Ahoj.
Donynějška jsem jezdil na trekovém kole author cross s předními i zadními brašnami. Asfalt/teren 80/20 procent. Když bylo sucho tak nebyl problém projet i lesem, protože jezdím pomalu, ale běda když začne pršet anebo sněžit, potom je na úzkých pneumatikách problém projet i rozměklou polňačku.
Proto chci koupit mtb s předním odpruženým nosičem, ale netuším po čem sáhnout. Jezdím celý rok a blátu se nevyhýbám. Kolo se také bude válet vedle stanu v létě i v zimě a proto bych nerad kupoval něco dražšího než 40 tisíc. Jestli je něco kvalitního, co vydrží za menší peníz, pak se bránit nebudu. Myslím si, že kvůli kilogramu hmotnosti navíc nemá smysl připlácet 10 tisíc.
Rád bych hydraulické brzdy, řetěz s okroužky který by lépe snášel bahno než klasický řetěz, přední vidlici s uzamykáním na asfalt a jetli to je jen trochu možné tak alternátor do předního náboje. /Ten používám již 3 roky s leddiodovým světlem vepředu i vzádu a za poslední dva roky jsem 4-nimhy ani jednou nenabíjel a to jezdím v hodně v noci./
Taky bych raději kolo, kde bych mohl sedět v co nejvzpřímenější poloze, protože když jedu několik dní denně 6-8 hodin tak mě při hrbení se začnou trochu bolet záda. Navíc nikam nechvátám a jezdím pomalu.
Tak co poradíte.
Díky. Morčák.
jestli se to již řešilo tak mě zkuste nasměrovat, nic podobného jsem nenašel
díky
Na horském kole jsem nikdy nejezdila, ale mám tuto zkušenost:
kdykoliv jedu s někým, kdo jezdí na mé úrovni co do výkonu a vedle mne šlape na horském (já mám treka a souhlasím, že na mokré cestě nebo v jemném štěrku podkluzuje), tak na asfaltu vždy na něho čekám, zvláště je to znát při jízdě z kopce. Já ani nehnu brvou a jedu, na horákovi kolegyně makají i z kopce. Někde jsem tu četla, že je to blbost, že horské není na silnicích pomalejší, ale jedna moje známá s horákem a v podstatně lepší kondici nyní kupuje treka a bude mít oba typy, do hor a na běžné vyjížďky, kde se jezdí asfalt i šotolina, protože tvrdí, že je to podstatný rozdíl. Pokud jezdíš 80% asfalt, pak nevím, jestli vůbec kupovat horské. Ale osobní zkušenost nemám, jistě ti někdo poradí lépe.
Plny souhlas s tou rychlosti, taky jsem na horakovi mel stejnou zkusenost. Ted mam chvili kros a jsem rychlejsi, ale je fakt, ze jsem se dvakrat malem vysekal: jednou na mokrym pisku a podruhe na suchem jemnem sterku, jsem zvykly na horace a podle toho jsem jel, na tom bych ani nezjistil, ze jedu po nestabilnim povrchu - na horaci je to v terenu proste jistejsi a v pohode.
I tak jsem zvolil kros, protoze jezdim vic na asfaltu a lehky teren. Navic jezdim radsi, kdyz je sucho.
Jde o to, jaký maj pláště a na jakej tlak je hustěj a kaj maj seřízenou vidlici. Taky by stála za posouzení jejich technika šlapání. Nelze vyloučit, že pro styl jízdy a výkonnost zmíněných dam není MTB vhodné. :')
Lenže rýchlosť na ceste ovplyvňuje predovšetkým valivý odpor pneumatík, takže stačí dať na MTB 1,5" slick a bude rýchlejší.
No ale na kros väčšinou širšie pneu s hrubším dezénom nevojdu, takže ten MTB je univerzálnejší (cesta aj terén), stačí meniť pneumatiky.
No jo, ale horskem kole budes shrbeny mnohem vic, nez na krosu. Sice trochu jinak, ale po 8 hodinach boli zada asi kazdeho. Pujc si od nejakeho kamose horske kolo a uvidis jestli te na nem nebudou bolet zada uz po 4 hodinach.
Zkousel jsi v blate sirsi pneumatiky s "drapaky"?
O-krouzkovy retezy se bohuzel na kola nedelaji,jen na motorky.Retez je na takovy veci moc uzkej.
