K té tvé roztržené plastové cole.
Že by to byl ten CO2?
Ten asi těžko. Prostě tam byl tak velký mráz, že to zmrzlo. Nebo je sladkost dohnána umělými sladidly, takže se bod tuhnutí moc nezmění.
0,5l CC v PET mi zamrzlo ve spacaku pri venkovni teplote -18. Udelala se takova kapsa. Rano ta lahvicka zvonila. I kdyz byly mrazy jen kolem -15, zamrzly mi behem jedne noci vsechny 2l PET CC i 1,5l sycene ochucene Matonky v aute. Po razmrznuti si lahve udrzely integritu.
Predpokladam, ze ten vybuch nastal az po otepleni a roztati. Predstavuju si to tak, ze lahev se poskodila zmrznutim, ne vsak uplne. Treba se trosku vyboulilo dno. Po rozmrznuti, ktere probiha nerovnomerne (ohrivana strana rychleji) mohlo dojit k tomu, ze nestabilni lahev padla (led na jedne strane je lehci) a pri padu teprve rupla.
Taky mám nějak ulepený auto, ale komu by se chtělo v tý kose uklízet...
Colu si takhle nechávám zmrznout zcela záměrně. Potom ji dám do pokojové teploty a jako první začne tát ten sirup. Ten sliju a vychutnávám :-) Zbyde skoro čistý led a ten se po roztátí vyleje...
V autě mi ale zmrzla flaška nějaké pochybné limonády z Kaufáče za 5 Kč. Ta flaška má děsně tenkou stěnu.V noci na jednom místečku povolila a začla tenkým proudem stříkat - a rovnou mrznout. Když jsem ráno otevřel dveře, tak jsem se zděsil. Ale dobrý bylo, že v tom mrazu z toho byl jen takový oranžový sníh (nezaměňovat se žlutým !!!) a šel snadno smetáčkem vymést.
medůza a jeho zmrzlá Cola na vyjížďce
http://jurimir.rajce.idnes.cz/vyjizdka_5.1.2007...
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/plzensky-kraj...
8-)
Jak se na Haiti vrtají studny.
http://www.praga-haiti.cz/Pro-media/Clanky-o...
http://www.super.cz/9380-foto-ceska-exmodelka...
Zaujalo mě jak se z štíhlé holky stane velryba.
Být jejím chlapem, nevím jestli bych to vydržel.
http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekologie...
Zajímavý článek.
http://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-sex/260680...
Docela zajímavý názor
http://www.youtube.com/watch?v=3jiZYEoW_ks
nikde v krámě jsem je neviděl. Pak že kapitalistický trh je bez mezer..
Kdo prosím tvrdí, že kapitalistický trh je bez mezer?
někde jsem to četl nebo slyšel..bylo to asi srovnání s trhem za socialismu, asi se to týkalo banánů, toaletního hayzl papíru a tak...picyglů taky.
z archivu Federálního shromáždění ČSSR :
ROK 1988 : Ptůběžné (ne)plnění plánů výroby.. kola plán plněn jen na 60 procent...
Tyto vývojové tendence v zásobách jsou zřejmě odrazem nedostatečné úrovně dodavatelsko-odběratelských vztahů i uvnitř samotného resortu a řetězovitě se promítají do finančně ekonomických vztahů. Přesto, že resort vykazuje v dodávkách do tržních fondů vzestupný trend za tři čtvrtletí tohoto roku o 10,5 %, z hlediska struktury národohospodářských potřeb nezabezpečuje řadu položek strojírenského spotřebního zboží zejména požadovaného obyvatelstvem. Dodávky do tržních fondů za 9 měsíců t. r. u těchto druhů zboží, jako jsou barevné televizory stolní, jsou plněny na 58,3 %, barevné přenosné televizory na 67,1 % , elektrické sporáky na 45,7 %, jízdní kola na 60,1 % a automobily na 63,6 % z ročního plánu. Na základě uvedených čísel se jeví splnění těchto celoročních dodávek ohroženo. To samozřejmě ohrožuje i odvody a má to vliv na státní rozpočet.
http://www.lidovky.cz/zazrak-v-groznem-putina...
Tak pro něj je neúspěch, že nikde nepřekročil stovku...
Prekrocil. V jednom cecenskem okrsku ma 107 %, pak ze se zazraky nedeji!
http://blog.foreignpolicy.com/posts/2012/03/06...
zajímavej krátkej film. Fakt zajímavej...
http://www.youtube.com/watch?v=vMaRNo3TaJM
http://eportal.parlamentnilisty.cz/Articles...
http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo...
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky...
Z diskuse pod clanenkem:
"A v Izraeli kalamita jak na Sibiři - tři centimetry sněhu - a u Zdi nářků čtyři. :-)"
Pry chteji kus Klanovickeho lesa zabrat pro golfove hriste. Zda-li k tomu ujezdak neco blizsiho vi?
https://sites.google.com/a/ujezdskystrom.info...
Stanovisko SÚTVS ke hraní golfu je toto:
Nepovažujeme za účelné u nás zavádět a rozšiřovat golf. Nepopíráme, že může být sportem
zdravotně vhodným pro starší lidi, protože je při něm mírný pohyb na zdravém vzduchu, ale branné
kvality, které vy u něj vyzdvihujete, nemá. Pro mládež máme u nás celou řadu lepších sportů, bez
přídechu všeho toho měšťáckého, co bylo v golfu, který byl opičeními západu a jeho provozovatelé
byli takoví „sportovci“, že si nechali nosit sluhou pár holí, své sportovní náčiní. I když dnes golf u nás,
pokud se ojediněle pěstuje, nemá už tyto kazy měšťáckého pojetí sportu, protože jej dělají hlavně
rekreanti v lázeňských místech, není v lidových masách nijaké zvláštní touha po něm. Dělá se jen
proto, že tu jsou v lázeňských místech určitá zařízení, která by bylo neúčelné rušit a zatím není pro ně
jiné využití. Pro rekreanty jako rozptýlení je golf vhodný, protože při jeho provozování se přimějí
nenápadně i starší lidé, aby provedli pochod několik kilometrů, které by jinak, třeba i na radu lékaře,
neudělali. Ale jako sport se nám v dnešní době nijak zvlášť nehodí a ceníme si víc řadu jiných,
zdravých sportů, které také propagujeme, podporujeme a snažíme se o jejich masové rozšíření.
Pro mládež jsou to všechny míčové hry, lehká atletika, plování, lyžování, gymnastika atd., pro starší
lidé zejména turistika. Také sovětská lidová hra „gorodky“ je vhodná zejména pro starší lidi. Jistě by i
mezi Vašimi příslušníky našla velkou oblibu a našli by v ní takovou náhradu za golf, že by si na něj ani
nevzpomněli.
Předpokládáme, že po tomto vysvětlení svoji chvályhodnou lásku ke sportu uplatníte na některém
jiném úseku, zůstanete tělesné výchově věrni a budete nám i nadále pomáhat k rozkvětu naší tělesné
výchově.
Náměstek ministra
Podepsán: v.z. Rotta
http://www.anogolfu.cz/zruseni_golfu.pdf
Mno asi nic moc víc navíc :(
Těžko říci, okolo klánovického golfu se už v přilehlých obcích vystřídalo několik protestních hnutí a některá se stihla docela slušně znemožnit, když se v realné komunální politice zabývala pouze potřebami lesa a na obce/občany zvysoka kašlali.
Navíc za jejích vlád došlo k největšímu dřevorubeckému nájezdu na les co pamatuji a tak narazit v těsném okolí rezervace na holoseče je čím dál jednoduší a cesty a cestičky začínají být pěkně zkurvené traktory a těžebními stroji... to vše v době kdy je Újezdský strom členem koalice v Újezdu nad Lesy a jeho šéf starostou...
Tak nějak se mi chce blít jen když vidím co se všechno od jejich "vítězství v újezdě děje".
Nic bych proti nim neměl ,když by nelezli do politiky, koneckonců přes újezdský strom jsme kdysi s rodinou podávali námitky do předchozích řízení proti golfu , ale jako volební program pro celé období je to nedostatečné a jejich metody komunikace nemá cenu ani kritizovat .....Naše újezdské noviny se staly hromadou hromadně distribuovaného hnoje kde se pokřikuje ve velkém.
