Ahoj všichni!
Tak jsem si říkal, že když zvládnu v pohodě jezdit na tomhle:
http://www.youtube.com/watch?v=Yab_UA0ERZY
že bych mohl zvládnout i jednokolku. No tak jsem pár dnů majitelem jednokolky od Azubu.
Konkrátně téhle:
http://www.azub.cz/jednokolka-20-palcu/
akorát tedy není červená, ale stříbrná:-(
No a vypadá to, že jsem se možná mýlil:-( Jsem schopný na tom je,t když se držím zdi nebo ještě lépe nějakého regálu a když se pustím, tak to nejspíš bude tak půl metru než mi to ulítne dopředu nebo dozadu.
Máte někdo nějaký zkušenosti a radu do začátku?
Díky moc
Jurimír
Chce to hlavně balanc :)
To si myslím, že je základ, ale zde instruktážní video, jak je vidět opírat se můžeš třeba o kolečko ...
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony...
"Malá" Anetka od Fafejtů http://wert.rajce.idnes.cz/Anetka_uz_zvlada... jezdila na zahradě na trávě pod lešenovou trubkou na vysokejch kozách který se přidržovala. Furt to nešlo, nějaký čas byla přestávka a pak opět nasedla a tuším, že za hoďku už normálně jela po silnici :-) Přišlo to samo asi společně s talentem)
děti jsou v tomhle tvárnější, taky mi takovýhle věci šly kdysi rychlejc. Ty kozy nebo něco nejsou špatnej nápad.
Hodinu jsem na to zatím neměl ani dohromady. Mám to v práci, tak prostě tak dvakrát za den to zkusím na patnáct vteřin na skladě podle regálu. Víc času nemám a doma není kde.
Ale ten konec toho videa, tak to zvládám taky dobře:-)
začínal jsem v chodbě,kde jsem dosáhnul oběma rukama na zdi, potom mi stačila jen jedna ruka na zdi.Venku jsem to potom zkoušel s trekovejma hůlkama.Po pár dnech neježdění už jsem zvládal jízdu kamkoli jen ne tam kam jsem chtěl.Pak se dostavil úspěch a já dokázal jet i tam kam jsem chtěl.Hůlky maj pro začátek výhodu že zůstáváš dýl v sedle a necvičíš jen rozjezd ale i jízdu.Dodnes mi dobře nejde řízená jízda pozadu.V začátku dost pomůže když je duše podhuštěná a sedačka vejš.
Jízdu na jednokolce bych popsal jako dobrovolnej pád dopředu, kterej se snažíš zabrzdit šlapáním:-)
Ještě jsem zapoměl dodat, že zezačátku je nejlepší treninková dráha, je tam kde tě nikdo nevidí.Alespoň pro mě to tak vyhovovalo.O soucitné komentáře chytrých kolemjdoucích jsem nestál.
Stačí mi co si vyslechnu při jízdě na leháči.
Našel jsem prázdnou silážní plochu s betonovym povrchem a vyvýšenym okrajem,ze kterýho se krásně nasedalo.
Když někdo pozoruje počáteční snažení na jednokolce, stejně čeká jen na to kdy spadneš a jak se rozbiješ.
Zkušenost mám jedinou - vypadá to velmi snadno - viz foto z Grosglockneru....
http://www.damika.cz/foto/2008_08_29/slides...
Ale jinak jsem soudný, takže další zkušenosti naštěstí nemám :-)
on to dal na jednokolce? :-O
Hmmm, tak to mám co dohánět:-)
http://www.youtube.com/watch?v=wOLQtHl2Coc&...
http://www.youtube.com/watch?v=fPP8z9iqH7s&...
http://www.youtube.com/watch?v=Z8xJao6BQzI&...
http://www.youtube.com/watch?v=eUFWh2LvAgU&...
http://www.youtube.com/watch?v=qMVYixKzQSs&...
hele, podobný videa jsem viděl.
DObře se na to kouká, ale ani trochu mě neláká něco podobnýho umět a ani jsem nepřemýšlel tímhle směrem.
Ale ten Grossklokner, ten by v případě, že bych se na jednokolce naučil byl reálně nějak zvládnutelnej. není potřeba cirkusových dovedností. Jen to umět ovládat a výdrž...