Za 40 tisíc budeš mít komfortní lehokolo AZUB. Na něm můžeš jet třeba 12 hodin a záda tě bolet nebudou. Řetěz je schovaný v trubkách.
www.azub.cz ? je to ono ?
moc se mi to jako mtb nezdá...
Mám Azub Max a s pláštěma z horskýho kola s tím projedu úplně všechno, co projedu na MTB a z kopce i víc než na MTB. Jedinej problém nastane v místech, kde neprojedu ani na MTB, v prudkém stoupání na kluzkém povrchu je slézání z MTB o něco jednodušší než slézání z lehokola. Mám spodní řízení, s horním řízením, kdy můžeš mít při slézání pořád zablokované obě brzdy by to možná šlo líp. Jinak jezdím klidně ze schodů a podobně, po štěrkových cestách není rychlost prakticky omezena, zvlášť s širšími terénními gumami. A to vše samozřejmě klidně s plně naloženým nosičem. Pohodlí je s MTB zcela nesrovnatelné.
Tenhle problém se tady řešil nedávno v tématu "Horal nebo kros" a skoro došlo na verbální inzultace a žalovatelný urážky. Já jsem pět a půl roku jezdil na kinetikovi (mtb) s pevnou vidlí s poměrem cca 10% terén, zbytek většinou po silnicích a nemůžu si stěžovat. Před pěti lety jsem dokonce jel s plně naloženejma zadníma brašnama 130 km z Liberce so Č. Středohoří průměrem 25 km/h. Samozřejmě že jsem obouval semislicky 1,9". Bylo to pohodový ježdění, asi jsem se trefil do velikosti a geometrie.
to téma jsem četl ale tam jsem se neptal, protože ta diskuze se zvrhla...
těch 80 procent po silnici jsem jezdil dřív, teď se to mění tak půl na půl. Problém je ale v tom jak jsem psal, že jezdím celý rok pod stan defakto bez ohledu na počasí a nejšiřší pneu, která mi vleze na kolo je 40 ka nebo něco takového a v tomto rozměru se nevyrábí pořádný drapák do bláta
a neexistuje na mtb rám, který by se posezem hodně podobal trekovýmu kolu ? fakt mi nevadí když pojedu v terénu pomaleji, hlavně že pojedu a bude to pohodlnější jízda než na krosovi, kde pořád musím sesedat a tlačit. Kdybych sehnal treka, kterej umí šířku pneu aspoň 50 ky a byl by na to drapák, pak bych asi mtb nepotřeboval, ale takhle je to špatný. A to ještě potřebuju pořádný blatníky a tam je problém ještě zapeklitější.
Ten o kroužkový řetěz jsem viděl na kole jednoho amíka v rumunsku a taky na slovensku, takže se to asi vyrábět bude, anebo mě balamutili, pak jsem ale měl vlčí mlhu, protože něco jako gumové kroužky bylo v řetězu vidět, ještě to zkusím zjistit u nějakého lepšího prodejce
Díky. Morčák.
Na rámy jsou tady jiní znalci, já ti s tím neporadím. Podle mě, pokud si nekoupíš vyloženě nevhodnej rám, si i na správnej musíš zvyknout. Ale po osmi hodinách v sedle něco bolí i profíky.
Pak musis zacit prochazet webove stranky vyrobcu kol a porovnavat geometrie ramu MTB a crossu. Pokud shanis speciality (ktere jsou pravdepodobne jen v cizine), musis hledat i na zahranicnich forech a strankach.
Jestli jsi ten retez videl na vlastni oci,tak asi existuje,ja jsem ho teda v zivote nevidel a ani jsem to nepovazoval za mozny.Bezny velkovyrobci retezu nic takovyho nenabizi a ani na netu jsem nic nenasel,samotnyho by me to zajimalo.Co se tyka toho posedu,riditka muzes zvednout postavenejsim predstavcem a riditkama vlastovkama.
For abernathy : prosim te posli me tvou e mail adress a tvou adresu , se me to E mail od tebe podarilo nedopatrenim delete , at Ti poslu adresu. Ty brasnicky Pigeon Maxi do ramu me pan vyrobce Holub slibil poslat do CDN a tak kdyz by nebyla jina cesta a nedodrzel slovo .... Ale jen v pripade nutnosti a s tim ze je zaplatim a postovny taky !
