Dlouho nebylo jasné, jestli se závod tento rok uskuteční, ale už je rozhodnuto, že jo.
Proto vyzývám lehokolisty k vytvoření trojčlenných družstev a účasti na závodě, kde lehokolisty vítají.
Informace k závodu najdete na:
http://www.volny.cz/lemans/
Přestože se to už tady řešilo, jedno družstvo už se ví:Jerguš, Karlos, Romantic
Já bych se také zúčastnil. Ale nemám družstvo.
nemůžu. V tenhle termín je již tradičně celorepublikový sraz lehokol, takže nemám čas ;-)
Ale ten je letos posunutý na konec srpna. Nezaregistroval jsem zatím žádný jiný termín
to je fuk, já mám sraz v tradiční termín.
Že budu sám je jiná věc:-)
Minulý rok tam málem sraz byl, no tak tam tento rok doopravdy pro tebe bude. Šak tam budů všichni.
ale já nejedu na le mans...
Tak kde se teda srazíš s ostatníma.
Tuto diskuzi jsem založil proto, aby se zde mohli domluvit ti, komu někdo do družstva chybí.
takže další družstvo už nevznikne?
Kdo vi. Treba me to prijde jako zajimava akce (zvlast jestli pojede spousta lehokol), ale nedokazu planovat v breznu, kam pojedu nekde v zari... :)
Navic nemam jeste jasno, jestli bych chtel byt v druzstvu a nebo spis jet sam za sebe.
Ja to mam podobne. Nicmene pokud by nejaky tym mel pocit ze potrebuje tretiho, a byl by ochoten vzit do tymu nekoho uplne neznameho, kdo navic v te dobe bude mit na lehokole odjetou necelou jednu sezonu, at mi zkusi napsat. Ale asi nebudu vedet jestli mam volno driv nez nekdy v srpnu.
Sice ještě nevím, co bude za měsíc, ale tak jo, do nějakého týmu bych šel. Sám za sebe ne, od toho je K24. Jezdit pořád dokola takhle krátký okruh, hrozná představa. Přestávky přijdou vhod.
Snad místní pochopí, že lehokola tam nejedou vážně závodit, ale tak nějak - zabírat místo... teda vlastně... se zviditelnit.
Jsem zvědavý, co tam za ty prachy nakonec bude, zatím to vypadá všechno tajemně.
K24 je levnější a ten non-stop přísun chleba, to je pro mě největší tahák (samozřejmě kromě toho, že se potkáte se známýma ...a to zviditelnění lehokol, jak jinak).
Koukám, že se nám tu přeci jen další tým formuje. :)
tak to se mě líbí...
Tak jak to vypadá? bude další tým?
Pokud by se přihlásil Rostac, klidně bych se přidal do týmu el. tříkolek. V pravidlech jsem žádné takové omezení nenašel .... :-)
Chválil svou rychlonabíječku, to by byly 3/4 hodinové zastávky na dobití a občerstvení! :D
Tak chlapci, už mají nové webovky http://24lemans.webnode.cz/ a můžeme se přihlašovat!
Hmmm, myslim ze mam jasno. Pridali do pravidel povinnou prilbu a trvaji na startovnim cisle umistenem na kole v predu. :(
I překonání nepřekonatelného odporu k přilbě může být jedním z malých osobních vítězství.
Startovní číslo vpředu si dokážu představit na kastli velomobilu, a i tam by mi bylo proti srsti (ruší hladký povrch) a nešlo by přečíst v noci, kvůli výkonu světel. Takže asi jim napíšu dotaz a podle toho se uvidí. I když napřed si asi prozkoumám trať, jestli do toho vůbec jít.
Tak ja proti prilbe nic nemam, akorat me nikdo nesmi nutit, abych ji mel na hlave... :)
Neprekonatelny odpor jsem prekonal vloni kvuli triatlonu a nemuzu si pomoct, ta prilba se k lehokolu nehodi, porad se posouvala dozadu, o aerodynamice radsi nemluvim a pri vyssi rychlosti s kopce jsem myslel, ze me doskrti. Mozna to kvuli stejne akci pretrpim letos znovu, ale je ponekud rozdil 20 km nebo 24 hodin...
Zůčastni se mohou i dvojice nebo jednotlivci tak neváhejte. ještě pro doplnění máme nový web http://24lemans.webnode.cz Za organizátory Tomáš Franc
Chtěl jsem jet ale sabotuji!!! Proč? - Proč Ti, kdo mají dost tak neplatí??? Cituji:
- sleva " lékař" - účastník s titulem MUDr, či středním zdravotnickým vzděláním (nutno doložit) - 100% sleva.....
Sám pracuji ve zdravotnictví 25 let ovšem nemám titul tak si vše musím zaplatit do posledního halíře.. Ku.........ááááá kde to žijem??? Už se to promítlo i do kol???
(A Páni doktoři!, všechny narážky beru, viz má adresa...!)
Chlapci, nic ve zlém, ale nevím co vám na tom vadí. Pořadatelé nejspíš předpokládájí, že doktor v případě potřeby, poskytne svojí odbornou způsobilost. Zkusil někdo z vás něco organizovat a zajišťovat v dnešní době zdravotnické zabezpečení ??
Každý má na to svůj názor, já takový, že se chudým bere a bohatým dává.
Když jde jakýkoliv doktor závodit, proč by neměl platit? A když na trati potká někoho kdo má zrovna bebínko, tak mu pomoct je snad jeho poslání či povinnost ne?
Proč by to měla být jeho povinnost, je snad povinnost automechanika opravit ti auto, když se ti někde na cestě rozbije a on zrovna pojede náhodou okolo ?? Nevím co děláš, ale jistě děláš vše a všude zadarmo, ne ??
Poskytnout první pomoc je v zákoně a je to bez ohledu na to zda je to doktor nebo laik. A v momentě kdy nepomůžeš a jsi lékař - kvalifikovaný pracovník v medicíně, a někdo tě udá tak s toho máš větší problémy u soudu než laik, který nepomůže. Nebývá to často nicméně občas se nějaký takovýhle případ vyskytne.
poskytnout první pomoc tě nikdo nemůže nutit. Když na to v tu chvíli nemáš, tak tě nikdo nepotrestá. Druhá věc je morální aspekt.
