Ráno vozím dítě do školky. Pěšky je to na dlouho. Autobusem to také není ideální. Autem - diesel se ani neohřeje. Na kole ideální. Ale letos pořád prší, fouká. Nejlepší bude dítěti pořídit pláštěnku na kolo.
Ale líbilo by se mi nákladní kolo, něco jako cargobike od bakfiets. http://bakfiets.nl/eng/accessoires/cargobike...+coloured+tent+s/#0
Ale je to ranec peněz,a na použité jsem zatím nenarazil. Máte takové kolo někdo? Rád bych ho vyzkoušel, než se budu zabývat myšlenku rozřezat starou libertu a přišroubovat na ni dětskou vaničku.
a kristiánka?
Básník s ní jel z Dánska do čech, takže jedna jetá, pokud jí ještě neprodali, by se našla:-)
a klasický vozík za kole by nebyl řešení?
Tohle jsem viděl jen na Spezi.
Vozík zmrzlináře Horáčka je sice krásná věc, ale už by se s tím nedali provádět jízdy po stezce v protisměru, neprojel bych dveřmi u paneláku, výtahu, nemluvě o tom, že bych to neměl kam zamknout v paneláku ani u práce. Až mi lord Rolf odkáže svůj zámek, tak budu schánět spíš elektrickou kryplkáru, než rikšu.
Nějakým způsobem by mohlo být k vyzkoušení v pražských Citybikes - alespoň pro jízdní vlastnosti - mají tam na prodejně nákladní cargo s elektrickým příšlapem (ovšem to je teprve darda).
My máme vozík, o tomhle sním jako o konečném řešení vozíkové otázky (s příšlapem teda), ale nemáme to kde parkovat.
http://www.velorama.cz/page-nakladni-kola
Je to lepší než to co odkazuješ, můžeš s tím najíždět na obrubníky a celkově se to víc chová jako kolo. Láďa Ti ho na odzkoušení určitě rád půjčí (když si ho potom koupíš :) ). Má ho také Petr Štěpánek, ale nevím zdali se znáte.
Tuším, že uvažoval o tom že by vyrobil pár kopií z oceli. Bylo by to těžké jako prase, ale zato o dost lacinější. Nevím jak to s tím nápadem dopadlo.
Tohle Boticco cargo bude k pujceni brzo v Bajkazyl.cz na naplavce. Pokud bys ale chtel vyzkouset neco podobneho v HK, tak mam tyhle dva copiloty, se kterymi jezdime do skolky. Jezdi jich tam ale vic a vetsinou se zname, treba te nekdo inspiruje ;)
Jak se to řídí? Je mi jasné že těmi druhými řidítky, ale nic jako táhlo, nebo něco jiného tam nevidím.
A jo! Už to vidím! Táhlo je tvarované podél rámu. Inu my slepci to máme těžší.
Jezdím i pro http://www.tyflocentrum-hk.cz ,nechceš se přidat? Používáme tam ale většinou tandemy řiditelné z přední pozice.
Pošli mi prosím kontakt, ono to řízení bude podobné.
K tomu ježdění pro tyflocentrum, říkam na rovinu ne, odepsal jsem svoje zájmy kvůli dětem, tak nevim kde bych na to ještě vzal čas. v TC možná ještě dělá moje spolužačka, Dana.
Kontakt jsem poslal interní zprávou aby ho tu nevybufetili roboti. Jinak je to muj nick na centrumu ;) Danu asi neznám nebo nevím, že se tak jmenuje. Ale je příjemné vidět, jak tyhle holky dovedou naložené tandemy prohánět!
Hradec Králové mám poněkud z ruky. Ale myšlenka je to pěkná. Trochu cynismu - vyhlídková jízda pro nevidomé.
Byl jsem mile překvapen, jak je nevidomá společnost vnímavá, veselá a jak si sami ze sebe dovedou dělat legraci. Skoro bych řekl, že cynismus ani neznají. Např. nedávno jsem byl na jejich plese s názvem "Tančíme od nevidím do nevidím!". Nebo při jízdě na kole zase zezadu slýchám: "Jedeš blbě, vyměníme se!"
