reklama

Povinné zimní svícení cyklistů?

Ve svém rozumném článku z roku 2005 (http://www.autoweb.cz/jak-je-to-se-svicenim... uvádí autor v posledním odstavci, že možná už roku 2006 bude povinné svícení cyklistů v zimním období zavedeno. Ať hledám, jak hledám, máme rok 2011 a mně pořád z předpisů připadá, že cyklista v zimě automaticky povinen svítit není.

Nebo hledám špatně?

[ Zpět ]
Datum: 09.11.2011
Autor: k.vl
  • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

         

    Cyklista je povinen svitit za snizene viditelnosti, pokud si pamatuji dobre.

    Zrovna vcera kdyz uz se stmivalo jsem videla v Podbabe jednoho bez svetla a rikala jsem si, ze moc videt neni a ze by melo byt sviceni cyklistu za nejakych okolnosti povinne. A pak mi doslo, ze vlastne povinne je, jen nevim o tom, ze by to policiste nejak honili. Na cyklostezce jsem se s jednim neosvetlenym protijedoucim cyklistou malem srazila, protoze me oslnovala protijedouci auta z vedlejsi silnice a pres ta svetla jsem si ho vsimla az na posledni chvili.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.11.2011
    Autor: lucierut
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

           

      Ano, za snížené viditelnosti ta povinnost existuje. Nehledě k zájmu o vlastní bezpečnost, přirozeně. Ale povinné celodenní svícení pro cyklisty stále neplatí, ne?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.11.2011
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

             

        Neplati. Za dobre viditelnosti staci odrazky.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.11.2011
        Autor: lucierut
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

               

          Jo ten problém kdysi vznikl tím, že v zákoně byla stanovena povinnost svítit celoročně pro "vozidla". To ovšem už bylo v nové novele odstraněno, teď je tam, napsáno, že celoročně svítit musí "motorová vozidla".
          Jinak platí povinnost cyklisty svítit za snížené viditelnosti. A myslím, že rozumný cyklista se snaží být vidět vždy.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.11.2011
          Autor: Lanna
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                 

            Takže je to opravdu tak - k zavedení té povinnosti nedošlo a nesrovnalosti v zákoně byly odstraněny jiným způsobem. Děkuju.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.11.2011
            Autor: k.vl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

             

        Já nevím, co to s tím povinným svícením všichni máte. Pokud budem ve dne svítit všichni, bude te nepřeberné množství záře v níž nakonec nebude vidět ani viděn nikdo. Světlo by mělo někoho zvýraznit a vše slít v jednu světelnou kouli. A jaké výkonné světlo by ten cyklista musel mít, aby se neztratilo v celodenním svícení autáků s xenony apod.?

        [ Zpět ]
        Datum: 09.11.2011
        Autor: Martis
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

               

          No nevím, mě to přijde jako jedna z
          těch zvláštních argumentací proti, ve smyslu není to technicky možné tak k čemu to jé ?

          1. běžné cyklistické blikačky jsou jako zdroj světla viditelného v " xenonové kouli světla" dnes již výkonově víc než dostatečné, stačí si uvědomit kolik řidičů aut na ně nadává .

          2. žádná nepřeberná a slitá záře reflektorů aut se nekoná ani dnes a opravdu bych ji chtěl někdy vidět :)

          Jinak já v Praze svítím jak je rok dlouhý, je tu příliš mnoho podjezdů a zákoutí kde je cyklista hůř viditelný i když sluníčko svítí.

          Navíc značnou část sezony jezdím za ranního kuropění a tak si říkám, že v čase šikmých sluncí je každé světlo na kole dobré, když řidiči mžourají pod sluneční clonou.....

          [ Zpět ]
          Datum: 09.11.2011
          Autor: újezďák
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                 

            já jsem za zrušení svícení motorových vozidel. Ne naopak přidávat povinné svícení cyklistům a chodcům (zatím to chodcům ministerstvo, pokud vím, jen doporučovalo)

            [ Zpět ]
            Datum: 09.11.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                   