Tohle je uz vazne do cirkusu: http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&...
metr bez držení! Sem neuvěřitelnej borec :-D
To zvladnu taky. Opakovane a pokazde. Smerem shora dolu. 8-)
Mě dostala tahle buchta v Praze s taškou a telefonem: http://4.bp.blogspot.com/-dri60uyTjaM...
Je to z webu http://www.praguecyclechic.com/ Myslíkova 14.7.2011. To je poprvé co jsem viděl, že by to někdo použil jako dopravní prostředek. Dělá se to i s převodovkou.
Ja takhle videl jet 26" nekde u Jungmanaku a dalsi, co vylezl z matfyzu a za jizdy smskoval.
Já si vždycky myslel, že je to k ničemu. Teď ale vidím, že to má samá pozitiva. Máš vlastně legálně volné obě ruce a nemůžeš přelítnout přes řidítka. Kdyby se to vytůnilo rohloffem, nábojovým dynamem, nosičem, tak je to do města ideální. Zamykat to není důvod, v krámě či na úřadech z toho slézat přece nemusím! A v MHD mám sezení také furt s sebou, maximálně se přidržím tyče. Má to vůbec nějakou chybu?
Obavam se, ze urcitou chybu to ma (krome toho, ze na tom neumim). Na jednu stranu je to evidentne jizdni kolo (v tom pocet kol zrejme nehraje roli), na druhou stranu to nikdy nemuze splnit vsechny predpisy pro jizdni kolo (dve nezavisle ucinne brzdy, odrazka, nesmis jezdit bez drzeni riditek...).
Takze na silnici na tom jezdit nesmis a po chodniku to muzes akorat tlacit, pokud neomezujes chodce. Takze mi prijde, ze legalne je to nepouzitelne... ;)
Jinak jsem ale v Praze par lidi na jednokolce videl a zavidim, to bych se nenaucil.
No abys učinil zákonu zadost, tak si nějaká řidítka do ruky vzít můžeš ;) Že jsou ale přežitek umí policajtům třeba dobře vysvětlit Galas.borec.cz , který je taky nepoužívá. Umím si i představit čelisťovou brzdu, která by se dala ovládat nohou. Problém vidím jen v tom ovládání převodovky, volnoběhu a držení rovnováhy.
Existuje rozbor toho, čemu se selským rozumem říká "nikdo není povinen dělat nemožné".
A bývá tu uváděno na příkladu koloběžky (která je zákonem o silpr považována za jízdní kolo) a odrazek na pedálech (které zákon pro kolo vyžaduje, leč koloběžka jaksi nemá pedály). Pak samozřejmě nelze po koloběžce vyžadovat odrazky na pedálech. Tak to platilo dříve, dnes zákon umožňuje naahradit je odraznými plochami např. na obuvi, což už splnitelné je.
Nicméně podstatné je, že zákon v době svého vzniku nemůže předpokládat všechny varianty, které život přinese, a nelze vymáhat jeho doslovné dodržování, pokud by se jednalo o zjevný nesmysl.
Jednokolka snadno může mít odrazky ve výpletech, dopředu, dozadu, na pedálech, světlo.
Zjevným nesmyslem je požadavek držet řidítka u vozidla, které řidítka nemá. Tedy za nedržení řitítek imho nelze jezdce na jednokolce postihovat.
O nezávislosti dvou brzd na jedno kolo by se dalo diskutovat. Faktem je, že technicky není problém brzdu na jednokolku dát, takže je to imho vymahatelný požadavek.
Další možností je prohlásit, že jednokolka není jízdní kolo (v příkladném výčtu není), že je to hračka typu kolečkové brusle nebo lyže. Tudíž uživatel je chodec a uplatní se přiměřeně ustanovení pro chodce.
Jednokolky s brzdou samozrejme existuji. Ale se dvema... Kotoucovku + rafkovou? 8-)
No ale stejne by to nebyly dve nezavisle brzdy, kdyz brzdi stejne kolo, ne? :D
Co ale pouzit jako druhou brzdu padak, ta uz by nezavisla byla...
Nebo klacek a brzdit o zem... Neco jako ten brzdny spalik na inlinech.
Na tandemu, který sloužil třeba i k tomu někoho odvézt a pak jsem se vracel sám, jsem měl na přední vidlici dvě brzdy, zepředu klasickou a na stejném šroubu ze zadní strany druhou, která měla delší čelisti, aby dosáhla na ráfek. "Zákonu" lze učinit zadost, ale nevím, zda na jednokolce je možné ráfkovou brzdou intenzivně brzdit bez toho, aby došlo k pádu.
