ahojte,
nema niekto skusenost s toutou celovkou pri jazde na bicykli ? Co myslite, bude stacit ? Tu je odkaz http://www.svietidla-fenix.sk/tuzkove-aa...
aky je vas nazor ? dik
.. doplnim este,ze v noci nezvyknem jazdit .. ale napr tohto roku sa mi stalo, ze som nestihol prist domov za vidna . . takze chcel by som to mat ako osvetlenie v pripade nudze, ci cykloturstiku ..
Na osvetleni je tu jiste spousta erudovanejsich nez ja, tak fakt jen nazor, celkem laicky, a snad jen jeden z mnoha.
Urcite myslim bude stacit na to, abys byl dobre videt, tedy spis na pasivni osvetleni.
Co se tyce toho, abys taky neco videl ty, je to uz spis opravdu jen nouzovka, na dojeti po silnici neprilis velke vzdalenosti jakztakz v pohode, ale jinak uz nic moc.
A doporucil bych pocitat s tim, ze neni idealni narvat do ni baterku a "zapomenout", jako lidi bezne delaji u jednoduche blikacky, ale mit vzdycky jeste i rezervni. Jedna AA neni moc, tahle baterka z ni umi vytahnout celkem slusny vykon, ale nevydrzi to samozrejme moc dlouho.
a co tato, bude stacit aj na aktivne osvetlenie ? .. to uz by mohlo ist, nie ? ... http://www.svietidla-fenix.sk/tuzkove-aa...
Jo, to uz rozhodne jo. :)
Jen na doplneni - nevim, jestli to planujes jako jedine svetlo, nebo neco mas i na kolo. Osobne si nemyslim, ze jen samotna celovka je uplne idealni, je myslim dobre mit jeste neco i primo na kole. Ale to uz zase nemusi byt oboje stejne silne.
..ano chcem este klasicke svetlo, nieco mala lahke, vybral som nieco od sigmy .. celovka by mala byt ta hlavna ..
Chtěl si říct že čelovka bude ta hlavní v terénu mimo silnici kde jezdí auta, že? Jinak tě protijedoucí řidiči nebudou mít moc rádi a budou do tebe pálit dálkovýma o sto šest. Mám ten malinký Fenix a nosím ho na kšiltovce co by chodec, jednak aby mě šlo vidět a druhák abych si na těch rozbitých krajnicích nezlámal nohy. Když jede auto a posvítím do dálky tím že narovnám hlavu, okamžitě auta tlumí dálková světla. Jak ztlumí a vím že o mě vědí, sklopím hlavu tak, že střed kužele mám tak 2m před sebou a přes to někteří nerváci problikávají. Má jenom 30lumenů a při sklopení může svítit ve směru řidiče maximálně 1/4 plochy reflektoru. Na kole mám 2 Sigmy Powerled Black a na silnici je to zbytečnost, stačí nejslabší režim. V terénu je nejsilnější mod naopak super. Takže na silnici bych si být tebou koupil Sigmu Pava, ta je v Německu schválená do silničního provozu a tím uzpůsobenou optiku. No a do terénu klidně tu čelovku, i když já bych to nechtěl, klesne teplota, začne ti jít pára s pusy a rázem vidíš hovno.
A to závěrečné "hovno" bych podtrhnul.
Vladimíre, jsem rád že souhlasíš. :-)
Taky jsem čelovku na kole zkoušel. Docela mi vadil i popruh kolem hlavy. Na turistiku, běh, asi lepší možnost není, ale na kole mám dvě LED CHINA světla na řidítkách a těším se na každou večerní vyjížďku. Ten pokrok oproti dřívějším dynamům a 3W žárovičkám je neskutečný.
Jj, ty čínské Fénixy jsou skvělé, škoda že na ně nevyrábí nějakou násuvnou optiku. Všelijaké kšilty to moc neřeší a na prvním místě pro mně je nenasírat řidiče. I když se najdou sobci kterým vadí na silnici všechno a všichni kromě nich samých, těm člověk prostě neuhoví, pro ty je cyklista smetí.
