Ahoj, Šilhám po tomto kole, důvody:Výrobce,dojezd,
technika a dizain.Nemusím reakce tipu fuj atd. argumenty vítány!
http://www.infineumbike.co.uk//Continental-GT...
No nechci Ti brát iluze, ale u elektrokol obzvlášť platí, že "výrobce" se většinou liší jen tím nápisem na rámu. Pokud budeš mít lepší pocit z toho, že tam bude drahý nápis a nevadí Ti, že za něj připlatíš, tak proč ne.
No já nechci tvrdit že za značku neplatíš ale určitá záruka to je.U nás to zatím neplatí ale třeba v Německu je to naprosto jasná orientace na výrobce.Ale nakonec jsem si objednal tohle:
http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Jenom jsem objednal silnější 15AH.baterku
Hezké, ale žádná láce, spíš zbytečně dost drahé, za to jedno jsou tady dvě hodně kvalitní.
Opravdu? ukaž mi nějaké stejných parametrů a tak dobře zpracované a osazené technikou já teda žádné nenašel.Rád se poučím.
Hledat to nebudu, ale řekl bych, že byx se nějaké sestavit dalo za míň než 60.000. Ale jinak mi to je jedno, když ho chceš, tak si ho kup, já jenom nevím, kde a kam bych na takovým kole jezdil, je příliš krásné na to abych ho někde nechal na minutu volně postavené.
je to věc názoru / a hloubky vlastní kapsy :-)/, ale když budeš chtít koupit dobrou silničku nebo celoodpružené kolo, tak dáš těch 60 litrů taky, za špičkovou pak i 100 tisíc / a víc/
Přesně mluvíš mně z duše jenom naiva může myslet že utácím z radosti.Peněz jsem si nikdy
vážit nepřestal ale je pravda že na věci jsem cimprdlík a mám rád všechno pokud možno dobré.
Jsme na tom stejně, taky mám rád kvalitu co vydrží a rád si připlatím. Vždyť jde o koníčka který navíc ušetří peníze za jinou, dražší dopravu. A že mi to někdo ukradne? No to bych si pak nemohl pořídit nic, krade se všude a všechno. Proto to člověk musí případným zlodějům co nejvíce znepříjemnit a hlavně nešetřit. Mám alarm a hodně kvalitní zámek, cca 3 000Kč a 3kg navíc které z motorem neřeším. Když dojde benzín, tak k nějaké čerpačce vždycky došlapu vlastní silou. Těch necelých 30kg co motorizovaná, kvalitně převodovaná lehotříkolka váží bez problému ušlapu. Klidně i 50km, ale to nehrozí, čerpačky jsou u nás tak hustě rozeseté, že dál jak 10km to bývá málo kde.
Proti silničce, nebo fuliku za 60 až 100 bych bych přece jenom trošku rozdíl viděl. Bývá tam za ty prachy honěná gramáž a zároveň výdrž materiálu při maximálním zatížení. Řekl bych, že u těhle městských ploužidel ty materiálové nároky zas takové nejsou.
To jen k tomu přirovnání, o účelnosti, cuti a možnosti platit se bavit nebudu. To je věcí každého.
Prosím tě z čeho čerpáš ty poznatky že cituji:
Řekl bych, že u těhle městských ploužidel ty materiálové nároky zas takové nejsou.
A tak jo :-)) Promiň, že ti beru iluze. Je mi jasný, že s tím budeš skákat přes kořeny v plný rychlosti, v devadesátce řezat zatáčky atd atd...
S asistencí to valí pětadvacet a bez asistence těch šestadvacet kilogramů těžko rozhicuješ do závratných rychlostí. Takže ty nároky jsou určitě extrémní :-))
No, i na rám jak ty říkáš "ploužidla" můžeš dát kvalitní komponenty za 50 litrů, nemyslíš? Z kopce i na ploužidlu dáš 90 km/hod, já mám max. 86 km/hod a jelo by to i rychleji ale mě to stačí. :-)) A kdyby si dal na tu drahou silničku brašny a sedl 100kg chlap tak by rám určo nevydržel tolik co rám "ploužidla", to mi věř. :-)
Však jo. Závodit se dá i s bagrem. A na obstarožní Felicii můžu navěšet superdrahý gumy pro rychlosti nad 300 km/hod.
Na Babettě jsem jel taky přes 80, ale připaddalo by mi divný to brát jako standard a (za adekvátní cenu) hrotit konstrukci a díly.
Při podobné rychlosti se už choval ne úplně spořádaně i trek. Ale od té silničky bych očekával pohodovou jízdu.
Ale asi už s těmi srovnáními krapet ujíždíme někam jinam...
Příteli Ronda
Je patrné jak málo to znáš, origo firemní elektrokola se dělají ve všech kategoriích tedy
krosová. horská stačí si vybrat!Ale chápu tě kkdo nechce neslyší! Tak atˇse ti daří.
