Náš seriál o značení pro cyklisty, se kterým se setkáte hlavně ve větších městech, pokračuje dalším dílem. Kromě cyklopruhů se můžete na silnici setkat také jen s piktogramy cyklistů. Takzvané „cyklopiktokoridory“ najdeme na důležitých páteřních trasách, kde nebylo dostatek místa pro samostatný cyklopruh.
Určitě to je dobrá věc a na mnoha místech i lepši a samozřejmě i výrazně levnější než snažit o vyhrazené stezky a z mého pohledu to bohatě stačí. Co jsem viděl, tak to řidiči respektují a výrazně to zvyšuje bezpečnost cyklistů.
Taky bych to hodnotil kladně. I když v článku je napsáno, že to vlastně nic nezaručuje, jak v cyklopruhu, tak i na vozovce s piktogramy si připadám, že je tam se mnou, jako cyklistou počítáno a cítím se i bezpečněji.
Já bych to zas tak kladně neviděl. Samozřejmě je hezké, že to zdůrazňuje, že se v těchto místech pohybují cyklisté. Bohužel, většinou to pouze upozorňuje na to, že cyklisté mají jet vpravo, co nejblíž k okraji. Podél parkujících aut(pokud parkují tak jak mají), to je značené dobře, ale jsou místa, kde pikťáky cyklistovi můžou cestu znepříjemnit, zejména pokud se cyklista chová přesně podle nich. Myslím třeba pikťáky kolem tramvajových ostrůvků ve směru na Petřiny. Pikťáky na výjezdu ze Stromovky do ulice Dukelských hrdinů taky nejsou zrovna vhodné. Nejhorší, co znám, jsou Pikťáky ze Štefánikova mostu k Nábřeží Kapitána Jaroše, kdy jízda dle nich je vyloženě nebezpečná.
Můžeš mi prosím říct, jakt ti piktogramy kolem tram ostrůvků směr Petřiny znepříjemňují jízdu?!?
Používám je a nemám pocit, že by mi jízdu jakkoli znepříjemňovaly...
Hm, zrovna na Petřiny moc nejezdím. Obecným problémem tramvajových ostrůvků je ten, jednopruhá komunikace zprava je velmi úzká, tak že vyhnout se tam s autem moc nedá. Přesto, když pojedeš vpravo, tak se ti pravděpodobně stane, že se tě někdo pokusí přesto přese všechno v tomto místě předjet, což může vést k tvému zranění(pokud jsi na kole). Velmi nepříjemný zážitek budeš mít, když zrovna přijede k ostrůvku tramvaj. Proto by se mělo kolem tramvajových ostrůvků mělo jezdit víc vlevo, případně středem, aby tě auto nemohlo předjet. Pikťáky u ostrůvků směrem na Petřiny ale tohle, co jsem ti napsal, nezohledňují. Proto mohou jízdu velmi znepříjemnit.
A když by tam piktogramy nebyly, myslíš, že by se tě nikdo nepokoušel předjíždět? Pořád nějaká nespokojenost, někdo tě snad nutí jezdit někudy, kde to je pro cyklistu nebezpečné?
Máš pravdu v tom, že pokud pojedu v těch místech u kraje, i když tam ty pikťáky nejsou. Já osobně ty pikťáky do značné míry ignoruji a spíš se řídím vlastním rozumem. Lidi, co ale neví, jak se v dané situaci správně zachovat vedou pikťáky po pravém kraji a tedy do nepříjemné situace.
Pak je tu taky vliv na řidiče: Řidiči vidí na kraji pikťáky, takže by se cyklisté měli poskytnou prostor, aby se to auto protáhlo, i když zde předjíždění cyklisty není vhodné. Když ale někdo odmítne jet dle pikťáků, může to být pro řidiče impuls k použití klaksonu.
" Pořád nějaká nespokojenost, někdo tě snad nutí jezdit někudy, kde to je pro cyklistu nebezpečné?" Samozřejmě, pokud jedu tu trasu jednou a mám dost času, tak si můžu vybrat okliku vedlejšími ulicemi(lze-li to). Pokud ale člověk jezdí denně, tak každá nedobrovolná oklika je nepříjemná, stejně tak jako každé zbytečné slézání z kola.
taková otázka : ty asi neřídíš auto ?
Mě tvůj vliv na řidiče přijde jako čistá fantasmagorie.
Řidič vidí pikťáky ale určitě je nevnímá, jako že by mu cyklisté měli poskytnout prostor i v místech kde je předjíždění nevhodné... to je přece blábol úplně stejný jako řidič vidí přechod pro chodce jako prostor, kde mu musí chodci poskytnout prostor,,,
Zrovna ty pikťáky, zvlášť když jsou dělány tak, jak jsou dělány, navozují pocit, že jde o cyklopruh. Mne, když jsem to viděl poprvé, tehdy ještě bez podpory v zákoně, to taky zmátlo. A je dost řidičů, co to takhle vnímá: Cyklisto, máš jet po pikťácích a uvolnit mi prostor, kterým tě můžu předjet. Fakt, že zrovna předjíždět v těhle místech je riskantní je nezajímá.
Neznám žádného takového řidiče natož nějaký záhadný počet "dost řidičů".
Neznám žádného řidiče který žádá po cyklistech aby mu uhli v místech kde je to pro ně riskatní,
Neznám žádného řidiče kterého to nezajímá.
