Ahoj.
Zvažuji možnost přejít na horské kolo, vzhledem k "úzkému" plášti, který mohu použít. Maximum je 700-40. Když dám širší a projedu blátem je konec.
Protože to kolo mám na cestování tak potřebuju pořádný blatníky abych neměl zablácená záda apod. Budu s ním jezdit i po okresních silnicích cca 50 procent, možná i o trochu víc a zatím mě všichni od mtb zrazují. Také bych nerad přišel o vzpřímený a pohodlný posez na trekingovi.
Takže existuje cross-trekové kolo, které umožňuje nasazení pláště alespoň o šířce 50, nebo i více spolu s dlouhým blatníkem ? A vyrání se takové pláště s pořádným drapákem ?
Díky. Morčák.
Vzpřímený posez není pohodlný.
treba jizda na silnicnim kole kde se hrbim je ve srovnani s trekem pro me des a hruza, horsky kolo je uz lepsi, ale stale to neni trek, jen pro vysvetlenou
na tu konu se divam
Obávám se, že HonzaK si pod pojmem pohodlí představuje něco takovéhoto:
http://dvur-kralove-nad-labem.cz/leho/operka5.JPG
Ano, to je pohovka, na které téměř pravidelně lehávám po nedělním obědě.
Na cestovani , teda na dlouhy streky je na asfalt nejlepsi touring bike , ten je na to staveny , ale nektery dnesni touring bicycle tkzv city style jsou delany na touring takova kombinace na city treking a touring na kterych sedite vzprimene a pohodlne (FUJI KOBE , TreK 500 X , atd - vetsinou jsou vyrabeny v Nemecku treba nektery Raleigh ....) Se podivejte na internet . Nejlepsi plast na silnici a prasny cesty je 700 x 35 az 38 a vsechny vyrobci je vyrabi i s hrubym vzorkem dohonce i se spuntama jako ma plast na MTB . Moc siroky plast ma velky treni a ja ho teda pokud nejezdite v extremnim terenu nedoporucuju krome na MTB . A uzky plast na touring bike je taky na nic , ty jsou staveny na racing bike a kdyz vezete vetsi vahu tak steny plaste nevydrzi . Ale muzete met i na MTB uzke plaste a kdyz chcete jezdit na nem vetsi vzdalenosti po asfaltu tak doporucuju vetsi pocet zubu na crank a kolo upravit ..... nekde tu je tabulka prevodu .......
sirka 38 je za blativeho pocasi temer nepouzitelna, proto shanim neco sirsiho
Tak bud zkus okouknout trekingy,kterymu se do vidlice vejde poradnej plast (treba za mesic na Sport Life v Brne),nebo nejakyho 29"bika,dela to treba Superior,tam s pruchodnosti vidlice nebude problem.Posed by se dal doladit predstavcem a riditkama.Trochu problem bude asi sehnat sirsi 29" plaste,prece jen to neni beznej artikl.
Jeste jednou , podivejte se na KONU bicycle , maji tam neco mezi MTB a Treking bike , a Specialized bikes taky .
Jestli chceš jezdit opravdu blátem, zvláště polním, tak nejlépe bez blatníků, nebo nechat mezi blatníkem a pláštěm co největší mezeru, i 5 cm může být málo. Jinak se ti kolo blátem do blatníku přilepí a dál budeš muset nést k nejbližší kaluži abys to nějak rozmočil. Výhodné je pak používat úzké pláště bez vzorku, na který se bláto tolik nelepí;-)
Lesní blato většinou lepí míň, obsahuje hodně větviček, listí atd.
nemuzu pred pkazdou polnackou sundavat z nalozenyho kola blatniky, navic bych byl zadelanej az za usima
je vubec nejaky univerzalni cestovni kolo, asi sem zalozil spatny tema, pac todle nikam nevede
musim vymyslet novej nazev tematu
Univerzální cestovní kolo opravdu existuje a mám jedno takové doma:-)
Taky jedno mám: Merida Crossway Special Edition V. Koukni na něj a máš po problému :-)
nema hydraulicke brzdy
ale to nema skoro zadne, takze se tam asi budou osazovat dodatecne...
Hmm.. myslím, že moje (azub max) lepší. Takže:
1. Je to tvoje kolo celoodpružené? Dá se s tím jezdit s 40 kg na nosiči ze schodů nebo s 40 kg na nosiči 70 km/h po kamenité cestě? (pohodlně)
2. Má tak dobře krytý řetěz, že když s tím projedeš po rozbahněném poli tak v něm není ani náznak někakého bláta?
3. Vydržíš na tom jet 12 hodin aniž by ses dotkl země a aniž by tě cokoliv bolelo?
4. Dají se na to dát blatníky takové, že na tebe bláto ani voda vůbec nestříká a přitom se to na rozbahněné polňačce nezadře?
5. Jezdí to po rovině po silnici stejně rychle jako závodní silniční kolo?
6. Dají se na to dát brašny tak, aby to nikoliv zvyšovalo, ale naopak snižovalo odpor vzduchu?
U mého kola jsou odpovědi na všechny tyto otázky "ano".
No nevim,na zadni blatnik tam zrovna moc mista neni,zvlast se sirsi gumou,no,ona se tam sirsi guma ani dat neda...
On tam hlavně ten zadní blatník není vůbec potřeba a taky ho tam nemám a vůbec mi nechybí, ani v blátě ani v dešti. A širší gumy se tam samozřejmě dát dají, jezdil jsem s nima celou loňskou zimu.