Tak abychom to vrátili na začátek - nezdálo se mi přirovnání k silničnímu, ryze sportovnímu speciálu, nebo drsnému fullu.
Nijak nerozporuju použití solidního treka jako základ. Ale o tom jsem se vůbec nebavil. Je mi jasný, že v tomhle případě tvoří podstatnou část ceny elektrovýbava.
A jen tak mimochodem, MTB elektrokolo mi připadá jako docela legrační myšlenka. Pro nějaké promenádní jízdy po jizerské magistrále asi dobrý, ale do terénu ? Nechtěl bych tam manévrovat s takhle těžkou potvorou, i kdybych měl pohom 2 x 2 :-))
ja videl reseni kdy byl motor v sedlove trubce a pomahal primo tocit klikama. baterka byla mala pod sedlem v brasne. celkove to bylo jen jako pomocnik na chvilku. to mi do terenu prislo dost pouzitelne prave v technickych pasazich. celkova hmotnost byla zkousnutelna.
U malého motorku bych předpokládal spíš odlehčení při frekvenčním šlapání. V náročném terénu přijde ke slovu spíš krouťák při prudkém zábšru v minimální rychlosti. A pokud by to mělo fakt pomoct, šlo by i o dost energie. Ale to už by v těch rozměrech bylo asi náročnější technicky i finančně.
A hlavně to elektroMTB bude určitě v terénu hodně obratné a bude se dobře nosit v nesjizdném terénu. :-)
MTB nemusis mit jen do nesjizdneho terenu, to Ti snad nemusim vysvetlovat, ne? 8-b
Treba pro Alici jsem postavil elektro MTB. Siroke zubate plaste na podmacene lesni cesty, prevody, aby zvladala vetsi kopce, poradna vidle upravena od Milana, hydraulicke diskove brzdy, ...
Už naposled je ti to jasné protože to máš nejasné. Samozřejmě nechci říkat že kolo bez motoru není čilejší než s motorem ale právě proto jsou nároky na rám převody atd.u elektro-
čehokoli.Není taktéž pravda jak říkáš že: v tomhle případě tvoří podstatnou část ceny elektrovýbava,kolo o kterém se konkrétně dohadujem má hořčík. rám, perfekt osazení Schimano, kapalinové brzdy (kotouč.)je celo-odpružené atd.Jenom osvětlení je za 200 dolarů
Pises porad o tomhle?
http://www.infineumbike.co.uk//Continental-GT...
Nevim, co si predstavujes pod pojmem " perfekt osazení Schimano" a podle vyrobce "Shimano 8-speed hub gear" mi to osobne neprijde dostacujici, ale budiz, mame o prevodech ruzne predstavy.
"kapalinové brzdy (kotouč.)" to nema. Ma to bubinky. Taky podle vyrobce nejsou kapalinove, ale mechanicke.
Taky to kolo NENI celoodpruzene.
Svetlo je celkem draha degnovka, ale do mesta postaci.
Vidlice taky zadny zazrak.
Takze cena je dle meho za vzhled. Ale je fakt, ze za podpbnou cenu se da sehnat i samotne mestske kolo bez motorizace.
Vždyť to má i odpruženou sedlovku - je tedy odpružené vpředu i vzadu. :-)))
Proč by měly být nároky na rám a převody vyšší ? Jen kvůli těm cca 12 kg navíc ? To snad ne :-) Ty naberu přes vánoce taky...
Murphy - kolega si nakonec objednal tohle http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/elektrokola...
Nikde tam nečtu nic o hořčíkovém rámu. Píšou aluminium, čili klasická hlína.
A kde máš to celoodpružení ? Myslíš tím to šoupátko pod sedlem ?
A ty hydry jsou ráfkový, za 2.500 Kč pár (za tolik mám na treku normální véčka).
Vidle za 1.300 Kč. To budou taky bomby. Na treka stačí, ale za perfektní osazení bych je nepočítal.
Ta nába je už taky od 1.900 Kč. Když vezmu cenu obligátní přehazky Sh XT, kazety a náby, tak tohle je teda luxus. Zas perfekt výbava nejběžnějšího městského kola.
Světýlka pěkný, ale v Německu běžně k dostání za cca 85 Eur, takže v hrubým přepočtu kolem 110 doláčů.
Ještě jednou se omlouvám, že ti kazím radost z naprosto dokonalého kola, ale namlouvat si to můžeš jenom sobě.
Tak legrační myšlenka, jo ? :-) Zdá se, že už to totiž někdo uvedl do praxe, viz http://www.ges.cz/cz/elektrokolo-4freetime-mtb... ;-) Přes 23kg :-)))
Už jsem to sem dával dříve a jinam...
Hoši, mě připadá že záasadní omezení je ve výkonu toho motoru na 250 W, určitě hodně pomůže, ale v kopcích se asi musí dost zabrat.