              Když jsem se vracel z dovolené přes Rakousko, pochopil jsem, jak dobrovolné svícení je dobrá věc. Trenuje to tvůj postřeh za volantem. Když jsem zvyklý pořád na svítící vozy, snadno pak zapomeneš, že by někdo nemusel svítit či nesvítil. Na dálnici je takovéto přehlédnutí možnost přímo smrtelná. Člověk úplně v tom světle otupí a ztratí postřeh. Začne se spoléhat na světla. Podobně jako když budu jezdit jen podle semaforů. Za chvilku otupím a přijedu na ves, kde je pravidlo pravé ruky a udělám bouračku ani nebudu vědět jak.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.11.2011
              Autor: Martis
              Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                     

                No, tak to je podle mě pěkný nesmysl. Stejně tak, jako někdo může zapomenout svítit, může zapomenout při odbočování nebo přejíždění do pruhu blikat nebo na křižovatce dát přednost. Zrušíme proto užitečná pravidla abychom bystřili smysly?

                [ Zpět ]
                Datum: 09.11.2011
                Autor: barakuda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                       

                  A pročpak si myslíš, že bylo v Rakousku povinné svícení zrušeno ?? Bylo totiž zjištěno, že se nejenom nezvýšila bezpečnost, ale naopak stoupla nehodovost. Za 1. docházelo k přehlédnutí chodců, cyklistů a motocyklistů a za 2. se zjistilo, že rozsvícená světla odvádějí pozornost dokonce až o několik sekund. Normálně neosvětlené protijedoucí auto zaregistruješ a venuješ se řízení, ale oni prokázali, že světla odpoutávají pozotnost na mnohem delší dobu, proto povinné svícení zrušili.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.11.2011
                  Autor: Holfi
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                         

                    Mas nejaky odkaz na tato tvrzeni? Ja cetla, ze sviceni v Rakousku na nehodovost nemelo zadny vliv a to byl duvod jeho zruseni.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.11.2011
                    Autor: lucierut
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Už se to tu kdysi probíralo i s odkazy, ale už si nepamatuji, ale zkusím pohledat.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2011
                      Autor: Holfi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Tak dost dobře je to popsáno v tomto článku

                      http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2011
                      Autor: Holfi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                             

                        Diky, to je ovsem jen pokusny test ohledne pozornosti ridice, neni tam nic o tom, ze by opravdu stoupla nehodovost. Odvedeni pozornosti je delsi o 0,1-0,2 s a otom,ze by opravdu dochazelo k prehlizeni neosvetlenych obektu tam take nic neni, je to pouze teorie vyvozena z toho delsiho upreni pozornosti na osvetleny objekt.

                        Nevyvracim tvrzeni, ze k tem jevum dochazi, jen by me zajimala realna statistika, zda k nim opravdu po zavedeni povinneho sviceni dochazelo. Treba porovnani srazenych chodcu pred zavedenim, po zavedeni a po zruseni povinneho sviceni v Rakousku.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.11.2011
                        Autor: lucierut
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                               

                          No nevím, jestli dělali nějakou statistiku, ale studii se věnovali mimořádně, s tím časem jsem si to uložil špatně, nebo mi možná už odchází HDD ;o)))

                          [ Zpět ]
                          Datum: 09.11.2011
                          Autor: Holfi
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                         

                    To nevím proč ho zrušili, ani jsem nevěděl, jestli je tam povinné či ne.
                    Vycházím z toho, jak při jízdě, ať už autem nebo na kole, vnímám osvětlená vs neosvětlená auta a kola. Spíše se mi stává, že mám problém s tím, když neosvětlené auto nebo cyklista je vidět na poslední chvíli než že by světla odpoutávala mou pozornost.
                    Výzkum o kterém píšeš neznám. Předpokládám ale, že zavedení povinného svícení předcházel taky nějaký výzkum, který jeho prospěšnost potvrdil. Takže dva výzkumy s odlišným výsledkem.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.11.2011
                    Autor: barakuda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                       

                  Zrušme neužitečná pravidla, která nám smysly naprosto neodůvodněně otupují. Celodenní svícení za ně považuji. Jsem zvědav, kdy nějaký chytrák přijde s tím, že cyklista na kole není dostatečně chráněn a začnou vymýšlet ochranné rámy nebo nafukovací vaky. Začíná to u světel (výrobci žárovek a světel v našem případě navíc ještě baterií si musejí mnout ruce) a skončí třeba....

