Myslíš kolo jako celé - jízdní, pak nic pořádnýho nevybereš, nebo kola přední a zadní a tam už je přijatelný výběr.
To záleží jaké máš požadavky. Jestli chceš UST kola nebo ne, jestli vůbec budeš jezdit bez duší nebo ne. Osobně bych při nákupu kol za tyhle peníze vůbec o duších už neuvažoval a jen se rozhodoval jestli plnohodnotné UST ráfky nebo jestli stačí ZTR ráfky.
Osobně bych šel do Fuclrumů Red Metal 1 XL nebo Crossmaxů ST 2012 (určitě 2012, jsou zcela přepracované). Obě tyhle varianty jsou tuhá, odolná kola s plnohodnotným UST ráfkem.
Oboje ale budou něco přes 10tsi., tak kolem 12-13tis.
http://www.bike24.com/1.php?content=8...
Případně něco postavit na ZTR ráfkách, např.:
- Hope Pro II
- DT supercomp dráty (nebo nějaké odpovídající jiné)
- ZTR Arch ráfek pro odolnější variantu nebo případně nějaký z těch lehčích ZTR ráfků
Tohle by se akorát kolem 10tis. mělo dát sehnat (třeba kontaktuj bikez.cz; i ty Fulcrumy někdy na bikez.cz sežene levněji než se dají ze zahraničí)
ještě se hloupě zeptám jaký je rozdíl mezi UST (chápu že bezdušovky) a ZTR, pokud je to cca ve stejné cenové nabídce. Navíc jsem našel HOPE náboje s popisem, že přední je na pevnou osu, tzn.jako v mládí"motýlky"?
Hope se dělá na jakoukoliv osu, od klasického upínáku, přes 15mm po 20mm osu. A ten stejný náboj jde předělat z jedné varianty na druhou.
Pevnou osu 15 a 20mm mají dnes už prakticky skoro všechny vidlice s větším zdvihem (jak ta osa vypadá se podívej u konkrétní vidlice, provedení od různých výrobců vidlic se liší).
A postupně se začíná objevovat i u nižších zdvihů na HTčkách.
Tohle použiješ podle stávající vidlice, jen kvůli ose je blbost vidlici měnit.
ZTR ráfky mají patky podobné UST ráfku, proto jsou také vhodné pro použití TLR i UST plášťů a funguje to na nich dobře.
Rozdíl oproti UST ráfku je ten, že ZTR ráfky mají díry na niple, takže se musí přes ně použít páska (používá se přímo páska od NoTubes, která je nalepovací, těsní a má pá gramů).
UST ráfek nemá díry na niple (z horní strany ráfku, kde je plášť), takže tam se nedává žádná páska a nemůže vzniknout žádný problém s netěsnostní pásky.