reklama

dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas praktickejsi

zdravim vas .. chcel by som sa opytat, ze ktore umiestnenie kluk je idealnejsie vo vztahu k efektivnemu slapaniu ? Celkom sa mi zacina pacit tento typ lehokol , ale narazil som prave na tie tri umiestnenia. Rans to ma najvyssie, ten druhy, upraveny na snehu ma to trosku nizsie a Sun bajk to ma uplne dole, co mi nepride idealne, ale skusenosti s tym nemam. Aky je vas nazor ? resp. jazdite na niecom podobnom ako cykloturisti ? Zaujimali by ma aj vase pocity zo sedenia na takom lehokole :) .. a posledna vec, predava sa nieco take aj v cechach ? dakujem

[ Zpět ]
Datum: 11.11.2011
Autor: pilif
  • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

         

    Tak toto by mě taky zajímalo.Jen vím a mám zkušenost a to je toto seděl jsem na tom a projel jsem to po výstavišti a mohu říct fakt skvělé.Sice je to tříkolka,ale jinak bomba.Jediné co je problém je při zatáčení držel jsem jednou rukou.ale to jde asi o zvyk.Cena je 17990 kč

    [ Zpět ]
    Datum: 11.11.2011
    Autor: Alban
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

           

      Kdo to prodává ??

      [ Zpět ]
      Datum: 11.11.2011
      Autor: Holfi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

             

        tu je k mani :) .. http://www.cyclestar.byznysweb.cz/product...

        [ Zpět ]
        Datum: 11.11.2011
        Autor: pilif
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

             

        Jo takhle tak jsem tě nepochopil.Na výstavě byla cena 17990kč.Asi jediná nevýhoda jak píše Pilif.Brzdí jen pravé kolo vzadu a i záběr je na pravé kolo.Jinak co se týče posedu a jízdy přišlo mě to stabilní.Myslel jsem že to překlopím ,ale kde pak.Ten pán co to vystavoval povídal,že nemá rád dvě kola ve předu a když jsem se zeptal proč?Odpověď zněla že nemá rád vůle na řízení. Jinak určitě aspon pro mě lepší než Azub mini to raději toto.Asi tak.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.11.2011
        Autor: Alban
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

               

          Tož ten pán je docela dobrý mimoň. Vůle v řízení? Kde na tom byl? To přece vůbec nezávisí na tom, jestli je to tadpole nebo delta. Já mám deltu s vůlí jak blázen (nemůže za ni táhlo, ale vyklápění řídítek), Azub tadpole naopak žádné vůle nemívá.
          A jestlipak se nezapomněl pochlubit, že s tou jeho tříkolkou se nedá moc jet prudké zatáčky ani prudké kopce? V prvním případě to převrátíš pokud jedeš víc jak krokem a i když jedeš krokem, musíš dávat bacha, aby zadní vnitřní kolo něco netrefilo. Rozchod je velký a když si škrtneš o obrubník vnitřním kolem, tak tě to nakopne a letíš. No a do hodně prudkého kopce budeš mít buď problém s adhezí jediného poháněného kola, které je navíc vpravo, kde i na silnici bývá písek a jiný bordel, nebo s adhezí předního kola, které potáhne do strany a na každém hrbolu uskočí do strany, díky jedinému poháněnému kolu.
          Plusy téhle tříkolky jsou dva: vysoké sezení pro ty, kteří obtížně nastoupí a vystoupí z něčeho nízkého, a nízká cena. Jinak se to celkem k ničemu nehodí.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.11.2011
          Autor: Jirka
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

                 

            Tak to jsi napsal naprosto bez chyby to s tebou musím souhlasit.Ono asi každý prodávající chválí svoje,aby to prodal.To s tím pravím kolem povídal že je to schválně.Asi aby to táhlo do škarpy.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.11.2011
            Autor: Alban
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

                   

              Tak to funguje jen při brždění, protože když tomu v kopci dupneš do pedálů pořádně, tak ti přední kolo poskočí tak 10-15cm doleva, do silnice. Při brždění bude efekt menší protože to má snahu přitláčet pření kolo k zemi, takže to je pak celkem jedno, které zadní kolo brzdíš. Moje SnowZombie je sice mnohem delší a o něco užší, ale na ní brždění jen jedním zadním kolem nemá na řízení vliv prakticky žádný. Pokud na náledí jedno kolo blokneš a zároveň přes diferák vší silou ženeš to druhé, tak to pomůže natočit stroj bokem. (Následně odbrzdíš a roztočíš obě zadní kola na max, takže zatáčku jedeš táhlým smykem.) Ale na běžných površích to při brždění nikam netáhne.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.11.2011
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

           

      .. no prave na tuto trike som sa ta pytal, ze ako sa ti na nej jazdilo, lebo som videl fotky, ze si ju skusal .. bol som na nu velmi zvedavy :) ..

