Už jsem zakoupil(bez informací:-()10ti rychl. kazetu a k tomu odpovídající řetěz ale teď by jsem raději dal přednost komponentům na megarange vzhledem k šlapání v sedě a z důvodu nezávodních choutek;-)(použití po blízkém okolí a do práce ale v kopcovitém terénu:-(
pokud bude zájem dávam to k prodeji(10kolo a řetěz)
Prosím potřebuji dobře a vhodně poradit s výběrem megarange převodů...je vhodnější se zuby 11-36 10kolečko nebo jiné?...třeba 7kolečko 14-34 a nebo 8kolečko(9kolečko)s jiným rozvržením jednotlivých zubů v kazetě...jedná se mi jak o celkové rozvržení jednotlivých koleček (jejich počet zubů jdoucí postupně za sebou(např.11,13,15,17,19,21,24,28,32,36)nebo jiné a které bude nejvhodnější?... aby mi plynule umožňovali šlapat do pedálu pouze v sedu do silného stoupání...jinak než v sedě to u mého chopperu nejde:-( jakou třídu kvality a kterého výrobce zvolit aby byla dostačující a odolná pro moje využití?
http://www.nakole.cz/diskuse/13779-jake-prevody...
Nemá někdo už nejaké kušenosti s tímhle:
:Zadní náboj s vnitřním řazením SG-7R46
http://www.scrs.cz/galerie/
...popřípadě jak to propojit dohromady i s
pomocným motorem do kola?... jde s tím (pouze jen v sedě;-) vyšlapat i jakýkoliv kopec? a jakým způsobem tam vytvořit volnobežku aby mě nebrzdil motor když budu šlapat do pedálů?
Na chopperu bys měl mít asi jinej posez. Převodník by měl být víc vepředu. Takhle na tom budeš sedět jak na fichtlu. S prominutím je to takovej kočkopes, i když ta zadní nástavba je zajímavá. Rozhodně bych ale k tomu stavěl přiměřenej rám.
já to celkově ještě podseknu pod ostřejším úhlem aby ty zadní pružiny a zadní vidlice byly v jedné rovině s horní trubkou...tím se dostanou kliky víc dopředu a pokud by začaly škrtat šlapky o zem tak posunu střed po trubce směrem ke krku rámu;-)
Vzledem k chopperům které jsem po netu všemožně objevil...tak se mi zdály stavby těch jejich rámů tak pro tenagery než velikostí pro dospělého:-(
Proto jsem se rozhodl pro stavbu vlastního akorát na míru
PS: A na řídítka i z té pozice sedla před kolem hravě dosáhnu;-)
Zaujalo mě, že máš vepředu taky zadní kolo (včetně pastorků). Tam bude napojen ten motor? Nebo plánuješ pohon 2x2? :-)
To ne jenom jsem prozatím nesehnal tak dlouhou přední osu...přes 2OOmm
Pohon bude klasicky na zadní rozetu řetězem,mám zakoupenou kompletní sadu motoru s nádrží, bowdeny, hefty, řetezem i rozetou...
motor s max. rychlostí do 25 km a s výkonem kolem 1 kw, 5O ccm.
Nevím, jestli ti to pomůže. Pokud ne, ignoruj to.
http://www.recumbents.com/forums/topic.asp...
Jak jsem slíbil... nové fotky bez b... v g...:-D
Nechci být zlý, ale ta tvrdá vidle ze Simsona v téhle poloze pruží? Mě ti přijde, že ty jsi jí dal do takové polohy, že je absolutně nefunkční....
Trochu mi to nedá, a proto se zeptám. Když koukám na tu děsně dlouhou vidlici, jseš si jistý, že přežije více než 100km ? Podle mne je to strašně dlouhé a pod takovým úhlem, že se to snad musí hned ulomit...
Já doufám že když je odpružená tak přežije i víc jak sto kilometrů....;-)ale po 5Okm bych to radši skontroloval jestli už to nepraská ve svárech....PS: a ta přední vidlice je ze SIMSONa...germany kvalita;-)
krásné kola ale ty ceny už tolik hezké nejsou:
http://www.choppersus.com/store/category/3/11...