Jak v újezdě nad lesy tak v klánovicích už historicky proběhly rozpady koalic, svržení starostů, puče, rozkoly a podobné nádherné příklady toho, že se i ze zapáleného nepolitického občana se po přidělení funkce v komunální politice stane kretén, který boji o židli, fotce v obecním časopise a členství ve výboru pro to a to obětuje doslova všechno....
Mě třeba fascinuje, že u nás zelený magistrát dokázal na značenou cyklostezku dát jednosměrku a není schopen tuto věc odstranit ani 4 měsíce po té co na to byl upozorněn.
Jedinou reakci, kterou jsem z újezdského magistrátu dostal, je že moc šťourám a nepomáhám že ty 3 jednosměrky kterými zašpuntovali část újezda i pro cyklisty jsou tam kvůli ekologii....
Takže obvyklý a zcela běžný stav
http://www.vz24.cz/clanky/prazane-mohou-podavat...
zaujalo.
http://zena.centrum.cz/sex-a-vztahy/clanek...
Jeden konkretni pribeh, ktery nelze aplikovat obecne.
no jasně. Já taky nepíšu, že je to obecný řešení, ani že bych z toho byl nadšený atd. atd. Prost ěmě to zaujalo.
A vtipný je, že to na facebooku dala na svou zeď moje bývalá manželka a já to sdílel:-D
Facebook je vůbec občas legrační - onehdá mi přišel mail, že by bejvalka chtěla, abych jí byl přítelem... :-)
jo, to mi od ní kdysi také přišlo, ale my jsme přátelé, takže jsem to potvrdil...
Ono mám vlastně v pžátelích na FB několik bývalých přítelkyň:-)
S některýma jsme prostě zjistili, že nemůžeme být partneři, ale máme se rádi a jsme přátelé a není důvod se přestat stýkat. S jednou bývalou si několikrát do týdne volám, s jednou se scházíme minimálně jednou týdně na pokec atd. atd.
Zkrátka minulost nemusí být překážkou budoucnosti a láska se nemusí změnit zrovna v nenávist, ale klidně v přátelství.
... že i Beatles měli nepodařené(a nehrané) písničky:
http://www.youtube.com/watch?v=ZNMc1RU0a9I
Určitě nebyli jediní ...
Tak nejen v Rusku maji problemy s procenty, EU se asi opici a pry tam obcas hlasuje vic lidi, nez by melo.
"The vote in committee on March 1 was supposed to end that (or, more technically, recommend a course of ending that to the European Parliament as a whole). However, the copyright industry lobby won key points in the voting procedure with 14 votes against reform and 12 in favor of it, according to the just-published protocol. This is according to a fresh report from our Brussels office – I cannot yet find the protocol on the EU’s web pages (which are notoriously disorganized; it may actually be published).
There’s a problem with this. There are 24 seats in the committee, and one group (non-inscrits) was absent, lacking deputies to fill that person’s vote. So, there should have been 23 votes at the most. But we just counted 12 votes for reform and 14 against. That’s 26."
http://falkvinge.net/2012/03/14/european...
Studie švédských genetiků vedených Juleen Zierathovou ukazuje, že se můžeme "geneticky vylepšit“ prakticky na počkání a zasáhnout přitom výrazně do aktivity svých genů. Studie publikovaná ve vědeckém časopise Cell Metabolism odhalila zajímavý efekt sportovního výkonu na dědičnou informaci. Ve svalech mladých lidí, kteří absolvovali krátký cyklistický trénink, byly už po hodině jasně patrné změny na dvojité šroubovici DNA. Postihly oblasti genů, jež se podílejí na regulaci látkové výměny v lidském těle
http://www.osel.cz/index.php?clanek=6180
Expozice: Ve vyhrazeném pruhu pro cyklisty na poměrně frekventované ulici stojí automobil, má zapnuté výstražné blikače. V automobilu sedí řidič a čte Blesk. Dva cyklisté automobil objíždějí. Zhruba 5 m za automobilem na stojí na chodníku strážník a vypisuje cosi do poznámkového bloku. Jeden z cyklistů ke strážníkovi přijíždí.
Cyklista: Dobrý den
Strážník: …
C: Promiňte…
S: …
(trapná pauza)
C: Pardon (významné odkašlání)
S: (bez zjevného zájmu) Ano?
C: Támhle Vám stojí ve vyhrazeném pruhu automobil. (ukazuje k autu)
S: Já k němu dojdu. (a věnuje se dál svému bločku)
C: Děkuji, na shledanou.
S: …
Cyklista odjíždí. Po několika metrech zastavuje na červené a ohlíží se, strážníka nikde nevidí.
Můžu dodat variantu městská policie Jižní Město :)
Dnes ráno ulice Výstavní, 30ka
Tam většinou jedu tak 31-33 a valná většina aut taky, protože tam je klasická past městské policie.
Byli tam, takže dvě auta přede mnou někdo pro jistotu ještě přibrzdil.
No a auto přede mnou "zásahové vozidlo čehosi" bez blikrů, bez majáků v činosti prostě toho brzdu předjelo - přímo před zraky policisty s plácačkou v ruce.... a ?
A nic ..... policista koukal a nic.
Podle mě to bylo vozidlo plynáren ale nejsem si jistý... .
Třeba to mezitím vyřešil. Nebo usoudil, že se nejedná o přestupek.
Představ si, že jsi strážník. Pár metrů od tebe chcípne auto. Řidič si zavolal odtahovku (nebo poslal spolujezdce pro benzín), a spořádaně čeká v prázdném pruhu.
Jen si poznamenáš SPZ, místo a čas, aby se tomu chudákovi nedávala pokuta, až ho nějaký aktivní blbec vyfotí a napráší, a hned tě otravujou udavači, že mu máš dát pořádnou pokutu, protože je to ošklivé zlé auto;-)
Jenže chcíplé auto, které tvoří překážku se označuje trojúhelníkem, takže minimálně pokuta za špatně označenou překážku by byla na místě.
Je to hrozný nešvar, zastavit kde se nesmí a pustit si blinkry jako vozidlo v poruše.
Tak pozor, pokutu v blokovém řízení je možné udělit pouze pokud
1) dojde k přestupku (včetně materiálního aspektu, který podle popisu mohl klidně chybět)
2) k nápravě přestupce nepostačuje domluva
3) přestupce s řešením v blokovém řízení souhlasí
Někde prostě jinak než na blikačky zastavit nelze, a je zcela v pořádku, že se to toleruje
Když myslíš. Podle toho to pak na těch ulicích vypadá, protože se to nesmyslně toleruje. Bezdůvodné zastavení ve vyhrazeném jízdním pruhu je takový přestupek, že ten materiální znak tam je již zahrnutý a jde o tak závažný přestupek, že nic než pokuta by nemělo být.
1) nevíš, zda bylo bezdůvodné
2) "vyhrazený" jízdní pruh je zpravidla prázdný, když tam jednou za několik minut jede vozidlo, bez problémů překážku objede
3) nebyls tam ani Ty ani já, abychom posoudili závažnost přestupku, tu možná posuzoval ten policajt
Za těch 20 vteřin to vyřešil - utek. Pokud už s řidičem mluvil a věděl, že tam stojí nedobrovolně, nebo oprávněně, neměl mi lhát. Ten strážník se choval jako malej kluk, kterýmu se nechce do domácích úkolů. ;-)
Uvedl jsem to jako jeden z možných příkladů. Třeba to stačil vyřešit domluvou, např: až si to dočtete, tak prosím odjeďte, jsou tu dnes nějak moc nervózní cyklisti.
S ohledem na vážnost situace to mohlo být řešení adekvátní jak z hlediska zdravého rozumu, tak i zákona o přestupcích.
:-)
Tohle mě dost sere. Nemyslím, že by mu měl rovnou dávat pokutu, ale jaký "prosím odjeďte, , jsou tu dnes nějak moc nervózní cyklisti."
Očekával bych spíše "Nepochybně si ze mě nechtete dělat dobrý den, koukejte zmizet než si Vás všimnu."
Nebo nastoupil do vozu, nebo studoval za vozem známku technické kontroly, nebo jsi ho prostě neviděl :)
Vůz tam neměl, rozhovor se mnou mu byl zjevně nepříjemný. Konec jsem ve svém prvním příspěvku nechal záměrně otevřený, příspěvek jsem zařadil do vlákna "Co vás zaujalo" a ne do jiného vlákna. Ale je pravda, že jsem si vytvořil dojem… ;-)
Musim priznat, ze me ve Zborovske vzdy perverzne potesi, kdyz tam mimoradne auto na blikackach nestoji v cyklopruhu ale na druhe strane ulice a nemusim ho objizdet ja na kole ale auta, ale jinak bych asi musela potkat tech aut na blikackach za sebou aspon deset, abych zacala uvazovat o osloveni "pomahame a chranime", protoze mam pocit, ze to je uplne k nicemu.