Znám jen panikáře, kteří rádi vnáší do vztahů účastníků dopravního provozu pocity frontových bojovníků a z řidičů programově dělají hazardéry.
V Praze jsem nezažil, že by mě auto vědomě a bez zájmu o mé riziko, tedy riskatně, předjíždělo když jedu po pikto koridoru.
Kdyby se v Praze řidiči chovali podle některých diskutujících na cyklowbech tak jsme milý cyklopalmovko již všichni dávno mrtví.
Což evidentně nejsme.
Hm, taky může jít o štěstí. Jako jsou situace, o nichž, kdyby mi někdo vyprávěl, ale sám je nezažil, tak si říkám, že si ze mne dotyčný dělá srandu.
Zrovna vynucování si předjíždění v místech, kde to není bezpečné se mi svého času stávalo celkem často. I s těmi piktogramy vpravo kolem tramvajových ostrůvků se mi to stalo.
Rozhodně neříkám, že všichni řidiči jsou hazardéři, to jsem poznal prakticky hned, když jsem začal jezdit na kole po městě, ale rozhodně ideální to není.
To, že žiadneho takého šoféra nepoznáš, ešte neznamená, že takí nie sú. Vynucovanie predbiehania sa deje bežne tam, kde je bariéra medzi električkovou traťou a cestou - napr. pred myšou dierou pri Karlovom moste alebo medzi divadlom a Mánesom (celkom dosť osobných skúseností). Asi by piktogramy pomohli, aspoň by šoférov aj ľudí skáčucich do cesty upozornili na cyklistov, ale jazdiť vpravo by sa tam aj tak nedalo - či už kvôli turistom, ktorí idú až príliš pri kraji chodníka a skáču na cestu, alebo kvôli rozbitému/zvlnenému okraju cesty, kanálom, odpadkom a podobne. To šoférom vôbec nedochádza, sa mi zdá.
Nemohu než souhlasit, že tací řidiči existují , jenže cyklopalmovka argumentuje tím že řidiči si myslí, že právě na piktogramech v riskatních místech je cyklista povinen mu uvolnit prostor tím, že se striktně musí držet piktogramů.
Ono je to samozřejmě vnímáno cyklisty individuálně díky dosahované rychlosti, právě v Divadelní nebo na nábřeží povšechně jsem minimálně stejně rychlej jako auta :)
Oběcně se mi často v tebou popisovaných místech stává, že jsem rychlejší než auta :)
No to máš asi motorček, nie? :o) Ja rovnako rýchla nie som, aj keď sa na kritických miestach snažím ísť čo najrýchlejšie, dosiahnem tak max 25 km/h odhadom. Čiže ak nie je kolóna, autá sú o dosť rýchlejšie a zrejme majú podmienený reflex trhnúť cyklistu, aj keď im vpredu na semafóre svieti červená. Nebudú sa predsa za ním vliecť. Ale za autom v kolóne sa vlečú v pohode. Pritom by úplne stačilo vytrhať napr. medzi divadlom a Mánesom bariéry okolo električkovej trate - na bezpečné obiehanie cyklistov by bolo miesta dosť a všetci by boli oveľa viac v pohode.
Ale aby som nehádzala všetkých šoférov do jedného vreca, nedobré skúsenosti mám hlavne s dodávkami, taxikármi a ženami za volantom :o)
Kdyby tam ta bariéra nebyla, jezdily by auta ve dvou řadách a byly by na tom biti cestující v tramvajích, bohužel.
Jinak na Vinohradské je cyklista v ranní a odpolední špičce také průměrně rychlejší než vedle popojíždějící auta. Když u šlapání trochu přemýšlí, tak dokáže jet tak aby mu Olšanských hřbitovů padla zelená a nemusel zastavovat. Ale tam máme luxusní cyklopruh, takže situace je tam příznivější.
Áno, to je rozumné, hlavne keď je to dlhý súvislý úsek, ako napr. Národná. Ale tento kúsok, ktorý som mala na mysli, je od Goetheho inštitútu po Mánes - nie je to dlhý úsek a uprostred je ešte prerušený kvôli odbočovaniu, tak mi to tam prišlo zbytočné.
Ale späť k piktogramom - včera večer som ich zaznamenala od Jiráskovho po Palackého most - neviem, koľko cyklistov tam jazdí, ja vždy zbehnem na náplavku, ale je to asi jediný úsek na tejto strane rieky v centre.
Kde mi teda chýbajú, je Výtoň - tam neviem, ako mám ísť správne z Nuslí do Podolí - po odbočení vľavo treba vybehnúť na najbližšom prechode na chodník alebo môžem ísť po ceste k miestu, kde vychádza zdola náplavka k ceste? Neviem, kde je tam vlastne cyklocesta.
Ešte doplním, že som nemyslela celkom Nusle ale cestu s električkami - Svobodovu. Najbližší prístup na chodník pri prechode je často logicky zabratý chodcami - bol by dobrý extra nájazd pre bicykle, ak sa má ísť po chodníku.
Nohy na to mám a průměrku na cestě do práce mám cca 23-26 km/h podle počasí a nálady :)
Mám na mysli, že na málokterém místě nábřeží a vůbec vnitřní Prahy jede auto víc než 25-30 km v hodině ......jezdím v době špiček takže auta víceméně stojí nebo se sunou.