On existuje i tandem řiditelný ze zadní pozice? To by mohlo být zajímavější;-)
To jsou oba na fotkách o pár příspěvků výš. Říká se tomu "co-pilot", jako v letadle. Používáme to proto, že máme jednak dítě pod dohledem a ono samo má z jízdy větší zážitek, než když mi kouká na záda. Podle mě je pak i lépe připraveno do provozu neboť manévry vnímá bezprostředněji. Pokud dítě vyroste, že přes něj nevidím, tak je třeba ho vyhnat na vlastní kolo nebo na tandem řiditelný zepředu a copilota přestavit na Cargo typu Bakefit (náklaďák).
Jednou jsem jel na tomhle http://img11.rajce.idnes.cz/d1103/0/749/749377...
vepředu, a byl to hrozný pocit. Ale je to taky tím, zě jám 85 kilo, a konstruktér řídící vzadu měl tak 70. Bylo to kolo na zakázku pro manžele, kde paní měla nějaké potíže se zády a na normální kolo nemohla.
Jo, to vypadá na Jardovo kolo, které si v HK nechal dělat. Hezký kousek. Občas ho s tím vidím na Praze 10, ale sám jsem ho nezkoušel. S rozložením hmotnosti máš pravdu a taky je to dost o zvyku. Kolikrát lidi padaj i z klasického tandemu, když na tom nikdy předtím nejeli.
Fotky s tandemy tam nikde nevystavují, to je škoda. Můj bratranec má tandem kvůli prakticky slepému synkovi. Mají ho už "malý", synek vyrostl v muže.
Ano, občas je vidět nějaká fotka ve Střípku (tak se jmenuje jejich informační zpravodaj http://www.tyflocentrum-hk.cz/casopis.php) ale moc toho tam o tzv."Kolování" není. Tady můžu poslat odkaz na fotogalerii, kterou jsem nafotil při jedné téhle akci, tam jsou stroje pěkně vidět: http://s788.photobucket.com/albums/yy170/cobic...
Já bych občas mohl, kdyby bylo potřeba. Tandem ale nemám....
To by bylo fajn, je to dobrovolná činnost bez nároku na honorář. Ale zase možnost jak pomoci přímo a poznat přitom zajímavé lidi. Tandemy mají služební, občas je také používám, když přijedu na akci s monopostem. Až něco bude v plánu a bude se řešit nedostatek pilotů, dám vědět. Díky za ochotu.
Sedět vepředu, tak asi v zatáčce ukroutím řidítka :-))
Asi podobný pocit jsem měl, když sem se omylem dostal do tramvaje jedoucí odněkud z Hradčan dolů k řece. Stál jsem vepředu u řidiče a koukal jak koleje uhnuly doleva a bedna jela ještě kus rovně proti zdi, než uhnula taky... Ten "šofér" měl jen ruce položený na madlu. Já už bych ho asi držel v ruce :-)
Jo, máš pravdu, stalo se nám něco podobného ;) Tuhle jsme s tím pěkně vylekali kamaráda, který to neznal. Čekal na nás na křižovatce a už z dálky nás vyhlížel. Jeli jsme přímo proti němu a po bezpečném nadjetí jsem to ohnul doleva krátce před ním. On ale skočil do příkopa a když se odtamtud vyštrachal a celou situaci pochopil, tak říká: "No já jsem se nejdříve divil, že malou necháš řídit. Pak jsem si říkal, že to asi umí a že to vybere. Ale ona do poslední chvíle měla řidítka furt rovně!"
Podobný pocit jsem měl v tomhle, když jsem seděl jako spolujezdec.
Kabina dávno nad příkopou, ale kola bezpečně na silnici.
Nejak takhle?
http://free.zoznam.sk/video/Naozaj-pan-sofer
Ta zadní náprava v luftu je atraktivní. Když ale dobře vidí na kola a je si jistej se spojkou, tak se to dá. Musí to mít ve voku a v ruce. - V běžným provozu asi potkává větší drsárny, akorát ne tak atraktivní.
Poslal bych ho otočit k tobě před vchod :-)
Nakladni kolo nemam, ale jezdim s malym na klasickem tandemu. Je na 20" kolech udelany na velikost dospely / dite. Maly je spokojeny jak zelva. Je to stabilni a bezpecne. Muze bud slapat - zahreje se, nebo si dat nohy na odpocivatka a makam ja... Taky je v druhe rade trochu chranen pred vetrem. Daji se na tom ujet i delsi streky. Ranec penez nestal.