Taky je tu jeste jeden problem - vytvorenim vyhrazenych pruhu a ruznych umelych omezeni pro motoristy zmizel prostor pro nakladani a vykladani. Driv byla sance zastavit nekde na rohu.
Kdyz dnes potrebuje ridic nekde jen vyskocit, hodit dopis do schranky, koupit si lahev vody, nebo vykonat jinou casove srovnatelnou cinnost, je to problem.
Rekneme, ze ten ridic cekal na osobu se snizenou pohyblivosti, ktera se pomalu plazila ze schodu. Co bys v danem miste na jeho miste udelal Ty? Prostal v kolone nekolik minut pri objizdeni bloku (mozna to tam neznal a nevedel, jestli se dostane zpet), nebo bys zapichl auto lepe? Bylo tam vhodnejsi misto?
Tim nerikam, ze to byl prave tenhle pripad. Jen nabizim jiny pohled.
je fuk jestli máš to kolo přivázaný nebo ne a je fuk jakou metodu si zloděj vybere k tomu aby to kolo ukradl, nikmu okolo to nevadí.
Rušný ulice New Yorku, pilka, nůžky, flexa, kladivo a sekáč...
http://www.stream.cz/uservideo/14434-jak-lehce...
KAMENY - krátký film o relativitě času
http://www.youtube.com/watch?v=CiNOHCzBfuM&...
I klete! I CSSD uz zacina projevovat vic inteligence nez vladnouci strany, ktere zapomnely, ze zvysenim spotrebni dane na pohonne hmoty mnozstvi vybranych penez kleslo.
"Sociální demokracie znovu navrhuje změnu zákona o spotřebních daních. U nafty by měla klesnout o 2,50 Kč na litr, u benzinu o 1,50 Kč. Podle exministra průmyslu z řad ČSSD Milana Urbana by lidé z pohraničí přestali jezdit tankovat za hranice a stát by vydělal. Ministerstvo financí si tím ale tak jisté není."
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cssd-chce-zlevnit...
Nikdo ti nedá tolik, kolik ČSSD slíbí :-)
Každopádně posledně po zvýšení této daně výběr klesl... Takže by se mohl výběr zvýšit... Ale v jakém bodě Lafferovy křivky jsme, to nevím :-)
A je žádoucí zvyšovat závislost ekonomiky na ropě z Ruska? Je žádoucí zvyšovat znečištění prostředí?
Na druhou stranu, mame nejakou vhodnou (dostupnou, ekologickou a ekonomickou) variantu?
Jezdit méně? Jezdíme méně a ničemu to neškodí.
Bohužel škodí - výběru spotřební daně a DPH:-((
Záleží na tom co lidé s ušetřenými penězi udělají (do slamníku si je asi nenacpou). Když je místo v ropě (kde ze zaplacené částky u nás zůstane relativně málo), protočí v nějakých službách, tak to ekonomice jenom prospěje.
Vidíš to strašně "hrabošstraně".
Nevyvolávej další flame. Už se to tu řešilo tolikrát.
Ale když budeme všichni jezdit na kolech, tak budeme zase závislí na Číně a Taiwanu, ne? Když se většina kol vyrobí tam....
To je přeci ta dobrá závislost :)
My evropané se uživíme službama, a kdo nesežene místo ve službách, tak bude mít nárok na štědré sociální dávky, na které nám Čína a Tchajwan ještě rádi půjčí....navíc všechny emise se udělají tam a emise udělané přepravou zboží sem, nám zaplatí skrz emisní povolenky, které jim prodáme aby k nám zboží mohli vozit.
Ostatně dovedu si představit, řetěz číňanů který nám ty kola bude třeba předávat ručně.
Takový pás, transibiřský lidský řetěz poháněný rýží a uhlíkově negativní :).
Auta by podávat nešla....
Auta by se mohla tlačit :-) Nebo tahat na takovém obrovském dopravníku pomocí lidské síly :-)
Důležité je, aby do doby realizace Velkého Východního Podavače, nedošlo k přehnané distribuci sociálních výhod pro číňany (nebo jiné levné podavače) nebo ke zvýšení jejich mezd nad hranici, která by tento krásný ekologický plán narušila:)
Představa, že by podáváním kol došlo k růstu jejich cen mě děsí :)
Hlavně žádný FAIR TRANSPORT, neb doprava kola za přiměřenou cenu by posunula cyklokoníček kamsi na hranice luxusu ...
Při férové platbě jednoho centu za jedno podání kola jedním číňanem o jeden metr dál na trase 10.000.000 metrů a při maximálním podání 2000 kusů kol jedním číňanem za přiměřenou pracovní dobu za den ( 12-14 hodin ?)
By si číňan z řetězu vydělal 20 euro za směnu.
To máme
10,000,000 podání by se v ceně jednoho kola projevilo přiměřenou částkou 1000 eur navíc :)
Podle tebe je tedy lepší, když utrácíme za produkty, které produkují jinde (a tam je také generován zisk) než za služby poskytované našinci?
Z čeho tak soudíte ?
Z mých příspěvků ?
Rozumíte ironii ?
Zelené zákony se tetelí jen když se špinavé věci dělají špinavými lidmi, v jejich průmyslu, daleko předaleko od naších zelených zahrádek a domečků.
A my, ekologičtí evropané, nad tím můžeme říkat, ale fuj jakou špínu to tam ti lidé mají.
mžná. Osobně si ale myslím, že politika typu "drtivou většinu veškerý výroby zrušíme a vytunelujeme a budem nakupovat levný sračky od číňanů a veškerý zdroje a pozemky rozprodáme do zahraničí" se nám prostě jednou děsně vymstí. Skončíme jako pidinárod kterýmu nepatří vůbec nic, a kterej nic neumí a tuhle republiku nám budou pronajímat, abychom tu mohli bydlet. A to budem hodně rádi, když nás tu vůbec nechaj...
Hele, ono to není až tak pravda. Idea je to krásná, ale je to docela pěkně dokázané, že svobodný obchod pomáhá národům. Čína je zatím levná, protože drží svoji měnu hodně slabou, ale to jednou praskne a uvidíš. Dnes se spousta výroby vrací do USA, protože to vyjde levněji.
Klíč jsou svobodné měny (některé ekonomické školy tvrdí, že vázané na zlato). Např. euro tohle narušilo a proto máme rychle rostoucí Německo, Hollandsko versus zadlužující se Itálie, Řecka a Španělska.
Je to známý fakt, ale stejně: Kdyby Řecko mělo vlastní měnu, tak tam vyrazí všichni na dovolenou, protože bude úplně za hubičku a zároveň si místní budou muset kupovat jejich výrobky, nikoli zahraniční... Bohužel to nechtějí přiznat ti nahoře...
Kdybychom si totiž všechno vyráběli sami, tak televize nebude stát 10 000, ale 40 000, nabídka bude obrovsky úzká. Bude jen pár typů atd... Stejně se vším...
Já mám jenom obavu, že některé výroby by snad ani nešlo jednoduše vrátit. Že prostě zmizela, či brzy zmizí ta zkušenost, jak to vyrábět. Copak televize nebo ledničky, to je nejspíš každý den stejné, ale tam kde se vstupní surovina mění nějak "nahodile", třeba v závislosti na počasí tak to může vyžadovat znalosti předávané mezigeneračně.
Technologie zmizela? A najednou se objevila v Číně? A tady už se nikdy objevit nemůže?
V Číně se objevila tak, že jsme ji tam vyvezli. Znám pár lidí, kteří před tím, než jejich výrobu zrušili, či rapidně omezili, byli v Číně zaučovat čínské dělníky. Ale i tak si to nepochopil, když nemáš člověka, který nějakou výrobu umí, tak ji můžeš obnovit, protože stroje umí koupit každý, ale dlouze se budeš prát s tím, že nevíš jak na to a znovu objevovat to, co ten pán co před pěti lety umřel, věděl.
Si sem pozveš Číňana z fabriky na telebedny:-)))
Ona to zas není taková černá magie, tu technologii ovládají tisíce, možná miliony lidí, Tobě stačí zaplatit jednoho nebo několik málo z nich.
