Elektropohon, nedělá kravál a nesmrdí. Co chtít víc?
naftu si z důvodu mrazu jako pohon na kolo zavrhl ? :-)
(jenom rýpnutí, tak malej naftovej motor asi není moc reálný pořídit)
:) ..neviem ci je taky mali naftak ako z kosacky.. snad taka obdoba je stirling.. len ako by vyzeralo prakticke riesenie? :D
..nasiel som jedno "prakticke" riesenie takeho pohonu;
http://www.youtube.com/watch?v=qS5x91CZbtY&...
Tohle je taky praktický doplněk.
Zajimavy. Ale bez legrace, hodne lidi se timhle smrtelne vazne zabyva i dneska, jen namatkou:
http://feldsted.com/bikepusher_promo_video.html
http://electricbicycletrailer.com/
Jiste jsou i spalovaci, ale to neni muj salek caje. Kdyz uz pridavny pohon, tak bez smradu a bez velkyho kravalu.
já jsem kdysi vyráběl tříkolku z toho co se našlo ve stodole..dalo to spoustu práce ale nakonec jsem tam narval kompletní motor z vejtřasky k tomu turbo a nápravu z tatry 805 což tvořilo zadek kola ,rám tříkolky tvořil svařenec z I 80. předek byla vidlice podobná horskému kolu jen byla vyrobená ze silnostěných trubek(stěna 8mm).vzhledem k tomu že to bylo "relativně" lehké(2,5 tuny)a sílu 250 koní jsem s tím vyhrál několik traktortrialů,jezil jsem stím i po městě.Max rychlost kterou jsem jel byla 110km/h pak už to moc házelo.Bohužel to nebylo kapotované takže ten vítr při té rychlosti byl protivný a to dost.Vzadu byl ještě hydr. naviják o tažné síle max 30tun a vzpěra pro tažení.
spotřeba kolem 20-25 litrů.pak jsem vyrobil traktor s motorem Tatra 815 bi-turbo. V12 21 litrů 650koní a tříkolku jsem prodal na burze.
Nemáš nějaký fotky???
Myslím, že ani tak nejde o to, jaký pohon kdo preferuje, ale o to, kde ho chce využívat. Dlouho jsem váhal jestli benzín, nebo elektřinu. Váhal jsem, než jsem si ujasnil, že pomocný pohon chci nejvíc používat při cestě do práce a zpět. Jelikož tato cesta není dlouhá rozhodl jsem se pro elektro. Pokud bych ale uvažoval o tom, že budu využívat pomocný pohon i na delší trasy, tak bych určitě šel do benzínu a to hlavně proto, že je mnohem jednodušší a rychlejší doplnit nádrž, než akumulátor. Jedinou vyjímkou by snad bylo to, že bych měl velomobil opláštěný solárními články, které by stačily dobíjet akumulátor.
Tak na Tříkolce mám benzin je to sice Johnsered Pema (třecí váleček)ale mě to stačí.Používám to jen do kopce takže pohoda.Na triku bych asi nemohl mít elektriku sice jak tu píšete nesmrdi atd,ale je to těžké a na delší trasy nevím.A potom to furt hlídat nabíjet to prostě nejni ono. Tady mám sice malou nádrž ale vozím i olej pro míchání takže pokud dojde benzín tak v káždém městě je nějaká ta benzinka.To je můj názor.Mám i Guewera elktriku sice pohoda nabíjím jednou za týden ani ne ale nejni to ono.Navíc je to bez tak čína.Takovej 4 takt od Hondy to je asi jiné kafe a pro mě ta nej volba.Tak že asi tak no :-)
Už se o to hošani pokoušejí - viz třeba:
http://www.youtube.com/watch?v=vk9GcG9EJzA
ale zapoměň na to, že by to mělo nějaký praktický smysl, taková kuriozita, možná když někdo dělá v Kalifornii a dojede do práce 2 míle, pak tam 10 hodin hákuje a bike má vystavenej na přímém slunku, a pak se ty dvě míle domů na kole vrátí, může jezdit bez zásuvky, ale pro praktický pohyb po naší krajině to žádný smysl nemá.
Málo technických dat na mé gusto
Data? Jednoduché.
Spočítej waty co ty panely dají a zjistíš, kolik můžeš theoreticky pustit do motoru. S brutálním příšlapem se to může pohybovat, a v kopci trochu pomoci. Pak dlouho stát a dobíjet. Praktické užití to nemá.
Viděl jsem pár videí i o tom, jak si hoši dobíjejí baterku ze stacionárních solárních elektrárniček, a mají pocit, že "jezdí zadarmo". Ono to zařízení je dost drahé a ve srovnání s cenou proudu se určitě nerentuje.
Tady naješ víc. Sice ne technické detaily, ale příběh celé výpravy.
http://karelsebela.ontheroad.to/solar-tour-eu...
Přídavný pohon nemám. Ale když jedu s někým, kdo ho má, tak ocením když je elektrický. Benzínové smraďochy, co to zapínají kvůli sebemenšímu kopci nemám rád. Dělají kravál a smrad.
Jsem s tebou. Hlavně na srazech bych ocenil, kdyby si majitelé benzinových ječáků uvědomili, že padesát zadýchaných cyklistů supících do kopce za nimi je asi nebude mít moc v lásce.
už dlouho jsem na žádném srazu nebyl... on snad jezdí někdo na srazy HPV na motorce?
;-)
Ano, někteří mají spalovací pomocný motor na kole nebo tříkolce. A k čemu by to bylo dobré, kdyby v každém kopci nepředvedli názorně všem ostatním jak je to vynikající, jak je do kopce předjedou.
Myslím že nejde o předjetí, prostě ten mini motorek musí být v otáčkách jinak by ten kopec nevyjeli a tím jsou na hoře dřív. Ale jak tady čtu názory o řvoucích a smradlavých spalovácích, raději na své tříkolce na sraz nepojedu. Mohlo by se stát že bych třeba nějaký kopec vlastní silou nezvládl a tu ostudu po nastartování motoru bych nepřežil. :-) Všichni nejsou tak mladí a vyježdění jako ty Jirko. Pro samotáře který jezdí vandr nad 200km za den je spalovák jasná volba, elektro je zase výborné na dojíždění do práce. Ale ty ceny kvalitních baterií, za jednu mám dvě Hondy Gx35 které vydrží minimálně 50 000km se spotřebou 1-1,5l na 100km. O dlouhém nabíjení ani nemluvím, ale jak říkám, na krátké vzdálenosti je el. dobré.
To se dá všechno vyřešit. Organizátor srazu ví, kde bude náročnější stoupání. Tak si ho skupina motorizovaných vyjede s určitým odstupem za hlavním polem a je to. Honda produkuje minimum splodin, tam bych problém neviděl. Ale pokud někdo použije dvoutakt /a navíc hodně nekvalitního oleje do benzínu/, tak to už je fakticky smrad.
Jo dvoutakty, měl sem dvoutaktní křovinořez a když sem s ním v létě 4 hodiny sekl, tak mě z toho smradu bolela hlava a pálily oči že se to nedalo vydržet. To ta čtyřtaktní Honda Gx35 je něco nesrovnatelného co se smradu a hluku týče.
To málo smradu který nejde vidět se při jízdě okamžitě rozptýlí a více hluku produkuje Rohloff v otáčkách než ta Honda.
není to tak vyhrocený, to je tak dlouhej had, že je zaznamenám při příjezdu a odjezdu z kempu a párkrát po cestě...jestli to není tím, že Jirka se s nima snaží držet rychlost (-:
Nesnazi drzet, predjizdi je. Ale, bohuzel pro nej, ne s dostatecnym rychlostnim rozdilem. 8-)
Ja tedy ten smrad v Nivnici poradne citil, i kdyz trikolka byla par set metru prede mnou.
Přál bych ti jednou zažít jízdu v koloně cca sedmdesáti padesát let starých, občas přetížených dvoutaktních skútříků. Zvlášť do kopce je to plynová komora :-)
Když to napálíš do kopce a ostatním ujedeš, tak je to ještě celkem v pohodě, smrad je cítit jen chvilku. Ale v Nivnici jel někdo s motorem prakticky po rovině celkem dlouho a bylo to cítit a slyšet dost daleko.
Mně osobně je nepříjemná hlavně kombinace spalovací motor a určitý typ člověka, který na tom jede.
S motorem na srazech část lidí jezdí (spíš s tím elektrickým), takže si myslím, že to není žádná ostuda. A tedy ani důvod na srazy nejezdit.
Myslím že bych na srazu motor nepoužíval, při jízdě ve skupině je na místě ohleduplnost. Pokud někdo ve skupině jede na motor i po rovině, tak ho omlouvá jen hendikep typu nemožnosti pořádně chodit. Pokud ale takový člověk po dojezdu čile vyskočí ze sedačky, to je z prominutím na nakopnutí do zádele.