Myslíš Heliose? http://www.cyklospeciality.cz/tandemy-tandemove...
Taky se mi to líbí a lze k tomu dokoupit i doplňky na cargoúpravu. Musí to být příjemné pro svoji nízkou hmotnost a skladovatelnost.
Ne Heliose nemyslim, je nadherny, ale nemam tak velke prasatko... Je to "Mercedes". Muj tandem je z byvale vyroby v CR. Takovy obycejny "Trabant" co udela sluzbu a moc nestal (cca 5 tis.). Ma to 7 rychlostni Nexus. Jsme s tim spokojeni.
Pár variant
https://picasaweb.google.com...
https://picasaweb.google.com...
a nebo
https://plus.google.com/photos...
To je taky ze Tve dilny? 8-)
Ale prolistoval jsem to. Treba tohle http://tinyurl.com/7awnmj3
je dokonaly snowbike. Jirka musi se svoji snow zombii blednout zavisti! 8-)
http://aukro.cz/prodam-rodinne-nakladni-kolo...
nějakej člen fan klubu Přemka Podlahy jezdí na nákladním stroji v Hostivicích.
Cvaknul jsem si to za jízdy v autě, proto tak mizerná fotka
http://www.youtube.com/watch?v=0Uj8dfx-wBc&...
... no, nákladní ..:
http://www.freiluft-blog.de/2009/11/zigo-leader...
Jasně, není to typicky cargo (spíš do kategorie cyklokočárky http://www.nakole.cz/diskuse/14198-cyklokocarek... ale dotaz autora zněl jasně - Nákladní kolo pro vožení dětí do školky ;) Navíc nevím, zda výrobce nebude mít na našem trhu kvůli názvu potíže s názvem a nebude to muset přejmenovat na Romo.
Dobry den,
je mi jasne, ze odpovidam na Vas dotaz jaksi s prodlevou, dostal jsem se na portal nakole.cz teprve nyni. Byl jsem dlouho mimo republiku, v Holandsku. Odtamtud jsem si do Cech privezl anticke nakladni kolo- bakfiets o rozmerech 154x110x23cm s nosnosti 300kg(a vice). Spolecne s kolem jsem ziskal velmi zajimave kontakty, jak na bakfiets z druhe ruky, za mnohem nizsi ceny nez u Nas v CR( i s dopravou z Nl). Mam kontakt v Nl i male tovarny, kde se vyrabeji. Castecne hovorim i holandsky a pravidelne do Holandska cestuji. Kdyby Vas Bakfiets stale zajimala,ozvete se kdykoli, rad si na toto tema najdu cas. gsm. 736 42 17 42.
[email protected]
Za fotky predem sorry, poradne teprve udelam az vyjedu ven.
S pozdravem
Zdenda Svoboda
Když budeš mít nějakou zajímavou nabídku, tak to sem dej, fotky vítány. Doufám že při příští cestě do Prahy se mi podaří cargo vyzkoušet.
Já tedy bohužel nemám vyřešeno, kde to kolo parkovat, ale pořád mě ta myšlenka dráždí.
Jinak minulý týden jsem v HK zahlédnul tříkolku podobnou té na obrázku se sudem (stěhovací z holandska)
jo taky jsem tu nějakou viděl,myslím že dokonce 2. minule za mnou přišel jeden známej,že viděl nějaký podivný kolo s nějakou zelenou potvorou v závěsu.já říkám a kde? prej to stálo na msarykáči,a já říkám nebyl jsem to náhodou já? a on já nevím,já na to koukal z hospody.
myslím,že myslel tohle a to moje je.
Pro Pana Nocha a spol. dalsi fotky..Jinak nabidek je dost. Zalezi jaky model konkretne. Je jich spusta.
Zrovna u klasickych bakfiets, jako moje obrazcich to je takto..
Cena za nove je min.3550 eur..
Ce na za pouzite(zalezi na materialu a delce boxu) zacinaji min. na 1000 eurech, zahrnul jsem do toho jiz dopravu z Nl.Mam dobryho, spolehliveho dopravce.