Spíš se budeš prát s tím, že Češi budou chtít všichni nadprůměrnou mzdu, 7 hodinovou pracovní dobu s placenou pauzou dvě hodiny na oběd, odborovou schůzi 2x měsíčně v pracovní době, a co není přidělaný řetězem jak na kotvu křižníku, to ukradnou.
Hele, já tomu fakt nevěřím :-) I když to nebude dokonalé, třeba se u nás nikdy nevařila polévka Pho a přijelo pár Vietnamců a jakou máme tradici :)
Už jsem slyšel o dost lidech, co začaly provozovat zemědělství, bez zkušeností, praxe a taky to jde...
anglické tradiční jídlo JE ?
čikentikamasala :))))
?? Já myslel, že fišnčips. Po našem fišnfrenčfrajz :-))
A co je to to "ikamasala"?
http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_tikka_masala
To je přeci ten starý známý vtip, jak na počátku padesátých let v SSSR ukazují zahraniční návštěvě velký plynovod a ještě větší ropovod. A pak je tam ještě větší roura a to je prý uhlovod. No a jednomu návštěvníkovi bylo divné, jak se z roury pořád ozývá jakési šš...šš... V tu chvíli si všimne na boku roury dvířek, otevře je a tam je nekonečná řada německých zajatců, předávajících si pytle s uhlím se slovy bite šén - danke šén.
V prevazne vetsine nejezdime mene, jen spousta lidi a hlavne prepravni spolecnosti tankuji v zahranici a penize jdou tedy tam.
Myslím, že to je jen naplnění panevropské myšlenky o volném pohybu zboží a cen :) obohacené o praktický příklad toho, jako daňová restrikce/ regulace dokáže pokřivit trh.
Některé okolní státy zas nadávají na naše nízké daně.
Pamatuješ jak jsme "zničili" trafikanty v Rakousku :) ?
Smutne kino...
http://www.metro.cz/video-prodali-jsme-jidlo-z...
Dobrý test :o)))
Alespoň mě to utvrdilo v tom trhům se i nadále vyhýbat...
Trhy jsou super, jen si musíš umět vybrat. Na Jiřáku mívají občas zajímavé věci :-)
Zajímavé věci možná mají, ale já jsem vůči těmhle prodejům jakási nedůvěřivá.
Nechodím nakupovat na trhy ani do třžnice.
Nějak nemám pocit, že bych na trhu koupila poctivější, lepší a zdravější potraviny než v obchodě.
Navíc mi to přijde takové nehygienické. Hlavně u pečiva a masa.
Na trhu mě tak maximálně zajímají kytičky. Potraviny mě nějak vůbec nelákají.
http://www.novinky.cz/krimi/262616-brutalni...
Jelikož se to stalo u nás ve vsi a Martina jsme znal od školky, něco o tom vím. CO mě zaujalo je to, že je správná tak každá třetí informace. Maximálně. Přemýšlím, jestli dostal opravdu těch 30 let a nebo jestli ho vlastně vůbec odsoudili.
Píšou, že zabil svou bývalou přítelkyni. Nebyla jeho přítelkyně. On jí chtěl a řekl jí to a ona ho nechtěla a řekla mu to. A už někdy předtím než začala chodit s Martinem.
Píšou, že se rozešli chvíli předtím. Nerozešli, když spolu vůbec nebyli, ale i tak byla s Martinem snad rok a měli se brát.
Píšou, že všechny oběti pocházely z rodiny jejího nového partnera. Nesmysl. Zabil jí, jejího partnera (Martina) a jejího otce.
Další nesymsly se mi nechce hledat a pak taky nevím všechno, takže...
Nicméně tím docházím k tomu, že novinky vůbec nemá smysl číst. Já si vždycky myslel, že prostě mají svůj pohled, takže to třeba může být jinak, ale oni prostě řadu lživých informací uplně v klidu presentují jako pravdivé...
Až příště napíšou nějaký článek o cyklistech, tak se prosím nerozčilujme a nehádejme, protože je dost pravděpodobné že ten cyklista šel pěšky nebo jel na motorce a je i dost pravděpodobné, že tam nejel vůbec...
Nechci se novinářů nijak zastávat a na novinářskou etiku a pravdomluvnost mám svůj názor (nepozitivní), ale v tomto případě bych to brala tak, že pokud by rodinné vztahy popsali po pravdě, tak z toho bude motanice.
Ale vem to takhle - jim to život nevrátí, nenapsali o nich nic hanlivého a ty si je v paměti navždy uchováš takové jací byli. Tak se na nějaké novináře vyflajzni.
ale jo o to vůbec nejde, to je v jiné rovině.
prostě jsem si jen na něčem, co vím, ověřil jaký nesmysly píšou. Když pravdu neznám, tak to nepoznám, tady to mlátí do očí. Takže jsme si ověřil, že se nedá věřit vůbec ale vůbec ničemu, co napíšou...
To je pravda, dneska se nemůžeme spolehnout už na žádný zdroj informací :-/
P.S. A to se těším co se o tom dozvím večer na N@vě :-))) Tam si vymyslí zas úplně něco jiného, nebylo by to poprvé...
Hlavně nezapomenou přidat informaci, kolik by bývalo mohlo být mrtvých, kdyby do domu byla vstoupila i manželka a pár kolemjdoucích...
Jak já nenávidím to jejich "CO BY KDYBY..."
Na tomhle případu si asi pěkně smlsnou, protože z N@vy se stala Černá kronika. Tento týden jsem viděl asi 3x nebo 4x jejich zprávy, včetně těch nočních, a pokaždé začínaly tím jak někdo někoho zabil, kdo se kde zmrzačil, kdo koho přepadl či se vyflákal v autě :-( Děs běs...
Já na ně už pár let nekoukám. Sleduju Primu a ČT a 24ku.
Já už nesleduji ani to... Dřív jsem se na zprávy díval ze "záznamu" na Internetu. Dnes už ani to ne...
Já jsem se pro nedívání se na zprávy rozhodl před měsícem. Zatím mám pocit, že mi to nechybí. Tedy krom toho, že najednou mám cca 45 minut volného času a jsem z toho pořád takový překvapený.
Měl jsem to jako jistý rituál a ten teď zatím není nahrazený něčím jiným.
Tak jsem zvědav, jak mi to nedívání se dlouho vydrží.
No, bohužel...
Taky se naší rodině zadařilo být obětí trestného činu, byť to bylo "jen" žhářství a dočítat se v novinách spekulace o tom, že majitelem shořelé nemovitosti je brněnský podnikatel, údajně velmi zadlužený, bylo dost depresívní. (Došlo k tomu ve vesničce o pár obyvatelích, kde různí členové naší rodiny žijí už čtvrtou generaci a zcela určitě je tam každý zná, takže krkolomnost získání informace o "brněnském podnikateli", notabene zadluženém, si vůbec nedokážu představit.)
Praha - Na zasněžených či namrzlých silnicích se podle policie stalo letos pět tisíc nehod, loni to bylo přes osm tisíc. Potvrzuje to správnost zákona, který povinné nařizuje přezutí na zimní pneumatiky, informuje v pátečním vydání deník MF DNES.
http://krimi.eurozpravy.cz/46287-povinne-zimni...
Je to nějak přepočteno na kilometry a dny namrzlých úseků? Nebo jen shodou okolností vyšlo velké a malé číslo a prezentuje se to jako úspěch?
Myslim, ze b) je spravne.
Já bych to nechtěl předjímat či podsouvat. V listopadu a prosinci jsem najezdil docela hodně na namrzlých vozovkách a sněhu. BTW to se počítá do loňska nebo do "letošní zimy"?
Někteří lidi používají celoročně letní gumy. Což ve městech chápu. Ale když nasněží, tak nechám auto pár dnů stát, což spousta lidí neudělá. Kvůli takovým se přijme zákon, a on pak zafunguje.
Což je smutné, když lidi fungují líp podle příkazů než podle rozumu a zodpovědnosti, to nahrává snahám o další regulace:-(
Před pár dny říkal na Radiožurnálu jeden odborník na pneumatiky to, co mi už párkrát tvrdil můj mechanik: Pokud jezdíš málo a nechceš přezouvat, je lepší jezdit celoročně nebo větší část roku na zimních. Při náběhu třeba 1.000 km za zimu ti sice pneumatiky vydrží stejně dlouho jako auto, ale přilnavost gumy osm let staré není nic moc.
Ale bezpecne je to jen o trochu vic, nez v zime na letnich. To uz vyjde lepe koupit zimaky jete.