:-)
Nojo, ale ani na tom Simsonu to nebylo tak "podražené". Já bych se opravdu bál, že se to bude už moc prohýbat a jednou to udělá rup a...
mozná to nechám ješte pojistit zesílenými sváry kolem krku...není to žádná trialka ani jiná podobná krosska... terén nikdy nespatří ani nezažije...jen poklidné jízdy kochajíc se krajinou;-) hlavně v té poloze bych se bál o pevnost a odolnost té zadní:-(
těžiště je přsunuté úplně dozadu mám strach že spíš mi bude ta přední odskakovat ze stopy o zatáčkách ani nemluvě:-(
no a rám je ocelový ten musí něco vydržet...dural se mi na to nehodil...a u něj bych se fakt bál že si nabiju ústa:-(
určitě o dost zesílím zadní část rámu popřípadě i vzpěry a uložení kyvné zadní vidlice...tam očekávám největší záhul. to kam je na kole přesunuté těžiště se pozná nelíp posedem ale i jízdou se dá zjistit další vlastnosti;-)
co by jste pak asi řekl na tohle:
www.cyklobazar.cz/Prodám Chopper,ruční výroba - Pardubický kraj.htm
www.cyklobazar.cz/Prodám Chopper,ruční výroba - Pardubický kraj+.htm
ty trubky přední vidlice se mi zdají fakt hubené než aby to vydrželo v tomto sklonu;-)
Ale s pomocným motorem v rámu to bude na předku zatíženější a k odskoku kola by už nemělo docházet;-)
:http://aukro.cz/pridavny-motor-na-kolo-s...
A co by potom měl za problémy tenhle:
:http://vancruisers.ca/Members/WILDFX/IMG_0082...
to by měl mít svařené z alespoň z vodovodních trubek;-)
Postav si tohle, k tomu chopperu to má blízko a je to léty praxe už vyzkoušené. Najdeš tam i podrobný návod jak postupovat.
http://sites.google.com/site/recycledrecumbents...
mě se tyhle kola líběj. O dost víc než to, co staví NITRO, ale má to oproti jeho zadání základní nedostatek. Není to odpružené!
ale dodám odkazy na fotky kluků z Liberecký leholetky, který to dovedli do dokonalosti jako inspiraci pro NITRA
http://www.pokryti.wz.cz/foto/184.jpg
http://www.pokryti.wz.cz/foto/186.jpg
Ale vždyť NITRO staví motorku ale nevím kde na ní bude jezdit, s tím motorem co plánuje po silnici nelze (už to není jízdní kolo s pomocným motorkem kvůli většímu výkonu)a s těma telákama zase nemůže do terénu protože je zlomí, tak nevím.
http://www.nakole.cz/diskuse/13967...
1kW, 50 ccm, s tim do provozu muze, nebo ne?
1kw a 50ccc je podle platných pravidel legálně povolen do běžného provozu.
Dnes jsem u nás v krámě viděl toto:
http://www.feltbicycles.com/Ireland/2012...
Jak se ti líbí?
8-)
Něco podobného staví i nějaký Čech. Jen to nemůžu dohledat.... Myslím, že tu o tom byla i diskuze
Nehledal jsi tohle?
http://www.colajinac.com/kola/choppers-bike.php
Pár zdařilých mašin už poslal do světa, po HK jich taky dost jezdí. Věřím, že by uměl v ledasčem poradit či komponenty poskytnout.
Dával jsi odkaz na Aukro a ty dvoutakty mají všechny přes 1kw. Když navaříš na rám úchyty pro motor, zase porušuješ předpis, musel bys to mít na objímkách atd. atd. . Věř mi, první policajt tě tak osolí, že ti na pokutu nebudou stačit prachy z prodeje tvého výtvoru. Když sem dělal motorizaci já, první sem si dokonale zjistil legislativu, abych se nemusel hádat s policajtama.
Ten motor má úchyty do objímek...