Ale jo, víc než 40 se i v centru běžně jezdí - takovými těmi přískoky vpřed: mám před sebou 100 metru volno, tak předjet cyklistu, hups a zašlápnout na konci kolony, pokud možno co nejblíž u obruby ;-)
Cyklisté často jezdí prostředkem pruhu, a brání předjíždění, takže chápu snahu je předjet kdekoliv to jde. Sklízíme plody tzv. "ofenzivní jízdy" propagované některými aktivisty.
Řidič musí jet při pravém okraji svého jízdního pruhu a to i zlomek sekundy před zastavením. Je logické, že zůstane stát při pravém okraji.
No a krom toho je opruz předjíždět cyklistu za křižovatkou znova, takže možná částečně opět reakce na ofenzivní styl jízdy.
Hmm a nepřispívají naopak cyklopiktogramy k tomu aby všichni zúčastnění jeli defenzivně a nemuseli si vynucovat svoje místo?
Neviděl jsem žádnou studii, která by to věrohodně prokazovala.
Spíše jsem si všiml rostoucí agresivity cyklistů, kteří si vynucovali průjezd malůvkama, i když na něj nemají žádný nárok. Naštěstí se jedná o poměrně ojedinělé případy.
Off topic:
Výsledek mého 14 denního pozorování na dvou řízených křižovatkách a jednom cca 1 km dlouhém úseku silnice, kde není přednost v jízdě řešena svislým dopravním značení. Pozorování činěno ve všední den cca v 9:00 a 17:30:
50 % cyklistů jezdí po přechodech pro chodce
50 % řidičů při odbočení doprava nedává včas (nebo vůbec) znamení o změně směru jízdy a to ani, když kříží vyhražený jízdní pruh.
75 % řidičů nedává cyklistům přednost zprava.
100 % automobilů Městské policie hl. m. Praha nedává přednost zprava (nikomu, ani rozjeté dodávce).
Jsem příznivce defenzivní jízdy (za volantem i řidítky) a jakákoliv místní úprava, která to zjednoduš se mi líbí.
IMHO nejlepší místní úpravu podporující defenzivní jízdu mají ve Slaném.
http://www.cs-magazin.com/index.php?a=a2008091047
Ono je to logické, nemáš "svůj" vyhrazený prostor, každou chvíli musíš někde dávat přednost, sám jsi střídavě řidič, cyklista a pěšák, takže každý jede slušně a opatrně, s ohledem na ostatní. Rozumné je imho
Jen sobec a egocentrik vyžaduje vyhrazené pruhy, stezky, přejezdy, piktokoridory, stojany a hlídaná parkoviště... to jsou lidé, kteří se ve společném prostoru neumí slušně chovat.
Měl bych se ti omluvit za svoje mínus, vztahovalo se k tomu druhému. Vyhrazené pruhy mají smysl. Přejezdy jsou důležité, stojany rovněž. Ke všemu tohle je docela průchodné, narozdíl od toho, co navrhuješ. A než to bude zavedeno, tak je třeba zavést něco, co zvýší bezpečnost.
Jinak souhlasím se zavedením toho, co navrhuješ. Sám v místech, kde platí absolutní přednost zprava bydlím, sice jsou v takových místech přirozené hlavní, ale i člověk, co jede po hlavní musí počítat, že někdo pojede zprava. Zavést to v místech jako je Praha má jeden problém, to jest, musela by se zavést absolutní přednost tramvají, protože nelze vyžadovat, aby na všech křižovatkách dávaly přednost. Taky by se to muselo zavádět postupně. Ale jinak souhlas, že tohle je dobré.
Takže 1+ a 1- dává 0.
jojo přednost zprava je slabina zejména českých strážnic :)
V újezdě nad lesy na mě jedna taková dokonce hrozila prstem, když jsem jí ukazoval pravou rukou co je to asi přednost zprava kterou mě nedala :)
Hezky kulatý čísla. A bleskově atraktivní. Netvrdím, že se to neděje, ale ani sám takovýmu poměru nemůžeš věřit... :-)
U většiny jevů jsou počítány ze zhruba 20 - 30 výskytů daného jevu a s dalším pozorováním je rád zpřesním. ;-)
U Městské policie se jednalo o dva výskyty ze dvou ;-), každopádně pokaždé jeli tak, že doufám, že je už znovu nepotkám.
Tak to se pleteš. Včera večer mě v Divadelní předjelo SUV jedoucí asi odhadem 65-70 kmh. Naštěstí to stihlo dřív, než jsem se nasunul vlevo u zúžení v křižovatce s Krocínovou.
a docela věřím, že ho řídila mladá paní, která spěchala na trh pro nějaké ekologické zboží..
Když si promítnu svá některá setkání s auty ( a to jak v autě tak na kole) tak poslední dobou přestávám sledovat vytuněné golfy, černokouřová béemvéčka a strejdy v klouobocích a začínam se soustředit na barevná auta a SUV, skoro ve všech sedí holčiny které to všude mažou co to dá a ....
Samozřejmě jsem nemyslel všechny řidiče. Samozřejmě, pokud řidiči uvidí ty piktokoridory, budou se víc chovat podle nich, a víc si jich bude myslet, že se máš i ty na kole chovat podle nich, tedy že máš jet vpravo i tam, kde to není vhodné. Takže bude víc řidičů vyžadovat i v místech, kde je to nebezpečné, ale teoreticky se vyhnout lze, svého práva předjet.
Co se týká Divadelní, mám podobné zkušenosti. Pro úplnou jistotu taky jezdím víc vlevo, ne při samém okraji, ale zrovna tady si zas tolik řidiči to předjíždění obvykle nevynucují, zvlášť když vidí, že z té 25-30 opravdu zrychluješ.