Přesně o to mi šlo, že s trochou ohleduplnosti se dá i spalovací motor použít tak, že nikoho neštve. I když do toho kopce musí jet nějakou minimální rychlostí, tak by klidně mohl dole chvilku počkat a dohonit ostatní nahoře, kde to vypíná. Například. Pak mu není co vytknout.
kdysi jsem takto zahulil před kolonou cyklistů ,když jsem je předjížděl v kopci.Tehdá jsem jel na domadělané tříkolce s motorem (s přidaným turbem) z vejdy.hulilo to jak když zapálíš pneumatiky.A ten smrad tý nafty s olejem. cyklisti nadávali jak mohli.Jsem se omluvil a v 70km/h jsem profrčel vedle nich ale ten čoud...
Ty bys to asi vozil na tříkolce, že? Je to hodně o potřebném dojezdu a cestovní hmotnosti kola s řidičem. S mým metrákem a požadovaným komfortním dojezdu na 60km je to taky dilema až dylema. Svou cestovní hmotnost s vozíkem odhaduju na 150-160kg aj motorem. Pak vychází asi líp ten benzín i přes to, že raději bych koupil elmotor, baterky a, v příslušenství vedle nářadí, vozil i nabíječku :-)
No je to trochu jinak. Zatím mám vyzkoušeno na jednu baterii 50 kilometrů, a tvářilo se to, že je to pořád nabitý. Jam moc těm diodám mohu věřit netuším a nechtěl jsem riskovat. Mám motor 1000 W baterii 48 V 12 Ah. Koupil jsem tedy druhou baterii, kterou jsem umístil na přední nosič, čímž získávám dalších 50, minimálně. Zatím jsem to neprojel, protože už jsem páprda a nehodlám někde nastydnout nebo si srazit vaz. Taky jsem namontoval nějaký to měření (speedict.com) tak uvidím jak na tom vlastně jsem. Protože požaduji dojezd minimálně 150 km, vypadá to na třetí baterii, možná i čtvrtou, popřípadě se budu muset naučit cestou dobíjet.
Problém je ovšem v tom, že nabití tý baterie trvá 3 hodiny, takže možnost nabíjet po cestě je jaksi theoretická, spíš jen večer a přes noc a nabíječky místo jedný dvě. To se na kolo nenavěsí, z čehož vyplývá nutnost táhnou za ssebou nějaký ten vozejk a tam těch 10 kilo navíc v náhradních baterkách uložit.
Dalším problémem je, že to není levná záležitost, tyhle baterie - jedna vyjde bratru na 10 tisíc. Takže plná elektromobilita s přijatelným dojezdem 150 - 200 kilometrů bude stát nějakých 60 tisíc jenom na vybavení motoren a baterkama.
Až se oteplí, svoje kolečko vám vyfotím, abyste viděli, že to není s dvěma bateriema vlastně žádný monstrum - a hlavně, nesmrdí a nedělá kravál. Chápu, že s benzínovým motorem bych to pořídil asi do 20ti tisíc (http://www.motokola.cz/) ale nedovedu si představit, že bych jezdil na motorový pile nebo sekačce na trávu s podobným zvukovým efektem.
Dobrý by bylo mít na trase nějakou "přepřahací" stanici /kamarád, lépe kamarádka, hospoda, benzínka atd./, kde bys vyměnil aku a příště bys ji měl zase nachystanou. Možná by se to dalo nějak rozumně pořešit, takhle Ti motor žere energii jenom tím, že tahá náhradní akumulátory.
3 baterky jsou hodně, ale 2 se dají. Nejdřív vycucáš jednu a pak druhou a pak další... Tu přepřahací stanici bych viděl, ale až s vysokokapacitními kondenzátory.
(Takhle by šly měnit akorát prázdné 2kg propanbutanové láhve ke čtyřtaktům :-))
Vyměnil bys jednu lejdenskou láhev za druhou a zaplatil jen náboj, pokud by se to nenabilo třeba za 3 minuty.
no a dal by se třeba ten malej čtyřtakt od hondy předělat na LPG ? :-)
to by pak nemuselo ani tolik smrdět ...
kravál se asi nezmenší, ale 2 kg probanbutanový láhve se daj koupit/vyměnit taky skoro na každý benzínce ...
No, rozhodně by Ti to nepovolili s tou láhví:-)
no to je ale slovo do pranice :-)
proč by ne ?
u přestavby kola na pomocný motorek se zjišťuje, jestli máš originál nádrž na benzín ? a vejfuk ?
a startér ? a správnou svíčku ?
musí bejt na přestavbu použitej BENZÍNOVEJ motor ? nemůže to bejt fakt třeba naftovej ?
nebo parní stroj ?
a když benzínovej, je tam omezení výkonu, ale jestli to bude dvoutakt, čtyřtakt, wankel nebo něco jinýho ?
Nó, tak už jsem viděl na LPG Vzduchem chlazený Tatry, dvoutaktního Warťase a dokonce i Harleje. Mít to na kole by byla docela lahůdka :-) Ale asi by tam byl trošku oříšek s ohříváním zplynovače. Přece jenom na prostý odpar by to nejelo. To by dalo sotva na volnoběh...
tak byl to takovej myšlenkovej blik - když jsem zahlídl tu "láhev" a výměnu ...
v podstatě ani nevím, jak to v autě funguje :-)
ale i ohřívání zplynovače bych nějak vymyslel - "rozbočovačka" na přívodní hadičce
jeden fous do motoru, druhej do plynovýho hořáku a už by se to zahřejvalo
kurnik, neměl bych s tím běžet na patentovej úřad ? :-)
Zahřívání plynu plynem ? To je podobný, jako bylo benzínový topení v Tatře nebo Trábíkovi :-) Pak ale marně přemýšlím, proč bys předělával benziňák na LPG. Kvůli nižší provozní ceně ne. Takže proto, abys mohl vozit frajersky tu metrákovou flašku... :-)
no nevím :-)
proč se předělávaj auta na LPG ?
spotřeba stejná, cena paliva poloviční ? (nebo dneska ještě možná menší ?)
fakt nevím
o LPG vím jenom to, že se do aut montuje a že se s ním nesmí do podzemních garáží
to je tak všechno - ani nikdo v mém okolí to nemá ...
Nejde tady o originální nádrž, ale o homologaci zásobníku plynu pro daný účel. Pro vysvětlení odkážu na postup policie při konrole LPG pohonu s 10kg lahví...
U kola bych tohle nehrotil. V autě to podlejhá kontrolám, homologacím, schvalování atd. Na kole dáš flašku do báglu a nazdar.
Mimochodem, některé vysokozdvihy jsou provozované na LPG, bez nádrže, s připojenou klasickou 10 kg lahví. Jediný rozdíl je v čistším plynu.
Tady jsem našel jinýho šikulku, který si je schopen navěsit tři baterie na zadní nosič -
nevypadá to tak šíleně:
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=4060.0
trochu problémek asi bude váha, jedna ta jeho baterka podle manuálu váží 6.1 kg, teda plácne li tam tři hodí si 18 kilo navíc na zadní kolo. Nevím jestli není lepší než je tam mít takhle navěšený to raději nedat do vozejku.
Tam se mluví o dvou... Kde tam je ta třetí? Není jen záložní v tašce?
Na té vodorovné ploše nosiče má ten hoch nainstalován přípojný plech na tu baterii, ta má po straně dvě drážky, baterku do toho plechu zasuneš jak šuplík, zamkneš a jedeš.
On tam na tom obrázku má nějaké zavazadlo, ale evidentně je připraven. Nebo si na další baterii musí prostě ještě přišetřit jako já :-)
Ty výměnné stanice by mohli fungovat jen v případě, že by se platil nějaký pronájem za tu baterii a byl sjednocený standard upevnění. Vlastní opečovávanou novou baterku vyměnit za nějakou starší s nejasnou minulostí bych asi nechtěl. Ale jinak by to fakt mohlo funhovat na bázi toho pronájmu, vybudovat takovou síť třeba při vybraných benzinkách by nebylo vůbec od věci.
Umožnilo by to si užívat kola i nám co více pamatujou a zdraví taky není co bejvalo.
Jednoduchá odpověď, do 100km elektriku a nad benzín, ten mají třeba i v Rumunsku. S dobrou elektrikou vyjedeš kamkoliv třeba i na Šerák. http://www.youtube.com/watch?v=mwYUHRTsV-c
Rosťa
Tak se konečně trochu oteplilo a mohl jsem ten krám vytáhnout.
Vypadá to takhle:
https://picasaweb.google.com/Jindra8526/MyEBike...
Přestavěno z Authora Reflex z roku 2000 pomocí kitu z e-pohon.cz, 1000 W, 48 V.