      [ Zpět ]
      Datum: 11.11.2011
      Autor: pilif
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

           

      Mně třeba tahle tříkolka moc úžasná nepřijde.
      Je jedna věc, která jí IMHO naprosto chybí — diferenciál. Bez diferáku to bude dost na houby.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.11.2011
      Autor: snilard
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

         

    seděl jsem na lecčems. Pro mne je pocitově šlapání níže než sedlo skvělé. Lépe se mi šlape a jedu rychleji s menší námahou.
    Ale tohle je fakt silně subjektivní a nikdo ti nedokáže říct, jak to budeš mít ty...

    [ Zpět ]
    Datum: 11.11.2011
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

           

      .. myslel som, ze ak su kluky nizsie, tak ten prenos sily nie je idealny .. ze clovek nevyvinie taku silu .. idealne je to vyskusat, to mas pravdu .. asi jedine tak na spezi

      [ Zpět ]
      Datum: 11.11.2011
      Autor: pilif
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

             

        pro mě osobně jo. Na Azub Easy jsme byl rychleji v práci a méně mě bolely nohy než na Azub 4 a to jsme na Azub 4 měl najetých tisíce kilometrů a na Easy najel dohromady tak 300.
        Ale je fakt, že na kole podobné konstrukce jsme už taky sakra dlouho nejel. Tedy na srazech ano, ale to je vždy jen kousek...

        [ Zpět ]
        Datum: 11.11.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

               

          .. to je zaujimave .. stale ta bolia z lehokola nohy aj ked mas najazdene tolko km ? .. neustupuje to pocas sezony ?

          [ Zpět ]
          Datum: 11.11.2011
          Autor: pilif
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

                 

            já mám letos najeto veliké prd. Ale nohy mě samozřejmě bolí ať mám najeto co mám najeto. Jde jen o to, kdy začnou bolet a jak moc bolí. Tedy po kolika kilometrech bolí a po jakém čase odpočinku se opět zregenerují...
            Čím víc najeto tím více kilometrů než začnou bolet a méně času k regenaraci, takže s esamozřejmě může stát, že je vyjížďka tak dlouhá (či spíše krátká) že mě nebolí. No a to může být 8km i 50km nebo víc...

            [ Zpět ]
            Datum: 12.11.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

                   

              .. ja jazdim na klasike .. jazdim tak rekreacne, okolo 40 km, par krat do tyzdna .. ale nohy to po kratkej dobe nesu bez bolesti, ale akonahle urobim 75 a viac km, tak mam svalovicu par dni .. ale kedze na lehokole pracuju ine svaly, tak to ma tiez nejaky vplyv ..

              [ Zpět ]
              Datum: 12.11.2011
              Autor: pilif
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

                     

                po 40ti kilometrech mě nohy většinou také nebolí, když mám najeto alespoň něco.

                Tedy pokud je jedu v pohodě.

                [ Zpět ]
                Datum: 13.11.2011
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

         

    Tyhle tří stroje mají šlapání různě, protože jsou různě určené.
    Obecně Američani zdá se považují šlapání 5cm nad sedlem za extrémně vysoké a jen pro sportovce, turistům doporučí klidně 20cm pod sedlem a některá kola jdou ještě níž. Evropani to celé mají tak o 20 cm výš.
    Takže to co máš na obrázcích je Rans, lehký, na rychlých gumách, myšlený jako rychlý. Tak mu dali šlapání celkem nahoru. Ten Ligtfoot Ranger je takové univerzální kolo, rychlost jim není ukradená, ale chtějí pohodlí pro kohokoliv a obratnost mimo asfalt, tak jsou se šlapáním o něco níž.
    Sun je pak spíš takový "entry level" pro sváteční jezdce, kteří se při koupi kola děsí mít nohy výš jak 5cm nad zemí, tak je to nacpané co nejníž.