Bibi myslel/myslela, opačný směr, zejména v případě, kdy tě zastaví semafor u Karlova mostu. Mne se tam obykle stává, že část Smetaňáků je volná, a pak je kolona, takže nejprve po vyjetí z díry u Karlova mostu předjedou auta mne(hned jak je to trochu možné), a pak, pokud mám tu možnost, předjíždím já je(další úsek téměř totéž).
Osobně bych byl rád, kdyby pikťáky, krom toho, že upozorňují na výskyt cyklistů, ukazovaly i bezpečný průjezd místem pro cyklisty, tedy aby zbouraly mýtus, že jako cyklista musíš jet zcela přesně podle kraje(jako se celkem úspěšně děje podél parkujících aut).
Ale to přesně pikťáky dělají :)
Já teda vnímám cyklopruh jako plnou bílou čárou namalované naváděcí pruhy v křižovatkách tedy, že vlevo(vpravo) můžu jen při objíždění překážky a jinak tam musím být.
Pikťák vnímám jako pomyslný střed prostoru kde bych měl být a nikdo nemůže ani zbla namítat když pojedu místo přes střed piktokola po jeho předním kole nebo mírně vlevo tak že budu mít pravé řidítko opticky na piktopruhu......
Samozřejmě je nutný vnímat situaci za sebou a klidně ti řeknu, že když mě v úzký ulici, na úzký silnici kde není po piktogramech ani památky dojede něco co se mě bojí předjet ( je slušný) a vytváří se za ním kolona tak občas prostě uhnu do pangejtu a třeba se napiju.
V Hájku ( obec u uhříněvsi) takhle pouštím třeba před sebe i místní autobus když vyjíždí z boční ulice. My se tam totiž pronásledujeme je to linka ktermě předjede cestou z újezda v kolodějích a tam si zajede bokem a tak mě bere znovu o obory a pak v Hájku jsem někdy tak nastejno... už na sebe i máváme....
"Ale to přesně pikťáky dělají :)"
Bohužel jen v jediném případě, to je při jízdě kolem zaparkovaných aut. Typický příklad, kde by to dělat měly, ale nedělají je Nábřeží Kapitána Jaroše, respektive sjezd ze Štefánikova mostu.
Mimochodem jsem teď při cestě z Vláďovy jízdy přemýšlel, kde na severu máme pikťáky, a uvědomil jsem si, že existují snad jen ty od metra Ládví, jinak se obejdeme bez nich.
Co se týká úzkých míst, volím dle aktuální situace. Zejména autobusům, pokud je třeba a je vhodné místo, místo uvolňuji.
Hájek patří pod Uhřiněves? Já měl pocit, že je to už něco samostatného.
Budu Ti připadat vyšinutý, ale syna jsem vedl tak, že řidič primárně jezdí stylem, aby ho srazil, že si musí dát majzla.
Tak primárně je to dobrá strategie vždycky být připravený na horší a být mile překvapený tím, že to není tak strašný.
Taky dětem říkám, že přechod je nechrání nebo, že zelená neznamená bezpečí.
Ale rozhodně jim netvrdím :), že značná část řidičů ignoruje přechody a semafory ....
Aha, takze na Petriny moc nejezdis, ale obecny problem... takze z toho vyplyva, ze i tady jsou "nebezpecne".
Bydlim tady, takze to vim oproti tobe velmi dobre a mam to i prakticky odzkouseno - zrovna na Petriny je silnice pomerne dost siroka, takze tady se auto celkem pohodlne vejde i cyklistou mezi ostruvek tramvaje a chodnik.
"Aha, takze na Petriny moc nejezdis, ale obecny problem... takze z toho vyplyva, ze i tady jsou "nebezpecne"." Zrovna těmi místy obvykle nejezdím, protože se mi to nevyplatí, když už přes Petřiny jedu, tak je spíš jen lehce minu. Ale tyhle pikťáky u ostrůvků mám v živé paměti. Zejména ty nahoru jsou pikantní. Prostor mezi chodníkem a ostrůvkem není nijak převratně velký, asi jako u tramvajové zastávky Moráň, až na to, že zastávkový ostrůvek není kritý zábradlým a je přibližně běžným ostrůvkem, tedy tak pro 2-3 lidi. Teoreticky se vyhnout dá, ale prakticky bych opravdu něco takového nedoporučoval.
Tak to tedy pak nevím, zda mluvíme o těch stejných Petřinách, protože na ty, co myslím já, vede silinice, která je kolem tram ostrůvků široká dostatečně (tzn. že je širší než stanoví zákon) na jeden jízdní pruh pro auta + pruh s pikrogramy.
Pokud tady vidíš problém, tak mi poněkud není jasné, jak by sis to jinak představoval.
Pro ty, co to neznají - silnice je původně dvouproudová (dostatečně široké dva pruhy, žádné míry na centimetry). V místech tram. ostrůvků tyto ostrůvky zasahují do jednoho jízdního pruhu, tzn. v těchto místech je jen jeden jízdní pruh pro auta a z toho druhého je ostrůvek (standardně široký) + pruh s piktogramy.
Fakt nevím, co tady vidíš za problém.
Co já vím, tak je ta silnice po jednom pruhu v každém směru a tramvaje. Nejsem si jistý, zda v celé trase, ale tam u Vojenské nemocnice zcela určitě, a prostoru tam opravdu není nijak moc v okolí tramvajových ostrůvků, přesto jsou tam pikťáky zcela vpravo.