Navíc jsem provedl následující úpravy:
- výměna zadního ráfku za dvoustěnný Remerx Grand Rock s výpletem 2.3 mm,
- opláštění Schwalbe Marathon Plus se zvýšenou odolností proti průrazu, duše také Schwalbe,
- místo čínských brzdových čelistí jsem na lanka natáhnul senzory (http://www.elector.cz/products/skryty-brzdovy... a namontoval páky od Avidu a Véčka Avid Single Digit 5
- mezi baterii a řídící jednotku jsem vložil bezdrátový měřič Speedict (http://www.elector.cz/products/speedict...
- přidělal blinkry Bicygnals (http://www.bicygnals.com/)
- nainstaloval zpětná zrcátka a držák tabletu (navigace a mapy včetně internetu v jednom)
- přidělal druhou baterii na přední nosič (poue na delší vzdálenosti, jinak je doma)
Chystám se ještě vyměnit ty šílený hadrový brašny co mám 20 let za něco lepšího a dále přikoupit vozík Cargo Croozer na zavazadla a další náhradní baterii (popř. 2) a vyrážím do světa. Mladíci neřechtejte se, příjde čas, kdy Vám baterie přijde taky vhod :-)
Tak takovéhle já mám teda e-kolo.
Spis nez dalsi baterie by mi prisla rozumna rychlonabijecka.
Mě taky, pokud o nějaké víš, dej mi prosím link.
To co mám já jsou, 3A čínské hračky, nabíhí se to 3 hodiny a má to větrák, co hučí jako vysavač, takže představa, že si vezmu baterku někam do hospůdky, a než se nadlábnu a dám kafíčko mám nabito je poněkud pasé.
Se 3 baterkami budu mít dojezd takových 150 km, potřebuji ale tak 200. Třeba to zvládnu mocnějším přišlapáváním, ale nevím, nevím. Takže si svůj pohyb po Evropě teď představuji tak, že popojedu těch 200, píchnu se do kempu, koupím si elektrickou přípojku a v pohodě přes noc všechny baterie dobiju a ráno jedu zase dál.
Rychlonabíječka co by to natloukla za hodinu by fakt byla luxus a lecos by se dalo dělat jinak.
Uklikl sem se kurňa, ale ty nabíječky hodinové jdou koupit, je to ale průmyslové provedení, takže vhodné na ten vozík :-) Stačí zadat do vyhledávače.
Přesně to jsem nagoogloval. Rychlonabíječka kapesního provedení je mi neznámá. Viděl jsem 6A nabíječku na ebay, čínskou. Nejsem si taky jist, jestli to rychlonabíjení dělá těm bateriim dobře.
Třeba kolega Murphy má informace, už dvakrát mě dobře poradil.
Co nějakou tu modelářskou ? Ale není to nic levného a rozhodně ne kapesního ;-)
Např. http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-modely-a...
To jenom pro představu, jinde se to dá i levněji.
Jsem se trochu překlikl, takže znovu
http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-modely-a...
Tamta ještě potřebuje externí 10-15V zdroj. Tahle ho má už rovnou v sobě.
Nemam. 3h nabijecka je pro moje ucely az az rychlo.
Bateriim to mozna nebude delat tak uplne dobre, ale je otazka, jak moc to postrehne uzivatel. Budes kupovat novou misto za tri roky jen za dva a pul?
Tak jsem toho dvojbateriáka projel dneska natvrdo a jsem dost smutný.Nejdřív jsem jel tu čínskou baterku, na štítku je 48 V 9Ah, ujel jsem přesně 35 km, a to jsem docela přišlapoval. Jakmile ubývalo baterie, stávalo se kolo méně použitelné,radikálně poklesl výkon, ale vydržel jsem než to zdechlo. Druhá baterka, 48V, 10 Ah, kopená v Německu ale taky to bude čína, mě těch 35 domů dovezla a zdálo se, že může ještě dál, ale protože jsem pochopil, že jakmile se to vybíjí, jde rychle výkon dolů, netlačil jsem. Objednal jsem z Německa stejnou, takže test nadoraz provedu docela brzo a dám vědět.
Kvůli dojezdu je zjevné, že benzín je řešení, kdy s nějakou tou petkou dojedeš vždycky, jistě je to i levnější, protože ty baterie jsou fakt svinsky drahé.
Ale to ticho kolem Sázavy, lehce přišlapovat a letět jako vítr, tenocit, že jsem furt na kole a ne na mopedu, no asi jsem blázen ale připlatím si.
Hele a co na ten vozejček za kolo maličkou centrálku ? Jedeš tiše na elektriku, když je potřeba, i za jízdy můžeš nahodit a dobíjet ty záložní, vybité. A možná že by se to dalo dořešit na pomocné napájení třeba v kopcích. Nedělám si srandu, vymyslet jdou dnes lecjaká řešení.
Tak tohle je nápad, díky moc. Myslím že si to vyřešil. Vozejk stejně táhnu, místo dalších dvou baterí 2x6 kg strčim do vozejku pidicentrálu (cca 10-12 kg) a dobiju si, kde se mi bude chtít. Nemusí to nutně blafat za jízdy, prostě hodím někde záda na tři hoďky a nabíjím. Fakt jsem nadšen, protože tím se výrazně omezuje nutnost dosáhnou kempu s elektřinou za každou cenu, každého večera.
Googlil jsem, našel KIPOR IG770, zdá se dost mrňavá, tichá a v ceně jedné baterie. Jen neumím spočítat, jak to je s tím požadovaným výkonem, na nabíječčce je napsáno nabíjecí napětí 53 V, proud 3A,jestli někdo umíte poradit, prosím, já jsem na elektro ve škole nějak chyběl :-)
Nebo jinej typ elektrocentrálky, díky za radu.
píšou že umí 700W
Tvých požadovaných 53V a 3A dělaj 159W (P=U * I)
takže i když budeš mít nabíječku s hodně mizernou účiností, bude z elektrocentrály v pohodě nabíjet ...
dik, takze klidne 3 najednou, to je presne ono
Pokud budeš nabíjet 3 najednou, tak bys mohl mít i nižší spotřebu, než benziňáky. Pochopitelně bez ceny aku.
No, protože fyzika platí i pro cyklisty, je celkem jasné, že půjde o řešení s nižší účinností, než benzíňák. A nějakou výraznou výhodu nevidím.
To snad už spíš o něco větší centrálu a rovnou tím krmit motor, bez baterky (nebo s nějakou opravdu maličkou).
Ale kolega za jízdy nechce vrčet (nebo jen vyjimečně). Takže potichu pofrčí, potom dobije. Samo, že hnát to rovnou bude účinnější i levnější - ale má-li tuhle preferenci a je ochoten si za ni připlatit...
A jeste s sebou vozit i nekolik nabijecek... Zase tim nabije i ostatni pristroje.
Zacinam mit pocit, ze nam tu roste Temelin II.
S tím jsem se smířil už dávno. Kolik baterek, tolik nabíječek, jinak není šance to nabít, protože to trvá fakt 3 až 4 hodiny. Nechtěl bych si v noci řídit budíka, to raději přihodím do vozejku nějaký to kilo.
Jo ještě pomůcka:
http://www.lemnet.org/LEMnet_Map.asp?hl=en
zdá se, že slušně spracovaný je jen Německo, Rakousko a Švýcarsko.
No vidíš. A centrálku třeba ještě jednou využiješ i jinde. Už jsem slyšel i názory odborníků, že nebude špatný mít centrálku doma, protože Němčouři blbnou s větrákama a až nám tím shodí síť...
Přesně tak!
Jinak k té účinnosti. Jistě je účinnější rovnou honit kolo motorem, než spalovacím motorem vyrábět proud, ten naflákat do baterií a pak jezdit na baterky.
Motokolo je ale úplně jiný koncept než elektrokolo a dobastlit tam motorek už nedokážu. Druhá věc je, že ta elektrocentrálka, narozdíl od te motorové pily, na keré motokola jezdí, blafe stabilním výkonem, nenadělá tolik smradu a hlavně je o dost tižší než to motokolo. Není to špatné řešení, už jsem si tu elektrocentrálku objednal, až to zprovozním poreferuji.
Teď jsem dvou bateriáka honil v kopcích, a jednu baterku to ujede malinko přes 30 kiláků a pak šlus. Na dvě baterky 60 km a konec, víc ani ťuk, 3 kontrolní jízdy.
250W/36V motorek http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/172...
Baterie 10 Ah: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/171...
Jezdkyne s kolem a nejakou minibagazi cca 85 kg.
Nastoupano 750 m
Dojezd 32 km a slus
Nastoupano 200 m
Dojezd 65 a jeste zbyvalo
V obou pripadech prislap na urovni pocitu jizdy po rovine, ovladani motoru otocnou rukojeti.
Teploty +/- podobne.
Mám úplně totéž od e-pohonu, jediná změna je že mám 1000 W motorek. Baterie 45V/10A.