Jinak origin. boxy zacina svoji delkou na 120cm- XL cca 180cm.
Za pouzite bakfiets v Originalnim se plati vetsinou okolo 2000 euro.( setkal jsem se i s 30 let starymi, jak novymi). Dlouha zivotnost materialu a promyslene zpracovani a dobre platy lidi ve fabrice cene odpovidaji. Holandane vedi co delaji a kladou duraz na kvalitu
Pane Nochu a spol. Omlouvam se za projev sveho holandskeho kamarada, snazi se ucit cesky uz mnoho let. Kdyz to ted po nem ctu, tam vypadam jaksi zvlatne, takze to jen vysvetluji :-) .
Jste kdykoli v HK vitan, cenim si zajmu.
Zdenek Svoboda.
Co pro vas znamena zajimava nabidka?
Libi se vam napr. tento design?
Pouzite, v dobrem stavu, plne fukcni, ve vybave navic strecha( kryt boxu), lavice byvaji i naproti sobe, 5 radicich stupnu. barva cerna, jako na obrazku. Cena za pouzite, 9 let stare: 1200eur (i s dopravou z nl a pojistenim).
O jednom kole zrovna vim. Fotky zaslu az po vaznem zajmu.
Dokazal bych domluvit i nizsi cenu za bakfietse. Predem a narovinu rikam,trval bych na nejake dohodnute, rozumne odmene pro me. Z.
16.cervna bude 30km severne nad Amstrem v jednom obchode vyprodej novych nakladnich kol s 3-mi prevody. Ceny zacinaji na 600eurech za nove!!
Z.S.
Pouzite, ale krasne bakfiets z Nl, plne funkcni, 600 euro + doprava cca 200euro..jsem schopen seriozne zaridit cely prubeh, kupujici by si ho akorat vyzvedl kdekoli v CR. Zdenek
ted jsem nasel inzerovanou jednu trikolku (bakfiets pro 4 deti) za 250eur a jedno cargo bakfiets (dvojkolo pro 3 deti) za 495eur...fotky zaslu az Vaznemu zajemci...Z
Typ: Cargo Stav: Použité
Typ (jméno / číslo): Babboe BIG bakfiets
Počet rychlostních stupňů: 5 Typ brzd: Coaster Výška rámu: 69 cm Kolo Velikost: 26 palců Hmotnost kola: Více než 16 kg
Popis: Babboe tříkolka navržená pro maximální pohodlí a bezpečnost. S deštěm krytu / s plachtou Babboe Big.
Dodatečné Babboe Velký stan ( extra silný PVC ,bez škrábanců).
Velikost: 217 cm * 88 cm * 110 cm
Zrychlení: 5 - rychlostní náboj z Sturmey Archer
Brzdy: bubnové brzdy vpředu a vzadu
Rám: Robustní konstrukce s odolného lakovaného velikosti rámu: 50 Paprsky: Odolný výplet pneumatiky Velikost: 26 palců vzadu - 20 palcové přední: ART kroužek zámek (Abus, nebo AXA)
...až do 100 kg zatížení zadní nosič: box pro deti do 80 kg
Materiál boxu: finská březová překližka.
Další údaje: kolo vybaveno naklápěcím vrcholem Dvě lavičky (rozkládací) pro 4 děti 4 tříbodové bezpečnostní pásy.
Rychloupínací uzávěr pro snadné nastavení výšky sedáku Nastavitelná hliníková řídítka.
CENA: 9500Kč! + doprava z Nl 4500-5000Kč.
Typ: Cargo
Stav: Použité
Značka: Gazelle
Typ (jméno / číslo): Gezelle bakfiets
Cena: 24.399Kč!!+ doprava z Nl 4500-5000Kč.
Krasne, jako nove...
(Dle dostupných informací Nove Gazelle koupené v Čechach příjde
min. na 47.000Kč.)
Jo, ta Gazella je fakt nádherný kolo. Cena je sice parádní, ale na to že to kolo bude polovinu času stát pred administrativní budovou a druhou půlku ve společné kolárně , tak je na tuto dobu a tuto krásnou ale zkurvenou republiku jestě moc luxusní. Díky za příspěvky, doufám že se to někomu bude hodit.
Děkuju za odpověď, která nemá chybu. Věřím, že se takový druh kola stane běžným prostředkem i v týhle republice. Chce to ješte čas a dost práce.