Jednopruhová ulice je to až od té doby, co je tam cyklopruh.
Dokud cyklopruh nebyl, tak to byla dvoupruhovka (kde se v naprosté pohodě předjížděly i dvě Tatry) a zúžení na 1,5 pruhu bylo pouze v místech zastávek.
Hele, bydlím tady od roku 1968, takže si můžeš být jist, že to tady znám dost dobře.
Zkrátka pokud se ti tahle ulice zdá úzká, pak fakt nevím, co by jsi si představoval.
Tady je prostě místa pro všechny dost.
helence růžičkové by to být úzké mohlo...
Hm, z toho, co se mi snažíš vnutit je vidět, jak dobře to tam znáš.
Vím, že je troufalost někomu, říct, že nezná své bydliště. Ale rozhodně ta silnice není a nikdy nebyla dvoupruhová v celé délce. 2 pruhy byly spíš ve spodní části. Pak jsou taky 2 pruhy nahoře přímo u Petřin, kde je ale jeden z nich obvykle zahlcen parkujícími auty. Jestli si vzpomínám dobře, tak je tam i místo, kde dnes není ani ten cyklopruh(a nemyslím tím u jen u zastávek).
U většiny zastávkových ostrůvků se kolo a auto vedle sebe vejdou, ale rozhodně to není místo, kde by se dalo míjet bezpečně.
Co bylo do srpna roku 1968 fakt nevím...
Od té doby bych ti ale mohla podrobně popsat každý centimetr z téhle ulice, protože já ji pamatuji ještě za dob, kdy tu jezdilo víc tramvají než aut.
Jenže se mi nechce...
Hm, teď jsem si tu ulici prohlédl na googlu. No, dost tam je dvoupruhů, ale překvapím tě, rozhodně to nebyl dvoupruh v celé délce, a minimálně ty 2 tatrovky v některých místech se míjet nemohly. Dokonce to místy dolů je užší než nahoru, což mne docela překvapuje, ale to je tím, že se tam běžně nepohybuji.
Ale ty pikťáky tam opravdu vidím jako problém s ohledem na šířku tramvajových ostrůvků.
No teď jsi tomu dodal tečku. Prohlíží na googlu a dělá závěry. Tak to pak jo:-)))
Hm, tečku jsi tomu dodal ty. Nyní mám potvrzeno, co píše Medvěd. Totiž tady už nejde o to, co kdo napíše, ale kdo to napíše.
Fakt v těch místech jsem byl, ale nebývám tam často. A občas se podívat, jak to vypadá dle Googlu občas neuškodí. Přece jen, člověk si nemůže pamatovat všechno úplně přesně.
Osobně, nejdřív jsem se podíval pouze jak to vypadá zvrchu. Pak jsem se podíval na místa, která znám, načež jsem zjistil, že ty satelitní snímky můžou občas hezky zkreslovat. Načež tedy Street view, a ano, musím přiznat, že jsem se mýlil, ale zas ne úplně.
Ano. Je důležité, kdo to napíše. Pokud o tom píše někdo, kdo tam byl jen párkrát a detaily hledá na google mapách, tak budu reagovat tak, jak reaguji. ... Ale ono je lepší to vztáhnout na sebe a pak tady na tu "sektu" házet špínu, že je zlá...
Hm, zajímalo by mne, jestli jsi pochopil, co myslím, nebo ne. Asi ne.
Asi jsi nepochopil, co jsem napsal v tom příspěvku, díky němuž se tady teď přeme.
Co se týká sekty, nebo buďme mírnější, skupiny, mám opravdu důvod Medvědovi, a nejen jemu, že to tady je. A myslím, že i sám jsem se s tím už setkal, byť v mírnější formě.
Co je sekta? Přátelé? Kamarádi, kteří se znají osobně. Lidé, kteří spolu jezdí ven na kole, tráví spolu úžasné víkendy? To je sekta? Ne, ona se z toho stává sekta až tehdy, když VÁM šáhneme na VÁŠ názor a dovolíme si s ním nesouhlasit. Ale zde sekta žádná není. Jen docela početná banda skvělých lidí.
Hele, a kdo je to ten medvěd?!?
Neříkej, že nevíš, o kom je řeč, protože ty to víš.
To radka: Tak teď mám jistotu, že to, co o tobě vím, je pravda.
Děláš si názor na člověka, kterého jsi v životě neviděl a neměl možnost se s ním bavit, dle toho, co ti někdo řekne? Nebo si vygoogluješ?:-)) Nebo přečteš?:-) Ty asi svůj vlastní názor na věci a lidi nepotřebuješ mít, viď:-)))
Michale, clovek muze s nekym klidne rok zit ve spolecne domacnosti a porad ho dostatecne neznat na to, aby jeho nazor na nej odpovidal realite. Jedine, co rozhoduje o spravnosti nazoru, jsou fakta. A ta je potreba ziskavat ze vsech pristupnych zdroju.
S tím já naprosto souhlasím. Ale chce to fakta skutečná, ne zkreslená člověkem, který je na danou osobu nasrán:-))) Já bych dle podobných zkreslených a jednostranných názorů, svůj vlastní názor, závěr a postoj na danou osobu nedělal a nikdy tak nedělám:-)) Človek by se mohl zbytečně zmýlit...
