Tak jak se uzdravuju, tak mě napadají čím dál větší p...ny. Nezkoušel jste někdo vyměnit v nábojích konusový ložiska za "průmyslové" tj. normální ložiska. Mám takovej dojem že jsem kdysi zahlídl nějaké sady na takovýhle předělávky, ale nemůžu nikde nic najít....
A výhoda je jaká, snad kromě snazší výměny?
Použitým materiálem a jeho tepelné a povrchové zpracování.
Vem si kolik musísnést ložiska na autě a kolik vydrží než se začnou sypat. A přitom je to průmyslové ložisko.Snad nikdy jsem neviděl aby auto mělo konusy.
zase nechcem trepnut blbost ale na kole tiez nedosahujes 2000 otacok na kolese. Tak tiez netusiim preco prave priemysle.A na biku sa udrzba loziska roby markantne lahsie ako na aute.
Dalej auto vazi co vazi a bike ma svoju v tomto pomere zanedbatelnu vahu.
Teda zhrnute auto ma priemysle z toho dovodu ze je to lozisko omnoho viac zatazene + vysoke otacky.Pri baiku toto nehrozii otacky aj ked priblyzne (pri zjazde) sú len krátkodobe tak konusi stacia bohate. Udrzba ano na konusoch treba robyt ale staci raz az 2x za sezonu. Pri priemysloch probleem je v tom ze nevies ze to drhne hned (az idu zvuky alebo to je pocut ci citit)len pri reviizii by si to zitil.Ale tu nerobys lebo vraj netreba... (bezudrzbove!!!)
Muzes mit doma par lozisek po par desitkach korun a kdyz se ozvou, vymenis. Kdyz rachta prumysl, da se na tom dojet klidne i par dni natezko. Kdyz nacnes konusy, je z toho daleko vetsi investice.
tak ale ak rachta a ides na tazko naboj mas z AL tak je pravdepodobne ze aj priemysel si vyrachta dulek a je volny tym padom tam mozes strkat novy kolko chces ked tam lieta.
Este takto ja netvrdiim ze 1 alebo 2 je lepsi len mi pripada uuplne nezmyselne prerabat konusy ..... Kedze naboj je prisposobeny ucelu ktoremu bol navrhnuty a ako bol navrhnuty.Nehovoriac o tom ci je tam dost masa na frezovanie lozka na priemysel aby to po 2k km neruplo.
Teda ak kupim naboj s konusmi trebars SH 525 tak naco ho budem frezovat??Mne osobne to pride zbytocne.
V osobním autě se používají víceřadá ložiska a při přepočtu zatížení zjistíš, že plně naložené kolo zatěžuje ložiska podobně. Vzhledem k tomu, jak jsou vyráběny náboje kol, většinou stačí vyloupnout misku z náboje a osadit náboj patřičným "průmyslovým" ložiskem.
teda ked mi das nazvy nabojou kde sa to da len vylupnut tak by som to skusil aj ja :-D. teda ked inak nedate
Že by nějaké ložisko pasovalo do drážky pro kuličky? No, možný to je, teoreticky:-)))
Stačí mít doma soustruh a nebo zaplatit soustružníka. :-) Při zvolení utěsněného SKF ložiska ti vznikne náboj na doživotí, to vše bez údržby a mazání. :-) Dost dobře nechápu proč do drahých nábojů s průmyslovými ložisky dávají ložiska podřadné jakosti, asi aby byl kšeft. Většinou jsou to drahé atipy, jejíchž cena neodpovídá kvalitě. Takže ani za kvalitní vyměnit nejdou, proto ten soustruh nebo soustružník. Mnohdy stačí ubrat pár desetinek mm a už ti tam vleze super ložisko.
Tak tak, ložisko je jediné místo, které může spolehlivě fungovat jako kurvítko.
... nemáš relevantní informace ...
co jiného může na náboji fungovat jako kurvítko?
Osa? Jednak je snadno nahraditelná, druhak když bude o nábách určitého výrobce známo, že jsou z bláta, nebude je nikdo chtít.
Ložisko odejde po určité době, rozdíly zaznamená jen ten, kdo se o to zajímá a životnost jednotlivých dílů systematicky sleduje.
Novatec pouziva podradna loziska. Nicmene jdou bez problemu za zlomek ceny sehnat neoriginalni v nasobne kvalite.
Podle mě jsou kónusy naprosto vychytaná záležitost, přece u šimánů nejsou žádný vořezávátka, tak proč to měnit :-)
Vychytaná? Třeba takto? :-)) (HB-NX21-E po 10tis.)
tak ale po 10k ti budu aj priemysli vyzerat divne a musis ich menit. tu menis + naviac konusy
Mám na zdi pověšené kola s náboji sram(průmyslová ložiska). Po 12tis. jsou na tom s vůlí jako na začátku. Když jsem měl na reklamaci převodovku tak jsem je zase nasadil a jezdil. Ve předu mám nábu od Schmidts(SON) a bez problému.
To otrhání materiálu na dráze kuliček může vzniknout i po méně kilometrech jako důsledek příliš utaženého konusu.
Přetažené nebyly, to je regulérní pitting v důsledku nekvalitního materiálu (co čekat od kónusu za 70kč). O kuličkách ani nemluvě. Existují nerezové, povrchově kalené a celokalené. Zničené kuličky z celokalitelného materiálu jsem viděl, ty se neloupou. Do průmyslových ložisek si žádný zavedený výrobce netroufne dát jiné než celokalitelné kuličky v příslušné geometrické toleranci.
Kdyby ses neprosadil v průmyslu, zkus kultůru!
To už jsem zkoušel a zjistil jsem, že jsem takovej normální muzikant...co kde vypít, sežrat a ošu..t :))
To je dobrá rada. Předělávat něco, co funguje, je podle mne nesmysl. Sám sice mám radši průmysly, ale dobrý konus na silničním kole má svoje opodstatnění.(špatné zk. mám s koly na konusech od am. clasic). Ale třeba zrovna shimano má tendenci měnit i dobře fungující za údajně ještě lepší. Takže byli schopni místo celkem geniálních rapid-fire vrazit dualy i na MTB. Taky za pěkně draho. Předělat konusové ložisko na průmysl bude mnohem větší úlet. Šel bych radši do toho kina.