    Pokud tě zajímá účinnost šlapání, tak na tu nemá vliv výška středu vůči sedlu sama o sobě. Spíš je to kombinace dvou faktorů:
    1. úhel mezi tělem a nohama. Nakresli si do toho obrázku tečnu k zadní straně sedla a čáru, která prochází osou pedálů a tečne sedlo zespodu. Úhel mezi nimi potřebuješ mít nějak rozumný, abys podával maximální výkon. Neexistuje konkrétní číslo, každý člověk je malinko jiný.
    2. natočení celého člověka vůči vodorovné rovině. Evidentně nikdo nebude šlapat moc efektivně v leže na zádech s hohama přímo ke stropu. A neexistuje záruka, že nohy svisle dolů jako na klasickém kole jsou nejúčinnější pro každého. U lehokol by se spíš dalo říct, že každý má nějakou mez, jak moc nohama nahoru nebo nohama dolů může být natočený, aby mu to ještě nevadilo a šlapalo se mu dobře.
    Takže pokud chceš pro sebe kolo, na kterém se ti bude šlapat nejlíp, tak musíš zjistit, jak vysoko vůči sedlu můžeš nohy ještě tolerovat, ale testovat to s takovými úhly sedla, aby úhel těla vůči nohám byl porovnatelný. Jinými slovy pokud zkusíš jedno kolo, které má hodně zakloněné sedlo a pedály nízko, zjistíš, že se do nich nemůžeš opřít. Ale zkusíš kolo s pedály o blbých 5cm výš, ale se sedlem víc na vzpřímeno, a dojdeš k závěru, že těch 5cm udělalo obrovský rozdíl. Neudělalo, je to tím úhlem těla vůči nohám.

    No a pak do toho začíná lézt odpor vzduchu. Je jasné, že čím menší bude, tím rychleji pojedeš a při vyšších rychlostech budeš mít i dojem, že se ti šlape snadno. Pokud chceš minimální odpor vzduchu, musíš mít minimální čelní plochu. To znamená zaklonit sedlo a schovat jezdce za šlapající nohy. To vede na šlapání 20 a víc cm nad sedlem, což se na LWB kolech prakticky nevyskytuje. Příklad: mám doma Oceláč a lowracer s polokapotáží. Oceláč je městské přibližovadlo, sedlo má 40cm nad zemí, úhel zad 28° vůči zemi a pedály o 26cm výš než sedlo. Jde se do nich skvěle opřít a akcelerace z místa nebo dupání do kopce jdou skvěle. Lowracer má sedlo jen 34cm nad zemí a úhel vůči zemi o kus nižší, 24° myslím. Pedály jsou jen asi 22cm nad sedlem. Takže se do nich jde méně opřít, člověk jakoby vyjíždí po sedle nahoru. Tím pádem akcelerace je horší, i když je lowracer o 2kg lehčí než Oceláč, podobně i jízda do kopce. Ale odpor vzduchu i se zadní kapotáží je o kus menší než má Oceláč, takže jamile jednou jedu 25km/h, šlape se citelně lehčeji než na Oceláči. Přesněji řečeno při 25km/h na rovině se na lowraceru prakticky nešlape, jen tak se skoro naprázdno točí klikama a ono to jede.

    Takže pokud chceš dlouhé kolo, něco jak máš na obrázcích, chceš ho nějaké normální konstrukce a chceš, aby jezdilo rychle (čili co nejlíp se ti šlapalo a nohy se co nejpomaleji unavily), tak si zvol úhel sedla, který se ti líbí, sedlo dej jak nejníž ti to ještě nepřipadá moc nízko a k tomu pak připasuj výšku osy pedálů tak, abys nebyl v pase zalomený moc dozadu ani moc dopředu. Zcela jistě nebudeš mít nějaký extra malý odpor vzduchu, protože nohy ti budou chodit o hodně níž, než máš spodek sedla, a budeš asi sedět celkem vysoko. Ale bude to jezdit svižně a nebudeš mít dojem, že by se ti šlapalo špatně nebo nepřirozeně.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.11.2011
    Autor: Jirka
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

           

      Na to určování příjemného úhlu mezi nohami a zády je celkem šikovné Eco. Jeho sedačka se dá nastavit v takovém rozsahu úhlu, jako u žádného jiného kola.
      Někdy budu muset provést testování, jak malý úhel mi ještě nevadí.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.11.2011
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

           

      dakujem za vycerpavajucu odpoved .. co sa tyka rychlosti,o to mi nejde, jadim rekreacne a dost pomaly, skor ide mi o tom pohodlie .. ale ako pises, treba skusat sklon toho sedla .. bez praktickych skusenosti a skusani tazko zistim, co je pre mna optimalne .. myslim, ze posed by som nastavil u kazdeho stroja inac prave kvoli tomu, ze tie kluky su v roznej vyske, tak aby to bolo optimalne ..

      [ Zpět ]
      Datum: 12.11.2011
      Autor: pilif
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: dotaz na lehokolistov - ktory koncept je podla vas prakticke

             

        Chce to najít si nějaké možnosti něco vyzkoušet. I když to nebude vždycky LWB kolo a jízdní vlastnosti budou tím pádem jiné. Ale po vyzkoušení pár různých kol se zjistíš, jak u toho chceš sedět a budeš mít mnohem lepší představu jaká varianta by ti nejlíp seděla.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.11.2011
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

229 cyklistů (5 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024