Jedna paní povídala...znáš to:-))
To radka: Pokud tě to zajímá, mám daleko věrohodnější zdroje. To, že to, co o tobě vím je pravda, vím přímo od tebe.
A koukl ses na ten googl? Na te fotce je videt dost dobre, kolik tam je mista. Ze nekomu to prijde jako dost a jinemu jako malo, je uz vec jina.
No...já na google nekoukal. Já tam několikrát za měsíc jezdím.... Místa tam není ani moc a ani málo. Ale pro normálního cyklistu postačí. Ale chápu, že v Čechách některým cyklistům nestačí ani dva metry:-))) To už se tu taky řešilo.
Ja to tam taky moc dobre neznam, ale podle pohledu na googl zrovna u vojenske nemocnice dost mista na cyklistu i auto je.
A ty by sis predstavoval, ze by podle tramvajovych ostruvku mely vest piktaky stredem pruhu? To mi prijde jako dost uchylna predstava a navic je v rozporu se zakonem (cyklista ma jet u praveho okraje). Ja sice podel ostruvku vetsinou stredem pruhu jedu, ale ten piktak by mi tam prisel divnej, asi by to i matlo motoristy.
Osobně tam vidím problém v šířce ostrůvků, jak jsem snad psal.
"A ty by sis predstavoval, ze by podle tramvajovych ostruvku mely vest piktaky stredem pruhu? To mi prijde jako dost uchylna predstava a navic je v rozporu se zakonem (cyklista ma jet u praveho okraje)."
Vtip je, že to není v rozporu se zákonem. Každý účastník se totiž má chovat tak, aby pokud možno neohrozil sebe, ani nikoho jiného, svůj ani cizí majetek a životní prostředí(Volně přeložený paragraf 4, odstavec a). Takže takový piktokoridor by byl zcela v pořádku, stejně jako třeba piktokoridor mezi kolejemi při sjezdu od Moráně k Albertovu, či u Karlova mostu. Nezkušenému cyklistovi by to pomohlo, a motoristovi by to řeklo, že zrovna tady cyklista nemůže jet úplně u kraje, kvůli bezpečnosti. Možná by takový pikťák přišel zprvu divný, protože takhle se to zatím nedělá, ale rozhodně by mi to přišlo účelnější, než dnes běžný způsob užití pikťáků, což někdy může nezkušenému cyklistovi přinést víc problémů než užitku(třeba ten sjezd ze Štefánikova mostu).
Nějak nerozumím tomu, proč vidíš problém v šířce ostrůvků...
Tady jsou ostrůvky, řekla bych, standardeně široké. Nic exktrovního.
Mezi tramvajovými stanicemi bývala silnice dvouproudová, ostrůvek zasáhnul částečně do pruhu, tak se to mírně zúžilo, ale pořád je tam dost a dost místa na to, aby se vešlo auto i cyklista.
Osobně jsem viděla, že se tam vedle sebe narvaly i dvě avie. Jely teda naplech a orvaly si zrcátka, ale vešly se... Smysl jsem tehdy nepochopila, ale vím, že to jde :o)))
Já na téhle ulici nemám problém ani jako řidič auta, ani jako cyklista. Naopak, tady se jako cyklista cítím v pohodě, protože tady je tolik místa, že nehrozí, že by mě někdo opískoval. Teda pokud to nebude vyložený debil, který pojede schválně na hraně cyklopruhu a ten půlmetr zleva si nechá volný...
V Praze jsou zkrátka mnohem a mnohem horší místa než je tahle ulice.
To, že je ostrůvek široký běžně ještě neznamená, že je to dobře. Bohužel šířka ostrůvků bývá celkem běžně pro jednoho nebo 2 lidi, což není dostatečné. Sám vím, jak se na takových místech pohybuje, dlouho jsem jezdil MHD, a takhle široký ostrůvek je prostě něco strašnýho.
"Osobně jsem viděla, že se tam vedle sebe narvaly i dvě avie. Jely teda naplech a orvaly si zrcátka, ale vešly se... Smysl jsem tehdy nepochopila, ale vím, že to jde :o)))"
Myslíš asi místo mimo okolí tramvajových ostrůvků. ostrůvku. Co se týká smyslu, tak je víc než zřejmý.
"V Praze jsou zkrátka mnohem a mnohem horší místa než je tahle ulice." No, souhlasím, i když na nepříjjemnost místa má vliv i chování řidičů.
Ne, ty dvě avie se narvaly vedle sebe právě v místě, kde je ostrůvek...
V místě, kde ostrůvek není mohly se bezproblémů předjížděly ty dvě nákladní tatry, dokud to byla dvouproudovka.
A dál se s tebou nehodlám o této ulici dohadovat. Na rozdíl od tebe ji znám z každodenního života, ne jen z gůglu.
Vybral jsi si pro svůj původní příklad prostě špatnou ulici.
"Ne, ty dvě avie se narvaly vedle sebe právě v místě, kde je ostrůvek..." To by mne teda vážně zajímalo kde.
Vybral jsem správný příklad, chyba tam je, byť ta ulice je lehce jiná, než jak si ji pamatuji.
U zastávky Baterie...
A smiř se s tím, že jsi holt v životě ještě všechno neviděl...
Všude byl a všechno viděl jen brouk Pytlík...
Samozřejmě, že vím, že jsem všechno neviděl, i když už se mi staly takové věci, nad kterými zůstává rozum stát.