Ti dva, co teď před nedávnem dokončili 2letou cestu kolem světa, měli MTB Author Traction. Nejspíš ještě nějak dodatečně upravené, všiml jsem si mj. že neměli odpruženou vidli.
Kola do extrémních podmínek upravují v Brně u Leblochů: http://www.czex.cz/leblochova-bicykly/
Tak TI DVA:-), pokud jsem si stačil všimnout ve 4. díle knížky o jejich cestě, kterou mám asi tři dny a zatím jsem si jí jen tak prolít v rychlosti, tam píšou, že jeli na zcela sériových kolech, takových, jako se dají zakoupit v prodejnách, a ta neodpružená vidlice tam byla hlavně z důvodu větší pevnosti, resp. stability a nulové údržbě oproti odpružené.
Ahoj Morcaku. K vlastnímu kolu Ti nebudu radit nic, jen k tomu přednímu nosiči na odpruženou vidlici. U nás se takovýhle nosič nevyrábí, jestli v cizině - nevím, ale šikovné české ručičky to zmáknou - nějaké foto na tenhle nosič najdeš na www.bike-forum.cz, foto, díly a komponenty.
Přece jen ke kolu: jestli hodláš zachovat poměr asfalt - terén jako dosud, tak to vidím dost jednoznačně na krosse.
Řeším podobný problém- tedy bez toho, že bych chtěl dynamo do náboje, řetěz s kroužky atd.- a velice intenzívně uvažuji o MTB s koly 29 palců. Bohužel jsem nenašel nikoho, kdo by s takovým kolem měl osobní zkušenosti, diskuse např. na mtbr.com ale vyznívají dost jednoznačně ve prospěch takového kola Zdůrazňuje se m.j. universálnost jeho použití v terénu i na silnici. Hodí se ale, zdá se, nejlépe pro lidi vyšší než 180 cm.
Já na tom jezdím. Už jsem 29" bajka na více místech tohoto fóra intenzivně chválil. Pokud by ti vyhovovala oblast mezi Prahou a Berounem, můžeš se na něm svézt. Já teda měřím 192 cm a mám 21,5" rám, ale nemyslím si, že pro menší lidi to není. Spíš to kolo s velkým rámem působí proporcionálně lépe.
Chval, prosim ještě, pokud nejsi z tý chvály unavenej. Měřím tak 186, jezdím cross - asi od roku 96, začíná už bejt unavenej. 29 MTB mi připadá jako daleko lepší partner k silničce. Jaký kolo konkrétně máš a jak si s ním spokojenej? Teď na podzim jsem se koukal na Big Foot Nishiki, měli ho s pěknou slevou, letos jsem si ale opatřil novou silničku a druhý nový kolo za sezonu by mi doma neprošlo! Tak vyprávěj a přeháněj!
Jo, už jsem unavenej. Ale co bych o zájemce o 29-ítku neudělal.
Mám Superiora XC 839d. Specifikace je na www.superior.cz. Odpovídá mým potřebám a cenové relaci, kde jsem chtěl bejt. V Cyklo Adam (Praha - Suchdol) mi udělali dobrou cenu, dneska už jsou letošní modely ve slevě, takže tohle kolo by uměli, počítám, tak okolo 15.000,--. Superior dělá ještě jeden vyšší model.
Ty Nishiki jsem okukoval na netu, ale nejsem zrovna odvážný typ a fandím českým firmám (i když u kol je to všelijak). Nejsem žádnej závodník, rád se svezu i po hrbolech nebo někudy, kudy nevede cesta, ale rakouské cyklostezky mi jsou taky milé. Kotočovky se musely trochu déle "obždovat" než jsem čekal, ale jsem spokojenej a to jsou úplně obyčejné mechaniky. Měl jsem strach, co ty kotouče budou dělat při mých 102 kg s výpletem, ale zatím nic nepozoruju. Pavda ale taky je, že navzdory předsevzetím jsem letos najezdil jen pár stovek.
Jízdní vlastnosti jsou podle mě super. Kola se prfektně odvalujou a díky velkýmu průměru to velice slušně sviští i po asfaltu. Jsou na tom pláště WTB Nano Raptor s jemnými drapáčky a průběžným hřbítkem po obvodu, takže to příjemně jede po všech površích.
