
http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=3499
Ty do první zóny nesmíš šlápnout, ale uplně běžně tam jezděj osobáky místních a dřevorubců, toyoty strážců, řvou motorvý pily... Dost jsem pak na jednoho strážce vztekal, když měl pindy, že mám bágl, ve kterým je určitě spacák. Byl jsem drzej a hnusnej, protože i kdybych chrápal, tak na motor auta nebo pilu fakt nemám a nevyruším ptáky při hnízdění, když projdu pěšky rozhodně víc než ty auta atd. (notabene v zimě!) Skončili jsme u toho, že si myslí skoro totéž, ale s vedením parku nedokáže pohnout :-(
Díky za odkaz, hezká diskuze pod tím, taky mě vytáčí jak se tam mluvčí parku ohání "zákony".
O přesličky se neboj, genetika letí mílovými kroky kupředu ...
Chodíme už pár let do parku sázet stromky, lesák mi to vysvětlil, to s těmi vejmutovkami a smrky. Celkem chápu, až na způsob provádění. Ovšem jako technik ale musím ocenit výkony "harvestoru" - vidět ho, jak ve čtyřicetistupňovém svahu rve volným terénem pár tun kmenů přes balvany a kořeny .... :o(((
K tomu harvestoru a pohledu na svět očima technika. (Následující text se netýká těžby v parku.)
Když jsem loni s lesákem diskutoval ty hromady dřeva, v jednom místě u nás byl asi 500 m dlouhý úsek cesty z obou stran zaplněný dřevem do výše alespoň 2 m, tak mi řekl:
"Les je jako obilí, vůbec ti nepřijde divný, když v létě tam vjede kombajn a během pár hodin poseká celé pole. Teď les uzrál a musí se sklidit. A je to prostě tak, že harvestorem sklidíme za týden to, co dřív se sklízelo celý rok, takže sis toho nevšiml, protože to z lesa mizelo postupně."
Interpretaci tohoto pohledu na les nechť si udělá každý po svém.
To mas vsude stejny.
V tom zminenem Podyji se nevybiji jen mufloni, ale taky treba nektere druhy borovic apod. Jako priprava na bezzasahovy rezim, jak to vysvetluji, by to i smysl davalo... ale to provedeni. Tezka technika, svaznice rozjezdene na sr..., poskozene i kmeny okolnich dubu, ktere tam maji zustat, ktere ma vlastne tezba chranit pred temi nepuvodnimi drevinami.
Ze by treba sprava NP v mistech, kde se dle predpisu prisne rozlisuje treba to, jestli jako cyklista jedes po CYKLOturisticke znacce, nebo jen po obycejne turisticke znacce (coz se spravne nesmi, i kdyby to byla lesacka "traktorovka"), zvolila nejake setrnejsi zpusoby tezby, tedy pardon, odstranovani nepuvodnich drevin? Ne-e.
Podobne je to v principu se vsim - co by tak mohlo byt setrne dopravni zarizeni pro "rangera" v nejchranenejsich castech parku? Vlatni nohy? Kolo? Kun? ... hm, obvykle spis terenni auto, treba dvoutunova Toyota Hilux, nebo neco podobneho.
Jo, uz se mi stalo treba i to, ze prave z tohoto "maleho" vozidla (ktere se krome sveho ridice zdalo byt nicim dalsim nevytizene) na me vyskocil ochrance, aby me mohl servat, ze jedu na kole, kde nemam... byla to prave ta "pouze" turisticka znacka, sice prujezdna i tim jeho autem, ale ja na kole bych tam asi mohl napachat nedozirne skody.
:)
Takhle by se dalo nadavat tydny. Smutne na tom je, ze spravy chranenych uzemi u nas, obecne vychazejici ve vztahu k navstevnikum z "presumpce viny", si tim zadelavaji na problemy vznikajici z toho, ze lide, jak je u nas bezne, na debilni prikazy a zakazy prestavaji reagovat - bohuzel se s tim ale pak svezou i pravidla, ktera svuj smysl maji a dodrzovat by se objektivne mela. :(
Rozumná redukce být musí, zvlášť pokud se něco začne přemnožovat. Třeba ta kleč je sice pěkná, ale taky pořádná bestie, umrtví a zlikviduje vše ostatní, docela se rychle šíří a je neprostupná i pro zvěř. V Orlických ji taky začali částečně likvidovat a docela dobře.
Vláda rozpočtové odpovědnosti: NEMÁME PENÍZE, TAK SI PŮJČÍME
http://byznys.lidovky.cz/miliardy-na-nove...
Autoři: Věci Veřejné a ODS.
Osobně tipuji, že Lesy svoje peníze už nikdy neuvidí.
Ony se rychle vydělají nové. Když vidím jak už kolikáté předjaří odjíždějí z okolních lesů kamiony s kládami... Tolik odtěženého dřeva si za ta léta, co tu žiju nepamatuju.
Ale jo. Jen mě štve, že místo toho aby se ty peníze investovaly zpátky do lesů (vcelku udržitelný zdroj),kde ponesou další peníze, tak se to prožere. Tedy probetonuje.
Opravdu? Lesy ČR vynášejí a investice do dopravní infrastruktury jsou "prožrané"?
Investice do nepotřebných a zbytečně nákladných dálnic jsou "prožrané". Jejich úlohu mohou plnit efektivněji a levněji jiné typy komunikací.
Která konkrétní komunikace uvedená v Tebou odkazovaném článku je nepotřebná a zbytečně nákladná?
R35, D3 nebo obchvat Prahy?
Já někde psal něco o tom, že výstavba nových komunikací je NEPOTŘEBNÁ????
Není potřeba stavět dálnice, stačí běžná čtyřpruhová komunikace s rychlostním limitem 90-110km/h; místo nákladného trasování posázavím lze stavět laciněji v trase předpokládané R4. Místo drahého a vysokého mostu a tunelu pod Suchdolem lze stavět nízké mosty, po povrchu a v nezastavěném území.
Psal jsi, že je špatně, když stát vezme své vlastní volné peníze a použije je na výstavbu a odkázal jsi na článek, ve kterém jsou zmíněny konkrétní komunikace. Tak se ptám, která z nich je nepotřebná.
Jistě. Není potřeba stavět dálnice. Ony i silnice jsou zbytečné. Kam potřebujem, tam se stejně nějak dostanem. Ve městech mohou vést podél silnic stoky a ušetříme i za kanalizaci.
Když to bude místo okresky dálnice s běžnou cestovní rychlostí 160km/h, to máš na 50km úsporu 10-15 minut (na dálnici se tou rychlostí pohybuješ konstantně, takže to může být i víc). Krát počet lidí v autě. Krát počet aut za den. Krát počet dnů v provozu. Krát hodinová sazba (do budoucna rostoucí).
A teď to nejdůležitější: lidé si ty dálnice přejí, své peníze z daní si přejí do dopravní infrastruktury investovat. Kdyby si je nepřáli, nepochybně by volili ty, kdo podobné stavby blokují.
My Pravý Zelený (nespojovat s těmi nepravými zelenými) víme co jsou ti lidi zač :)
Kdyby jsme to mohli vzít do rukou a rozhodnout za ty vobyčejný zmanipulovaný lidi, tak by demokracie, ekologie a spravedlnost jen kvetly a nebylo by na světě špatností, špinavostí, úplatků, malých domů a neštastných :)
PODRUHÉ se ptám kde a kdy jsem psal, že nové komunikace NEJSOU POTŘEBNÉ?
Proč porovnáváš okresky s dálnicemi s konstrukční rychlostí 160km/h. Psal jsem snad já nebo někdo jiný o okreskách??? Kolik procent dálnic umožňuje rychlost 160km/h?
Porovnáváš variantu, kterou nikdo neprosazuje s variantou, která není reálná. Výsledek? Nesmyslné číslo.