Hm, Baterie, opravdu nalepené na sobě + po kolu na obrubníku, ne? No, oba řidiči by zasloužili zavřít.
Koukám, že rád přesvědčuješ o věcech o kterých nic nevíš. Hlavně, že si můžeš zanadávat, hodí se ti to do kredence a vábíš na to dušičky...a některé ti dokonce slepě věří:-)))
Děkuji místní sektě, že mi davá mínusy, alespoň vím, na čem jsem.
Myslím, že jsem opravdu to místo popsal lehce přesněji než radka.
Pro ty, co hodnotí příspěvky: Sebevíc plusů neudělá ze špatného komentáře dobrý a naopak sebevíc mínusů neudělá z dobrého špatný.
Jaj...už máš slovník, jak jeden pán:-)))
Tak já ti dám plusa, jo. Aby jsi tam neměl -2, ale jen -1. Budeš spokojen? Že tě ty mínusy tak trápí? Na ty si tu už nehrajeme:-)))
Myslím, že raději budu věřit někomu, kdo tam žije, a po té silnici jezdí denně skoro celej život, než někomu, kdo tam jede 1x za rok a ještě na tom místě hledá co nejvíce chyb, aby si mohl zanadávat a ukázat, jak je t všude špatně. A ještě bude lidi, keří tam žijí, přesvědčovat, že jsou jako mimo:-)))
Kupodivu ne.
Jako je taky třeba přicíst, jak si člověk všímá okolí. Rozhodně neplatí, že když někde někdo bydlí, tak svoje místo zná. Dneska jen málokdo zná místa, kde bydlí.
Samozřejmě, jak jsem již napsal vůdkyni, ano mylil jsem se(ona částečně taky), ale ty pikťáky tam jsou opravdu špatně.
Ke všem tvým příspěvkům (13) jsem ti dal palec nahoru, spokojenost? Teď nějak začíná platit ten tvůj druhý odstavec:-)))
Ono to tady bohužel platí nějak obecně, že to, čemu se dává +, často za moc nestojí a naopak.
Aha. Takže ty dle plusů a mínusů soudíš, jak je který příspěvek kvalitní. Hmmmm...zajímavé:-)))
Hele. A není to tím, že to co má více mínusů, ty a tobě pár podobných berou za jedinou pravdu a tím pádem jako nejlepší příspěvek? Že jakmile se napíše něco proti vám, tak je to špatně?:-))) Musíš se smířit s tím, že ti pořád nikdo nebude plácat po ramenou, jak jsi dobrý a jaké máš skvělé názory....
Myslím, že ti to nedošlo. Mne zas tak o + a - nejde. Ale o to, co se píše.
Mám pocit, že do hodně + často dostávají dost blbosti, a dobré komentáře rozhodně nemají těch + tolik, a někdy jsou naopak z nepochopitelných důvodů v -.
No však jo. Proto jsem ti psal, že ti dám plusy:-)
To ti tak věřím, možná k tomu poslednímu, ale jinak ne.
Panáčku. Dal jsem ti asi před hodinou všem třinácti příspěvkům, co jsi tu měl, plusy. Jen tak z prdele. A třináct jich bylo, protože jsem si dal vyhledávání tvého nicku ve vyhledávači a pak jen palcoval. Ale to ty nepřiznáš, že...:-)))
Já nějak na těch plusech a mínusech nelpím, takže je dávám jen výjmečně. Ale tobě to nějak leží v žaludku a nevím o co ti jde?
Musíš zapracovat ve svý sektě, aby ti tam naklikali to, o co vlastně nestojíš. Jinak nevím, o co ti jde :-)
Bohužel, žádnou nemám. Nebo spíš bohudík.
+ a - by měly doporučovat daný komentář, nebo naopak. Já vím, že to tak nebývá a řídím se dle sebe. Ale spousta lidí se tím řídí, vzhledem k tomu, jak se tady rozdávají + a -, bohužel.
Bože můj, ty jsi ale vůl...
Neblbni, vedle byla plodná diskuze o vysokoškolácích:-)))
A chceš + nebo -
máš možnost si vybrat :-))
A stalo se :-)
Nic nebude, máte mínusy....
Zrovna nedávno jsem se zamýšlel nad tím, co pro mne z tohoto značení plyne, když jsem řidič, a co když jedu na kole.
Pro řidiče se nic nemění. Trvá jeho povinnost jet při pravém okraji vozovky.
Cyklistu to upozorňuje na jeho povinnost jet při pravém okraji vozovky. Což je tristní, protože značení není zadarmo, znepřehledňuje již tak značením přeplácané ulice, a to celé jen kvůli notorické neukázněnosti městských cyklistů.
Tak se pořádně podívej jak většina řidičů jezdí, pokud to jde tak jedou vlevo od toho značení a cyklistům nechávají víc prostoru a řidiči jsou pozornější.
Jistě. A kde žádné malůvky nejsou, řidiči jedou stejně cca v takové vzdálenosti od kraje, jako kdyby tam byly. Právěže v chování řidičů nevidím rozdíl.
Rozdíl pozoruji spíše v chování cyklistů, jezděj po těch malůvkách, a ty malůvky bývají většinou při pravém okraji. Jenže tam mají jezdit i bez malůvek.
Nesouhlasím - pozoruju (v Praze) výraznou změnu v chování řidičů tam, kde piktogramy jsou. Všichni jedou opatrněji, spíše na těch místech dodrží povolenou rychlost, méně riskantně předjíždějí.