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.11.2011
                  Autor: Martis
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                         

                    Na kole celodenní svícení taky považuju za nesmysl. Zároveň bych byl pro mnohem tvrdší postihy cyklistů, kteří za snížené viditelnosti nesvítí.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.11.2011
                    Autor: barakuda
                    Hodnocení: +11 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      pod tohle bych se podepsal. Bod!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2011
                      Autor: Jurimír
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      bod!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2011
                      Autor: Mig-all
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Naprostý souhlas.;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2011
                      Autor: Martis
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Tvrdší postih je zbytečnost, když není uplatňovaný, stačí když bude policie důsledně pokutovat podle současných tarifů, jenomže když policajti jedou kolem nesvítích cyklistů a nic se neděje a je jim to zřejmě jedno, tak na co tvrdší postihy, jedině snad těch policajtů.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2011
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                             

                        Děti jezdící do školy na kolech: Helmy? Osvětlení? Zbytečnost! Poliši jsou místní, tak co!?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 10.11.2011
                        Autor: AV
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                               

                          Možná mezi těmi dětmi jedou do školy na kolech i děti těch policajtů. Přeci si nebude dělat zle se sousedovic Lojzíkem, když ...."ten náš Mareček jede taky bez helmy a světel..holomek jeden. Já mu to furt říkám, jseš syn policajta, tak se chovej podle toho, ale on na to prdí."..." Ty, Ferdo předjed´ je, zastav a já toho našeho holomka proplesknu"....tak zastaví a polda vystoupí a ozve se: " Ty Marku, zastav!!! Kde máš helmu, kde máš světlo?!?! Kolikrát jsem ti to už říkal...měl bys jít kamarádům příkladem!Jseš syn policisty!"...a z davu dětí se ozve: " Ty vo.e Marku, vo co se ten tvuj fotřík se.e?!?! Klucí jedém, tady to bude asi hustýýýýý!" A vesele pokračují bez helem a světel dál....syn svého otce policistu v hloubi duše za to ponížení nenávidí...za tu potupu před kamarády a příští den je to právě on, kdo první odkládá helmu, světla a vyráží frajersky bez ní!

                          [ Zpět ]
                          Datum: 10.11.2011
                          Autor: Martis
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                       

                  Zde výňatek z článku, pod který se podepíši:

                  "Laicky shrnuto, zpráva konstatuje, že světla aut v zorném poli přitahují pohled řidiče. O co déle se řidič soustředí na reflektory okolo, o to méně času může věnovat sledování situace kolem sebe, takže dochází k tomu, že opomíjí různé důležité podněty. Doplácí na to především subjekty, které nesvítí, anebo svítí a vytrácejí se mezi jinými svítícími subjekty.
                  "

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.11.2011
                  Autor: Martis
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                   

              Ja ne, a jeste bych zaved povinny osviceni vsech ucastniku silnicniho provozu.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.11.2011
              Autor: abernathy
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                     

                Tak to uz bude jednodussi vsem nakazat to sviceni. 8-(

                [ Zpět ]
                Datum: 09.11.2011
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                     

                Duchem svatým?

                [ Zpět ]
                Datum: 09.11.2011
                Autor: Zden42
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                 

            To 1:

            možná v noci :-()

            To2:

            Já to zažívám každodenně. Až pojedu vozem, zastav se, vezmu Tě s sebou a ukážu ti tu polární záři - obzvláště ty "jodovky", co neustále přibývají jsou úchvatná světla, když tě permanentně oslňují.

            To. 3 - pokud máš ve dne i v noci na sobě či kole předepsané reflexní prvky, musí tě řidič svítícího vozu za snížené viditelnosti, který byl i dříve nucen použít světla za těchto okolností, vidět. Pokud Tě nevidí, nemá na vozovce co dělat. Natož řídit vůz.

            To. šikmé slunce:

            šikmé slunce tě oslní at´ svítíš nebo ne. Myslíš, že tím, že si posvítíš uvidíš lépe protijedoucího cyklistu na kole proti sluníčku? Prdlajs...;-)Uvidíš akorát jeho siluetu. Ani žádná blikačka na kole nepřesvítí svítíci sluneční koláč nad obzorem. To zahlédneš tak možná tak pár vteřin před střetem.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.11.2011
            Autor: Martis
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                   

              1-2. Hele taky občas řídím auto i když letos jsem za volantem odjezdil zhruba polovinu toho co na kole.
              Ve dne mě oslni jen když má nějaký mamlas zapnutý dálky, ale jinak s tím problém nemám

              3. v noci tě řidič byť plně vybaveného vidí, jen když se dostaneš do kuželů jeho světel, pokud jedeš na kolmé komunikaci tak tě vidět vůbec nemusí, navíc jsou místa jako zatáčky s horizontem kde tvoje světla osvítí blikajícího cyklistu až po té co se tvůj vůz stočí k němu.

              add šikmé slunce :
              zjevné nepochopení myšlenky nejde o to si posvítit a lépe vidět ale lépe vidět svítícího cyklistu, zatím předpokládám, že jsi to jen nepochopil.