Nedokážu z toho dostat moc přes 30 km dojezdu. Ta habaďura váží - motor 6.5, baterie 2 x 6.5, nějaké to kilo na kabely a jednotku řídící, kolik váží ten Autor nevím, asi jako každý kolo. Trochu těžší jsou ty silný ráfka a pneumatiky. Jako magor s sebou vozím ještě tak kilo nářadí, sám mám 95 kilo. Takže to kolo má dost co táhnout, 30 mě připadá tedy přijatelný.
Uvidím co se stane, až za to zapřáhnu ten vozík a nahybnu ho tak 30 kilama nákladu
Ne všichni používají motorovou pilu :-) http://jurastrike.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/ .
Ta Honda je čtyřtakt o objemu 35ccm, takže zdaleka nesmrdí a neřve jako dvoutakt. Větší randál dělá primární převod řetězem z minibiku, měním za drážkový řemen a řemenice.
Co se týče elektrocentrály, taky sem o ní uvažoval spolu s elektromotorem a baterií. Ale prošel sem net a většinou se lidi shodli že je to volovina, kdy je účinnost využití energie z benzínu na elektro, nabíjení a následné spotřebování elektromotorem v náboji pod 50%.
Navíc hmotnost tebou zamýšleného Temelína bude okolo 30kg(elektrocentrála, elektromotor, baterie, nabiječky), to nepočítám samotné kolo/vozík a benzín. A máš pouhopouhých 250W výkonu které jsou legální, ale mých 1000W je u spalovacího motoru legálních taky.
Při použití samotné Hondy Gx35 + primární převod, volnoběžky, řemenice atd. nejdu přes 10kg a výkon motoru má 1000W spřevodovanych 14-ti rychlostní převodovkou Rohloff, takže vyjedu každou střechu bez příšlapu a po rovině svištím padesátkou.
Nevím jaké značky je v té elektrocentrále motor, na to si dej pozor jestli se bude vůbec dát někde servisovat. Honda má pobočky po celé republice, ale jejich elektrocentrála stojí přes 20 000Kč.:-(
Mám taky kilowatu a nechápu, proč všichni skáčete na ten fígl prodejců "továrních" ekol s 250 W. V Čechách na Moravě a zbytku Slezska je legální kilowata a typ motoru se neřeší. Taky by to byla pitomost a šikana elektropohonu proti spalovacím motorům.
Na tu Hondu jsem taky koukal, je dražší o tu desítku a asi o 6 kilo těžší. Jak to bude se servisováním netuším, ale snad OK, má to u nás dost prodejců. Já jako lakomec to kupuju z Holandska, protože i přes poštovné ušetřím 2 litry.
Elektrokolo mě připadá furt víc jako kolo, než kolo motorizované spalovacím motorem, souhlasím ovšem s tebou, racionální to není, je to věc pocitu.
Tedy k základní otázce benzin versus epohon?
Levnéji jistě vyjde benzín. Neomezuje dojezd. Ale dělá kravál a smrdí. Tou elektrocentrálou mě kolega Ronda fakt nadchnul. Dík za Váš web, všechno co potřebuju jsem se tu naučil a furt učím.
Sleduji tuhle diskusi, je velmi korektní hlavně Juras versus Jindra8526. Jurasův stroj beru jako velmi vhodný na daleké trasy po Evropě. Jindro ty jdeš jinou, tzv. tichou cestou, což chápu, že chceš mít za jízdy klid.
I když naše hondy nejsou smradlavé dvoutakty a spíš bublají než řvou jak motorová pila. Jen mi není úplně jasný (možná jsem něco přehlédl) tenhle detail: Jedu celej den - potichu, navečer někam dojedu, nastartuju centrálu a 3-4 hodiny běží. To není pro okolí pokud to je v kempu moc příjemný (v každým kempu není el.přípojka) a pokud chci přespat někde zašitej načerno, tak to není zase výhodný pro mé utajení a i když se dovolím u někoho na jeho pozemku, asi bych jej nepotěšil s tou centrálou. Ono je to hlavně večer, když je klid dost slyšet do okolí. Snažíme se být neviděni a neslyšeni, pokud někde takhle spíme. O váze celého soustrojí se ani není třeba bavit s tím jsi smířenej. Chci se jen zeptat, jak máš to večerní dobíjení vymyšlený. Trochu po Evropě cestujem na našich strojích a večer máme rádi klid a jdem třeba na pivko, nechtělo by se mi dřepět u centrály. Zdraví Finn.
Tak fígl prodejců to není, je to ve vyhlášce(EU), takže pokud s tím chceš jezdit po silnici a nemít problém s policajty, aspoň na oko tam dej nějaký omezovač výkonu na těch 250W kterým je oblbneš.
U spalovacího motoru je těch 1000W legálních ale je tam omezení do 50ccm, můj motor má 35ccm a maximální výkon 1kw, takže sem v klidu. To omezení rychlosti na 25km/hod, což se u elektra řeší elektronicky, jde u spalováku jen mechanicky převodovkou, což při 7 rychlostním stupni splňuji. Co na tom že to na 14-tku valí přes 50km/hod, prostě sem tak namakaný že to ušlapu. :-) A že je motor horký? Motor přeci jede na volnoběh(má vyplou odstředivou spojku), nebudu ho ve zvlněném terénu pořád zhasínat. :-)
Ta elektrocentrála Honda je výkonější a proto má i silnější 50ccm motor, proto je těžší.
Pokud si myslíš že je elektokolo jak ho zamýšlíš ty ještě kolem, tak nevím jak na takovém kole pojedeš bez šťávy. Ono utáhnout pedály 10kg na víc v mém případě a tvých minimálně 30kg, spíše 40kg v tvém je docela rozdíl. Ono se může kdykoliv něco pokazit a zpravidla se to stane někde hodně daleko od domova.
Elektro je skvělé na krátké trasy jako dojíždění do práce atp.(do 30km), na dálkovou cykloturistiku se mi zdá nevhodné. Ale je to jen můj názor a názory druhých respektuji, prostě udělej tak co je tvému srdci blíže. :-)
Původní plán byl takovej, baterie vydrží 50 km, povezu 4 dojedu do kempu, koupím elektrickou přípojku (seznam kempů mám v tabletu) a přes noc nabiju jedu dál.
teď když se oteplilo a já tu mrchu proháním v terénu, zjišťuji, že ne 50 ale 35 km a to je rána. Tedy 4 baterie nikoliv, spíš 6 a to je fakt síla, jednak váha, jednak jedna stojí 10 a to je fakt drahý potěšeníčko. Takže nápad kolegy Rondy mě nadrchnul. Měním strategii, jen 3 baterie ( ty už mám) a po 4 hodinách jízdy a nějakých 100 km zastavit někde na mezi, nahodit ten krám a dobít. Mezitím si něco uvařím, pokecám s kolegy po netu a jak se znám, možná i zdřímnu. A pak nahodit krám a držet se původního plánu, dobít to v kempu z elektrické přípojky. Ty ty "lepší" kempy mají pro karavany. (Zkušenost mě říká, že si musím vzít ještě prodlužovačku :-))
Ano Jurasi, elektrokolo není na dlouhé trasy ideální. Jenomže já už jej postavil, a předělávat to na benziňák už nebudu. Nejsem právník ale kdesi jsem četl, že v té vyhlášce či zákonu nic není psáno o elektrokolech, a že těch 1000 W u nás prostě platí i pro ně.
I kdyby ne, je mi to fuk, můj malý osobní protest a vzdor proti bruselovštině. Proč by mělo být elektrokolo s 1000 W nebzpečnější než kolo s benzinovým motorem s 1000 W? To smysl nedává a co nemá smysl a jen šikanuje, nerespektuji.
Hlavně si vem redukci z kulatého tříkolíku na standartní dvoukolík. V kempech jsou často jen ty kulaté pro karavany. A ještě roztrojku.
Roztrojku vím, ta redukce je dobrej typ, díky moc
Nemůžu si vzpomenout, ale použití el. přípojky znamená zaplatit místo pro karavan a hlavně v zahraničí je to darda. Raději si to zjisti. Jestli by na konec nebyla lepší chatka z el. zásuvkou, nemusíš sebou tahat stan atd.. No a v našich luzích a hájích se bere za hodinové dobijení mobilního telefonu 20Kč, nevím kolik by chtěli za dobíjení tvých baterií.
Takže když už elektro, tak s elektrocentrálou a jak píšeš, buď dobíjet přes den mimo lidi a nebo za jízdy. Je to sice nejméně efektivní, drahé a těžké, ale aspoň jsi nezávislý.