No me by nikdy nenapadlo kombinovat rozum a zakony dohromady, nesmyslnych povinnosti existuje spousta. Muzes dat nejaky odkaz na pramen, podle ktereho bys "nebyl povinen delat nemozne"?
Ta kolobezka by me treba vubec nenapadla, ale ja cetl az variantu zakona, kde lze odrazka nahradit reflexnimi prvky v blizkosti.
Neni jednokolka vlastne jen jizdnim kolem nezpusobilym provozu? Vzdyt je technicky mozne doplnit riditka, brzdy a treba druhe kolo... ;)
Asi mas pravdu, ze presna definice jizdniho kola neni, takze by slo mozna tvrdit i o lehokole, ze nejde o jizdni kolo, protoze se vubec nepodoba symbolu na znacce cyklostezky... :)
Proc by nemela mit riditka?
http://klingpost.com/wp-content/uploads/2010/06...
překvapivě dobrej nápad byl nákupní vozík nebo něco podobnýho.
V práci mají skladníci takový vozíky s plošinou na přípravu zakázek s drobným zbožím. Občas to taky na něco potřebuju (když přijde nějakewj známej pro něco) tak jsem si k tomu sednul na jednokolku a přejel tak sklad tam a pak zase zpátky. Tedy skoro, brali mi to skladníci a chtěli to taky zkoušet:-) Nejdřív jsem se držel křečovitě, pak už jen tak dola´doval balanc a s tím vozíkem to jde v pohodě.
při zkoušce bez něs rukou na zdi či regálu to taky nějak jde, když jsem se pustil, tak jsem ujel tak tři metry, což mne nadchlo jako neuvěřitelnej úspěch:-)
Kdyby bylo lepší počasí a já to mohl zkoušet aspoň hodinu někde venku :-( a ne vždyck yjen dvě minuty o obědový pauze... :-(
Murphy jak ti to jde?
Mechu, děsněmě z toho bolí prdle a stehna ze strany. Nejsem na blbý sedlo mezi nohama zvyklej. Máš taky nějakej trik no to klasické, co se radí na vzpřímeným kole, tedy trápit se tak dlouho až se to osedí?
Zkus vařečku!
Moje děti se naučily chodit tak, že před sebou držely oběma rukama vařečku.
Je to jak když začínáš na lehokole,taky bolej svaly o kterejch si jindy nevěděl.Když se trochu rozjezdíš,zjistíš,že nemusíš k jízdě používat tolik svalů,tělo si zvykne na ten pohyb a nedělá tolik zbytečnejch pohybů navíc aby udrželo rovnováhu.
Když už cítíš otlaky při delší jízdě,vzepřeš se rukou o přední část sedačky a na chvíli si ulevíš. Při šlapání si vysednout nejde,když sedíš, páteř je spojená s jednokolkou a to ti umožňuje zpětnou vazbu a udržení se v jízdní pozici.Jak to dělaj ty borci co na tom skáčou nechápu.
Objevil jsem něco, co by se dalo s trochou fantazie nazvat lehojednokolkou (chtělo by to ovšem zapracovat na sedačce)- The Recumbent Unicycle:
http://www.corbinstreehouse.com/blog/2010/03...
Tak Jířo a Murphy až natrénujete techniku jízdy na té klasické ...
Videl jsem i lepsi.
http://www.youtube.com/watch?v=NU5h9uoQSpc
http://tinyurl.com/7w4c7yj
nechápu...
Asi bych na tom nezvládl ani kousek.
Na tý klasický už pár metrů až pár desítek metrů není takovej problém. ROzjíždět se ale moc neumím, potřebuju oporu na rozjezd, bez ní ani metr.
No možná kdyby ti někdo pomohl držet balanc...:
http://zlogblog.com/wp-content/uploads/2010/12...
Pak by se to ale muselo předělat na leho samozřejmě ;)
Jeden kámoš u nás jezdí na tomhle:
http://www.goldenmotor.com/magicpie...
viděl sem na tom po náměstí nějakou holku...ale na nošení dost těžký ne?
Hmotnost jsem u toho nenašel ;( Tady je v elektrice i se sedadlem: http://www.electric-bicycle-guide.com/electric...