              Když v té siluetě něco bliká tak je to prostě víc vidět,ať už si na to svítíš nebo ne :)

              Navíc pár vteřin před střetem je pořád víc než když vidíš cyklistu na kapotě.

              No a k těm podjezdům a tmavým álejím nic ?
              Když za bílého dne svítí cyklista v podjezdu tak je prostě vidtě líp i kdyby se popírači toho stavěly na hlavu :)

              [ Zpět ]
              Datum: 09.11.2011
              Autor: újezďák
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                     

                Kolik času z doby jízdy strávíš jízdou v podjezdu (resp. jak rychle jím projedeš) a kolik v těch tmavých alejích?;-)Svítíš i když jedeš na kole po silnici či cestě lesem ve dne? Tam jsou taky aleje.;-)Promiň, pokud chceš být ve dne více vidět, kup si strakaté či křiklavé kolo a obleček a určitě tě nikdo, kdo kouká kam má, nepřehlídne.Netřeba si ještě přisvicovat. Já to takto řešil u vlečných tyčí pro své děti. Tyče mám na objednávku na místo červených či šedých žluté a děckám jsem oblékl výstražné vesty a kola vybavil praporky. Mají strakaté helmy. Navíc mají i strakatá kola. Nevidím důvodu proč bych jim měl ještě na helmy připevnit blikačku či majáček a blikat ve dne.;-)Kdo má oči, musí to vidět, kdo je nemá nebo nosí půllitry či jezdí ožralej nebo zfetovanej, tak mě neuvidí ani blikajícího.;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 09.11.2011
                Autor: Martis
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                       

                  Kdyz na to tak koukam, rekl bych, ze by nebylo od veci, aby i osadka vlecneho vozidla mela vesty. Celek by pak byl lepe videt.
                  Detem bych urcite jednu superflashku poridil - tedy alespon tomu levemu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.11.2011
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                         

                    Ale děti mají na praporcích světélka - dokonce obě, ale pro svícení za snížené viditelnosti - např. když se vracíme večer domů již za šera. Ale blikat ještě přes den?:-()

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.11.2011
                    Autor: Martis
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Mne by osobne za to obcasne nabiti akumulatorovych AAA zivot vlastnich deti stal. Neco jineho je jet sam za sebe...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2011
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                             

                        Proboha, člověče, nebud´me jak ti naši zákonodárci.:-() Já jsem rodič a já jsem zodpovědný a dle mého soudu je zabezpečení mých dětí na tyčích co se běžné denní viditelnosti týče zcela dostatečné. Pokud kdokoli další potřebuje přitom blikat, jako když veze nadměrný náklad, tak prosím.Je to jeho svobodné rozhodnutí. Ale já vozit majáky ve dne nebudu.;-)I kdyby baterie byly zadarmo.Ano, bud´me opatrní a snažme se jezdit bezpečně - nebud´me však přehnaně úzkoprsí až ustrašení. Vždyt´ i řidič vozu má své povinnosti a schopnosti, ne?.... za chvíli aby se člověk bál pomalu vyjet bez ochrany.:-))))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.11.2011
                        Autor: Martis
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                               

                          Nechci vám do toho vstupovat, ani nikoho "moralizovat"... Já bych těm děckám tu superflešku prostě dal...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 09.11.2011
                          Autor: hekynen
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                                 

                            OK. Já jim raději na řídítka přidělal držák na normální flašku s pitím, aby na trati netrpěli žízní. To by mohl v dnešním světě totiž někdo považovat za týrání dětí = nedostatek tekutin ihned po ruce.;-)))))))))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 09.11.2011
                            Autor: Martis
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                                   

                              A dal jsi jim na ně bliknu, aby je dobře viděli?!? :o)))