Brusel motokola neřeší, protože nejsou tak rozšířené jako elektrokola. Chápu omezení rychlosti na 25km/hod ale jen na cyklostezkách. To je zase s jejich hlavy, mají všude cyklostezky a vůbec neberou země kde cyklostezky nejsou, nebo jen v omezeném množství. Na normální silnici jet na motokole 50km/hod znamená jen prospět plynulosti provozu.
paradna masinka ..skoda ze ten tuning nieje na lehokole ..motor a tie blnkry (ale do zadu mierene) by som si vedel predstavit na svojej trojkolke ;)
Tohle by ti na lehokolo mohlo stačit:
http://www.ebay.co.uk/itm/LED-Bicycle-Bike...
Jak se s tím zatáčí? Co si tak pamatuju, tak i malá brašna na řidítkách dělá z kola neohrabanou kozu.
Na snehulakovi nakladam taky predek a limitujici faktor bri prujezdu terenem je bud propadnuti do hlubokeho, nebo odpadavajici brasny (jsou jen na 3 hacky bez pojistek). Na silnici bych to nevidel jako problem. Jen se nedaji pustit riditka.
Kdo chce kam...
Mně osobně se to kolo vůbec nelíbí. Přestože mám rád elektroniku, tak mi to přijde přeplácané.
jediná věc, která je tam navíc je to zrcátko na řídítkách, ten Zefal bohatě stačí. Nechal jsem ho tam proto, ž esi říkánm že než si zvyknu na to jezdit s vozejkem, budu ho tím jedním zrcátkem pozorovat, a to druhé budu mít na provoz.
Do terénu se nechystám, jen na silnici. Ty blinkry vypadají fakt robustně, ale má to smysl. Kdyby byly blízko u sebe, byla by signalizace odbočení řidičům dost nejasná.
Jinak tam snad nemám pověšeno nic víc, než je nutné. Mapník nahrazuji navigací a mapama v tabletu (dobíjím z akumulátorů 4xAA, proto ta kapsička na řídítkách), nevím co bych z toho mohl sundat.
Možná už jsi to psal, ale já jsem to nečetl. Proto se chci zeptat: Máš nějaké zdravotní potíže, že nemůžeš jezdit na kole bez přídavného pohonu? Nebo je to jen taková záliba?
Protože to už mi připadá jednodušší cestovat na mopedu s vozíkem. Jestli to kolo tam není trochu zbytečné.
Nic ve zlém. Ptám se protože to nechápu.
Vždyť ti píše, že seš mlaďas a že to časem (až budeš starej) pochopíš!
A jo, možná si už něco vzpomínám, jak jsi mi to teď připomněl.
Tak to pardón. Ale stejně mi ten moped připadá rozumnější.
To není věc "rozumu" ale "citu".
Nepotřebuju dopravní prostředek, abych se dostal někam do světa, to můžu klidně ject tím traktorem co tam mám zaparkovanej. Já chci ale ject na kole, jako před třiceti lety, a to do Paříže.
Asi si nedovedeš představit ten voser s tím získat příslib a výjezdní doložku a asi bys taky nepochopil, jak ubohé bylo to kolo Favorit se čtyřkolečkem, doma ušité brašny - nebyly k sehnání, a nějaká cyklostezka - zapomeň.
Dneska bych si mohl dopřát to nejlepší cyklistické vybavení, jen prostě mi to už nešlape tak, abych těch 200 kiláků denně "natěžko" ujel bez pomoci toho motorku.
Elektrokolo má tu výhodu, že to není smradlavý moped, ale pořád jen kolo, kdy můžeš opravdu šlapat jako zamlada, a trochu - více nebo méně tím motorkem, si ubírat těch let, přesně tak, jak se cítíš, chceš a potřebuješ to. Ekonomicky vzato se ti takovéhle monstrum nevyplatí, to máš safra recht, ale znáš to asi sám, jedeš, kolem ticho a jen kolem uší ti sviští vítr.
Kdyby ses mi podíval do profilu, zjistil bys, že jsem ročník 1960. Takže o tebou popisovaných věcech, vím docela dost. Na Favoritu jsem začínal závodit a prodal jsem ho tak před 15cti lety.
Nevím proč máš normu zrovna 200 km za den. Já když dám denní průměr 100, jsem spokojený.
Ale já Ti to samozřejmě neshazuju, jen to ještě není pro mně. Zatím.
Jinak každý podle libosti, no ne?
Proč 200km/den? Třeba proto že má nějaký cíl a chce dojet tam i zpět a při tom nevybrat celou dovolenou-můj případ. :-)
Tak to už pro mně osobně není dovolená, ale závod s časem. Mně je jedno jestli za den ujedu 20 nebo 120 km. Nebo taky nic, když se mi tam líbí a rozhodnu se zůstat.
Pro mně je dovolená a cestování o svobodě a pohodě a dosažení určitého místa není až tak důležité.
Chápu ale, že to máme každý jinak a tak se snažím zjistit a pochopit jak to vidí ostatní.
To není dovolená, to je taková nostalgická truc paráda a mám na to týden, vlastně od soboty do neděle čili 8 dní protože jeden den potřebuji na návrat domů. Madam nebo dcera si pro mě dojedou traktorem.
Takže naopak, ta cesta je cílem. Prostě zopakovat část toho co jsem dělal před 30 lety, nic víc ani nic míň.
Čili mě to vychází na těch 200, protože se může kdykoliv, cokoliv. Zase výhoda, když se cokoliv a kdekoliv, tak si mě můžou vyzvednout někde na trase, riziko nepatrné, ale přesto výzva. Nesmějte se mi vy vobludy, nebo na vás poštvu Dfense :-)
Tak mě by se to líbilo,ale dal bych na jinej rám a bylo by to super.Ale jedno mě zajímá dojezd na ty dvě baterie.Nezdá se mě že by to 200km vydrželo a jestli jedeš s Pasem nebo jen jako skůtr,že si pomáháš jen když potřebuješ.Kolik tě stálo vím že asi nejdražší jsou baterie nebo se pletu?a co celková váha kola 35 kg ???
Mám sice Chinu Guewera Cross ale víc jak 50 km neujedu (s pasem).
Dát tento kit na Leho nebo trike tak potom bylo o něčem jiném.
Jedno mě se líbí nejvíc a to ty blinkry vpředu kde si je koupil ??? Zadní mám :-)
Blinkry jsou z www.bicygnals.com. Platba kartou, spolehlivé dodání. Jsou to bezdrátově spojené přední a zadní, ovládáš jen čudlíkem vepředu, bliká to i vzadu. Nezávislé blinkry by byli asi nepohodlné. Drahé, ale to světlo svítí docela dobře, teda pro mě na silnici.
Jinak souhlas, 50 km odhaduji dojezd baterie a to budu muset šlapat, vyzkoušel jsem 56 ale šlapal jsem dost a z kopce rekuperoval, tvářilo se to že to má navíc, ale nerisknul jsem
Když ti to tak vyhovuje :)
Mně osobně to připadá přehnaně velké, když už bych chtěl blinkry, tak nějaké co nebudou trčet 20 cm z řidítek. Dali by se vyrobit mnohem elegantněji a stejně funkčně. Stejnak ten tablet, plácačka jak hrom, co žere hodně energie. Nějaký dotykový mobil by zastal stejnou práci na menším místě a s menší spotřebou energie. Nebolo by lepší dát ten tablet na šířku a naplacato, jako se vozí mapník?
Široké blinkry považuji za výhodu, řidiči opravdu pochopí co se chystáš udělat. Tablet vláčím s sebou furt a všude už rok a pul a ta velikost mi vyhovuje protože na to vidím. Máš pravdu, že totéž by zvládnul menší telefonek, ale je to zase dalších 14 tisíc plus všechn příslušenství, které k tomu krámu už mám nakoupené. Počkám ještě tak rok nebo dva a pak budu upgradovat a rozhodnu. Ale nemyslím, že se mi bude zrak lepšit tak je možný že tam budu instalovat ten desetipalcovej :-)
Dokonce bych si myslel, ze i tak je to prilis uzke. Blinkry jsou prilis blizko osy. Ridic z dalky podle mne moc nepozna, kam blikas.
Videl jsi tu fotky, jak osadil blinkry Radek na lehokole?
Neviděl. kouknu.
Tyhle jse prostě takhle vyrobený, já to jen našrouboval :-)
Taky si myslím, že řidič neočekává, že by kolo snad mělo mít blinkry, tak tajé na to moc nespoléhám a pro sichr k tomu ještě mávám. Za tmi je to celkem dobře k rozeznání kam jedeě, protože svít uprostřed to červené a tak je signál snad srozumitelný, ve dne nevím. Zepředu je to jasný, ale zezadu netuším co si ten za volantem o tom myslí a jak to vidí, raději mu mávnu, ale taky víme prd, jestli zrovna nemrknul, když jsem mával, že jo.
Možná tohle by mohlo být lepší:
http://www.ebay.co.uk/itm/Winkku-bicycle-mirror...