Záleží na způsobu provozu. Na felicii (do 10.000km/rok) mám celý rok Polarisy. To auto nemá dálniční známku, a prakticky nikdy nejede přes 100km/h. Sice to má vyšší spotřebu, a tím emise, hluk apod., ale hlavně když policajti dají pokoj.
btw to je jen obchodní označení, stejně jako M+S, neexistuje žádná norma upravující vlastnosti směsi či dezénu. Hlavně když na tom M+S zákon a policie bazírují.
Taky jsem si to myslel. A na tranzitu dokonce umyslne nechaval zimaky na hnane zadni nabe, abych se lepe vyhrabal z bahna. Ale Matadory asi tu smes maji opravdu zimni. Ustrelilo mi to na vice mene rovnem suchem asfaltu v 50 kmh. Na silnici jsem se udrzel, ale druhy den uz jsem tam mel letni na vsech 4.
Taky jsem to slyšel. Musel jsem se smát tomu, že se jenom o něco prodlouží brzdná dráha. Při obhajování zimních gum byla kratší brzdná dráha hlavním argumentem - a v létě už na tom ani moc nesejde... :-))
Jinak kromě té brzdné dráhy se nám v létě na zimákách taky krapet zdvihá spotřeba (a tím i exhalace, v součtu u mnoha aut už o dost), zvyšuje se prašnost nejen vířením od hrubšího vzorku, ale také větším odrolováním těch zimních gum. Divím se, že tohle všechno ekologům, nebo i ostatním lidem vůbec nevadí. A přitom kvůli daleko menším zátěžím neskutečně vyvádějí...
To je pravda. Pro zodpovědný a uznalý lidi by měly platit jiný zákony než pro neukázněnou holotu.
Správně, škoda že můžu dát jen jeden bod;-)
A co ti brání? Copak máš jenom jeden počítač? Nebo nemáš sousedy? Sice se to nemá, ale v mým případě bys moh.
Z jednoho počítače lze dát libovolný počet bodů (tedy on bude asi omezen vlastnostmi databáze nebo hostingu Nakole;-)).
Ale musel by to udělat někdo jiný, protože každý uživatel může dát jen jeden bod. I když si tím vlastně nejsem jist. Zatím jsem si všiml, že já mohu dávat jen jeden bod ke každému příspěvku. Kromě prvního příspěvku v tématu. Abych byl úplně přesný, zatím pokaždé, když jsem to zkusil, podařilo se mi dát maximálně jeden bod.
http://www.ceskapozice.cz/zahranici/evropa/v...
Doufám, že zakážou psát i takové nesmysly, jako že na žízeň je nejlepší vlažný čaj. Sežral jsem krabici dvaceti lehce přihřátých pytlíků a proti žízni to vůbec neúčinkuje...
Včera jsem si zrovna v našem obecním plátku přečetl, kolik a jakých bylo v naší vsi v roce 1899 fabrik (6) a kolik dalších živnostníků (moc).
A dneska jsem se doklikal k tomuhle článku o zítřejším bourání rumburského Bytexu. http://vybezek.eu/blogy/doua-bloguje/2097-bytex...
Tak z toho mám takový smutný pocit, za těch 100 let se toho tady ve výběžku výrazně víc zničilo než vybudovalo a tohle bude další obrázek známý jen ze zaprášených pohledů.
Zajímavé. Co operační programy: Podnikání a inovace? Vzdělávání a konkurenceschopnost? Lidské zdroje a zaměstnanost? Co regionální operační programy? Co Evropská územní spolupráce?
Já myslel, že to všechno má pomáhat právě obyčejným lidem z méně rozvinutých regionů? A zatím cedulky s modrýma vlaješkama a žlutýma hvězdiškama a s poděkováním za nějaký ten fond vidím buď na ouřadech veřejné správy nebo na nových a drahých stavbách (kde bych se jinak pozastavoval nad rentabilitou takového podniku) v největších městech...
Valná většina operačních programů finálně podporuje jen ty projekty, které se podaří naroubovat na pravidla operačních programů.
Proto máme roubovací firmy :)
Valná většina podporuje "úspěšné projekty ", tedy ty které se podobají těm, které již někde uspěly a které si tím konkurují.
Spousta projektů podporuje "vysokoúdržbové stavby", tedy stavby jejichž provoz a údržba spolehlivě vysávají místní rozpočet do mrtě po následná desetiletí. Máme tady ten stadion, ale lidi nám plavat za 150 korun na hodinu nechodí.... co s tím ?
Krásné je, když projekt zajistí novou výrobní kapacitu, ale vůbec nepočítá s tím, že místní pracovní síla již nechce pracovat za nuzný penízek, nebo že Indonésie zdevalvuje svou měnu tak, že výroba čehosi je tam 15x levnější....
No jo, ale když na produkci všech těch továren a továrniček dnes stačí jeden větší barák a máš stejnou roční výrobu :-) Pokrok nezastavíš. Kdybys viděl, jak vypadá "zarezlý" pás v USA, to je neštěstí, jak u nás a taky tam občas nějakou továrničku zachrání, jindy ne...
Je to i tím, že v Čechách byly vždy "zlaté české ručičky", ale bohužel pomálu zlatých českých hlaviček, které by vymyslely prifitující náhradní výrobu(taky, co furt vymýšlet ...)
Hele, to je klasická mantra "koukám kolem sebe a nevidím žádné továrny". Ale ono se toho dělá docela dost. Klasický průmysl nahrazuje IT, tak se to nepočítá, ale přesto patříme mezi nejprůmyslovější země Evropy. Firem, co mají špičkové výrobky tu je docela dost, ale vyrábějí vysoce specializované výrobky, o které běžný spotřebitel nezavadí. Sám jsem občas překvapený...
Ono tady je to ještě jinak, šluknovský výběžek kdysi býval nejhustěji obydleným krajem Rakouska-Uherska, takže tady bylo spoustu "zlatých sudetských ručiček". Pak se v Evropě objevilo, že existují nějaké národy, chvíli se to tady nejprve v rámci národnostního boje pošťuchovalo, pak mlátilo či střílelo a skončilo to odsunem. Takže stejně nejvíc těch továren se zrušilo hned po válce, protože do nich nebyli lidi. Ale když prostě vidím ty staré fotky, nemohu se ubránit nostalgii.
Zaujalo me moje vyuctovani elektriny za posledni rok. Mam zhruba o 20% nizsi spotrebu nez o rok drive a vubec netusim, jak je to mozne.
Nesvítila jsi někde zbytečně ? :)
Pak mě napadá ještě ono obligátní měření odhadem, které ti někdo při kontrole loni nastřelil od oka, aniž se obtěžoval zajít....
Za domaci ukol si vypocitej, jak velkou zarovkou se pri permanentnim sviceni za rok prosviti 4,5 tisice, pricemz mam osmihodinovy nizky tarif. :-)
fór :) to byl fór :)
Hele ale v tom odečtu to klidně může být, pokud se pracovník příslušné energetiky neobtěžoval a nastřelil ti nějaký odběr podle oka ?
Taky to samozřejmě může být zázrak :)
Je to zázrak! Loni jsem hlásil stav elektroměru na chalupě. 2x jsem to ověřoval a po mně i žena. Takže omyl vyloučen. Zaplatili jsme mrzký peníz. Přes zimu jsme na chalupě několikrát byli a elektřinou rozhodně nešetřili. Před měsícem mi byl ergévák vyměňovat hodiny. Při odečtu zjistil, že na elektroměru je natočeno méně, než jsem loni nahlásil. Podotýkám, že jsem do něj nevrtal ani já, ani nikdo jiný. Vzali ho na zkušebnu, nevím co zjistili, ale ten rozdíl nám vrátili. Je to jasné. Bůh existuje!
A nemáš tam střídavý proud? Že by ti to šlo jednu zimu na jednu stranu, a druhou na druhou? Mezi přehozením fází se musí přepojit elektroměr, jinak to odečítá...
Moje znalosti elektřiny jsou takové, že si v těch drátech představuju malé mužíčky co běhají se světlem, zvukem a obrazem a dělají nám dobře.
Vzhledem k tomu že to 10 let fungovalo normálně, vidím v tom jasný důkaz Boží existence.
A počkej kolik Ti budou vracet za vodu!