Kdybys totiž porovnával cestovní rychlost 130km/h vs. 110km/h, ovšem při čtyřnásobných nákladech, tak bys žádný rozumný argument nevyrobil.
Lidé si dálnice přejí, ale za cenu běžných silnic. Já si taky přeju celopéro za 10.000kč.
Lidé volí politiky z úplně jiných důvodů než je podpora výstavby dálnic (další, asi čtvrtá, manipulace ve Tvém příspěvku).
http://www.nakole.cz/diskuse/14378-co-me-dnes...
V odkazovaném článku zmíněny tři konkrétní stavby.
http://www.nakole.cz/diskuse/14378-co-me-dnes...
Investice do nepotřebných a zbytečně nákladných dálnic jsou "prožrané".
http://www.nakole.cz/diskuse/14378-co-me-dnes...
NIkdy a nikde tedy nepíšu, že ty píšeš, že nové komunikace jsou nepotřebné. Já se ptám, která z Tebou odkazovaných staveb je podle tebe nepotřebná a zbytečně nákladná. Evidentně si uvědomuješ, že jsi plácnul blbost, ale vlastní ješitnost ti nedovolí to uznat, že.
Psal jsi o silnicích s max. rychlostí 90-110km/h, což jsou okresky. 160km/h je možné jet bezpečně po drtivé většině dálnic v ČR, od oka 95%.
Jednou jsem pro zábavu jel Praha-Brno mimo dálnic (stejným autem, kterým jezdím po dálnici, a rozhodně jsem se neflákal) a úspora na 200km přes hodinu. Číslo je tedy nejen smyslné, ale navíc ještě empiricky ověřené.
České lesy jsou STÁTNÍ podnik, takže stát (potažmo my) si "půjčuje" sám od sebe... Ty peníze na účtech leží bez užitku, zpátky do lesů peníze jdou a půjdou tak jako tak. On ten byznys docela slušně vynáší, nějaká ta miliarda ročně čistého zisku z těch lesů totiž kápne. A pochybuji, že by se aktuálně do lesů cpaly "zpátky" miliardy ročně...
Zbytečná hysterie... No, ale když ČSSD rozfofrovala, co mohla, a době ekonomické růstu zvyšovala dluhy, tak to jsi proti nebyl, že?
Maně si pamatuji, že jste zde propagoval bezůdržbový a bezzásahový les.
Jak se to přesně spojuje s představou reinvestic do lesů, které mají přinést další peníze ?
V Národním parku to je samozřejmost. O hospodářských lesích jsem nic nepsal.
myslím že hospodářských lesů po případné vládě zelených nebude moc, co neskončí ve eurporgramu vyrábíme pro Rakousko štěpku to se ohradí a co tam nepatří to se vystřílí, včetně lidí....
A? To je v nějakém rozporu s tím co jsem napsal?
Zatím ještě nějaké státní hospodářské lesy máme, takže samozřejmě není.
Otázkou je kolik hodpodářských lesů by zbylo po případném převzetí vlády zelenými ve státě, kde jsou stále lesy převážně vlastněné státem, a kde již dnes zelení některým vlastníkům lesů nařizují stromy vykácet a udržovat na jejich soukromém vlastnictví pod hrozbou pokut mladé paseky.
Tito vlastníci se pak snaží takové lokality poměrně zoufale prodat, stačí si přečíst kolik je inzerátů na prodej lesů a trvalýc travních porostů, kde je možné pěstovat oříšky a chovat včely, což je jediná hospodářská činnost, kterou tam ochranáři povolí, protože jak líska tak včela mají kliku, jsou v jejich očích původní druh :(
Neudělalo mi radost teďka naše potrubí odpadu, asi mám stejný problém jako Lucie :-D
Někde mezi bývalou žumpou a hranicí pozemku se to ucpalo/prasklo... Takže bude zábava... :-D
Že mě to ale už vůbec nepřekvapuje :-/
http://praha.idnes.cz/po-nejdrazsi-cyklostezce...
Cyklostezka je aspoň zajímavější díky cyklokrosové vložce... ;-)
To možná jo, alespoň se tam nebudou tolik plést maminy s kočárkama a bruslaři :-)
Spíš by mne zajímalo kdo pak zaplatí to uvedení stezky do původního funkčního stavu... Ale asi nemusím moc hádat abych se dobral odpovědi :-/
Kdyby tam tu cyklostezku nepostavili před dvěma lety, tak by se to dost možná nepovedlo nikdy.
Co je podle Tebe lepší?
V tomhle případě nejsem schopen odpovědět.
Na druhou stranu si myslím, že by i cyklostezky, tedy ty pozemky, na kterých jsou, měly mít vyřešeny vlastnická práva. Prostě by měly patřit státu (obci, městu atd.) jako je to u dálnic apod., ať se pak neřeší takovéhle hovadiny...
Dnes jsem jel v Trase Slavičín - Nevšová - Valašské Klobouky. Potkal jsem tak 15 cyklistů a ani jeden neměl světla ani odrazky. To mi ve tmě nepřipadá moc bezpečné, většina z nich měla tmavé oblečení a těch chodců. Hlavně, že tam byl souběžný chodník :-(
To se nedivím, že na nás řidiči nadávají, ještě, že řídím pomalu...
A ještě jedna věc mě vytočila, ale to už o prázdninách a teď mi to jen připomenulo...
Pořád slýchám nářky, jak všechny peníze jdou do Prahy, jak ty chudinky obce trpí, kor tady na dalekém pohraničí...
Ti lidi si nevidí do huby, co by za to daly některé obce v okolí Prahy. Silnice 2. třídy mají lepší povrch jak naše R7, spousta spravených silnic, nové chodníky. Většinou spravená škola, obecní úřad, orlovna a i domy vypadají některé jak nové. To si ti lidi fakt žijí špatně? Kde proboha? Viděli silnice v Praze? OMG... (aby to nevypadalo zle, tak chápu, že nemůžou stavět potom aquaparky a metro, to věřím, že je mrzí :-()
Pozor, musíš rozlišovat Prahu a Rathistán. V Praze považuju stav silnic za celkem slušný, ale středočeši holt všechno dají na jízdné pro žáky zdarma, proplácení poplatků v lékarně apod. a na silnice jim nezbyde.
Tak to nevím, kde jezdíš :-) Ale je pravda, že v Praze jsou o trochu lepší jak u nás...
Ve středočeském kraji, zvláště část na sever od Pha je na mnoha místech naprosto tragická.
nejenom na sever : (
Skoro všude znamená přejezd z Prahy do středočeského kraje né vítání, které slibuje cedule ale hopsání....
Ja teda na sve bezne trase pres Prahu (at uz autem ci na kole) hopsam pres dlazky a blbe postavene kanaly tak mohutne, ze to vyrovna vsechny diry, co potkam za mesic ve Stredoceskem kraji. :-(
Když jedu domů a drncám po R7 až na "náš" sjezd, tak na vsi pak musím volit dokonalou stopu mezi hrboly kanály... :-D
Jak se nedělá argumentace: http://www.auto.cz/komu-prospeje-zuzeni...
Obzvlášť mě pobavilo tohle: "zde musíme připomenout, že současná magistrála cyklistiku nijak nevylučuje, přesto na ní cyklistu téměř nepotkáte"
Co přesně je tam špatně?
Vlastně nic, když mám něco důkladně ideologicky podložené, tak nemusím přemýšlet jak je to doopravdy.
Jojo, když nemusíš přemýšlet a hledat odpovědi na složité otázky, a stačí ti řídit se ideologií, tak máš mnohem jednodušší život.
A ten článek operuje tvrdými fakty a změřenými hodnotami, takže úplně chápu Tvou nechuť k věcné oponentuře.
Ufff, článek je opřený o tvrdou ideoologii, stejně jako snaha magistrálu pokud možno úplně zavřít na druhé straně.
Strašně moc dojmů a domněnek, něco znevážení jediných dostupných dat a na základě toho jasnej a jednoznačnej závěr. Sorry, to fakt není argumentace.