Ale teď už na to prdím, fakt dost peněz za takovýhle srandičky.
můj otec kdysi dávno měl kozí dech a přidělal si tam blinkry. Sejmulo ho auto a řidič tvrdil, že blinkry neregistroval, protože je na takové motorce prostě nečekal. U cyklistů to bude platit tuplem. Takže já bych stejně ukazoval i tou rukou.
Mám lehotříkolku a kupodivu se mě hodně lidí ptá kde mám blinkry. :-) Takže jak to lidi neznají a neví že triky spadají do jízdních kol, kor když svištím 50km/hod po rovině samozřejmě s motorkem, tak vážně o blinkrech uvažuji. Na tříkolce stačí jeden pár blinkrů u zrcátek, tedy 90cm od sebe skoro uprostřed triku, těch 90cm nemají ani motorky.
tak to je opačný případ, tam to smysl rozhodně má
Tak pro naše vandry jedině benzin. Benzinky jsou všude a není problém s sebou mít petku benzinu. Je to vandrování skoro zadarmo, litr na sto a dá se ujet za den hodně. S motorem jezdíme, když jedem sami s přítelkyní - naposled loni Rakousko a bez motoru (doma jej sundáme) když jedem s partou co motory nemají - předloni Ukrajina. Na poslední vandry je možno mrknout tady: http://www.kretinka.net/start.htm
řešil jsem to takto - viz foto. relativně krátky dojezd, ale jede to skvěle
O tom více méně je naše debata.
Krátký dojezd.
Jede to skvěle, ale u mě "natěžko" po dvaceti kilometrech šlus. Nasadíš druhou baterii, dalších 20 km a zase šlus, takže třetí ... a víš, že když nechceš dopadnout zle, musíš kolem udjetých 50 km hledat nabíjení. Nabíjí se 3.5 hodiny, alespoň ty moje baterie.
Takže benzíňák v tomto směru vítězí, není pochyb. Moje (vlastně Rondovo řešení) - dobít benzinovým agregátem funguje, jen je to tak dost "přes ruku",odměnou je tichá jízda a pocit z jízdy na kole, nikoliv na ruchadlu.
Ty jezdíš na olovo, a tam to nabíjení bude asi od dost delší, pokud nechceš oddělat baterie. Jinak, krásný stroj, všechna čest.
Mně se líbí jak řešíte přídavným motorem to, co se dá vyřešit jiným typem kola, které pojede rychleji i bez motoru :-))
Už jset to tu psal.
Ten motorek vrátí 30 let. To ani to nejdražší kolo neumí a nikdy umět nebude. Sil, vlastní vinou, ubylo, a tak mám náhradní řešení. Šlapu tak, na kolik stačím.
Znám pár hochů mého věku, co se prohání kolem dokola na horských olech v těch cyklobuznodrezech. Před třiceti lety, kdy jsem já byl na kole v Paříži, nidko z nich nezajel na kole ani do sousední vsi. A piš si, že tenkrát ani tam nebyla žádná cyklostezska, a druhýho rozebranýho Favorita jsem si musel vést s sebou.A o tom, že by sis někde mohl dát jídlo....
Přeji ti, aby ti síly vydrželi ještě dalích sto let, jíá už jsem posera s motorkem.
Z tebe se stává buzna,když si oblékneš funkční prádlo ??
Nikoliv, jen pupkatej kašpar, co si hraje na cyklistu :-)
pětapadesátiletej strejda, co si našel třicetiletou fiflenu a hraje si na bouráka ve značkovém prádýlku. Znám jich tu pár...
Co mu závidíš ? tu třicetiletou fiflenu nebo značkový prádýlko ? :-))
Mluví z tebe nějaká hořkost. Nebo závist ? Někdo ti šlápl na kuří oko ? Proč takovej konfrontační tón? (a nejenom tady v tomhle topiku ...)
Ani jedno, kamaráde mu nezávidím, jen mi to připadá poněkud směšný, hadříky řeším až v poslední řadě.
Jakej konfrontační tón, konstatování faktů. To spíš tady je pár zaťaých aktivistů, treří neustále mají potřebu bojovat. Já jen ladím to elektrokolo...
Pořád netuším co máš proti pořádnému oblečení na kolo... Ne všechno musí být hned strakaté jak papoušek. A ani upnuté tak, že v tom člověk vypadá jak baleťák.
Např. jedna z mých výletních konfigurací ;-) http://img4.rajce.idnes.cz/d0401/1/1861/1861508...
Protože v tom vypadám jak tlustej Ferda Mravenec. Než vyrazím, řeknu holkám ať mě vyfotí, abys věděl o čem je řeč :-)
Možná jsem ovšem jedinej, kdo si to uvědomuje, protože tady se vždycky o víkendu u hospod objeví takovej Ferdů celé houfym vyšňořených jak na Tour a nějak si blbě nepřipadaj
No vidíš, že to jde napsat i normálně, ale uvědom si jednu podstatnou věc. Děláš to všechno kvůli sobě, nebo je pro tebe důležitější co o tobě budou říkat ostatní. Já myslím, že nejdůležitější je funnkčnost, aby se mi nepařil zadek, abych nebyl mokrý od potu a jestli si nějakej trouba myslí, že v tom vypadám blbě je mi totálně fuck. Jestli ti vadí barevnost, jdou nakoupit střízlivé barvy, jestli ti vadí umělotina, jdou nakoupit přírodní materiály (třeba Devold).
Kdybych se měl ohlížet, jak na mě koukaj ostatní, nenohl bych na kole jezdit, protože lehokolo je zatím ještě větší atrakce něž strakaté dresy.
No vono je to jinak, mě připadá, že všichni ti naducaní strejcové si dávají záležet na tom, aby byli jak vystřižení z Neckermanna.
Pestrost u cyklistů vítám, a reflexní prvky dvojnásob. Sám ža šera jezdím v tom reflexním šuntu, vím jak jsem vidět z auta.
Pokud jde o paření prdele, nevím, s tím jsem nikdy problém neměl ani v těch trikotovejch šortkách co občas byly k dostání za bolševika, ty jak se vytahaly jak hadr na nádobí. Ta výztuha prdele pamperskou mi připdaá nadbytečná, ale třeba to poznám po delší trase.
Z mládí si pamatuju, že mě ejvíc ze všeho bolely dlaně, měl jsem je po tom měsíci samej mozol. Teď mám nějaký gelový rukavice, ty fungujou slušně ale je to zimní model, letní jsem ještě neobjevil. Ale když mám motorek, asi to tolik už rvát rukama nebudu.
Jezdil jsem s beranama, a v klipsnách, a ve stooupání se tahalo jednounohou nahoru a druhou tlačilo dolů a musel jsem se držet řidítek jak čert, to už ani tyhle vlašťovky snad ani neumožní. Jojo, všechno je jinak.
Bavlněný cyklo kraťasy, dres a páskovou koženou helmu někdy ze sedmdesátých let bych tu někde ještě našel a když se to nasálo potem, popřípadě v dešti jak houba, bylo to na dvě věci. Studilo to a bylo to těžký jak kráva, takže se to mnohdy odnášelo na zdraví, nachlazením a opruzením (v tom lepším případě) nebo hemeroidama. Když se začaly používat kalhoty z umělotiny (ještě bez vložky) bylo to lepší aspoň v tom, že to rychleji schlo. Do těch jsme si nechávali později všít vložku z jelenice (muselo se o ní dost pečovat, jinak zvrdla) prd*l byla moc a moc vděčná. A dneska ? Materiály a střihy pokročily tak užasně, že o takovéto funkčnosti jsme tenkrát ani nesnili. Věř tomu, že jak se v tom cítím já, jestli je to pohodlné a účelné, je důžitější, než co si kdo myslí a jestli nějaký strejda v dresu s kolem za 150 táců ujede 5 km někam na pivo je úplně jedno. Hlavně když mu te dělá radost a i kdyby to třeba dělal jenom z frajeřiny.
To si jezdil na tom plastovym bidýlku co měli ty "závodní favority" že jo? To jsem dundal po 14 dnech a namontoval normální kožený sedlo a s tím to šlo v pohodě.
Teď jak mám nějaký to supr sedlo už posed ani nevnímám. Počase si ale člověk rychle zvykne na lepší. S tričkama to vymyslely ty moje ženský tak, že prej mi dají sadu starejch, do spoda na tělo, a že prý je mám po propocení zahodit :-)
Takhle nějak si představují funční prádlo.
Žádný plastový i když taky se jezdily, ale pozdějc, pěkné kožené
http://www.velocipedy.cz/2010/07/zavodni-kolo...
Tak tohle teda neznám. Pamatuju jen na ty plasťáky. Luxus :-)
Ale já proti vašim motorkům nic nemám (pokud to není smradlavý dvoutakt). Jen mi přijde zajímavé to takhle sledovat. Jak vznikají složitá technická řešení, která jistým způsobem řeší problémy daného motoru. Já to i docela chápu, často mívám taky sklony vymýšlet složitá místy až přetechnizovaná řešení. Často mi pak někdo otevře oči a ukáže mnohem jednodušší řešení.