Sedí se na tom jako na horáku, s krosem to nemá co dočinění. Vidle je dost obyč, řekl bych že nechodí ani při mé váze. Zvažuju tuning dle www.tuning-test.cz .
Samozřejmě, že v nabídce to má i autor téhle vymyšlenosti Gary Fisher. Ovšem poněkud mimo mé finanční mantinely.
Musím pádit, takže více možná večer z domu.
Jen samá chvála, proč se nevyráběj jen 29¨?
Sám nevím. Zkus ještě tohle. http://www.mountainbike.cz/clanek.shtml?AA_SL... Pohled trochu odjinud.
O devětadvacítkách by mohli něco vědět v cykloprodejně WIDE BIKE v Liberci, protože stavěli na nich stavěli Kopkovi speciál na předloňskej Iditarod na Aljašce. Tel. 485113636 nebo [email protected]. Nebo podebatuj s Kopkou, je z Jablonce n.N., spojení budou mít v redakci Vela, dělali s ním rozhovor.
Díky, kde je to v tom Liberci? Čas od času se tam pracovně dostanu, nebylo by špatný si cestu zpříjemnit návštěvou pěknýho krámu.
Jsou přestěhovaní do Orlí ulice, číslo neznám. Je to rohovej barák před fabrickým plotem z rezavýho vlnitýho plechu Nevím, jak znáš Liberec, je to 50 m od hotelu Beseda a 150 m od Billy Na Rybníčku. Centrum města, parkovat u Billy.
Díky, mám mapu, najdu.
OK , podivaj se na KONA USA a CDN , Raleigh Germany a Specialized USA a UK , Rocky Moutain Bicycle , Cannodale taky Trail bike na touring snad tam na touring neco najdes , ale budes muset sahnout hloubeji do kapsy ....
Prosím tě, proč to toho chceš tedy cpát tolik peněz? Já jsem si před 4 lety koupil author tractiona za nějakých 20 t. a už bych nic takového neudělal. Kvůli zbytečnému počtu převodů na pastorku, kvůli dvojnásobné ceně dílů, které se sypou ještě častěji, než obyčejné. Kvůli odpružené vidli, která je stejně na asfaltu celkem naprd.
Uzamykání na vidlici použiješ párkrát a pak se na to vykašleš. Atd.
Teď by si koupil starý, ale dobrý rám někde z bazaru a postavil bych si kolo sám (přece jen je to taková stavebnice).
Alternátory jsou sice věc efektní, ale já si raději baterky nabiju doma nabíječkou a na dlouhých cestách vozím solarpanel. Nemusím tedy vozit ten alternátor neustále sebou a neustále ho krmit energií.
Takže co radím?
Kup si kolo kolem 15 t. a dolaď si ho podle svých představ (kup si jiná řídítka, představec, pneu s hladkým vzorkem uprostřed od Rubeny, dobré sedlo. Pamatuj, že čím složitější, tím poruchovější a tedy náročnější na údržbu. Já bych vynechal ty kotoučovky (vždy jsem ubrzdil plně naložené kolo a v jakémkoli kopci), alternátor (krátké špice někdy na cestách nemusíš sehnat), odpruženou vidlici (kolo je stabilnější a nemusím se starat o nějaké tlakování, mazání).
Myslíš pevnou, že. Taky se mi líbí myšlenka doladit si horáka podle potřeb. Rám může být i Traction ASL (lady - trochu kratší, ale rámová trubka má "pánský" vzhled). Nebo co ten ocelovej rám Sector (http://www.author.cz/cs/kola/ramy-geometrie/...? Velikost rámu budeš holt vybírat podle jiných hledisek, než na cross-country. Řidítka zvedneš, nebo dokonce pořídíš turistický řidítka se dvěma možnými úchopy (bullhorny?). Potíž bude se sklonem hlavový trubky. MTB ji mají dost kolmo k zemi kvůli manévrovatelnosti (asi), na opačné straně touringový kola ji maj dost skloněnou, takže se říděj trochu samy. A 26" plášťů je na výběr dost, konkrétní 28" drapáky ti nemusej vyhovovat a výběr je malej. Taky moc nevim, proč kotouče.
Zkušenej mechanik by jistě nějakou sestavu navrhl. Hotový MTB na krámě má jiný určení. :')
Takovýhle nějaký řidítka jsem myslel. Ale nikdy jsem to nedržel, jen u turistů zahlíd:
http://www.jmctrading.cz/shop.php?sellitem=172...