Jo a na závěr něco lží, třeba: "Jedna pražská iniciativa kdysi v rámci „boje s auty“ po dohodě s úřady dočasně uzavřela Smetanovo nábřeží, aby tam umožnila občanům korzování. Občané však příkaz ke korzování ignorovali a dál směřovali za svými každodenními cíli, jako jsou například práce, škola, úřady a nakupování. Vyhrazený veřejný prostor musela tato iniciativa uměle zaplnit figuranty z řad přátel aktivistů, kteří se tam organizovaně procházeli a simulovali tak pozitivní efekt akce."
Asi jsem figurant a sám o tom nevím, že by mě telepaticky a podprahově ovládal Auto*Mat? Naposledy jsem byl na Smetanově nábřeží, když bylo bez aut, zhruba před čtyřmi lety a nebylo tam k hnutí.
Jak mohu věřit ostatním výroků z textu, když prokazatelně vím, že alespoň jeden z nich je lež (ve smyslu záměrně pronesené nepravdy)?
Kdyz nekdo zuzi magistralu bez dalsich navazujicich uprav, je to ignorant a debil. A to bez velkeho prehaneni.
Coby jeste nedavny obyvatel Nusli bych takoveho cloveka rad nechal sedet na zidli treba v Jaromirce a cuchat vyfuky kolon, ktere se tim vytvori. Tak to totiz zatim vzdycky dopadlo, kdyz byl problem s magistralou. Stacilo kousek rozkopat (nove semafory, havarie vody, ...) a auta si najdou cestu jinudy.
Pokud auta nejak neusmernis (zuzeni jiz drive), neomezis (mytne), nebo jim nenajdes jiny prujezd (tunely), zlepsis malilinko stav na magistrale a znacne zhorsis stav v sirokem okoli.
Kdyz pak vznikne problem na jiz zuzene magistrale, neumim si predstavit, jak to budou resit.
Jaký je rozdíl kolony v Jaromírce a na magistrále? Proč ti vadí na jednom místě a nevadí ti na druhém místě?
Jaromirka byl priklad. KOlony jsou pak uplne vsude v okoli. Krizovatky to nepoberou a stoji vsechno, vcetne tramvaji.
Kdyz nebude koncepce jak tomuhle zabranit, je slabomyslne uzavirat pruhy.
Navic na Magistrale pak kolony budou porad, jen uzsi. Mas smysl zuzit kolonu na magistrale o jeden pruh a ucpat tim kus Prahy 4, skoro celou 2 a na druhe strane nejspis 7, 5 a cestou jeste 1?
Vazne si pamatuji, jak to vypadalo v dobe uzaverky kvuli gejziru u dopravnich podniku.
Pro mně za mně ať jí uprostřed zavřou a je tím neprůjezdná pro tranzit. U vody u Karlových lázní a Malostranské náměstí zavřít také. Zbytek zjednosměrnit do smyčky a bude klid :-))
Zajimalo by mne, jak to zavres pro tranzit a tu vetsinu mistnich nechas projet...
To je strašně jednoduché. Na vjezdu do města dáš každému řidiči lísteček, kde bude napsáno, kudy do města vjel. Na výjezdu z města jej budeš vybírat. Kdo podle místa vjezdu měl jet o okruhu a né centrem, toho pošleš štandopede curyk.
:-)))
Nepsal jsem, že bych mísní nechával projet. Prostě rozdělit vedví :-)
Takze tim znasobis provoz v okoli. Kam az bys vyhnal auta? Kudy bych treba mel jet z Vysehradu na Hlavak? Podotykam, ze s vecmi, takze nerad MHD.
Proč by se násobil? Psal jsem, že by byla jednosměrná smyčka. Co by tam ti lidi dělali, když by vyjeli tam kde vjeli :-)))
Třeba bys mohl na Barandov, kolem letiště, Kralupy, okolo Proseka atd. :-)
Takze kvuli odvozu par bedynek o par bloku bych propalil 10 litru nafty a travil na ceste 2 hodiny. Jo, to zni rozumne.
Nikoli. Pujcil by sis dvoukolak a odvezl to na nem. :-) (Pokud by Te to tedy napadlo pri Tve fixaci na auto ;-) )
Proč půjčil, prostě by měl firemní. :))
Ještě před časem měla jedna zdejší firma zřízence, který denně jezdil s balíky na poštu s károu. Pak šel do důchodu a nový pracovník jezdí těch 400 m firemní dodávkou.
To samé v ÚSP, ještě před pár lety vozil obědy mezi budovami na káře jeden z klientů. To se dneska už nějak nehodí či co, tak se to vozí autem.
Já vím, že pokrok nezastavíš a čas je drahej, ale někdy je fakt dřina někomu vysvětlit, že pro mě nemusí jezdit, že těch 1200 m od autobusové zastávky dojdu. Zrovna včera jsem takhle kapituloval a od jedné paní jsem já i moje kolo jel autem, to pomyšlení, že bych jel 4 km v mrholení, to prostě nesnesla.
Mě kdysi pobavila kolegyně, která naříkala, že nestíhá žádný pohyb a musí večer do fitka,,, když jsem jí řekl aby vystoupila z metra o stanici dřív a ten 1,5 km došla pohodovou procházkou přes Malou stranu, Karlův most a staré město tak se na mě dívala jako na idiota.
Vzpomněl jsem si na člověka, který dělal technika přes výtahy na družstevních panelácích bytového družstva a objížděl celou Mladou Boleslav na kole. Nabídku aspoň služebního mopedu odmítl.
A to sebou tahal veškeré nářadí a věci, nebo jen ty výtahy okoukl a zjistil jede - nejede a jel dál?, protože těžko měl v každým baráku skad. Já když vidím zdejší servisáky co všechno sebou vozí, tak si je neumím představit ani na kole s vozejkem.
Já si dost často připomínám scénu z Muže z Acapulca.
Jednak se mi líbí, že potíže s řemeslníky nebyl jen v ČSSR, ale i v kapitalistické Francii.
Také si na to vždy vzpomenu když čtu, že instalatér (řemeslník) MUSÍ jezdit autem. Protože ten instalatér tam přijel na mopedu...
Taky mám ten film rád i pro tuhle kritiku. Řemeslník nemusí jezdit autem když pohodlně, bezpečně a hlavně rychle přijede třeba 15 km daleko udělat potřebný servis a opravy. Pro mě a za mě ať třeba chodí pěšky nebo jezdí taxikem, ale ať to dobře funguje za rozumnou cenu.
"Nepochybujeme, že každý z těch zhruba sta tisíc řidičů, kteří denně po magistrále projedou, by se rád dopravoval rychleji nebo komfortněji, ale z nějakých důvodů, které mají pravděpodobně hlubší příčiny v pracovním vytížení nebo v denním programu, tak nemůže učinit jinak nežli autem."
Lež. Znám minimálně jednoho člověka, který jezdí (nebo jezdil, už je to nějaký čas zpátky) denně ze svého bytu (2 min od metra Ládví) na Chodov (stejná linka metra) služebním autem, protože 1) je zvyklý jezdit všude autem a 2) mu to proplácel zaměstnavatel. To jsou ty typické "hlubší příčiny".
"zde musíme připomenout, že současná magistrála cyklistiku nijak nevylučuje, přesto na ní cyklistu téměř nepotkáte"
Pominu-li zjevnou demagogičnost tohoto tvrzení, většina řidičů se ještě ke všemu domnívá, že "kolo tam taky nemá co dělat" (viz třeba pan Drda zde
http://chodcisobe.cz/praha/podnety/93/spojeni... a podle toho se tam k cyklistům chová.
Trasa Ladvi - Chodov by mohla byt realizovana treba tunely, ne? Lidi nepredelas. Ani kvuli zdravemu vzduchu nezacnou jezdit na kole nebo na konich. Za rozumny kompromis bych povazoval svedeni automobilove dopravy tam, kde bude nejmene skodit a jeste to bude unosne pro ridice, aby takove reseni doopravdy vyuzivali.