Za ty peníze, co jsi investoval do elektriky by se dala pořídit hodně slušná a rychlá silnička a nebo pohodlné lehokolo.
Ano, dokonce kdybych nepřestavoval to svoje kolo ale koupil si postavený od e-pohonu, vyšlo by mě to levněji. To už je jak gamblerství, vletíš do toho a nemůžeš přestat.
Motorek potřebuju, tedy dokud nenaberu kondici, o čemž vážně pochybuji, že k tomu dojde. Tak to plácám jak se dá, jak ten Cimrman metodou slepých uliček. Třeba o moje plachtění přes řídítka někomu pomůže se podobných chyb vyvarovat.
Zatím závěr je tenhle:
Do 50 km denně, dvoubateriák 1000 kW v zadním kole postačující řešení, pokud plánuješ víc denně, bude asi lepší spalovací motor. Nikdy nepodlehnout zdánlivě jednodussimu reseni bezkartáčovým motorem v předním kole. Přestavba na zadní umožní sice jen šestikolečko a bude to tedy chtít měnit řazení, ne-li přehazovačku ale vyhnutí se leteckým dnům za to stojí. U bezkartáčových jednotek Magic Pie nedoporučuji zapojit rekuperaci při brždění. Motor přtom vibruje a ma tendenci se vykroutit z vidlic.
Instalaci vodičů od baterie k řídíví jednotce udělat profesionálně. Proud do 50 A slabší kabely nezvládají a upečou se.
To je zatím vše co jsem za drahý prachy metodou pokus omyl zjistil.
A nebylo by lepší rovnou pořídit nějaký kvalitní motor a neřešit vady těhle levných?
Třeba bionx http://www.azub.cz/inteligentni-elektrokolo... .
Jenže u toho se musí taky šlapat. Mě se hrozně líbí odsuzování někoho, kdo i třeba s pupkem jezdí ve funkčním prádle a i když třeba ne mnoho, ale jezdí "za svý", někým kdo z kola udělá něco, co s kolem nemá nic společnýho a považovat za zásluhu, že před třiceti lety dojel na kole do Paříže. Některé z nás holt do Paříže nepustili, tak jsme před 40 lety museli najíždět tisíce km tady doma.
Pochopím když si někdo přidá el.motorek (znám jich dost) a používá ho jako výpomoc v kopcích, ale jinak jezdí normálně za svý. Sice nejede po rovině 30, ale třeba jenom 15, jenže dokáží i s poměrně malou baterkou ujet v pohodě přes 100 km. Ty považuji pořád za cyklisty, Tebe bohužel ne. Tvoje monstrum nemá s kolem už pomalu nic společného.
A ještě malá poznámka k těm oblečkům. Třeba si ti "machři" v oblečcích váží aspoň svojí prd*le, protože se jim na kole nepaří, jako se to děje v bavlně.
Mě pobaví už ten termín "funkční prádlo", nezlob se na mě :-)
No, taky jsem čuměl že nás pustili, devizák zařídila matka - měla pacienta nějakýho hlavouna z banky a tak nám prodali 660 DM na 22 dní. čekání na výjezdní doložku bylo o nervy, asi pomohlo, že jsme byli študenti v půlce studia, kdo ví. Před velkou cestou na západ jsem pochopitelně lítal po vlasti na kole jako šůs, dva roky před tím jsem byl na Rujáně, karimatky nebyly a ani "funkční prádlo", ale přežil jsem to.
Pak se stalo "něco divného" jak říká Janoušek, a já nějak skoro třcet let až na malé vyjímky na kolo nesednul a staral jsem se o jiné věci. A teď přes ten motorek se vracím, a záminka "nostalgické velké cesty" i když jen na pár dní tu je jako dobrá self motivace.
cyklobuznovské kalhotky s vycpanou řití jsem si taky pořídil, ale když jsem si to na sebe navlík, a k tomu tu bundu, čepici a rukavice, vypadal jsem jako brouk Pytlík, nebo spíše otylý Ferda mravenec. Tenounké černé nožičky a na tom velká červená koule, pochopil bys proč se "funkčnímu prádlu" na týpcích jako jsem já směju. A to už jsem sundal 15 kilo, zřejmě díky tomu, že se s tím motorkem jak říkáš šlapat nemusí....
A pokračuju, nenechám se naštvat nebo odradit.
Jinak snažil jsem se sehnat na netu co šlo, tyhle údajně evropské motorky mají velkou vadu - 250 W jako limit. To pomůže lehounké dívence do kopce asi výrazně, pro gorilýho samce natěžko nepoužitelné. Tak z toho vychází jen ten Magic Pie nebo Crystalite. Zatím ladím Magic Pie, jak to dopadne prozradím.
A víš, že existují motory, co se napojují na převodníky a šlapu s tebou na tvůj převod, takže v optimálních otáčkách.
Když pojedeš tak nějak na pohodu, tak pojedeš nějakých 100 až 150 W, takže 250 W není přece tak málo.
Někde jsem něco viděl na netu, ale to je úplně jiná koncepce, už vydržím u tohohle:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
Kluci z e-pohonu k tomu stejnýmu motorku připojili jinou řídící jednotku a dokáží z toho dostat 3.5 kW, jenomže mají prý najeto jen 500 km a tak si raději počkám, než to oddebugují. Větší výkon by měl pořešit problémy, kdy se motor dostane z otáček, ale je to proti těm elegantním převodům velmi silové řešení.
Takže jen co mi přijde motorek, vyzkouším co dělá 1kW v zadním kole, problém s přehříváním kabelů mám snad vyřešen, nechám se překvapitjakej novej průšvih se na mě chystá.
Zbyli mě tedy dva přední motorky - jednomu odešly Hall sensory - prýto lze snadno vyměnit, v ddruhém při otáčená škrundá jako když se dře kov o kov, asi to půjde taky opravit. Já to neumím a nevyužiju, takže kdyby někdo chtěl dva motorky na přední kolo v ráfcích remerx grand rock klidně je někomu dám, jeden s těma hall senzorama asi bude opravenej, už ho e-pohon má, druhej nevím co s tím je, ale asi taky žádná věda.
|jen důrazně radím, nedávat do předního kola. Dobríá snad na tříkolku, nějaké vozítko či co, ale nikoliv takto:
A taky třeba i auto, rychlé a pohodlné
Ano, z Paříže domů mám rekord 8 hodin - vez jsem svoji paní domů do špitálu, taková tragikomická situace - ale to snad jindy.
Takové kolo, ano kdyby vážilo kilo, nikdy nikdy nesetrojí. Vsadím svůj roční plat, že na kilowatu na dráze 30 km nemáš.
Ale, je to jinak. Ten motorek mě bere 30 let, o které jsem vlastní leností přišel. Jezdit dokola kol, jen tak pro potěchu mě nikdy nebavilo. Moje cesta musí mít cíl, ale každej jsme jinej.
Se svým věkem nemůžu předstírat, že chápu, jak jsi na tom. Ale než mě odsoudíš tak si přečti následující: Můj rekord na takovém podobném treku jako je tvůj byl 86km za jeden den. Bylo mi tehdy 21 a marně jsem se pokoušel ujet 100km. Kombinace astmatu limitujícího maximální výkon a ergonomie kola limitující dobu, kterou jsem na něm ochoten strávit to prostě hatily. Pak jsem si pořídil lehokolo. Primárně kvůli pohodlí. Obyčejný "pomalý" celoodpružený odpružený turistický Azub 2. Za půl roku jsem nejen ujel 100km za den, ale měl jsem je ujeté ve čtyři odpoledne. Zčásti v tom byla o chlup vyšší rychlost lehokola (ano, i tohle lehokolo je celkově o něco rychlejší) a zčásti enormní pohodlí umožňující zastavovat mnohem méně často a na kratší dobu. Za dalšího půl roku jsem ujel 312km za 24 hodin. Bez speciálních oděvů a bez cíleného tréninku, čistě jen s ježděním ve volném čase pro radost. To mě začlo bavit, takže jsem začal jednak vyhledávat ještě rychlejší kola a jednak trochu trénovat. Podle doktorů mám stále velmi výrazně menší ventilační kapacitu plic než bych měl mít jako plně zdravý, a možná se z toho nikdy nevyhrabu. Ale na kole co žere při 30km/h polovinu energie oproti tomu treku už jsem jednou v létě při závodech ujel 133km za čtyři hodiny a o pár týdnů později 300km za 12 hodin. Nedávno jsme s kamarády jeli 200km za za jeden den a prakticky nic mi z toho nebylo, mohl bych další den znovu. A do výkonů opravdu závodních lehokol se ani nebudeme pouštět, ty jsou ještě vyšší.