Za vodu dohromady neplatim za cely rok ani tolik, kolik mi budou vracet za elektrinu. :-)
Ve vchodě kde bydlí tcháni, žije člověk, který už roky neplatí vodu. Tvrdí, že prý nemá žádnou spotřebu a prý mu vodoměr v bytě žádnou spotřebu neukazuje. Pravděpodobně si dá do vany kýbl a nechá ho napustit po malých kapkách. To mu jeho vodoměr neukáže ale na společném je to zaznamené. Takže na něj doplácí ostatní nájemníci. Divím se že už mu někdo nerozbil hubu.
A nebo je druhá možnost že se myje a splachuje pránou.
Kdyz nema spotrebu, zavrel bych mu privod. Kdyz ho bude chtit otevrit, necha si opravit vodomer. 8-)
Kdyby to bylo tak jednoduché!
Za prvé nikoho do bytu nepustí. Vodoměr a jeho napojení na hlavní přívod je u něj v bytě.
Za druhé nevím jestli by se tím vodárny vůbec zabývaly. Pokud dostanou zaplaceno za odběr celkovou sumu za dům, není to jejich problém. Nevím jakým způsobem by ho ostatní donutili zavřít svůj přívod.
On ten člověk je taková osina v prdeli a zbytek nájemníků jsou důchodci, kteří nemají chuť hádat se s takovým hovadem.
Ono k nemu to vodovodni potrubi tece urcite odnekud zvenku, takze by slo tam pridelat nekam kohout pred jeho byt, ale je otazka, o kolik takto pumpne zbytek baraku, jestli se to vyplati vubec resit.
Ne, celým domem vede ze slepa nahoru hlavní stupačka a byty jsou z ní napojeny v šachtě, která je přístupná ze záchodu každého bytu. Tam je ventil pro každý byt a zároveň bytový vodoměr. Hlavní uzávěr vody je ve sklepě. Takže žádná možnost zakroutit mu kohoutem bez jeho vědomí není. A kolik na něj doplácí nevím. Zjistím to, až se jednou do toho bytu přestěhujeme. Možná je to pakatel, ale jde o princip. Takové sviňárny se prostě nedělají.
A co naopak ve sklepe ucpat stoupacku? Venovat mu zdarma i odpadni vodu? 8-)
A co ostatní uživatelé bytů? Myslím že momentálně není řešení, které by se dotklo pouze jeho. Tedy kromě té rozbité huby.
Jedině si můžou vynutit vstup k němu do bytu a nechat vyměnit vodoměry za nové, co jsou hodně přesné a nedají se zblbnout, jinak se s tím nedá nic dělat.
Holanďan sestrojil křídla a uletěl 100m pomocí síly svých svalů
http://www.stream.cz/video/671370-a-pak-ze-lide...
a až se taky nadchnete, jako já, tak se potom mrkněte sem:
http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/45650...
Kdo si přečetl knihu "Nebeští cyklisté" a viděl, jak musí létající stroj vypadat, aby se lidskou silou vznesl, tomu to musí být jasné. Nehledě na to, že už Leonarda napadlo porovnat lidskou a ptačí anatomii, čímž zjistil, že tudy cesta opravdu, ale opravdu nevede...
náhodou jsme viděl takovej zajímavej dokument, kde leonardovi nákresy dotáhli do realizace. Pmatuju si ten dřevěnej tank, kterej stavěli vojáci a docela chválili jeho vlastnosti. Při použití v tehdejší době by to byla zbraň, kterou by asi nešlo porazit. Měla jen limity terénu.
A kluzák, co nakreslil, ten lítal.
http://magazin.e15.cz/lifestyle/filipinci...
na babmbusovejch lehokolech jsme se svezl asi na třech typech rámu (a taky na několika dřevěnejch a překližkovejch) a je to prima materiál. Ty kola s emi líbí.
Pro ty, co by to taky zaujalo, tak tady je u jejich videa
o kanál na trubce (sjíždí s tím třeba schody)
http://www.youtube.com/user/KawayanTech/videos
a tady jsou stránky výrobce:
http://www.kawayantech.com/about%20us.html
A pak ze cenu energií zvyšují ošklivé OZE a jaderná energetika je nejvýhodnější. Viz http://is.gd/2BXJLV
Docela by mě zajímalo, jak velkou plochu pralesa by museli vykácet, aby na ní mohli pěstovat bambus pro několik milionů kol... Ale možná by to mělo větší výnos než různé druhy sajrajtů do nafty....
Bacha, aby to EU nevzala jako návod a nezakázala neekoligická kovová kola...
No....
Obecně vzato, tuhle cestu prosazují například britové a celkem nikomu to nevadí :)
Podle mě to má dva důvody :
je to vytváření případné ústupové cesty :)
no a ústupovou cestu v dnešní době asi není špatný mít neboť do stavby jaderné elektrárny ,v pojetí některých práv budou "mít právo" nám za chvíli kecat nejenom rakušané a němci, ale třeba i ňaňamové z nějakého ostrova u Zanzibaru, kterým některá z četných zelených stran v česku ráda poskytne balíky dokumentace tak, aby mohli u vhodně zvolenéjho mezinárodního soudu argumentovat, že ten jeden člověk za rok, který umře na planetě na následky používání jaderné energie bude od nich....
Koneckonců většina zeleně dotovaných programů je ve světě vždy uchopena velkými hráči a malý lidi na to dojedou, viz městečka a vesničky,jenž nemají čím topit ve svých výtopných na štěpku a které budou štěpku vozit z Ukrajiny neboť tento "levný obnovitelný zdroj " se na vagony vyváží do Rakous a sype se i do tepelných elektráren, takže městečka utřela s levnou energií huby... navíc se v lese nenechá ani vetvička.
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/business...
Kde jsou ti nadnárodní giganti, kteří chtějí ovládnout svět???
A kde je severokorejská armáda?
orgasmus při zvedání činek...?:-)
http://www.super.cz/9998-sport-muze-vyvolat-u...
Zajimave, ale asi zustanu u tradicnich metod. :-)
Ale před aplikací "tradičních metod" se ještě projeď na kole. Určitě to zkvalitní zážitek (viz výše).
8-)))
jj, to je profláklý i ve filmu...
http://www.youtube.com/watch?v=emDkpZkj_mo
Polské věznice jsou přeplněné opilými cyklisty
http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava...
Určitě to polští cyklisté patřičně ocení a dostatečně oslaví. To bude asi docela mazec na jejich silnicích, když už jim za to nebudou hrozit tak přísné tresty, to se teď odvážou i ti bojácnější.
Praha 1 s otevrenim Blanky neplanuje zadna omezeni provozu, Praha 7 nejaka omezeni planuje. Ale stejne to je az za 2 roky, to muzou vsichni desetkrat zmenit nazor.
http://zpravy.idnes.cz/otevreni-tunelu-blanka-v...
Ale všichni budou stejně nadávat, když se zúží veletržní...
http://neviditelnypes.lidovky.cz/pravo...
Pokud chcete hubnout, nakupte zasoby kvalitni cokolady a jezte ji nekolikrat tydne. :-)
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/amerika...
Pomáhat a chránit: http://is.gd/TnSKR7
Docela je mi líto i toho kluka policajtskýho, který se asi fakt snažil a teď je za blba.
http://www.novinky.cz/zena/styl/263376-zenske...
8-)
http://aukro.cz/lapac-snu-dc-w-39s-50...
Fabriqué en République tchèque
No nekupte to za tu cenu
8-)
Hezký, mám jeden vlastní výroby, před 18 roky jsem si ho vyrobil na jednom letním táboře, kde jsem dělal vedoucího.
Celá ta léta nám visí u manželské postele a zodpovědně mohu prohlásit, že funguje.
Navíc výroba je jednoduchá a docela zábavná
http://www.ceskykutil.cz/tvorime/vyrabime-pro...
Já mám zase jeden "origoš" od kmene Nahavů (i s certifikátem). Asi ani nestál tolik, ale taky funguje výborně :-)
http://aktualne.centrum.cz/domaci/grafika/2012...
... elita národa ...
8-(
Z grafu je zcela jasně vidět, že na politické straně opravdu nezáleží...
I když... :) V top-ten je 3 x ČSSD, 3 x KSČM, 2 x ODS, 1 x TOP 09 a 1 x VV... Je vidět, že soudruzi na lid skutečně myslí (=je zjevné, že "lidu" mají akorát tak plné huby)... Levice se opět nezapřela...
http://www.ebay.de/itm/11er-Tandem-Fahrrad-...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize...