Když si to motoristé zaplatí, tak ať si vyvrtají tunel třeba z Prahy do Brna. Ale ať nesahají na veřejné rozpočty.
OK. A ať veřejný rozpočet nesahá na peníze motoristů.
Já bych zavedl mýtné na všech veřejných cestách a pro všechny a určovalo by se podle hmotnosti. Mohl by si to dát i Heger do zdravotní reformy, jet na kole by vyšlo líp než jet autem, jít pěšky by bylo ještě lacinější. Tlustý by platili víc než hubený. A nad tím vším by se klenula duha šťastného světa.
tak to já znám člověka, který do práce léta jezdí svým autem, platí si předraženou garáž cca 10-12 minut pěšky od kanclu a říká, že metrem jezdit nebude ani kdyby to byl orient express supertřída s šampusem.
Na kolo jsem se ho radši neptal.
Takový člověk bude do centra jezdit autem i když to požere 1/3 jeho platu, 1/3 jeho volného času a bude muset kličkovat 30 km jednosměrkama přes retardéry dvacítkou a lidi na něj budou dělat posunky.
Jen tak z trucu.
Maně mě napadá, že některé takové protipóly zarytosti a umanutosti jsem měl tu čest poznat i tady mezi cyklistima :)
Dnes som nastvany isiel po vipis o prime z letnej brigady na co som sa dozvedel ze na moje urgovanie mi ho poslali uz 3x.
Ale ja som nic nedostal. A teraz ta pointa byvam na ulici z dlhiim naazvom tak ze milej slecinke nevyslo napiisat do riadku v compe cele cislo domu. Cize moje osobne udaje vcetne priimu z brigady rozosiela uuplne cudziemu cloveku a na poste im to ani nepriide divne ze zasielku s dorucenkou dali inej osobe.
A na vrchol vsetkeho mi slecna vo firme tvrdila ze som im dal zle udaje a je to moja chyba len do chviile nez som jej ukazal zmluvu. Potom to ze sa jej to tam nezmestilo.
Supa nie??
Někdy před volbami jsem narazil na rozhovor se Škarkou, kde tvrdil, že než by ty tři km, co má do práce klidně prostojí 45 minut v zácpě, než by je absolvoval jinak než autem. Přitom 3 km/45 minut každý zdravý člověk ujde pěšky v pohodě.
Však já mu to neberu, znám takových lidí dost. Ale ať nevykřikují, že k tomu má hlubší příčiny a ostatní se tomu musí přizpůsobit nebo odstěhovat.
Pokud se sníží kapacita magistrály na polovinu, část lidí zjistí, že metrem je to pro ně lepší, část to objede a část (včetně těch, co tam potřebujou s nákladem nebo lidí jako tvůj známý) tam pojede, jako dřív.
Nebo se vjezd do centra zpoplatní a rozhodne trh, jestli je ta cesta tak nezbytná nebo lze realizovat jinak (zvýšení ceny sníží poptávku).
No právě...
Problém je, že takové typy jsou všude a ve všech "přepravních skupinách" celkem bez ohledu na to, co jim trh dá nebo veme.
A tak se stane, že někteří cyklisté budou dál mít poptávku kličkovat kudy chtějí "podle své hlavy a rozumu" i když budou mít k dispozici ucházející cyklostezky a cykloprostor všemi směry.
Aaž na nich nebudou dodržovat rozumná pravidla, stát na světlech, nebo dávat přednost zprava či se jinak omezovat, protože pro ně je jízda na kole čímsi jiným :) tak jim jen ubude výmluva, že jezdí riskatně kvůli tomu, že je utlačuje systém.
Rebelové a ignoranti se najdou ve všech skupinách. I v zemích s rozvinutou infrastrukturou se najdou cyklisté, co porušují pravidla (v Holandsku byly oblíbené policejní zátahy na neosvětlené studenty, na Copenhagenize zase nedávno psalo o razii na oblíbené zkratce kolem semaforu), ale nemyslím si, že jich většina. Ostatně já osobně bych si přál, aby MP vyčlenila jednoho strážníka, který by jezdil třeba Vršovickou tam a zpátky a postihoval auta parkující na cyklopruhu a cyklisty jedoucí na chodníku.
Ale souvislost s řešením IAD na magistrále je veškerá žádná.
To je právě ta chyba v uvažování. Snížení kapacity magistrály je nepřirozená regulace. Zpoplatnění vjezdu do centra je nepřirozená regulace. Modré zóny, tedy de facto rušení přirozeně existujících parkovacích míst je nepřirozená regulace. Zvýhodňování MHD například dotacemi metra z daní všech (tedy i těch, co metro nepoužívají) je nepřirozená regulace.
A i přes všechny tyto klacky pod nohy svobodné volbě zůstává automobilová doprava nejvýhodnější pro 1/3 lidí. Kdyby všechny tyto deformace přirozeného lidského rozhodování neexistovala, bylo by to nepochybně ještě mnohem více.
Naopak. Poskytnutí veřejného prostoru pro soukromé parkování zdarma (nebo za zanedbatelných 700 Kč ročně) je nepřirozená dotace. Až se za prostor zabraný parkováním bude platit komerční nájemné, zmizí problém s nadměrnou motorizací sám od sebe.
Proč by měl občan platit KOMERČNÍ nájemné za použití VEŘEJNÉHO prostoru?
Můžeš mi prosím osvětlit mechanismus, jak komerční nájemné podle tebe ovlivní používanou motorizaci?
vrehak to napsal špatně. Občan normálně platí za zábor/použití veřejného prostoru. Bydlíš v obecním bytě? Zaplatíš nájem. Chceš si přistavit k baráku kontejner? Zaplatíš zábor. Chceš si přistavit k baráku auto? Zdarma. Naprosto nepřirozená regulace a zvýhodnění motoristů (je totiž normální platit za soukromé užívání společné věci).
Podle tohoto principu bys tedy zachoval placeni za zabor verejneho prostoru pri hrani na ulici a opet zakazal v Praze ted zkusebne povoleny busking? Pokud se vetsina shodne na vyjimce z principu, je ta vyjimka oduvodnena.
Obecně ano, zavedl bych výjimky.
Když si někdo postaví stage na náměstí, nevím proč by za to neměl zaplatit. Když jde někdo vydělávat hraním na Karlově mostě, nevím proč by to místo měl mít zadarmo. Když bude nebožíka vyprovázet funebrmarš, bylo by divné kdyby za to pozůstalí měli zaplatit (lidem z OSA to divné ovšem nepřijde).
Mne to prijde do urcite miry jako byrokracie, ktera nevyvazi ten financni zisk. Treba placeni za parkovani autama je v pohode, placeni za bezpecne stojany (automaticke uschovny) kol by mi taky prislo v pohode, ale placeni za to, ze si kolo muzu zamknout ke stromu uz by byl podle me nesmysl. A placeni za zabor mista pro busking bylo takove papirovani za par supu, ze se to taky nemohlo vyplatit. (OSA bych vynechala, ten zakon o kolektivni sprave autorskych prav je dost uchylny a sity na miru jejimu monopolu.)
U stromu není veřejný prostor?
Ja neobhajuji placeni za zabor verejneho prostoru ve vsech situacich, primo pisu, ze v nekterych situacich mi placeni za ten zabor prijde nesmyslny, takze mi prijde nesmyslna i Tva otazka.
Píšeš, že platit za parkování jednoho vozidla na veřejném prostranství je v pohodě, ale platit za parkování jiného vozidla u stromu ti přijde nesmyslné, tak se zajímám, čím je ten prostor u stromu jiný než ten prostor co není u stromu?