Jde mi o to, že tvoje tvrzení, že bez motoru to nejde, je podle mylné. Jsou metody, jak jak jezdit rychleji a dál nikoliv přidáním výkonu, ale snížením spotřeby. Moc se to nepěstuje, třeba u aut tenhle přístup prakticky nevidíš. Ale existuje a je funkční. Tvůj přístup s neustálým přidáváním výkonu motoru a kapacity baterek a pak následným opakovaným navýšením obojího aby to uvezlo tu předtím navýšenou hmotnost je taky funkční. Zrovna vývoj aut jde právě takhle. Ale není jediný.
A jen tak mimochodem, jak jsi to myslel s tou "kilowatou na dráze 30km"? Mohl bys to trochu rozvést? Dá se například dosáhnout 130km/h na 340W výkonu, když víš jak, možná bys byl překvapen. A docela by se mi takový přivýdělek hodil... :-)
Jsi k sobě tvrdej Jirko a jsi chlap.
Před třiceti lety jsem jezdil tak 130 až 160 jak vy dnes říkáte! natěžko" denně, a nepřipadalo mi to obtížné. Odpružené kolo? Ctyřkolečko vzadu na Favouši a konec. Teˇd jsem o 30 a 30 kilo starší, ale stejně netrplivej jako tenkrát.
Každým dnem moje kondice roste a váha klesá, a ten motorek mě umožnuje nejen "dřít" ale si i jízdu užít. Dojedu za mámou do Prahy a zpátky - 58 km, a neklepou se mi kolena, i když cítím, že jsem dostal do těla. Druhý den mohu nasednout znova, a ne tejden se kurýrovat. Je to berlička, co pomáhá, nesud. mě přísně. Fakt s jen nevezu, jak si mnozí myslí.
Tady na tomhle serveru je lecos sympatické, našel jsem tu spoustu rad jak se vyznat v soudobých kolách, a mnoho z nich jsem použil.JIná věc je, které moc nerozumím, ale asi je to typické pro mladé divochy.
Někdo se zeptá: Jaký stan na kolo? Načeý mu dva tři lidi začnou vysvětlovat, že spát pod širákem je vono, a že stan vůbec nepotřebuje. Bavíme se o tom jestli benzín nebo elektrika - a zase, pár lidí má potřebu mě vysvětlit, že jsem vlastně sráč, protože správnej chlap šlape a motorek vlastně nepotřebuje.
Ale furt noic proti tomu, když se někdo ptal jestli hydry nebo mechaniku na brzdy a dostal oodpověˇd: kdo brzdí prohrává :-)
Přeju ti abys vydržel a nevynechal pár desítek let, a pak třeba motorek nikdy potřebovat nebudeš, a bude to dobře.
Dovolím si zareagovat. V první řadě zapomeň na naši diskuzi ohledně řízení firmy, toto bude pouze reakce na to, co uvádíš zde. A nebude to žádné teoretizování, ale skutečnost.
Neodůvodňuj používání "pomocných prostředků" (v tomto případě motoru) léty a vahou. 50 let není žádné stáří pro aktivní ježdění na kole. Pokud si toto vyženeš z hlavy, dostaví se i to následovné - shodíš i přebytečná kila (jenom uvádím, že přes zimu něco přiberu, stačím to sportem regulovat, každý mi říká, že jsem hubený, ale přijde jarní ježdění na kole a stejně velmi brzy shodím 10% váhy).
Jezdím právě proto, abych na kole vyloženě makal a odmítám jakékoliv úlevy. Rady (velmi dobře míněné a racionální) typu odlehčování u každého dílu popř. zakoupení silničky odmítám, poněvadž mně nejde o pohodlné najíždění kilometrů, ale právě o tu práci na kole. Rozhodně odmítám si jakkoliv ulevovat a používání nějakých přídavných zařízení mi napovídá, že se snad již nejedná o cyklistiku.
Rozhodně se tím nemíním nijak dotknout těch, kteří toto používají, poněvadž jistě mají rozumné odůvodnění, proč tak činí (zatím ti, kteří se zde o tom rozepisovali, mně připadali důvěryhodní). Rozhodně však nikdo nenapsal - "protože jsem starý a mám kila navíc".
A teď budu protivnej (a ber to s nadhledem) - pokud v současné době jsi schopen jezdit např. 50 km denně, začni jezdit osmdesát a později dávky zvyšuj. Po nějaké době zjistíš, že jsi schopen najet tolik kilometrů, které si dnes dovedeš představit ujet pouze s příšlapem. A hlavně neříkej, že nemáš čas!
A když jsem v tom, tak dodám (a nejen pro Tebe) - mnohokrát jsem zde četl pohrdlivé komentáře o těch, kteří jezdí v cyklodresech a cyklokalhotech ("dresíčkáři"). Vycházím z klasického "vkusné je to, co je účelné" a po všech možných i nemožných součástech oblečení na kolo jsem skončil u dresu a cyklokalhot. Je to pohodlé a nejsem propocen. Pokud má někdo výhrady, nechť je adresuje profesionálním cyklistům, ať začnou jezdit v něčem jiném (předpokládám, že funkčností t.j. to, co ty nazýváš "funkčností" se zabývají profesní experti a zatím nic lepšího nevynalezli).
Chlapci,
vím že máte jiný názor na to jak to dělat. Ale právě mě, zrovna ten motorek dsl chuť něco víc znovu zkusit. Vaše rady patří mezi ty: jaký stan? proč se tahat se stanem.
Já si to udělám po svém, a můžete si myslet cokoliv. Prostě moje motivace je jiná než vaše, a tak si stěží můžeme rozumět, ne lidsky, ale v této konkrétní věci.
Kromě nějakého toho sportu se mě postavila do cesty i jakási technická výzva, což celou záležitost činí mnohem napínavější a prostě mi to hodilo rukavici, kterou jsem zvednul.
Vaše jistě správné názory o postupném stupňování zátěže nejsou nic nového, musel bych adi bejt blb abych to nevěděl, ale ten motorek umožní totéž, jen s mnohem větším dojezdem a pro mě větší přitažlivostí.
Nebaví mě jezdit dokola známé trasy, sledovat tep či tlak krve, soutěžit se stopkama nebo ekg. Baví mě cestovat do dálav a ta známá kolečka beru jen jako nutné zlo, součást příprav.
Nejsem metrouš co i barví vlasy a hraje si na mladšího než je v "funkčním prádle". Proto se možná z vašehu pohledu dotýkám těch strejců v cyklobuznooblečkách. U cyklistů mě to příjde normální, ale tlustí strejdové, co o víkendech jedou od knajpy ke knajpě mi v těch cyklobuznokalhotkách připadají směšní - mám doma zrdcadlo.
Díky za rady, udělám si to po svém.
Mám dva termíny - buď o víkendu před prvním květnem nebo o víkendu před 8 mým květnem, je v tom tejdnu vloženej jeden den volna.
Kolegové v Leedsu mě rádi vidí pořád on-line, což zajistím, ale nepotáhnu s sebou noťas na "emergency bug fixing" takže bude lépe, když nahlásím že jsem oficielně mimo a to 4 pracovní dny, což nebude považováno za zlotřilost ani v dnešní velmi napjaté situaci.
Čas na přípravu se mi krátí, teď čekám na ten motorek, jezdím zatím jako "obyčejnej cyklista". Už jsem projel 60 kiláků ve studenym dešti, zjistil jak to zařídit abych nenastydnul, jen stan jsem zatím neotestoval, chtěl jsem teď o velikonocích, ale bez motoru nikam daleko s vozejkem nepojedu. Příští týden tu labskou, a pak uvidím jestli to risknu nebo odpískám či spíše přesunu. Nakoupeno už mám snad všechno.
Jestli se mi to podaří, chci v září na poněkud dýl do Anglie, bez závodění s časem a už znovu jako štíhlej kluk :-)
Ale to si pamatuj(zapiš za uši), až se vrátíš, musíš dodat fotodokumentaci cesty(popř. blog)!!!
(jinak s tebou nebudem´ kamarádit 8-E!)
8-)
Já to snad zvládnu on-line každej den :-)
Tady máš report z mého fiaskového treningového výletu na Novou Živohošť
https://picasaweb.google.com/Jindra8526...
Tys to evidentně vůbec nepochopil. Podívej se na tuhle stránku: http://www.azub.cz/proc-lehokola/ . Je tam takový pěkné obrázek s různými koly a jejich předním čelním profilem. S nějakou základní znalostí aerodynamiky ti dojde, co z toho ji má nejlepší. A pak si představ, že existují kola ještě mnohem aerodynamičtější, třeba tohle: http://www.azub.cz/lowracer-novy-specialni...
Jinak mi tvé řešení přijde šílené, ale fandím ti, abys do Paříže dobře dojel a užil si to :)