Ale spíš když jsem pročítal celou! vyhlášku tak ani doma vyráběný rám se policajtům nebude zamlouvat a motor jakékoliv kubatůry jakéhokoliv výkonu pokud bude pohánět kolo řemenem nebo řetězem a bude mít pevné uchycení je automaticky považován za motokolo nebo moped(světla,blikny, musí projít TK a platí se na něj pojistka na 50ccm)a v tom případě jediný motor ktery lze použít musí být odklonitelný a pohánet kolo přímo pastorkem na pneu(system jako má Bodeček) ten asi jako jediný umožňuje okamžitě vyřadit motor z pohonu kola;-)... nebo je to jinak?...kdo se v tom má vyznat:-(
To o použití třecího válečku jako jediném možném pohonu spalovacím motorem jsem se dočetl jak jinak na webu motokola.cz, prostě dost tvrdá reklama vylučující vše jiné než "jejich" třecí váleček. Pak se tím zamořil internet a někteří policejní mluvčí to považují za směrodatné, měli by si aspoň ten zákon přečíst než vypustí něco do éteru, tupci. Když sem se pána z motokola.cz ptal kde se o nemožnosti použití řemenu či řetězu dozvěděl, nedokázal mi odpovědět. O přenosu síly není nikde v zákoně ani řádka. Když si dám na nosič motor z vrtulí, bez řetězu a řemene pak je vše v pořádku? Asi ano dle těchto pseudo výkladů. Pohon třecím válečkem od bodečka nebo motokola.cz jde vyřadit okamžitě z pohonu kola, jak to myslíš? Když vypnu motor při pohonu řemenem nebo řetězem mám taky okamžitě vyřazený pohon kola a na víc mě nebrzdí nějaký váleček který je přitáhlý k plášti kola, který abys odklopil, musíš sesednout z kola a celou nástavbu vyšroubovat na horu, nevím jak je to u bodečka. No a jestli myslíš sundání celé nástavby, to taky zabere nějaký čas, můj systém je dole za 30 vteřin a nasazený je za 1 minutu, takže to taky neobstojí. Rám kola si klidně doma vyrobit můžeš, jen na něm nesmí být navařeny úchyty zjevně použitelné jen pro motor, musíš využít objímek nebo nosiče, který si taky můžeš vyrobit doma na míru.
Tak vám moc děkuji za odpověď.
V té vyhlášce také nijak neřešily původ motoru jen výkon ale ani zmínka o nějakém typovém označení... jestli musí být vyraženo na motoru...na tom mém není (a dle prodejce nikdy nebyl!) vůbec nic ani jeho obsah ani výkon! Dostal jsem k němu jen návod na použití na a je přizpůsobený na tři obsahy motoru 50-60-80ccm... jde tohle použít jako doklad použitelnosti na kole při kontrole policejní hlídkou?
Trochu mi to zavání problémem s úřady:-(
čopr to sice není, ale možná by se nějaká ta inspirace našla
http://auto.idnes.cz/insomnia-bike-stylove...
v článku ale píšou, že to má motor v rámu usazený napevno - což si myslím by být nemělo ...
stejně tak si moc nedovedu představit výkonné bubnové brzdy ;-)
Dival ses na ty obrazky? At pisou co pisou, ja vidim motor na objimkach.
Souhlasím s Murphym...
ten motor má pevnou základnu ale není pevnou součástí rámu toho kola a nezávisle na motoru může použít pohon šlapkama;-)...
A jestli je to má i nízko obrátkový 4takt(to jeho BLA-BLA-BLA mám rád) tak bych ho klidně vyměnil za svého nového čínského 2takta;-)
Ha,ha...
Kdo někdy brzdil bubny ví o tom své... už mám sakra pár tisíc odjetejch kiláků na různých starých vehiklech... tím nechci nakrknout veteránisty ale brzdila nejlíp Jawa 500 OHC když měla bubny velký jak talíře;-)tenhle typ co tam má na tom motokole... montovaly ještě na péráky:-)
Sehnal jsem vhodnější rám má zesílené trubky menší odklon osy vidlice větší velikost a pedály se už u něj necourají o zem;-)
Tak jsem se rozhodl pro převodovku NEXUS 7 speed...je to asi nejrozumější vzhledem k zadnímu odpružení a možnostem napínání řetězu...
jaké jsou k tomu vhodné počty zubů u trojřevodníku?...poradíte mi někdo?
chudák nexus, nevím nevím jak se popere s takovou zátěží
Myslel jsem že něco vydrží...viděl jsem ho někde i na tandemu;-)...ale určitě ho budu dost šetřit ...nebyl zrovna nějak levný:-( jak kvalitní je jeho střed s ložisky?
Něco pro inspiraci...
http://www.facebook.com/group.php?gid...
Tak mám NEXUS doma;-)
Ale teď jedna záhada jak tam přidělat navíc rozetu na přídavný motor když tam pravděpodobně bude překážet ramínko torpeda:-(
tady máš v pdf rozkreslenou sestavu. Snad ti to nějak pomůže
http://techdocs.shimano.com/techdocs/blevel.jsp...!-58201988?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302052334&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181679&bmUID=jdDyxRD
Proč sis koupil nexuse s torpédem? Kdyby sis koupil náboj pro kotoučovou brzdu, měl bys po problémech. Zkus to ještě vyměnit.