Toz se nauc lepe formulovat otazky. ;-) Za prve je ten prostor vyrazne mensi, takze by odpovidajici cena parkovani asi ani nezaplatila cenu vytisteni parkovaciho listku, za druhe neni kam listek dat, aby ho neodfoukl vitr nebo nekdo neukradl a za treti ten prostor neni nijak prizpusobeny parkovani kola (narozdil od parkoviste, ktere je pro parkovani auta vydlazdeno ci vyasfaltovano).
Jasně, kolo zabere míň místa, bude platit trochu míň. Cenu vytištění lístku platí každý, proč by měl být cyklista výjimkou, prostě se přičte k ceně pronájmu.
Řidič taky musí zajistit, že lísteček bude viditelný, a u kabrioletu ani žádného fízla nezajímá, že vítr lísteček odfouknul. Tak si na kolo pověsíš visačku, a na ni budeš lístečky lepit.
Úprava plochy není relevantní, tady v Brně zpoplatňují stání i na plochách a komunikacích, které desítky let nikdo neopravuje.
Ok, az budes na radnici, zkus to prosadit, pokud se dostanu na radnici nekdy ja (jakoze v Praze je to dost nepravdepodobne a na venkove to nikdo nevidi jako problem), budu proti tomu. :-) Oba nase nazory jsou legitimni a nejakym zpusobem obhajitelne. Ostatne kdyby si vsichni mysleli totez, byla by to trochu nuda...
Ale já jsem také protio takovýmto zbytečným dodatečným poplatkům. Veřejný prostor tu máme společně a v rámci zákonů nechť si jej každý využívá neomezeně. Budu proti poplatkům za jakýchkoliv vozidel.
Občané si vozidla pořídili, mají právo a oprávněný zájem je používat a ouřad je placen za to, aby jim sloužil. Úředník ani politik v demokratické zemi není žádná vrchnost, která má zneužívat různých záminek k tomu, aby vybírala další poplatky a jiné skryté daně.
Pozemní komunikace není jen tak nějaký veřejný prostor , kde si každý může dělat co chce, kdy chce a jak chce.
Pozemní komunikace je součástí veřejného prostranství, ale nevychází z dojmu, že slouží ke komunikaci, ale převážně k dopravě se všemi jejími projevy a potřebami a to podle zákona a jen těm kteří se podle zákona chovají a splňují jeho požadavky.
Proto nám třeba na veřejném prostranství nesmí jezdit auta bez STK a povinného ručení. Proto nám ve veřejném prostoru část veřejnosti, třeba děti do 10 let nesmí sama jezdit po pozemní komunikaci a starší nesmí jezdit po chodníku.
Zákon při obecném používání pozemní komunikace počítá s tím, že na ní mohou parkovat vozidla, pokud dodrží pravidla silničního provozu, splňují technické parametry a mají zaplaceny zákonem požadované poplatky.
Zákon o pozemních komunikacích tedy rozeznává normální parkování, které může být regulováno a zpoplatněno obcí a zábor - odstavená, opuštěná vozidla a vraky nesplňující technické parametry, tedy vozidla neplatící zákonné poplatky.
Většina poplatků nejsou původu diskriminačního,ale spíš původu zvykového.
Součástí veřejného prostoru jsou i hřiště, budovy a parky a nikdo se nediví, když tam auta nevjíždí i když se jedná o veřejný prostor, regulace to prostě nedovoluje tak jako regulace povoluje autům jinde ve veřejném prostoru parkovat.
U nás jsme třeba zvyklí, že les je veřejný prostor ( zejména díky tomu, že byl vlastníkům ukraden) v jiných zemích do lesa nemůžeš, případně tam nesmíš nic trhat) dá se tedy říci, že u nás právo je v rámci veřejného prostoru toleratnější než v Rakousku ?
Prostě máme takové právo obecního užívání prostoru pro auta, které si troufnu označit je podobné Německu, Rakousku nebo Holandsku a máme podstatně větší svobodu pohybu krajinou než je v těchto zemích zvykem.
Takže bych to shrnul, je to dílem historie, je to dílem poptávky lidí po něčem a je to dílem zvyku...
A představa, že si lidi dávají k baráku kontejnery s poplatky mě netrápí, není to tak často a je k věci, když je kontejner s odpadem který práší, smrdí nebo ho lidi roztahávájí po okolí, kdekoliv ve veřejném prostoru co nejkratší dobu..
Já myslel, že volný prostor po lesích je minimálně někdy z dob Marie Terezie, to fakt nastalo až ukradením vlastníkům? Nemýlíš se?
Jediné, co bylo určitě bylo omezené, bylo odnášení (plodů, dřeva,...)
Myslet znamená hovno vědět. Teoreticky by to tak mělo být, ale pak existují různé záminky, které tu volnost tak trochu omezují. Národní parky, vojenské prostory apod:-(
Tak dobře. Já to vím, byla to řekněme řečnická otázka.
A hlavně byla to reakce na tvrzení, že do lesů můžeme díky tomu, že byly ukradeny původním vlastníkům. O parcích a vojenských prostorech tady nebylo řeči, takže to sem netahej.
no ono to ale tak je, koukni na Ladovy vobrázky kterak fořtové ženou báby z lesa :)
Prostě regulace majitelama byla úplně někde jinde než dneska.
Samozřejmě bylo možno do lesa zajít a utrhnout si pár hub nebo jahod, ale nebylo možný se s tím bez vědomí vlastníka živit.
Stačí se podívat jak zmateně se u ná s chovají zahraniční MTB, furt se ptaj kam se smí, kde se smí slézt z kola a jak je to možný, že projedeš křížem krážem kdejaký les po jakékoliv cestě která tam je a ve své podstatě, že tě nikdo moc nebuzeruje, když si usteleš s kolem vedle cesty...
Báby žene z lesa, protože tam něco sbíraly. Kdyby tam šli na špacír, tak by to nevadilo.
Ještě za 1. republiky se mohly v lese sbírat plody a chodit na dřevo jen pokud bylo vystavené povolení a zaplacený byť i jen symbolický poplatek. Pokud ne, tak jim mohly být sebrané nádoby a pily a mohla být vymáhána pokuta. Na volné procházky se mohlo chodit všude už za dob Rakouska.
Však já to principiálně nezpochybňuju a ve stávajícím systému bych přivítal spíše důslednější vymáhání pravidel (třeba parkování na chodníku je zakázané, ale masivně tolerované) a dělal spíše parametrické změny (navýšení poplatku pro rezidenty).
Ale když někdo vykřikuje, jak je regulace obecně nepřirozená a všechno kromě aut je dotované, měl by si uvědomit, že auto jsou dotována přidělením obrovské veřejné plochy v podstatě zadarmo.
Jízdní kola mají přidělenu prakticky stejnou plochu. A skutečně zadarmo, řidiči aut a motocyklů na ni alespoň přispívají speciální a nehezky vysokou daní.
Jinak se v zásadě shodnem, pravidla by měla být vymáhána rozumně (například parkování, ked příliš nikomu nepřekáží, by mělo být tolerováno a do budoucna řádně vyznačeno jako povolené) a poplatky pro rezidenty by měly být parametricky upravovány, nejlépe na nulu.
Proč by měly být upravovány na nulu? Já parkuju na svém pozemku a musím za to platit daň z nemovitosti, kdybych nepotřeboval parkovat, tak jsem ten plac před barákem nemusel kupovat a dláždit.
Platis stejne vysoke poplatky, jako bys bydlel v Praze nebo jinde ve meste?
Rad si koupim a vydlazdim kousek pozemku pro parkovani. Rekni mi, jak toho mam dosahnout?
Kdyz nabidnes dost penez, nekdo Ti ho urcite proda. ;-)
Obavam se, ze mesto proste neproda. Ani v puvodnim bydlisti, ani v soucasnem. Nejbliz tak 1 km daleko.
Ale treba Ti pronajme parkovaci plac a budes tam mit ceduli se svou RZ.