Tomu nevěřím, nehodí se to sem, nejsou pro to tady podmínky a lidi nemají důvod aby to nějak zvlášť využívali.
No spíš se tu tím dlouho nikdo moc nezabýval a dnešní lidé si transport kolem 200kg na kole těžko představují. Třeba v polabských nížinách jsou podmínky přímo ideální. S rostoucími cenami energií bude nákladních kol přibývat a lidé si na ně zvyknou. Taky bych nevěřil jak skvěle se s tím jede, kdybych si to sám nevyzkoušel.
Netvredím, že jezdit nebudou, určitě jich tady pár bude, ale rozhodně to nebude nijak významný počet, spíš zanedbatelný. Tak kola, krom toho, že nejsou nejlevnější, tak jsou těžká, moc rozměrná a špatně skladovatelná. Nějak mě nenapadá moc důvodů proč by si to u nás lidi pořizovali a k čemu by jim to bylo dobrý, účelný a užitečný.
No jak sám říkáš, tak kol táhnoucí káru je vidět docela hodně. Buďto jsem si toho dříve tolik nevšímal nebo jich skutečně přibylo. Tohle je podle mě jen efektivnější využití prostoru.
Dvoukolák je dobrá a užitečná věc a dobře se skladuje, stejně tak i lehký přívěs za auto, ale šlapací nákladní tříkolka, to si vážně nedovedu představit. Vždyť ani v Holandsku je vesměs nepoužívají na nic jiného než k převážení dětí a to se tady u nás rozhodně dít nebude.
to ja myslel dvojkolo cargo, s panem Nochem jsme se bavili o Gazelle bakfiets. Ta trikolka co mam ja, to je jasny, tech moc moc nepribude. Kdo ji vsak nezkusil projet na vlastni kuzi, bude i nadale pochybovat :-) .
Ale pocet dvojkol bakfiets u nas poroste, na to davam svuj krk. ( kdyz neporoste, tak umru hlady)
Staci si spocitat vydaje za auto a energie...
Trikolka slouzi k univerzalnimu pouziti....prevoz deti(ktere mam pred sebou), vozickaru, stehovani nabytku a prevazeni surovin, propagace a reklama...ale to vam je jasny a jeste dodavam, ze bydlim v panelaku a tam trikolku i skladuji. Hezky den. Zdenek
a v blizke dobe( se nabizi moznost),ze budeme s priznenymi hradeckymi Dusemi testovat GPS, kterou dukladne nekde v trikolce schovam, zatim jen pro info. to pisu...
na podobnem prouzdam ulice a kanaly v Nl.
Vyborny a ted je jedno za 200eur na prodej viz, foto. Hlavne ukazuju dalsi variantu "nakladniho" kola.
Typ: Cargo/Transport
Stav: Použité
Počet převodových stupňů: Žádné
Typ brzd: Coaster.
Svetla na obrazcich nejsou pry v cene.
1 převod, Torpédo.
Za 5000 těžký kolo s pevným převodem a torpédem ? Nepomát ses krapet ? :-) Kde myslíš, že seš, vždyť za 500 se dá dá sehnat docela dobré starší kolo, lehčí a s převodem.
dalsi krasavec...299eur
Typ: Cargo / Transport
Stav: Nové
(jméno / číslo): Miller Bollybike
Počet převodových stupňů: Žádné
Typ brzd: Coaster
Výška rámu: 52 cm
Rozměr: 28 palců
Hmotnost kola: 15 až 16 kg
Zavěšení: žádné
Nové, nepoužité transportní kolo značky Miller s předním nosníkem (15kg zátěže),
vysoké zatížení sedla Brooks, zpáteční brzda, vyjímatelný billboard(pro reklamu)...dělaj se i bytelnější transport kola,
vždy ale poměr cena x výkon,
jako skoro se vším.
LOL! jabka z hruskama...sezen mi tohle kolo za 500!?? :-D .. uvidime, 200 ecek za to chce belgican a ver mi, ze ho bezproblemu do tydne proda a ekonomicka situace v zemich jako je Nizozemi a Belgie neni zrovna prizniva ... proste kdo nezkusi nakladni kolo osobne,(takovejch chytraku tady v Cechach bude vzdycky dost:-),nevi. Zato tito lidejsou hnacim motorem pro ostatni zucastnene, kteri maj pozitivni pohled na vec a hlavne, osobni zkusenost .