To je zajímavá otazka, jestli ono to nebude tím, že s torpédem to stojí 1 500,- a s úchytem pro kotouč 5 000,- ;o))
Aha, ušetří 3 500Kč a následně je vyhodí za složité upevňování rozety/řemenice do drátů které budou praskat a to se vyplatí. :-)
A co k němu použít nějaké zesílené dráty?
když nebudeš mít ze sinchrozinované otáčky, tak při zabrání motoru ti to může přestřihnout dráty. Nebude to hned ale počase se to tomu motoru může porařit.
Radši to střel a podívej se po něčem jiném, protože mě nanapadá jak jinak to namontovat na ten střed bez nějakých extrémních úprav.
synchronizované otačky?... to jako něco jako prokluzující plynulý rozjezd u automatu nebo variátoru?
A další.. asi jak zde už bylo v diskusi zmíněno, nejlepší řešení spočívá ve variantě běžného zadního náboje na kotoučovku a kazetu a na něj v místě pro kotouč přes nějakou redukci přidělaná rozeta motokola, aby nemohlo dojít k destrukci výpletu v extrémním tahu pomocného motorku;-)
Byla by reálná varianta tohoto řešení?... běžná kazeta na zadním náboji a k tomu v rámu zabudovaný NEXUS vše na jeden řetěz s přítlaky před a za rozetou NEXUSu a možnost měnit převody jak na kazetě přehazovačkou tak ovladačem na nexusu a přesmykem na trojtácu vpředu? (nevím jestli mi NEXUS z hlediska převodů bude vyhovovat jen samostatně... takto by byl využit i ve variantě s torpedem pokud by nešel vrátit zpátky a převody by získaly lepší flexibilitu;-)
Jen pro upresneni aby nedoslo k omylu. Ty kdyz slapes tak to kolo se toci nejakou rychlosti, a kdyz zapnes motor (elektricky starter?) Tak mohou byt otacky(vyzsi) nizsi a v ten okamzik muze dojik k velkemu razu na vyplet. A tim se ti muze postupem casu v lepsim pripade jen povolit (budou volne draty) v horsim ti zacnou praskat draty. Takze tam by chtelo udelat jak rikas neco na zpusob variatoru, a nebo nejak poresit sinchronizaci, treba vedet ze pri zapnuti motoru nedojde k zadnemu skubnuti (razu) ve vypletu kdyz jedes dvacet km/h
A jinak varianta jak to poresit (otazka je jestli by to slo v pripade NEXUSu) ja kdyz jsem schanel kola na tandem trike tak jsem resil problem ze bych mel hledat a dimenzovat dily na dvojnasobne zatizeni takze jsem dosel do bmx obchodu a koupil nabu s 14mm osou. A na te nabe jsou zavity na kazde strane jeden ale kazdy ma jiny rozmer (nevim kolik tam je prumer nemeril jsem to) ale dejme tomu ze na jedne strane je 30 a na druhe 40mm prumer. Takze tam bych zapremyslel nad tim kdyby jsi mel na tom NEXUSu mensi prumer tech 30(nebo kolik to vlastne ma) tak by jsi si mohl nechat udelat sroubeni (redukci-prechodku) ktera by melavnitrni prumer 30mm a vnejsi 40 a byla by krapet delsi aby jsi mohl na ni nasdit dve 40-ti mm volnobezky. Jednu k prevodniku na pohon slapanim a druhou asi tu vnejsi (aby jsi nenarusil retezovou linku) k motoru.
V tento okamzik by vyplet mohl byt v pohode ale otazka pak je jak by ty necekane razy snasel pastorek (hlavne jestli by se zapadky uvnitr nestrhli) a hlavne ten NEXUS a samozrejme ze i osa by dostavala na frak. Otazka je co je lepsi. Setrit na spicich a centrovani a opravovani vypletu, nebo po 1000 km (kdyz to ten pastorek vydrzi) menit pastorek ktery se na internetu pohybuje od cca 50,- do 150,-
Nevim jestli jsem odpovedel na tvou otazku spravne. Nicmene nad tim tvym pohonem a problemem trosku premyslim cely vecer (v telce nic nedavaji)
Přímé rázy od napevno uchycené rozety pomocného motorku by asi NEXUS dlouho nevydržel a hlavně jeho osa s převody by dost trpěla:-( proto uvažuji ten nexus dosadit jen mezi trojtác a kazetu na zadním náboji...nikoliv do cesty řetězu pomocného pohonu...NEXUS by byl uchycen na rámu těsně před uchytem osy kyvky a jeho rozetka použita pouze v režimu nožního pohonu a v jeho těsné blízkosti přitlačeno přítlaky řetězu aby nedocházelo k vypadávání z rozetky NEXUSu.