Nepronajme. Na takhle vyuzitych komunikacich se nepronajima. Treba v Nuslich meli nejake pravidlo tusim maximalne 3 vyhrazenych parkovacich stani pro firmy na ulici. Na Barrandove to je jeste horsi. Tam se dokonce diky zoufale parkovaci situaci vice mene verejne toleruje parkovani v krizovatkach, ve dvou radach, jednemi koly v zeleni a podobne. Kdyz prijedu po 23:00, neni vyjimecne, ze parkuju i vice nez 500 m od domu.
To je ovsem tragicke, ze musis jit vice nez 500 m pesky, lenochu! :-P To ma mit MHD zastavky taky u kazdeho baraku?
Ne, copak neco takoveho pisu? Mas snad pocit, ze bych chtel mnou nevyuzivanou MHD jeste vic dotovat?
Navic mi nevadi, ze se 500 m projdu. Vadi mi, ze z toho neni uniku. Parkoviste nikdo nepristavi a kdyby zacala MP poradne vybirat pokuty, budu asi parkovat nekde na Slivenci, protoze bliz misto nebude.
Ale o to se vubec nejednalo. Jen jsem chtel ilustrovat, jaka je situace a proc si nemuzu vydlazdit vlastni parkovaci stani, byt bych rad.
To je otazka nabidky a poptavky. 500.000 je myslim prehnana cena. Taky je otazka, jak daleko by to bylo. Parkovaci dum pobliz je, ale ne dostatecne pobliz. Zatim porad chodim maximalne srovnatelnou vzdalenost.
Kdybych bydlel bliz, mozna bych do toho sel. Taky je to otazka toho, ze ani auto, ani byt nejsou moje. Musel bych mit rozumnou jistotu, ze to casem za podobnou hodnotu prodam.
Obecne bych nejradsi vypadl kus za Prahu a garaz mel vlastni. Ale to zase neprochazi doma. 8-(
Když to vezmeš, tak 1 km není žádný problém, to je tak 12 minut chůze. Je to příjemný filtr, aby si člověk uvědomil, jestli tím autem fakt musí jet nebo ne. Kdysi jsme měli garáž asi 2,5 km od baráku, tak vím o čem mluvím.
To jako že v Praze to má být zadarmo a na vesnici platit? Parkující v Praze je nějaká specielní kasta, vždyť i nemotorizovaní Pražané platí stejně vysoké poplatky jako motorizovaní, takže tenhle argument je nějaký divný.
Co ja vim, tak nemotorizovani vesnicane musi mit prislusne uprtavene stani taky, ne?
U novostaveb domku je myslim zpevnena plocha na parkovani v ramci pozemku povinna, u starsi zastavby nikoli, takze tu parkuji na obecnim.
Takze jinymi slovy - stara zastavba to resi stejne zadarmo jako centrum Prahy, nebo spis o 700 Kc levneji. A nova zastavba to ma stejne, at auto ma, nebo ne. petre, nemel bys spis prosazovat, aby i majitele starsich domku byli nuceni vytvorit parkovaci mista na svych pozemcich? 8-)
Nevim, co nam vy prazaci kecate do nasi mistni upravy! :-) Jelikoz poplatky za parkovani jsou prijmem obce, muze vam byt uplne jedno, za kolik parkujeme. Jinak ja bych si klidne tech par metru mezi plotem a silnici koupila, mne to neva.
Končím s debatou - pokud někdo až takovýmto způsobem popírá realitu, nemá diskuse smysl.
Zkus v exponované lokalitě (třeba rozhraní Vinohrad a Vršovic) zabrat parkovací místo kolem a bude to trvat maximálně desítky minut, než ho nasraný řidič odsune nebo rozmlátí.
Stejně tak se za auta a motorky neplatí žádná daň z prostoru.
A poslední věc: tebou prosazovaná představa (téměř) nulového státu neexistuje nikde na světě. Opatření, o kterých mluvím já jsou v mnoha zemích běžná. Už jen proto ta debata postrádá smysl.
S tim bych zase nesouhlasila. Sice ma Joe-CUBE trochu extremni nazor (co se tyka statistickeho zastoupeni) na idealni podobu statu, ale to jeste neznamena, ze nema cenu se o tomto nazoru bavit. V mnoha zemich je bezne napriklad utiskovani zen a jen proto bych opatreni k nemu vedouci nepovazovala za vhodna k debate.
Ale ještě nedávno byly státy, kterým stačil zlomek úředníků, státních zaměstnanců, a také zlomek daní, a dokázaly efektivně sloužit svým občanům.
Bohužel, ve většině zemí jsou běžná "opatření", které dělají z občanů ovce, a vrchnost si je může libovolně stříhat, dojit, případně i porážet a konzumovat. Chápu, že seš s tím spokojenej, a proto debatu o alternativách odmítáš.
OK, v tom případě by měli mít všichni ti, které parkující automobily na veřejném prostranství omezují, přirozené právo se jim bránit. Zkus někdy s dětským kočárkem projít po CHODNÍKU v Černomořské ulici.
U nás je to bohužel řešeno tak, že musíš volat státní autoritu (v tomto případě asi MP). Tak to vyzkoušej, a hned uvidíš, jak státní moc chrání práva a oprávněné zájmy svých občanů...
Pokud se nechceš spoléhat na státní moc, máš dvě možnosti: buď se odstěhovat někam, kde tě nebudou auta otravovat, nebo volit ty, kteří hodlají posílit práva občanů na úkor státní moci.
Třetí možnost: http://www.velohanak.cz/333-duse/421-cepicka...
V Černomořské je státní mocí na chodníku (to je ten prostor zhruba 1 m od domu, kde je přirozené se pohybovat pěšky) vyznačen prostor k parkování automobilů tak, že po tom chodníku nelze projít s dětským kočárkem standardní šíře. To je čirá ukázka toho, kde se právo jedněch (parkujících) střetává s právem druhých (maminek a otců s kočárky).
Má to nějaké svobodné, tržní a neregulativní řešení? Když si změřím profil ulice, tak docházím k tomu, že bez omezení jedněch a nebo druhých to prostě nejde. A zde se dostáváme ke svobodné politické diskusi, kterou skupinu omezit, protože jiné řešení to nemá. Nebo, jo?
V tom případě si stěžuj u správce komunikace, né na řidiče.
Po lidech se nechce, aby používali mozek, ale aby jezdili podle čar a značek. Toto je důsledek.
Sorry, přecházíš podstatu problému a zamlouváš to.
Naopak, právě jsme se k podstatě problému dostali. Tedy jestli jsem to správně pochopil.
Na chodníku má zůstat tuším min. metr nebo metr a čtvrt k průchodu. Správce komunikace to namaloval blbě, nechal tam tolik, že se tam kočár nevleze (kočár by měl mít do 80cm). Řidiči parkují podle čar a nedá se tam projet. Je to tak?
Je to přesně tak, jak jak píšeš. A shodneme se, snad, že v tomto případě je jistá regulace automobilové dopravy namístě.
A kde zhruba? Prošel jsem to celý s google streetview, a žádné místo s vyznačeným parkováním na chodníku jsem v Černomořské nenašel...
Sorry, seknul jsem se o ulici. Jde o Krymskou, od křížení s U staré sokolovny dolů. Vydal jsme se po levém chodníku dolů (šel jsem od tramvaje na neměl jsme důvod přecházet na druhou stranu ulice) a skončil tak, že jsem po chvíli musel s kočárkem couvat a hledat, kde přejít na druhou stranu. Auta stála +/- na čáře, co tam byla namalovaná.
Zvýhodňování IAD poskytováním ploch, které neodpovídají jejich významu je nepřirozená regulace. Dotace do výstavby silniční infrastuktury je nepřirozená regulace. Tolerance obtěžování motoristy je nepřirozená regulace.
Kdyby motoristé museli nést všechny celospolečenské náklady a přestalo se jim všelijak pomáhat, pro 1/3 lidí nezůstala automobilová doprava nejvýhodnější. Kdyby všechny tyto deformace přirozeného lidského rozhodování neexistovaly, bylo by to nepochybně ještě mnohem méně.