Ja snad v blizke dobe zorganizuju ekonomickej vejlet do holandu(treba Amsterdam), kde se behem par dni budou moci zucastneni na vlastni kuzi vyzkouset vsechna dostupna( trojkola, dvojkola) bakfiets, cargofiets a transportfiets,napohodu treba pokecat s rutinerama z teto oblasti, do workcycles.nl to mam z bytu v Amstru 5minut.. dat si u toho par piv a spokojene se navratit do Vlasti.
Bavíme se snad o užitkovém kole co má sloužit k běžné dopravě. Ten kdo vydělává 3000 € a celý den bude jezdit po širokých a rovných stezkách kolem kanálu a za celý den po 60 km nastoupá celých 180 m a to ještě jen kvůli tomu, že tam má 180 můstků přes kanály, tak si takovýhle postrk možná pořídí a ta cena pro Holanďana nebo Belgičana je přijatelná, ale rozhodně to nejde tady.
Za 500 ti seženu v pohodě kolo na kterém se dá u nás dobře jezdit do práce, do hospody, do kina, na koupaliště, do lesa a dobře ti poslouží i na malou odpolední projížďku.
A do toho Holandska za hodně rozumnou cenu bych i třeba jel, to se neokouká ani neoochodí :-)
Tak tohle je normální starý kolo s velkým nosičem, takový seženeš tady v každým bazaru za 500 kč (bez toho nosiče)
Já měl 40 let starou dámskou esku s velkým košíkem. super kolo, k nezaplacení, ale 5000 korun bych za ni nedal. Nějaká kurva mi ji otočila před prací.
Kdybych byl delší dobu v NL, tak bych si takové kolo asi pořídil, a podle jeho stavu třeba uvažoval o tom, že si ho vezmu domů, ale dovážet to sem nemá smysl.
Jinak si nemyslím, že se cargo kola typu gazelle moc uchytí, jak tu někdo psal, pár jich bude v místech, kde jsou na to podmínky, a budou to mít lidi, který jsou trochu jiný. Musíš mít domek s garáží, rozumný cesty a vzdálenosti v rajonu domov-práce-škol(k)a-nákup. pak rup, přijdeš o práci, najdou jezdíš do práce třeba do Pic, a takový kolo na nádraží nenecháš. a najednou jezdíš autem a na kolo se práší.
promin, toto je diskuse, mozna by jsi byl uspesnejsi v oddeleni bazar.
http://www.nakole.cz/bazar/
promin, mne slo hlavne, jelikoz tema je nakladni kolo, predstavit zucastnenym ty nejznamnejsi oficialni varianty nakladnich kol a seznamit je i s cenou, udelat si prehled. Ceske reportaze na tema NK, zminuji casto velky minus- dostupnost a to je i hlavni duvod proc jsem je sem vlozil.. pro me je to Velky plus(umim je sehnat! a zde o tom podiskutovat.......
torpedo uz komentovat nebudu..v tom mam jasno a obecne mate pravdu Vy(Lelek, Jarda) to je jasny.. chtel jsem hlavne, jak jsem jiz podotkl, prerdstavit dalsi variantu carga/transport kola.
halooo!! tema nakladni kola panove, proberte se..ja jsem ferovej clovek, kdo ma predsudky, at jde diskutovat na tema " S Velkejma pupkama do kopce na lehkej prevod"...tady mame zajimave tema..pokud nemate zadne informace, tak nezbyva nez jen kritizovat. :-)
Jestli námitky považuješ za kritiku tak to je tvůj problém, ale ty se tady snažíš přesvědčit, že takovýhle kola jsou spásou a výbornou investicí. Netuším odkud jsi, ale když si naložíš takovýhle těžký furverk a 2 x denně ho vyvezeš třeba jen na 70 m vysoký kopec, tak mi pak tady můžeš vykládat něco o výborných a užitečných nákladních kolech z Holandska.
Nevím kolik podobných kol tady jezdí, ale asi to bude pár kousků, ještě jsem tady nic podobnýho nepotkal.