                              [ Zpět ]
                              Datum: 09.11.2011
                              Autor: radka
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                                     

                                Kdo, řidiči nebo děti?:-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 09.11.2011
                                Autor: Martis
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                                 

                            Ja za bezneho jasneho dne povazuju reflexni vestu na diteti za dostatecne zvyrazneni, obzvlaste kdyz se kolem mota jeste vic cyklistu. A to je i ta reflexni vesta vic, nez kolik toho dava detem vetsina rodicu.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 09.11.2011
                            Autor: lucierut
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                                   

                              Většina rodičů dá dětem akorát to kolo....;-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 10.11.2011
                              Autor: Martis
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                                     

                                Uz jsem hodne dlouho nevidela na kole dite bez helmy. Flameo nasich mladych letech a helmach rozpoutavat nebudu :-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 10.11.2011
                                Autor: lucierut
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                       

                  Shrnu to :

                  V Praze mám blikačky v činnosti pokaždé když jedu. Sám dobře vím jak je blbě vidět cyklista když člověk vjede z plného slunce do podjezdu a tak se podle toho zařizuji.
                  Mám na sobě vždy něco ostře barevného většinou zelenožlutou vestu. Teď na podzim si navlékám reflexní vestu na baťoh.

                  Kolik havárek se asi stane na nepřehledných místech přestože činí malou část všech komunikací ? Tak nějak víc než jinde že ?

                  Add strakaté oblečení s tím souhlas, ninjacyklisté jsou mor cyklistiky:)

                  O tom kdo uvidí nebo neuvidí a v jakém je stavu se těžko můžeme bavit, ale o tom jak tu možnost být viděn zlepšit nemá cenu moc žertovat.

                  Takže mi ponech právo si myslet, že blikající cyklista v áleji, podjezdu nebo na nepřehledném místě má o něco větší šanci na přežití než cyklista který si spočítá že v tunelu stráví 1/250 času na trase a proto si tam klidně sleze z kola a bude se tam protahovat protože je to stejně jen na táááákhle maličkou chvíli a adrenalin je adrenalin...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.11.2011
                  Autor: újezďák
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                         

                    naprosto souhlasím s tvým tvrzením, že blikající cyklista má nejspíš větší šanci být vidět a tím větší šanci na přežití.
                    I ve dne i v té aleji.
                    Ještě větší šanci být vidět by ale měl cyklista s majákem v předu a vzadu. A mnohem větší šanci, že si ho někdo všimne, by měl pokud by měl neustále zapnutou sirénu hlasitosti záchranky. Mnohem větší šanci na přežití by také měl, kdyby měl páteřák, chrániče loktů, kolen, holení... A také by měl mnohem větší šanci na přežití, kdyby kolem sebe měl nějakou konstrukci, která by mu pomohla a ochránila ho v případě, že by ho někdo i tak nepostřehl.
                    Možná nejlépe kapotovanou.
                    S deformačníma zonama.
                    Asi by měl i větší šanci na přežití, kdyby v té konstrukci byly pro případ kolize airbagy.
                    A mnohonásobně větší šanci na přežití by měl cyklista, kdyby cyklistil na rotopedu doma a ne na silnici. Hmmm, a ještě větší šanci na přežití by měl kdyby na tom rotoperu seděl v protiatomovém krytu.

                    Přestože nic z výše uvedeného nebudeš moci rozporovat, protože to je prostě fakt, že by měl větší šanci na přežití, bude ti patrně většina připadat absurdní. Otázkou prostě je, kde je ta hranice. Kde chceš skončit? Kam až chceš pokračovat?

                    Můj názor je, že by se neměla řešit ochrana těch co jsou v ohrožení, ale nebezpečnost těch, co ohrožují.
                    Kupříkladu svícení a blikačky pomůžou jen do té doby, dokud nebude svítit a blikat uplně všechno a uplně každý. Třeba cyklistovu blikačku (pokud to není něco super super silného a protivného) přehlídnu ve městě v noci i ve dne prostě proto, že svítí a bliká miliarda dalších pohybujících se i nepohybujících se objektů. S tvým způsobem řešení, tedy použít něco, co bude i v tom světelném smogu ještě více vidět a až to zase udělají všichni, tak něco co bude ještě více vidět a to až do té doby než oslepnem, prostě nesouhlasím.