Jistě, ale pokud jsi lékařský pracovník, doktor, sestra, zdr. záchranář, tak by jsi měl být schopen si poradit i bez vybavení, a improvizovat aby jsi odvrátil hrozící nebezpečí. Extrémní příklad: Když bude mít někdo tepenné krvácení tak by si zdravotník měl poradit a hlavně zasáhnout (zaškrcením a stavěním krvácení), u laika je to složitější, ten by měl také nějak zasáhnout a pomoci ale ta pomoc nebude asi na takové úrovni jako od zdravotníka. Je to extrémní případ.
Nicméně lidi co se ve zdravotnictví pohybují, mají(většinou) už vypěstovaný takový ten reflex a jdou pomoct. Laik ti řekne hlavně s ním nehýbejte co kdyby měl něco s páteří, ale že je ten člověk v bezvědomí a takové poloze že nemá přístupné dýchací cesty (dusí se) to už laik nevidí. Je to hlavně o lidech.
jasně, měl bys. Ale když nechceš nemusíš, Příklad: nemám rukavice, kontaminoval bych se biologickým materiálem a tím potencionálně ohrozil své zdraví. Tak jenom zavolám sanitku a hotovo. Já osobně bych se třeba sakra zdráhal do někoho v nekterých případech dejchat při resuscitaci. To už se teď teda nemusí, stačí masírovat.
Krátký google search a máme tu tohle: http://www.vitae.ic.cz/legislativa_a_pp.html
Odejít od zraněnéno s tím, že nejsem doktor a není to moje věc se do toho míchat je sice hluboce nemorální, ale navíc je to i trestný čin. Jak často je jeho spáchání nejen netrestáno, ale dokonce považováno za společenskou normu, to už by bylo na jinou diskuzi.
já říkám, že i pokud jsi doktor a psychicky nezvládneš dát první pomoc (při pohledu na krev omdlíš, nemáš ochranné pomůcky a bojíš se nákazy etc.),tak tě nikdo neodsoudí. Nemorální to třeba je, ale poskytnout první pomoc znamená i třeba jen zavolat sanitku. Svému svědomí se pak zodpovídá každý sám.
Pokud nezvládneš dát první pomoc, nebo ji neposkytneš určitou formou, protože by ses vystavil nebezpečí (například neošetříš krvácející zranění), nelze Tě stíhat. Ale když ani nezavoláš záchranku, ač máš u sebe funkční mobil, to už stíhat lze, neb to jsi schopen udělat bez ohrožení sebe sama.
To samé platí i pro jiné případy, ne jen první pomoc. Například když vidíš jak někdo někoho vraždí, znásilňuje apod., nejsi povinen zakročit, pokud hrozí, že by se násilník mohl obrátit proti Tobě (což je skoro vždy).
Doktora (záchranáře, hasiče, možná i policistu a strážníka) stíhat lze, pže je z titulu svého zaměstnání povinen pomáhat (§150 odst. 2 TZ). Je to školený profesionál, takže se mu nesmí udělat blbě a navíc se nemůže vymlouvat na nebezpečí.
Stíhat můžou, odsoudit sotva. Protože blbě ti samozřejmě být může a ohrozit se teda fakt nemusíš. Pár lidí tady v práci to konzultovalo s právníkáma a panuje tam tenhle výklad. Jestli je i nějaký precedens to nevím.
Tak tedy úplně přesně:
§ 150
Neposkytnutí pomoci
(1) Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky vážné
poruchy zdraví nebo jiného vážného onemocnění, neposkytne potřebnou
pomoc, ač tak může učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného, bude
potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
(2) Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky vážné
poruchy zdraví nebo vážného onemocnění, neposkytne potřebnou pomoc, ač
je podle povahy svého zaměstnání povinen takovou pomoc poskytnout, bude
potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.
§ 151
Neposkytnutí pomoci řidičem dopravního prostředku
Řidič dopravního prostředku, který po dopravní nehodě, na níž měl
účast, neposkytne osobě, která při nehodě utrpěla újmu na zdraví,
potřebnou pomoc, ač tak může učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného,
bude potrestán odnětím svobody až na pět let nebo zákazem činnosti.
§150 odst. 1 se týká prostých občanů, odst. 2 pak "pomáhajících" profesí (zejména lékaři, zdravotníci, záchranáři, v případě ohrožení života úrazem). §151 samozřejmě řidičů (je tam stejná výluka, kdy nemusí poskytovat pomoc, ale tvrdší trest, zřejmě jako reakce na případy ujetí od nehody).
To všechno je ale jen obecná povinnost, ze které je obrovské množství vyjimek.
Jaké výjimky máš na mysli?
Mne napadají opět jen obecné okolnosti vylučující odpovědnost (nutná obrana, krajní nouze, v případě neposkytnutí pomoci tuším i nějaká účinná lítost apod.). Ale nevím, školy nemám...
Z wikipedie
Povinnost poskytnout první pomoc
Do příjezdu záchranné služby je občan povinen poskytnout první pomoc dle svých možností a schopností. První pomoc nemusíme poskytnout, pouze pokud by bylo ohroženo zdraví zachránce (požár, úseky pod napětím apod.), či někoho jiného. Neposkytnutí první pomoci je trestným činem, dle zákona č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, stanoví v § 150 a § 151 sankce za neposkytnutí pomoci. Tento trestný čin je v zákoně přesně formulován, rozdílnou trestní sazbou je rozlišeno neposkytnutí pomoci v případech:
kdy tak bylo možno učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného,
kdy byl podle povahy svého zaměstnání dotyčný povinen takovou pomoc poskytnout,
kdy řidič dopravního prostředku, který po dopravní nehodě, na níž měl účast, neposkytne osobě, která při nehodě utrpěla újmu na zdraví, potřebnou pomoc, ač tak může učinit bez nebezpečí pro sebe nebo jiného.