Když bude použit NEXUS jen v cestě řetězu nožního pohonu společně s volnoběhem kazety tak snad nebude trpět rázy od rozety motorku;-)
Huh... Nejak ssi to nedovedu predstavit myslis ze by jsi to mohl nejak nahodit na papir a povesit to sem? Nebo poslat odkaz....
Fantazii mam velkou ale tohle nejak nepochapavam :-(
Kazdopadne jsem opet vymyslel neco co nejde v praxi moc pouzit :-( no nevadi treba se to bude hodit nekomu jinemu na neco zcela jine... :-)
Taky stavím motokolo a jsem rád,že jsem dal na rady kolegy Jurase a vyvaroval se chyb co teď řešíš.Původně jsem chtěl taky koumat ,jako to tady maj řešeny kluci od Petrohradu.
http://www.youtube.com/watch?v=x1Xbsu1wbcU
http://www.youtube.com/watch?v=kzha4roSCYA&...
Mě teda uchycení rozety jen na dráty docela odrovnalo... asi bych to ani nikdy nezkusil...odrovnat si výplet i vycentrování? to nikdy!
Ale přidělat rozetu na úchyt pro zadní kotouč?...to už je rozumné.. když k tomu zvolím i nějaký kvalitní pevný náboj mohlo by to fungovat i při extrémním tahu...moc díky za tuto radu;-)
Nemáš zač děkovat,já taky vím prdlajs a nikdy jsem nic z kol npostavil a hledám informace jak se dá.Teď řeším problém,kde si nechat udělat na zakázku řemenici a je to vcelku velkej oříšek,ale snad se to vyplatí a někoho seženu.Já dělám kolo jen učelově s pohonem a nikoliv vzhledově,chci jezdit na kole s vozíkem na ryby a jsem línej šlapat do kopce.Donedávna jsem tam jezdil autem,ale bohužel, je tam nová značka se zákazem ,tak musím improvizovat.
Z vlastní zkušenosti vím že řemenice pokud nemá ozubení a k tomu příšlušný ozubený řemen tak v hladkém provedení řemenu a řemenice může docházet při plném zátížení k prokluzu a tím ke ztrátě plného výkonu přídavného pohonu;-)
Myslím že se tu bavíme o drážkových řemenicích a řemenech, ty jsou co se prokluzu týče úplně jinde než klasické klíňáky. Menší prokluz tam může být taky, záleží na napnutí řemene, jsou i přípravky ve spreji které prokluz eliminují. Jde o to, že drážkové řemenice ti vyrobí na míru každý soustružník z materiálu jaký si řekneš a nebudou ani tak drahé jako ozubené. Navíc drážkové řemeny snesou větší otáčky a větší převodové poměry, což je na co nejjednodušší motorizaci kola ideální. Drážkový řemen ti nesjede do strany, ozubený musí mít na řemenicích osazení. U ozubeného řemene musíš dodržet nejmenší průměr řemenice 20mm, u drážkové může být menší atd.. Nějaké malé ztráty na výkonu motoru bych vůbec neřešil, nebude to závodní motorka. Nejúčinější je řetěz, ale z radostí ho opustím, těch pár % ztrát mi vynahradí tichý chod skoro bez vibrací, mnohem vyšší životnost a bezúdržbovost.
staré motorky měly počáteční škub rozety a nápor na střed s výpletem eliminován tímto:
:http://aukro.cz/guma-zadni-rozeta-jawa-cz-moto...
V případě ráfku kola by mohly fungovat jako eliminátor tvrdého záběru silentbloky na šroubech: v místě uchycení na brzdový kotouč redukce s širšími hlubšími dírami a o tu hloubku redukce delší šrouby se silentbloky(stačí silnější gumová hadice nebo něco podobného navlečená na tom šroubu pasující do děr té redukce a na tom přišroubovaná rozeta a fungovalo by to podobně;-)
Kudy chodím všude koukám a hledám řemenici a zase naracím na koumáky tentokrát z USA jak to zase šmelcujou do drátu.
http://www.bikeengines.com/instructions.htm
Tady je hodně videa z akce
http://www.bikeengines.com/customervideos.htm
A tady jedna pěkná čtyřkolka s detailním záběrem snad řemenice,ale zase nahyhňaná do drátu
http://www.youtube.com/watch?v=zUaMJdrw_5c&...
