Po shlédnutí článku http://mestonakole.eu/blog/2012/01/zprava-o... jsem v diskusi http://www.prahounakole.cz/2012/01/kratce-z... autorce slíbil, že budeme na serveru NaKole.cz vést vášnivou diskusi. Na téma cyklodoprava v HK a PU.…
A je vůbec o čem diskutovat, natož vášnivě? Každé město je jiné, jinak členěné a v každém městě se povedlo něco víc, něco míň a hodně vůbec.
Vidím, že Pardubice mají koncepci a chuť cyklisty podporovat. Vycházím z toho, že jsou především klíčový železniční uzel a toho by mohly lépe využít. Mnozí to ale můžou vidět jinak, vždycky je o čem diskutovat.
Hradec má asi podobnou koncepci, v tom nikdo nic nového moc nevymyslí a cyklistiku podporuje podobně. Je fakt, že by Pardubice měly výrazně zlepšit bezpeční a plynulost cyklodopravy od a k nádraží, stejně jako Hradec, v obou případech to je dost problém a hodně špatný stav.
Co je v HK za problém s nádražím?
S nádražím asi žádný, ale s cyklodopravou okolo dost velký, pohyb po nádraží s kolem je stejně mizerný jako v Pardubicích, kolo není pořádně kde uložit, na obrovské ploše je jen rozstrkáno plno sice zajímavých, ale dost nepraktických a nekrytých stojanů s malým počtem míst pro kola, široko daleko žádné cyklostezky ani cyklopruhy, žádné ukazatele směru, při výjezdu do Kuklen se jízda podjezdem stává bojem o pořežití, podobně další dva směry do centra, atd.
Mizerný pohyb okolo nádraží v HK? To jsem si fakt nevšiml ;) A lepší stojany jsem asi zatím neviděl. Nejsou to lamače výpletů, kolo to pěkně drží a nemusím se shýbat při zamykání. Navíc vypadají skvěle i bez kol, jsou v chromu, krásně zaoblené. Místo je mezi nimi proto, aby se tam dalo projít a netvořilo to bariéru. Hlídané a kryté stojany jsou směrem k THD. A cyklostezka vede podle celého nádraží od Gočárky až po THD. Celé místo je krásně zklidněné, takže ani cyklopruhy nejsou třeba. S těma Kuklenama ale souhlasím - celá Gočárka se mi nelíbí, ta by potřebovala také zklidnit. Směr od hl.n. k Tescu a THD je v klidu, do Hořické celkem taky a ke Koruně - tam hodně záleží na té křižovatce s Gočárovou, která se má rekonstruovat. Na ukazatele se musím někdy zaměřit, páč je nativně nehledám ;) Vím jen, že na rohu u pošty je pěkná infomapa, kde se rozsvěcejí diody a umí i přehrávat audio.
Jízdu podjezdem do Kuklen raději nebrat..pokud sedí za volantem auta "takycyklista",počká a jede za cyklistou celý podjezd. Běda ale, když řídí někdo,kdo nemá o jízdě na kole ani páru..Spěchálků co tě líznou v podjezdu zrcátkem je tu bohužel dost..Volím cestu pro pěší a na schodech ukázněně seskočím / nebo bezpečnější a lehce delší cestu přes Farářství../
nevím jak v HK, ale Pcích musíš z nástupiště do podzemí a zas vzhůru ))-:
Nechci nikoho navádět, ale využívám možnost okolo, jako ještěrky, což jde i v Praze na hl.n.(5-7 perón dokonce legálně po rampě), ale v PU ne, kvůli té zamčené závoře. Ono když jedu s něčím větším, tak ani jinou možnost nemám ;)
Co chceš řešit? To je přece dáno historicky. Holt v Pardubicích si nenechali postavit město Gočárem, který měl vizi. Okruh, který by vytáhl auta z města, se nepostavil (HK byl kraj a na Pardubice se nedostaly peníze) a teď se o tom jenom kecá, protože peníze se už asi nenajdou.
A tak nějak rozumně: co teď? Stezka je udělaná tak nějak jak to rozum dovolí, okruh tam prostě udělat nejde:-)).
Co je na tom k řešení?
No vidíš, podle mě s tím okruh nemá co dělat ;)
Má s tím dělat docela dost.
Ale především je to tou historií, která bohužel pokračuje.
To by mě teda zajímalo, jak bys ten úsek vyřešil Ty? Mají mít kola na hlavní křižovatce přednost? Už vidím těch mrtvých cyklistů.....
A těch 100 metrů od Tesca ke tř. Míru po silnici, to je vážně to poslední, co by mi vadilo.
Ano, těch 100m je právě v pohodě. Pamatuju doby, kdy tam ten zákaz cyklistům nebyl vůbec.
Stále mi uniká souvislost mezi okruhem a řešením Palackého třídy od autobusáku na třídu Míru. Je to asi půl kilomentru, kde se podle mě vytvořila cykloobousměrka na chodníku naprosto zcestně a proto musíš dávat přednost i těm, co jedou z vedlejší Macanovy. Třeba má mestonakole.eu nějaké řešení toho vinglu Havlíčkova x Palackého, uvidíme co nám k tomu řekne Eliška.
Zdravím.
Taky mi přijde, že vášnivá diskuze charakteru ostrého vyměňování protichůdných názorů zatím nelze (a ani jsem nějaké hádání neočekávala!). S nádražím souhlasím, řešení schodů pro cyklisty nemusí být vůbec náročné, stačí jednoduché opatření a hned to pomůže.
Značky B8, to je jasný, to je peklo. Snažíme se prosadit, aby člověk měl možnost volby, tedy ať si klidně někdo používá cyklostezku, ale ať ostatní můžou legálně do hlavního dopravního prostoru. Bohužel se setkávám se stále omílaným názorem, konkrétně třeba ze strany MHD, že vyhnání cyklistů na vozovku je nebezpečné a že stezka na Palackýho je dostatečná (což samozřejmě neodpovídá realitě). Jenom na vingl Havlíčkova x Palackého jsme se nezaměřovali, protože cyklostezka má chyby po celé délce, stále se na ní musí dávat pozor na chodce a protijedoucí cyklisty, takže její část u křížení s Havlíčkovkou se mi nezdá v celkovém pohledu jako nejvýraznější omezení plynulosti.
Křižovatka za Tescem je připitomělá (jak ta první - přejezd pouze pro cyklisty, tak ta velká, kde se na ni z jednoho směru ani nelze na kole legálně dostat, přesto je tam jakýsi vyhrazený prostor pro cyklisty).
V Pardubicích je hodně míst, která jsou krkolomná, znamenají přerušení plynulosti jízdy cyklisty a vlastně se v nějakých případech ani neví, jak "opatření" použít.
Diskuse může být vášnivá a přitom se nemusí nutně ostřit ;) Opravil jsem v textu "B8" a jsem rád, že se jich snažíte zbavovat. Zajímavé je, že MHD cyklisté nevadí celou třídu Míru a pak se jich najednou chtějí zbavit. Přitom v Praze nebo Londýně dokonce sdílejí společný pruh! Křižovatka s Havlíčkovou se asi bude muset nějak upravit, pokud se vám povede na Palackého dostat cyklisty i do HDP, protože s nimi tam teď vůbec nepočítá. Vím, že těch strašáků je tam spousty a tak jsem zatím napsal jen 1.část ;)