Pozn.: Od roku 2010 se neškoleným laickým zachráncům doporučuje při kardiopulmonální resuscitacipouze stlačovat hrudník a neprovádět umělé dýchání z úst do úst (plicní ventilaci). Zachránci vyškolení v resuscitaci by měli klasickým způsobem – střídat komprese hrudníku a umělé vdechy v poměru 30 : 2.
A pokud se podíváš do novely zákona o jednotkách IZS záchrané služby hasičů i policie tak tam najdeš jaké jsou vyjímky pro neposkytnutí první pomoci, a moc jich tam není.
No ale radši by jsme toho měli nechat aby jsme zbytečně nezaplevelovali toto vlákno.
Zajímalo by mne, co z toho, co jsem až dosud napsal, je s Tebou citovaným textem v rozporu. Pokud něco najdeš, klidně na to založ nové vlákno. Já mám zato, že odbočka ohledně neposkytnutí pomoci je již vyčerpána;-)
Pánové, sklouzli jste s diskuzí úplně jinam. To že doktoři skládají Hippokratovu přísahu neznamená, že ti budou ošetřovat odřenou prdel, když sebou pleskneš na kole. Jednoduše ti poradí, ať si to vyčistíš kysličníkem a zalepíš náplastí. Samozřejmě, když dojde k něčemu vážnějšímu, jejich přístup bude o něčem jiném a i kvůli tomu mají startovné "zdarma". Nechápu proč to tady pitváte. Bavme se raději o tom s kým a na čem na závody LeMans pojedeme. Kdo má co a proč zadarmo, nechme stranou. Díky
Dobrá myšlenka. Já jsem si uvědomil, že další podobný závod během jednoho zkouškového nepřipadá v úvahu a proto na Le Mans nepojedu. K24 a stavba kola mi dost zrušili předprázdninovou část zkouškového, udělal jsem málo zkoušek. Tak to budu muset v září nahnat.
Kde jsi vzal informaci, že lékaři a střední zdravotnický personál mají dost?
Nepotřebuješ titul, stačí střední vzdělání. Jestli nemáš ani to, tak fakt smůla. Předpokládám, že ty požadavky tam jsou z nějakého důvodu. Ale možná ne, možná to tam pořadatelé dali jen aby tě na$rali:-)))
Střední vzdělání mám, ale jde mi o princip...
O jakýpak princip ti jde ?? Mě to spíš vyznívá jako prachobyčejná závist :o(
Jde Ti o princip? Tak jdi příkladem. Jeď a ostentativně zaplať.
Je v zájmu závodníků, aby po okruhu jezdilo co nejvíc lékařů a zdravotníků. Mě to přijde jako dobrý nápad, jak je přilákat.
Mně ne.
Dáme zdarma zaměstnancům pohřební služby, protože co kdyby se někdo zrakvil. A taky zaměstnancům cykloservisu - co kdyby někdo potřeboval opravit kolo...
Docela Jizwika chápu. Myslím si že pokud je nějaké zápisné, měli by ho platit všichni stejně, bez ohledu na cokoli. Jiná věc je, zúčastní-li se aktivně závodu někdo z organizátorů, nebo spolupracovníků.
Ach jo, nemyslíš že je především na organizátorovi, co a proč dá někomu zadarmo ?? Proč jako účastník chceš zasahovat do organizace. Jestli se ti něco nelíbí, tak se na to vyprdni a nejezdi tam. Co je na tom tak složitého ??
Zkušeným mechanikům, ale třeba také hudebníkům nebo i těm lékařům a zdravotníkům dávají někdy slevu cestovky. Je to jejich věc, stejně jako věc organizátora, zda a od koho bude vybírat jaké startovné.
Jestli si myslíš, že by to měli dělat jinak, zkus jim to poradit.
Nabizi se ale otazka, kde je hranice, za kterou to bude diskriminace. Zkus dat slevu jen "bilym" a uvidime, na kolik je to vec organizatora... ;)
No oficiálně je to diskriminace, pokud je rozlišováno podle pohlaví, rasy, náboženského vyznání nebo věku. Doktoři jsou myslím v pohodě :-)
A neni v tom seznamu jeste rozdilny nazor? Cekal bych, ze minimalne politicky nazor tam bude...
Precijen nabidnout slevu treba vyhradne komunistum (nebo naopak) by podle me taky mohl byt problem... a odtud uz je jen kousicek ke sleve za clenstvi v nejake organizaci jako Ceska lekarska komora... ;)
Pravda, to je tam taky. Ale tadyhle pořadatelům je asi členství v komoře putna. Potřebujou zdravotníky. Kromě toho si myslím, že členství v České lékařské komoře, není krůček od politického přesvědčení, ale spíš to spolu vůbec nesouvisí.
To by samozřejmě byl rasismus.
Ale když založíš AGENTŮRU pro integraci sociálně ZNEVÝHODNĚNÝCH, požádáš si o GRANT na PROJEKT na integraci, z nějakého fondu solidarity EU, máš šanci.
PROJEKT může spočívat třeba v tom, že jim zaplatíš nějakou část (například 100%) ceny zájezdu.
Pak je všechno v pořádku, nejedná se o rasismus, ale o sociální službu.
A proč by to někdo dělal? Snad zaplatit jen část zájezdu - ovšem bez zpáteční cesty, to už by se dalo považovat za skoro dobrý skutek.
Ze sa Vam chce si robyt taketo nervi s takou blbostou principiale veci funguju samovytacavo. Proste tam nechodte a uzite si pekny den s vasimi rodinami inak.
Tieto veci naseru uznavam ale naco si mam robyt vrasky s niecim co nemozem zmenit?? Proste bud tam chodte sutazit alebo nechodte a punktum
Ví někdo jak vypadá trať - mapa/profil nebo gpx ?
http://files.24lemans.webnode.cz/200000018...
Někde mám i gpx, ale musím pohledat doma.
Chystám se jak chudý král do boje už docela dlouho, že si to zajedu projet - jaké jsou kopce, povrchy, křižovatky a podobně. Některé ty silnice si trochu pamatuju, ale žádnou dobře. Snad se mi to povede ještě tento týden. Pokud je zájem, tak vezmu foťák a podám tady nějaký report.