Na začátku píšu, že chci kolo i do terénu s odpruženou vidlí a alternátorem, mám starýho treka a už mě nebaví pořád tlačit a zapadat v místech kde mtb projede jako nic - a je to jen díky širším gumám.
To dynamo a brzdy nemá smysl řešit, prostě to tam chci a hotovo. Dost dlouho sem zvažoval pro a proti.
"pořád tlačit a zapadat v místech kde mtb projede jako nic"? .. No, v pohodlnym strejcovskym posedu, s plně naloženym kolem, nevim. Snad ti ten o 1,5 cm širší plášť pomůže.
A urcite je to jen sirsima plastema? Neni to treba nalozenim? Jezdis na plne nalozenem kole (vepredu a vzadu), ktere se tim padem hure ovlada a navic je tezsi. Pak vidis manika na horaci bez nakladu, ktery kolem tebe profici, reknes si - sakra, proc nemam taky horace? Kdybys ho plne nalozil, projel bys? Vim o cem mluvim, driv jsem jezdil bez "nakladu", a v pohode. Loni a letos jsem jezdil s cyklosedackou s deckem (tzn. "naklad" vzadu cca 20kg). Muzu zodpovedne prohlasit, ze zdaleka neprojedu tolik co driv.
Rovnoměrně naložené kolo (tedy vpředu i vzadu) je o hodně ovladatelnější, než kolo naložené jenom vzadu. Nenaložené je samozřejmě úplně nejlepší, ale rozdíl oproti naloženému rovnoměrně už není tak velký jako mezi naloženým blbě a dobře.
je jasny ze nalozeny kolo je oproti nenalozenymu pekelne znat, to je bez debat a kvuli tomu ovladni jsem poridil predni nosice, hlavne v zime pri sjizdeni kopce na kluzkym povrchu je kolo pouze s nakladem vzadu temer neovladatelny a porad podkluzuje, a jaknmile se nalozi predek tak to jede nesrovnatelneji lepe
vim ze ty sirsi gumy nevyresi zapadni a jizdu jako be nakladu, ale myslim si ze rozdil mezi 38 a 48 bude urcite hodne znatelny
Nepleť si ovladatelnost se stabilitou, zátěž vpředu zvyšuje stabilitu, ale hodně špatně se s ní vyhýbá nečekaným překážkám, třeba dírám na silnici. Když je nejhůř, je lepší už do díry najet, než se snažit na poslední chvíli ucuknout. To je pak riziko držkopádu. Takže ta ovladatelnost je horší.
jasný, napsal jsem to špatně
spíš jsem měl napsat že pro nošení na rameni, jízdě na blátě a kluzkým povrchu je výhodnější, aspoň pro mě mít náklad rozložený vepředu a vzadu
ty úhybné manévry jsou jasné, ale ani po silnici nejezdím s větrem o závod, takže se většinou vyhnu
OK. Já taky nezávodím. www.epastorek.cz
Když máš kolo (třeba MTB) rovnoměrně naložené, nic ti v případě díry v silnici nebrání tu díru prostě přeskočit. Na nerovnoměrně naloženém kole to přeskočíš leda tím méně naloženým koncem.
A i tak si myslím, že když budeš mít 10 kg vpředu a 15 kg vzadu pořád se té díře vyhneš snáz, než když budeš mít 25 kg pouze vzadu.
Pleteš se, protože když zatížíš vidlici, tak s ní nemůžeš skoro vůbec manévrovat. Je skoro jakoby zablokovaná v přímém směru. Jel jsi někdy na naloženým kole nebo jen teoretizuješ?
Mám na takto naloženém kole najeto min. 3.000 km po cestách a silnicích a min. 500 km v terénu. Jasně, že se s tím nedá tak rychle hejbat, jako s prázdným kolem, zvlášť v pomalých rychlostech. Ve vyšších rychlostech (o kterých jsem si myslel, že mluvíš v souvislosti s objížděním děr na poslecní chvíli) se daleko více projeví setrvačnost roztočeného předního kola (gyrostat). Na tu vyšší sílu, která musí s vidlicí otáčet se dá zvyknout, i když ze začátku mi taky připadalo, že s tím půjde jezdit jenom rovně. A to jsem měl vpředu normální nosič jak vzadu, tedy brašny po stranách i nahoře, tedy těžiště nákladu bylo celkem deleko od osy otáčení.