                    Přesto tedy mám na kole asi tak sedm osm blikaček. Vzadu, v drátech na řidítkách atd. Taky praporek a spoustu odrazné folie atd. Dopředu světlo intenzity toho co mají auta a v noci to mám vše zapnuté a svítím jak vánoční stromeček a přes den to zapínám na hodně frekventovaných komunikacích.
                    Ale rozhodně si na rozdíl od tebe nemyslím, že je to dobrá cesta!!!

                    Cesta je jít po těch, co ohrožují, ne po těch, co jsou ohrožováni. Dobrá cesta podle mne je, že u nás ve vsi je obytná zona s dvacítkou. Že před školou jsou zpomalovací prahy. Dobrá cesta by byla ve všech tebou zmiňovaných místech, kde je špatně vidět snížit rychlost. Zkrátka a dobře přestat veřejný prostor přizpůsobovat autům. To říkám přesto, že jsem řidič automobilu a zbytečný snižování a omezování rychlosti mě sere. Je ale třeba aby podobná omezení kvůli bezpečnosti byla opravdu jen a pouze tam, kde jsou podstatná a byla důsledně vymáhána. U nás je největší problém s tím vymáháním. A taky s tím, že řada omezení je naprosto nesmyslná. I třeba u nás v okolí. A tím pádem ta omezení nikdo nedodržuje a jsme tam kde jsme. Tedy, že každej sere na všechno a to i tam, kde to k něčemu je :-(

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.11.2011
                    Autor: Jurimír
                    Hodnocení: +12 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      "Cesta je jít po těch, co ohrožují, ne po těch, co jsou ohrožováni"
                      Jedu-li na osvětleném kole a zboku vyrazí neosvětlený (jen se zadní blikačkou) cyklista, mající přednost, ohrožuje kdo koho?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.11.2011
                      Autor: AV
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Ty, Jurimíre, klobouk dolů. Si to vystihl naproto dokonale. Kdyby šlo dát 100 bodů, tak Ti kliknu 100 x...takhle se musím spokojit jen s jedním palcem na horu pro Tebe.;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.11.2011
                      Autor: Martis
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Absolutne souhlasim.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.11.2011
                      Autor: Jrr
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      občas to píšu jako univerzální odpověď na takovéhle příspěvky a chtěl jsem napsat jen :

                      (1. je to moc dlouhé
                      2. je to v značné části hyperbolicky nadsazené stejně jako obrana svobody kuřáctvím)

                      Ale tady jsou přece jenom věci, se kterými souhlasím.
                      Například to, že většinu věcí u nás dostatečně řeší stávající zákon a není nic třeba šroubovat dál jen vymáhat stávající zákonné požadavky.
                      Nebo to, že jsem jako spíš jeden z mála blikajících cyklistů víc bezpečný než jako jeden z mnoha :)

                      Mimochodem dneska jsem viděl v TN na ČT1 pana Raboně celého v tmavém jak to v rámci reportáže o tréniku střihnul na kole přes chodník a přechod aby se vyhnul semaforu.... reprezentant:(

                      [ Zpět ]
                      Datum: 10.11.2011
                      Autor: újezďák
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                           

                      Naprostý souhlas.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 11.11.2011
                      Autor: snilard
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                 

            Mne to připadá, že tady probíhá něco jako zpětná vazba. Nejdřív začnou svítit ti, kterým více záleží na tom, aby byli vidět. Potom začnou svítit ostatní. Ti, kteří chtějí být vidět začnou svítit víc, ostatní postupně také přidají a výsledkem je úžasná spirála vzájemného přeřvávání.

            Jinak teď svítím skoro pořád, v tomhle pošmourném inverzním počasí je pořád šero a když vidím na protijedoucích cyklistech jak málo jsou vidět...

            [ Zpět ]
            Datum: 09.11.2011
            Autor: Aviatik
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

               

          Martisi, uklidni se. Já jsem nenapsal ani čárku o tom, že jsem pro zavedení povinného celodenního svícení cyklistů. Dotaz se týkal toho, jestli tu povinnost stanovuje současný zákon - jestli jsem to nepřehlídl.