Vůbec nechápu jak to vyvažujou a jak to tam drží neumíte to někdo vysvětlit,tady je můj jazykovej problém.
Tady je to snad vysvětleno.Je to ten první odkaz.
http://www.bikeengines.com/instructions.htm
Bavíme se o výkonu motorku do 1kw, žádné gumové bazmeky nepotřebuješ, u mnohonásobně výkonější motorky, navíc dvou taktu o tom žádná, ale u malého motorku, navíc s jedním převodem, zbytečná komplikace na víc. Když zabrzdíš kotoučovkou, jaké myslíš že tam jsou síly? Ano, nesrovnatelně větší než má ten motorek kruťák.
Tak jsem si udělal novou radost a koupil si nádhernou nádrž z tohoto typu:
:file:///E:/=kola=/=cruiser%20chopper%20cycles=/=kolo%20chopper%20MOJE=/+project+/%C4%8D%C5%BE%20125%20T/cz-125-t.htm
na tvoje Éčko nikdo z nás nevidí ;-)
to už mi docvaklo:-D
ale sem to půjde té ceně a stavu nešlo odolat...
:http://aukro.cz/nadrz-cz-125-t-velice-dobry...
kdysi jsem měl podobnou na 250ce Jawce ale z čízy 150C jen se mi u zadních úchytů vrklala(měla v tom místě prostor pro odpružený držák sedla;-)
Jo a existuje nějaká volnoběžka co by pasovala na nexuse z levé strany...nalisoval bych ji do té rozety;-)
Tak jak pokračuješ s nábojem od Shimana?Vím,že tohle jsi snad hledal a možná i někdo jiný,jak tam přidat ten kotouč z těch čínských motoršrotů, jinak než na dráty.Tohle jsem našel náhodně,tak to sem dám,snad někomu pomůžu.
http://www.youtube.com/watch?v=25OEnAquJKY&...
Byl jsem s tím u Cyklo-Kučery i u CykloŠvece... ani jeden si s tím nevěděl rady ale oba dva jsou na to zvědavý a chtějí to (až to dám dohromady) vidět;-)
když to nepůjde na pravé staně s volnoběžkou tak ji zkusím dostat na sekundární v motoru.
PS: Nějak jsem to video nepochopil...tu šablonu na motor jo ale to uchycení rozety když se tam předtím vrklala a najednou tam sedí jak přišitá:-( každopádně chystám tam uchycení i se silentbloky na maximální omezení škubu do středu kola. a na ten nápad jak to tam vymyslet, mě přivedlo provedení těla toho NEXUSe;-)
Není to pod tou rozetou jinej náboj než ten co ho zkoušel poprvé ?
vypadá to že asi jo;-)
V touze po dokonalosti jsem skončil u 21" kola vpředu a 16" vzadu po vzoru HD a jiných
v ocelové vidlici ze simsona upravenou pro centrální tlumič rám jde jednoduše rozebrat v půli a přepravit v jiném dopravním prostředku;-)
Ale má to háček...v této kombinaci je to děsně těžký:-( Takže v dalším pokračování použiji v nejvíce duralových(hliníkovych)součástí a součástek:zadní vidlice si o to přímo říká (láká mě vidlice z jawa 50-125 dandy kvůli centrálnímu tlumiči;-)(ješte uvidím která kubatura bude mít pro mě lepší kyvku) za další Použiji odlehčený zadní ráfek např. ze SIMSONa.nebo jiný ještě širší.
Ta přední 21" ze Suzuki už má duralový.. o jednu starost míň, ale musím u ní vyměnit její střed za bubnovku idealně ze Stadiona-Jawetty nebo v nouzi z pincka(ten už mám)o zadní převody se postará buben s upravenou rozetou ze sady pro motokolo i s upravenou volnoběžkou vše z nějakého typu Babetty(idealnější kombinaci kvůli snížení celkové hmotnosti prozatím neznám:-( brzdění V-brake by mi na žádné z těch vidlic nepomohlo ani v dvojitým provedení:-(