Tenhle, odněkud ze západních? Čech je jen destimístný.
http://petrasovi.cz/mimon2006/im000470.jpg
http://www.ebay.de/itm/Gutschein-Tandem-12-18...
Schvalne, jestli tam nezapomneli dat ceduli, ze cyklisti tam projizdet mohou.
Další novinkou, která pražské řidiče kvůli nově vzniklé pěší zóně na Václavském náměstí čeká, je uzavření Jindřišské ulice směrem k Václavskému náměstí od ulice Panská. "Radnice se rozhodla bojovat s auty projíždějícími na magistrálu přes Václavské náměstí, a proto dojde k tomuto dopravnímu opatření. Tím se zamezí zbytečným průjezdům. V ulici bude možné dále parkovat, bude slepá, ale nebude průjezdná. Jindřišská tak bude mít stejný režim jako Vodičkova," řekl před časem starosta.
http://domaci.eurozpravy.cz/doprava/46849-praha...
Jsem na to zvědavý, každopádně u výjezdu z Jindřišské na Válcavák to bylo teď hrozný. Tramvaje tam věčně stály v kolonách, něco jako na Malé Straně...
Tam hlavne porad proudi davy lidi pres ten prechod, coz blokovalo auta a tim padem i tramvaje, takze by se to mohlo trochu zlepsit. Na takovychto prechodech kdyby ridici opravdu davali prednost vsem chodcum, tak nejedou snad nikdy. Dalsi podobny je treba u Obecniho domu.
A dobře jim tak, ač v tomhle nejsem nijak vyhraněný, tak se mi v centru města prostě takhle mocná doprava nelíbí. S chodci se tam musí počítat, je to střed města... U nás u Viktorky to je taky tak. Přijede tramvaj, vyvalí se 100 lidí a pak další. Tam teda docela nechápu, proč není ta zastávka blíž VŠE, i když chápu, že by to způsobilo spoustu problémů, tak největší proud je k nám, fotbalový stadion je velmi nárazový...
Zrovna jsme o tom mluvili, že VŠE by pomohlo: a) posunutí zastávky tramvaje blíž ke škole, b) zlegalizování průchodu přes Hlavní nádraží.
Ostatně spolu jsme o tom přechodu přes koleje mluvili v sobotu a já si v neděli všiml, že na nádraží Kladno-Ostrovec je legální přechod přes koleje krytý jen křížem a nějakou cedulí, kterou jsem si z vlaku nepřečetl. A to tam jezdí dlouhé nákladní vlaky, které ve stanici jistě nestaví.
Mimochodem, obdobné nelegální hopsání přes koleje jako na tom Hlaváku se provádí na Kladně-městě, kde půlka lidí, co tam vystoupí z vlaku čeká, až vlak přejede a pak v rozporu s předpisy přechází trať.
V Kralupech taky cast lidi chodi nelegalne pres koleje zadem, on to bude dost rozsireny a spis tolerovany nesvar. Tu ceduli tam musi mit pro pripad, ze by se neco stalo,semafor tam asi davat nebudou...
Problém je s tím hlavákem, že tam prý často stojí policie a pokutuje. To je totiž jednodušší než řešit bezdomovce v Šervůdu - Vrchlického sadech.
Za to je fakt mozny dat pokutu, kdyz jdes pres koleje? Na zaklade ceho?
Na základě několika stovek mrtvých a zmrzačených lidí ročně ?
To je blbej duvod, zajima me opora v zakone. Nemuzou zatim nastesti pokutovat cinnosti jen proto, ze jsou potencialne nebezpecne.
Třeba je tam cedule přechod přes koleje jen pro zaměstnace drah? A pro ostatní zakázáno ?
A neptej se mě na základě čeho.
Valná většina zabitých vlaky je v okolí nádráží, tedy na místech "plných rozumných lidí, kteří místo dobře znají a chtějí si "jen zkrátit cestu což není trestné".
Tihle lidé naprosto kašlou na fakt, že kvůli několika minutám zničí život své rodině, rodině mašinfíry a otráví zablokováním dopravy tisícům lidem den.
Rok 2012 284 nehod vlaku s člověkem 220 mrtvých....
Trochu z jiného soudku!?
Podle nového předpisu o požární bezpečnosti musí od ledna 2011 každý komín připojený k funkčnímu kotli(na vytápění) alespoň jednou ročně zkontrolovat kominík. Po vyčičtění komína musí vystavit zprávu o kontrole(na předepsaném formuláři).
"Tomu, kdo dokument nebude mít a vyhoří kvůli špatnému komínu, hrozí pokuta až 25 tisíc Kč"
Tedy: Vznikne-li ti škoda, zaplatíš pokutu(přijde mi to jako pokuta pro cyklistu, který se sám zranil, protože ZRANIL CYKLISTU)
Nj, ja vim, ale ja proste novou strechu delat nebudu kvuli tomu, ze kominik odmita prelezt z nepouzivaneho komina na pouzivany po prkne a na strechu se slapat neda. Tak nevim, jestli shanet jineho nebo se na to lejstro vykaslat.
Velikonoční Neštětická hora (http://www.nakole.cz/akce/772-velikonocni... přihlásil se i Kominík!
Přihlaš se taky!
8-)))
Asi by to byla chvilka hledání, ale někde to bude. Bude to nějaký zákon nebo vyhláška týkající se železniční dopravy.
Nejsnáz to zjistíš, když před takovou hlídkou přeběhneš koleje. Konkrétní paragraf ti napíší na bloček a pak si to už jen dohledáš... :-)
Ještě koukám na letecký snímek, že na tom Hlavním nádraží se jedná, v případě přechodu z posledního nástupiště, o přechod dvou kolejí, což normálně myslící člověk by mohl bezpečně zvládnout. Ach jo, ty předpisy... Zajímalo by mě, jak hustý je na těch dvou kolejích provoz.
Docela hustý je, neboť Hlavák je chorobně přetížený nádraží ( proto jsem se divil, když chtěli rušit Masaryčku).
Kladl bych důraz na to "normální myslící", naprostá většina chodců přes koleje normálně myslící nejsou, navíc polovina má sluchátka a druhý polovina při tom telefonuje.....
Jednou jsem tam měnil gumu přesně na konci cyklostezky a sledoval ten lidskej šrumec, valná většina lidi jen tak zběžně jukne a neslyšeli by ani houkající vlak, protože oni mají svůj svět ve sluchadlech...
Hele, tam je nejhorší to, že na té poslední koleji fakt nic nejezdí... Dráha nechce z různých důvodů (viz. článek níže) dělat žádné úpravy... Rozdíl ve vzdálenosti je skoro kilometr a to je sakra hodně...
kilometr to je sakra hodně. ALE záleží odkud se měří :)
Tak se ptám kilometr odkud ?
Když si dám praporek na mapy do středu nástupiště Hlavního nádraží tak je to na ten sjezd cyklostezky u kraje viaduktu 332 metrů.
Pokud si dám cestu okolo tedy parkem tak to dělá 718 metrů... takže kilometr rozdíl je městská bajka první kategorie :)
Já jsem to jednou měřil chůzí s GPS v kapse, protože jsem čekal na VŠE a neměl co dělat. Je to cca 300 metrů rozdíl. Počítal jsem to od výstupu z metra. Ale je to zatraceně rozdílné v rychlosti, jakou to projdeš, regulerní cestou se dlouho motáš mezi lidmi skrz Vrchlického sady, přecházíš přes světelnou křižovatku. O odpudivosti prostředí ani nemluvě. Ilegální cestou se promotáš davem v odjezdové hale a pak už jdeš rovnou, bez zdržování. Pominu extrém, že ti vlak přijede na 5. či 6. nástupiště, to člověk musí mít německou náturu, aby to nepřešel ilegálně.
V Děčíně při rekonstrukci udělali z příchodu k nástupištím průchod z jedné strany trati na druhou, v rekonstruovaném Ústí n/L to je nebo bude brzy také, jen v Praze se nemůže podchod protáhnout o 20 metrů a udělat šikmá rampa za míň než 10 mega. Mám nepříjemný pocit, že kdyby to byla práce za miliardu, tak už by tam Metrostav či někdo stavěl.
Neargumentuju že by tam neměl být udělaný legální průchod mimo (přes nebo pod) koleje.
Ovšem argumentovat tím, že přelézání kolejišť není odpudivé a že v hale brzdí spěchající chudáky lidi dav a že Vrchlického sady se musíš promotat ?..