          Než začneš flame, dvakrát čti a třikrát přemýšlej. Dík.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.11.2011
          Autor: k.vl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                 

            Já jsem naprosto klidný. Já zde mluvím rovněž o povinném svícení a jsem proti němu např. co se týče svícení ve dne - tedy za nesnížené viditelnosti. A o tom tady přemýšlím nahlas. Zejména co se týče cyklistů.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.11.2011
            Autor: Martis
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                   

              Aha. Tak sorry, ale věta "Já nevím, co to s tím povinným svícením všichni máte." jako úvod reakce právě na můj příspěvek mě poněkud nadzvedla... :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 09.11.2011
              Autor: k.vl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

           

      Mne jeden ninja vcera skoro prejel jako chodce na prechodu (Katerinska x Vinicna). Ani nekriknul, brzdy mu nezarvaly, smyk jsem neslysel, ... Proste najednou mne minul tak o 10 cm. Kdybych v tu chvili natahl ruku, abych se podival na hodinky, ... 8-(

      [ Zpět ]
      Datum: 09.11.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

             

        To mě včera málem sundala tatrovka. Předjížděla mě a pak si asi řidič v zrcátku všiml, že ho začíná předjíždět osobák, tak se rozhodl mu udělal místo. Naštěstí mezi pangejtem a silnicí je pruh trávy.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.11.2011
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

               

          jo poslední dobou se mi to stalo několikrát. Ti blbci jezdí jak s osobákem a že to má dvanáct metrů neřeší. Přemýšlel sem o patroně s barvou v řidítkách, co by jim pěkně obstříkla bok auta "krví". By se asi pak divili.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.11.2011
          Autor: Billicek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                 

            Kolem projíždějícího auta se tvoří vzduchový vír;
            voz si s sebou ředidlo, aby ses mohl očistit od ´spreje´ "krve".

            [ Zpět ]
            Datum: 10.11.2011
            Autor: AV
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

                 

            kdysi jsem přemýšlel o praku v předu na lehokole. Pak taky, že bych sebou mohl vozit paintballovou pistoli. Pak jsem se přestal rozčilovat.

            Pro Petra: oslav narozeniny a příště jezdi o kus dál od kraje, aby tě nemohl předjet ve chvíli, kdy je proti něco dalšího...

            [ Zpět ]
            Datum: 10.11.2011
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

           

      Pěkný flame :)
      Nechci na nikoho konkrétně reagovat, tak to dávám třeba sem.
      Jako zajímavá otázka mi přijde, jestli je přední světlo dobré k tomu, aby člověk viděl, nebo byl vidět. V Praze bude většinou stačit světlo typu být viděn. Na kolobrndě mi takové světlo stačí, na kole ne :)
      Je tu bohužel jedna skupina, která zřejmě zastává názor "být viděn a neosloňovat" a nebo jim došli baterky. Občas potkám cyklistu, který má přední blikačku, ale je tak slabá, že dřív všimnu jeho siluety nebo reflexních prvků než té blikačky. Těmto cyklistům bych rád vzkázel, že to je na nic. Když už světlo, tak aby bylo vidět.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.11.2011
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

         

    Co světla? Ale co zimní gumy?

    [ Zpět ]
    Datum: 10.11.2011
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

           

      A řetězy?

      [ Zpět ]
      Datum: 10.11.2011
      Autor: PS
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

           

      už mm přezuto. Loni jsme nepřehodil na letní, takže jsem připravenej. Akorát až bude led atd. tak přezuju na hřeby.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.11.2011
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

           

      Blbci! Že to tady zamknu!

      :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 10.11.2011
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

             

        Ted´, když je to tak frekventovaný tema? Neber nám tu hračku...je přeci jedno, jestli si s ní slušně pohazujeme nebo třískáme o zem. Hlavně že ji užijem, ne?:-)))))))

        [ Zpět ]
        Datum: 10.11.2011
        Autor: Martis
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

               

          :-D

          [ Zpět ]
          Datum: 10.11.2011
          Autor: k.vl
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

             

        Promiň, ale mně to nedalo... :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 10.11.2011
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

           

      No problema. Ufouknu na 1 atm a vojelá, mám z toho měkkou zimní gumu... ;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 10.11.2011
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Povinné zimní svícení cyklistů?

             

        A mas podhustenou letni....
        Zimni vypadaji jinak. O tom s dovolenim neco malo tusim. 8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 10.11.2011
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

341 cyklistů (10 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024