Kdysi jsem to jel. Další rok už jsem raději jen dělal doprovod. Přece jen u grilu a bečky je o kus líp než na kole.
Ze Šaratic je první třetina okruhu mezi polema. Při silném větru to bere hodně sil, přitom je zde potřeba právě ušetřit.
Pak je nepříjemné stoupání skrz Milešovice, na konci vesnice se to pokládá takže postupně odřazuješ a zrychluješ. Zde se dá ke konci závodu najet na soupeře i minuta na kolo, pokud ovšem tuhnou oni a ne Ty...
Pak následuje rychlý sjezd do Otnice, v noci dost adrenalin, záplatovaná silnice, a s běžným osvětlením prd vidíš, takže kolo skáče a ty se modlíš, aby tam nebyla větší díra nebo třeba ježek. Těsně nad Otnicí je nepříjemná skoro pravoúhlá doleva.
Z Otnice se vyjíždí po rovince, a pak mírně z kopce do Šaratic.
Podle mne je klíčové nepřepálit začátek okruhu, nejlépe se tam za někým vyvézt nebo spolupracovat. Do kopce zadupeš, a pak už se jen vezeš až do cíle.
Znalost okruhu není nejdůležitější, je jednoduchý, s jediným kopcem a nevelkým převýšením, po třech kolečkách seš "domácí".
IMHO důležitější je přijet tam včas a zabrat dobré místo na parkovišti, nejlépe kufrem auta do trávníku a na trávníku stan. Velký kempový stan s bečkou a grilem vedle.
Taky mít dobrý doprovod, který ti pohlídá časy střídání a tempo nejbližších soupeřů, a taky uvaří jídlo a namíchá ionťák, jinak kolem půlnoci vznikají zábavné scénky, kdy se nasraný závodník dobývá do karavanu a snaží se někoho vzbudit a poslat za sebe na trať. Závodník má šlapat a odpočívat, díky střídání se jede vysoké tempo, a v pauze je nutné buď jíst nebo spát, jinak nenabereš síly a další střídání bude hodně kruté.
Jinak atmosféra je tam fantastická, díky tomu, že na trati je v každém okamžiku jen třetina závodníků, tak je v zázemí docela zábava.
Díky za zprávu. Ještě se tam podívám, přece jen jsem zvědavý. Fyzicky absolutně nemám na to, abych podával nějaké zajímavé výkony, žiletkám občas stačím díky lowraceru s poloviční energetickou spotřebou oproti nim. Takže pokud to nebude slibovat pěkný požitek z jízdy, tak se mi do toho nechce.
Záplatované silnice v noci se nebojím, mám odpovícající světla. Už jsem s nima jel v noci padesát po neznámé silnici a viděl všechno co bylo potřeba, svítí to málem jak auto. Noční jízdy mě baví.
Pokud máte zájem jet závod, tak to sem napište.Jsou družstva, které hledají třetího!
to je furt keců o závodech, a pokud je možné nějaky jet, tak jsou nás jen dva týmy.
Pokud by to byla narazka na moje kecy (kdyz jsem nejake tema o zavodech zalozil), tak ja mam jasno - vadi mi povinna prilba a cislo zepredu.
Nechapu, proc jim nestaci prilbu doporucit jako na K24. Maji v pravidlech, ze ucast je na vlastni nebezpeci (nevim koho jineho nebezpeci by to bylo), ze se musi dodrzovat silnicni zakon (jakoby uz implicitne neplatil), tak proc nenechaji zbytek na zvazeni ucastniku?
Fascinuje me predstava, ze kdyz ma nekdo prilbu, tak se mu nemuze nic stat, asi proto ji u nas cykliste tak casto vozi na riditkach. To by mimochodem ke splneni jejich pravidel nejspis stacilo.
Docela by me zajimalo, jak treba budou premerovat, zda v noci pouzivate svetlo o vykonu minimalne 1 watt? Kdyz uz jim nestaci definice ze zakona a vyhlasek, tak proc nepouzijou jednotku svitivosti nebo svetelnyho toku? Nebo snad sviti 1W zarovka stejne jako 1W LED?
Celkove mam z jejich webu pocit, ze si organizatori na neco hrajou (radsi nebudu srovnavat startovne s K24). Ale snad je to jen muj pocit, takze si ten zavod pekne uzijte.
máš důvody ho nejet, tak nejedeš
no a nejspíš maj svý důvody i další lidi, ne?
Tak jako ty máš důvod jet.
Já nerad závodím, s přilbou na palici mě neuvidíš (šikanovat se fakt nenechám) a sere mě, že byl kvůli tomu zrušenej podzimní sraz lehokol.
Každej má nějaký důvody jet či nejet, tak proč rejpeš?
Jířo klídek, že nezávodíš a na hlavě nosíš buřinu místo helmy vím a tebe bych už fakt nepřemlouval,
ale co myslíš tím zrušeným podzimním srazem víš asi jen ty.
já jen měl poznámku k tomu, proč tu rejpeš...
Tím pozrušeným podzimním srazem myslím tradiční podzimní celorepublikový sraz lehokol, na kterým jsme se spolu asi tak sedmkrát nebo osmkrát nebo kolikrát vlastně potkali, a který se letos neuskuteční.
Sice je nějakej v létě, ale...
Tak to by tě mohli potěšit na budoucích HPV závodech jinde v Evropě. Nevím, jak moc univerzální to bude, ale helma bývala povinná vždy a letos na mistrovství nebyla. Argument je, že zatím nikdo žádnou helmu v závodech lehokol nerozbil, zato dodřených loktů a stehen bylo dost, takže kdyby mělo něco povinného dávat smysl, musely by to být jiné chrániče než helma. Tak to minimálně někde změnili na doporučení. Asi to vítají hlavně jezdci některých celokapotáží a head-in velomobilů, kde jim helma akorát tak zavazela.
Kryty převodníků jsou povinné dál a obecně nesmí být na kole nic extra ostrého.