A ty máš na takhle naloženém kole najeto kolik, když seš tak chytrej?;-)
Jestli chce jezdit blatem, bez kotoučovek se neobejde.
Taky nevim, co hodne blata a dlouhe blatniky.
blatniky mam ty nejdelsi vzadu i vepredu co se prodavaji, drzi je 4 ocelove tycinky, kterymi se da stelovat vzdalenost blatniku od kola, to bude u vetsich pneumatik asi vazny problem
musi se urcite vybrat ram kam to vsechno vleze
Já jsem před 2 lety řešil podobný problém (včetně toho, že dříve jsem jezdil na MTB s brašnami vpředu i vzadu:-) ) a moje kolo nyní vypadá takto:
http://pokryti.wz.cz/foto/27.jpg
Lepší než shánět nějakej spešl řetěz je mít normální řetěz zakrytovanej tak, že se do něho žádná špína ani nedostane. Jediný co mi chybí ke spokojenosti jsou ty kotoučovky (který se tenkrát na tyto kola nedělaly, teď už jo) a ten alternátor (na kterej už mi nezbyly peníze).
Pekny kolecko :-)
a jak se ten lehociped prenasi na rameni i s brasnama, kyz mam usek, ktery neprojedu, nebo musim prejit lavku kde je tak akorat misto pro prechod jednoho cloveka, anebo kdyz mam prudkej sraz koreny, kameny a jsem rad ze to normalni kolo dostanu dolu - jdu vedle nej, zdolavaji se tydle useky s lehopedem lepe ?
Tak tyto úseky jsou s lehátkem samzřejmě těžší, než s MTB naloženým vpředu i vzadu, to je jasný. Přenášet se to ale samozřejmě dá, i s naloženýma brašnama, ale drapnout MTB s "diamantovým" rámem za štangli na rameno je samozřejmě jednodušší. Jde o to, jestli takováhle místa vyhledáváš, nebo jestli se do nich jen občas "omylem" dostaneš. Lehátko ti to vynahradí na zbytku cesty, kdy pojedeš v pohodlí a rychleji, než na MTB.
Takovéto ježdění je jediný důvod, prož jsem svůj starý vynikající MTB zn. Trek zatím neprodal, jako kdybych se třeba chtěl někdy vydat opravdu do hor, kde bych chodil polovinu vzdálenosti pěšky s kolem vedle sebe nebo na zádech. Ale tam, kde projedu na MTB projedu i na lehátku a vysokohorské tůry chodím radši pěšky, než se tahat s kolem na zádech.
Když si vzpomenu na svůj výstup po skalách na jeden hrad nad údolím řeky, kde mi přenášení zvlášť ostrojeného MTB a zvlášť všech zavazadel trvalo 1 km asi 4 hodiny a celé to bylo završeno broděním se přes 70 cm hlubokou a celkem rychle tekoucí tu stejnou řeku o kousek dál proti proudu, radši už se podobným místům snažím vyhnout, i když to byl rozhodně nezapomenutelný zážitek:-)
Ale myslím, že s lehátkem by mně to trvalo úplně stejně. Lehátko bez brašen se totiž taky dá nosit na zádech po skalách, akorát kolama nahoru. Dokonce se v problematických místech ani nemusí přidržovat a drží tam samo:-)
jestli je to pravda co píšeš tak ten lehoped bude lepší než horák
jestli se to kolo nese s brašnama líp jak horák s brašnama vepředu i vzadu a projede to samý co trek , pak to určitě bude do terénu to nejlepší, akorát sem nikoho v terénu s takovýmstrojem nepotkal, tak se mi to nezdálo
tos mě blbě pochopil, s brašnama se to moc dobře nenosí (maximálně pár desítek až stovek metrů) a horák s brašnama vpředu i vzadu se určitě nosí líp.
Žes nepotkal nikoho v terénu bude asi tím, že do terénu schopných lehokol je v ČR tak padesát, přičemž drtivá většina z nich jezdí hlavně po silnicích.
po precteni diskuzi to nakonec vypada zase na toho treka, ale s sirsimi pneu, pry se dela 47 sirka
protoze uprednostnuji pohodlny posez pred sportovni jizdou, a mtb je pro pomalou jizdu pry nepohodlne zarizeni, alespon se to vsude pise
Dělá se i šířka 60mm: http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich... :')))
Já mam na krosu 42mm a je to znát: http://www.schwalbe.com/index.pl?bereich...