Drtivá většina ploch je společných pro více forem dopravy, IAD tedy tímto způsobem není zvýhodňována.
Dotace do společné infrastruktury jdou z daní motoristů, profit z ní mají všichni, například cyklisté nebo cestující v MHD.
Existence každého jedince (snad mimo meditujícího mnicha někde v díře) obtěžuje okolí. Nepřijde mi, že by mě motoristé obtěžovali nějak víc než třeba psi, cyklisté, berňák nebo policajti.
Tolerance druhých je jednou ze základních hodnot naší civilizace. Narodil jsi se na špatném místě a ve špatnou dobu;-)
Sice mám pochyby o tom, že IAD jezdí jen kvůli nepřirozené regulaci ostatních ale :
Pokud se odstraní "nepřirozené regulace cen " tak končí pokusím se vypsat co mě napadne :
MHD a VHD .. nikdo si totiž nebude moci dovolit pravidelně dvakrát za den jezdit vlakem, autobusem, metrem ba ani tramvají i kdyby všude kolem Prahy stály větrníky a solární elektrárny.
Ostatně i solární elektrárny pak končí.
Končí kultura dokonce i ta alternativní, opravdu si nedokážu představit jak dlouho přežijí divadla,galerie, muzea nebo knihovny.
Pravděpodobně svou činnost ukončí většina školství nad hranicí ZDŠ.
Ale všichni budeme jezdit na kolech a shánět nějako to palivo, pardon jídlo... :)
S tím, že by končila kultůra, to je mýtus.
Na financování kultury bylo v předloňském roce vydáno 202,78 miliardy korun, většina pocházela ze soukromého sektoru. Domácnosti, podniky a neziskové organizace se na této částce podílely 85,9 procenta, zatímco stát 13,9 procenta.
Zdroj: http://life.ihned.cz/c1-51981130-rocni-ucet-za...
Akorát by skončilo pár dotovaných ansámblů, na které nikdo nechodí.
To samé ve veřejné dopravě. Začala by fungovat normální spolujízda, tak jako společně s kamarády jedem pár auty na vodu, nebo na lyže, tak jako z vesnic jede pár sousedů do fabriky, by to mohlo fungovat kdekoliv na sídlištích.
Podnikavější soused by si pořídil Tranzita nebo něco na ten styl, ráno stál na parkovišti, a až by se sešlo dost lidí, za pár korun by je rozhodil po městě. Samozřejmě, za pár dnů by se cesta optimalizovala, do jednoho auta by sedli lidi jedoucí podobným směrem.
Ve finále by to mohlo fungovat pro spotřebitele jen nepatrně dráž než dnešní MHD, jen by na to nemusely plout peníze daňových poplatníků, kteří veřejnou dopravu nevyužívají.
Stačí se kouknout na úroveň komunikačních služeb v 80. letech a dnes. MImo technického pokroku má na dostupnost a cenu služeb vliv hlavně deregulace trhu.
Prostě v každém oboru, který přestaneš dotovat a umožníš tak podnikatelům nabízet služby a spotřebitelům tak co nejsvobodněji si vybírat, to funguje podobně.
V Sofii fungují paralelně maršrutky i MHD. Maršrutky jsou rychlejší s delšími intervaly. Stojí 3x tolik. Řidiči podle mě předtím pracovali v QuickBusu (takže celou dobu jedeš se staženou prdelí). Lidi to využívají spíše na delší vzdálenosti.
Jdi už s tím "samoregulujícím se trhem" někam :-( Tohle možná funguje někde v opravdu vyspělých zemích, ale ne tady v tomhle banánistánu. Tady se každý "podnikatel" akorát tak snaží urvat co nejvíc jde, s heslem "včera už bylo pozdě" :-/ Jak v něčem nevidí rychlé peníze alespoň s 50% ziskem, tak je to pro ně nezajímavé a radši toho svého "podnikání" nechají úplně než by si na ten výdělek počkali o něco déle...
Protože stávající regulace likviduje drobné živnostníky a malé podnikatele, kteří se snaží vydělávat poctivě.
Nahrává velkým hráčům, kteří mohou investovat stamiliony a miliardy, například do těch větrníků, fotovoltaiky, lánů řepky apod.
Tím likviduje střední vrstvu, což je příčinou polarizace společnosti. Ale to už bychom se dostali od praktických otázek (financování kultury, dopravy etc.) k otázkám politickým a společenským.
To nam ten lochkovsky most pekne postavili. Nemohli by uz u nas konecne obcas neco postavit rovnou dobre?
http://ekonomika.idnes.cz/lochkovsky-most-na...
No tam ta dalnice hlavne podle myho mela vest takhle...
http://www.mapy.cz/#t=r&x=14.374264&y...
Jenze to by vedla po poli, zadnej most by tam nebyl a asi by to bylo moc levny. Ta cast co vede blizko Lochkova ze severu by mohla byt klidne v nejakem hloubenem tunylku za par korun a byl by tam vsude svatej klid.
Včera mi obecně přišla ta nová dálnice nějak hrbolatá... Jeden úsek speciálně...
No to je zase vymysl a "zjednoduseni" zivota!
Podle nového zákona budou muset od dubna s jakýmkoli chirurgickým zákrokem dítěte souhlasit oba rodiče.
Zákon vyžaduje souhlas k léčbě od obou rodičů tam, kde "poskytnutí zdravotních služeb může podstatným způsobem negativně ovlivnit další zdravotní stav nebo kvalitu života".
MF DNES zjistila, že právníci fakultních nemocnic již vydali stanovisko, že k většině zákroků u nezletilých dětí budou vyžadovat od rodiče, který dítě přivede, podepsanou plnou moc od druhého rodiče.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/rozvedene-ceka-dalsi...
Ono je to těžké, lékař musí pomalu u každého prdu vyžadovat "kvalifikovaný souhlas". Asi je dobře, že nemůže řezat a kuchat dítě, jak se mu zlíbí.
Práva a povinnosti vůči šklebákovi mají oba rozvedení rodiče a požadavek na podpis obou jen respektuje tento stav. Co když je jeden třeba Svědek Jehovůj a odmítá operace? Máme právo označit jeho přesvědčení za špatné?
Jestli se Ti to nelíbí, můžeš využít služeb nějakého odborníka, který nepodléhá Zákonu o píči o zdraví lidu. Například léčitele nebo vymýtače duchů.
To není nic špatného, jsou lékaři, kteří vystudují medicínu, nelíbí se jim lékařské postupy, a dělají léčitele (například sbírají bylinky a míchají čaje a masti), ale jelikož mají odpovídající vzdělání, tak u toho nefabulují, a nedělají průsery. A v některých případech mají i překvapivě dobré výsledky.
Jenom né každý léčitel, zvláště pokud má lékařské vzdělání, si lajsne operovat slepák na stole v kuchyni, takže zejména v oblasti chirurgie je u nás konkurence státního lékařství bídná...
Predstav si to v realu. Pri te formulaci "muze podstatnym zpusobem negativne ovlivnit" muzou chtit souhlas obou rodicu skoro k cemukoli. U dopredu planovanych veci, jako je treba povinne ockovani, to je vopruz, ktery se da vetsinou nejak zaridit dopredu, ale kdyz treba budu s detmi v Tramtarii na lyzich a jedno si zlomi ruku a budou k operaci chtit souhlas druheho rodice, to uz uplne easy nebude.
Se zlomenou rukou nepůjde asi na operaci. A i kdyby ano, je to jednání v zájmu poškozeného, to je v tom zákoně nějak ošetřené.
Když jsi v bezvědomí, taky se nemusí čekat, až se probereš, a budeš natolik při vědomí a v dobrém psychickém stavu, abys mohla dát kvalifikovaný souhlas.