Zajímavé zabezpečení mají u australských školních závodů (http://en.wikipedia.org/wiki/Australian_HPV... Tam se vyloženě počítá, že když závodí dva tisíce děcek střídajících se ve dvou stovkách tříkolek, bude se havarovat. U povinné helmy nezůstali. Technické předpisy na stroj jsou hodně zajímavé, v podstatě garantují ne přežití, ale nezranění pilota při jakémkoliv typu převrácení a nárazu jiným hpvčkem. Pevná klec s definovanými minimálními prostory uvnitř hlavně kolem hlavy, vyložená 20mm pěnou atd. Dokonce doporučují odrazky na spodku kastle, aby byl člověk vidět když to převrátí spodkem směrem k přijíždějícím závodníkům. Fakt vymakané.
Tak to máme za sebou. Naprosto parádní závod (teda vlastně podle nového zákona "vyjížďka" na 24 hodin) , užili jsme si jak závodění, tak společnosti příjemných lidí. Mě osobně moc potěšilo seznámení se s člověkem, který absolvoval letos RAAM a nejen, že zvládnul ujet 4 800 km, ale dokonce vybojoval 6 místo. Neskutečný výkon a neskutečně pohodový kluk Sváťa Božák ( http://svatabozak.cz/ ), se kterým jsem si parádně pokecal. No a samozřejmě mě potěšilo, že jsme s Radkem a Peťou (PS) dokázali udolat Jerguše, Karlosse a romantica, i když romantic nám řádně zatápěl ;o))
Jako tým jsme najeli 634 km, z toho já díky křečím, které mě braly od druhého kola pouze 193 km, Petr 207 km a Radek, který si užíval noční jízdu, kterou má prý rád, 234 km.
A na závěr ještě malé zklamání, zklamání z malé účasti lehokol. Letos, kdy se v tomto již tradičním termínu nekonnal lehokolový sraz, byla šance ukázat se s lehokolem na tomto závodě, ale bohužel se nenašel nikdo další, kromě našich dvou čistě lehokolových týmů a pak ještě HonzaK a Kamil, a na zábradlí s nimi v mixovém družstvu jedoucí Zlatka. Ještě se našli dva lehokolisti jedoucí sólo závod, Zdeněk Janeček a Jura z Lehokolového Spolku Hodonínska ;o))
Tak gratuluju tem, kteri se zucastnili.
Co se ucasti lehokol tyce, jestli to dobre pocitam (odhaduju), tak je to oproti K24 zhruba polovicni pocet. To mi na akci, kde nebylo jasne co cekat (v minulosti rozporuplne reference + novi organizatori), nepripada vubec spatne.
Asi nikdy ti neoprijede na zavod tolik lehokol jako na sraz. Duvody, proc nejeli ti, kterim by zavodit nevadilo, tu uz vetsinou zazneli, takze asi nemusim opakovat, co by meli napriste v pravidlech zmenit (neutralizovat), abych jel ja... ;-)
Proč jsi vlastně zklamaný z "malé" účasti lehokol?
Máš pocit, že zrušení podzimního srazu za to nestálo nebo...?
Juro, sraz se nerušil kvůli 24 Le Mans, nevím proč s tím furt kalkuluješ, navíc si nakonec v termínu srazu měl volno, takže pokud bys chtěl mohl si přijet. Nevím čím si tak zatrpknul, ale připadá mi to trochu zbytečné. Rád se s tebou uvidím, ale letos ničemu nedáváš šanci.
protože se zrušil sraz v tradičním termínu a "chvíli" na to se vyrukovalo s tím, že se díky tomu může jet Le Mans o němž se na minulých srazech diskutovalo, že se to kreje termínově a je to škoda a okamžitě byla na Le Mans přihlášená i část organizátorů?
Jo asi proto. Prostě proto, že to tak z venku vypadá.
Nevím, jak přesně to bylo a je to fuk. Tak jako tak mě to prostě hodně mrzelo a mrzí.
Ne, neměl jsem volno. "Musel" jsem do práce. Volno jsem měl o víkendu a je pravda, že jsem mohl jet v pátek večer v době nejnarvanějších vlaků s kolem do Šternberku na tři přestupy a doufat, že se nic nespozdí (což by bylo u ČD asi prvně) a neujede a dorazit tam na půlnoc, ráno vyrazit na jednu vyjížďku a v neděli zase totéž martirium zpátky, ale tak nějak se mi tohle fakt absolvovat nechtělo neb masochismem tolik netrpím.
Krom toho mne ta změna fakt hooodně! nasrala a nejel bych nejspíš ani kdybych mohl už z principu.
Vůbec jsi mi neodpověděl na otázku proč jsi tak zklamaný, že jelo ty závody, dle tvého mínění, málo lehokol :-(
To cestování chápu, princip nevím jaký myslíš. Mě se změna termínu taky nelíbila, vůbec jsem nevěděl jestli dostanu v práci dovolenou, ale jet jsem chtěl a nakonec to i vyšlo, takže v tomto směru spokojenost (mimochodem, stálo to za to).
Co se týká malé účasti, Právě proto, že sraz byl v jíném termínu, dalo se toho využít a z mého pohledu to bylo fakt skvělý. Prestože mi závod nesednul a od druhé série jsem měl prakticky až do konce křeče, nejezdil jsem až tak hrozné časy a za další je na tom skvělé, že je to vlastně i společenská a nakonec i trochu prestižní událost. Odjezdíš svá kolečka a pak už se diskutuje, fandí a závodí. Bylo fakt skvělý sledovat, jestli se nám podaří stáhnout náskok druhého týmu nebo později se snažit náskok udržet. Byla grilovačka, povídání, hodnocení, zkrátka takový další sraz lehokol, jen bez poznávání nových míst a lidí. Chyběli "mladí a neklidní" z Brna a i třeba někdo další. O lehokolových závodech se tady toho namluvilo už dost, ale když byla letos ta možnost, tak nic moc. Ale je to jak praví přísloví "Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody".