Zadní blatník na sedlovce a přední ve vidlici. Ale ty širší pláště na MTB jsou ještě pohodlnější. To je asi hlavní výhoda, ne to, že bys snadno projel každym bahnem. Nejsi-li si ještě s tím horákem jist, můžeš nejdřív vyzkoušet širší pláště do toho krose. Zas je výhoda, že ho znáš a jezdí se ti na něm pohodlně. Jak se bude chovat MTB, když dáš řidítka vejš, to nevím. Chování stejně bude hlavně určovat ten náklad. Ale když na takovejch kolech objeli zeměkouli, tak na tom asi něco bude. :')
no ja bych ten svet objizdel minimalne 10-15 let pri sve rychlosti, a pritom bych umrel od boleni zad
ovsem kdybych jel rychle jako oni, pak by to problem asi nebyl
Jak dá výš řidítka? Stavitelným představcem? Stavitelný představec na MTB zas tak běžný není, aspoň nevzpomínám, že bych ho v prodejnách viděl. Nebo vlaštovkami s větším "vzepětím?" - víš, co tím myslím, že jo.
Tak jsem se rozhodl po prozkoumaní celého fóra a porovnaná tech-parametrů rámů a dalšího vybavení, že pro moji pohodlnou jízdů přichází v úvahu jedině kolo trekové s širokými pneu apod...
Proto si dovolím založit nové téma a tam bych dořešil konkrétní typ kola.
Díky za rady a názory.
Než treka se širokýma gumama do terenu, to raději horala s úzkýma.
Souvisí to z průměrem kol.
Ha horalovi při stejných převodových poměrech jako na treku, vyjedeš větší kopec a budeš šlapat menší silou. Stejně jezdíš pomalu, jak píšeš.
ale nikde jinde tak pohodlnej posez jako na trekovi nebude, ani na horskym s 29 palcema ne
bude, a ještě o dost lepší.
Nevěří, asi to ještě nezkusil.
proč teda všichni tvrdí že trek je pohodlnější než horák ?
jo, to jo, ale říkám, že jinde bude pohodlnější posez než vzpřímený na treku.
uvidime na porovnavacim testu v terenu
Nejpohodlnejsi kolo na kterym jsem kdy sedel , (to jsem byl jeste klukjak cumel ) a na ktery nikdy nezapomenu byla Zbrojovka myho dedy . Daval jsem tomu kolu nekdy prednost i pred mym cestovnim Favoritem kdyz jsme jeli v lete k rybniku se vycvachtat v okoli Jicina po rovine ......
ja mel stary kolo ktery melo snad 30 ti palcove balony, sedelo se uplne rovne, zahnuty riditka v horizontalni rovine, sedadlo na mohutnych perech, vzadu torpedo a vepredu guma co tlacila na opneumatiku zvrchu, zadny bowdeny, jen tycka, ale do kopce to moc nejelo, vazilo pres 20 kilo
ale po rovine po polnackach jedna basen
Představec s větším úhlem (třeba až 45°). Štelovatelnej se na MTB nedoporučuje, kvůlivá pevnosti. A k tomu samozřejmě vybrat rám vhodných proporcí, třeba Author xx ASL. Taky ty vlašťovky, ty jsou pohodlný a různých tvarů. Zas na nich může bejt problém s místem, jak jsou zakřivolacený. :')
Rozumím, díky.
Uvidíš, jak se ti bude zdát to lehokolo. Ale tuhle variantu s MTB rámem bych ještě definitivně nezavrhoval, jaro je daleko. Pro cestování terénem vidím výhodu hlavně v širokých pláštích, pro blatníky je tam víc místa než na krosu a vhodnou zamykací vidli by ti na tuning-test.cz asi vybral snáz, než na leho. Máš na ni přece jen jiné požadavky, než běžně lidé na MTB vidli mají. Samozřejmě to nemůže mít "závodnicky" nízko posazený řidítka, ale vzpřímenější posez pro "pomalojezdce". Možná kdyžtak podrobně prozkoumat geometrii toho kratšího rámu Author Traction ASL. :')