Neznám přesně jak to dneska s těma kolama je, protože jsem cyklotursitou bejval za Husáka, ale jak prolejzám všechny ty internetový zdroje, zdá se mi, že cena rámu a vlastně všech součástí na kolo je odvislá od použitého materiálu, protože snahou všech je co nejlehčí kolo, co nejlehčí rotující hmota na ráfku, a tak aby to něco sneslo, je to drahé.
U e-kola váhu neřešíme, stějně nejvíc udělá ta baterie a motor. Čili kolo může být robustnější, neodllehčené a proto z mnohem levnějších komponent. Hydraulické brzdy jsou na ekolo nevhodné, protože ty odpojovače motoru a spínače rekuperace jsou nasazené na brzdové lanko. Hydraulické spínače jsem zatím nikde na světě neobjevil. Bylo mi vysvětleno, že mechanické kotoučové jsou na větší hmotnosti, a to kolo s baterkou bude vždycky mít, taky nevhodné, čili nějaká véčka a jak jsem se iu Vás dočetl, a tady cena vždy neznamená nutně to nejlepší.
Další věcí je přehazovačka a přesmykadlo. Nejsem si jist, že je přesmykadlo vůbec potřeba a přehazovačka snad jen pro případ, že bych nutně musel ject kousek bez baterie a epohonu.
Na elektrokole totiž pořád jedu jako z mírného kopce, šlapu na největší tác a nejmenší kolečko a pomáhám si tím motorkem, abych se nedřel.
Já jsem tedy zásadně pro přestavbu robustnío trekového kola s bytelným rámem, vybavid slušnýma brzdama a průměrnou přehazovačkou, vykašlat se na postavená kola, protože v EU nám neprodají nic co má víc než 250 W, tedy zamontovat si tak nějakej solidní výkonější motor (1000 W) s rekuperací (kvůli brždění, ne dobíjení) a investovat dlouhej peníz do co nejlepší baterky 48 W a co nejvíce Ah. Mě se podařilo sehnat zatím jen 48W, 10 Ah za 400 EUR i s dobíječkou na německém eBay.
Ten přestavbový set, když připočtete nutnou výměnu plášťů a ráfků za robustnější vyjde na bratru 20 tisíc. Jak dobré kolo které budete přestavovat si zvolíte je už na každém jednotlivci, ale říkám znovu - priorita cyklisty - nízká hmotnost není prioritou ekolaře!
Hydraulicke paky s odpojovaci dela Tectro, bohuzel jen jako OEM. http://www.tektro.com/_english/01_products/00...
A tedy je kolo jimi osazene: http://ekolo.cz/panther-pro-xre-777-d162
Jestli parkujes kolo v kulne nebo garazi, hmotnost neresis. Kdyz zacnes kolo tahat do patra, nebo s nim jen manipulovat do vytahu, resit zacnes. Nebo az Ti jednou pod kopcem dojde stava...
Díky za typ, když to je jako OEM brzo to se to objeví i volně. S tím patrem máš pravdu, to mě vůbec nenapadlo, přesně jak říkáš, přijedu na kole a strčím do garáže a vůbec neřeším, že bych to měl někam nosit. Když dojde pod kopcem šťáva jsem namydlenej, protože kromě tíhy těch baterek bych musel přešlapávat ještě ten bezkartáčovej motor a to je taky dost vopruz.
Raději hodím další baterku na vozejk :-)
Mechanicke kotoucovy nejsou spatne, kdyz koupis kvalitni. Na dvou kolech mam mechanicke kotoucovky, na dalsich hydrauliky. Rafkove bych uz urcite nechtel.
tak hlavně ve sračkách typu mrznoucí sněhová břečka je ta ráfková brzda zoufalost. Teď je to zrovna aktuální
Jezdili jsme v horších sračkách na horších šunkách, chlapci, vy jste ňáký cimprlich :-) :-)
já teda cimprlich nejsem, ale asi nikomu není příjemný když brzda zabere až po cca třech vteřinách.
V takovém případě brzdím jak hrabě Harrach :-)
Zrovna včera se mi to na sněhu podařilo, brzdím, brzdím a kolo furt jedě, tak hnáty na zem a zapřít....
Nejake materialove naroky asi su:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke...
No, nevím, jestli záběr předního kola je tak brutální, jako prudké zabrzdění přední brzdou. Tam ten záběr na rám bude asi větší. Na obrázku navíc řeší rám bez horní rámové trubky. Ten bude mít zase jiné rozložení namáhání.
Jako statik říkám: kravina.
O namáhání ani tloušťku nejde, jde o malocylovou únavu, problémy materiálu, vrubů a všechny tyhle sarapatičky co souvisí s křehkým lomem a rozvojem trhlin. Žádný kroutící moment nic nenamáhá, ke kroucení v těch prvcích nedochází, vesměs je to namáháno ohybovými momenty, propřípadě kombinací ohybového momentu, osové síly a smyku, ale v zádném případu kroucením. Ty roury jim praskají nikoliv přetížením ale právě těma nízkocyklovejma sarapatičkama, o to je záležitost materiálu a provedení a nikoliv tlouštky či rozměru trubky. Howg