Před necelým rokem jsem si koupil skládací pláště Schwalbe Marathon Supreme. Musím podotknout ž velká spokojenost ve všech ohledech. Až dosud. Má na nich nalítáno asi 4000km, ale co jsem se dověděl, jejich výdrž by měla bejt až kolem 10000km. Před několika dny jsem si všiml trhliny ve svrchní části pláště (pouze v té gumě, tkanina i vložka jsou v pořádku) která je napříč pneumatikou, a rozhodně to nevypadá jako kdybych to někde proseknul, je to prostě natrhlé. Kromě toho se objevily i drobné prasklinky po stranách pláště, které jsou však sotva viditelné. A to na obou pláštích.
Dneska jsem mluvil v servise s prodavačem, který tvrdil, že jde možná o padělek, že toto by se nemělo stávat. Zvlášt pokud jsem to koupil z netu. Říkal cosi o tom, že Schwalbe to moc na internet nepouští a nepadělané kusy tedy nejsou moc k sehnání. O těch drobných prasklinkách říkal, že to se může stát při vyšším tlaku (tyto pláště jsou až do 6bar) a že to nevadí.
Proto se chci zeptat, jak to tedy je, jestli může skutečně jít o padělek a jaké riziko spočívá v těch drobných prasklinkách v gumě po obvodu kola (nejsou uplně všude).
Pláště jsem koupil v německém internetovém obchode Bike24, konkrétně tady - http://www.bike24.com/1.php?content=8...
Konkrétně rozměr 42-622
U pneumatiky s trhlinou uvažuju o reklamaci.
Díky za rady nebo připomínky.
na to jestli to je nebo není padělek ti neodpovím. To takhle od stolu nedokáže nikdo a já ani když ten plášť uvidím.
Co se týče té velké trhliny, je to na tobě. oni se budou nejspíše snažit bránit s tím, že je to poškozené použitím. Záleží na chrakteru té trhliny, to z dálky také neposoudí nikdo.
Ty vlasové prasklinky po stranách pláště jsem měl také a dál jezdil dalších X tisíc kilometrů do té doby než se plášť sjel tak, že šel na výměnu. To bych neřešil...
Zjistil jsem, že tyhle mikrotrhliny mi vznikají na stejných pláštích, pokud jsou vystaveny slunci. Kolo které je stejně obuté a garážované, tak tímhle netrpí. A pozoruju to u různých značek. Ale ještě se mi zatím nestalo, že by to přerostlo v nějakou katastrofu, že bych je musel měnit před sjetím. Ale dovedu si představit, že kdyby to stálo venku třeba 10let bez pohybu, tak by to mohlo být nepoužitelné.
K tomu by ti mohl asi říct nejvíc Mlok.
Má s těmihle plášti dost zkušeností a tuším, že i z tohoto e-shopu nakupuje.
hmm no popravdě mám takový dojem že si tady, dávno tomu, na nakole už někdo na pláště schwalbe z tohodle obchodu stěžoval a protože sem chodím cca 2,5 roku tak to asi bude někdy z roku 2009...
Obecně vzato já bych na silničce takový plášť, podle té fotky, sundal okamžitě, nejezdil bych na tom ani minutu, na horákovi bych to musel vidět ale asi bych taky neriskoval držkopád kvůli věci která má odjeto řádný kus a stála 33-43 eur ?
Abych to ještě shrnul, nemám historicky žádný plášť na kterým bych dal víc než 5000 a nesjel ho k nepoužití... očekávat 10,000 se mi zdá téměř nemožné :) Mám ovšem metrák a asi moc brzdím :))))))
Vono to ted pojízdný je, nicméně mám taky trošku obavy sednout na to když to mám na treku.
Já mám na to najeto těch cca 4000km a jsem až překvapenej jak málo je to sjetý (a to nejezdím nějak šetrně), řekl bych ře další 4tisíce to ještě schopné vydržet je (a to mám metrák taky :-D). A ta prasklina nebude z toho že by se to sjelo. Možná kdybych to přehustil, ale dávám to tak na 4-5 baru a má to vydržet 6.
Něco o vadných Schwalbe se psalo i tady:
http://www.cyklodiskuze.cz/horska_kola/plaste...
Padělky se asi vyskytují častěji, než by se zdálo.
Dokonce i na ministerstvu obrany:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/94346
Také vlastním pláště Schwalbe Marathon 28-622 a jsem spokojen. Mám najeto za necelý rok provozu skoro 5000 km a jsou pořád v pohodě. Mám doma jejich katalog, kde píší: „Všechny skládací pláště a pláště Marathon jsou opatřeny EAN kódem. Toto zavulkanizované označení slouží k ochraně kvality. Výroba a distribuce každého pláště je identifikovatelná. Prosím mějte na paměti, že jen u plášťů s EAN kódem si můžete být jisti, že jde o originál. U plášťů s nečitelným nebo poškozeným kódem neposkytuje Schwalbe žádnou záruku.“
Takže se zkus podívat po tom EAN kódu, pokud tam je, není to padělek, měl by být asi z vnitřní strany pláště. Pokud tam ten kód je, tak plášť zkus reklamovat.
Reklamovat v kazdem pripade. Nejdriv poslat fotku, treba se vyjadri a muze to znacne urychlit reklamaci.
Kdybys nahodou neuspel, dojizdel bych to maximalne na zadnim kole. A poptal bych se v takovem pripade v pneuservisu, jestli by to neslo nejak zvulkanizovat a slepit.