A pozoruju i na sobě, že ty piktogramy mě paradoxně moc nezajímají jako cyklistu, ale jsou mi velmi příjemné jako řidiči auta. Upozorňují mě na možné cyklisty, pomáhají mé pozornosti. Takže hlavně jako motorista je fakt vítám.
Když si tak nějak promítnu těch několik incidentů za posledních pár let, tak pražský řidiči v tom jsou celkem za slušňáky.
Nejvíc mě vydusili z českých mimopražští a z cizinců auto se švýcarskou značkou řízené asi turkem u Rokytky a holandský autobusák na Mírového hnutí letos v létě který měl pocit, že mi tam od hotelu vjet musí a pak mě při dojetí protroubil, otevřel si dveře a něco na mě hulákal. Na to že jsem jel po hlavní byl docela drzej.... asi nebyl zvyklej na cyklisty, kteří po silnici mažou 35+ :D
Ze začátku jsem na ně koukal divně, ale nakonec si říkám že je to výborná levná věc.
Piktogramy totiž mají podle mě tu výhodu, že striktně nevymezují levou stranu "koridoru" pro cyklisty tak jako cyklopruh a zároveň říkají všem kdo se na silnici nachází, bacha tudy může jet cyklista.
A jinudy (třeba tam, kde malůvka není) jet nemůže? To je dobrý vědět...
já stejně jedu spíš vlevo na hraně znaků, nemám náladu schytat to dveřma od zaparkovaného auta :)
Myslel jsem to jinak, narážím na falešný pocit bezpečí. Tam, kde je malůvka, to řidiče varuje, že může jet cyklista.
Analogicky tedy, v úseku, kde malůvka není, to řidiči ale říká, v pohodě, tady žádný cyklista jet nemůže.
Je to tak správně?
Vidím to jinak. Donedávna byli v očích mnoha řidičů cyklisti škodná, někteří lidé si vážně mysleli, že cyklista na silnici nepatří a do města už vůbec ne. Jak to zatím pozoruju, tyhle piktogramy prozatím skutečně prostě upozorňují řidiče na to, že cyklisté mohou opravdu jezdit po ulicích a že jsou tam správně :-) Bez ohledu na to, kterou ulicí zrovna řidič jede, je mu dost často připomínáno, že by mohl potkat cyklistu a že ten tam není proto, aby "se mi tam motal", ale proto, že na ulici patří.
Zatím skutečně pozoruju tenhle efekt, a věř, že občas sedím na místě spolujezdce vedle řidičů, se kterými jsem se donedávna mohl bavit o všem, jen o cyklistech ve městě ne... :-)
Kolik je to "mnoha řidičů"? Kolika řidičů ses Ty osobně ptal výslovně na tuto věc, nebo z čeho usuzuješ, že považovali cyklisy za škodnou, mysleli si, že na silnic a do města nepatří?
A z čeho usuzuješ, že namalováním pár set malůvek (sorry, mě se to české slovo píše líp než cyklopitokorýtko) si to zrovna tihle myslet přestali?
Ach jo, ty jsi hnidopich. Proč prostě nenapíšeš "jiný názor", když už? Ušetřili bychom čas oba.
Osobně jsem o tom během posledních deseti let mluvil - odhaduji - s dvaceti řidiči. Pokud počítám pouze ty, kteří měli tento názor. Většinou jsou to jinak "slušní lidé" a někteří mí přátelé. Žádný z postojů, o kterém jsem psal, jsem si nevymyslel, všechny mi někdo z nich přesvědčeně a zapáleně servíroval.
Jejich názory výrazně korespondovaly s názory, které si člověk přečte v internetových diskusích, kde se takových postojů vyskytuje překvapivě mnoho (např. v diskusích ke kterékoli zprávě o nehodě cyklisty).
Z toho všeho jsem usoudil, že jich bylo "mnoho", ale musím se ti za to omluvit, protože jsem si opomněl k věci zadat agentuře STEM sociologický výzkum. Takže se ještě jednou omlouvám za drzé a neoprávněné použití slova "mnoho".
Odpověď na tvou poslední otázku jsem přece napsal: že změnu způsobily právě ty malůvky, usuzuji z vyjádření právě těch řidičů, kteří před několika lety mluvili tak, jak je popsáno výše. Psal jsem přece, že s některými z nich jezdím občas jako spolujezdec, a oni sami tvrdí, že se jim to možná pořád nelíbí, ale že tam teda asi ti cyklisti být můžou. A hlavně, že jim to ty obrázky aspoň připomenou. V tomto symslu se vyjádřili (pokud si vzpomínám) nejméně čtyři z dvaceti výše uvedených. Statisticky nepřesvědčivé, vím. Ach jo, fakt jsi mě teda dostal! :-)
Ještě nějaké dotazy?
Občas do Prahy zabrousím a múžu říct, že na ulicích, kde tyto šipky jsou (Žižkov, Strašnice, Vršovice), se řidiči drží mimo ně. Psychologický efekt je tedy dokonalý. Neškodilo by šipky namalovat před každou křižovatkou, aby se mohlo bez problémú předjet.
Taky bych to uvítal. Řaďáky jsou ale zpravidla užší než běžný pruh a už se to tam podle normy často nevejde. V Budapešti to zkoušejí na Margaretině mostě, kde to funguje, řidiči se tam drží vlevo, i když třeba stojí pravým kolem na tom pikťáku. Ale podél stojící kolony tak dá při troše opatrnosti projet.