V žádném případě ale nechci, aby to vyznívalo jako nějaké moralizování, jen mi to zkrátka přišlo líto, protože třeba další možnost kvůli srazům nebude.
Jestli si myslíš, že moje letošní neúčast někoho štve víc než mě, jsi mimo. Ale holt to nevyšlo. Když pominu, že jeden člen námi plánované trojice si nezvládl pořídit včas kolo kvůli finanční situaci, tak na pováženou byl hlavně můj zdravotní stav a nakonec vyšlo najevo, že jsem dokonce ten samý den i vystupoval na koncertě na opačnou stranu od Brna. Odřeknutí by naštvalo docela hodně lidí a flétnu narozdíl od kola udýchám i teď. Takže smůla.
Díky za průzkum trati a akce celkově, s použitím vámi nabytých zkušeností se pokusíme zařídit na příští ročník víc jak 2,66 lehokolového týmu. Ať je větší zábava. Zkusím taky přes zimu dostavět highracer, desetikilové kolo by se podle toho co píše Radek asi hodilo.
Jinak souhlasím s Jrr v tom, že na relativně novou a neproveřenou záležitost byla ta účast (počítám správně?) deseti lehokol fenomenální. Pamatuju kolik let za sebou jsme na K24 byli jen dva.
O rok ked budem mat natrenovane by som sa aj pridal. ( teda ked nehladate zrovna Armstronga na lehu) :-D
Jaký princip myslím?
No to je jednoduchý, nepodporuju to, s čím nesouhlasím či co se mi nelíbí.
Nelíbí se mi "politika" nějakýho obchodního řetezce? Nenakupuju tam.
Nelíbí se mi, že Open card je tunel? Nekupuju si ji.
Atd. atd.
Když to udělá každý, ty věci tak prostě nebudou.
Že se většina zachová tak, že sice bude frflat ale klidně to podpoří je sice fakt, ale to není můj problém, oni to tak chtějí, tak to tak mají...
To by k vysvětlení principu mohlo stačit, ne?
Přečetl jsme si vysvětlení proč to tam tebe bavilo a chápu jej. O tom, proč si byl zklamaný jsi nepsal a pořád nerozumím tomu, proč tě zklamalo, že více lehokolistů nesdílí tvůj pohled na závodění, na tenhle konkrétní závod apod.
Pro mne je závodění na úrovni prvního stupně základní školy a poměřování se "kdo vejš". Moc tomu nerozumím a ne uplně to chápu. Nicméně pro mne není žádným zklamáním, že to někdo má jinak, že ho baví jiné věci než mne a nevím, proč by mne to mělo zklamat. Nerozumím tomu a protože tě znám, mám tě rád a jinak si rozumíme velmi dobře, zajímá mne proč to vidíš takhle.
Takže princip, který by se týkal srazu v tvém vysvětlení nevidím. V tradičním termínu byla v místě srazu jiná akce, která totálně zaplní město a okolí, tak jsem to pochopil a tak jsem to bral. Stále tedy nechápu v čem hledáš jaký princip. V tom, že pořadatelé nebyli schopni ve starém termínu garantovat ubytování a stravu ??
Podle tvého "kdo vejš" bych řekl, žes nikdy nesportoval. Já sportoval odmalička a ke sportu poměřování vždy patřilo a patří. To zklamání jsem vysvětloval, jenže ho asi vidět nechceš. O závodech lehokol se tady toho dost napsalo a že se to netýká tebe vím, ale že třeba nepřijeli lehokolisti, kteří se o závody zajímají. Samozřejmě každý mohl mít nějaký důležitý důvod, ale to nic nemění na názoru, že mě to zklamalo nebo spíš, že mi to bylo líto, navíc díky přestávkám je z toho, jak jsem již psal, i společenská událost ;o))
nevidíš?
Hmmm, nevím jak to líp napsat. Prostě nepodporuju to s čím nesouhlasím.
Jak to napsat líp?
Když se mi nelíbí zrušení podzimního srazu a jeho nahrazení letním, prostě to svou účastí nebudu podporovat.
Záleží na tom, co bereš za sport. hrál jsem volejbal a fotbal. Nic jinýho v naší vsi nebylo.
Zápasy mne nebavily a o výhru mě nikdy nějak moc nešlo. Bavilo mne vždycky nejvíc si po škole zahrát na dvě malý. Jen tak. Pro radost. Bylo fuk, kdo vyhrál, šlo o hru.
Dodnes si chodím občas zahrát volejbal a je mi fuk kdo vyhraje, jde o hru.
Mám rád mariáš, ale je mi jedno jestli vyhraju nebo prohraju, není to podstatný. Důležitý je si dobře zahrát.
Jezdím na kole, ale je mi jedno jestli jede někdo rychleji a nebo dojede dál. Podle ostatních maximálně zjišťuju hranice možnýho.
Chodím běhat do lesa, ale s nikým tam nezávodím, prostě si jdu zaběhat. Je mi jedno jestli někdo běží rychleji nebo doběhne dál. Je to fuk. Důležitý je, jaký já mám pocit, když běžím, jak mě to baví.
Nepotřebuju být lepší než někdo a nevím, proč by to pro mne mělo hrát nějakou roli a k čemu by mi ta informace byla. Chci zlepšovat sebe a mám radost, když jsem lepší než třeba před rokem nebo před měsícem, ale proč bych měl mít radost/zklamán, že jsem lepší/horš než někdo jiný???
Ne, že bych nechtěl, jen tomu asi nerozumím :-(
Promiň.
Z tohohle principu bych hrozně rád přestal kupovat plyn a elektriku. Jenom kdyby kvůli tomu nebylo nutné až tak radikálně měnit způsob života (nebo mít pár miliónů navíc).
můžeš koupit motorovou centrálu.
Nepočítám-li cenu tý centrály, tak tě pak výroba elektřiny vyjde o dost levněji. Vídal jsme chlapíka, kterej na to táhl celej statek...
Akorát nevím, jestli si polešíš, protože budeš muset kupovat naftu.
Ale můžeš investovat do fotovoltaiky. Bývalý kolegyně tatík ze svýho baráku takhle vytvořil "ostrov" a je soběstačnej...