No nevim,rekl bych ze sirsi jak 1.9" gumy tam dat nejdou a ani ty ne vsechny.Standardni 2.1" MTB plast ani nahodou.Ale urcite nejsou potreba :-)
Já jsem tam měl bez problémů standardní MTB plášť 50 mm (to je myslím těch 1.95"), co píše Morčák, možná by se tam vešly i o něco širší, to jsem nezkoušel. Dopředu určitě:-) 2.1 dozadu možná už ne.
Potřeba nejsou blatníky, ne širší gumy, tos mě asi nepochopil.. nebo já tebe?
a jak se to nosí naložený na rameni tam kde neprojedy, jak se to kolo páčí do prudkýho srázu když je potřeba, já to dělám tak, že jeden tlačí za řidítka a druhý za nosič, jak jezdíš třeba z prudkého kopce plného kořenlů a kamení, kde musím manévrovat mezi kořeny - pěší stezka tursitická, třeba
Na rameni se to naložený (pokud vím) nosit nedá, to se ale nedají ani celoodpružený MTB. Dá se to nosit na rameni (nebo na zádech) prázdný, kolama nahoru, sedačkou obráceně danou na zádech, nemusí se to ani přidržovat. Párkrát jsem takhle když jsem neměl s sebou lepení kolo nesl několik kilometrů bez přestávky. Brašny jsou sundaný za čtvrt minuty.
Dá se to nosit naložený třeba do schodů a podobně, drží se to dvěma rukama jednou vpředu za rámovou trubku, druhou vzadu třeba za sedačku nebo za nosič. Ujít takhle několik kilometrů by ale asi bylo utrpení. Ve dvou lidech by se to asi taky dalo vytahovat do kopce nebo na skálu, to jsem nikdy nepotřeboval.
No a z kopce jsem zatím všechno sjel, i po kořenech a kamení, díky nižšímu těžišti se dá sjet prudší kopec, než na mtb. Tam, kde bych se fakt bál, třeba kvůli náledí nebo půlmetrovým schodům, bych to taky nějak snesl, dá se třeba taky jít vedle kola a řídit a přibržďovat (klasika).
Pokud chceš kolo hlavně přenášet, není lehátko asi úplně výhra, kup si radši neodpružený MTB. Ale s lehátkem projdeš úplně stejnej terén, akorát v některých místech to bude trochu obtížnější. Po zbytek cesty ale pojedeš v pohodlí a rychleji, takže se ti to vynahradí. Nedá se to moc dobře popisovat, to by sis musel ošahat v reálu. Taky jde o to, co si představuješ pod pojmem prudký sráz a neprůjezdný terén, jsou lidi, kteří chodí s kolem na zádech i tam, kde horolezci se jistí lanama, jiní zase sesedají z kola i když mají sjet dva schody.
musí se to vidět, je to pro mě neznámá a vždycky jsem si myslel že se s tím jezdí jen po dobrejch cestách, ale třeba je to v pohodě i v tom terénu, zkusím se na tom někde projet a uvidím, za pokus snad nic nedám
dem to řešit do lehokol, ať nerušíme toto téma
Nebylo by lépe, kdyby si majitelé lehokol pro vychvalování svých strojů založili vlastní téma? Nikdo vám je nebere.
Toto téma se jmenuje "Cross-trek kolo a šířka pneumatiky". Proč se tu proboha polovina příspěvků zabývá chválou lehokol? Od kdy je Azub kros/trek? Akorát každýho, kdo se vážně na něco ptá, matete. :'(
klidně ať píšou, já jsem s tím nikoho po horách jezdit neviděl, ale třeba je to lepší do terénu než trek, ale chce to napsat konkrétní odpověď na konkrétní dotaz
azub je cross/trek od začátku, co ta firma existuje, jiný kola pokud vím nikdy nevyráběl (tedy ani specializovaná silniční rychlostní, ani nějaká úplně off-road vozítka). Snad s vyjímkou Azub Cé, což je takové kolo do města na nákup nebo na koupaliště, netvoří však hlavní linii produkce.
A jestli sis nevšiml, tak zde reaguji výhradně na to, na co se Morcak ptá v úvodu, tedy šířka pneumatiky, pohodlí, blatníky a rychlost na silnicích. Nejedná se o žádné vychvalování lehokol.
v pohode, na silnici to je jasny, jenze ja taky mysim do terenu, kde mam co delat abych projel z trekem, a pri predstave jak sjizdim prudkej kopec pres koreny a klickuju mezi stromama...
proste si to v leze na tom lehovi nedovedu predstavit, ale rikam, treba to je v pohode, fakt nevim, nikoho sem tak nevidel jezdit, neznas nekoho u jihlavy, ze bych se s nim domluvil a mrkl jak to jezdi po lese ?
http://pokryti.wz.cz/
de o to, že ne všichni s tím jezdí úplně off road (spíš menšina), ty azuby jsou opravdu myšlený spíš jako krosový, to ale samozřejmě neznamená, že to nejde. Opravdu hodně taky dělá obutí (nedávno jsem třeba hodil držku na štěrkobahnité lesní cestě v asi 50 km/h, protože mě zmátlo odpružení (změkčené plně naloženým nosičem) a nějak jsem si neuvědomil, že úplně hladké pláště nahuštěné na 7 bar asi budou trochu klouzat.
Na první pokus (kdyby ti to někdo půjčil) taky asi budeš mít chvíli problém na tom jezdit i po asfaltu, chce to trochu si zvyknout.