Nemůžu si pomoci, ale jít rovnou a bez zdržování přes několikatero kolejiště není projevem ne- německé nátury, ale prachsprosté pitomosti pitomců, šetřících čas tak pitomě, že je to do nebe volající.
Poskakovat v cestě kolejových vozidel je návod k sebevraždě a každý mrtvý ( 220 minulý rok) je přímou obětí pitomců, kteří to propagují a dělají to opatrně, kvůli tomu, že je bolí nožičky a nebo kvůli tomu, že systém k tomu nutí....
Ostatně stačí se podívat co se děje na nádražích kde jsou lávky a podchody a přímo v jejich osách přebíhají hordy debilů dál koleje ( Typicky Běchovice, Stránčice)
Prostě typický český způsob je ušetřit každou minutu, každý metr fyzické aktivity a ještě k tomu mít kydy o tom jak tím napravují systém.
Že by někdo z domova vyšel o pár minut dřív nebo se kousek hejbnul pěšky nelze čecháčkům ani naznačit...
Pořád mluvím o přechodu z posledního nástupiště a ty se tváříš jako kdybych chtěl chodit z prvního.
2x denně překračuji železniční přejezd označený pouze křížem a překvapivě ani jednou jsem nevběhl pod vlak. A to na širé trati kde vlak jede nejspíš rychleji než vlak odjíždějící od nástupiště. A myslím, že traťová rychlost na příslušném zhlaví hlavního nádraží je 50 km/hod, takže i ten přijíždějící není rychlejší než ten, na který si musím dát pozor.
Zajímavé je, že v jiných vláknech argumentuješ tím, jak stát bere lidem odpovědnost z rukou a tady si nedovedeš představit, že by na konci posledního nástupiště nemohl být přejezdník.
Hele to není fér :)
1. polovina lidí tam nechodí z vlaku ale z metra.
2. Další část lidí tam nechodí z posledního nástupiště ale ze všech nástupišť.
3. Navíc část lidí prostě projde skrz hlavák aniž tam něčím přijedou.
Argument s přechodem okřížovaného přejezdu je překvapivě špatný a nečekal bych ho v debatě o přebíhání kolejišť stádem idiotů...
Vlak tam zpomaluje a má tam značený přejezd takže tam čeká lidi, auta atd...
50 km za hodinu vlak prostě nezastaví na fleku...
Argument o státu si strč za klóbrc :)
Stát není vlak, stát nepřejíždí lidi kteří mu naskáčí do kolejiště.
Odpovědný lidi nelezou přes kolejiště.
Odpovědný lidi nedělají ostatním lidem těžší život.
Ps není někdo mašinfíra, aby tady váženým přebíhačům kolejišť řekl svůj názor na to co je to odpovědnost nebo nezodpovědnost ?
Hele, já to měřil ke škole. Takže je to tak, že z místa, kde je na seznamu vláček (cca střed nástupišť) do parku (přímo, bez nějakých schodů a motání se), přes Sherwood, přes Bulhara a ke vchodu do "Staré budovy", nejbližšího vchodu na VŠE: 1.085km, kolem střediska Naděje v Bolzánově, přes 4 světelné křižovatky u Bulhara.
Od stejného vláčku nejkratší dnes možnou cestou před stejný vchod Staré budovy: 562metrů, cestou bez aut, s jedním přechodem (totožným s druhou trasou. S přechodem přes jedno aktivní kolejiště, které je ovšem poslední na hlavním nádraží a zajíždí tam minimum vozů a to velmi pomalu....
Ale neobhajuju přebíhání přes koleje, já tam opravdu nerad chodím a vlastně ani nikdy mi to nepřijde rychlejší, protože nejezdím vlakem...
Kdyby tam byl průchod a schody k zastávce, tak to nebude ani 400 metrů...
takže kilometr se nám nějak rozmlžil že ? ?:D
Hele to máš pravdu, ale jak se mi to povedlo? To je divný :-D
Ale pamatuju si, že to byl rozdíl asi 850 metrů. To bylo to, že tenhle výpočet jsme dělal poctivě až po tu poštu, nikoli zkratkou... Ale půlkilometr to je určitě, i to je v běžné dopravě docela dost. Myslím, že by na tom měl mít zájem i dopravní podnik, protože se pak indukuje obrovská poptávka na jednu zastávku a ty tramvaje jsou šíleně nacpané...
ČD asi ne, protože jim lidičikové nechodí kolem obchodů...
K tématu:
http://chodcisobe.cz/praha/podnety/127/pruchod...
Na tom hlaváku je ale ještě jedna nepříjemnost, a to, že jedině přes ty koleje se dostaneš k budově, kde sídlí vlaková pošta. Teda ještě tam můžeš jít od VŠE, ale to je docela šílená obchůzka.
Teď si to nepamatuji, ale mám pocit, že u těch kolejí je cedule ne zákazová, ale něco v tom smyslu jako "pozor vlakový provoz". Alespoň loni to tam bylo - vím, že jsem na to koukala, abych věděla, jestli porušuji nějaké nařízení nebo ne, když přes ty koleje jdu.
To je to samé pokud použiješ autovlak.
to se jako jezdí auty přes kolejiště ?
Autovlakem jsem zatím nejel, tak nevím jaký je tam režim, ale předpokládejme
a) vagon na auta je umístěn u rampy, po naložení se připojí k vlaku. Jak se já řidič dostanu do vlaku?
nebo
b) celý vlak je u rampy. jak se jako cestující bez auta dostanu do vlaku?
"Schvalne, jestli tam nezapomneli dat ceduli, ze cyklisti tam projizdet mohou."
Tady máš odpověď: http://media.novinky.cz/586/315868-original1...
To je fakt "bezvadná" cedule. Chtěl bych být zahraniční cyklista, který před ní stojí a přemýšlí, jestli smí či nikoliv.
Pokud budu umět trochu česky, vezmu kolo a pojedu si pro povolení na úřad městské části Praha 1. :)
Nemohla by tam být třeba dodatková cedulka s ikonou kola a nápisem Povoleno/Free.
Já jsem včera nad tímhle přemýšlel v německém vlaku, že hlášení zhruba: "Zastávka na znamení, pro vystupování použijte ovládací tlačítko" je poskládáno ze slov, která nepatří do základního kursu cizího jazyka a jistě by se to dalo říct méně košatě. Věřím, že u nás cizinci ta naše často zbytečně ukecaná hlášení také nejsou schopni rozkódovat.
V USA máš taky všecky cedule v angličtině a nikdo se nad tím nepozastavuje...
Já se nepozastavuju nad nápisy v cizím jazyce. Jen bych chtěl, aby nápisy, které mohou být užitečné pro cizince byly srozumitelné. To tebou ukázaná cedule splňuje. Z textu na ceduli v Praze nejsem moudrý ani jako Čech, protože tam chybí, že cyklistům je průjezd povolen. Je tam sice symbol kola, ale není tam informace co to znamená, chybí tam to slovo POVOLENO či NEPLATÍ PRO. To si musím domyslet.
V lesích za Hradcem Králové nějaké hlavy vymyslely tyhle zónové značky. Naprosto nesmyslně a nelogicky je mj. umístili i na silnici II.třídy č. 298 mezi Třebechovicemi a Býští. Nejlepší bylo, že tudy potom vedla dlouhodobá objížďka odklánějící veškerý provoz ze silnice č. 11 na č. 35. Živě si dovedu představit nějakého cizince, jak na ten zákaz zírá.
Dobrý je taky to, že tahle zóna není ani na jedné straně ukončena, Takže asi platí pro celou republiku, nebo možná celou Evropu a Asii... :-)
No a vážně - nikdo se pak nemůže divit, že se u nás nedodržují příkazové a zákazové značky. Tímhle tuzemské i cizozemské šoféry k porušování přímo nutí a odnaučují značky respektovat.
Teď na to koukám, to jako znamená, že vyznačená pěší zóna platí jen pro vyjmenovaná vozidla? A pro ostatní to pěší zóna není?
Vypadá to krapet nelogicky, ale asi to mají podle zákona v pořádku (i když je srandovní kombinace zkratek, nápisů a obrázku :-))
"název dopravní značky: Pěší zóna
skupina: informační značky provozní
označení: IP 27a
popis: označuje oblast, například část obce určenou především pro chodce; ve spodní části značek se vyznačuje vhodným nápisem nebo symbolem, kterým vozidlům je vjezd do této oblasti povolen a popřípadě v jaké době; "
http://www.novinky.cz/koktejl/263575-pivni...