Jenže Jíro, na téhle úrovni to není o tom "kdo vejš". Je to o tom si zasportovat, zasoutěžit. O ten dobrý pocit, že jsi to dokázal, že jsi pro to udělal všechno, co jsi mohl. Všechny tyhle závody jsou jen legrace.
Není tu žádná čára, nad kterou když se dostaneš, tak tě vezmou do reprezentace a tak. Ti první si z toho mají "kdo vejš", ale dokud budou lehokola tam, kde jsou, tak se nás to netýká.
To, že Holfi jezdí rychleji než já a přesto jsem dal na K24 víc kol mně samozřejmě těší, ale nic to neznamená. To, že dokáže Radek podávat obrovské výkony, také znamená jen to, že je dobrej. Na téhle úrovni to je jen sport, žádná politika ani dohadování trenérů a vedoucích klubů o pozici závodníka na startu. A o tomhle celkem dost vím, mám doma dění v českém biatlonu z první ruky.
V principu je lhostejné na jaké úrovni, nic to na věci nemění, navíc já o úrovni neříkal vůbec nic a o reprezentaci už vůbec ne???
jen jsem na Holfiho povzdech o zklamání z malé účasti lehokol (z jeho pohledu malé, mě přijde že byla poměrně velká) mu vysvětlil proč jsme tam nebyl a ani nechtěl být já.
prostě nemám potřebu "si zasoutěžit" jak píšeš z důvodu, který jsem už napsal.
Přidávám pár fotek ze zajímavé akce, pro připomenutí nezapomenutelných okamžiků. Byla to moje první vyjíždka na 24 hodin - sice ne sám, ale ve trojčleném smíšeném družstvu, kde jsme každý absolvovali třetinu času, kilometrů i námahy. Díky střídání na trati lze v base campu pokecat s příjemnými lidmi z nichž většina bere tuto a podobné akce jako zábavu a poměřování čehokoliv není důležité. Děkuji všem se kterými jsem se setkal a někdy příště opět slehnem .
A ještě ten odkaz na album:
http://netopirat.rajce.idnes.cz/24_LeMans_Cyklo...
Koukám na ta tvá alba na rajčeti - co to máš za brašny? Ty podlouhlé červené?
vypadaj jako klasický "banány" co pro Azub šije/šilo tuším Testudo...
jedny jsme střelil se starým rámem jedny na to druhý kolo mám doma. Byl jsme s nima spokojený víc než dost, vydržely hodně. mají jen jednu nevýhodu. Promokají...
Vzhledem k tomu, že hlavním důvodem koupě toho mého stroje bylo turistické využití, tak otázka, jaké brašny, je celkem podstatná... Ty lehokolové Ortlieby jsou naprosto úžasné, ale přece jen trochu privelký luxus. Tak hledám, co jiného.
koukal jsme na Azub stránky a už je v nabídce nemají, ale můžeš se jich zkusit zeptat. nebo v Testudu. nebo napiš obálku zde se vyskytujícímu Snilardovi
Zatím mapuju, co všechno by šlo. A mám dojem, že nejlepší poměr cena- výkon by asi vyšel u Ortliebů klasických. Nenašla jsem žádný důvod, proč by nešly dát i na leho (?) a budou využitelné i s jiným kolem. Jo, a taky jsou k mání v červené barvě. :-)
http://www.azub.cz/azub-touristic-set-brasna-na...
prodává se to i samostatně
http://www.azub.eu/CZ/bags/
Leho brašny (zkušenost mám s Ortlieb) jsou především neskutečně velké. :) Na Azub se sice dají dát i přední brašny, takže to není tak kritické, ale zas proč nevyužít tu spoustu místa za sedlem, když tam člověk nepotřebuje cpát nohy. A to, že do brašen jednoduše nasypu a odvezu plný nákupní košík ze supermarketu je prostě super. Pravda, na čundru to má drobnou nevýhodu, že hmotnost naloženého kola lehce překročí mojí vlastní (však, mám ještě místo, tak proč nevzít i tohle ...), ale zas já bych ty kila snad nějak naskládal kamkoliv. :-)
V nabídce je samozřejmě Azub má. Jen nevím z jakého důvodu je nemají na webu.
http://www.azub.cz/azub-touristic-set-brasna-na... za 3560 Kč
http://www.azub.eu/CZ/azub-lowracer-recumbent-bag/ za 1980 Kč
http://www.azub.eu/CZ/azub-touristic-set-maxi/ za 4380 Kč
Jinak ty banány jsou skvělé, ale nedají se sepnout s vrchní taškou, proto mi teď u táty šili trochu upravené banány s připínatelným vrchním dílem.
Taky možnost - ale v čem bude rozdíl oproti kombinaci 2x Ortlieb Classic + Rack Pack?
Krom těch, které vidím: Ortlieby jsou trochu nepřehlednější, chybí tomu členění, kapsičky apod., ale zase jsou nepromokavé a systém uchycení je bezkonkurenční. A půjdou dát i na každé jiné kolo.
Cenově to vyjde víceméně na stejno.
Ortlieb má i dost bezkonkureční odolnost. Nevím, z čeho to dělají, ale ta původní inspirace plachtou na náklaďák je v tom dodnes vidět.
Jediné nevýhody oproti Azub brašnám mě napadají tyto: Ortlieb stejného objemu bude asi o něco víc vážit sám o sobě, ty Azub brašny jsou velmi lehké. Ortlieby Classic a Rack Pack vytvoří samostatný balík kus za jezdcem, což o něco zvedne odpor vzduchu, Azub brašny se hezky přimykají k sedlu a navazují na tělo jezdce. A podle mě se vzhledově k lehokolu víc hodí, protože jsou na něj dělané.
Pokud hledáš nepromokavost a univerzálnost na jiná kola a netrápí tě váha a rychlost, máš určitě lepší ten Ortlieb. Pokud chceš velký objem co hezky pasuje na lehokolo aerodynamicky a esteticky a nechceš utrácet za lehokolový Ortlieb (mimochodem značně neaerodynamický), tak máš lepší nějakou sadu Azub brašen.