Ono to tak fungovalo doteď, teď se dořešila jedna formalita (u rozvedených je nutný souhlas obou, neb lze předpokládat, že nemusí jednat ve shodě), aby byl právní řád konzistentní (spíše zase trochu konzistentnější). Tím nehodnotím, zda je tato úprava dobrá nebo špatná, jenom se snažím vysvětlit (no, spíše pochopit), proč byla tato změna učiněna.
To vypichnuti rozvedenych je jen novinarina, tyka se to vsech rodicu.
Na článek bych se vykašlala. V zákoně to je takto:
1) Nezletilému pacientovi a pacientovi zbavenému způsobilosti k právním úkonům se zdravotní služby poskytují se souhlasem jeho zákonného zástupce, s výjimkou případů, kdy lze zdravotní služby poskytovat bez souhlasu. Vždy je však třeba zjistit názor nezletilého pacienta, který je s ohledem na svůj věk schopen vnímat situaci a vyjadřovat se, a názor pacienta zbaveného způsobilosti k právním úkonům. Vyjádří-li pacient uvedený ve větě druhé svůj názor, zaznamená se do zdravotnické dokumentace; do zdravotnické dokumentace se rovněž zaznamená důvod, pro který nemohl být názor pacienta zjištěn.
(2) Jde-li o nezletilého pacienta,
a) jehož zákonnými zástupci jsou rodiče, vyžaduje se
1. souhlas obou rodičů, a to k poskytnutí zdravotních služeb, které mohou podstatným způsobem negativně ovlivnit další zdravotní stav pacienta nebo kvalitu jeho života,
2. souhlas alespoň jednoho z rodičů, a to k poskytnutí zdravotních služeb, které nejsou zdravotními službami podle bodu 1, nebo k postupu podle písmene b);
tím není dotčena možnost poskytovat zdravotní péči bez souhlasu podle § 38,
b) který dovršil 15 let věku, lze mu zdravotní služby poskytované registrujícím poskytovatelem poskytovat bez zjišťování souhlasu zákonného zástupce, pokud zákonný zástupce s takovým postupem vyjádří písemný souhlas, který může podmínit následným informováním o poskytnutých zdravotních službách; písemný souhlas zákonného zástupce je součástí zdravotnické dokumentace vedené o nezletilém pacientovi.
Já s tím problém nemám, naopak, jako "rozvedenec" jsem rád, že mám jakous takous právní jistotu (byť máme střídavou péči a oba tudíž máme vůči synovi stejná práva a povinnosti), že bejvalka nebude dělat kraviny; zatím je tedy nedělala, veškeré zákroky byly po mém souhlasu, ale do ženské a černé díry nevidíš... A neřekl bych, že se ta úprava zákona týká akutních "život zachraňujících" zákroků (pochopitelně očekávám, že se budeme alespoň vzájemně informovat).
Stejná práva by si měl i kdyby si střídavou péči neměl.
Rozvod neznamená omezení práv a povinností zákonného zástupce.
V případě rozvodu se jen mnohde umožňuje, aby za dítě jednal jen jeden z rodičů a to ten, kterému je dítě svěřeno do péče.
Pokud se chce ale účastnit i druhý rozvedený rodič, pak mu v tom nic nemůže zabránit.
V případě neshody mezi rodiči řeší soud...
Kdyby radši řešili aktuální a především mnohem důležitější problémy :-(((
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/261798...
http://brno.idnes.cz/mladik-ktery-v-brne-srazil...
trochu málo...
Není to moc, ale o moc víc zřejmě ani dostat nemohl, tak nejvýš o půl roku, je mladej, zřejmě nebyl trestaný a asi neměl ani dopravní přestupky.
Podle toho, jestli je účelem toho kluka napravit, nebo na dlouhé roky zašít do lochu, a tím vyloučit ze společnosti a udělat z něj opravdového kriminálníka.
Pokud pracuje na nápravě škody a poškozený (v tomto případě pozůstalá rodina) na trestu netrvá, nevím, proč by se na něm měla ukájet nějaká státní moc.
1. vědomě překročil zákazy (předjíždění glajzny v zastávce + rychlost), které chrání chodce před tím aby je někdo nezabil když vystupují.
2. ujel
3. zatloukal
Za rok ho pustí za dobré chování.
A co by jsi s ním tak chtěl dělat, ukřižovat, upálit nebo co ?
Pokud myslíš, že jsou tresty nízké, nezbývá než změnit zákon a to může udělat jen několik málo vybraných jedinců.
soudce měl k dispozici sazbu 2-6 let.
Jak jsem četl článek, tak měl k dispozici jen sazbu 0 až 3 roky, už jsem psal, že byl mladý, byl blízký věku mladistvému (do 19 let) a pak pokud nejsou zvláštní přitěžující okolnosti, tak se trest ukládá jako mladistvému, tedy do poloviny trestní sazby. Soudce uložil hodně přísný trest, zřejmě k tomu měl důvod.
2) - mohla byt stresova reakce
3) - pripozena lidska reakce
tedy pochopitelne
1) - dva vedome prestupky - osobne bych trest zvysil
Osobne jsem rada, ze nemusim vynaset rozsudky, protoze mi to prijde jako dost komplikovana a zodpovedna zalezitost.
Ano, to je. Ale v tomhle pripade jsou 4 pritezujici okolnosti. Ten prvni Hraboshuv bod bych rozdelil na dva.
Jasne, ale je to mladej kluk s cerstvym ridicakem a treba z toho je opravdu zdrcenej a lituje toho a dlouhe vezeni by nadelalo vic skody nez uzitku. Uz takhle s flastrem to pak nebude mit jednoduche. Tim nechci rict, ze bych mu dala kratsi trest, jen ze bych to nechtela rozhodovat.
Řekl bych, že přitěžující okolnost tam bude maximálně jedna, pokud ta paní šla po vyznačením přechodu pro chodce a to se v článku nepíše, jinak vše ostaní je základní jednání, které umožnilo posoudut celé jednání jako trestný čin a uložit trest. Přitěžující okolnosti apodmínky jsou zákonem přesně stanovené, stejně jako polehčující.
Šla po přechodu... podle mě každý kdo předjíždí vozidlo MHD v zastávce a nevidí před něj by neměl jet rychleji než co stačí zastavit.
Add trest , těžko říci, už jsem sem dával kdysi link na případ v Anglii, kde cyklista zabil dítě na chodníku a dostal jen pokutu cca 2-3000 liber, musel bych to dohledat.
Taky ve srovnání s některými havárkami kdy řidič MHD svým přestupkem zavinil smrt cestujících se mi to nezdá nepřiměřené a to vůbec nemluvím o některých vrazích (častěji vražedkyních), kteří z toho vylézají v podstatě zadarmo....
Takže si počkejme na první trest pro cyklistu u nás a pak budeme mít srovnání, jak se měří různým účastníkům dopravy a doufejme, že podobných idiotů bude ubývat.
Zvykneš si. Tipneš si, které straně budeš věřit, podle toho střelíš rozsudek. Pak si vezmeš posudek znalce, který dodala vybraná vítězná strana, a pár nahodilých odstavců zkopíruješ do zdůvodnění rozsudku.
Zavírat lidi, za věci, které jsi neviděla na základě posudku v oboru, kterému nerozumíš, to je normální práce. Něco jako hrát v pornofilmech. Stačí se tvářit, že to tak má být, a ostatní to akceptují.
To je hodně, ale opravdu hodně zjednodušené.
Tak přesně takhle se zachoval jistý policajt v jedné záležitosti, kde jsem se rázem ze svědka stala obviněnou. On měl čistý stůl a co bude se mnou mu bylo evidentně fukáč...
2,5 roku pak trvalo, než soudy rozhodli, že jsem nevinná.
S takovýmhle přístupem můžeš jít víš kam...
Sice moc našim ouřadům nevěřím, ale jsem přesvědčená o tom, že soudci tímto způsobem případy v drtivé většině neposuzují. Naštěstí...