Mne teda prisel kuzel fenixe moc uzky, mam ted zebru pouzitelnou i jako celovka i na riditka a s tou jsem spokojena.
Všechny Fénixy mají úzký kužel, proto by mohli ke všem těm doplňkům co k nim nabízejí vyrobit slušnou optiku, která by se jednoduše nasunula na přední část svítilny. Kužel by rozšířila a sklopila tak aby svítilna neoslňovala protijedoucí řidiče. Není ta zebra slabá?
Mam H600 ( http://www.ledshop.cz/led-celovka-zebralight... ) a slaba rozhodne neni. Nejsilnejsi rezim jsem pouzila jen parkrat kratkodobe (treba na hledani stromu se znackou v lese se zasnezenou cestou), takze mi nevadi, ze se po 3 minutach prepne na slabsi. Je na hlavu trochu tezsi, ale da se na to zvyknout. Chtela jsem baterku na li-on akumulator, protoze mi v mraze baterka s beznejma tuzkovkama moc brzo chcipala.
Ahá, tahle ta, tak ta je super. Uvažoval sem o ní, ale mám hromadu AA akumulátorů Sanyo Enelope a kvalitní nabíječku, takže všechno kupuji na AA nebo AAA. Jak řešíš abys neoslňovala protijedoucí řidiče?
V podstate neresim a zatim me nikdo neproblikaval. Asi ji mam primerene sklopenou a taky nejezdim po silnici na nejvyssi vykon. Rikam si, ze prece nemuzu oslnovat ridice tolik, jako nektera auta. Aspon konecne neoslnuji protijedouci auta me. Kdyz jsem si pujcovala slabsi baterku od syna, tak kdyz me mijelo auto, vubec jsem nevidela pred sebe pres jeho svetlo. A taky konecne auta vypinaji dalkovky v rozumne vzdalenosti ode me, ale porad pozdeji, nez kdybych byla auto.
Kšiltíky to neřeší? Jak vysoko nad zemí máš světla a jak dlouhý jsi udělal kšiltík? Myslel jsem si, že bych na svém budoucím světle kšiltíky zapojil.
Na tříkolce jsou světla 30cm nad zemí a kšilty jsou dlouhé 10cm. Na rovném asfaltu je to v pohodě, najedeš ale na hrbolatou krajnici a světla kmitají s rámem. Tedy i 1cm nahoru/dolů a už jako bych problikával protijedoucí řidiče dálkovýma. Na klasickém kole s odpruženou vidlicí by to ale fungovat mohlo.
Tohle je silně individuální. Pokud nehodláš jezdit za tmy, ale chceš to pouze na případné dojetí, tak to je v pohodě.
Dost záleží, kde jezdíš a jak vidíš za tmy. V místech, kde to dobře znám dokážu jet s 90 lumeny klidně 40 km/h. To je po silnici bez velkých zatáček. Když s tím někomu posvítíš přímo do očí, tak ho oslníš i na 50 metrů. V místech kde to znám hůř a jsou tam díry mi 90 lumenů na rychlejší jízdu nestačí. Také dost záleží na tvaru kužele.
Ale jak píšu je to silně individuální. Jsem zvyklej se koukat do dálky, takže mám oproti některý jiným jezdcům světlo nastavené dost do dálky.
Tahle čelovka mně taky zaujala, ale ne na kolo, tam mám jiné světlo.
Přesně tuhle mám a kromě jiného ji používám i na příležitostnou jízdu po tmě na kole. Nevozím ji na hlavě, ale dávám ji na řídítka, nasměruji ji tak, aby mi osvětlovala cestu přede mnou a krajnici napravo. Vidím dobře a s auty jsem problém neměl. Při nižší rychlosti (do kopce, proti větru) ji ani nepotřebuji přepínat na plný výkon.