Díky za názor. Odpor vzduchu mě asi netrápí, nemyslím, že při jízdě na těžko vyvíjím rychlost, při které by měl nějaký významný vliv...
Hmotnost trochu jo ale když si představím nutnost manipulovat s těmi brašnami při přesunech vlakem atd... Ty Azubácké brašny neznám, ale systém upevnění přes velkropásy či co mi nepřijde moc pohotový.
Ten systém, kdy jsou spodní tašky spojené pruhem látky, která jde přes nosič je IMHO trochu praktičtější, oproti taškám, které jsou na háčky a to hlavně v případě, kdy máš na spodních taškách ještě přichycený horní díl.
Mám jednu sadu starých tašek s háčky a když je chce člověk sundat jako celek je to s háčky celkem harakiri a složité strkání ruky do nosiče a odepínání háčků. Když to máš spojené látkou tak to jednoduše podebereš mezi tím spojovacím pruhem a velkro destičkou a jdeš.
Mám Sportarsenaly 508 a manipuluje se s nimi velmi snadno - chytnu za ucho, nadzvednu, vyháknu. O něco horší je to s tou horní spacákovou (ale spíš při nandavání, dolů to jde taky dobře).
Ortlieby by měly být po této stránce ještě daleko komfortnější, pokud vím.
Ale je fakt, že ty specielní lehokolové vypadají na tom kole líp.
Tak pokud už jedny tašky máš a vyhovují ti, tak se dají využít ty.
Tak víceméně vyhovují, ale po Ortliebech šilhám už dávno i tak. Ale hlavně ta horní spacáková na to lehokolo moc nepůjde (je přichycena mj. i k sedlovce) a ty boční sice jdou nandat a sundat jednoduše, ale bez zatížení tou horní brašnou bych ani na pevnost jejich úchytu moc nesázela. Takže inovace není bezpodmínečně nutná, nějak improvizovaně by šlo použít to, co mám... ale výhledově se bude určitě hodit.
v podstatě to vše napsal už Jirka a velmi dobře. Jen podotknu, že ty Azub/Testudo "banány" taky nemají žádný členění uvnitř. Jen ty malý kapsičky na konci.
Nojo, pravda - já to porovnávala spíš s těmi mými SportArsenaly, u kterých otázku vyměnit či nevyměnit zvažuju už déle. Jsou promokavé a na leho moc nepasují - ale jejich systém oddílů a kapsiček mi bude asi všude jinde dost chybět...
A ty si pamatuješ, co v které kapse máš? Mně třeba naopak nejvíce vyhovuje jeden velký prostor.
Jo, mám to celkem rozdělený... V které kapse na jedno sáhnutí mám třeba lžíci, abych nemusela rozdělávat celý jeden velký prostor, když si koupím jogurt, kde plavky s ručníkem, kdyby se někde zastavilo... atd. Jasně, spousta věcí je pak hozená v tom hlavním prostoru a lovím v ní pak metodou pokus-omyl, ale to jsou už obvykle věci, které vybaluji až při táboření, tak už mi to nevadí.
Jo, Ortlieby jsou drahé a těžké, ale na druhou stranu naprosto nepromokavé a téměř nesmrtelné. Přinejmenším v tom, že je teď už používám výrazně delší dobu, než za kterou se mi prakticky rozpadly ty od Testuda (klasikové, ale to je asi jedno) -- tedy rozpadla se hlavně látka, takže to není kritika výroby v Testudu, spíš vlastnost dané cenové kategorie. A ortlieb vypadají stále bezvadně (jediný problém byla zatím napůl prasklá spona, pravděpodobně vlivem teploty okolo nuly). Zas kritický čas je něco jako pár let denního používání plus několik měsíců natěžko-čundru, takže záleží ...
Kdo chce vidět, dnes o tom bude něco v 18 h na ČT (JM) v Událostech v regionech.
Mně přišla trasa mnohem náročnější než K24. Sice krátká, ale část tvoří kopec, kde už lehokola nemají šanci. Mě osobně předjela i každá holka, ať jsem chtěl nebo ne. Silničkám naopak nepůsobil žádné ztráty asfalt, který byl na celém okruhu bez kazu.
Z výsledků je jasné, že tam nejezdí široká veřejnost jak na K24 (lákaná třeba chlebem zdarma), ale převážně profíci. I Standa Prokeš byl mezi jednotlivci až druhý. Je to šílená představa, když první dva zdolali ten kopeček 56 krát.
Byl jsem zničený řádně, taky kvůli zanedbanému přísunu jídla a tekutin, když se to tam nenabízelo po každém kole samo.
Po celou dobu ale každý předjíždějící slyšel vyhrávající jazzík, který naznačoval, že lehokolařům jde hlavně o pohodu.
Ještě přidám pár fotek, co jsem udělal
http://velogauce.rajce.idnes.cz/2012-09-08_24...
jen mi tam chyběj fotky Jergušova NOVÝHO závodního kola ((-:
No to jsem zjistil taky až při prohlížení, že jsem Jergušovo nový, závodní a nejdelší ve střední Evropě, stroj nevyfotil v akci. Jo a taky jsem zapomněl na Kamila (Netopirat). To mě moc mrzí.
Jerguš má nový kolo?
Já ho chci vidět! :-(
To ja tak nízký a rychlý, že ho nikdo nestačil vyfotit.
Přesto neujel reportérům ČT.
http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno...
Tady je trochu vidět na střeše auta.
Přední kolo je první zleva a zadní kolo je druhý zprava.
http://velogauce.rajce.idnes.cz/2012-09-08_24...
Ještě to chce doladit , ale jelo to dost chychle.
Btw. jaký to má rozvor?
moj odhad je 2m+-
Pěkné kluku!
Jen ti nevím, ale při pohledu na tu tyčku, co na ní máš přidělané pití mě zabrnělo v rozkroku...
No budu ti držet palce, a´t s tím nikdy do ničeho nenabouráš.
Ale líbí se mi!
Ostatně jako všechno cos stvořil...